Az utóbbi idõben egy csepp könny nem sok, annyi sem hullhatott a porba kalandjáték rajongó szemeinkbõl, ugyanis nem csak, hogy Sam és Max tértek vissza, de még a spanyolok is befutottak karácsonyra a Runaway 2-vel. Most pedig íme egy újabb gyöngyszem, ezúttal a kellemes mediterránról, Görögországból. Elkezdhetnék nyafogni, hogy „megint 3D” és hogy „neksztgen”, de nem fogok. E helyett inkább beszéljen maga a játék! hirdetés Lenn, a messzi délen…
A Theseis azért is fogott meg már az elsõ hírmorzsák alkalmával, mert egyik kedvencemet, a görög mitológia világát foglalja története középpontjában. Mindezt viszont úgy teszi, hogy afféle modern meseként újraéleszti a hitet a régmúlt isteneiben és démonaiban. Mivel a fejlesztõcsapat görög, állításuk szerint kézenfekvõ volt, mi lesz az alap téma, mert rajtuk kívül úgysem láthatja – és érezheti – át ezt jobban senki.
A sztori középpontjában egy mostohatestvérpár áll, akik ha akarnának, sem különbözhetnének jobban egymástól. Pheve, a gyönyörû mediterrán szépség, akit a természetfelettiben való hite hajt elõre, míg Andronicus az örök szkeptikus fiatalember, aki már rég nem hisz az efféle mesebeszédben. Ugyan a két gyermeket ugyanaz az ember nevelte fel, jellemük eltérése sok vitát és éles helyzetet szül magánéletükben – és fog majd természetesen a játék során. Arról, gondolom, már szólni sem kell, hogy kettejüket gyengéd szálak fûzik egymáshoz, melyek kiteljesedése a fejlesztõk szerint csak a játékoson fog múlni.
Hõseinknek most épp nem megy túl jól a szekér. Apjuk halála nem elég, hogy megviselte õket, de a paranormális jelenségekkel foglalkozó újságjuk sem fogy valami jól. Ekkor kerül a képbe hirtelen egy rejtélyes megbízó, aki rendkívül érdeklõdik egy szobor iránt, melyet állítólag az Athén alatti barlangrendszerben temettek el. Barátaink persze kapva kapnak az alkalmon, ám hamar rá kell ébredniük, hogy sem mostohaapjuk halála, sem a megbízó szándéka nem véletlen… Nos, nagyjából ennyi az, amit a történetrõl tudni lehet. A készítõk még elárulták, hogy a játék címe egy tekercsre utal, ami körül a történet bonyolódni fog, és amit a weboldalon látható intro tanúsága szerint az alvilágban rejtettek el. Mellesleg a tekercs neve nagyon hasonlít Thészeusz görög mondahõs nevére, aki szintén alászállt az alvilágba.
Mivel a játék elég hazafias szellemben íródik, nem meglepõ, hogy jórészt Görögország és az ókori, mítoszi Hellász vidékein fogunk barangolni. Elõbbiek a valóságból kiemelt, néhol egészen felismerhetõ helyszínek lesznek (Athén, Kréta, Delphi) kisebb-nagyobb módosításokkal, míg az utóbbiak alatt a mitológiából már megismert és megszeretett helyeket kell érteni. Ilyen lesz pl. a legcsalogatóbb, az alvilág, melyet a készítõk állítása szerint olyanra terveztek, amilyet még nem látott a világ. Nos, kíváncsian várjuk…
Kalandjáték, a szín tiszta valójában
Bár elsõ blikkre a Theseis megtévesztõ lehet 3D-s környezete miatt, a készítõk ezer harsonából üvöltik folyamatosan, hogy a program egy klasszikus, point ’n’ click kalandjáték lesz. Azaz nem kell majd akcióznunk, mint anno a Fahrenheit-ben vagy a Dreamfall-ban, nem kell menekülnünk és dobozokat rakosgatnunk, mint az újabb Broken Sword-okban. Az egyetlen játékelem, ami kissé elüt a megszokottól, a lopakodás lesz. Mivel a történet számos ellenséggel állít majd szembe bennünket, logikai feladványok segítségével kell gyõzelmet aratnunk felettük. Sajnos kissé eltér azért a szokásos elemektõl, hogy Pheve és Andronicus nem halhatatlanok, azaz a megszokott kaland kliséktõl eltérõen bizony meg lehet halni a játékban.
Mindezek ellenére a lényeg marad ugyanaz: tárgyak begyûjtése és kombinálása, NPC-kkel való beszélgetés és sok-sok logikai fejtörõ, melyektõl remélhetõleg a falra mászunk majd, és nem csak amiatt, hogy pixelvadászni kell. A tárgykombinálás egyébként az egyik legvonzóbb és érdekesebb újítás lesz a játékban. Mivel a motor 3D-s, a készítõk nem akarták, hogy az ezerszer lerágott „egymásra teszem a fogkefét, a sajtot és az olajat, majd voálá, kész a generátor” metódust alkalmazni. Ehelyett a tárgyak az inventory-ban egyenként forgathatóak lesznek és a kombinálásuk során meg kell majd találnunk, mit és hova kell dugni, vagy épp ragasztani. Nagyon kreatív megoldás, nem is értem, miért nem jutott eddig eszébe senkinek. Mindenesetre nagyon vonzó, annyi szent!
Akármennyire is legyen Andronicus szkeptikus és akármennyire is nem akarja, jó misztikus játék nem létezik különleges képességû fõszereplõk nélkül. Esetünkben ez mindkettejüknél fennáll majd. A már említett férfiember képes látni a másik síkban elhelyezett tárgyakat (azaz kapcsolókat, ajtókat, stb.), míg Pheve a látszólag értelmetlen, õsi írásokat képes megérteni (vagyis az irkafirka betûkké és jelekké formálódik a képesség használata közben).
Mediterrán szépség
Bár a játék a kaland mûfajban kíván érvényesülni, a már fentebb említett 3D-s látványvilág nagyon pofásra sikeredett. Az elõzetes képek alapján merem állítani, hogy ez lesz az eddig megjelent elsõ, igazán gyönyörû 3D-s kalandjáték (a Grim Fandango-t kissé groteszk környezete miatt most ne soroljuk ide). Ugyan még „csak” a DirectX 9.0 c-re lett fejlesztve a motor, azon belül mindent használ, amit csak el lehet képzelni, a speciális, dinamikus árnyék és fény kezeléstõl kezdve a bump-mapping eljárásig. Nem is kellett több a derék görögöknek, Xbox 360-ra is bejelentették a játékot. Csak az irányítást oldják meg valahogy...
Így elsõ olvasatra talán kissé furcsa turmixnak tûnhet a Theseis, én mégis merem állítani, hogy az év legjelentõsebb kalandjátéka készül berobbanni a köztudatba a görögországi Track7 által. Ha áthidalják a kisebb – még most is elõre látható – problémákat, egy AAA kategóriás kalandjátékkal gazdagodik a piac.
OFF
"Na azért én befizetek, hogy az jó is lesz."
- Leforgattam, kipróbáltam egy dx10-es teszten, és rendben volt a pörgõforgó kocka. Mondjuk édeskevés, de még csak preview.
"Mert én gondolom csak úgy csinálták meg, hogy ne menjen XP alatt."
- Úgy van, ezért kell hekkelni vele. De a cél nem az hogy ne menjen XP-n, hanem egész egyszerûen más a felépítése (Vista miatt), és úgy döntöttek hogy XP-re nem írják meg (az okokat ismerjük, vista hájp, pénz, stb) De a lényeg, hogy nem akadályozza semmi, hogy átültesse valaki.
"Bár egyenlõre nekem se tetszik a Vista, igaz nem is nagyon adtam neki esélyt, majd ha hónap végén letelik a 3 hónap, és megveszem Campusban, akkor majd esetleg."
- Az XP sem tetszett senkinek mikor kijött, de egy OS-t ami nem elemeiben épül mint a linux, hanem 4-5 évente jön egy nagy csomagban, csak így lehet fejleszteni. Nyomogatja sokmillió ember, mindenki anyázik, MS jegyzetel, foltozgat, majd végül a nép megnyugszik. Ez ugyanígy ment az összes windowsnál.
A verzióõrült, nagyszájú laikusokra meg nem kell figyelni, akik összehordanak minden hülyeséget. Legjobb példa etéren a "Vista semmi újat nem hozott, csak a csilivili dizájnt". wwww.msdn.com -on van egy vista feature lista... majdnem 300 oldal. De a vicc hogy nem hiányzik nekik semmi, mégis kevéslik:)
Jelenlegi állapotában a mostani XP-hez képest macerás, de a júniusi/juliusi SP1 után és amint a nagyobb szoftergyártók behozzák lemaradásukat, nem lesz vele semmi baj. Én azt mondom 2008 január.
ON
Na azért én befizetek, hogy az jó is lesz.
Mert én gondolom csak úgy csinálták meg, hogy ne menjen XP alatt.
Lehet hogy csinál majd valamit, de hogy nem lesz 100%-os az szerintem tuti.
Bár egyenlõre nekem se tetszik a Vista, igaz nem is nagyon adtam neki esélyt, majd ha hónap végén letelik a 3 hónap, és megveszem Campusban, akkor majd esetleg.
ha még nem játszottál a Fahrenheit-el, akkor mindenképpen tedd fel! Akár magyarul, akár angolul... Nagyon jó, és többféle befejezés is van benne, szóval nem annyira lineáris. Na mondjuk a hangulat ott is elég komoly, de beledobtak pár lazítós, humorosabb, sõt erotikus részeket is. :P De jóval másabb kalandjáték a többinél. Inkább olyan interaktív mozi. Az egyetlenegy baja sztem az, hogy nagyon rövid. Ja, és ezt a Reprobates-t a Nibirusok készítik? A képek alapján jó kis játéknak ígérkezik.
Én anno próbáltam, de olyan rideg, kihalt hangulata van, valahogy nagyon hiányzik belõle az élet, nincs semmi csak te, meg esetleg egy másik karakter és kész. Persze máshol is igyedül vagy, most ne mtudom jól leírni az érzést, de olyan ürességet áraszt az egész. Próbáld ki meglátod.
áh, én tudok egyet, amivel majd én is szeretnék játszani, csak nem találom sehol! A címe: Moment of Silence. Vmi sci-fi-s kaland, klasszikus pint & click természetesen. Habár elvileg nem sikerült olyan királyul a kritikusok szerint... De vhogy mégis látok rajta egy jó hangulatot. Aztán lehet, hogy mégsincs neki olyan.. :P
igen, de majd' megöli a kíváncsiság :) Egyébként meg én is naon várom már a gamet, csak nemtom hova halasztják még... Majd rácuccolják a directx10-et, és csak Vistán fog menni, és akkor lõttek annak, hogy játszani is tudjak vele. (remélem ez csak egy rossz, utópikus elképzelés volt tõlem, és nem fog ilyen megtörténni :D)
Új fantasy-kalandjáték készül Theseis címmel. A görögös cím nem megtévesztés, a történet a földi és a természetfeletti erõk között zajlódik, a játékos ismét két tûz közé kerül, feladata pedig megkeresni egy olyan õsi és titokzatos tárgyat, amely az egész emberi faj pusztulását okozhatja. Hõsünk tehát Andronicos Kalogerou, egy görög gépész, akinek sivár élete hirtelen fordulatot vesz, mikor olyan szerkezetre bukkan, ami legalább egy évtizede érintetlenül feküdt egy eldugott helyen...
A játék elvileg Xbox360-ra, PS3-ra és PC-re érkezik 2007 elején.