"Nem az volt a kérdés, hogy mennyire jellemzõ, hanem hogy van-e ilyen."
De pont hogy az arányok számítanak.
""Akkor mégiscsak jobb a DirectX?" Minél? Ami nincs is?"
Te most mondtál egy jó okot arra, hogy miért használnak DirectX-et. Az most mellékes, hogy nem a 3D képességekrõl van szó. A lényeg az, hogy ezek szerint mégsem csak azért szeretik a fejlesztõk a DX-et, mert az MS lefizeti õket.
"De amúgy te mondtad azt, hogy az ilyen kiegészítõ feladatokra jobb más."
Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem hogy mást is használnak.
"Talán - de pl. az XP elterjedtségéhez viszonyítva szinte bukás"
Hát nem. Talán relatíve lassabban fogy, mivel az XP túl jó, de semmiképpen sem bukás. Azt is hozzá kell venni, hogy az elsõ negyedévben jött ki, amikor az IT eladások a padlón vannak.
"nem fogy úgy, ahogy a MS szeretné"
Én nem hallottam õket panaszkodni. Sõt, mintha valami rekord bevételrõl is beszéltek volna.
"szóval így igen lassan fogja átvenni a helyét."
Meglátjuk.
"és azért nincsenek kevesen. A Linoxosokkal együtt fõleg."
"Nem ez a jellemzõ." Nem az volt a kérdés, hogy mennyire jellemzõ, hanem hogy van-e ilyen.
"Akkor mégiscsak jobb a DirectX?" Minél? Ami nincs is? De amúgy te mondtad azt, hogy az ilyen kiegészítõ feladatokra jobb más.
"De sokkal gyorsabban terjed, és a legtöbb játék eleve fut rajta." Talán - de pl. az XP elterjedtségéhez viszonyítva szinte bukás (nem fogy úgy, ahogy a MS szeretné), szóval így igen lassan fogja átvenni a helyét.
"Szintén nem túl nagy az elterjedtsége, és inkább munkára használják, nem játékra (pl. az ára miatt)." A MAC-felhasználók mindenre ezt használják, és azért nincsenek kevesen. A Linoxosokkal együtt fõleg.
"Nem, van jópár PC-rõl konzolra portolt játék is."
Nem ez a jellemzõ.
"Korábban nem igazán volt olyan API-csomag (vagy több együtt), ami mindent tudott, amit a DirectX. Nem is tudom, ma van-e pl. olyan, ami minden joystickot, kontrollert, kormányt ismer, és egységesen kezel."
"Ismétlem: Senkit sem érdekel a multiplatform (játék) fejlesztés, amíg 1 platform 99%-os elterjedtségû." Éppen ez a baj, mert ez hátráltatja a többi platformot.
"Hát ilyen tempóban még jó 10 év kell hozzá, de lehet, hogy 20 is." Majd meglátjuk. Egyelõre a Vista sem terjed sokkal gyorsabban. Meg ugye ott van a Mac is!
"A legtöbb játékot nem portolják. Ha mégis, akkor épp konzolról PC-re, amikor értelemszerûen a konzol architektúrája dönt." Nem, van jópár PC-rõl konzolra portolt játék is.
"Ugyanolyan egyszerû mást is használni. Inkább izlés kérdése szerintem." Ma már talán. Korábban nem igazán volt olyan API-csomag (vagy több együtt), ami mindent tudott, amit a DirectX. Nem is tudom, ma van-e pl. olyan, ami minden joystickot, kontrollert, kormányt ismer, és egységesen kezel.
"OpenAL is van már jópár éve" Korábban kevesen használták Windowsos játékokban.
"de van még más is (pl. Miles Sound System)." Ez viszont érdekes.
na megjött az 2900XT,és melyik karival tesztelték hát 8800GTS-el,talán 1 kicsit jobb,de könyörgök majd 1 év a 2 kari között.Ezzel akarták lenyomni a 8800GTX-et,nevetséges.Ja,és hozzétették a szériában gyárt0zot karikon kissebb-gyengébb hütö lesz mint a tesztkártyán...hmmm... biztos lenyom mindent.... és akkor holvan a 8800Ultra és 8950
Erre miért nem válaszoltál: "Miért érdekelje? Nem kellene érdekelnie õket, ha egy egységes, multiplatform felület lenne. Késõbb még érdekelheti majd, mivel ha lassan is, de terjeszkedik a Linux."
"Mi lenne az értelme pont a D3D-t nem használni, ha a többi rész miatt amúgy is elveszik a kompatibilitás, és az OGL HW támogatottsága gyengébb?" Egyszerû: portolás. A grafikai rész a legösszetettebb, azt akarják legkevésbé kétféleképp megírni, viszont Windowson a legegyszerûbb a DirectX-en keresztül használni a többi perifériát.
"A többi rész könnyen, és fájdalommentesen kiváltható mással." Valóban? No és mivel? Audióra ma már leginkább az OpenAL-t használják, de korábban a legegyszerûbb a DirectSound/DirectSound3D volt. Aztán ott van a többi, szabványosított joystick, kormány, stb. kezelés, stb. stb. stb.
"Hát, olyat hallottam már, hogy mindent használtak a DirectX-bõl, kivéve a D3D-t, ami helyett az OGL-t, de a fordítottjáról még nem. Annak mi értelme?"
Mi lenne az értelme pont a D3D-t nem használni, ha a többi rész miatt amúgy is elveszik a kompatibilitás, és az OGL HW támogatottsága gyengébb? A többi rész könnyen, és fájdalommentesen kiváltható mással. Hogy érdemes-e, azt nem tudom, nem ezekkel a területekkel foglalkoztam. Nálunk így volt és kész. És sok ember jött más cégektõl (szinte minden más magyar fejlesztõtõl), és egyik se csodálkozott ezen, ebbõl gondolom, hogy nem olyan különleges dolog.
Miért érdekelje? Nem kellene érdekelnie õket, ha egy egységes, multiplatform felület lenne. Késõbb még érdekelheti majd, mivel ha lassan is, de terjeszkedik a Linux.
Hát, olyat hallottam már, hogy mindent használtak a DirectX-bõl, kivéve a D3D-t, ami helyett az OGL-t, de a fordítottjáról még nem. Annak mi értelme?
Miért érdekelje? Nem kellene érdekelnie õket, ha egy egységes, multiplatform felület lenne. Késõbb még érdekelheti majd, mivel ha lassan is, de terjeszkedik a Linux.
Pl. mi (pontosabban már nem mi, mert már máshol dolgozom).
"Meg most mondom, hogy általánosan elterjedt vélemény szerint, ha Linuxon is teljesen jól mennének a játékok, sok játékos inkább Linuxot használna, és akkor jóval több Linux lenne, és így tovább."
És miért is kéne, hgy ez érdekelje a játékfejlesztõket, vagy a kiadókat? Nekik pont hogy az a jobb, ha csak egy OS-t kell támogatni PC-n.
Pl. kik? Meg most mondom, hogy általánosan elterjedt vélemény szerint, ha Linuxon is teljesen jól mennének a játékok, sok játékos inkább Linuxot használna, és akkor jóval több Linux lenne, és így tovább.
Sokan a DirectX-bõl csak a D3D-t használják. És nem csak a D3D vs. OpenGL miatt hanyagolják a linuxot. Sok más különbség is van, amire oda kéne figyelni. Ez plusz fejlesztést és fõleg tesztelést jelent, ami ugyan nem olyan nagyon sok, de a minimális várható plusz bevétel fényében egyszerûen nem éri meg a fáradtságot. És ez nem is elsõsorban a fejlesztõkön múlik, hanem sokkal inkább a kiadókon. Nekik a fejlesztésen és tesztelésen felül a gyártásban (linuxos DVD-k nyomása) és marketingben is plusz költség (linux-kompatibilitás reklámozása).
Figyeljétek meg jópár év múlva oda jutunk hogy egy videókártya többet fogyaszt mint egy hõsugárzó
Ha majdnem mindent DirectX-szel csinálnak, miért pont a D3D-t hanyagolnák? Fõleg, hogy itt elõbb jelenik meg mindig az újabb HW-ek támogatása? Így nagyon is a D3D felé mutat a kisebb ellenállás vektora. Viszont a D3D Windowsos. A többi platform (fõleg Linux) meg nem kis részben emiatt kisebb elterjedtségû. Ha teljesen jól futnának rajtuk a játékok, sokan átállnának.
"OpenGl is ugyanilyen programozói felület... akkor minek is mégegy? "
Például mert az OpenGL eredetileg nem játékra lett kitalálva. Egyébként meg a játékipart nem köti a win-hez semmi (az OpenGL is müxik). Egyszerûen nem éri meg minimális elterjedtségû platformokra fejleszteni.
Tegnap este többekközt amd- konfigurációs gépröl álmodtam, ami forradalmian újnak nézett ki belülröl, és ez a videokártya volt benne. Télleg ezt álmodta. Ez most mit jelent az álmoskönyv szerint?
azt még hozzátenném, h a Geforce oldalán a purevideo legalább egy LÉTEZÕ dekoder, nem csak egy marketinges halandzsa
ennyi késéssel azon lepõdtem volna meg, ha a 8800 alatt teljesit
az AVIVO-s marketinges baromságuk meg már tényleg dühítõ! nem is létezik, mint olyan ... basszus ... mert mi is tulajdonképpen az AVIVO ??? mi az h "motor" ?? ne kábitsanak már ... ami most megy az x1950esemen (szintén "avivos motor erõsiti"), az a sima DXVA alapu gyorsitás, mpeg2 esetén az azt használo alkalmazásokban (pl cybelink pdvd6). Természetesen HDDVD és BR esetén NEM müködik, amikor a video vc-1 vagy h264! Gratulálok ATI! :(
Mint írtam, nem sokkal késõbb jön az R650 65nm-en...
Hozzáértés nulla! OpenGl is ugyanilyen programozói felület... akkor minek is mégegy? Hiszékenységbõl 5-ös! Nem azért hozták létre elsõsorban hogy a programozóknak jó legyen, hanem az említett okok miatt.
Feltételezem, a Direct3D-rõl beszélsz. Nos, szerinted az OpenGL-t nem ugyanez? Világos, hogy a D3D-vel 2 fõ célja volt a MS-nak: 1. Az OpenGL-nél egyszerûbb, hardverközelibb, így játékra alkalmasabb felület létrehozása. 2. A jétékipar Windowshoz kötése, a zárt, és Windowshoz kötött felület által. (Bár egy ideje léteznek Linuxos wrapperek, sõt egyre jobbak, de nem tökéletesek.)
Jaj lenyomja a 8800, majd meglátjuk a 8800 ultrával, és a 8950 x2-vel mit fog kezdeni...
Szerintem a 8950 megfoghatatlan lesz...
sze mindenki,naon kiváncsi leszek erre az 2900XT-re,de a GeForce8950-re és aztán kellene hasonlitgatni.Mikori fejlesztés a 8800GTX-S,hát 2006 vége,és akkor hol volt az ATI a felsökategoriás kártyáknál,megmondom-Sehol.Igy volt ez a középkategoriában ahol 7600GT volt az úr, csak 2007 tavasz elején tudott válaszolni az ATI az 1650XTPro-val.Hát ideje volna már valami nagyot alkotnia.Késésben vannak,és ide-oda AMD fúzió,vesztésre áll az ATI...
Te kevered a szezont a fazonnal. A DirectX-nek csak egy része a D3d.
"D3D-t nem azért csinálták mert az opengl nem felelt meg, hanem azért hogy az elterjesztésével és csak m$ cuccokon elérhetõségével az m$ kezében tartsa a pc-s játékpiacot."
Hozzáértés nulla! A DirectX egy programozói felület, amelyt azért találták ki, hogy minden videokártyán "ugyanúgy" mennyenek a dolgok! Mindenki csinálhat saját engine-t, szóval itt szó sincs arról, hogy a $ kezében tartsa a pc-s játékpiacot!
D3D-t nem azért csinálták mert az opengl nem felelt meg, hanem azért hogy az elterjesztésével és csak m$ cuccokon elérhetõségével az m$ kezében tartsa a pc-s játékpiacot. A hangnál ez nem olyan fontos.
Mármint a MS? Hát, õk igazából sosem mondták, hogy OpenAL rulez. De addig jó, amíg ki nem jönnek valami új, saját, zárt cuccal, és amíg nem kezdik azt erõltetni.
Az NV-t azért említed, hogy még õk is hogy elvannak a Vistás driverrel, és akkor még az ATI/AMD-nek audiodriver is kell? Nos ez szerintem nem gond, az audio rész teljesen független lehet a többitõl ilyen szempontból, mintha egy külön kártya lenne. (Mint ahogy pl. az alaplapi chipsetekben is legtöbbször teljesen különálló az audio, külön driverrel megy. Adott esetben annak a driverével is megy, akitõl licencelték a beintegrált áramkört. Valószínû az ATI/AMD is valakitõl licencelte. Pl. Realtek.)
Amúgy csodálkozom, hogy pont az Nvidia nem oldotta ezt meg így még, amikor nekik már évekkel ezelõtt ott volt a Soundstorm.
És? Az AMD/ATI nyilván csinál hozzá megfelelõ Vistás drivert. Egyébként én úgy hallottam, hogy a készül valami új saját MS-os hangrendszer is, az OpenAL-t nem önszántukból "támogatják", és ha meg lesz a sajátjuk, azon lesznek, hogy kitúrják az OpenAL-t. De nem tudom, ez most mennyire komoly.
"A HD hanghoz még nem kell DSP-s X-fi, vannak alaplapi HD-s hangrendszerek is. Ez is valami ilyesmi, nem túl bonyi."
Nem ez a gond. Vista alatt jelenleg buktad az 5.1-et amennyiben az alkalmazásod Dsoundon keresztül valósítja azt meg. Ekkor ugyanis stereo-ban tolja ki valami zseniális ötlet alapján. Egyedül a creative tolt ki wrappert a saját kártyáihoz, ami ezt a problémát áthidalja.
Érdekesnek tartom mondjuk ezt az MS vonalat is. OpenGl nem felelt meg, ezért behozták a D3d-t anno. Dsound-ot viszont elhajítják, és behúzzák helyette az OpenAl-t.
Én azért megvárnék 1-2 teszteredményt és hivatalos infót... Mostanában készülök új kártyát venni, ha másra nem, akkor arra jó lesz h lejebb nyomja az árakat. Ha lenyomjá tényleg a 8800GTX-et, és itt is 400 dollár lenne (~75k huf), még el is gondolkoznék rajta, de úgyis tudom, hogy minimum másfélszer drágább lesz itt. [hogy halna agyon akinek ezt köszönhetjük ]
"Úgy, hogy dvi+spdif -> hdmi. Tehát a csatlakozó bemeneti része dupla dugó."
Ahhoz egy külön elektronika is kellene. Az #56-ost úgy értettem, a HDMI-n nincs külön SPDIF vonal. A kép és a hang adatcsomagok együtt vannak küldve, egy vonalon. Azok a videokártyák, amik SPDIF-en kapják a hangot, csomagokba rendezik a HDMI szabványnak megfelelõen, és összerendezik a kép-adatcsomagokkal.
A HD hanghoz még nem kell DSP-s X-fi, vannak alaplapi HD-s hangrendszerek is. Ez is valami ilyesmi, nem túl bonyi.
Amíg nem lesz mindenkinél a hangot is HDMI-n fogadó AV-erõsítõ, inkább az alaplapi hangcuccoktól kell tartania a hangkártyagyártóknak.
2-3 játékról hallottam de a nevük most nem jut eszembe (egyik valami robotos asszem), a leghíresebb amit tudok talán a coh, ami a pár hete megjelent patch óta képes néhány dx10 effektre (megfelelõ kártyával persze), crysis meg majd jön nyáron talán (bár az se lesz full dx10)
Ami még nem tetszik az a dupla pci-e tácsatlakozó...
Úgy, hogy dvi+spdif -> hdmi. Tehát a csatlakozó bemeneti része dupla dugó. HDCP mondjuk ennek tényleg betesz.
Nem tartom szerensésnek ezt a pakoljunk a vga-ra mindent irányvonalat. Nvidia pl képtelen egy normális SLI képes driverrel elõhozakodni vista alá már hónapok óta. Majd még pont integrált hangra van szükség. DRM-es szarakodás mondjuk keresztbe tehet azzal, ha rákötelezi.
Kérdés, hogy mi lesz a különálló hangkártyákkal. Megintcsak kérdés, hogy Dsound megszüntével(ugyebár kb. megszünt vistával, kapott egy stereo wrappert, és helyét átvette az openAL) az efféle vga-ra integrált megoldások kívánják felvenni a versenyt a normális külsõ megoldásokkal? A linken azt írják, hogy ez full HD megoldás(netán integrált creative x-fi?), nem csak valami gagyi 2.1. Árat mégis mennyiben dobja ez meg...
Mondjuk mostanában már a vga-k ígyis úgyis emeletesek, szóval a hang csatiknak lesz helye :)
Nekem tökéletesen megfelel a gf 6600 GT inkább költök az autómra mint a gépemre xD ezzel még a c&c 3 is fut igaz közepes grafon És rohadjon el az a sok marketinges hogy ennyi pénzért adnak egy karit, kiváncsi lennék a gyártási költségre na jó meg a k + f re
Az jó, hogy egymás után jönnek ki a jobbnál jobb kártyák. De az már nem olyan jó, hogy az árak is magasak, és a gyors amortizálódás miatt gyorsan vesztik az pénzbeli értéküket is, miután jól megvettük õket. (Ergo, az jár a legjobban, aki kb. félidõben vásárol.)
az utóbbi pár évben mindig elõbukkan egy radeon kártya ami ver mindent. eltelik 1-2 hét (vagy hónap) és jön a geforce és kiad valamit ami jobb mindennél csak azért hogy verje a radeont.
remélem ebbõl a versenybõl a vásárlók jönnek kij ól :)
Nem egyszerûbb megoldás, ha ugyanúgy rákötik az spdif-et?
Ahogy az itthoni kapzsi nagykereket ismerem, nálunk máshogy alakulnak majd az árak, 400 dollár = 400 euro = 400E Ft! De lehet hogy rosszul kalkulálok és egy két Ft-al olcsóbb lesz:-) Remélem leveri az ismert csúcskártyák árát, és tényleg végre tudok váltani:-)8800Gts-re merthogy nemhiszem hogy nyár végig lesz egyáltalán Dx10 es játék!!! G.
"Akit meg a villanyszámla zavar azt úgy sem érdekelné egy ilyen árfekvésû kártya, az vizslassa inkább az olcsóbb modelleket, vagy menjen el dolgozni a nyavajgás helyett."
Hát, sok olyat ismerek, aki nyavajog a villanyszámla miatt, egyik részük a tipikus minimálbéres magyar vállalkozónál dolgozik, a másik részük meg a tipikus minimálbéres kizsákmányoló, nem ide való idegeneknél.
Szerinted õk mit csináljanak? Egy kimutatás szerint a jó fizetésû emberek 80-valahány százaléka ismerõs alapján jutott be a munkahelyére, tízenvalahányszázalék egyéb módon, és 5 százalék tudás alapján.
Így asszem sok embernek van joga nyavajogni... :)
Én meg inkább kompromisszumot kötök, legyen vmivel lassabb középkategóriás, csak ne zabáljon túl sokat és ne zúgassa a ventilátorát. Legyen szépen csendben :)
intel vagy AMD quad cpu, ez a kari, 4 gb ram, nagy vincsi és azt hiszem ez egy nem gyenge szerkezet lenne, árban sem.
Korábban úgy oldották meg, hogy a hangkártyát rákötötték a videókártyára, mondjuk nem vagyok járatos, nem láttam ilyet, csak hírben. De nem a kártyára gondoltam, mert én is úgy értelmeztem, hogy saját hangkeltõje lesz (az usbs fejhallgatókban is van, nem lehet vmi drága), hanem a belinkelt dvi-hdmi átalakíróra.
Valóban nem rövid a kártya, de nyilván faszán belefér egy midi-házba. Akit meg a villanyszámla zavar azt úgy sem érdekelné egy ilyen árfekvésû kártya, az vizslassa inkább az olcsóbb modelleket, vagy menjen el dolgozni a nyavajgás helyett.
"A Radeon HD 2900 XT lenyomja a GeForce 8800-at" francba, pedig pont most vettem 8800 GTX-et... remélem azért majd azon is eldöcög ez-az
Egyszerûbb hangkártyaként is üzemelnek már ezek a kártyák (legalábbis az egyik kisebb, de szerintem az összes).
A középkat 65nm-en jön, és meglepõan alacsony fogyasztású lesz. (Bár ott nem voltak túl magasak eddig sem.) És elég valószínû, hogy jobb lesz, mint az Nvidia. (Ezt nem fanboyságból írom, nekem is Nvidia van. Viszont úgy néz ki, a köv. már ATI/AMD lesz, több okból is.)
Remélem a középkategória is hasonlóan táposabb (na nem szó szerint, a fogyasztás legyen csak alacsony :D) lesz mint envidiánál, akkor talán nyáron vkártya csere ^^
Nézem amit írtok és csak röhögök rajta. Nem mind1 milyen kimenete van? DVI nem DVI, PCI-E 1.0 v.2.0? Ha 2.0-ás lesz úgy is lefelé kompatibilis,ha meg 1.0-ás akkor ok.DVI? Úgy is adnak hozzá számtalan csatlakozót meg átalakítót csak tudd hova dugni. Egyébként már alig várom a megjelenést! Ha tényleg 400 dollár körül lesz az ára beujítok 1-et én is. De szigorúan csak a HD 2900 XT példányt. Butítottakal nem érdemes foglalkozni, aki igazi GAMER! Bízom benne hogy a 8800-ast veri, csak azért is.
"Ekkora péklapátot... Hova fér ez be?"
Pl. a Stacker-embe :) De 40 ezer felett soha nem vennék videókarit, inkább eliszom az árát