A méregdrága marketingbenzin nem jó a motornak, hisz fel sem tûnik neki. Igaz, nem is rossz. Gyakorlatilag tökmindegy. Nem jó nekünk se, hisz nem fogunk mérhetõ teljesítménynövekedést észlelni - legföljebb bedumáljuk magunknak.
Marad ugye a forgalmazó, aki gyakorlatilag a semmiért vesz ki literenként további 5-10-15 forintot a zsebünkbõl. Hacsak az a tudat nem ér ennyit, hogy valami exkluzív dolgot, valami különlegeset, valami mást vásároltunk. Nem csak benzint.
Mondom, hogy le kell mérni. Egyébként meg a kutasok is köztudott, hogy a pisztollyal játszanak. Ugyanis a pisztoly folyamatos kiakasztott állapotában pontos csak (a tûréshatáron belül). Ha csak óvatosan csöpögteted a benyát akkor bizony brutális eltérések lehetnek. Ezért nem hagyom sose, hogy a kutas tankoljon. Ezt egy kagylóson dolgozó gyerekkori barátomtól tudom. Azóta lehet, hogy volt változás, de ha Õ hazudik akkor én is.
Ja és a Tesco az asszem az Esso-t bízta meg forrásnak. Ugyanúgy ahogy a tesco gazdaságos termékek is menõ termékek csak üzleti fogásként a saját matricájukat tetetik rá. Ettõl még a minõség hagyhat kivánnivalót maga után.
A vizet amúg is szinte a legnehezebb felforralni. (f@szé avval tanultunk meg fõzni...) Létezik egy díj a gázszolg.-nál a minõségi eltérések kompenzálására. De amúgy valóban van eltérés. Régebben vörösesebb volt a lángja. Az ukrán határ környékérõl is erõsebb benyát lehet jó helyen venni. Különös érdekessége, hogy az is vörösesebb és jobban húz.
Most néztem hogy mit mondtál, amit este irtam, arra nem tudom, hogy voltam képes. Tényleg, ennyi hülyeséget összehordani, hogy ne vegyek figyelembe egy változot sem, és ne törödjek az eröhatásokkal, ez nem rám vall :| ennyire nem szoktam hanyagul dobálozni. le kéne szoknom az éjféli forumozásrol, mert egyszer tényleg szivni fogok vele. Minél többet olvasok, annál többnél veszem észre, a hszeimnek se füle, se farka. Egyszerüen nem értem, mi ütött belém tegnap. megyek sirni.
1. nem kardoskodtam 2. nem mondtam hogy elkövettél bármit is. szövegértés egyes, leülhetsz :D irtam, hogy poénnak szántam, a hasonlatot értsd. Az meg hogy az napra léptél le, nem derült ki az irásodbol. 3. Én se nézek be a "hogyan csináljunk egy karfiolbol és egy fél velöscsontbol tévét?" topikba, mert fingom sincs rola, hogy müködik a tévé. 4. Én is utánanéztem, fél-rokoni kapcsolatnál, és ismerös autoszerelönél, és egyértelmüen állitották, ha dizelbe benzint tolsz, az autod kb addig élt.
ha érdekel: a szikra igen, több, mert elektromos kisülést okoz, a nyers energiának köszönhetöen a levegö részecskéit ionizálja, és ezt az energiát képes fölvenni a benzin, mert ezt az energiát önmagában (a molekula magának) höenergiává alakitja át (az energiaminimum elvének értelmében), ami egy szinten képes felszakitani a kötéseit, igy képes meggyulladni a szikrátol. Valami mégis csak maradt bennem fizikábol :)
Ja szóval melkövettem valamit!Ha gondosan fürkészitek a keresõket az említett témákban /persze ha nem túl nagy fáradság/rájöhettek,hogy amiket leírtam azok úgy vannak.Amiket itt összehord néhány ember holott fingja sincs a dologról,az elképesztõ,te sem vagy kivétel.Az én szemere maximum a durva stílusomat vethetitek,csak olyan dologról írtam amihez értek.Az hogy nem érted meg,hogy a szikra miben több mint a magas hõmérséklet,no comment.' a szikrának nincs hömérséklete,"-hamár idézel légyszives csak olyat amit én leírtam!Ezt én hol írtam?Azt hogy lelépek arra a napra értettem.Nem akarok magamról írni,de muszály megjegyeznem hogy ma egy cb 750-et fogok összerakni,vezérléssel mindennel együt,elfogadom ha valaki nem ért egyet azzal amit írok,de legalább legyen lövése a témához.Érdekes hogy PHEEL és SADIST és én próbállak gyõzködni hogy hülyeségeket írsz,te meg kardoskodsz.BARDOCZ dizel elméletét meg inkább felejtsük el,az alap jó volt de a vége?
[ez egy poén volt] a régi sablonbol indult ki, hogy ha tettes tesz valamit, a kiváncsiság elöbb-utobb ugyis visszahajtja ugyanoda, mert ember. ÉS: Te irtad, hogy elhagyod a topikot, nem jössz ide vissza többet. És lám, itt vagy.
/Walaki/D Lair-nem tudom te mit keresel itt,mikor képtelen lennél felfogni bármit is ebbõl az egészbõl.Ha csak azért jöttél hogy belémköss,húzz el innen sürgõsen,tunningold a smartodat,van még mit rajta!Pozólj vele az autómániában,neked az jobban áll!
"Mondjuk pont millisecundumokra jön ki az eltérés, igy annyira nem hinném, hogy számit"
Számoljunk csak!
A normál égés a motorokban 15-20 m/s sebességgel történik. Forrás
Legyen 20 m/s, hogy neked kedvezzünk! Egy dugattyú gyertyától legtávolabbi pontja mondjuk 5 cm. 20 méter másodpercenként. Azaz 20 ezredméter ezredmásodpercenként. 1 ezredméter az 1 milliméter. 20 milliméter az 2 centiméter. Nos, azt hiszem, hogy igencsak számit...
Nem ott, hanem nem ég el az égéstérben, hanem a kipufogon távozik. Addig lenne ideje elégni. Habár most hogy igy átgondolom a sok más amin átmegy, talán mégse kéne ott égnie
sssz...és a...akkor annyi mint... és....szoval... számolgasson a hohér késö este. Sok ezernél, igy hogy mondod, talán számit, de valszeg csak kitalálták ezt jol. Vagy talán mégse. Mondjuk pont millisecundumokra jön ki az eltérés, igy annyira nem hinném, hogy számit.
"Mondjuk még mindig gondolkozom, hogy ha valamit meggyujtasz, miért nem ég el" Pedig egyszerû. Gondolkodj el az égési sebesség (kösz Sadist!) és az égéshez rendelkezésre álló igen rövid idõ összefüggésérõl!
"mert nem kap elég oxigént az égéshez" A mai modern ECU-k igen pontosan számolják ki a hengerbe juttatott levegõ (részben oxigén) tömegébõl, hogy mekkora mennyiségû üzemanyaggal lehet a legteljesebb égést elérni az elõzõ bekezdés feltételei szerint. Erre a mérésre a légtömegmérõ szolgál. Tekintve, hogy az oxidáló anyag mennyisége alapján adagolják az éghetõ anyagot, így - egy rendesen beállított elektronikát és jól mûködõ légtömegmérõt feltételezve - teljesen elképzelhetetlen, hogy "nem kap elég oxigént az égéshez".
Sejtésed igen helytálló, és köszi a linket ;) Mondjuk még mindig gondolkozom, hogy ha valamit meggyujtasz, miért nem ég el (nehogy megint a madzaggal gyertek :D), de talán mert nem kap elég oxigént az égéshez...
"olyan kis térben, olyan kis mennyiségnél millisecundum eltérések vannak" Egy átlagos 6000 rpm-en forgó fõtengelyû motornak minden fordulatra 10 ezredmásodperc (millisec) jut. Ezt gyakorlatilag bármely ma forgalomban lévõ (kapható) autómotor abszolválja. Persze léteznek 18000 rpm-esek is. Pontosan ezek az ezredmásodpercek meghatározóak.
Igaz, nem tökéletesen, hanem teljesen. Elírtam. Ahol dolgoznak, ott hullik a forgács. A kép hõtérkép. Mivel a hengerben lévõ keveréknek - ideális esetben - kizárólag a harmadik ütemben van lehetõsége elégni, így ebben az erõsen korlátozott idõben kell a lehetõ legTELJESEBBEN elégnie. Ez ugye nem sikerült a képen látható keveréknek. Minél melegebb a folt, annál jobban sikerült meggyulladnia az azt a részt kitöltõ keveréknek. Minél hidegebb, annál inkább maradt el az égés, és kerül ki az elégetlen üzemanyag a hengerbõl. Léteznek már ennek az el nem égett üzemanyagnak az újbóli hengerbe juttatására és újbóli elégetésére módszerek. Nem tudom, hogy az EGR szelep mond-e neked valamit, bár sejtem, hogy nem sokat. EGR Valve
ne szoszerint értsétek, drága fiaim olyan kis térben, olyan kis mennyiségnél millisecundum eltérések vannak. Rosszul irtam, vagy rosszul értelmeztétek, a TNt-nél meg pláne millisecundum eltérések vannak :D Amugy a göz égési sebessgée rohadt nagy enélkül is.
Gyújts meg egy 10 centi hosszú madzagot az egyik végén, aztán próbáld ki úgy, hogy 1 centinként gyújtod meg.
"Mellesleg mindenhol egyszerre gyullad be minden, nem tudsz percenként robbantgatni egy zsák tnt részleteit :D"
Ahogy Pheel is írta, ez így nem igaz. A gyúlékony anyagoknak van egy égési sebessége, ami nem épp fénysebesség közeli, így ha a benzin-levegõ keverékkel teli henger egyik felét begyújtod, akkor a másik fele nem fog azonnal meggyulladni.
érdekes, hogy nem ég el a benzin. Kiváncsi lennék, mért nem. És más az, hogy tökéletesen illetve teljesen ég-e el. ja, és ha lennélszives leirni, mit látunk a képen. Ha hötérkép, nem tudom, miért kapcsolodik ehhez, ha más, akkor ha lennél oly szives...
"Mellesleg mindenhol egyszerre gyullad be minden, nem tudsz percenként robbantgatni egy zsák tnt részleteit :D"
Ez egy elég nagy tévedés. Egyes gyártók éppen azért alkalmaznak többgyertyás hengereket (Alfa Romeo Twinspark, bár anno 1913-ban találták ki, újabban Honda és Mercedes), mert így sokkal jobban szavatolható, hogy a hengerben lévõ keverék majdnem tökéletesen ég el, és viszonylag kevés hajtóanyag távozik a negyedik ütem során a kipufogó szelep(ek)en keresztül. Az utóbbi idõben próbálkoznak programozott befecskendezéssel, ami a gyertyától távolabbi részekre szegényebb keveréket juttat, ezzel is csökkentve az el nem égett hajtóanyag arányát. Kép: hõtérkép robbanás közben felülrõl. A piros a gyertya közelében van, a kék attól legtávolabb.
Kopogásnál annyi történik, hogy a megkívántnál alacsonyabb oktánszámú üzemanyag még a sûrítési ciklusban - nem bírván elviselni a magasabb nyomást - a nyomás hatására spontán módon, szikra nélkül berobban. Mivel nem irányított folyamatról van szó, és korábban következik be a szükségesnél, ezért kifejezetten nagy és egyben káros erõhatásoknak teszi ki a mozgó részeket, különösen a dugattyút és a fõtengelyt. Az elõírtnál magasabb oktánszámú üzemanyag használata nem okoz kopogást, bár nem is segít a motor mûködésében. Az okulni vágyóknak ajánlom még a motor kompressziós értéke és az üzemanyag kompressziótûrése egymással való arányosságának tanulmányozását! :)
Na én húzok innen mert kezd felmenni a vérnyomásom!
azért kell szikra hogy egyáltalán berobbanjon. A motor kopogásánál azért gyullad be magátol a benzin, mert már eléggé fel van hevülve a motor égéstere. Benzines motorok nem nyomják össze annyira, hogy magátol berobbanjon. Mellesleg mindenhol egyszerre gyullad be minden, nem tudsz percenként robbantgatni egy zsák tnt részleteit :D
Jaj vigyázz mit beszélsz, mert itt van pszichopata az ügyeletes mindent tudó és jól kioktat, hogy miért szegülsz ellent az õ szent áhitatos okításának...
Amiket itt leírtál az egyszerûen nem igaz.Ennek olvass utána!A gázolajnál nincs oktánszám.Amúgy a benzin robban sima sûrítésre is ez az öngyulladás.Hát még mekkorát robban a dízelben!
Már bocs, de mintha a dízelmotor úgy mûködne, hogy jól besûríti a levegõt, ami Gay-Lussac törvénye miatt felmelegszik, és ebbe a FORRÓ levegõt tartalmazó térbe fecskendezi a gázolajat, ami a MAGAS HÕMÉRSÉKLETTÕL robban be :|
oktán számtól nem az (is) függ,hogy mekkora nyomáson vagy hogy mondjam robban be a motor?és ilyen szempontból a dízel sokkal kisebb oktánszámúnak számít mint a benzin,ezért kell benzines motrbe gyujtószikra dízelbe meg ne,ott csak nyomástól robban be(a porlasztott levegõvel kevert)az üzemanyag,benzin meg nem robbana be nyomástól,és ezért a dízel vagy bagyon nehezen,vagy pedig eggyáltalán nem forogna benzinnel,mert nem tudna berobbani
ha valaki nem érti amit írok este van...
Mért kivétel a shell?Mert 10 éve vett néhány autónyi osztrák benyát./egyébként én omv-re emlékszem,és a bécsi finomító az omv tulajdona/.A szolnoki v. debreceni shellkuton mindíg magyar áru volt.
Egyébként magyarországon csak a mol forgalmaz bármilyen üzemanyagot,a tesco-tól az omv-ig mindenki azt veszi.De ha a drágább jobb akkor vegyék ott,mindenki hisz valamiben.
Ha kicsit visszaolvasol,már többen említették,és a benzint is.Nagy ritkán fordult elõ,hogy a határmenti asszem shell-ekre vittek a swechát-i finomítóból,mikor itt drágább volt.
Egyébként tudomásom szerint kagylóék a Dunántúlra Ausztriából szállítják/szállították a naftát, és nem a MOLtól vették. De ez mindegy, náluk az a rohadt lerakódásgátló adalék a probléma, nem a benya. Ráadásul mindig azt hallani, hogy már megint a Shellnél akarták átvágni a t. usereket.
Csak ma már volt pár vitám meg a hétvégén flekkenezés közben próbálta egy autószerelõ elmagyarázni nekem informatikusnak a szerzõi jogok okosságát ezért kicsit óvatosabb vagyok. :) Suszter maradjon a kaptafánál én aszondom. :D
Amúgy a benzin nagyon nagy százaléka mol forrásból van. Legyen az Tescos vagy Kagylós. A lényeg, hogy a kutaknál tesznek bele egyéb adalékot ami már nem azonos. Nekünk anno volt gondunk a Kagylós benzinnel a kocka ladánál egyszerûen a formula adaléktól eldugult a porlasztó.
Az elõzõ 2 autóm mind Mol benzint kapott és semmi gond nem volt velük. A mostani kagylósat, de semmi problémát nem veszek észre.
Az áraban a különbség fõleg a háttér kiszolgálás miatt van. Kivétel a 99-es benzin amit álítólag import?
Fater Molnál dolgozott lehet fikázni ha nincs igazam, de nekem ez a tudásom.
nemá' a löfegyverben nincs semmi élvezet. Johát pszichopata vagy, nem szadista :D
"nem az égéstérben, ahnem már elötte berobban a benzin--nagy hülyeség!."(#48) "Kurvára el vagy tájolva kisöreg!A dízeles példád mutatja,hogy lövésed sincs a dologhoz."(#57)
Ez itt, és kedves szándék ott...én ezeknél még böven emberien fogalmaztam. (most akadjunk már ki ezen is ^^)
szerintem inkább örüljetek hogy az egyikük belátta hogy hibázott, mert ilyen IGEN kevés van itt a fórumon, (és úgy az életben is) szvsz, most teljesen témától függetlenül írom ezt :)