Már a régi mportálos ligákban is bent voltam q3-ban te noob. Battlefieldben meg a legjobbak között voltam. Fps-ben mindenképp az élvonalhoz tartoztam. Nem is mertem volna másképp ilyet állytani. Hát ti? Értetek mindkettõhöz? Vagy csak fps? Noobs...
Aha! De ha nem szóltál volna okosabb maradtál volna. Ugyanis kijelölésnél néha ugyanúgy kell kurzorral célozni, pro szinten az gyõz aki gyorsabb és jobban ésszerûbben kombinálja a különbözõ varázslatokat. a helyzetfelismerésrõl és akár több játékos lealázásáról nem is szólva. Amig a xar fps be van 6 xar fegyvered addig itt van 15 használható varázslatod. Magyarul sokkal élvezetesebb mint bármilyen fps és akkor a csapatjátékról még nem is beszéltünk. Ha pedig valami idõeltolás /bár semmilyen játék nem az mert jól érzed magad közbe!!! / akkor az már inkább a call o dutizás meg agyba fõbe battlefieldezés. Azt el kell ismerni, hogy borzasztóan hasonlít egy fps re csak egész egyszerûen jobb.
Szerined nálad erõsebb mobot mivel gyõzöl le wowban, ha nem mozgással, meg az ellenfelt lassító/saját magad gyorsító skillekkel? A tiédtõl 10x több HPjú ellenfelet (eliteknek hívják ezeket) illik lenyomnia mindenkinek tök egyedül, 100-ból 100x (jó, HP csak 1 kompones, csak hogy legyen mihez viszonyítani). Ha ilyen ellenfél elé odaállsz, és attack-attack-heal (ami fele classnak nincs is, de sebaj), akkor simán meghalsz hamarabb mint ahogy õ elkopna. Azt kell elérned hogy ne tudjon megütni. A wasd skill nagyon alap wowban. Célozni nem nagyon kell, max kijelölésnél, de mozogni ugyanúgy kell mint fpsben. Bár van tereptárgy amin átmennek a lövések (pl 1 fa), de pl 1 falon nem megy át semmi sem, és ezeket is keményen ki kell használni pvpben mindenképpen. Meg oda kell rá figyelni pve-ben is, mivel pl healer is csak úgy tud gyógyítani, ha "vonalban" van.
Én csak trialoltam, de szerintem gigatáp a játék. Egész 7végém elment vele, de nem sajnálom. Bár azért aludtam, is meg kapcsolatot építettem kb 8órában. De szerintem ez jó ötlet hogy ingyé ki lehet próbálni, ha már fizetni kell havidíjat. És szerintem nem az a lényeg mennyit játszol vele, hanem hogy hogy. Ha közben megértik a társas kapcsolataid, akkor nem gáz. Ha nem, akkor van a gond...
bocsesz:jóval erõsebb nálad Amúgy a goticban(II.)is van amikor nálam erõsebbet támadok,de mivel ott nem csak arról van szó,hogy kinek van erõsebb fegyvere,hanem aról is hogy én mennyire tudok jól harcolni.Hasonló az fps-eknél is:hiába megy a másik mondjuk géppuskával és alig tud futni mert olyan nehéz,de ha az ellenfél pisztojjal bevisz egy headshotot akkor tökmindegy.+ fpseket általában a reflexekre hajtanak(ez is készség!!!)nem arra hogy kinek jobb a ritmusérzéke(tudod:attack,attack,heal,attack...).De azért ritmusérzék kell az fps-ekhez is.(kedvencem:shoti vagy k98(cod2):lõ,strafe fal mögé(közben újratölt)lõ,strafe.És ezt ne hasonlísd össze a másik példával(wow)
én sem azt mondtam,hogy legyen olyan a wow mint a gothic csak azt támasztottam alá,hogy nem fejleszt semmilyen készséget.Amúgy elsõ példád:ez bizonyára azt jelenti,hogy a mob erõsebb nálad
"Sztem a WoW nem fejlesztem semmilyen készséget,csak odamész a mobhoz,és ütemesen nyomod a spell/attack gombod meg a healt." Ja persze, biztosan. Egy olyan mobnál ez tutira mûködik, amelyikbe 100+ bele kell lõnöd, õ viszont 3 ütésbõl kinyír. "de mondjuk a Gothicban pont az a jó,hogyha mondjuk közelharcos karid van,akkor meg kell tanulni bánni a fegyverrel még az ütésre is több variáció van(pl.:balról,jobbról,hárítás....)" Jó, számolgassunk kicsit. Amit te írsz, ahhoz kell mondjuk 50msec alatti ping. Országonként 1-1 géppark, mivel nemzetközi ping idõ sose lesz ilyen jó. Ezenkívül a moboknál és playereknél is kell 50x ennyi anim mint most. 4G helyett 200G. Ha bejön 1 új terület, új mobokkal akkor 200M patch helyett 10G. Ezenkívül a tereptárgyaktól kezdve a mobok pajzsán keresztül minden 3D object metszését vizsgáljuk az animációknál. Minimum config 4db 4 magos xeon, 16G memória. Tessék, megvan a Gothic szintû MMORPGd. Van worldwide kb 10 ember akinek a gépén el is fut. Most már leesett miért nem ilyen a WoW? Az ok, hogy valakinek nem tetszik, meg szerinte szar - jólvan, ne játszon vele, játszon mással, vagy csináljon amit akar, ki nem sz.rja le. De amikor valaki hûdekurvanagy game developeri tapasztalattal meg akarja mondani a frankót, hogy hogy volna jó, az enyhén szólva nevetséges.
Sztem a WoW nem fejlesztem semmilyen készséget,csak odamész a mobhoz,és ütemesen nyomod a spell/attack gombod meg a healt.Erre nem azt kell érteni,hogy minden rpg szar(a legtöbb igen),de mondjuk a Gothicban pont az a jó,hogyha mondjuk közelharcos karid van,akkor meg kell tanulni bánni a fegyverrel még az ütésre is több variáció van(pl.:balról,jobbról,hárítás....).Az fpsekre meg inkább úgy tekintek,mint virtuális sportra,ahol mások tisztelik a náluk jobbakat,mert tudják,hogy nekik megvan rá a készségük.A wowban csak azért level 70 valaki mert vagy nincs vagy már nincs magánélete és mint mondtam már a wowban a fejlõdéshez nem kell semmi skill
Eszembe juttat egy vicces felfedezést a MMOLOTR-rõl. Ismerõsöm bejutott a beta-ba, azt mondja, egész kellemes kis játék, csak vannak kemény hiányosságai. Például nincsenek hátasok. Nem, nem úgy értem, hogy a beta-ban nincsenek. A játékban nincs egy se. Az illetékesek azt mondják, talán majd késõbb. Nem tudom, hányan láttuk a könyvekbõl készült filmet (feltételezem, elég sokan) , tessék szépen szemeket lehunyi, magunk elé képzelni a pelenor mezei ütközetet, ahogy rohan bõsz lovasai rohamra tartott lándzsával vágtatnak az ellenség felé.... gyalog. :D
"Semmivel sem gazdagítja az embert" de, egy jó játékkal. kössz!
"Játszottam, láttam. Tetszett. Sok idõt elütöttem. Aztán rájöttem, h baromira idõ igényes, és értelmetlen dolog. Elmentem bulizni, szereztem magamnak egy barátnõt. Nem hiányzik a WoW. Semmivel sem gazdagítja az embert. Akármennyi idõt tölt el mellette, akármennyit játszik, fejlõdik, tárgyakat szerez, valós sikert nem ér el. Szerintem csak azoknak az embereknek a mániája, akik valós sikerekre képtelenek, és itt keresnek vigaszt, és boldogságot. Szánalmas. Be kéne tiltani."
Atyám. Hogy jön ide az, hogy az ember jár-e bulizni vagy van-e barátnõje? Dicsekedni máshova járj el, ha meg nem ez volt a szándékod, akkor semmi értelme annak, amit mondtál. A WoW nem helyettesít semmit, max egy másik számítógépes RPG-t. Tökéletesen megfér mellette a bulizás vagy akár a barátnõ, sõt, a család is.
szerintem meg nem lesz sikeres a LotR MMO. a Warhammer Online megjelenéséig biztosan a WoW lesz a top MMO, onnantól meg kétesélyes.
Viszont ez az irigység leghamarabb a többi játékkiadó céget éri el, akik részt kérnek majd a tortából. Egyre-másra fognak megjelenni a WoW klónok. Így csak idõ kérdése, hogy meddig képes a Blizzard szinte egyeduralkodóként csücsülni a babérjain. Bármilyen jó is a WoW, elõbb utóbb ráunnak a játékosok, és ha megjelenik egy másik Mmo, akkor az újdonság varázsa sok klienst elcsal majd tõlük. Szerintem például a nemsokára megjelenõ Lord of the Rings Online-nak nagy sikere lesz. Már látom elõre, hogy a Blizz az egyre csökkenõ bevételeit majd pereskedés útján próbálja majd kiegészíteni, amikor az ügyvédeit ráereszti a konkurenciára, az "Ezt én találtam ki, én alkalmaztam elsõnek!" szlogennel.
Ha tettszik ha nem a wow a legkomolyabb pc-játék és ha jól számolom 15 ezer milliárd dollárt fizettünk eddig nekik. Szóval innentõl kezdve a Blizzard nagyhatalom. Azt lehet irigykedni meg fikázni... Attól függetlenül 2 év múlva már az országot megvennék kilóra.
Ja, be kéne tiltani. Szerintem meg a sziklamászást kéne betiltani, a sárkányrepülõzést, meg mondjuk a kosárlabdát, mert azokat meg én nem szeretem. Ja, meg az alkoholt, mert azt se iszok, ráadásul káros is. De szép világ is volna, ha mindent betiltanának, ami valakinek nem tetszik...
Játszottam, láttam. Tetszett. Sok idõt elütöttem. Aztán rájöttem, h baromira idõ igényes, és értelmetlen dolog. Elmentem bulizni, szereztem magamnak egy barátnõt. Nem hiányzik a WoW. Semmivel sem gazdagítja az embert. Akármennyi idõt tölt el mellette, akármennyit játszik, fejlõdik, tárgyakat szerez, valós sikert nem ér el. Szerintem csak azoknak az embereknek a mániája, akik valós sikerekre képtelenek, és itt keresnek vigaszt, és boldogságot. Szánalmas. Be kéne tiltani.
Mit lehet ennyit vitatkozni ezen az óvodásoknak való szaron???
Most nincs kedvem mind a 28 csúsztatásra rávilágítani amit írtál, mert mások már finoman megfogalmazták, hogy jelentõs részük orbitális baromság. De csak 1, hogy lásd mirõl van szó: "A wow nagy es szinte egyetlen elonye hogy az osenek tekintheto warcraft jatekok tortenete es vilaga miatt nepszeru." És SW Galaxies hol van? Meg Matrix online? Meg a másik sok100 játék, ahol megvették a húzónevet, és kiadós bukta lett belõle? A WoWnak van egy húzóneve persze, a Warcraft, ami azonban stratégia, nem pedig rpg. Jó, fantasy stratégia, de akkor se rpg kicsit sem. Aki stratégiát szeret nem feltétlenül szereti az rpg-t, sõt. Sikeres stratéiga az tény, de stratégiát eleve kevesebben játszanak mint FPSt, vagy akár mozifilmet néznek. Akkor meg hol itt a hûdenagy húzónév? Egy Doom online vagy Quake online vagy Unreal online hol van? Mindegyikkel többen játszottak mint a Warcrafttal. Ha olyan triviális megcsinálni egy MMO FPSt akkor hol vannak ezek a húzónevek? Sehol. És addig nem is lesznek, amíg minden tekintetben fel nem nõnek a Bliz szintjére. Cseszheted az ûber tradeskil rendszert, ha egyszer az emberek nem tradelni akarnak munka után hanem lõni. Kit érdekel a pontos célzás meg a techológia fölény, ha mondjuk sz.r a marketing, és senki sem tud a játékról? A WoW azért sikeres, mert a Bliz minden területen kibaszott jót nyújtott, nem csak egyben kivállót, a többiben meg csapnivalót, mint az általad sorolt összes ellenpélda.
Na kapom az oltást rendessen. Na de hát sz@rok rá. Lol. Elsûlyed a páncélban, meg megfullad, ez mágikus az meg nem... hihetetlenek vagytok. Mindenki mondja a magáét. Pláne a megszálottak. Pfff... további jó vitatkozást. (Amúgy nem bétával játszottam, hanem normállal kb fél évig egy karakterrel, de ez sem érdekel kurvára senkit sem, de ha itt ekkora jelentõsége van, hát tessék.)
Nem csak szerinted lesz így, de a Bliz szerint is. A WoW-ot bevallottan próbának szánták, és bejött. Jön a következõ MMO játék, de az hogy RPG vagy más lesz-e még titok, meg az is hogy a Starcraft vagy Diablo vonalat viszi tovább (esetleg valami más lesz, bár az valószínûtlen).
WoW sikere vitathatatlan, a Blizzard most nagyot kaszál. De ennek van/lesz egy elég szomorú következménye is. Szerintem ezzel az Mmorpg-vel többet kerestek eddig, mint az összes eddigi játékukkal együttvéve, vagy legalábbis fognak, az biztos. Ezért eszük ágában sem lesz újra egyszemélyes játékot írni, így senki ne számítson rá, hogy folytatják Warcraft-ot, Starcraft-ot és a Diablo-t. Hacsak nem Mmorpg lesz például a Starcarft-ból. Vagyis a single player játékot kedvelõk ezentúl le lesznek sajnálva. Legalábbis szerintem.
Hát akkor én továbbra is maradok a balga "nép", és megyek játszani. ^^
Leázik a húsa? jajjj,inkább maradj csendben.....Superkönnyü plate? aham,de a szürke plateben is tudsz úszni,az meg qrvára nem mágikus ugyebár.... A WoWnak eszméletlen sok hibája van és szvsz a blizz egyre jobban elqrja,de a WC3 hangulat miatt még mindig simán lenyom nálam mindent (igen,próbáltam más MMORPG-t is) kvp:Te is inkább maradj csendben,ha csak béta gamet láttál 2 évvel ezelött Figyelembe kellene venni,hogy: a, TÖMEGEKNEK csinálták,követelmény,hogy gyengébb gépeken is fusson b, 12+ a korhatár,KÖVETELMÉNY,hogy ne legyen agyonkomplikált (nekem sem tetszik,de hát ez van) c, 8 millió elõfizetõ van,ha a fele csak a trendiség miatt játszik vele,akkor is 4 milló account,a GW-nek vagy akármelyik másik MMORPG-nek hol van ekkora tábora? (függetlenül attól,hogy a GW TÉNYLEG nem rossz,érdemes kipróbálni) d,A blizz pénzt akar,ezt pedig a tömegek kiszolgálásával kapja,az van a kiegészítõben amit a "nép" akart(sajnos...szvsz a BC egy hulladék)
"Hát én pont azt vettem ki a szavaiból hogy a mob MI-je veszélyességi sorrendben üt, ami nem feltétlenül a warriort jelenti, hanem elsõsorba a healert, mage, stb." Elég nehezen lehet úgy elmagyarázni, hogy csak kívülrõl látod a dolgot, de hidd el, hogy ha a mob olyan intelligenciával rendelkezne, mint az emberek, akkor igen rövidek lennének a boss fightok (pár sec). 5 player esetén 1 ütés a healer, 3 dps fejenként mondjuk 2 ütés (eddig 7), tank meg mondjuk 4 ütés. Ez 11 ütés, mondjuk 22 sec, mozgással együtt 30 sec, boss HPja 90%-on a végén. Most ehhez képest a jelenlegi rendszerrel egy sima 5 fõs bossfight is percekig tarthat, ráadásul le is lehet nyomni az illetõ bosst :-D
Pff.. Az oblivion tipikusan az a játék, ami nagyon szép, meg sok szabadságot ad, de olyan unalmas, mint a föld. Ez a tradeskilles dolog meg a legnagyobb baromság, amit hallottam. Mióta RPG létezik a világon, azóta harcolni kell benne. El sem tudom képzelni, milyen unalmas lenne enélkül. Nem tudom, hogy milyen játékokat láthattál az ázsiaiaknál, de az biztos, hogy érdekes fogalmaid vannak az RPG-rõl. (A Diablo például nem RPG.)
"nekem úgy tûnik, h az elején volt 1 állítása (szar a wow), és az próbálja védeni. Leginkább csak mosolyogni lehet rajta, látszik, h fogalma sincs az MMORPGkrõl."
Ha mmorpg alatt azt ertjuk amit jelenleg a wow is jelent akkor fogalmam van, csak nem tetszik a limitalt jatekmenet. Ha rpg alatt azt ertjuk amit egy jobb szabad prg nyujt (pl. oblivion) es ezt varjuk el az mmorpg-ktol is akkor meg nagyon sokat kell fejlodniuk. Ha viszont az ember korulnez, nem ijjed meg a koreai vagy kinai weboldalaktol es megnezi mivel jatszanak az azsiaiak, akkor sajnos a wow eleg gyenge. Mind grafikailag, mind jatekmenet alapjan vannak jobb jatekok (sokhoz van angol forditas is). A wow nagy es szinte egyetlen elonye hogy az osenek tekintheto warcraft jatekok tortenete es vilaga miatt nepszeru. Sajnos beleraktak az osszes szabvany mmorpg-re jellemzo elemet, amitol a szabalyrendszer es a jatekmenet enyhen diablos (ertsd: hent stilusu) lett. Probaljon meg valaki csak tisztan tradeskill-es karakterrel jatszani es fejlodni, mondjuk mindennemu harc elkerulesevel. Egy jo mmorpg-ben erre is lehetoseget kell adni. Ezzel szemben ha pl. egy tudasra epulo jatekot keszitenek, akkor a jatekosok jo resze feladja es otthagyja mielott megtanulna az osszes szabalyt vagy megertene a vilag mukodeset. Ha a versenyszellemet nem erossitik es nem a minel hosszabb jatekido nyujt elorelepesi lehetoseget akkor mindenki sokkal rovidebb ideig jatszana ami pezbeli veszteseget jelentene. Az, hogy valakinek pl. a diablo skill rendszere elegseges volt, az nem jelenti hogy feltetlenul ez a legjobb. Szemely szerint nekem mar nagyon elegem van ezekbol az egy kaptafara keszulo mmorpg-kbol. Sajnos sok azsiai jatek is ugyanazokat az elemeket ismetelgeti. Sehol egy szellemi vagy ugyessegi kihivast jelento feladat, csak minel hosszabb ideig kell jatszani es akkor megjon a siker. Ezzel szemben szerintem jobbak az olyan jatekok ahol ha valaki nem gondolkozik es nem talal ki uj dolgokat akkor semmi eselye. A wow nem ilyen.
ui: Mostanaban mar csak teszteles celjabol jatszom az ujabb mmorpg jatekokkal, tehat max a beta vegeig. Igazan otletes, a tenyleges szabad cselekves erzeset nyujto jatek nagyon keves van. Viszont egy oblivion, a maga dinamikus vilagaval meg az mi-k hibai ellenere is eleg hosszu idore magaval tud ragadni. Egy ilyen vilagot atultetni mmorpg-ve nagyon nehez, de egy nagyon jo es vegre tenyleg nem egysiku jatekot eredmenyezne.
Maga a játék nem ingyenes, rendelkezned kell egy (csak) pénzért kaphatõ kulccsal tudsz játszani. Erre mondtam, h nem ingyenes. Havidíj tényleg nincs, csak "spammelik" a kiegeket:)
kvp téma: nekem úgy tûnik, h az elején volt 1 állítása (szar a wow), és az próbálja védeni. Leginkább csak mosolyogni lehet rajta, látszik, h fogalma sincs az MMORPGkrõl.
Olyan világban, ahol repkednek a tûzlabdák fölösleges marhaság olyanon kiakadni, mint hogy nem merül el full vértben a tag. Mágikus vért könnyebb a víznél, bizonyítsátok az ellenkezõjét . Az élõhalott megfullad? Nem megfullad, hanem leázik a húsa... lol, csak fantázia kérdése a magyarázat.
GW, WoW nem lehet igazán összehasonlítani, mert nagyon sokban különbözik. Mindkettõnek van elõnye a másikkal szemben mint ahogy hátránya is. Izlés kérdése kinek melyik tartalmaz az elõbbi tulajdonágokból többet-kevesebbet az adott játék. Én GWs vagyok (sokat WoWztam van összehasnlításom). Nem azt mondom a GW jobb, hanem hogy számomra jobb és többet is ér. Nekem jobban fekszik. Mások másként vannak ezzel, de ez így van jól. Ettõl kerek a világ. :)
Warrior berozsdál, a Fire mage nem tud castolni, stb.
Sírva röhögök, ahogy végigolvastam, amiket írtál. "Beta"-ban meddig húztál 1 karit? Lvl2-3? Mert hogy fingod sincs róla, mi hogy mûködik, az qrvaélet. És bizony, a fránya bossok kicsipkézik néha a seggemet 1 pillanat alatt, hiába ott a tank, mert néha nekem nagyobb aggrom van. De felesleges ezt neked magyarázni sztem, mert Te már közelrõl láttad ezt a játékot.
Sámán tud vizen járni (én is, ha Levitate-t használok), akkor a Warrior, loladin is nyugodtan úszkálhasson plate-ben, mert imbák. Afféle szuperkönnyû, hightech plate cumóban szaladgálnak a drágák :D
"Senki sem állította, hogy a wow a tökéletes játék."
Rengeteg dolgon lehet még tökéletesíteni és a fejlesztõk jelenleg is ezt teszik. Szinte hetente jön ki patch, mely vagy új tartalmat, vagy a meglévõ világot változtatja.
"Viszont vannak dolgok, melyekben kimagaslóan és egyedien kurvajó. Majd ha a Guild Wars körül, vagy bármely más MMO játék körül olyan lore és történet lesz, mint a warcraft világa körül, akkor elgondolkozom, hogy mit kéne játszanom."
Jelenleg a WoW méretét és kifinomultságát tekintve egyedi a piacon. A konkurrencia még várat magára.
"Amúgy pl. a wow grafikája nagyrészt azért ilyen, mert direkt elnagyolt."
A WoW nem Oblivion, de még csak nem is UT vagy Quake szintû grafikájú. Én már MUD-okkal is játszottam, ahol minden szöveges alapú volt. Azzal kell összevetni a fejlõdést.
FPS<>MMORPG
A világon mindig is voltak marha okos emberek, akik mindenkinél mindent jobban tudtak. Még olyanok is, akik egy 8 millió játékost kiszolgáló rendszert pocséknak titulálnak és a saját verziójuk fennsõbbségét hirdetik.
Senki sem állította, hogy a wow a tökéletes játék.
Viszont vannak dolgok, melyekben kimagaslóan és egyedien kurvajó. Majd ha a Guild Wars körül, vagy bármely más MMO játék körül olyan lore és történet lesz, mint a warcraft világa körül, akkor elgondolkozom, hogy mit kéne játszanom.
Amúgy pl. a wow grafikája nagyrészt azért ilyen, mert direkt elnagyolt. Van, akinek ez nem tetszik, de azoknak már a War3 sem tetszhetett. A wow, mint játék szvsz tökéletesen megfelel azoknak az elvárásoknak, melyeket a warcraftot szeretõ játékos elvárhat. Az pedig, hogy valaki FPS-eket próbál összevetni a wowwal, az elég szánalmas...
"a BC-ben, hogy azokat a mobokat kell kiszedni elsõként, amelyik heal-elni tud, mert ha nem igy teszel, véged lesz. neked is, meg a csapatodnak is"
Es ezt a tobbiek hagyjak is? Igaz, hogy van csoport aggro, de nem egy jo strategiarol van szo, hanem csak script-ezesrol. Ha egy csoport mob hagyja hogy a legfontosabb karakteruket szedd le eloszor es ezt ugy teszi, hogy ok kozben nem szedik le a jatekos csapat fontos karaktereit (pl. healer) akkor az vagy el van szurva, vagy szandekosan konnyu, hogy minel tobben jatszanak vele.
"ja jogos, ha nem igy van, nem fogod tudni megcsinálni az instát..."
Ha alapbol egy atlag mob nem azonos erteku egy atlag jatekossal, tehat nem egyeznek meg a veszteseglistak, akkor az az instance konnyu. (jo esetben tehat kb. azonos mennyisegu halott kellene mindket oldalra) Egyebkent az egesz instance otlet elegge lerontja az mmoprg hangulatot. Igy tobbnyire csak mindig ugyanazokkal az emberekkel jatszol. Erdemesebb lenne egy klan haboru szeru endgame, ahol van pvp (player vs player) es cvc (clan vs clan) esetleg faction vs faction. Mindharom van a wow-ban is csak megis az instance-ok jelentik az endgame-et, ahol nem az ugyesseg hanem az xp es a cucc megszerzese szamit. Nem egymas varosaira megy a raid hanem az instance-okban.
"Ha mob intelligens lenne, akkor nem lehetne ellene tank-okat hasznalni. Lehet hogy jo a szabalyrendszer, de arrol szol hogy kelljen a tank osztaly, nem arrol hogy mi lenne a jo."
Tételezzük fel, hogy te vagy a boss és NPC-k támadnak rád. Van egy healer és van egy tank. A tank 2-3 ezreket üt beléd, a healer meg a tankot healeli. Viszont a healer-t nem tudod utolérni, mert mondjuk köddé válik és nem látod (fade), vagy esetleg elszalad elõled (kite). Vagyis melyik intelligensebb: a) healer-t üldözni, közben tank megöl? b) tankot ölni, miközben healer a tankot healeli és megöl?
Nehezíthetem a kérdést: Mi van akkor ha 25 vagy 40 npc támad rád? Hogyan döntenél? A döntésed mennyiben lenne intelligens? Mennyiben lennél kiszámítható? Gyõznél e? Létezne e gyõztes taktikád? Kit ütnél, a tankot, akibe 8000-eket ütsz, vagy a healer-t, aki a tankot 3-5 ezrekre healeli? Vagy esetleg a mágust, aki 2 mp alatt 10k-t sebez beléd? Vagy esetleg a warlock-ot, aki átkot szór? Vagy a rogue-ot, aki hátbaszúr? Vagy a druidot, aki HoT-ot rak?
Ha ember irányítaná a boss-t, azt hiszem könnyebb lenne legyõzni.
A boss nagy szarban van, ha rátámadnak. Valamilyen módon döntenie kell, hogyan gyõzzön. Ezért egy csata során az összes NPC az összes történést figyelembe veszi és aszerint dönt. Ezért is vannak külön szerverek, ahol az instance-ok zajlanak, hiszen ez óriási terhelést jelent.
"Kvp: Ordít rólad,hogy WoW-ot max 10 méterrõl láttál 2 percre,igy fikázni azért eléggé cinkes,nem gondolod?"
Sajnos kozelebbrol lattam mint kellett volna (beta). A kezdeti hibakat, mint egymason valo atrohanas es a teljes crafting rendszer hianya mar tobbe kevesbe javitottak (a mokus pl. aranyos), de sajnos maga a rendszer meg mindig nem uti meg csak egy atlagos azsiai mmorpg szinvonalat. A grafika meg meg mindig egy gf1-es szinje. A fizika hianyat mar ne is emlitsuk. (egy mmoprgfps-ben illik hogy legyen pl. valos lovedek ballisztika) Jateknak jo, de csak annyira mint barmelyik masik ingyenes azsiai mmorpg jatek. A szabalyrendszer pedig eleg primitiv, leginkabb egy kartyas szerepjatekra emlekeztet a 'szerezd meg mind' szinvonalan (szvsz. meg a magic the gathering is jobban ki van talalva). Amik koztudottam olyan messze vannak a valodi szerepjatekoktol mint a wow egy jo minosegu mmorpg-tol. A gem-ek pl. most hoztak be azt a felszereles egyedive teteli lehetoseget ami az elso idokben hianyzott. Az, hogy van drop only cucc szerintem hiba, igy csak azok tudnak jo felszerelest szerezni akik sokat jatszanak instance-ban, amihez klan kell, tehat fix jatekido. Minden cuccnak legyarthatonak kellene lennie. (tehat szvsz 1:1 harcos / tradeskilles arany lenne az egeszseges) A skill tree pedig nagyon diablos, ami szerintem nem jo, mivel igy mindenki ugyanazokat fogja fejleszteni. Ha lehetne kombinalni ezeket is (tehat skill vagy spell letrehozas, mint mondjuk az oblivionban) es ezetket lehetne akar arulni is akkor szerintem jobb lenne. (igen van olyan mmorpg amiben lehet sajat spell-eket is csinalni, egyedi hatassal ami igy unique lesz) Szerintem egy jo mmorpg-hez legalabb 4-500 skill/spell kell minden jatekos szamara amibol mindenki kivalogatja az a 4-5-ot ami neki tetszik. A celzasi rendszer pedig rossz, miert csak area of effect-el lehet tobb ellenfelet tamadni? A friendly fire hatasairol meg ne is beszeljunk...
Konkrétan kik azok a WoW-osok, akik elismerik, hogy a Guild Wars jobb játék? Ez hülyeség. A Guild Wars ingyenes, ergó ha jobban tetszene egy WoW-osnak, akkor miért maradna a WoW-nál? Miért nem menne Guild Wars-ozni?
te aztán baromi sok BC instában lehettél, ha ekkora hülyeségeket állítasz már bocs...
"Ha a jatekosoknak van gyogyito karakteruk, akkor a mob-oknak is legyen es hasznalja is a tudasat. Human ellenfelek eseten a mobok es a jatekosok felszerelese legyen egyseges es hasznaljak ugyanazokat a sebzesi szabalyokat."
megnyugtatlak, még a legalapabb instákban is alapdolog a BC-ben, hogy azokat a mobokat kell kiszedni elsõként, amelyik heal-elni tud, mert ha nem igy teszel, véged lesz. neked is, meg a csapatodnak is, ugyanis igenis healik egymást, nem is akárhogy. az egyéb extra képességeikrõl már inkább nem is beszélve, amit szintén akadályozni kell. az meg, hogy közel azonos felszerelés legyen? ja jogos, ha nem igy van, nem fogod tudni megcsinálni az instát...
bár ezek olyan triviális dolgok, amit mindenki tud, aki játszott már komolyabban is a wow-val. akinek meg csak elképzelései vannak, az meg beszél hülyeségeket, mint pl. te is...
nah peace.
ui.: birom, hogy olyanok osszák itt az észt, akiknek csak max. halvány elképzeléseik vannak arról, hogy is mûködik a játék end-game tartalma -.-
Mágia fiam,mágia...:)Azt még bekajálom,de a plateben való úszást illetve az említett élõholtak fulladnak a vízbent már nem.....gagyiiiiii Kvp: Ordít rólad,hogy WoW-ot max 10 méterrõl láttál 2 percre,igy fikázni azért eléggé cinkes,nem gondolod?
Hát én pont azt vettem ki a szavaiból hogy a mob MI-je veszélyességi sorrendben üt, ami nem feltétlenül a warriort jelenti, hanem elsõsorba a healert, mage, stb. Ha nem ezt mondta akkor én benéztem valamit. A GW-ben pont azaz MI lényege, hogy nem eszetlenül ront a legnagyobb dps osztóra, hanem elég jó érzékkel kiszúrja a csapat gyenge pontját. A Herok, Hencsek MI-je is veszett jó.
"Azt gondolom tudod, hogy clusterrõl ekkora szerverszámnál szó se lehet, mivel a 156251. szerver a 156250-es állapothoz képest nemhogy egy + szervernyi, de +1% szervernyi teljesítménytöbbletet se fog nyújtani. Amit nyer a procin meg a memórián, azt bukja a többi elemmel való kommunikáción meg a feladatmegosztás logikáján. Ha mégis megrázná magát az IBM, vagy akárki, és a jelenlegi 10000 körüli clusterbe kötött max gép számot (ennyinél még van kimutatható telj. növekedés) meg tudnák tízszerezni, akkor is az nem azt jelentené hogy +x gépet rákötünk UTPvel a HUBra, hanem új buszrendszereket kell fejleszteni, amire az MMO havidíj nemigen volna elég (még a WoWé se)."
Megoldhato, csak lokalitas alapu clusterezes kell, lehetoleg kozvetlen csatlakozassal. (grid interconnect) Minden jatekos belep egy login szerverre, ami egyben a tuzfala is lesz a world szerverek fele. A felhasznaloi kod (pl. inventory) ezenken fut, mig a mozgas es a harc egy-egy zona szerveren. A zona meretetol, bonyolultsagatol es a mob-ok szamatol, intelligenciajatol fugg hogy mekkora jatekosszamot tud kiszolgalni egy-egy szerver. Ha minden zona kozott szabadon mozoghatnak a jatekosok akkor egy nagy vilagot kapunk, ami sok kis zonara van osztva. (mondjuk 1*1 km-esre vagy kisebbre)
A fenti rendszer hatranya hogy pl. egy zsufolt varosban maszkalva elofordulhat hogy gyakran kell zonat valtani. Ilyen rendszeru pl. a second life is, transzparens zonavaltasokkal. (max. 65536*65536 szerverig tehat 4 milliard szerverig bovitheto) Mmorpg-k kozzul ilyen pl. a face of mankind es a neocron is. Egyik sem egy imsmert jatek, de legalabb van bennuk fantazia. (es a jatekelmeny is jobb mint atlag azsiai mmorpg-ben vagy a veluk azonos szintu wow-ban)
"Amirõl te beszélsz ott a mobnak azt kell nyilvántartania, hogy mennyi sebzést kapott be. A WoWban meg ez csak egy komponens az adott pácienssel kapcsolatos agroszámítással kapcsolatban. Pl. figyelembe veszi az illetõ szintjét (minél kisebb, annál inkább utálja a mob), a heal agrot, az adott támadások düh-keltés szorzóját, stb. Persze ez a rendszer, mivel sok paramétert használ a te egyparaméteres, tökéletes rendszereddel szemben nyilván primitív. A blizzard meg tök hülye, hogy a te általad kitalált rendszer fel se ötlött bennük, ehelyet a bonyolult, szerverterhelõt használják."
Ha mob intelligens lenne, akkor nem lehetne ellene tank-okat hasznalni. Lehet hogy jo a szabalyrendszer, de arrol szol hogy kelljen a tank osztaly, nem arrol hogy mi lenne a jo.
"UT-t nyomtam 1 idõben, de nagyon hamar rá lehet unni. Botokra is, és ami a játék "csõdje" a wowhoz képest, hogy a PvPre is. Szóval a tiéd az egyik álláspont, a másik meg az, hogy ha nem csak 8 féle fegyver közül lehet válogatni hanem 8 class, classonként 20+ pvpben használható képesség, és mindemellett még a megfelelõen összeállított gear is fontos lehet, akkor ez lehet hogy nyújt annyi plusszt, ami elég jó ár a pontos célzás elvesztéséért."
Van olyan mmorpgfps ahol tobb szaz alapfegyver van, tobb kategoriaban, minden fegyver minden parametere attol fug milyen volt a keszito skill szintje, es tobb tucat kiegeszitovel lehet oket megpakolni. Egyik ilyen kedvencem egy altalam keszitett kezi ismetlo raketaveto volt, boltban nem kaphato specialis robbanotoltetes raketakkal, lezeres celmegjelolessel, amit csak egy nehezen beszerezheto vezerlochippel lehetett hasznalni. A fegyver boltban nem volt kaphato, dobni sem dobta senki, de ha az ember jatszott egy kicsit a rendelkezesre allo alkatreszekkel, akkor lehetett csinalni ilyet is, csak eltartott egy ideig amig megvolt a tervrajz, majd osszevadaszta az ember az alkatreszeket, osszeszerelte a komponenseket, majd a fegyvert es csinalt hozza loszert. Viszont felelmetesen hatasos fegyver lett... annak az egy karakternek a kezeben akinek keszult.
"8 class, classonként 20+ pvpben használható képesség, és mindemellett még a megfelelõen összeállított gear is fontos lehet,"
Viszont ha minden class minden kepessege elerheto mindenkinek akkor olyan karaktert rak ossze az ember amilyet akar. (na jo, egy max 10-es iq-val rendelkezo karakter nem fog kutatni) Viszont egy atlag support karakter (mernok), lehet jo harcos is (esetemben pisztoly specialista), aki pont annyit tud a magiarol, hogy magat gyogyitsa es javitsa a sajat harci kepessegeit, meg mondjuk egy bonyolultabb cucc osszerakasakor azt, hogy az vegul mukodjon (ertsd: construction success rate). Viszont ha van kedve akkor megtanulhat mast is, pl. annyi nehezfegyver kezelest, hogy tankot tudjon vezetni, vagy annyi orvostudomanyt hogy legalabb a sajat chip-jeit be tudja pakolni. Vagy eppen fozni... Igen ez tenyleg csak poenbol volt, de egy klan talalkozon a hazi keszitesu patkany ragu meregzo noveny korettel es ugyancsak hazi palinkaval kihagyhatatlan volt. Az, hogy a szabalyrendszer szerint az alkohol hatott is mar csak a jatek stilusabol kovetkezett. (pl. az mob csovesek es punk-ok is gyakran hasznaltak olcso drogkent)
"De ha nincs ennyi zséd, akkor elég abba belegondolnod, hogy hány neked jobban tetszõ MMORPG van a WoWon kívül, és hogyan viszonyul azok userszáma a WoWéhoz."
Wow szintu jatekbol van par ingyenes (item mall-os) es ott 15 es 25 millio fo kozott van az atlagos jatekosszam. (es mivel van mibol valsztani ezert a teljes jatekosszam megoszlik koztuk) Csak koreaban es kinaban egyutt tobben jatszanak mmorpg-vel mint ahanyan wow-oznak az egesz vilagon.
A kedvenc mmoprg jatekaimmal meg csak par 10 ezren jatszanak, leginkabb a nehezseguk miatt, igy viszont van mod a jobbak kozze kerulni. (foleg egy kozos vilag eseten)
Nem tudtam hogy a GWrõl ír, de ha ott az van, hogy a mob azt üti akitõl a legtöbbet kap be sebzést, akkor elég szegényes lehet a pve élménye. Márpedig ezt írta, nem véletlenül raktam idézõjelbe. GW lehet jobb mint a WoW, pl grafikában jobb. De azért olyan hülyeségeket ne írjunk már le, hogy a pvp csak akkor pvp, ha én célzok meg counterstrike. Neki akkor az, másnak meg nem akkor az, márt már qrva régen ráunt az FPSekre.
"A legtobb mmorpgfps-ben megoldottak. Ezt lehet pl. ugy, hogy minden egyes zona kap egy sajat szervert vagy minden 64 jatekosra/mobra jut egy cluster node. Igy 8 millio ember eseteben, 25%-os online jelenlettel szamolva van kb. 10 millio online karakter (2 millio jatekos, 8 millio mob). Ilyen esetben 156250 szerver pont eleg lenne a kiszolgalasukra. (cluster-ben, egy oriasi kozos vilagot futtatva, lasd pl. second life) Es csak minden 64 embernek kell egy szerver (node) havi fenntartasi dijat osszedobnia." Azt gondolom tudod, hogy clusterrõl ekkora szerverszámnál szó se lehet, mivel a 156251. szerver a 156250-es állapothoz képest nemhogy egy + szervernyi, de +1% szervernyi teljesítménytöbbletet se fog nyújtani. Amit nyer a procin meg a memórián, azt bukja a többi elemmel való kommunikáción meg a feladatmegosztás logikáján. Ha mégis megrázná magát az IBM, vagy akárki, és a jelenlegi 10000 körüli clusterbe kötött max gép számot (ennyinél még van kimutatható telj. növekedés) meg tudnák tízszerezni, akkor is az nem azt jelentené hogy +x gépet rákötünk UTPvel a HUBra, hanem új buszrendszereket kell fejleszteni, amire az MMO havidíj nemigen volna elég (még a WoWé se). Szóval nem cluster, hanem független "world szerver" az adott 64 játékosnak, ha meg 64 játékos lehet egy térben egyszerre az nálam már nem Mass Multiplayer, hanem csak szimpla multiplayer, egy közös scorelistával vagy mittomén mivel. Egyébként a 25% jelenlét már azért is érdekes, mert ugye este/hétvégén nem hinném hogy csak a játékosok negyede néz be a kedvenc játékába. Nade ha ez így is van, akkor is ez nem egy "berakok egy P4-et az axelerohoz 30Kért." típusú hostolás, vagyis lehet hogy ha 64 emberenként kellene egy dedikált szerver, akkor nem 13 eurot lenne a havidíj.
"Ha pedig a gepi intelligencia nem eleg ertelmes arra, hogy felismerje hogy ki tamadja akkor az a jatek pve-re nem nagyon alkalmas." Amirõl te beszélsz ott a mobnak azt kell nyilvántartania, hogy mennyi sebzést kapott be. A WoWban meg ez csak egy komponens az adott pácienssel kapcsolatos agroszámítással kapcsolatban. Pl. figyelembe veszi az illetõ szintjét (minél kisebb, annál inkább utálja a mob), a heal agrot, az adott támadások düh-keltés szorzóját, stb. Persze ez a rendszer, mivel sok paramétert használ a te egyparaméteres, tökéletes rendszereddel szemben nyilván primitív. A blizzard meg tök hülye, hogy a te általad kitalált rendszer fel se ötlött bennük, ehelyet a bonyolult, szerverterhelõt használják.
"Jo pvp-hez pedig free attack kell, tehat fps-es gyors celzasu usd-vagd." UT-t nyomtam 1 idõben, de nagyon hamar rá lehet unni. Botokra is, és ami a játék "csõdje" a wowhoz képest, hogy a PvPre is. Szóval a tiéd az egyik álláspont, a másik meg az, hogy ha nem csak 8 féle fegyver közül lehet válogatni hanem 8 class, classonként 20+ pvpben használható képesség, és mindemellett még a megfelelõen összeállított gear is fontos lehet, akkor ez lehet hogy nyújt annyi plusszt, ami elég jó ár a pontos célzás elvesztéséért.
"Szemely szerint azokat az mmorpg-ket szeretem..." Dobj össze rá mondjuk 10-20-100 MUSD-t, és írasd meg magadnak. Aztán majd meglátjuk hányan játszonak azzal, és hányan a WoWval. De ha nincs ennyi zséd, akkor elég abba belegondolnod, hogy hány neked jobban tetszõ MMORPG van a WoWon kívül, és hogyan viszonyul azok userszáma a WoWéhoz. Pedig a WoWért még havidíjat is kell fizetni ugyebár. Persze ez gondolom nem mérvadó, mert divat a sikeres dolgok fikázása.
"Havoc motoros gáma szerintem nem bír elviselni 1 játéktérben néhány(10) játékosnál többet. WoWnál 1 szerveren egyidõben ezrek vannak. NPCkrõl már nem is beszélek, amikbõl egy szerver is százezres nagyságrendet kezel egy adott idõben. Mind mozoghat, rádagrózhat, lõhet, meghalhat. Hol számolná ki neked ezt a Havoc?" "Fal mögül nem lehet lõni, de fa mögül igen, mert a fákat a sight számításban nem veszi figyelembe a WoW. Lehet azért mert túl sok fa van ehhez. Lehet azért, mert a Blizznél jobban értenek ahhoz, hogy hogyan kell játszható játékot készíteni, és mit lehet beáldozni a valósághûségbõl a teljesítmény érdekében."
A legtobb mmorpgfps-ben megoldottak. Ezt lehet pl. ugy, hogy minden egyes zona kap egy sajat szervert vagy minden 64 jatekosra/mobra jut egy cluster node. Igy 8 millio ember eseteben, 25%-os online jelenlettel szamolva van kb. 10 millio online karakter (2 millio jatekos, 8 millio mob). Ilyen esetben 156250 szerver pont eleg lenne a kiszolgalasukra. (cluster-ben, egy oriasi kozos vilagot futtatva, lasd pl. second life) Es csak minden 64 embernek kell egy szerver (node) havi fenntartasi dijat osszedobnia.
"És láttam mi van "A" hivatalos szervereken. Úgy ahogy van egy rohadt nagy szar az egész mert mint már említettem el van kúrva az egyensúly. Tököm tele van a ?? szintû hordás gankelõkbõl! Ez kb. annyira tisztességes mint a cheat-elés." kb 534875236 helyen le van írva, hogy a PVP szerveren BÁRMIKOR BÁRKI megtámadhat és szarrá verhet. ezt te elfogadtad, mikor pvp szerveren indítottál karaktert. ha nem tetszik, akkor REROLL PVE. gondolom te is azok közé tartozol, akik azt élvezik, hogy 255-ös szinten egyedül verik re a raidbossokat tört szerveren.. az ám az egyensúly :)
ha mmofps-sel akarsz játszani, akkor talán nem egy mmorpg-t kéne szidni, amiért nem olyan, amilyet akarsz. ha a körtét szereted, akkor azt veszel, nem almát, és senki épeszû ember nem szidja az almát mert nem körte...
nem mellesleg láthatóan vagy nem játszottál WoW-ot egy percig sem, vagy csak egyszerûen egy számjegyû az IQ-d. egyrészt a mobok nem azt ütik, aki eléáll, hanem akinek legnagyobb az aggroja. ez a PvE egyik alappillére, de nem baj... másrészt a mobok nagy része igenis rendelkezik spellekkel (igen, sokan gyógyítanak is, igen egymáson is). a többi problémád mind abból fakad, hogy fps-sel akarsz játszani, ez meg egy rpg. a kasztnélküli játékot meg lehet szeretni, csak éppen az életben nem lesz tervezhetõ a balance, amivel pedig még így is sokszor van probléma.
Az RtCW/ET-nél viszont szintén megvan ez a felosztás, és a jó játékhoz nagyon is szükség van arra hogy a különbözõ emberkék tudják és ellássák a feladataikat.
Utálom azokat az emberkéket, akik csak azért választják a mediket, hogy tápolhassák magukat, de közben szarnak a csapattársakra.
Az ET-nél nem deathmatch vagy capture the flag pályák vannak, hanem olyan küldetések amivel mindenkinek tisztában kell lennie. Ezekért várom annyira a QW/Et-t. Pláne hogy valszeg sokkal alacsonyabb lesz a gépigénye is pl a Crysishez képest.
ne haragudj, de ha nem bírod a ganket, akkor PvE szervert kellett volna választanod... egyébként meg nem értem a problémádat, te jobban elvagy törtön, még csak fizetned sem kell. ez azt jelenti, hogy különleges vagy, az elsõ olyan ember, akinek a tört jobban tetszik mint a hivatalos. :P