És akkor még két nagyon ritka autó. (pontosabban az elsõben csak a motor érdekes) Igazából nem is nagyon tudok róluk Én sem semmit. Neten sincs semmi infó róluk, életemben csak ezt az 1 képet láttam mind2-õ példányról:
Lada VFTS Group B_VFTS 16 Valve Engine:
És egy talán új generációnak szánt (de mégsem elterjedt) VFTS szintén 16 szelepes motorral, de más karosszériával, fejlesztett futómûvel (pl. a képen látszik h elöl McPherson)
amúgy ilyen volt az acélkarosszériás változat, amibe csak egy "sima" Vaz 2106-os 150lóerõs motor van. (ugyan az mint a B csoportos VFTS-be)
lehet beniznnel 300ló,de õk vodkával tuningolták volna
ez egy jó kérdés:) érdekes dolgok ezek, nem tudom milyen szabályok lettek volna kiírva az S csoportra. Mert az akkori B csoportos autók is jóval erõsebbek voltak 300 Le-nél:) De annyira csak nem voltak hülyék h 600-700 lõerõs autókkal szenben egy 300 lõerõset tervezzenek:) De passz... :)
látom Te ilyen "hiszem ha látom típus vagy és minden hazugság addig amíg nem látom igazolva" vagy mért ne lehetett volna 300Le egy 1.9es turbó, mikor a B csoportos vfts 1.6-os szívónak is 100Le-õs literteljesítménye volt.
Amúgy egy olyan autó képességeit meghamísítani nagy butaság lett volna részükrõl, amit nemzetközi versenyre fejlesztenek, mert nagy lebõgés lett volna a gyár és a szovjet autóipar részérõl is ha egy nemzetközi mezõnyben az utólsó helyeken végez. Ami annak idején a Ladákról nem volt elmondható, ugyanis számos versenyen szép helyezéseket értek el.
Lada Szamara EVA S Group Ez egy elég ritka autó, nem sok van belõle a világon. Sajnos mivel a B csoportot megszûntették és az S-t pedig el sem indították a sok halálos baleset miatt, ezért ez az autó is mint ahogy a több nyugati autógyár S csoportos autója el sem kezdhette pályafutását. Bár a Szamara EVA-hoz hasonló, de gyengébb motorral szerelt acélkarosszériás 4x4-es szamarák vettek részt nemzetközi ralliversenyeken a 80-as, 90-es években.
Lada Szamara EVA S Group müszaki adatok: ---------------------------------------- 2 ajtós, acél-csõvázra épült szénszálötözetû karosszéria, Lada VAZ 2106-os 1859ccm-es 300 lóerõs turbómotor. Töltõlevegõ és olajhûtõvel. Állandó összkerékhajtás, mechanikus speer differenciálmûvekkel. 4 db hûtött tárcsafék.
eredménytelenség miatt szálltak ki (a videokat nézve inkább Waltert kellett volna leszerzõdtetni, õ volt az utolsó akik 2kerék meghjtású autóval nyert rally vb-t Opel Ascona) szerintem 4kerék meghajtásra áttérnek akkor õk a nyerõk, mert régebben a BMW hozta ki mindig a legtöbb lóerõt, meg most is :-)
itt az egész rally törtlnet, de meg se említik a BMW M1-et pedig az volt a legerõsebb hátsókerékmeghajtású autó hol olavshatnék róla lehetõleg magyarul
URL=http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B]Rally Group B Történet angolul
[
jo a video, az ut aszem benne van a fejeben rendesen
hát az legalább nem mûanyagból volt.Sajnos nem hiszem hogy túl gyakran hangoztt el a biztonság szó.csak a fejelsztés,egyre erõsebbet,egyre gyorsabbat,egyre kisebb súly,minél jobb idõt elérni.a cél ez volt,és nem 1 ember élete.Amit a nézõk is csináltak,az is brutális volt.az úton álltak,és az utolsó pillanatban ugortt el a kocsi elõl. ezt ism ost olvastam egy rs200 ford elvesztette a sofõr az irányítást és becsapódott a nézõk közé.4 embert megölt 10akárhány súlyos sérült,és sok könnyebb sérülés.Tényleg nem voltak szabályok.És az S csoport maga lett volna a katasztrófa.ott a lanica prototipusa majdnem 600 lovas volt.és ugyanúgy 900 kg körül volt
hát igen ez eléggé durva na meg egy beteg embert nem lett volna szabad odaengedni de bárki aki versenyzik menne betegen is és nem lehet leálítani ez tény
igazából nem a lóerõ számmal volt itt csak gond.hanem a többi körülménnyel,hát az hogy szétesett a lancia,gumitank stb.... de az hogy 1 kocsiból ennyi maradjon...
azért ma meg lehetne újra próbálni ellenõrizve súlyhatárral meg max paciszámmal mondjuk 500 kezdetnek mert meg tudnák csinákni és ma már biztonságosabb lenne de én nem merném bevállalni ezt a döntést