Azt tudom. Van valahol egy oldal, "elveszett sínek" vagy valami hasonló néven, ahol megszûntetett villamosvonalakról lehet sokmindent megtudni, egy idõben nagyon sokat böngésztem. Szép kis villamosdzsumbuj volt anno a nyugati tér és környéke. Talán egy kicsit elrugaszkodott ötlet, de én úgy oldanám megy hogy a lehel téri templom elõtti placcon levinném a föld alá a villamost, a westend mellett a váci úti járda alatt vezetném végig (kialakítva egy új üzletsort a westendhez, amely a villamos felé néz. A váci úti westend fõbejáratnál pedig lehetne egy villamosmegálló a föld alatt, közvetlen átjárási lehetõséggel a westendbe, így kvázi földalatti sétáló-bevásárlóutcát képezve. Aztán a mostani 4-6 vonal nyugati téri állomásáig húznám a vilit, végig kiszélesítve az aluljárót, tehát a gyalogosok mellett mennének a tuják. És a 4-6 megállója alatt közvetlenül, megállna a 14-es, majd a skála metró felé venné az irányt, a felüljáró után az út közepén elõbukkanva a föld alól, folytatva útját a deák felé. Lehet hogy nem olcsó megoldás, de milyen hangulatos lenne.
Szerinted ki keresi meg az ország GDP-jének 50%-át??? Hmmm. Nem a vidék barátom! Hát akkor legyen is "kinyalva a fõvárosiak segge". Én is éltem vidéken 3 évig! Akkor én is 3 évig elhanyagolt voltam?? Na szerintem errõl ennyit!!! OFF vége!
A 4-es metróról nagyjából azonos a véleményünk, mégpedig az, hogy így nem jó! A 4-es metró szerintem a jelenleg 5-ösként futó tervezett vonalnak kéne lennie! Aki kitalálta a Karolina tervet az nem volt hüéye, vagy inkább úgy mondanám sokkal többet értett a közlekedés-techológiához, mint bárki a budapesti közgyûlésben.
Nem olyan szarok, sõt. Én például irigylem miskolcot, szívesen látnám mondjuk a kiskörutat olyannak, mint a miskolci fõutca: sétálóutca, középen villamos. (Azt tudtátok amúgy, hogy anno a westend elé valami hasonlót terveztek? A 14-es villamos lett volna ott meghosszabbítva a nyugatin át a deák térig, és ott a jelenlegi 47-eshez csatlakozott volna. Vagy a 47-es ment volna ki a lehel térre, már nem tudom, de volt ilyen terv, a westend eleve úgy lett kialakítva. Csak aztán végülis nem tudták eldönteni hogyan keresztezzék a nagykörutat és kudarcba fulladt a dolog - mint pesten oly sokminden ami közlekedéssel kapcsolatos) ez a "fõvárosiaknak ki van nyalva a segge, és mindenrõl õk tehetnek ami rossz az ország többi részén" duma egy kicsit erõs. Gyerekkoromban pesten laktam, akkor én voltam a gonosz fõvárosi, aztán amikor leköltöztünk vidékre akkor megjavultam, most meg hogy visszajöttem, megint megszállt a sátán? Haggyámáezzel, nem mi tehetünk arról hogy szar a vezetés.Nekem se kéne a négyes metró (inkább a hármason ne lenne ilyen kib***ott huzat hogy melóból hazafelé szétrobban a fejem tõle) de most mit csináljak, menjek ki és temessem be az alagutat egy homokozólapáttal?
A 4-es metróra ilyen formában nincs szükség. Meg lehetne oldani sokkal olcsóbban a dél buda rákospalota közlekedési folyosó gondjait.
Igazából nem errõl szó.. Az orsdzág többi részét is fejleszteni kell. De minden országnak a fövárosa a legszebb a leg stbb. Igaz hogy ott a kisváros is a mi fövársounk szintjén van. Szóval a fövárost mindig jobban kell fejleszteni mint egy kisebb várost. És azért ha mondjuk Debrecent vagy Nyiregyházát nézed. Nem olyan szarok azok a városok. Na szóval egy szónak is száz a vége. REészeben igazad van és részben nincs. De ha az aláirásomat megnézed rájöhetsz hog nem igazán értek egyett a msotani helyzettel.
"De azért ez mésgis csak a fõváros!! Fejleszteni kell"
Azért mert fõváros? Azt hittem gazdasági vagy szociális célzattal szoktak fejlesztni és pénzt adni. Ez messze Bp-n a legjobb. Akkor miért pont oda kéne önteni a pénzt?
Van igazságod ebben nem tagadom. Én egész nap az országot járom ez a munkám. Szerintem sem jó igy ahogy van, de nem igazán tudunk mit kezdeni ezzel. A rokonaim szinte kivétel nélkül vidékiek (Miskolc, Zalaegerszeg,Almásfüzitõ) Szóval amikor náluk járok látom. Ráadásul az én keresztanyukám élettársa Miskolcon egy olyan melóért amiért Pesten kb 120-130 ezret kapna,ott 60-ezret kapp. Szóval megértelek nem is állitom ellenkezõjét. De azért ez mésgis csak a fõváros!! Fejleszteni kell. Csak nem ilyen baromságokkkal.
Hát sajnos nem fejlõdik áttételenesen az ország. Kérdezd meg az ország keleti felében élõket. Nyugat és kelet Mo., mitha két külön ország lenne, de ez pesttõl kifele haladva is látszik.
Az hogy tök felesleges azt nem mondanám. De az igaz hogy szerintem is egy hülyeség. Sokkal egyszerübb lenne az 1-es vilivel megoldani a dolgot. Az hogy a fövárosiaknak kivan nyalva a segge. Ez részben igaz. Én is fõvárosi vagyok de szerintem is ez az ország túlságosan föváros központú. De azzal nem értek eggyett hogy az adófizetõk pénzét nem ere kell költeni. És azért nem mert ha belegondolsz akkor a fövárosba jön a legtöbb turista itt van a legjobb munkalehetõség stb. Ha ezt a várost fejlesztik fejlõdik áttételesen az ország is.
Végigolvastam eddig is, de még mindig nem látom a lényeget. Tizedannyi pénzbõl, mint amit ebbe beleölnek sokkal értelmesebb dolgokat lehetne tenni. Építse meg a fõváros, ha neki annyre kell, a saját pénzébõl.
Igen, de hogy merik ez ennyire az EGÉSZ országra ráterhelni??? A budapestiek segge elég rendesen ki van nyalva. Rá kéne már jönni, hogy nemcsak belõlük áll az ország. Ja, hogy miattuk van még ez a tetves kormány hatalmon, meg õk a SZDSZ szavazóbázisa mi, az tök véletlen.
Az is vicc, hogy ha majd a tetves kormány eltörli a mostani diákkedvezményeket akkor abból a budapestek SEMMIT nem éreznek majd. A a bérlet az egész városra érvényes marad. Nem lehet az ellenõrizni, hogy valaki csak az iskola és a lekhely között veszi igénybe a kedvezményt, míg vidéken igen.
A pesti bérelt ára is a vicckategórában van. Mennyi a felnõtt? Kb. 10 ropi. Vidéken ennyi a 15km-es buszbérlet és azzal EGYTELEN vonalon utazgathatsz csak azt szevasz, a pestivel meg össziveissza és 0 áraon ahoz képest.
Namármost aki vidéki és modjuk Pécsre jár be dolgozni, ott a 15km az mégcsak nem is távolság és még Pécsen is lehet, hogy felszáll egy másik buszra, mert Pécs nem egy kisváros.
Szóval a fõrárosiak kicsit visszavehetnének a nagy arcból.
Tök fölösleges és drága, arról nem is beszélve, hogy a 400-600 millárdból annyit terhel rá az oszág adófizetõire, mikor az ország lakosságának 95% SOHA nem fog utazni rajta.
A Karolina-terv egy jó dolog, de: -valaki rengeteget keres a 4-es metrón ugye -a villamosvonalakat azért számolják föl módszeresen, mert egyy villamospálya fenntartása sok pénz, de a közútakat (melyeket leginkább a BKV buszai tesznek tönkreu ugye) nem a BKV-nak kell fenntartani, tehát a BKV-nak jobban megéri a buszokat üzemeltetni, nem érdekli õket, hogy hogy miattuk tropára mennek az utak, büdös a levegõ és dugókat okoznak, mert 40-nel cammognak -szükség van a 4-es metróra, csak ugye nem így és nem most
Ami azt illeti engem nagyon érdekel a tömegközlekedés. Rengeteg régi filmem van, van például egy olyan amiben bemutatják Budapest összes régi villamosvonalát, de még a metróépítésrõl is van. Akinek kell tudom adni õket, ezek egyébként dokumentumfilmek.
Nagyjából tudom is a régebbi villamosvonalak útvonalát is. Azt azért ne mondjátok hogy fanatikus vagyok de azért ez egy jó kis érdeklõdési kör. Igen természetesen régen sok villamos volt és ma is nagyon jól meg lehetne tervezni egy csomó új vonalat. De nyilván tudjuk hogy ez egy politikust sem érdekel. A másik hogy a föld alatti alagutakat az elõvárosi vonalak összekötésére kell használni mint az 5-ös metró esetében a szentendrei, a csepeli és a ráckevei hév összekötésére. Ezeknek a vonalaknak lenne az a feladata hogy kiszolgálják a hosszabb távon utazókat és persze az agglomerációban élõket is akik most kocsival kényszerülnek bejárni. Továbbá lenne egy halom villamosvonal, a német neve ismerteti is a feladatát, utcai vasút. Dehát amíg a 4-es metró projektigazgatója ilyeneket dumál hogy a villamos elavult.... hát nem tudom, az ilyeneket kéne kényszermunkára küldeni. Arra már úgy sem tud semmit se mondani hogy Párizsban miért építenek akkor villamost, ha annyira elavult.
De ez világos.. Nézd meg a várost. Vagy kérdezd meg az apukádat vagy nagymamádat vagy valakit milyen volt régen. Szinte a város minden pontján villamos volt rengeteg sin még ma is megvan. De felszámolták hogy állitólag nincs szükség rá helyette minden hol buszok állnak pöfékelnek bent a dugóban.Az az igazság hogy az egész közlekedés ugy szar ahogy van. ide egy komplett város átalakítás kell. Ha azt nézed hogy van egy csomó hely ahol vili és busz is megy párhuzamossan. Ráadásul a busznak külön buszsáv stb. Ezekt mind fellehetne váltani csak egy vilivel. És Plusz egy forgalmi sáv lenne. De ilyen és hasonló dologból rengeteg van. Csak a nálam jóval okosabbaknak ezeket látniuk kéne és átalakitani. Halálom az hogy egy rosz rendszert felujittanak és ugyan olyan rosszul visszépitik. Nem értem egy komplett káosz az egész. Na de mind1 túl kicsi vagyok ehhez. Egy a lényeg ez a 4-es metró teljesen felesleges.
Igen, a villamoshálózat felszámolása is egy alapprobléma. Például a Karolina terv kivitelezése egy vasútra járó metró mellett nagyon érdemes volna, ezt meg lehetne tenni a 4-es metró árából simán.
Sziasztok! Szeretném ajánlani mindenkinek hogy olvassa el ezt a cikket: "4-es metró kritika" Szerintem aki figyelmesen elolvassa és van legalább 17 éves az meg fogja érteni a 4-es metróval kapcsolatos alapproblémákat.
Ezt a vonalat ott rontják el ahol csak el lehet rontani valamit. Útvonal, paraméterek, finanszírozás és kivitelezés... ezeket mind elcseszik.
Rövidel leírom hogy miért. Az útvonalával fõként az a baj hogy csak a belváros határáig ér. Tudom sokaknak az az elsõ mondata hogy biztos nem jártam még 7-es busszal csúcsban... de jártam, csak az a helyzet hogy nem kell 500 milliárd forintot költeni arra hogy megoldjuk ennek a közlekedési folyosónak a problémáját. A metró Újpalotát és Budafokot 50 éven belül nem fogja elérni, egyszerûen semmilyen körülmények között nincs értelme oda metrót építeni a jelenlegi utasforgalom alapján. Paraméterek: Budapest mindkét nehézmetró vonalának peronhosszai 120 méteresek, a 4-es metrónál ez csak 80 méter! Nincs szükség ennyi állomásra sem mint egy villamosvonalnak, össze lehetne vonni az állomásokat 120 méteres nagyobb állomásokra és így rengeteg költséget takarítanának meg. Nem lesz összekötõ alagútja semelyik metróvonallal... ez is butaság, például ha most lezárják a Deák-Örs szakaszt akkor el lehet intézni hogy helyette a Déli-Újpestig közlekedjenek a szerelvények, akkor a különbözõ jármûtelepek közt is van kapcsolat. A 4-es metrónál ilyen se lesz. Finanszírozás: teljesen rossz. Amikor elkezdték ásni a gödröket rájöttek hogy 0 forint van összesen a 4-es metróra. Így az EU-s forrásokból kell finanszírozni a metrót. Ez azt jelenti hogy ugrott a sokkal fontosabb 5-ös metró elsõ szakasza, az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása, a 14, 47, 49-es villamosok összekötése, a 17-es és 19-es villamosok összekötése, az egyetemi rakparton villamosok kiépítése, a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása, a kisföldalatti rákosrendezõi hosszabbítása, a gyõri villamoshálózat kiépítése, a szegedi és a debreceni 2-es villamosok megépítése. Pedig ezek még használnának is valamit. A 4-es metró megépítése után majd egy csomó mindent meg fognak szüntetni hogy bebizonyítsák hogy szükség van 4-es metróra. Pl a 7-es buszok csak ráhordójáratok maradnak, így Újpalotáról a belvárosba eljutni +1 átszállással lehet majd. Kivitelezés: kettévágtak egy csomó villamosvonalat délbudán, ezt azért tették hogy az emberekben az maradjon meg hogy a 4-es metró elõtt milyen nehéz volt dél budán közlekedni, és majd ha megépül akkor mindenki áldani fogja.
Megkapjuk a világ legdrágább játékmetróját, amelyik még el sem indult az egyik állomásról, máris megérkezett a másikra. Ráadásul egy tök felesleges nyomvonalon, ugyanitt 200 millió (nem milliárd, millió) alatt meg lehetne valósítani az elkülönített buszsávot a 7-esnek. Közben a brüsszeli felzárkóztatási alap forrásait nyeli el, meg az egyéb helyi forrásokat, ami például az aquinkumi hídra mehetne.
Erre csak azt tudom mondani, hogy nem mindenkinek van pénze autóra, vagy csak éppen a fenttartására épp ezért lenne igény a metróra, még akkor is ha éppen az utakat töltöd a kocsiddal ;I
Óbudán nincs metró. A HÉV jó lehet vagy az 1-es vili, de alapvetõen busz vagy kocsi. Sajnos a kötött pályás eszközök erõsen behatárolt célterülettel rendelkeznek.
Persze, tisztában vagyok vele, mivel nekem is van autóm. Nem okoz gondot a fenntartása, és ha elindulok valahova nem azt nézem hogy mennyibe kerül, hanem a gyorsaság/kényelem a döntõ - és nekem városon belül a metró jobban bevált. Angyalföldön lakom a metrótól kb 20 méterre, hamarabb leérek a metróaluljáróba mint ameddig kikecmergek a belsõ parkolóból kocsival :)
A kis falu nem jön ide, marad az a helyén. ;-) Témaként úgy merült fel, hogy páran említették, hogy a kocsi fentartása nem csak benzinpénzbõl áll, mire jeleztem, hogy nem is csak munkábajárásra használható. De gondolom mindezt te magad is láttad/olvastad. :-| Szerintem is térjünk vissza a metróhoz, bár bõven van még idõnk, mire utazhatunk rajta. :-(
Hogy jön ide a határmenti kisfalu? A topic metróról és városi közlekedésrõl szól, én csak azt írtam hogy a városban nem mászkálok autóval, a vidék teljesen más tészta (mondjuk mióta vannak ezek az új "zónázó" vonatok, vác-nyugati 25 perc, kocsival néha örülhetek, ha a beállt váci úton újpestrõl bejutok ennyi idõ alatt a nyugatihoz - de tudom hogy ez nagyon ritka, hatvanba vagy nógrád-heves-borsod megyébe például el nem indulnék vonattal)
Autó további elõnye, hogy nem kapod el az éppen aktuális járványt, mivel nem vagy összezárva a sok vírusgazdával. Egyébként volt egy idõszak, amikor a Hajógyári Sziget mellõl jártam a MOM Parkba naponta 9-re, majd 5-kor vissza. BKV-vel 55-80 perc volt az út (HÉV, M2, V61), kocsival 35-50 perc (Szentendrei, Árpád fejedelem, Margit körút, Moszkva tér, Alkotás). Napi fél óra spórolás legalább. Ráadásul melegben, a saját zenémmel és azokkal az emberekkel, akiket beengedek a kocsimba.
Én nem tudom hogy hogy járkáltok ebbe a városba. Komolyan a másik topikba is irtam már. Én egy óránál sehova nem megyek többet. De tényleg nem értem. Most vagy nem ismertiek full a várost vagy szerncsétlenek vagytok.
Be is ki is. Mivel álltalába kávéautómatákhoz megyek. Én pestimrén lakom tehát reggel oda megyek aztán dolgozom majd megyek tovább másik helyekre. De igaz változó az idõpont. De szoktam korán is kimenni.
Egy autó fenntartása többszöröse egy BKV bérletnek, arról nem is beszélve, hogy csúcsidõben a közlekedés nagyon lassú vele a városban. Az én példám: Zugló-Kelenföld BKV-val: 45-50 perc Autóval: 80-90 perc
Modjuk hétfõ reggel 7 körül? Mire a M0-ásig elérsz Miklóstól az 20-25 perc. Lépésben mennek reggel az autók, sajna a forgalom a környéken 15 év alatt kb. az 2-3 szorosára nõtt, de dél felõl EGYETLEN út sem épült amin be lehetne juti dél felõl Pestre... Ja, és at kell, hogy az M0-áson ne legyen balaset.
Ez igaz, de a bátyus csak munkába jár koscival és havi kb. 95 liter benzit füstöl el. Egy felnõtt busz+BKV bérlet kb. 10-11 ezer. CSAK a benzin van modjuk 260*95=25 ezer....
Bírom az autóellenes okostojglikat. Elárulom, hogy nekem 6 (ha kényelmes vagyok 8) jegybe kerülne egy napi "munkábajárásom" is. És a bérlet pedig már nem egy olcsó mulatság. Autót így is úgyis tart az ember, ha családja van, szállítgat/építezik, avagy utazgat olyan helyekre ahova BKV-vel életbe nem jut el, tehát a fentartási költségekkel nem érdemes vagdalkozni.
Amikor munkatársammal egy dízel Escorttal jártunk melóba, akkor felezve az olajköltséget olcsóbbra jött ki havonta, mint a bérlet (és akkor már a WC-re is kocsival jártunk). Utóbbi években meg a saját Scorpimmal járok hétközben is és leszarom a benzinköltésget, mert nem vagyok a BKV fantasztikusan összeszinkronizált átszálló-kivégzõosztagaihoz kötve.
Persze lehet faszkodni, hogy ha 15 perc alatt eljutsz a metró egyik állomástól egy 3-4 állomásra lévõ másikra, minek az autó, DE VAN AKI NEM A METRÓÁLLOMÁSON LAKIK! Ha pedig már át kell szállni, avagy télen 600 mínuszban csúszkálni kell kilómétereket, akkor csak a mazochisták és az azt megfinanszírozni nem tudók nem használnak autót. Utána meg bemagyarázzák, hogy õk milyen okosak, mert spóroltak. A gond az, hogy a doki, meg a gyógyszer drágább, mint az a kis benya!
Arról nem beszélve, hogy nem vagyok málhásszamár, aki fél mázsa cuccal és hátizsákkal szorong a többi szerencsétlen között a csúcsbéli tömegnyomorban. Sokan csinálják, nem hiszem, hogy szórakozásból tennék...
Én is 20 évig tömegközlekedtem, de a hócipõm egy életre teli lett vele végleg és amint alkalmam adódott, hogy már nem KELL megtennem, azóta nem is teszem meg, csak ha pl. a belvárosba megyek egész napra, mivel akkor csak a P+R-ig megyek kocsival.
Azt meg senki ne mesélje nekem, hogy egy Mátyásföld-Jánoshegy-Szigetszentmiklós-Jánoshegy-Mátyásföld utazás nem egy fél-egynapos móka BKV-vel meg hasonlókkal, mer körberöhögöm. ÉS akkor még nem csináltál semmit, csak utaztál. Köszike!
Szigetszenmtiklósról járok be BP-re és a nagy forgalom REGGEL 6.45 és 8.30 közötti idõben pont annyi idõ alatt érek be, mint a velem egyidõben induló bátyus vagy még hamarabb. Volt ilyan is, hogy CSAK Csepelre a busz 45 perc alatt visz be. Nos az autó is annyi idõ alatt ér be. HÉV-vel akkor már régen bent voltam Vágóhídnál.
Csúcsidõn kívûl jó az autó, de ha én csúcsidõben járok be szart se ér. Ja és még vezetnem is kéne. A HÉV-en békésen alkszok vagy olvasok.
Ráadásul nem mindegy, hogy a szomszéd kisboltból KELL venned az élelmiszert, mert nem bírod elcipelni messzirõl, vagy bevásárolsz heti egyszer valami hipermarketben olcsóbban, berakod a csomagtartóba és hazaviszed. Aztán próbálj meg tömegközlekedve kijutni Pest megyébõl. Mondjuk ne egy megyeszékhelyet vegyél célba, hanem egy határmenti kis falut. 2x megpróbálod, harmadszorra veszel autót.
Egy autó jobb mint a busz metro stb. És todod miért? Mert -10 be nem fagyok szét csak megyek halgatom a zenét stb. Ha ismered a várost 10 percnél többet sehol nem állsz. Te mondjuk Rákosról Budará hány perc alatt jutsz el 1.302 óra? Nekem kell kb 50 perc. Tehát melyik a jobb? Azon kívül pedig a tömegközlekedéssel egy nap normálisan egy célpontot tudsz megközeliteni és hazza menni. Ha több helyre is menni akarsz akkor egyrészt drága másrészt pedig rengeteg idõ. Ugyhogy sajnos nem teljesen igy van a dolog.
Én naponta járok a 7-es busz vonalán ráadásul a közelben lakon. Én azt mondom kell a 4-es metró. nagyon kell! Persze az MO is mert ami a Hungária krt.-on van az elképesztõ. Ott születni kell az út túloldalára... XD
Így van! Aki csak egy kicsitkét tudja mi is az az ÉLET, az tudja, hogy egy kocsi fenntartása sokkal több mint egy BKV bérlet. Pont az olyanok miatt járhatatlan a város kocsival, akik csak a munkahelyre járkálnak autóval és nem fogják fel, hogy mire való a tömegközlekedés (persze a tömegközlekedés se jó annyira, hogy ezeket az embereket is vigye valahova, miután az utóbbi 20 évben jól tönkre tették), a kamionosok mellett.
A pontosan közlekedõ metró már alakulgat, az államásokon visszaszámláló mutatja mennyi idõ múlva indul a következõ, 15 mp-es pontossággal. Ma reggel épp nem jól mûködött, de a metró menetrend szerint 5:34-kor ott volt a gyöngyösinél.
A bkv áremelést tervez? Persze, a mol pedig ingyen benzinosztogatást, vagy mi? Hogy ki a franc fog metrón utazni? Én biztosan. Gyors fejszámolással kijön hogy 1 bkv jegy áráért kapsz 0.76 liter benzint (180 ft-os bkv jeggyel, és 250 ft-os benzinnel számolva). Ha te ennyibõl, csúcsforgalom idején 25 perc alatt elérsz a gyöngyösi utcától a határ útig autóval, akkor gratulálok. Nincs az az isten, hogy pesten belül kocsival menjek bárhová napközben, én csak lesajnálóan nézem pl az 1-es villamos ablakából azokat a szerencsétlen marhákat akik a hungárián ácsorognak a dugóban. Igen is kell a tömegközlekedés, és meg kell tanulni kicsit félretenni az autót, én eddig nem haltam bele (a metrón melóból hazafele nyugodtan olvasgatom az sg-t vagy msn-ezek a telómon egy jó hideg sör társaságában, a kocsiban csak idegeskedhetnék a sok mazsola és a sok agresszív barom buszsofõr és kamionos miatt, ez sem elhanyagolható szempont).
Ki fogják tiltani Bp. területérõl az autós forgalmat elõbb vagy utóbb. Már most pedzegetik, csak ugye nincsen meg hozzá egyenlõre az a tömegközlekedési hálózat ami ezt ki tudná váltani, viszont ha ez meglesz én nem bánnám, és szívesen járnék kultúrált, normális idõközönként, pontosan közlekedõ metróval, busszal, trolival. Csak ne azzal a tipikus magyar mentalitással vezessék ezt be, hogy ha rá vagy kényszerítve akkor fizess 2x-es árat érte...
Jah, és még vmi. A BKV megint áremelést tervez, és mivel lassan már jobban megéri kocsival menni, mivel a benzin olcsóbbra jön ki, magyarázza el nekem, hogyha 2011ig megépül a metró, a közlekedési árak meg az egekben, ki a franc fog utazni rajta? mert már most is rengeteg ismerõsöm kocsival utazik inkább, mivel 2jük bérletpénze bõven fedezi a munkahelyük és az otthonuk közti benzinköltségét...és nem kell nyomorogniuk, stb. Akkor most miért is érdemes metrózni?
SZVSZ, igaza volt annak, aki a 4es metró építése helyett azt mondta, h be kéne fejezni az M0ást. Budapesten nem a buszok miatt nem lehet haladni, hanem azért, mert az emberek nem tudják használni a Hungáriát és a Könyvest a hatalmas kamionforgalom miatt. Be kéne fejezni a körgyûrût, kitakarítani a kamionforgalmat a városból, így akik a belváros fele kerülnek, hogy elkerüljék a Hungáriát Buda fele menet, õk kinn is tudnának haladni, persze csak miután felújítják a szar utakat, és utána jöhetne az az ostoba metró. Az tény, h kell az a 4es, nem is rossz ötlet, mivel aki utazott már a 7es, 173as buszokon, tudja, mekkora forgalmat bonyolít le. A Bosnyák tér igenis fontos csomópont... mondjuk h Kelenföldig minek kivinni, azt nem tudom, de mind1. Tény, h kell az a lökött metró, de mire az elkészül.
lehet persze és kell is, de az ilyenek hogy az M0-ást fúrják stb, ez nem környezet védelem hanem pont az ellenkezõje.
persze... De autóval jár solgozni igaz? cégnél dolgozik, számítógépet használ, polárkabátot hord ha hideg van... Ez mind energiát igényel elõállításhoz méghozzá rengeteget a számítógép meg a legkörnyezetszennyezõbb dolog a világon.... Én nem vagyok környezetvédõ de nem is ugatok bele a normális emberek életébe.