Gondoltam megnyitnám ezt a témát, ha már az a szomorú hír ért minket Gothic fanokat, hogy a Gothic 3-hoz nem lesz megapatch. A PB és a Joowood hajba kapott ugyan, de reménykedjünk egy jobb rész mihamarabbi elékészültében. Gothic 4
Mi az, hogy nem lesz megapatch? Elmennek vajon a retkes odvas tudjákhova????? Hol van errõl hír? (a gamestar oldala nem jön be innen nekem :( )
"A Gothic 3 igencsak félkész állapotban került a játékosok kezébe, így hát a fogadtatás se volt nagyon rózsás. A különféle patchek már javítottak a játékon, de újabb patch már nem fog megjelenni különféle kiadói gondok miatt, de jön a játék folytatása.
Ami egyben azt is jelenti, hogy a várva várt mega patch, ami szinte újjávarázsolta, de legalábbis bug-mentesítette volna a G3-at elmarad, helyette lesz Gothic 4. Viszont a 4. rész esetében a konzolosok se maradnak ki a mókából, hiszen jön Xbox360-ra és PS3-ra is a remélhetõleg remekebb mû mint a 3. Egyben a csapat új programozókat is keres hogy elkerüljék az olyan amatõr hibákat, amiket az elõzõ résznél vétettek. A megjelenésrõl még nem nagyon esett szó, de mivel egy komolyabb szerepjátékról van szó, így 2008 elõtt semmiképpen nem játszhatunk az új Gothic-kal."
Akkor én most jól visszaküldöm a k. drágán megvett G3-omat, és szeretném webcamen live végignézni, ahogy a Jowood és a PB minden egyes érintett tagja egyenként, vazelin nélkül felilleszti magának, oda, dobozostul. Így még nem cseszett át senki, soha!
Szakított a JoWooD és a PB, már külön utakon járnak. Egyébként, ha megapatch nem is lesz, a játék további patchelése nem kizárt, mégha fejlesztõ hiányában valóban nem rózsás a helyzet. Persze a JoWooD pont nem az a kiadó, melyben meg lehetne bízni, hogy patchelteti a játékot.
Bezzeg Bloodlinest a community patcheli továbbra is, pedig a már rég megszûnt a Troika...
Én meg direkt a májusra ígért megapatch miatt szereztem be (pedig nem bíztam benne, hogy tényleg ki is jön ilyen "hamar"), én sem vagyok éppen túl boldog...
A fáma szerint már a kiegészítõn dolgoztak, és a bugokat egy kvázi új motor oldotta volna meg, azt cserélték volna le minden idõk legnagyobb patchével, illetve a kiegészítõvel. Na, ez ment a kukába.
Na ja, egyértelmûen alapvetõen szarul volt megírva a motor, nemcsoda hogy azonnal újba fogtak kiadás után... a kiadó genyaságán pedig nem kell csodálkozni. Most már csak azt remélem õszintén és tiszta szívbõl, hogy a Jowood ugyanúgy tönkremegy sebesen, mint anno az EIDOS, miután az kinyírta a Deus Exet és a Tomb Raidert... mikor fognak ezek egymás f***ságából végre tanulni???
Egy vicc ez a Gamestar cikk egyébként, még csak nem is utalnak a szakításra vagy a háttérre, és elképzekehetõnek tartja, hogy egy jövõre egy komoly RPG - melynek még fejlesztõcsapata sincs - megjelenjen. Remélem ezekért a cikkekért nem kapnak fizetést a GSO-nál...
Mondjuk a JoWooD inkább regionális kiadó, elsõsorban a német piacra "termel", a G3-at USA-ban az Aspyr adta ki. Eddig is megelégedett a bugos rétegjátékokkal (pedig némelyik egy jó kiadó keze alatt jobb, sikeresebb játék lehetett volna), ezután is meg fog.
Számomra is elég légbõl kapott, megalapozatlan híreknek tûnnek ezek. De gondolom az ezzel a kérdéskörrel foglalkozó cikkírók nem igazán tudnak jelen pillanatban másra hagyatkozni, mint a pletykákra. Mert azt azért senki nem gondolhatja komolyan, hogy a PB-nek meg a Jowoodnak az lesz az elsõ éppkézláb ötlete, hogy kiteregeti a házuk táján keletkezett szennyest. Azért annyira õk se barmok:)
Egyrészt a pletykákat nem tényként kellene írniuk, másrészt pedig, ha már ezeket említik, legalább a tényeket se hagynák ki... Lehet, hogy korábban kihírezték a szakítást, de ebbõl a hírbõl teljesen úgy jön le, mintha meg sem történt volna.
Nem tehetek róla, de mindig felhúzom magam a GSO színvonalán.
lehet nagyon elvakult vagyok, de engem nem zavart különösebben semmiféle bug a G3-ban, pedig még egybõl a kezdetleges verzióval játszottam... kb. 80 óra játék után hagytam abba de nem azért mert hibás volt, hanem mert már szinte mindent bejártam és meguntam, nem volt kedvem ereklyét gyûjtögetni. SZóval szerintem jó volt a folytatás, a gépigény volt az egyetlen hátránya, meg az a lebutított túl egyszerû köelharc... Na de majd máglássuk, eddig minden részét imádtam, remélem a 4. is jó lesz =)
Én nem lennék ilyen optimista, egyelõre csak negatív elõjeleket látok:
- nincs PB - még új fejlesztõcsapat sincs - a JoWooD nem órabérben fizet, elég szigorúan idõre megy a dolog, ha a fejlesztõk meg is akarnak belõle élni, így komolynak és multiplatformnak lenni akaró RPG-t (bár az elõzõ részek is készültek volna eredetielg konzolra), amihez még motor sincs, nehéz lesz elkészíteni
Pozitív elõjelnek pedig csak nem tekinthetem azt, hogy Gothicnak hívják, na majd kicsit optimistább próbálok lenni, ha a JoWooD legalább csapatot talál hozzá.
hát az igaz, hogy ez valóban nem gothic lesz már. Mivel a gothic a PB fantáziavilága, amit csak õk képesek alakítani. másféle emberek másféle világot alkotnak...
Ahhoz, hogy kiemelekdõ, klasszikus játék szülessen, több feltételenek is kell teljesülnie. Jelenleg a JoWooD egy névvel rendelkezik, illetve a kiadás lehetõségével. Elvileg lehet ebbõl még bármi, de teljesen a nulláról indulnak - a világon kívül -, így annyi bizakodásra való okunk van, mintha bármely kisebb kiadó bejelentene egy hasonló mûfajú névtelen projektet, csak itt még meg van a lehetõsége a frencsájz meggyalázásának is. Legalábbis, ha csak 1-2 évet szánnak rá fejlesztési idõ gyanánt, akkor garantáltan siralmas lesz az eredmény, bárki is készítené a játékot.
Ajánlom, hogy tegyék rendbe mielõbb a G3-at, amíg ez meg nem történik, én addig nem bízom bennük!
Nem akarom már elõre temetni a G4-et, lehet, hogy jó játék lesz. A baj csak az, hogy nyilván nem fognak kockáztatni, tehát újításokat, eredeti ötleteket nem is várok, valszeg egy óvatos tucatjátékot dobnak össze, amiben benne lesz minden, ami kell, nagy terület, küldetések, orkok, sárkányok, stb, csak az nem Gothic lesz. Egy Oblivion klón lesz.
Szerintem az lenne a legjobb, ha maradna ez a grafikai engine, hisz jócskán megállja még a helyét, ráadásul roppant sokat ki lehetne ebbõl még hozni. Persze a szép grafika az szerintem is kevés, ha hiányzik az egészbõl a "Gothic-faktor".
"Almost a fortnight went by since we learned the shocking news about a divorce between JoWooD and Piranha Bytes. The dust is about to settle now but the future of the Gothic brand still looks unclear - at least from a customer point of view.
For JoWooD's CEO Albert Seidl it is all perfectly clear. In an interview with Börse-Express.com last Friday, he claims the rights to Gothic 4 complete with all derivatives and possible sequels for his company. He also stated to be in close contact with a good and qualified developing studio. He just not mentioned its name.
Today in our forum, Piranha Bytes' art director Ralf Marczinczik referred all fans to direct their questions about the future of Gothic 4, any AddOn or patches straight at JoWooD. Piranha Bytes is "no longer working with the brand" and therefore not in a position to answer any of those questions.
Mike Hoge, a senior member of Piranha Bytes, mentioned plans for a new game are being tossed around at PB for months.
Though PB and JoWooD may go separate ways, we surely can expect new games from both sides in the future."
Az látszik, hogy nem kezdõ csapatról van szó, de õszintén szólva nem játszottam még egy játékukkal sem. Mindenesetre ha õk kapják a munkát, akkor hivatalból is csekkolok tõlük valamit, de elsõre elég ijesztõnek hangzik a "pokémon clone" kifejezés a Gamespoton, éppen a Zanzarah esetében :)
A problémát továbbra is abban látom, mint eddig: a Gothic hangulatát visszaadni, illetve egy szabadabb játékmenettel rendelkezõ RPG-t elkészíteni nem tûnik egyszerû feladatnak.
"További részleteket nem közölt a kiadó, azt viszont még hozzátették, hogy a jövõ héten már a megjelenési dátumról is nyilatkozni fognak."
Forrás Pc Dome
A Zanzarah nagyon jó! Csodálatos zenéje, grafikája és jópofa, csupaszív története és karakterei vannak. Igen, mindenféle fura tündéreket kell gyûjteni, akikkel harcol az ember (nagyon tuti lett az a rész benne), fejleszti õket, stb. Hát igen, kissé gyerekes a koncepció, de én kb. háromszor nyomtam végig (csak egyszer sikerült az összes pixie-t összeszednem, de ez nem elõfeltétele a nyerésnek), iszonyúan jól eltalált játék lett véleményem szerint.
(HW Insider) A Desperados, Robin Hood és Airline Tycoon fejlesztõje kapta meg a megtiszteltetést, hogy elkészíthesse a Gothic 4.-et. A JoWooDnál maradt Gothic frencsájz reméljük, jó kezekbe kerül. A Spellbound Entertainment stúdiójában számos veterán szerepjátékos dolgozik, köztük Jochen Hamma, aki segített megalkotni a Realms of Arkania papíros-ceruzás változatát.
A Spellbound mágusai saját eszközprogramokat készítettek a csúcsminõség biztosítására. Mindenképp fel akarják turbózni a sorozat erõsségeit és ami szerintük nem illett a három játékba, azt kivágják a negyedik részbõl. A velük készült interjú során hangsúlyozták, hogy kiértékelték a vásárlók Gothic 3-at illetõ véleményeit és azóta is folyamatosan hallgatnak a fórumlátogatók kívánságaira.
PC platformra összpontosítanak a legújabb grafikus kártyák ereje miatt. A fantáziavilágban barangolás és felfedezés megmaradnak, mint fõ elemek. A MOD csapatokkal tartják a kapcsolatot. A történetet fejezetekre osztják, a nagyvilágban viszont a legtöbb helyre eljuthatunk, nem terveznek töltési képernyõket. Thx, Zoo!
info: Hardwired
Hm jól hangzik csak valosuljanak is meg majd ezek a dolgok.
Ha jól csinálják, egyszer és mindenkorra megvethetik a lábukat a piacon, mint A kategóriás fejlesztõk.
Néhány hírecske (ami volt a Sogunos hírben, azt kigyomláltam):
- A "Genesis" alcím csak metaforikus értelemben jelenti az újrakezdést, még nincs tisztázva, hogy a sztori az eddigi Gothicokban történtek elõtt, közben(!) vagy után fog-e játszódni.
- A karakterek, történet, dialógusok 100%-ban a Gothic érzést fogják visszaadni. Visszatérnek régi ismerõseink, a fejlesztõk törekednek arra, hogy teljesen belepasszoljon a játék a szériába.
- Továbbfejlesztik a képességeket és az interface-t, amit (utóbbit) az eddigiekben kicsit nehézkesnek találtak.
- Kétféle irányítást terveznek, egy hagyományosat (remélem pre-G3) és egy újat. A közelharcrendszert teljesen megreformálják. A különbözõ ellenfelek reagálásai adott helyzetekben nem lesznek kiszámíthatóak, mint eddig(?).
- Jelenleg 24-en dolgoznak a Spellboundnál, de a Gothic 4-hez további emberkéket fognak felvenni. Nem fognak a nulláról saját motort írni, mivel eddig is jól elboldogultak a profik által fejlesztett motorokkal, így semmilyen korszakalkotó újítás nem várható ezen a téren.
Mind nagyon jól hangzik, de az utolsó résznek örülök a legjobban :)
Jól hangzik, de furcsa is lenne, ha az elsõ információkkal a rajongók idegeit borzolnák. Én azt sem bánnám, ha mást irányítanánk, és láthatnánk kívülállóként a névtelen hõst.
Ez nem is rossz ötlet látod. Sztem elég inspiratív lenne az úgymond új világban egy full ismeretlen kezdõ emberkével kezdeni, aki persze találkozhat a régi hõs régi ismerõseivel, csak épp nem 'ismeri' õket...vagy ha ismeri is, akkor is máshonnan, számunkra eddig ismeretlen multból.
Nem pont erre gondoltam, az egy másik játék lenne :)
Kíváncsi vagyok milyen megoldást választanak - névtelen hõs, karaktergenerálás, esetleg régi vagy új nevesített szereplõt irányíthatunk. Én egyáltlaán nem bánnám, ha ezen a téren felrúgnánk a hagyományt. Nem volt ezzel korábban bajom, de szerintem a G3 után ilyen apróbb vérfrissítések nem jönnének rosszul.
2009-ben érkezik a Gothic 4, marokkonzolra pedig már jövõre kijön valamilyen Gothic játék. A faq-ban írtakban nincs semmi egetrengetõ, ami itt a topikban ne lett volna már megemlítve. Valamilyen Vision engine-t használnak majd és elõször a PC változatot csinálják meg, utána kezdik el portolni konzolokra.
-Gothic 3 patchrõl csak említést tesznek hogy dolgoznak vele! -Gyûjtõi kiadásról még semmi info -Megejelenésrõl semmi info -Nem akarnak új graf engine-t csinálni hanem a jól bávált technologiákat akarják használni (Unreal, Gamebryo, Trinigy). A végsõ döntésüket a jövõ hónapokban be fogják jelenteni. -Új harcrendszer új varázslatok és fejlödési rendszer
A lényeg (számomra): egér valószínûleg kelleni fog a harchoz, nem biztos, hogy PC-n elegendõ lesz csak a billentyûzet használata, de semmi sem lehetetlen!
Az elsõ 2 Gothicot úgy toltam végig (ki tudja, hányszot), hogy az egérhez hozzá se nyúltam... A szövegszerkesztéshez tudnám hasonlítani: lehet állandóan az ikonsorban nyomogatni a vágólapra másolást és beillesztést, meg lehet úgy is, hogy ctrl+c, ctrl+v. A kettõ között nagyságrendi különbség van használhatóságban. :)
Már miért lenne vicces? Nem a Bethesda fejlesztése az a motor, sõt folyamatosan fejlesztik a készítõi. Egy ilyen motor a teljes forráskóddal nagyobb lehetõségeket jelent, mint az Unreal 3.0 engine, az utóbbi gépigényétõl erõsen tartanék, nem tudom miként muzsikálna nagy, szabad területeken.
Szerintem nem lenne vicces :) ugyanakkor könnyen elõfordulhat, hiszen a gamebryo támogatja mostantól a wii-t is, és nézve annak az eladásait... ugyanaakor egy jó harcrendszer+wii controller ütne, szó szerint :)
Hát az unreal motoroknak az az erõssége a quake és doom motorokkal szemben hogy nagyobb tereken jobban szalad csakhát azok a nagyobb terek ne gothic méretûek:D
Beírom a keresõbe, h gothic 4 meg csak simán gothic, azt erre a 3 részig írja ki. a 4. részt meg nem írta ki. Ezt nem értem. Ti értitek? :DDDD :P
Amúgy valahol olvastam, h a lengyeleknek köze lesz hozzá, így a Witcher után?! Hmm
A keresõ az utóbbi idõben nyitott topikok estében semmit. Én ezért szoktam úgy keresni, hogy alfabetikus sorrendben kilistáztatom az összes topikot. A játékosok fóruma esetén például így.
Én nagyon remélem, h az optimalizálása nagyon eltalált lesz. Ajánlom, h legyen olyan szép mint a GoW! Talán jó hír, h nem a JooWood csinálja, mert az bizonyított a játékok optimalizálatlansággal szemben, ld. G3, Two worlds
1. GoW (Gears of War?) hogy jön a Gothichoz? 2. A JoWood finanszírozza, ugyanúgy, ahogy a G3-at (õk nem fejlesztõk). 3. Two Worlds-höz semmi köze a JoWoodnak, mellesleg azt is lengyelek csinálták (+ Harold Faltermeyer a zenéjét :D).
A JoWooD ugyanúgy a játék kiadója, mint eddig. A Piranha Bytes helyett hegeszti a folytatást a Spellbound. Egyébként a PB sem pihen, új kiadónál õk is dolgoznak egy új projekten (szintén RPG), annak is van már topikja. Mindenesetre egyetlen komolyabb RPG sem jut az eszembe az utóbbi évekbõl, melyre elmondható a jól optimalizáltság.
A képek jól néznek ki, bár nem nagy durranás egyik se. Olyan Enclave beütésû mind. Ami nem baj, mert tetszik az a gamma is, csak hát a hangulat kellene.
Gondoltam fogod érteni: itt a játék optimalizálása végett írtam szándékosan. ne h már a GoW-nak karikacsapás ez, a Gothic 3-nak meg látod... na reméljünk jókat efelõl a G4-rõl:)
Szerintem is. :) Rajtuk azért nagy a nyomás, mert ha most elbénázzák, akkor végleg le lehet õket írni, még egy G3 fiaskót aligha bírnának el. A Spellboundot pedig hajthatja az õsi emberi ösztön, valaki másnál jobbat csinálni a saját mûfajában, ennél jobb motiváció nem is kellhet. Ha szerencsénk van, 2 nagyon jó játékot kapunk a végén.
Én yobban aggódom a story és a yátékmenet miatt. /Persze a graf is fontos de ha nem köt le csak a szép graf miatt semmit nem nyomok. Akkor már kilépek a szabad ég alá és megcsodálom a grafikát és a perfect pixelshadert
Hát én játékmenet miatt annyira nem aggódok, csak tanultak a PB hibáibol a spellboundos srácok.... Sztori miatt annál inkább, remélem tudják majd hozni a gothic névhez illõ szinvonalat. Ami viszont a legnagyobb szívfájdalmam az zene. Gothic KaiRo zenéje nélkül :(