A csapat azt állította, hogy a bemutatóra már sikerült korrigálniuk ezt a hibát, de a tragédia tükrében senki nem hitt nekik. A második agyrémnek számító dolog az volt, hogy szinte az összes autón gumiból (!!!) volt a benzintank, a kisebb súly és a nagyobb flexibilitás végett. Az egyik típuson nem csak a fékpad, hanem még a fékpofák is mûanyag ötvözetbõl készültek (sajnos az nem derült ki, melyik modellrõl volt szó konkrétan - a legtöbben a Peugeotra tippeltek). Szép lassan kezdett összeállni a kép, ami nem csak a szakembereket, hanem az egész világot sokkolta. A FISA akkori elnöke még aznap este bejelentette, hogy ennyi baleset elég volt, és nem szabad egyiknek sem megismétlõdnie. Azonnali érvénnyel beszüntette a B és a tervezett S csoportot is.
Henri Toivonen influenzás volt azon a hétvégén. Egyes források szerint hihetetlen mennyiségû gyógyszert szedett be, hogy el tudjon indulni, de ez éppúgy lehetett rosszmájú pletyka is, mint hiteles információ. Az igazság már soha nem fog kiderülni. Az viszont tény, hogy úgy autózott, akár az õrültek, mind a tizenhét gyorsaságit megnyerte, elõnye már több mint két perc volt a másodikkal szemben. A 18. gyorsaságin azonban bekövetkezett a tragédia. A hetedik kilométernél a Lancia egy mély szakadékba zuhant, felrobbant és égve gurult le a mélybe. A túlélésre egyszerûen esélyük sem volt. A helyszínen nem volt senki, sem nézõk, sem rendezõk. Az tudták, hogy Toivonen nem ért be, de mindenki technikai hibára gondolt, ekkora szörnyûség senkinek se jutott az eszébe. A következõ célba érõ jelentette, hogy hatalmas füstöt láttak a pályán... A helyszínen már csak a felismerhetetlenségig összeégett autó torzóját találták, körülötte lángolt az egész erdõ. Sose derítették ki a tragédia valódi okát. A pilóta hibázott, vagy a technika adta meg magát? Volt-e köze a balesethez a gyógyszereknek, amiket Toivonen bevett? Sose fogjuk megtudni mi történhetett. A csapattársak és a Lancia szerelõi sírva fakadtak, mikor meghallották Toivnen halálhírét.
Mély gyászba torkollott az a csodálatos májusi nap.
A következõ napon a FIA elõdje, a FISA átfogó ellenõrzést tartott a csapatoknál és észveszejtõ dologok derültek ki a B csoportos autókról. Néhány felfoghatatlan példa: a Lancia azért késett a Delta S4 bemutatójával, mert a törésteszteken egyszerûen darabokra hullott a mûanyagból készült karosszéria. rallyheart.hu/cikkek között taáltam
de inkább tiltsák be...:(
Nagyon-nagyon kár, hogy így történt...
....megtaláltam az ominózus balesetet.ami miatt végett vette a b csoportnak... itt
A képen szerintem rallycrossra átépített B-s kcsoik vannak, mert onnan akkor még nem tiltották ki öket. a Pikes Spikes 205 nem iylen. Nekem elhihetitek :)
még egy kis ajándék:))) vargáról egyszer találtam egy videót amikor interjút készítettek vele aszittem behugyozok a röhögéstõl de nem tudom hol volt :SSS
Azt a jelenséget nevezik így, amikor hirtelen gázadáskor a turbó nem szolgáltatja azonnal a maximális töltõnyomást. Stílusosan beszélhetnénk inkább "vihar elõtti csend"-rõl. Ennek kivédésére igyekeznek a turbófeltöltõk tehetetlenségét a minimumra csökkenteni, illetve két kisebb turbofeltöltõt szerelnek a motorra - ritkábban sorba kapcsolva. Ezek a bi-turbók. A versenyosztályban a turbó "fordulaton tartására" alkalmaznak bizonyos trükköket, mint pl. gázelvételkor nem csökkentik az üzemanyag-befecskendezést, de néhány ütemet kihagy a gyújtás. A kipufogótérbe került üzemanyagot a kipufogási ütembe "beszikráztatva" gyujtják meg, az így keletkezõ nyomásimpulzust a turbó remekül hasznosítja. Ez az a durrogó hang, amit gázelvételkor hallani lehet.
vki elmagyarázza mi az a turbólyuk?discovery beszéltekk róla de nem értem...:S és a dupla kuplungos viszaváltásnál mért jó ha úgy váltunk?láttam ferraris videót ahol csávó felváltásnál nem is használt kuplungot viszaváltássnál meg duplakuplungosan csinálta
karácsonyi ajándék nektek! tudom 2 spikes peakos de nem aláltam jó group b-s videót:) és Boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket!
fél off: Varga Cigirõl van vkinek videója? vagy vmi cím ahol találok? mert róla mindenki mesél, de látni ritkán látom :(
:( rohadt szemétláda, miért baj neki hogy fent vannak?
Na fenn is van a film a rallyfilms.extra.hu-n Audi Quattro - the offical story
Szedhetitek :)
nekem a lanciánál félbeszakadt:S Amugy bazz nagyon durva az audi quatro amin elöl spoiler van meg van egy rész a videóban ahol kiáll hátsó kerékre egy ugratónál meg a ford s200 borulása is nagyon durva és kitolat az árokból és továbbmegy :O
leszedtem de nem akarja lejátszani :S most próbálok kodeket leszedni csak nem tudom hogyan kezdjem el....
Igen este 8-9 körül rakok fel egy uj filmet.
Audi.Quattro-The.Official.Story
Ami offline az már nem elérhetõ, 2 hétig van fent 1 film. A legelsö film az evolution of rallying fel lesz töltve valahova (szerintem már cska januárban :( )mert sokan kérték.
The Rally Supercars---ezt már láttam régen asszem.amik offline-ba vannak azokat nem s lehet majd letölteni?