BKK (Budapesti Közlekedési Központ) fogja átvenni a forgalomirányítást. Fog valami változni? Szakemberek fogják végre kezelni a lámpákat? Lesz beleszólásunk abba hol van hiba és javítják? Mert ez még pénzbe se kerülne.
azért van dugó, mert a lámpák nem alkalmazkodnak a forgalomhoz
hüüüüü milesz itt holnaptól.........
szerencs utca, meg telepes meg ezek környékén nagy felújítások vannak
Nálunk a városszépítés nehezíti meg a közlekedést. Mindenütt építkezések, útlezárások, ideges sofõrök...
Szombathelyen a Zanati út mellett a Vörösmarthy utcában is káosz uralkodik a nap nagyrészében. Ez köszönhetõ a szûk útnak (2 sáv), valamint a hülyén beprogramozott jelzõlámpáknak. Az út kiszélesítésére lenne lehetõség a parkolóhelyek rovására. Ráadásul a délutáni csúcsban a hazaindulókat még az utca végén lévõ körforgalom is belassítja.
Egy lovat szûnnének meg. Aki most feketén veszi a jogsit, ezután is fogja... pontosabn, ahogy Axl írta, CSAK pénz kell, Kreszre nem is kell járnod.
a.carkey: egy a sok közül, aki száguldozik, mint a vadbarom.
Hát, én erre szoktam mondani, hogy csak komplett IQ+EQ+pszihológiai profil+stressztesztet követõen adnék jogsit az emberek kezébe ... Villámgyorsan megszûnnének a forgalmi dugók
Visszakapcsolták a lámpát az Árpád hídon. Most nem volt dugó, de vasárnap van. Gondolom, holnap már lesz. :(
Az alapvetõ probléma ott kezdõdik, hogy Mo.-n nagyon könnyû jogosítványhoz jutni.
Jó vezetési képesség ? Biztos úttartás ? Jó tájékozodó képesség ? Fain reakcióidõ ? Jó LÁTÁS ? Udvariasság ? A másik emberszámba vevése ?
Ez mind nem kell, fölösleges. Csak pénz kell és van jogsid...
A közlekedési morál és az embereknek az egymáshoz való hozzáállása meg amúgyis olyan színvonalon van, hogy azt jobb meg sem említeni.
Lényegtelen, hogy csak 2x1 sávos a híd. Elõzõleg amikor lámpa volt is csak 2x1 sávos volt, és akkor nem volt dugó (mivel a 2 sávból 1 kanyarodó sáv volt, valamint megfelelõen volt beállítva a lámpa hogy segítse az kifelé haladást)
Hát igen, errõl még régen a híradóban is volt szó, hogy szépen megzsarolták a polgármesterek az államot, hogy vagy kapnak saját hidat, meg sportcsarnokot, vagy nem engedélyezik (az hogy ez éppenséggel hatalommal való visszaélés, meg egyébb "apró" bûntények tényállását bõven kimeríti, ezt most szépen felejtsük el ...). Hát nem kaptak, nincs is M0.
A tisza híd mindig is 2 sávos volt (a lámpa lebontása elõtt is természetesen), és mégsem voltak arra sohasem dugók. Lámpákon sokáig volt zöld a ki-be menõ jármûveknek (áthaladó forgalom támogatása, na biztos ez b-szta a nagyértelmû közlekmérnökök agyát), lényegében a környéken nem volt dugó addig.
Ja és a másik nagy ötlete a T. nagyérdemûnek ugyanitt: 2 sáv megy ki, ebbõl eddig külsõ ment fel tisza hídra, belsõ balra el zagyva hídra. Most külsõ megy az uszodához (zsákutca, forgalom talán 30-50 kocsi/nap), belsõ be a körforgalomba. Na vajon mit csinál ilyenkor a sok paraszt? Nem, nem beáll a belsõbe, és kivárja a sorát, hanem a külsõn elõretör (2-300 métert a sor mellett is), majd elöl bepofátlankodik. És mivel vidékiek (nem a pesti köcsögökhöz szoktak) így szépen be is engedik õket (tovább növelve a dugót). A múltkor majden ledarálta a kocsim egy kötsög mert nem voltam hajlandó hagyni, hogy záróvonalon át elém pofátlankodjon
azért az is magyar jellemzõ, hogy mikor még anno volt M0-ás hírcsomag, akkor hiradóba bemondták, hogy az egyik falu cserébe, hogy átjöhet az M0-ás szeretné ha felhúznának vmit, assze templom restaurációt kértek... Mire a szóvivõ mondta a tvnek, hogy persze persze, mindent hiszen õk a lakosság érdekeit tartják szem elõtt... Na ezt kár volt, pár héttel késõbb megint bemondták, hogy tíz új település, köztük olyanok is akikkel már szóban megegyeztek mindenféle nyomorult követelésekkel lépett fel, hogy nekik park kell meg szobor, meg hangszigetelõparaván, stb.stb.
Kész innentõl az egész építés sebessége a nullával egyenlõ... hihetetlen, azér így akadályozni a folytonos közlekedés feltételeit, alég bunkó dolog, de hiába nem lepõdtem meg annyira. Sztem más országba azért nem lett volna ez, ott tudnak a saját érdeken kívül is gondolkodni, a többség talán...
Jah, épp ez a baj. Hiába próbálsz kulturáltan közlekedni, úgyis lesz mindig egy fasz, aki szarik a szabályokra és másokra. Aztán lesz egy öngerjesztõ folyamat, mert vagy te szopsz, vagy téged szopatnak.
Én már álltam 2-3 órát párszáz méteren az Erzsébet híd elõtt a Krisztinán és azt is kibírtam. Az ember pár év(tized) alatt úgy hozzászokik a városi dugókhoz, hogy a gondolkodása és a vérmérséklete is megváltozik (vagy különben megüti a guta). Ha tudsz menni 25mph felett, már-már féktelen száguldásnak tûnik... :D
Pestet nem is írtam, mert az szinte sehol sem normális.
De tény, hogy ha azt akarjuk megnézni, hogy Budapesten milyen lenne közlekedni, ha nem mindenki autóval járna dolgozni, akkor elég csak kimenni vasárnap de az utakra.
Azért a 80-as években még volt lehetõség közlekedni.
Kéne egy szép nagy elkerülõ, nem beszéni róla, hogy mit kell, hanem megtenni. Senkinek nem lenne baja egyes fõpolgáresterekkel és a metro építéssel, ha nem a városon keresztül bonyolódna a fél ország átmenõforgalma.
Elég megnézni Antwerpent! Tele volt autókkal, de megépült a teljes elkerülõ, nincs nyílt színi vasút, ami feltartana bármit is, minden le vagy felkerült a felszín alá/fölé, és lehet bármikor haladni.
Nálunk meg úgy építkeznek, hogy lezárják az utat az M0-as miatt, ahelyett, hogy átemelnék felette, vagy leküldenék a föld alá ...
Jó kis dugók: -8 után sokáig a Lágymányosi híd Pest felé (kerülés a Petõfin) -Nagytétényi út a Rózsakertnél 16.30 után a qurva keresztezõdés miatt, majd ugye a Lidl is épül a közelében, utána már Budafokig fog állni a sor ... (kerülés a 6-os úton) -Kosztolányi Dezsõ tér és környéke reggelente (kerülés a kis utcákon) -Erzsébet híd reggelente (kikerülni lehetetlen, max. a kis utcákon átevickélni a Petõfire) -M1/M7 bevezetõ állandóan (kerülni szvsz lehetetlen) -Bocskai út felé délután 4 után (a köcsög MZS körtér miatt - kerülni nehéz) -a rakpart délután 16 óra körül -reggel a rakpart a Margit hídig Óbuda felõl (kerülni a Fõ utca felé, de ez is csak egy ideig jó) stb.
No igen. Ha egy Suziki nem 1 forint lenne, akkor nem lenne ennyi autó. Ha roncskocsit nem engednének ki zöldkártyával, nem lenne sok dugó. Erre most elvileg már roncsot is be lehet hozni simán ...
Ha lenne ember betartani a szabályokat, akkor nem lenne sok dugó.
Ha nem qurnának ki sok 60-as táblát oda is ahová lazán jó a 90 is, akkor nem lenne sok dugó.
Ha nem lenne elcseszve egyes lámpák idõlimitje, esetleg lenne visszaszámláló rajtuk, kevesebb lenne a dugó.
Ha egyesek nem csorognának a lámpákig, majd mennének át pirosnál, míg a többi beragad mögöttük, akkor kevesebb lenne a dugó.
Stb.
A jobb zsaruk azzal szopatják a buszsávban közlekedõ faszokat pl. a Rákóczin, hogy amikor elkapják, nem megbüntetik, hanem beterelik olyan utcába, ahol csak visszafelé tud kijutni. Aztán állhatja végig az egész dugót újból. :) Megjegyzem: jó ötlet!
ma 30 perc alatt elértem az Örsrõl a Bécsi útra reggel 8-tól 8:30 ig
szép:)
hát semmit sem javított, szarabb lett sokkal, a sor vége nemegyszer volt már a Szapáry keresztezõdésnél, mondjuk alapjában véve ott van elb***va a dolog, hogy a Tisza híd csak csak 2x1 sávos, szóval a keresztezõdésben szûkül az út, mindenképpen dugó van. ha legalább a 4-es fõút elágazásáig 2x2 sáv lenne, sokkal jobban haladna a forgalom.
Tapasztalat, hogy nem. Eleve marhaság nagy forgalmú (áthaladó) út keresztezõdésébe körforgalmat tenni, hiszen annak az útnak éppen az lenne az értelme, hogy a kifelé igyekvõket a lehetõ leggyorsabban kijuttassa a városból amire egy lámpa képes is, viszont a körforgalom leállítja a forgalmat (és mint azt minden közlekedéshez egy fikarcnyit értõ ember tudja, ha egy forgalmat 40 kmh alá lassítassz, akkor ott bizony dugó lesz (harmonikázás/egyebek))
Meg valahogy egyébként sem hiszek abban (mármint, hogy véletlen), hogy ugyanott ugyanakkor az egyik héten még az 5 várakozó autó volt a max a lámpánál, 2 hétre há meg már minimum 50 áll a körforgalom miatt. Meg azóta is ..... Biztos megátkozták azok a gonosz útépítõk
hát ha addig lámpás keresztezõdés volt a körforgalom helyett, akkor a körforgalom csak javítani tudott a helyzeten...sztem nincs összefüggés a dugó, és a körforgalom között...
ha nem mászol be a keresztezõdésbe, akkor az életbe nem jutsz át sajnos, mert más mászik be másik irányból. és így ott állhatsz négy-öt zöldön kresztül. akarsz?
nem kell meglepõdni, szolnok szar hely. Hát ezt koránt sem mondanám Az viszont biztos, hogy mióta az a 2 kötsög polgálmester elkezdte átalakítani a közlekedést, nos soha nem látott dugók vannak a városban.
Ott van példának okáért a körforgalom a tiszahídnál, na azt kellene falhoz állítani aki azt kitalálta (meg azt aki elfogadta) Soha, még amikor a nem kis forgalmú 4-es fõút ment át a városon sem volt akkora dugó, mint mióta körforgalmat tettek le annak a jólmûködõ lámpás keresztezõdésnek a helyére (így persze bebüdösíti a belvárost, megye-, városházát, uszodát a sok várakozó kocsi)
Ja és persze (ezért) a kötsögök másodszor is nekivágnak dédelgetett álmuk megvalósításának, ami a fõút sétálóutcává alakítása. Két egymással párhuzamos (4 sávos) út megy át a belvároson (és végzõdik az elõbb említett körforgalomban) a volt 4-es, és az Ady(ez egy lakótelep meg piac, meg pláza/bevesárlóközpont, meg 2-3 általános közelében, meg egy fõsuli mellett, szóval az úton átszaladgálók száma nagy). Na szóval erre a kevésbé forgalmas Ady-ra akarják terelni Szolnok teljes áthaladó forgalmát, és a fõutat lezárni sétálóutcának, mert a kötsögök nem szeretik, hogy nagy a forgalum az ablakuk alatt. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy az eddigi hídon átjutási 20-30 perces idõ hiretelen 1 óra - és a mission impossible közé fog esni
Amit ezzel próbáltam leírni, hogy a dugók gyakran NEM az miatt vannak, hogy sok az autó, hanem mert el lett szarva a közlekedés, vagy eleve hülyeség amit kitaláltak a nagyfejesek.
Ja és hogy BP-en miért vannak nagy dugók a bevezetõ utakon? Mert azt az elvet követik drága közlekedésmérnökeink, hogy lassítsuk/dugítsuk a bevezetõ utakat (magyarán direkt), így a belváros járható lesz (az helyett, hogy nagyobb zöldhullámokat tennének az áthaladó forgalomnak, pölö Kerepesi-Rákózcin)
Itt, Cegléden, alig 40ezer lakos mellett igen nagy dugók lettek. A városközpotban megváltozott a forgalmi rend, az elsõ 3-4hétben alig tudta az átlag autós, h mikor merre lehet kanyarodni, rutinból vezetnek, semmi tábla, út felfestése nem segített nekik... Elvileg a dugók miatt lett megváltoztatva a rend, de épp visszája jött össze.
Azért van dugó, mert a sok balfasz autós szarik a másik arcába, kurvára nem érdekli senki és semmi saját magán kívül. Csakazért is bemászik a keresztezõdésbe, pedig tudja, hogy nem fogja tudni elhagyni, amíg a lámpa pirosra vált. Aztán szépen akadályozza a forgalmat. Persze örül a fejének, hogy 10 méterrel elõrébb jutott, de azt már leszarja, hogy közvetetten szop amiatt, amit okozott. Az ilyeneknek ott helyben autóelkobzás és tarkónlövés járna. Ha nem is szûnnének meg a dugók, de jelentõsen mérséklõdnének.
erre usa-ban van már emgoldás, van egy sáv ami olyasmi mint a buszsáv, csak az a lényege hogy csak olyan autok mehetnek benne amiben min 2-en ülnek :) nekem tök szimpatikus 5let :) persze ezt se fogjuk soha távenni... :/
mindenhol dugó van mer tul sok az autó ma már az nem tud autót venni aki nem akar (hitel, lízing...stb.) mikor dugó van nézzétek meg hogy a legtöbb autóban 1 ember ül
Gyere föl Bp-re Karácsony elõtti 1 hónapban bármikor. Kb. nem lehet mozdulni a belvárosban :) Pl. Margit hídon volt, hogy keddi napon 11 óra körül 15 percig tartott átjutni...
bécsi útra megyek holnap! valaki egy dugómentes útvonalat?:D
Szolnok közlekedése úgy amblokk Debrecenben 16-18 között kicsit több az autó, de dugónak nem nevezném, így is lehet rendesen haladni, na persze, ha nem áll be vmi balfasz 40-el a 60as táblánál...
Amugy komolyan Szombathely, Zanati út, 2-4 óráig, katasztrófa... Veszprémben pedig körülbelül hasonló idõpontban, a Városközpont, kórház-meki körüli utak... :)
reggel budafoki út budafok felé már tûrhetõ nincsen dugó nagyából befejezték a "munkát" város fele meg nem tom nem szoktam nézni arra fele délután nincs semmi dugó^^
reggel budafoki út budafok felé már tûrhetõ nincsen dugó nagyából befejezték a "munkát" város fele meg nem tom nem szoktam nézni arra fele délután nincs semmi dugó^^
minden reggel 7:20 körül beáll a sor a Hungáriától a Róna utcáig a Thökölyn. Talán jár erre valaki :)
ha már erre járok,gondolom megosztom veletek a véleményemet.
Magyarországon nem csak Budapesten,hanem sok kis 20-30 ezres városokban is sok dugó van,ezt nap mint nap tapasztalom. pl ha itt vmi duatlon vagy triatlon van,akkor lezárják a város egy részét,meg a fõúton is lezárnak egy sávot a futáshoz mindig.ha vmi ilyen rendezvény van,akkor tuti,h az egész városban a káosz uralkodik,és akkora dugók vannak,h ihaj.
és errõl jut eszembe,h amikor New Yorkban épp maraton van,akkor ott is New Yorból egy részt lezárnak,és mégsincs semmi gond/káosz/dugó. pedig ott kicsivel több autó van arányaiban véve is
Ezt a topicot azért hoztam létre hogy közzé tegyük a nagyobb dugók helyszíneit, vagy esetleg egy cél eléréséhez ki melyik útvonalat ajálja (persze nagyobb dugó nélkül)