Sziasztok! Remélem elfér a topikban a kérdésem. Tegnap felvettem az ADM Radeon szoftverem ReLive funkciójának segítségével jó pár jelenetet egy játékból. Mikor elkezdtem összevágni a videókat, akkor szembesültem vele, hogy a ~10. videótól a továbbiakon nincsen hang. Mitől lehet ez a bosszantó jelenség? Szándékosan én nem állítottam el semmit a művelet eleje és a vége között. (Vga: Amd Radeon R7 200 Series, szoftver verzió: 19.9.2)
- ASROCK Radeon RX570 Phantom Gaming X 4G OC + INGYEN PC játék - AMD Radeon VGA akciócsomag - Borderlands 3, Tom Clancy Ghost Recon: Breakpoint: 37.500,- 3 év gar BLACK FRIDAY AKCIÓS
- XFX GTS Radeon RX 580 8GB XXX Edition + INGYEN PC játék - AMD Radeon VGA akciócsomag - Borderlands 3, Tom Clancy Ghost Recon: Breakpoint: 49.500,- 3 év gar BLACK FRIDAY AKCIÓS
- SAPPHIRE PULSE Radeon RX 590 8GD5 + INGYEN PC játék - AMD Radeon VGA akciócsomag - Borderlands 3, Tom Clancy Ghost Recon: Breakpoint: 59.990,- 2 év gar BLACK FRIDAY AKCIÓS
Ha élnek még ezek a lehetőségek a bizonyos ársávban szerintem ezeknél jobb megoldások nincsenek...FreeSync támogatású monitorhoz főleg. Az Nvidia-tól esetleg az 1660/1660 super/1660 Ti jöhet szóba, de ahogy elnézem mindegyik tizesekkel drágább az 590-nél. Valamint kérdéses hogy a bizonyos monitor rajta van-e a G-Sync kompatibilis listán. Meg AMD topik... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.11.18. 18:55:35
2 hete bedöglött az asus rx 580 8gb dual videókártyám. érdemes helyette 590-et venni, vagy maradjak az 580-nál? ezt néztem ki (hardverapróról venném 70k-ért). freesynces fullHD monitorom van, a tápegységem 700w-os
"semennyire" nem lesz custom*, eladható árú konzolban nincs helye nagyobb "újratervezésnek" :)
a dlss egy olyanamilyen "upscale", nem az egyetlen megoldás, hogy csaló4k-d legyen - viszont konzolon "elég" a 30fps is (sőt...), míg pécén a 4k mellé 60-120-144fps az "elvárt" ;) (a graf részletesség pedig csakis ultra mellett értelmezhető, legalábbis kevesen mondják h "bírja a kártyám a 4k-t", ha ez harminconpár fpst jelent, medium-high graffal...)
az RT támogatás pedig gondolom úgy hardveres, hogy "valamit" a gpu számol a "szoftver renderelőben" :))
magyarán: a szoftver lesz custom, amit pécén az API kötöttségek miatt nehezebb meglépni (jó is h nem teszik és van raytrace-re is api!) Utoljára szerkesztette: arty, 2019.10.13. 19:27:47
Kíváncsi leszek mit hoznak össze a nagy titkolózás közepette...és vajon mennyire lesz tényleg custom a későbbi PC-s hardvereikhez képest. No és milyen tényleges felbontásban fognak renderelni valamiféle saját DLSS hiányában...a 4K és ray tracing azért a PC-s térben jelenleg "vagy" nem "és" kapcsolat. :)
Pontosan. Végig sem olvastam. Félúton belém ötlött, hogy van még hátra fél év, vagy akár több is. Szóval ezen a hídon majd akkor megyünk át, ha odaérünk.
Ja, nem ezt vártuk... :D Nem egyedülálló a méretében sem, mert az 5700 XT-ből szállingóztak 3 slotos AIB tankok az utóbbi időben. Az MSI Gaming X is szokatlanul méretes lett, az XFX Ultra THICC II is egy tégla... Már csak az a kérdés hogy minek egy 5700 XT GPU-nak az OMG tápellátás és egyebek, amikor a legbúcsúsabb kiadások is elmennek 2000 MHz körül, a nagyon lottó nyertesek még kb. + 50 MHz-et, a 2100 MHz boost átlag meg kb. vitrines példány, ahogy elnézem a TPU sample darabokat egyik sem tudta...valós felhasználásnál meg a 100 FPS-hez még 2-ről van szó. A 'csúcs' ostromlásáért meg a gyári 220W környékéről elszalad a fogyasztás 280-300 Wattig a szinte semmiért. Ezen a ponton hirtelen érthetővé válik a 3 slotos tégla hűtés, mert ez azért 2080 Ti terület...a fogyasztás már adott, csak teljesítményben hiányzik még hozzá kb. 40%. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.09.12. 17:34:22
Hatasvadasz kalap fos, szegyen hogy linkelted ilyen cimmel.
Na de ha 120 Hz-es akkor valszeg FreeSync is, akkor meg nem különösebb érvágás, 100 FPS környékén bőven megy a változó sync még a legolcsóbb FS monitorral is. G-Sync esetében meg főleg. 1070 Ti-hez viszonyítva már érthetőbb, de akkor is a 60%-ot egyedül a TPU Battlefield V tesztjében látom. Pár low level API-s címben 1080p-ben ad rendre 30%-ot, valamelyikben 40-et is. A legrosszabb esetben is 20-25%-ról van szó, nagyjából a váltásra érdemes minimum különbség. A fekete leves hogy az 1070 Ti használtan elmegy kb. 90e Ft körül, de az AIB XT-k 150e Ft környékétől jöhetnek, így több mint 60% a fizetendő különbözet, amelyet a teljesítményével összevetve egyedül egyetlen cím jön szóba.
Ja, az Inno meg kell a halálnak akármiből...a vételre érdemesebb MSI Gaming meg 200e Ft körül megy, az még 'viccesebb'. Majd esetleg használtan non-Supert ha valaki megszabadulna tőle...no meg ha lenne RTX-es játék ami érdekel, de még nem látok egyet sem. Majd talán a Control a hónapban, bár elég elhasalás gyanús az eddigi anyagok alapján, de hát csak Remedy, azért bízom benne, remélem nem a legerősebbnek hitt részeket demózták... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.08.13. 16:40:40
pcxen (iponon is kb ue.) néztem gyorsan egy árösszevetést: zafír 5700xt 137k inno 2070 super 174k azért mégiscsak 37k val ócsóbb a cucc... (persze szvsz mindkettő drága :( )
Ja nagyon engine-től függ, de nem lehet kijátszani egyöntetűen "az AMD majd kúpol csúnyán a low level API környezetben, csak terjedjen el" kártyát (a PH-n esetleg :D), mert ott van például a Rage 2, Wolf II Vulkannal és szinte mérési hibahatáron belül van az XT meg a 2070 Super. Csak az utóbbi még betonbiztos tuninggal felmászik a ref. 2080 nyakára, ami az említett címekben kb. +15 FPS, az XT-vel meg lehet kínlódni még vagy 1%-ért a lósz4r Wattman-ben. Persze az ASUS Strix OC-t most kivételesen alig lehet hová húzni, olyan jól megrántották, de a Sapphire Pulse-ban hagytak még tartalékot - ami az AMD-s tuning környezetet ismerve nem éppen kívánatos - de a végük hasonló. Vicces hogy az AMD-s promó Devil May Cry meg Brigade teljesítménye is a 2070S körül van. Én 60% különbségeket nem látok, inkább 10-20% az itt-ott az XT javára, ami 100 FPS feletti szinten 'tényleg kell' mint egy falat kenyér...de a bizonyos előny megléte sem feltétlen állandó a felbontást emelve, mert a BF V 1080p számaiban elég meggyőző az XT, de 1440p-ben már csökken az előnye, 4K-ban meg hunyorítva döntetlen. Ha közel azonos áron lenne a 2070S és az XT - idővel beáll - akkor no brainer hogy 2070S...a legnagyobb kérdés hogy elvétve ebben-abban a címben kell-e 100 helyett 110-120 FPS ugyanolyan fícsörökkel vagy szintén elvétve sugárkövetett eyecandység...nagyrészt meg adott a vakteszten valszeg nehezen elkülöníthető élmény.
Engine függő a sebesség mint az látható.. De azért nem semmik a játék engine-ek van ahol az 1070Ti is elveri van ahol meg a radeon rakja seggbe szárazon vagy 60%-al
Az RT ugyanezek mellé felsorakoztatható, cserébe a köv gent gyorsan és könnyen ki lehet adni, csak le kell cserélni a csak RT-vel foglalkozó egységeket normálisakra, és voila, 10-20% teljesítménynövekedés. :-)
A motort kellene jól megcsinálni, és akkor könnyebb lenne a fejlesztők dolga. Lássuk be, sem a PhisX, sem a TressFX, sem a Hairworks nem egy nagy dobás megvalósítás tekintetében. Sokat kell mókolni vele (=pénz), és ehhez képest nagyon keveset térít vissza. Hosszú távon nem ezek a dolgok adják el a játékot. Ja, és mindezt úgy kellene megcsinálni, hogy ha bekapcsolod, akkor nem esik látványosan az fps, mert az "ínyencek" egyből elkezdenek hisztizni, hogy milyen ócska. A RT-t nem tudom hogy áll e tekintetben, de biztos az sem véletlenül nem terjedt el még mindig.
Szerk: és ha már van, akkor tényleg nézzen ki valósághűen. A CoD(?) féle német juhász szőre pl nem úgy mozog, ahogy valójában kellene, nem is úgy van megcsinálva, egy német juhásznak egyszerűen nem ilyen a szőre. Csalódás. Utoljára szerkesztette: Carmang, 2019.08.01. 18:48:45
Ahogy a viccben is szól , ezek nincsenek, de igény vóna rá!
igen lehet benne vannak, de a megvalósítás csak eléggé egyszerűsítve van. van ahol csak egy textúracserével megoldják, hogy berepedt az ablak. És arról nem is beszélve, hogy a legtöbb sőt az összes játékban, csak életpontja van mindennek, és mikor elér egy kritikus előre beállított értéket akkor leváltják egy statikusan mindig ugyan úgy kinéző roncsra ami ég, lényegtelen, hogy a valóságban mit okozna a sérülés. Nincs interakció a talaj és az emberek ,járművek között, vagy a víznél, főleg nem a légmozgás nem hat semmire sem. Némely játéknál a fény árnyék is sántít elég rendesen. és ezek csak így nagy hirtelen eszembe jutottak amit lehetne fejleszteni és ott lenne a potenciál a mai GPU-kban is, de a fejlesztők csak növelik a poligonszámot és a textúra méreteit az optimalizáció meg csak minimális, mert 1-2 évente tolják ki az új részeket, meg egyébként is arra az 5-6 órás játékidőre minek pazarolják az idejüket.
PC-re nincs idő optimalizálni ezer vga konfig stb a világ összes ideje nem lenne megcsinálni normálisan. Ezért érezzük, hogy a 400ezres kártyán is az éppen elért 60 fps az jó mert szép a játék... Ja csak a 3-ad áras konzolon alig rondább...
Nem akarok hülyeséget írni de én szerintem a konzol tehet az egészről, lusta fejlesztők meg minek foglalkozzanak sokat a PC portolással ha kicsit feljavított textúrákkal és látótávval eltudják intézni. Illetve annyira beoptimalizálják hogy nagyjából a jelenlegi kártyákkal elfusson. Persze lehet az egész hülyeség amit írok, de én személy szerint ezt látom.
Sok mostani játékban nyugodtan mondhatjuk, hogy fizika mint olyan nincs. És így is sírnak a gépek olyan magas a gépigény..akkor még ha lenne physx. Szerintem érthető ezek fényében miért nem használják. Pedig ésszel használva brutál lehetne egy physx-re épülő cím. Egy Strangleholdot megnéznék vele, amiben minden szakad széjjel :) Utoljára szerkesztette: grebber, 2019.07.30. 21:10:35
Az a baj, hogy egyáltalán nem használják ki azokat a dolgokat sem a fejlesztők amik már évekkel ezelőtt megcsináltak máshol, de ma se fejlődött szinte semmit sem. KB 10 éve már megjelent a havok meg a physix, akkoriba sorra mutatták be a techdemokat, hogy micsoda rombolhatóságot tudnak majd megvalósítani majd. Aztán még a most megjelent játékoknál is csak fogja az ember a fejét, hogy egy nyomorult ablaküveget nem lehet bedobni vagy feldönteni a tárgyakat. Ugyan ez a helyzet a ruha és hajszimulációval is, kb az is már elég régen megjelent még a tombraider 3 vagy 4 idején, de azóta se lehet normálisan lengedező ruhákat vagy hajat látni mindenhol. Pedig a mostani kártyák kisujjból tudnák ezeket a szinteket hozni, de még olyan sincs néha mint anno.
Meg hova akarunk Raytracinget meg fotorealisztikus megjelenést ? minecraft meg Fortnight szerű fosokhoz, ami annyi köze van a valósághoz, mint mackosajban a brummogás.A Mai trend az ilyen butított kinézetű játékok, vagy ha veszik a fáradságot akkor meg a játékmenettel cseszik el a dolgot, hogy olyan kapkodás az egész játék, tele villogásokkal, hogy semmit se lehet látni abból amit kellene.
A "mindenhol" erősen kétséges a technikai fércmunkák és a korral haladni képtelen szoftverek miatt, bár csak javul majd a helyzet az évek során... Mindenesetre ha adott a fejlesztés kezdetétől a low level API-ra építkezés és az optimális látvány-teljesítmény viszonyra törekvés, valamint a körülményekhez képest nem eltúlzottan ambíciózus a projekt, akkor ma sem gond a 4K@60, még az aktuális ultra high end alatt sem. Mindig lesznek a banánhéjon össze-vissza csúszkáló kutyámmajom projektek, amelyektől az is örömteli eredmény hogy nem crashelgetnek folyamatosan össze-vissza vagy emelt igénnyel legalább 30 FPS alá nem kószálnak, de a stabil 60 álomszerű utópia tőlük. Remélhetőleg az eljövendő next-gen alatt széles körben a gyakorlatba ültetik mindazt, amivel az eddigi gyakorlat tükrében visszatekintve inkább csak szóban hülyítettek jó pár évvel ezelőtt, az akkori next-genre ráfordulás idején... No és 23' körül alapvetővé válhat a ray tracing alkalmazása az AAA címeknél, küzdhetnek a fejlesztők a technikai részletekkel a sebességért... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.30. 17:26:42
Arra várhatsz egy darabig.. Talán a következő Geforce ami vélhetően a 2080Ti-nél olyan 30%-al jobb lesz már tudja majd mindenhol a 4k 60fps-t... Onnantól már cska olyan 3 év és elérhető lesz a pornép számára ez az erő.... szóval olyan 2023-4 körül talán lesz 200k-ért olyan vga ami tudja ezt :)
Az ideális a világbéke lenne... de néha a valóság ettől különbözik. Ahogy a játékok felhozatala is. Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.07.07. 19:01:14
DX12 meg Vulkan, joval ertelmesebb ilyen API-kal tesztelni mint az elavult DX11-el (TPU-s jatekok tobbsege).
Az optimalis az lenne ha Vulkan-t hasznalna minden jatek, meg az Intel Iris Pro is Turbo modba kapcsolt vele a DX12-hez kepest (sajat tapasztalat). Utoljára szerkesztette: Solten, 2019.07.07. 17:53:29
Mondjuk a Forzában kúpolnak rendesen a tomshardware alapján... :)
Ja, jöhet a 2070 leárazás, szinte mérési hibahatáron belül van az XT-vel a semleges címekben. A módosított GPU-s 2060S kiadásra nem is lett volna szükség, ha kiadnak egy megcibált GPU-s sima 2060-at, ami erőlködés nélkül 5%-kal gyorsabban pont ott lenne ahol a sima 5700. Ezért most előállt az a fura helyzet, hogy a 2060 alig lassabb és olcsóbb mint az 5700, a 2060S érezhetően gyorsabb ugyanazon az áron, a szinte holtversenyes 2070 vs XT-hez képest pedig alig 5%-kal lassabb. Szóval ár-érték arányban kb. 60 dolcsit el kellene felejteni a 2070 árcédulájából, egyébként jól teledobálták ezt a közepes/felső-közepes darts táblát. Mindenesetre a zöldek jól időzítették a Supereket, így adott az 5-10% előnyük, bár nem mintha az eredeti Turingokkal olyan szörnyű pozícióba kerültek volna...
Őszintén a mókuskerekes hűtést feledve sem kívántam meg a piros karikat. A TPU szerint a jelenlegi Wattman tuning katasztrofális, így ha maradt is a sz4r hűtés miatt valamennyi teljesítmény a karikban, nincs rá garancia hogy a minőségibb AIB hűtésekkel lesz magasabb stabil OC, amíg a zöldeknél ott a gyárilag támogatott OC Scanner pár klikkel, azt' csókolom ott a betonstabil 2.0 GHz+ GPU órajel egy átlagosan jó karival. Az új érdemi fícsörök pótlására meg vicces próbálkozás ez az anti-lag meg képélesítő csoda... Legalább nem engedik a zöldeket túlzottan elszállni, annyira jó ez a széria egyelőre. Nyálcsorgatós kosárba dobáshoz kevés, egyelőre semmi nem ad okot rá... Remélhetőleg a felső kategóriájuk jobban fog ütni és az már tényleg ray tracing képes lesz...
Most olvastam csak át a PH-s tesztet... te jó ég... érte eddig is kritika őket bőven, a részrehajló tesztek miatt, de aki itt se látja be, hogy Abu direkt az AMD által ajánlott cuccokkal tesztelte csak, az nem tudom mit néz... Szöges ellentétben áll a végeredmény mondjuk a TPU tesztjével, ahol sokkal több, és változatosabb, életszerűbb tesztnek vetették alá.
Németbe már megrendelhető a 5700 358 Euróért és a 5700XT 419 € (Ugyanitt a legolcsobb RTX 2070 489€)
Tesztek alapján amikor nemsokára kikerülnek mindenki eldönti melyik a jobb neki..
12-ről 7-re nem akkora ugrás azért mert ezek csak marketing számok a tranzisztor méret nem feleződött. Nem véletlen nem gyorsultak akkorát az AMD-k sem. A raytracingra majd 2 generáció múlva visszatérünk és elvitte az nv közép kategóriába tagathatatlanul csak ne kapcsold be ha szeretnél még fps-t is.
Ki tudja, hogy milyen életű lesz egyáltalán az 5nm, amikor már most 3nm-ről rebesgetnek a madarak. :-| Akkor már a 6nm reálisabbnak tűnik, pedig azt is "csak" a 7nm 20%-os kicsinyítésével érik el. Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.07.05. 22:46:08
Majd a Samsung megoldja a zöldeknek a felmerülő miniatürizálási gondokat, házon belül koncentrálhatnak az érdemi fejlesztésekre. A másik topikban volt róla szó. Az AMD keze viszont jobban meg lesz kötve az újabb meghatározó generációs ugrásnál, hogy legfeljebb a továbbfejlesztett 7 nm-hez nyúlhatnak, így például a fogyasztás drasztikusabb csökkentésénél jobb híján marad az architektúra finomhangolása. Évekig 7 nm-en ragadnak mindketten - amivel az AMD hosszú évekre is tervez - de ha lenne is 5 nm, már nem lesz akkora ugrás mint a régebbiek, hosszútávon a jobb achitektúra győz. Meglátjuk hogy az RDNA mire lesz jó, ha nagyot fog szólni, akkor örülhetünk hogy évekig versenyképesek lesznek, ha nem sikerül túl jól akkor szívunk a dráguló zöld karikkal... Az AMD most CPU és GPU terén is jól jön ki a 7 nm viszonylag korai alkalmazásával, csak kérdéses hogy mikor adódik újra egy ilyen kiugrási lehetőség. Az Intel a letűnt gyártástechnológiájával is egészen versenyképes, a zöldek minimális hátrányban szintén, meglátjuk majd mi marad az AMD jelenlegi előnyéből pár év múlva...nem túl optimista esetben maradhatnak a régebben megszokott 'gyengébbet olcsóbban' kalapban. CPU-nál legalábbis. GPU-nál meg relatíve erős kályháknál. Felhasználóként szép lenne a hosszadalmas fej-fej melletti küzdelem, csak nem látom hogyan lesz realitása...remélem az AMD-nél látják. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.05. 22:25:59
"a Turing szintén 7 nm-en valszeg csúnyán oda-vissza p1csázná őket."
Szerintem a leggazdagabb magyar lehetnél, ha eladnád az nVidiának a formulát, amivel a Turingot 1 az 1-ben méretcsökkentik 7nm-re... Kicsit másképp működik ez azért, új problémák jönnek elő a szűkebb-rövidebb távolságok miatt.
Szerintem mind a kettőnek jó a megközelítése, nVidianak van technológiája, amit csiszolni és méretcsökkenteni kell... Megdolgozott érte az évek során, hajrá.
AMD ezzel szemben fasorban se volt (highenden), így ők egyből mentek 7nm-re, ahol most 5 évig csiszolhatják a kis kártyájukat, és nem kell foglalkozni a méretcsökkentéssel. Egy változó szépen kiiktatva.
Mint láttuk, a Ryzennél bejött már egyszer ez a stílus, persze nem ugyanazok a koponyák csinálják a két dolgot, de a módszer már bizonyított...
Ha a legjobb esetben akár hasonló szinten is lenne a fogyasztásuk, akkor sem mindegy hogy a pirosak 7 nm-rel a zöldek meg 12-vel csinálják...a Turing szintén 7 nm-en valszeg csúnyán oda-vissza p1csázná őket. Ráadásul érik a Supereken túli újabb fejlesztés is...bár ki tudja hogy az AMD is mit hoz majd addigra. Nem lesz túl vonzó húzás ha a piros ray tracing csak a felső kategóriában lesz elérhető, amikor a zöldeknél már most is jelen a középkategóriában. A Super 2060-ra már tényleg nem lehet panasz hogy nagyon belépő döcögős... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.05. 20:58:32
Majd az eladási számok eldöntik, egészen közel vannak árazva a régi RTX-ekhez, meglátjuk mi lesz belőle. A sima 5700 drágább a 2600-nál, majd kiderül érdemben gyorsabb-e, állítólag valamelyest igen. Az XT is elvileg gyorsabb a 2070-nél, mégis az utóbbi drágább 30 dollárral. A 2070-nél érhet egy kis price cut, hogy annál is az AMD alá lőjjenek, ha már láthatóan nem erőltetik a ray tracing képesség felárát minden kategóriában.
Nem, biztos nem, pont a superek nyomására vágott az AMD és egyébként vághatnának még, mert asszem most az AMD-t olcsóbb gyártani de valamiből meg akarja szedni magát mint az nvidia az előző generációban