a WRC-k sztem nem ütik meg ezt a szintet, pedig azok a gépek se semmik, csakhát le vannak folytva nagyon.
nemhát...azért csak van köztük 200 lóerõ különbség :) Csak meg kell nézni pár korabeli videót.WRC-hez szokott szemnek is dúrva itt-ott,amit mûvelnek Walter Röhrl
pff de a belsõkbõl is a részleteket mutatnak, és nagyondurva! nézõktõl soxor el se fér a kocsi, és nem fékeznek! jó a nézõknél én se fékezek, de a tempó az kicsit más :D
és õ lett ovlna az akira már nem jutott idõ...pedig nagyon komoly lett volna...hmmm...lancia ecv2
és talán mégtöbb ember halt volna bele:( de gyébként nem értem mi lett ezekkel a kocsikkal? ma is mehetnének vmi ilyen célú pályán, nemkell szûkös hely, ráadásul ma már jobb gumik is vannak
õk válalták a kockázatot és tisztában is voltak vele,hogy mit válalnak.És igazából akármennyire törekednek a biztonságra akkor sem tudják azt megcsinálni hogy ne legyen haláleset.
asszem nem wrc lesz a nevük,hanem super2000 vagymi.de már régebben olvastam errõl az egész rally reformról:) de ilyen adatok mellett mint ez:1986 Lancia ECV1: 4-hengeres, 1759ccm, 600 lóerõ 8000 rpm-en
szinte ,,nevetségesnek" tûnik a 280 paci.Persze azért az sem kevés,sõt elég lehet azt is az úton tartani.
tehát akkor a 2 ugyis B-s lett volna. de nem is értem miért tiltják be, ilyen erõvel el se kellett volna inditani a sorozatot, mivel várható volt hogy nehéz vezetni, bõven meghaladja egy ember képességeit
Az Audi Quattro GroupB-s verda 700 Le-vel szuperált a végén, de nem nagyon mentek vele, pedig már az 1000 Le-s is kész volt, sõt tesztelték, de az már a versenyzõk elmondása szerint is kezelhetetlen volt...
szerintem már tt nem is a lóerõk dominálnak egy bizonyos teljesítmény fölött,hanem a többi tulajdonsága a kocsinak.annak idején a kis mini meglepett mindenkit,nem volt nagy teljesítményü de arra a kis kasznira elég volt,ráadásul a kicsiségemiatt nagyon jól vette a kanyarokat
Ti még az S csoportrol nem is hallottatok?
Ha elsz idöm irosgatok ide hogy képben elgyetek.
Addi gsi nézzétek meg ezt a lapot www.rallyfilms.extra.hu
vazz ezek az autók nagyon mentek kár hogy nincsenek már de igaz több ember is halt volna meg :S
Na szóval elõször is a group b-rõl. Az egyik legjobb leirás errõl a korszakról:itt (angol neylven) És magyarul kicsit röviditve itt olvasható. Illetve a Wikipedia lexikonban is jó leirás van de ez is angol.itt
Az S csoport pedig a B csoport helyett terevezte a FIA(akkor még FISA) 1987-re. Ezeknek a futurisztikus autóknak, nagyon sokféle fejlesztést megengedtek volna, de 300 LE-ben korlátozták volna a motort. És elég lett volna csak 10 utcai példényt legyártani. (Ez hasonlit a mai wrc-k hez mert az is 300 Le és 20 példány kell) De Toivonen és navigátora halála miatt beszüntették a b csoportot és az S csoport tervét eltörölték.
Másrészrõl a sok munka nem veszett kárba, hiszen a prototipusok indultak késõbb a dakaron és Pikes Peak-en.ÉS akkor jöjjenek a képek a kuriózumokról. Ha jól emlékszem a peugeot 405 is már a GR S-re épült de nem tudott indulni hiszen az S csoport el sem indult. Helyette ment pikes peaken:
És a dakaron csakugy mint a 205:
ez a pikes peak valami hegyi verseny ugye?mert arról diszkóverin láttm videót még régebben ott egy audi ment nagyon király volt
Ja és persze nagyon sok fõleg mg és rs200 indult rallycross bajnokságokban. Angliában talán ma is van.Itt egy kis lengyel leirás de érdemes megnézni oldalt a menüben a historia WRC alpontjait Néhány kép az ECV és AZ ECV2 rõl amelyek GR S esek voltak. itt És itt leirás.
Mégtöbb kép itt Az rs200ból is volt S-es de most nem találok róla képet.
Persze az audi is ment rallycrossba, pikes peak-en. NA és moist a tényleg kuriózom. A LADA FEJLESZETT S CSOPORTOS KOCSIT!! a samara alapjaira EVA vagy S_PROTO néven (néhol b csoportos nak van hivva lehet még az elsõ evolúció oda készült)
És itt a skoda. A 130LR is B csoportosnak készült.:
A 130LR is B csoportosnak készült.:
A 130LR is B csoportosnak készült.:
Bocsi ez nem jön össze nézzétek meg bemásolva a cimét. A 130LR is B csoportosnak készült.: http://www.autosoviet.altervista.org/SKODA130LR.JPG ITT a továbbfejlesztett verzió: http://skodaklub.racingnet.hu/thumb.php?w=700&h=520&pic=galeria/43-2013.jpg Ez pedig egy lada motoros skoda: http://skodaklub.racingnet.hu/thumb.php?w=700&h=520&pic=galeria/43-2035.jpg http://www.skoda-oldtimer.at/fileadmin/cpg133/albums/userpics/Skodasalamanda.jpg
bazz a samara úgy néz ki hátulról mint a vissza jövöbe-ben a delorean:)
nekem is ez ugrott be, meg KITT az SPM fokozatban :D
Kár,hogy már egy ilyen legendás gép sincs :/ Manapság már annyira egy kaptafára készülnek a wrc-k is,hogy szinte csak a kasztni formája más
lancia 037 egyik kedvenc kocsim collin mc1rae rallyban csak kár hogy a fizikája egy kalap s*** :) az audit nem tudom vezetni :D amugy az s1 tesztnél mi az a lónyerítés hang néha amikor a csávó elveszi a gázt az elõbb említett játékban is ezekneka kocsiknak ilyen lónyerítés hangjuk van ha magas fordualtnál hirtelen elveszem a gázt
jóvanna na nem tudtam a mi rönyó megánunk nem ad ilyen hangot pedig az 1.5-ös dci ám :D:D:D van benne 80 ló és 4500x-as fordulaton tûrhetõ a hangja tovább nem lett huzatva fordulatszámmérõ 5000-ig van skálázva xD
OFF vége... tehát a Lancia 037, hát ez se semmi :D hátsókerekes és bivalyerõs, Stratosnál is erõsebb. ezeket talán még nehezebb lehetett vezetni mint a Quattro-t
200-300paci hátsó keréken murván....hát igen csak emberes lehet megtartani