2009-ben érkezik a Gothic 4, marokkonzolra pedig már jövõre kijön valamilyen Gothic játék. A faq-ban írtakban nincs semmi egetrengetõ, ami itt a topikban ne lett volna már megemlítve. Valamilyen Vision engine-t használnak majd és elõször a PC változatot csinálják meg, utána kezdik el portolni konzolokra.
Nem pont erre gondoltam, az egy másik játék lenne :)
Kíváncsi vagyok milyen megoldást választanak - névtelen hõs, karaktergenerálás, esetleg régi vagy új nevesített szereplõt irányíthatunk. Én egyáltlaán nem bánnám, ha ezen a téren felrúgnánk a hagyományt. Nem volt ezzel korábban bajom, de szerintem a G3 után ilyen apróbb vérfrissítések nem jönnének rosszul.
Ez nem is rossz ötlet látod. Sztem elég inspiratív lenne az úgymond új világban egy full ismeretlen kezdõ emberkével kezdeni, aki persze találkozhat a régi hõs régi ismerõseivel, csak épp nem 'ismeri' õket...vagy ha ismeri is, akkor is máshonnan, számunkra eddig ismeretlen multból.
Jól hangzik, de furcsa is lenne, ha az elsõ információkkal a rajongók idegeit borzolnák. Én azt sem bánnám, ha mást irányítanánk, és láthatnánk kívülállóként a névtelen hõst.
Néhány hírecske (ami volt a Sogunos hírben, azt kigyomláltam):
- A "Genesis" alcím csak metaforikus értelemben jelenti az újrakezdést, még nincs tisztázva, hogy a sztori az eddigi Gothicokban történtek elõtt, közben(!) vagy után fog-e játszódni.
- A karakterek, történet, dialógusok 100%-ban a Gothic érzést fogják visszaadni. Visszatérnek régi ismerõseink, a fejlesztõk törekednek arra, hogy teljesen belepasszoljon a játék a szériába.
- Továbbfejlesztik a képességeket és az interface-t, amit (utóbbit) az eddigiekben kicsit nehézkesnek találtak.
- Kétféle irányítást terveznek, egy hagyományosat (remélem pre-G3) és egy újat. A közelharcrendszert teljesen megreformálják. A különbözõ ellenfelek reagálásai adott helyzetekben nem lesznek kiszámíthatóak, mint eddig(?).
- Jelenleg 24-en dolgoznak a Spellboundnál, de a Gothic 4-hez további emberkéket fognak felvenni. Nem fognak a nulláról saját motort írni, mivel eddig is jól elboldogultak a profik által fejlesztett motorokkal, így semmilyen korszakalkotó újítás nem várható ezen a téren.
ejj, a Desperados mai napig a kedvenceim között van , a robin hoodhoz meg szinte kedvem lett megint :p nagyon jó fejlesztõcsapat ^^
(HW Insider) A Desperados, Robin Hood és Airline Tycoon fejlesztõje kapta meg a megtiszteltetést, hogy elkészíthesse a Gothic 4.-et. A JoWooDnál maradt Gothic frencsájz reméljük, jó kezekbe kerül. A Spellbound Entertainment stúdiójában számos veterán szerepjátékos dolgozik, köztük Jochen Hamma, aki segített megalkotni a Realms of Arkania papíros-ceruzás változatát.
A Spellbound mágusai saját eszközprogramokat készítettek a csúcsminõség biztosítására. Mindenképp fel akarják turbózni a sorozat erõsségeit és ami szerintük nem illett a három játékba, azt kivágják a negyedik részbõl. A velük készült interjú során hangsúlyozták, hogy kiértékelték a vásárlók Gothic 3-at illetõ véleményeit és azóta is folyamatosan hallgatnak a fórumlátogatók kívánságaira.
PC platformra összpontosítanak a legújabb grafikus kártyák ereje miatt. A fantáziavilágban barangolás és felfedezés megmaradnak, mint fõ elemek. A MOD csapatokkal tartják a kapcsolatot. A történetet fejezetekre osztják, a nagyvilágban viszont a legtöbb helyre eljuthatunk, nem terveznek töltési képernyõket. Thx, Zoo!
info: Hardwired
Hm jól hangzik csak valosuljanak is meg majd ezek a dolgok.
A Zanzarah nagyon jó! Csodálatos zenéje, grafikája és jópofa, csupaszív története és karakterei vannak. Igen, mindenféle fura tündéreket kell gyûjteni, akikkel harcol az ember (nagyon tuti lett az a rész benne), fejleszti õket, stb. Hát igen, kissé gyerekes a koncepció, de én kb. háromszor nyomtam végig (csak egyszer sikerült az összes pixie-t összeszednem, de ez nem elõfeltétele a nyerésnek), iszonyúan jól eltalált játék lett véleményem szerint.
Az látszik, hogy nem kezdõ csapatról van szó, de õszintén szólva nem játszottam még egy játékukkal sem. Mindenesetre ha õk kapják a munkát, akkor hivatalból is csekkolok tõlük valamit, de elsõre elég ijesztõnek hangzik a "pokémon clone" kifejezés a Gamespoton, éppen a Zanzarah esetében :)
A problémát továbbra is abban látom, mint eddig: a Gothic hangulatát visszaadni, illetve egy szabadabb játékmenettel rendelkezõ RPG-t elkészíteni nem tûnik egyszerû feladatnak.
"Almost a fortnight went by since we learned the shocking news about a divorce between JoWooD and Piranha Bytes. The dust is about to settle now but the future of the Gothic brand still looks unclear - at least from a customer point of view.
For JoWooD's CEO Albert Seidl it is all perfectly clear. In an interview with Börse-Express.com last Friday, he claims the rights to Gothic 4 complete with all derivatives and possible sequels for his company. He also stated to be in close contact with a good and qualified developing studio. He just not mentioned its name.
Today in our forum, Piranha Bytes' art director Ralf Marczinczik referred all fans to direct their questions about the future of Gothic 4, any AddOn or patches straight at JoWooD. Piranha Bytes is "no longer working with the brand" and therefore not in a position to answer any of those questions.
Mike Hoge, a senior member of Piranha Bytes, mentioned plans for a new game are being tossed around at PB for months.
Though PB and JoWooD may go separate ways, we surely can expect new games from both sides in the future."
Forrás: www.worldofgothic.com
Két kezem összetenném, ha a G2(!!!) motorjával csinálnának egy folytatást! :)))
Szerintem az lenne a legjobb, ha maradna ez a grafikai engine, hisz jócskán megállja még a helyét, ráadásul roppant sokat ki lehetne ebbõl még hozni. Persze a szép grafika az szerintem is kevés, ha hiányzik az egészbõl a "Gothic-faktor".
Nem akarom már elõre temetni a G4-et, lehet, hogy jó játék lesz. A baj csak az, hogy nyilván nem fognak kockáztatni, tehát újításokat, eredeti ötleteket nem is várok, valszeg egy óvatos tucatjátékot dobnak össze, amiben benne lesz minden, ami kell, nagy terület, küldetések, orkok, sárkányok, stb, csak az nem Gothic lesz. Egy Oblivion klón lesz.
Ahhoz, hogy kiemelekdõ, klasszikus játék szülessen, több feltételenek is kell teljesülnie. Jelenleg a JoWooD egy névvel rendelkezik, illetve a kiadás lehetõségével. Elvileg lehet ebbõl még bármi, de teljesen a nulláról indulnak - a világon kívül -, így annyi bizakodásra való okunk van, mintha bármely kisebb kiadó bejelentene egy hasonló mûfajú névtelen projektet, csak itt még meg van a lehetõsége a frencsájz meggyalázásának is. Legalábbis, ha csak 1-2 évet szánnak rá fejlesztési idõ gyanánt, akkor garantáltan siralmas lesz az eredmény, bárki is készítené a játékot.
Ajánlom, hogy tegyék rendbe mielõbb a G3-at, amíg ez meg nem történik, én addig nem bízom bennük!
hát az igaz, hogy ez valóban nem gothic lesz már. Mivel a gothic a PB fantáziavilága, amit csak õk képesek alakítani. másféle emberek másféle világot alkotnak...
Én nem lennék ilyen optimista, egyelõre csak negatív elõjeleket látok:
- nincs PB - még új fejlesztõcsapat sincs - a JoWooD nem órabérben fizet, elég szigorúan idõre megy a dolog, ha a fejlesztõk meg is akarnak belõle élni, így komolynak és multiplatformnak lenni akaró RPG-t (bár az elõzõ részek is készültek volna eredetielg konzolra), amihez még motor sincs, nehéz lesz elkészíteni
Pozitív elõjelnek pedig csak nem tekinthetem azt, hogy Gothicnak hívják, na majd kicsit optimistább próbálok lenni, ha a JoWooD legalább csapatot talál hozzá.
lehet nagyon elvakult vagyok, de engem nem zavart különösebben semmiféle bug a G3-ban, pedig még egybõl a kezdetleges verzióval játszottam... kb. 80 óra játék után hagytam abba de nem azért mert hibás volt, hanem mert már szinte mindent bejártam és meguntam, nem volt kedvem ereklyét gyûjtögetni. SZóval szerintem jó volt a folytatás, a gépigény volt az egyetlen hátránya, meg az a lebutított túl egyszerû köelharc... Na de majd máglássuk, eddig minden részét imádtam, remélem a 4. is jó lesz =)
Egyrészt a pletykákat nem tényként kellene írniuk, másrészt pedig, ha már ezeket említik, legalább a tényeket se hagynák ki... Lehet, hogy korábban kihírezték a szakítást, de ebbõl a hírbõl teljesen úgy jön le, mintha meg sem történt volna.
Nem tehetek róla, de mindig felhúzom magam a GSO színvonalán.
Számomra is elég légbõl kapott, megalapozatlan híreknek tûnnek ezek. De gondolom az ezzel a kérdéskörrel foglalkozó cikkírók nem igazán tudnak jelen pillanatban másra hagyatkozni, mint a pletykákra. Mert azt azért senki nem gondolhatja komolyan, hogy a PB-nek meg a Jowoodnak az lesz az elsõ éppkézláb ötlete, hogy kiteregeti a házuk táján keletkezett szennyest. Azért annyira õk se barmok:)
Mondjuk a JoWooD inkább regionális kiadó, elsõsorban a német piacra "termel", a G3-at USA-ban az Aspyr adta ki. Eddig is megelégedett a bugos rétegjátékokkal (pedig némelyik egy jó kiadó keze alatt jobb, sikeresebb játék lehetett volna), ezután is meg fog.
Egy vicc ez a Gamestar cikk egyébként, még csak nem is utalnak a szakításra vagy a háttérre, és elképzekehetõnek tartja, hogy egy jövõre egy komoly RPG - melynek még fejlesztõcsapata sincs - megjelenjen. Remélem ezekért a cikkekért nem kapnak fizetést a GSO-nál...
Na ja, egyértelmûen alapvetõen szarul volt megírva a motor, nemcsoda hogy azonnal újba fogtak kiadás után... a kiadó genyaságán pedig nem kell csodálkozni. Most már csak azt remélem õszintén és tiszta szívbõl, hogy a Jowood ugyanúgy tönkremegy sebesen, mint anno az EIDOS, miután az kinyírta a Deus Exet és a Tomb Raidert... mikor fognak ezek egymás f***ságából végre tanulni???
Én meg direkt a májusra ígért megapatch miatt szereztem be (pedig nem bíztam benne, hogy tényleg ki is jön ilyen "hamar"), én sem vagyok éppen túl boldog...
A fáma szerint már a kiegészítõn dolgoztak, és a bugokat egy kvázi új motor oldotta volna meg, azt cserélték volna le minden idõk legnagyobb patchével, illetve a kiegészítõvel. Na, ez ment a kukába.
Szakított a JoWooD és a PB, már külön utakon járnak. Egyébként, ha megapatch nem is lesz, a játék további patchelése nem kizárt, mégha fejlesztõ hiányában valóban nem rózsás a helyzet. Persze a JoWooD pont nem az a kiadó, melyben meg lehetne bízni, hogy patchelteti a játékot.
Bezzeg Bloodlinest a community patcheli továbbra is, pedig a már rég megszûnt a Troika...
Akkor én most jól visszaküldöm a k. drágán megvett G3-omat, és szeretném webcamen live végignézni, ahogy a Jowood és a PB minden egyes érintett tagja egyenként, vazelin nélkül felilleszti magának, oda, dobozostul. Így még nem cseszett át senki, soha!
"A Gothic 3 igencsak félkész állapotban került a játékosok kezébe, így hát a fogadtatás se volt nagyon rózsás. A különféle patchek már javítottak a játékon, de újabb patch már nem fog megjelenni különféle kiadói gondok miatt, de jön a játék folytatása.
Ami egyben azt is jelenti, hogy a várva várt mega patch, ami szinte újjávarázsolta, de legalábbis bug-mentesítette volna a G3-at elmarad, helyette lesz Gothic 4. Viszont a 4. rész esetében a konzolosok se maradnak ki a mókából, hiszen jön Xbox360-ra és PS3-ra is a remélhetõleg remekebb mû mint a 3. Egyben a csapat új programozókat is keres hogy elkerüljék az olyan amatõr hibákat, amiket az elõzõ résznél vétettek. A megjelenésrõl még nem nagyon esett szó, de mivel egy komolyabb szerepjátékról van szó, így 2008 elõtt semmiképpen nem játszhatunk az új Gothic-kal."
Gondoltam megnyitnám ezt a témát, ha már az a szomorú hír ért minket Gothic fanokat, hogy a Gothic 3-hoz nem lesz megapatch. A PB és a Joowood hajba kapott ugyan, de reménykedjünk egy jobb rész mihamarabbi elékészültében. Gothic 4