Hali ! Opel astra 1.4 g autóm szaggatva egyenetlenül jár ennek mi(k) lehetnek az okai és hogy tudnám megcsinálni?
Szisztok! Valaki tud segíteni abban,hogy Wagon r+ -ba melyik szinü vezetékekre és hova, kell kötni a világításra figyelmeztetõ hangot? Asegítséget elõre is köszönöm
õõõõõõõõõ
hali én ugy tudom hogy fel kell csavarozni öket havernek is csak annyi volt a dolga hogy leszedte a gumiboritást és a hozzáadott csavarokkal fölcsavarozta. Azt viszont hogy hogyan szedte le a gumit arrol fingom sincs :D
Az ilyen kiegészítõk, a pedálra való rögzítését valaki el tudná mondani részletesen ! Az lenne a legjobb, ha mutatni tudná valaki !
Ezeknek a rögzítés módjára nagyon nagy szükségem lenne ! Vannak tippeim, de az álltalába alkalmazott módszer érdekelne.
Köszönöm szépen elõre is !
Ez igaz, de az alváz is fontos szerintem, mert ha az alváz szét van rohadva, akkor nem igazán érdemes megcsinálni. Egy komplett fényezés anyagköltséggel 300-tól indul és határ a csillagos ég. Annak ellenére, hogy a bogárhoz mindent kapni újjonnan, elég drágán lehet felújitani, egy bogár ujjászületése kb 2.5 millió forint. Persze itt most nem full restaurálásról lenne szó és vannak használt alkatrészek is, amik olcsóbbak, de azért igy is el lehetne költeni százezreket. Úgy gondolom, ha mûködõképes az autó, akkor komoly baja nem lehet mûszakilag...
Sztem ilyen idõs autóknál a kasztnit érdemes csak nézni, hogy milyen állapotban van, mert azzal lehet a legnagyobbakat szívni. Ha van egy jó kasztnid, akkor abba össze lehet legózni egy jó mûszaki állapotú motort, futómûvet, féket. Fordítva is meg lehet csinálni, csak sztem egy fullos karosszéria felújítás és festés lényegesen többe kerül mint a mechanikai dolgok felújítása. Én pl. a fordomba 30-ért vettem majdnem komplett motort, gyújtáselosztó, generátor, hûtõ és csövek kellettek hozzá, de azok megvoltak az elõzõ motorból. Váltó volt 15e, az új váltóhoz való kardán 9e, elektronikus gyújtás 7e, és valószínûleg most veszek komplett K-Jet-es injektor szettet 25-ért, a fékrendszer felújítása és átalakítása (elõlre hûtött tárcsa és hátul a dobfék helyett tárcsafék átalakítás) is kijön 50 körül. Ez így nagyjából 130e Ft, ehhez képest egy fullos kasztnizás festéssel együtt nem áll meg 200 alatt (márkatársak elmondása alapján). Gondolom egy bogár esetében is kb. ilyen árak vannak.
Értem. Valójában ez az 1302-es bogár még nem az enyém, de ezek a hibák rajta, s azért érdekelt, hogy mennyiben lennének ezek, mert bár a kocsi nagyon-nagyon olcsó, lehet jobban járna az ember egy kicsit drágább, de jobb állapotúval. Sajnos a tulajt még nem tudtuk elérni, igy csak a külsõ hibákat tudom, de gondolom ha ilyen lyukas kivülrõl, akkor máshol is ilyen lehet....
Hát akkor gondold át, hogy mit szeretnél. Mivel manapság akinek bogara van, általában nem ésszerûségi alapon döntött a típus mellett, szal gondolom neked is az a terv, hogy felújítani idõvel. Ha ez a célod, akkor sztem ne szarakodj túl sokat a mostani foltozgatással, gyûtsél pénzt új sárvédõkre és karosszéria elemekre, aztán amikor megvan minden, akkor még gyûjtesz hozzá mondjuk 100-at és akkor csere minden és totál új fényezés az egész autóra. Amit meg most nem költesz el az átmeneti javításra azzal is beljebb vagy. Nem olcsó megoldás, de mindenképp a legjobb és a legszebb, meg sztem az ilyen folyamatos foltozgatásokkal is ugyanitt lesz anyagilag az ember egy idõ után, és a teljes fényezést sem lehet elkerülni egy bizonyos szint után. Sztem itt válik szét az említett kókányolás attól, hogy valaki tényleg normálisan akarja megcsinálni az autót, vagy úgy áll hozzá, hogy úgysem látszik, meg mûködik így is, akkor miért ne az "olcsóbb és egyszerûbb" megoldást válassza. Sokszor az elsõre gazdaságosabbnak tûnõ megoldás miatt szív az ember rendesen, mert pár hónap múlva kiderül, hogy mégsem jó és akkor csinálhatja újra. Ezt ne vedd magadra Harly, nem neked céloztam, csak úgy általánosságban írtam.
A festésrõl van némi infóm (mondjuk van más is benne). A szomszédnak meg van húzva az autója, jobb oldalon a 2 ajtón van karc és kis horpadás. Na ezt 20-ért csinálják meg neki úgy hogy telibe lesznek fújva az ajtók. Az anyagköltség 5e Ft, a munkadíj 15e Ft. Az én autómon pedig fel volt jõve a festék a motorháztetõn, mert egy barom autószerelõ úgy lebaszta bezáráskor, hogy ahol a zár van az nekiütõdött belülrõl és megrepesztette a festéket. Na ezt 9e-ért fújták le anyaggal együtt (mondjuk elõször vakarták a fejüket mikor az árat kérdeztem, mert nem szokványos méretû a motorháztetõ az autómon). Szal sztem a bogáron a 2 sárvédõ fényezése olyan 20e körül meglenne.
Akkor nem olyan egyszerû ez, mint ahogy elgondoltam :) Fõleg, hogy 1302-esrõl lenne szó, amihez kétszer annyi a sárvédõ. EZt nagyon át kell gondolni, mert lehet alig drágább csak, ha vadi új sárvédõket kellene venni. Mondjuk azokat lefesteni sem lehet olcsó, leginkább emiatt filóztam ezen a hegesztésen..
A kasztnismeló nemtom mennyi lenne, de a polírozásra tudok mondani kb. árat. Nekem a teljes autót csinálták 12-ért 1,5 éve, felnikre pedig 4e/db árat mondtak, de azt nem csináltattam meg. Nemtom mennyire megbízható az a rozsdakeményítõ anyag, de ha már úgy is hátulról lenne foltozva, akkor sztem jobb megoldás, hogy körbecsiszolni a lyukat, hogy ne legyen ott rozsda. Kicsit nagyobb lenne a lyuk utána, de sztem tök mindegy hogy 1 cm-es vagy 2-3 cm-es lukat kell foltozni. A hegesztéstõl pedig elég nagy területen meg fog égni a festék, az is jóval nagyobb felületen kell majd. Nemtom ismered-e ezt a honlapot: Bugparts, elég sok mindent lehet kapni náluk bogárhoz. Idézet: "Sárvédõk kaphatók szinte minden típushóz. 1300-hoz az elsõk és minden összes hátsó sárvédõ 10800,-ért kapható. Az 1200-as és a 1302-03-hoz az elsõ sárvédõk 28900,-ért kaphatók." ;)
Egy Bogárhátúról van szó és a sárvédõk belsõ peremánál vannak ezek a kis lyukacskák. Az új sárvádõk nem drágák, a 4 összesen 50 körül lennének, használtan kb fele ennyi, de ilyen szinût biztos nem találok. Nem az a lényeg, hogy tökéletes legyen és 10 évig kitartson, csak arra godnoltam, hogyha nem drága, akkor megcsinálják és lefújják festékkel ,akár flakonossal és rá egy polir és alig lehetne észrevenni. Szóval ez csak egy ideiglenes dolog pár évre, különben sem nagyon lenne használva télen, meg nagy esõzésben, úgyhogy a gitteléssel sem lennének gondok. Lehet baromság, a tv-ben láttam hasonlót: A sárvdõ belsejére lenne hegesztve egy darabka fém, amit ilyenkor szokás , hogy ne legyen lyuk és felülrõl a rozsdás részt rozsdakemyényitõvel lekezelni és rá a glitt és valamilyen alapozõ és festék. Pár évig biztos jó lenne, utána meg úgyis kukába jerülne a sárvédõ. És ha ez esetleg otthon megoldható olcsó pénzbõl, lényegesen olcsóbb pénzbõl, mint egy karosszérialakatosnál, akkor érné meg. Épp ezért érdekelne ,hogy hogyért csinálják az ilyesmit...
milyen autó? mert pl nekem egy elem festése 25-30K, viszont egy jobb elsõ sárvédõt most hoztam Ausztriából 4ezernek megfelelõ EUROért... ha jól eltalálod bontottban a színt, a kutya meg nem mondja, hogy utólag van feltéve...
azért lényeg milyen autó, mert ez eléghosszadalomas folxyamat, lekellcsiszolnia a rozsdát, be kell varrni egylemezt a helyére, megint csiszolni, esetleg gittelni stb...
Én karosszéria munkával kapcsolatban szeretnék kérdezni. Gondolom, hogy nem tolonganak itt a karosszérialakatosok, de hátha valakinek volt már hasonló gondja, s van fogalma róla.... Lenne egy autó, aminek a sárvédõin vannak apró lyukak, ujjhegynyi nagyságuak, s az lenne a kérdésem, hogy ezeket mennyiért tudják befoltozni s utána még lefesteni is, úgy, hogy kb 10 kisebb-nagyobb ilyen van a kocsin. Ilyet gondolom nem célszerû otthon csinálgatni. És egy komplett polirozás ára is érdekene.....
Azért a mai autókat is lehet kókányolni rendesen otthon :) Már ha valaki szét meri szedni õket :)
mifelénk kókányolásnak hívják :D de kókányolni jó, nagyonis... egyébként a számítógéphez... spannak volt 96 vagy 97es 725tds bömbije, kocsikáztunk a városban, egymás mellett/után, egyszer félreáll mondom mivan, aszonjda kiirta hogy kevés a hûtõvíz de van nála, tölt bele. töltött, de az elektronika addigra letiltott "nehogy tulmelegedjen" a motor és nem nyikkant meg... bmw szakszervizbol kellett kimennie embernek beinditani... errõl ennyit
Az úszóházban hogy lehet állítani a szintet? Így elsõre elképzelésem sincs hogy megy a dolog, mert olyan sokmindent az én elképzelésem (tudásom) szerint nem tudok ott állítani :) Volt régebben kis szívásom vele, mert az úszóház alján van valami dugó is (ez is rézbõl) a fúvókákon kívül amit valamiért kilökött magából és akkor nem is ment abszolút az autó. Az vissza lett rakva bele. Az autó egy Ford Capri, de nem "hivatalos" motor van benne, mert egy 2.8-as blokk van benne karbival és Capri-ba gyárilag csak injektoros 2.8-at raktak, Garandában volt a karbis verzió.
A túl kevés üzemanyag sztem nem lehet, mert egyrészt nem melegszik túl a motor, másrészt kurvára érezni a benzinszagot a kipufogógázban illetve a motorháztetõt felnyitva. Szal ha túl sok benzint kap akkor mit lehet tenni? A tûszelep elméletileg új (karbi felújító készletben volt az is).
Ha a 2 torokra gondolsz akkor azok igen. Az egyik torok tengelyén van a gázbovden, a másikat egy fogaskoszorús áttétellel hajtja meg és ott a fogaskoszorú kopásának után lehet állítani. Ezt meg is tettem, mert volt olyan állapotban is, hogy a 2 fog között volt majdnem 1 mm, szal az egyik tengely már 1 mm-nyit elfordult, amikor kezdte nyitni a másikat.
Na de hogy legyen egy kis ontopic is itt egy probléma amire keresem a megoldást :) Adott egy Solex (azaz Pieburg) EEIT38-as kéttorkú karbi (egyszerre nyit a 2 torok, nem egymás után). Az a jelenség van, hogy állandó sebességnél rángat az autó meg egyenetlen az alapjárat. Ha gyorsítok akármennyit is akkor minden rendben van, azaz ha csak kicsit növelem a gázpedál állást, akkor ilyen rántással reagálja le az autó. Amúgy nagyobb gyorsításnál (padlógáznál :D) minden totál jó, megy az autó mint az állat, csak ha normálisan akarok menni, akkor van ez a rángatás. Ja amikor megy a szivató (automata) akkor sincs hiba. Próbáltam már én is állítani, meg szerelõnél is volt de nem oldódott meg (szelephézagok, gyújtás rendben van). Ki lettek cserélve a membránok, fúvókák ilyen karbi felújító készletbõl, és annyit mondott, hogy a pillangószelepek tengelyénél a persely ki van kopva, és attól van ez a dolog mert nem szinkronban van a 2 torok. Más viszont azt mondta, hogy azért rángat az autó egyenletes sebességnél, mert túl sok benzint kap (amiben talán lehet valami, mert aránytalanul sokat fogyaszt a többi hasonló motorral szerelt autóhoz képest meg nagyobb gázállásnál azaz amikor több levegõt kap, akkor megszûnik a rángatás). Valakinek van tippje, hogy mi lehet a baj?
nézd, nekem van/volt közöm itthon elég sok szervizhez, kereskedéshez. hidd el nekem, hogy azért akkora büdös paraszt banda nincs a földön, aki 10-20K-t kér egy biztosíték kicserélésért. ha mégis elõfordul ilyen, akkor az irreális árat nem kell kifizetni és pont...
"Aztán jön az a dolog, hogy ha olyan cucc baszódik el, ami mondjuk több alkatrészbõl áll " biztosítrékról volt szó. ha nem arra gondolt, ne így írja...
Anniyra nem sarkítás. Ha új autót vesz az ember, akkor a garancia miatt általában márkaszervízbe hordják minden bajjal az autót (sokan meg még utána is). Ott meg úgy kezdõdik a dolog, hogy 5-6e Ft az óradíja a szervíznek és töredék órát nem számítanak, szal egy 10 perces melóra is elkérik az 1 óra díját. Aztán jön az a dolog, hogy ha olyan cucc baszódik el, ami mondjuk több alkatrészbõl áll össze de a külön alkatrészeket nem szállítják, akkor egyben az egészet cserélik és akkor a 20 Ft-os biztosíték is lehet többtízezer Ft.
na amíg volt szívó D Golf II-m, meg Omegám addig lehetett otthon játszogatni-kendácsolni/nomeg ugye a Nagypolszki/ most tervezek a Cordoba helyett vagy egy Diesel Ignist, vagy Fusiont. és igazság szerint pont emiatt tartok tõlük kicsit...
Teljesen igazad van egyébként, sajnos ezt kicsit félre értelmezik, mert tényleg az egyszerûség az ami fontosabb lenne...
"A technikai fejlõdés követeli meg ezt a bonyolultságot"
Majd rájönnek, hogy a teknikai fejlõdés nem az, hogy minél bonyolultabb legyen valami,hanem az, hogy minél egyszerûbb.
Boccs az off ért. :)
A másik dolog még ezen felül ami nem mellékes: a mostani autómban kicseréltük kompletten a motort, váltót, kuplungot, kardánt és megvoltam az egésszel 100e Ft környékén, míg az elõzõ verdámban egy kuplungcsere lett volna kb. ennyi.
Személy szerint én is irtózom az elektronikától az autókban. Elõzõ autóm 92-es évjáratú volt, szal nem túl fiatal, de már ott figyelt a kompúter benne. Aztán fogta magát elkezdett az ABS lámpa villogni és befékezgetni menet közben így ötletszerûen (nem erõsen, hanem csak úgy mint amikor fulladozik az autó és rángatott). Aztán volt, hogy gondolt egyet és megállt. Se kép se hang még csak forgatni sem akarta az önindító. Valmi elektronikai nyûgje volt. A jelenlegi autóm 79-es évjáratú, kb. kõbalta bonyolultság a mai autókhoz képest a motorja. Volt már ezzel is probléma rendesen, de eddig egyszer sem volt az, hogy tréler és csak a szervízben számítógéppel "megszerelés" a megoldás (mint pl. a családban elõfordut C3 esetében). Elég egy normális villáskulcskészlet meg csavarhúzókészlet, és ha az ember ért hozzá kicsit, akkor az ilyen eseti problémákat 90%-ban megoldja ott az út szélén. Mondjuk nem mellékesen szeretek néha bütykölni szabadidõmben és könyékig olajos lenni :)
Igen, lesz idõ, mikor ez is elavult lesz. ÉS az is igaz, hogy a technika megy, és nem áll meg...
A technikai fejlõdés követeli meg ezt a bonyolultságot, pedig ép emiatt kerülnek ennyire sok pénzbe az autók és maga a technika. Nem tudom, hogy a mai autók hol lesznek 30-40 év múlva, mert egyszer eljön az az idõ, amikor nem éri majd megcsináltatni ezeket, ha esetleg meghibásodnak.....
Ez igaz, annyira túlbonyolítják már a technikát a kocsiban... ha jobban megnézzük, azok dobják meg jármûvünk árát kb 1 millával - gondolok itt a CD-s rádió, fedélzeti kompáter, na meg az egyéb vezetékelt lámpa kütyük, talán még a szék alatt is van lámpa. Egy zsigulinál ez nem volt, és azt ma már - aki cseppet konyít hozzá - simán el tudja babrálgatni. Fater is hiába volt autószerelõ, a Fiestánkat már nem tudná megcsinálni, és ráadásul egy biztosíték kicseréléséhez menni kellett a márkaszervizbe, pedig csak az utánfutó verte ki az egyik biztosírékot. Ja, és a végén a fejünkhöz vágják, h egy szar 20 ft-s biztosíték kicsrélése szimpla 10-20 E ft...
Ezért nem vennék soha elektronikával telenyomott autót, az újabbakon egy sima izzócsere is a szakszervizre váró feladat, ráadásul annyi idõbe telik, amíg hengerfejet cserélek a "bevált technikán".
Haver otthon csinált toronymerevítõt.... Vett obiban 1 cm vastag 6 cm széles és 150 hosszú rudból 2 -t.... És van alu heggesztõje.(290 000ft) Fogta, mérterevûgta, és megcsinálta a csuklókat a végén... És végül acélból megcsinálta a 2 darab kör alakú rögzítõt a végére...
Nagyon sok esetben magunk is meg tudjuk szerelni vagy kisebb javításokat is el tudunk végezni otthon az autónkon. Persze ez inkább a régebbi autókra igaz, mivel a mai sokmilliós autók esetében, annyira beburkolják a fõ egységeket, hogy ha akarnánk, sem lehetne szerelgetni õket, mondjuk a bonyolult technika miatt nem is hiszem, hogy a hozzáértõkön kívül valaki is próbálkozna. De sok olyan régi autó van, amiket még egyszerûbb szerelgetni, sõt itt már olyan gondok is jelentkezhetnek, amik az új autóknál nem nagyon. Gondolom, hogy a fórumozók többsége még fiatal és még kocsijuk sincsen, de biztosan sokan vannak, akik már autó tulajdonosok, s tudnak tippeket esetleges szerelésekhez vagy karbantartáshoz és meg is osztják azt, esetleg a kérdésekre is tudják a választ. Remélem, hogy sok érdeklõdõ választ kaphat majd azoktól, akik otthon vannak ebben a témában…