Én úgy tudom, hogy akinek január 1-jén a nevén van az autó, annak kell abban az évben fizetnie, így gondolom, mivel 1-jén még forgalomban volt az autó, ez vonatkozik ide is, tehát ez alapján jogos, amit mondtak.
Más kérdés, hogy méltányos az lenne, ha a második félévre már nem kellene fizetni...
Kérnék egy kis segítséget. Az autómat ez év február 21-én véglegesen kivonattam a forgalomból. És azt válaszolták, hogy egész évre kikel fizetnem a gépjármûadót. Ha tud valaki, segítsen, mert nekem valahogy ez furcsa.
Ne féltsd Te attól a magyarokat. Egy magyar, még inkább egy újmagyar nem fog visszaülni egy húszéves Ladába az ilferrós szuperautójából, csak azért, mert arra kevesebb az adó...
Egy nagy kalap szar az egész, a 20 éves ladás tulaj kevesebbet fizet mint az akinek friss autója van, közben meg ecsetelik hogy mekkora gáz hogy elöregszik az autóparkunk LOL:D Hát így mégjobban elfog...
Na ennyit az igazságos új adóról. :)
Jobban jártam volna, de még jobban örülnék, ha nem jártam volna jobban. Egyszerûen baromság nem környezetterhelés alapon adóztatni.
Én pont tavaly cseréltem autót. Eddig egy 20 éves 800 kilós kocsim volt, most egy 0 éves 1100 kilós van. A régi 10k körül volt súlyadóban, ez 18k lesz teljesítményadóban. Megérdemlem, elvégre ez a kocsi tizedannyira sem szennyezi a környezetet, mint a régi. Egyébként is egy burzsuly szemét vagyok, hiszen vettem egy 3 millás kocsit 2 misi hitellel.
Vagy inkább támogatni az új autó vásárlást és az emberek vásárlási kedvét növelni, hogy ezáltal nagyobb ÁFA bevétele legyen az országnak... Láthatjátok a sok-sok felmérésbõl, hogy az emberek jóval (kb.10%) kevesebbet vásárolnak mint eddig... ennyivel kevesebb az adóbevétel... és kb ezt próbálják kompenzálni az új adónemekkel, ami sikerül/nem! És itt jön a kérdés, hogy mi értelme van az adók emelésének, kitalálásának stb.?!?! Az a probléma, hogy egyik párt, meg semmilyen "szervezet" sem tud csinálni egy normális tervet erre, mert akkor mondhatnák, hogy így kéne csinálni stb... így meg aztán hiába van igaza egyiknek, ha lusta?! csinálni egy tervezetet... ->> gépjármûadó+ (bocs, ha esetleg politizálásnak érzitek, de összefüggenek a dolgok, semmi sem véletlen...(
hagyadmár azt az Audit :), 230 ló alatt úgyse vesznek :),az meg már több :)
mellesleg gépjármûrõl van szó, a magasabb jövedelmét már úgyis megadóztatják, ne aggódj. Nem a jármûadóval kell a jövedelmi különbségeket kiegyenlíteni.... Ugyanaz régi jármûvekre magasabb adó kéne környezetvédelem miatt, pedig biztos kisebb értékûek, tulajdonosuk biztos nem gazdag. Szóval te kevered a dolgokat, ez egy jármûadó, és nem személyi jövedelemadó, ezt értsd meg.
Ki mondta, hogy nem akarok adót fizetni? Azt nem tartom fair-nek, hogy a magasabb jövedelmûek (mert én egy Audi fenntartását nem engedhetném meg magamnak) miért fizetnek kevesebbet mint én?!
Itt nem arról van szó, hogy meg kell vonni tõled, vagy bárkitõl az élvezeti cikket. Viszont ha megengedheted magadnak a megvételét, és a fenntartását is egy élvezeti cikknek, akkor fizess is adót utána.
Te pedig közlekedhetnél autó helyett kerékpárral, villamossal, busszal, vonattal is, nem? Olcsóbb lenne. Gondolom van autód. Minek? Ja, hogy úgy kényelmesebb? Tehát ilyen alapon ez is plusz élvezeti cikk. :P
nehéz felfognotok, hogy én közlekedni szoktam vele?!
baszki, egy 4 millió Ft értékû használt 200 lovas autóval is közlekednek, amikor közlekedhetne 100 lovassal is...
Te is, neked nem elég a CBR250 kraftja, neked erõsebb kell, hogy egy átlagautónál erõsebb legyél sokkal... Ennyi, úgyhogy ne siránkozz. Lefogadom te is gyorsulgatsz vele néha, innentõl kezdve valóban játékszer is.
Már mondottam, nincs autóm. Ha szakad a hó tényleg nem járok vele de akkor inkább egyáltalán nem mozdulok ki. Tényleg ennyire nehéz felfognotok, hogy én közlekedni szoktam vele?!
Fura kis világban éltek ti!
És fogadok, hogy egyetlen igazi- (nem pedig divat-) motorost nem ismertek. :)
Egyébként az a csúnya Audi elvisz egyszerre 4-5 embert, a te sportmocid pedig legfeljebb kettõt. Persze ez már egy teljesen más aspektus. Nézzük másként! A te motorod a saját kategóriájában nagyjából azzal az Audival képvisel egy szintet. Egyébként nem hiszem, hogy ez a mindennapi közlekedési eszközöd. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy hóesésben, zivatarban, mínuszhúszban használod. Ha van mellette kocsi is, amit használsz, akkor pedig a motorod mégiscsak kedvtelési célból van. Tehát luxuscikk.
És akkor már megint ott vagyunk, hogy baromság az egész, mert akinek esze van (pl Németország), az környezetterhelési adót vet ki. Azt pedig viszonylag egyszerûen beláthatjuk, hogy az nem éppen a vén csotrogányoknak kedvez. Joggal.
Igen a legtöbben erre használják. Persze most ebbe is bele fogsz kötni, hogy ez is luxuscikk, hiszen az árából (1 millió Ft) milyen jó kis használt autót lehetne venni. :)
Ki mondott ilyet? Az, hogy egy CBF250-re (ami egyébként tanulómotor) kevesebb adót fizet a gazdája mint én az enyémre, az korrekt. De hogy egy Audi (aminek az ára négyszerese az enyémnek)gazdája is, na itt hibádzik a dolog!
Ezért irtam korábban én is, hogy motorokhoz egyszerûen kéne valami szorzó, ami csökkenti a kapott adó összeget, és kész. És úgy teljesen jó lenne ez az gépjármûadó a motorokra is.
Szerény véleméynem az, hogy a szmélyautó kategóriát egyáltalán nem kellett volna szegmentálni, mintahogy a motorokat sem. Minden autós fizessen ugyanannyit és minden motoros is, csak nyilván õk egy fokkal kevsebbet. Ennyi. Nincs vita. A teherautókat meg csak szegmentálják, mert OTT már tényleg nem mind1, hogy 2tonnás kisbusz, vagy 12 tonnás monstrum és magánemberek NEM IFA-val közlekednek...
Igy van, és az életkor valamint a teljesítmény is elég jól visszadja az autó vásárlási értékét. Nem biztos hogy tökéletesen, de jobb közelítés nincs.
Nomármost ki kellett találjanak valamit (like füstadó), ezt ötölték ki. Szar (én is duplát fogok fizetni minima). DE ha érték alapján csinálnák, az meg lehetetlenség lenne. Nem lehet meghatározni egy használt autó, vagy motor értékét egzaktul, így listát sem lehet kiadni róla. VISZONT a súly, gyári alapteljesítmény és hasonlók tényadatok, könnyen és 1xûen felhasználhatóak számukra. Csak ez számít nekik.
Mint ahogy a vagyonarányos közteherviselés-hez sincs.
Ennyi erõvel az NSX-re is kijelenthetetm, hogy úgy ahogy sportkocsi, egyaránt lehet hétköznapi autózásra is használni, mint ahogy a világon nagyon sokan meg is teszik (max nem ilyen útviszonyok mellett mint MO-n). Van csomagtartója is, megy elõre meg hátra is, parkolni is lehet vele a supermarket elõtt... akkormeg? De ettõl még nem lesz hétköznapi kategóriás autó, vagy egyszerû "használati tárgy". Max annak a szemében, aki saját magát szeretné kimenteni minden adó alól, jó magyar szokás szerint, hogy ugye addig minden rendben van, amig csak a másiknak kell fizetni, de ha már nekem is, akkor totális igazságtalanság...
Mer ugye pl. betilthatnák a motorozást úgy cuzámmen és akkor adózni sem kéne, meg motorozni sem! :D Jah és a közúti kerékpározást is betilthatnák végre (én tuti megszavaznám)!!! :DDD
"Egyrészt, nem használt cikkekrõl volt szó, új áron kalkuláltuk az adót is. De ez ne zavarjon." - Téged viszont úgy látszik az a tény nem zavar hogy pl. ennél az adónál is figyelembe veszik a jármû életkorát, vagyis mindegy hogy új-e vagy nem, akkor meg nehogy már én legyek a hülye amikor megemlítem hogy nemcsak új autókat adnak el, és nemcsak új autóra fizetünk teljesítményadót.
"Másrészt 100LE egy 1000kg-os autóban, és 110LE egy 200kg-os motorra, szerinted melyik a sporteszköz? És melyiknek felesleges legalább a LE-inek a 4/5-e, a _hétköznapi használathoz_?" - minden egyes motorral kapcsolatos megszólalásodról ordít hogy fogalmad sincs a témáról. Hiába 100 lovas egy motor és csak 200 kiló az szárazsúlya, a kisebb motor miatt kisebb a nyomatéka olyannyira hogy egy 50-60 lovas motor megpakolva (hiába 200 kiló magában, egy utassal megtankolva máris másfélszer, két utassal, csomagokkal meg jó kétszer annyi) szenvedni fog alacsony fordulatszámon, kéyntelen szinte folyamatosan forgatni, ami nem túl egészséges. Ezért van az hogy egy normális túramotor ami aztán végképp nem száguldozásra való, az is 100 ló körül van. Ezzel minden motoros tisztában van, onnan lehet kiszúrni azonnal a hozzá nem értõt hogy ugyanazt szajkózza amit te.
"No akkor most gondolkozz el újra rajta, hogy a CBR600F az hétköznapi használati tárgy, vagy sportmotor." - Ki mire használja. Tény hogy alkalmas sportolásra is, de ki lehet jelenteni hogy az országban senki nem használ ilyen motort használati tárgyként? Bemutatnám jópár élõ ellenpéldának.
Egyébként nem az adóval van bajom, kifizetem, nem döglök bele (plusz ezt legalább biztosan a környékemen költik el), hanem azzal hogy igazságosnak akarják beállítani, holott nem az, meg a sok tudatlan még a törvényhozóknál is luxuscikként tünteti fel a motorokat, de megindokolni nem tudják hogy mitõl nagyobb luxus ugyanazért a vételárért motorral járni mint autóval.
Látom nagy itt a szakértelem. :) Sporteszköz az amit sportolásra használnak. A CBR600F pedig hosszabb utakra való (hétköznapi használati tárgyként)nem csak városban ahová, igen elég lenne egy postásmotor is. :)
Azt fogjátok már fel, hogy valami az árától lesz luxuscikk nem a LE-tõl! Egy Harley Electra Glide 7 millióba kerül de csak 70 ló van benne.
Akkor a CBR-em luxuscikk mert erõsebb de a Harley nem az?! :):)
Az egy dolog, hogy én szeretem a motoromat de az egy közlekedési eszköz is. Én azzal járok. Ha más kétmillióért egy autót vesz, én pedig motort akkor az enyém "élvezeti cikk"?
Igen, mert vehetnél olcsóbbat kevesebb lóval, de azt ugye már nem élvezed. Errõl beszélünk. Ha én vennék 6 milliós autót 200 lóerõvel, nem sírnék az adója miatt...
Ökörség. Egyrészt, nem használt cikkekrõl volt szó, új áron kalkuláltuk az adót is. De ez ne zavarjon. Másrészt 100LE egy 1000kg-os autóban, és 110LE egy 200kg-os motorra, szerinted melyik a sporteszköz? És melyiknek felesleges legalább a LE-inek a 4/5-e, a _hétköznapi használathoz_? No akkor most gondolkozz el újra rajta, hogy a CBR600F az hétköznapi használati tárgy, vagy sportmotor. Ha nekem van egy nsx-em 300LE-vel, én sem húzom itt a számat az adója miatt. Mert ha akarom, lehetne olcsóbb fenntartású autóm is (ahogy van is). Ha meg kell a luxuscikk, akkor tejeljen utána.
Esetleg less be a hasznaltauto.hu-ra, add meg szûrési feltételnek a max 2 millát, biztos alig fogsz találatot kapni mert ugye szó szerint ezt állítod. Egyébként is nagyon logikus hogy aki motorra adja ki a két millát az vagyonosabb mint aki autóra. Nem ugyanannyi a fizetésem, nem ugyanannyi vagyonnal rendelkezem? Csak azt lehet kiolvasni abból amit írtál hogy nem nézed objektíven a témát, nálad a motor nem ugyanolyan közlekedési eszköz mint az autó. Még ha igazad is lenne és a motor luxuscikk a tulajának nem pedig "alapszükséglet", akkor is max hülye a tulaja hogy mégis azt vette meg, de egy fillérrel sem vagyonosabb. Egyébként az is kérdéses hogy hülyébb lenne, elvégre a motort olcsóbb tankolni meg fenntartani. Ja tényleg, te miért jössz azzal hogy minek 100+ ló egy motorra, miközben te magad írtad hogy hozzányúltál az autódhoz pár plusz lóerõért, miközben egyébként is bõven elég volt közútra? Neked lehet, másnak nem, vagy hogy van ez? Bármennyire lehet ezt kavarni, igazságtalan a rendszer és kész, felesleges azt hazudni hogy jó így. Ha a tulaj anyagi helyzete alapján igazságos rendszert akarnak akkor fizessen a jármû értéke alapján és kész.
Az egy dolog, hogy én szeretem a motoromat de az egy közlekedési eszköz is. Én azzal járok. Ha más kétmillióért egy autót vesz, én pedig motort akkor az enyém "élvezeti cikk"?
Igy van, számodra nagyon fontos, de amúgy über értelmetlen = élvezeti cikk. És ez nagyon is jól van így, hogy azzal nem tesz kivételt az állam. Vicces is lenne.
Ha neked élvezeti cikk kell (mert ugye mertcsak), mint a "nagyoknak", akkor fizess is adót utána, mint nagyok.
Nem vagy az a toleráns tipus. :) Mindenkinek vannak az életében olyan dolgok - neked is - amik számára nagyon fontosak és bármit vagy bármennyit képesek rááldozni. Ezt el kell fogadnunk.
(Ja, és ha infarktust akarsz kapni nézz be egy Ducati-s klubb topicba, õk mennyiért vesznek motorokat) :)
ja meg ennyi erõvel az korrekt volt eddig, hogy egy ilyen motor után 2-3 ezret fizettél, míg ilyen árú autóért 10 ezreket?
már ne haragudj, aki 3,5 misit képes motorra kiadni, azt ne várd, hogy komolyn vegyem ilyen szempontból
de miért nem jó egy 60 lovas motor? Te tudod a legjobban akkor, hogy egy átlagautót reggelire megesz, minek erõsebb? Errõl beszélek, afölötti erejû motor már csak macsózás...
Számodra lehet. Meg lehet azoknak is akik több száz millós házakban laknak, külön autója van apunak, anyunak, a gyereknek, és szórakozásból vesz egy jetskit vagy egy motort. Vagy kettõt. Õket biztosan nem zavarja a súlyadó.
Nekem viszont ez az egy motorom van (nincs autóm mert nincs szükségem rá), ez a mindenem, nekem ez nem csak egy használati tárgy mint a fogkefém. És én ezzel jutok el A-ból B-be, és nem 200-al. A fenntartása x összegbe kerül, amit most megfejeltek még egy adaggal, szemét módon. Vagyis megint a kisebb jövedelmûeket szivatják meg.
"normális motort, pár LE-vel, ami hétköznapi használatra bõven elég" Ebbõl lejön, hogy te még soha nem ültél motoron. :) Ami nem baj csak akkor ne szólj hozzá olyan témához amihez nem értesz.
"vagyonarányos közteherviselés sem valótlan állítás." Elolvastad a példát amit írtam? Mert szerintem nem érted mit jelent ez a fogalom.
vagy szted korrekt az, amikor valaki 200-zal szórakozik az úton, ne fizessen többet annál, mint aki egy 1,4-es Astrával el akar jutni A-ból B-be? A sportmotorok számomra élvezeti cikkek, nem szükségletek.
Na ez egy faszság! Pl egy A6-os Audira ami kb 9 millióba kerül, kevesebbet fog fizetni a tulaja mint az akinek egy CBR1000-ese van ami kb 3,5 millió, mert a motor ugye több LE.
De nagyobb tempóra képes... Egy 250 lovas Audis többet fizet majd Szted kötelezõ szükséglet egy CBR1000-res? Egy sportmotor, hobbi célra. Adóztassák is, egy ember, aki pénz szûke miatt vesz motort, az beéri 30 lóerõvel bõven. Sztem logikus, hogy sport célú jármûvet jobban húzzák le.
Akkor tegyük fel a kérdést, hogy minek 110LE, vagy mégtöbb egy motorra? Igen, persze, ha sportmotor. Erre miért legyen tekintettel az állam? Aki sportkocsit vesz, azt is lehúzzák. Aki sportmotort, azzal meg kivételezzenek? Vegyél normális motort, pár LE-vel, ami hétköznapi használatra bõven elég, és akkor nem is húznak le adóval. Ahogy az autóknál sem.
Szóval attól, hogy te eddig szinte semmit, most meg majd fogsz adózni utána rendesen, nem a törvényhozók elmeroggyantak, és a vagyonarányos közteherviselés sem valótlan állítás.
Max lehetett volna a motorokra egy szorzót bevezetni, mittomén *0.75 pl, mert kisebbek, kevesebbet fogyasztanak-szennyeznek stb. (De még ez sem igazán a nagyköbcentis sportmotorokra igaz.)
Vegyél egy 250 köbcentis 21LE-s motort (15kW), aminél több egy motorba nem kellhet, hacsak nem sport célokra használod, és akkor majd fizetsz 4500Ft-ot egy évre. Az havi 375Ft. Földhözvág? És akkor a motor fenntartása?
Szóval itt több ember szerint ez igazságosabb adózás. :):) Gondolkozzatok már el!!!!!
Ezt az új rendszert ezzel a dumával próbálták beadni nekünk elmeroggyant,hozzánemértõ törvényhozóink: "Vagyonarányos közteherviselés"
Na ez egy faszság! Pl egy A6-os Audira ami kb 9 millióba kerül, kevesebbet fog fizetni a tulaja mint az akinek egy CBR1000-ese van ami kb 3,5 millió, mert a motor ugye több LE.
Ez szerintetek igazságos? Ha vagyonarányosságról beszélnénk akkor a jármû értékét kellene figyelembe venni nem a teljesítményét!
Én eddig 2400 Ft-ot fizettem egy évre, most 24000-et. Tizszeresét! De ez még hagyján mert az enyém csak 110 LE, akinek ezres gépe van, az meg fizet 54000-et!
és szted a villamos nem állt volna meg? Mert ez alapján sokáig álltatok a sinen, volt idõ bõven. Életveszélyrõl szó sem lehetett...
Látom, sok embert nem hagyott hidegen a téma, pedig elõször azt hittem, zárolják/törlik a topikot...
Az a baj ezzel az új adózási formával - többek között -, hogy egyáltalán nem ösztönzi az embereket arra, hogy "környezetbarátabb" kocsit üzemeltessenek. Régebben (kb 1-2 éve), ha valakinek katalizátoros kocsija volt, akkor a legalább súlyadó felét elengedték. Most meg az a helyzet, hogy ha személyszállító jármûved van, akármilyen is a környezetvédelmi besorolása, ha személyszállításra való, akkor eleve nem jár semmilyen kedvezmény.
hmm érdekes kívülállóként én úgy látom a dolgot, hogy rossz egrészt mert így elõnyösebb helyzetbe jutnak az öregebb, lassabb kocsik ami igaz nyilván nem jeletõsen de biztathatja az embereket használt régebbi kocsivásárlásra, ezzel csak annyi a baj hogy jobban szennyezik a környezetet.
Persze nem fog mindenki trabantokkal közlekedni a városban, csak akiknek megvan a régi autója és gondolkoztak egy környezetbarátabb neadjisten hibrid kocsi beszerzésén, azok most elbátortalanodhatnak az összegek miatt, illetve a friss jogosítvánnyal rendelkezõk is meggondolják, hogy vegyenek-e autót. Nem a legégetõbb probléma az tény, de felmerülhet. Jó oldala pedig talán tényleg az hogy az logikus gondolkodás lenne: akinek telik egy új, nagy teljesítményû kocsira az tudná fizetni a megemelkedett díjat. Nyilván nem örül ennek senki, nem biztos hogy jó megoldás.
A szén-dioxid kibocsátásról pedig csak annyit, hogy igen növények abból állítanak elõ szõlõcukrot, ha van napfény, éjjel ugyanúgy oxigént égetnek el mint te és szén-dioxidot termelnek, emellett bizonyos emberek folyamatosan irtják a növényzetet, minden nappal kevesebb szén-dioxidot tudnak megkötni, és mi jóval nagyobb ütemben termeljük a szén-dioxidot mint õk azt feldolgozni tudnák, hiszen éjjel "nem üzemelnek", mi viszont igen. A szén-dioxid ezen kívül fontos szerepet játszik még az üvegházhatás kialakításában, amikor is nem engedi a légkörön átjutott nap energiáját ki, bennt ragad, ezzel folyamatosan melegítve az egész bolygót, ergo elszésõségesednek az élõhelyek, növények kipusztulnak, mert tûrõképességük nem bírja a hõmérsékletet, még kevesebb szén-dioxid kötõdik meg. (Megoldás egy ötlet volt, hogy a levegõ szén-dioxid tartalmából víz hozzáadásával elvileg lehetne metanol(metil-alkohol)-t elõállítani, ami éghetõ és lehetne üzemanyag ergo egy körfolyamat alakulna ki, azonban nem találták még meg azokat katalizátorokat, körülményeket amelyek mellett ez a reakció gazdaságosan, egyszerûen véghez vihetõ lenne. Hozzáteszem, hogy magyar ember ötlete.)