Hát,hogy net elõl tv elé üljek,valami nagyon ütõs mûsört kéne kitalálni
Egyre kevesebben néznek tv-t, és aki néz is, az sem elõsorban az ilyen hülye nyerõs sza*okat... Kivétel a karosszékben mumifikálódott papik + mamik, + néhány retardált! ;)
nálam így néz ki egy esti "Háttér-tévézés" a munkában...tv2-tények,rtl-vágó,tv2-sváby,film-amelyiken érdekel,vagy kikapcs...és azért váltom ide-oda,mert a 2 "szupersorozattól" kiráz a hideg:)
"TV2 szintjén is szokatlan bakik tömkelege volt a gond"
Pontosan milyen bakik voltak?
Aha, statisztika... es ismeritek azt a viccet, ami ugy kezdodik, hogy: Harom statisztikus elmegy vadaszni...
...valamint csak nekem tunik fel, hogy itt az SG-n az RTL Klub az ISTEN, a TV2 meg a hulladek? Szerintem ugyanis elobbi sokkal inkabb hatasvadasz, mint utobbi...
a legszebb az, hogy a cikkben nincs benne melyik mûsorról is van szó..
Nem is hülyeség... Szerintem amennyit a Sváby bezsebel annyiért simán vállalná bárki, meg az egyszeri alkalmat is :)
A statisztika olyan mint a bikini, sok mindent megmutat, de a lényeget eltakarja!!!
Sváby inkább menjen vissza a Naplóhoz, de ha már ennyire ragaszkodnak az idióta mûsörvezetõkhöz, akkor rakjanak bele Dundikát és máris megugrik a nézettség. Vagy minden alkalommal egy playmate.
"A társadalomtudományi kutatás gyakorlata "
Ennek valóban jó lenne utánaolvasni.
Sajnos statisztikai tudományokban nem vagyok jártas, de statisztikákkal kapcsolatban van egy kevés tapasztalatom. Ami egyelõre nem fedi a leírtakat. A jövõben reméljük mindannyian okosabbak leszünk a témában.
Az igazán pipec mûsorok amúgy is mindig rétegmûsorok. Hiszen a pleb számos, így az ízlés is defektes. Sajnos a statisztikák ezért helytállóak, mert úgyis a szar nyel el mindent.
"Ez egy vicces megalapozás, amit nem lehet megmagyarázni"
?? olvass el egy stat könyvet és megérted. ha belemersz egy levesbe, akkor mindenbõl jut neked, ha megfelelõ a merõkanalad. (a stat lényege nem a nagysága és a sokaság nagysága, hanem az, hogy a minta reprezentatív legyen. hibahatárral számolva az már nem osztana és szorozna, ha nem 20e, hanem 200e embert kérdeznének meg.)
Javaslom olvassa el mindenki Earl Babbie: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata címû könyvet. A szerzõ nagyon olvasmányosan, érdekesen, rengeteg példát felhozva mutatja be a közvéleménykutatás folyamatát, menetét. Utána meg fogjátok érteni, miért elég egy 800-1000 fõs minta a lakosság nézõi szokásainak megállapítására.
Több millió fõs nézettséget határoznak meg 800 tv-bõl. Oké, rendben!
Ez egy vicces megalapozás, amit nem lehet megmagyarázni. Vagyis, ha megpróbálják, akkor valószínû órákba telik, ha egyáltalán meg lehet magyarázni.
Sváby bukta. Nagyon rosszul vezeti a mûsort, s emiatt a mûsor összképe látja a kárát. Egy profi mûsorvezetõ még a legrosszabb mûsort is érdekessé tudná varázsolni, de Sváby nagyon rossz, unalmas. Nem azért nézek TV-t, hogy aludjak.
"Ha jól tudom 800(?) tv-n van olyan készülék ami figyeli"
jaja. nálunk még mindig jobb az arány, mint usabana és még ez is több embert ejelnt, mint a lrgtöbb közvéleménykutatásnál, ahol 1-2000-es mintát vizsgálva hoznak ki meglehetõsen pontos értékeket.
mibõl másból? ez színtiszta statisztika. ha a statisztika tudományelmélete helyes, a számok jók, ha nem, akkor nem. (amúgy meg az utóbbi idõben a legtöbb mûsor tök papírforma eredményt hoz, így nincs ok kétségbe vonni a szémokat:)
de igazából lényegtelen, hogy a jók-e a számok. a csatornáknak a mérõmûszererek által mért értékeket kell feltornázni. ha ez nem sikerül, akkor az csakis a cstorna hibája, nem a mérésé, hiszen a csatornának kell tudni (a sok elemzésbõl), hogy mi mozgatja a nézõket.
Miért szerinted a legtöbb közvéleménykutatásnál megkérdezik mind a 9akárhány millió embert? Ha jól tudom 800(?) tv-n van olyan készülék ami figyeli, hogy mit néznek éppen rajta, és ebbõl következtetnek az összlakosságra, különféle bonyolult számítások után. Az arányokat kell figyelembe venni nem feltétlen a konkrét mennyiséget.
Mindezt a közönségi arányt, abból a párszár tv-bõl következtetik le, ahol tudják ki, melyik csatornát nézi?
American Idol USA : profin összevágott, felvételrõl 60 perc = kasszasiker Megasztár : elhúzott, élõ, 3 órás adás (10 számra ! ez max. 30 perc) = bukta
1 a 100 ellen USA : heti 1 adás, profin összevágott, felvételrõl = siker 1 a 100 ellen HUN : heti 5 adás, elhúzódó, szétesõ, üresjáratok, bakik, igénytelen mûsorvezetõ = bukta
Nem tudok még egy olyan vállalatot / céget mondani ahol ennyi dillettáns megmaradna a munkájában és nem rúgnák ki ... valószínûleg még így is profitot termel a TV2, azért nem tisztogat a külföldi tulajdonos ....