"A Dead Reefs egy lenyûgözõ nyomozó kalandjáték, melynek történetén belül az Anglia partjától nem messze fekvõ Dead Reefs nevû szigeten kell a régi kalózok kincsi ás átka után nyomozni. A fõhõs Amadeo Finvinero, aki a XVIII. századi világnak megfelelõen büszkén követi királya parancsát és a szigetre utazik."
A játék már kijött!
Most, hogy játszottam vele, kiderült mennyire borzalmas... Imádom a kalandjátékokat, de ezt olyan hamar letöröltem, hogy még ki sem tudtam teljesen tapasztalni... de nem is már nem is AKARTAM kitapasztalni :P Ott megakadtam benne, hogy nem lehet irányítani. Alapvetõen jók a billentyûbeállítások, de nem lehet õket használni, mert minden gomb beakad! Jobbra akarok menni, elindul a fickó körbe-körbe... elõre megyek, meg se áll a következõ falig! Egyszóval borzalmas... A grafikája is õsi, az angol szinkronhangoktól (amit ennyi idõ alatt hallottam benne) pedig hányingert kaptam... persze ez annak fogható fel, hogy maga a game orosz. Az a legnagyobb bajom vele, hogy az irányítás (lehet ezt ennek nevezni?!) miatt nem tudtam belemerülni a játékba + a történetbe... a zene viszont nagyon szép, (hogy legyen valami pozitívumnak). A kalandjáték rajongók megnézhetik, hogy tudnak e vmit vele kezdeni, másnak meg nagyon nem ajánlom...
Az irányítás nem rossz, csak szokatlan, ha kicsit próbáltál volna rájönni a nyitjára biztosan sikerül. Ha a W-t nyomod elöre halad, mindig arra van elöre amerre a karakter néz. Ha A-t vagy D-t nyomod akkor fordul, és hihetetlen de ha a W-t és valamelyik "kanyargombot" nyomod hozzá, akkor elfordul... wáów! Az S hatására, pedig csinál egy hátraarcot, tehát megnyomod és megfordul. Az X segítségével egy "FPS" nézetbe kerülsz, ahol ha jó szemszögbõl nézelõdsz, akkor megnézheted hogy miylen tárgyakkal tudsz kapcsolatba lépni. A Q gomb segítségével érhetjükel az összeszedett dokumentumokat, itt ha jól emléxem a D és A gombok segítségével lehet mozogni. A dokumentum "megnyitása", megtekintse a SPACE gombbal lehetséges. Az iránygombokkal lehet egy tárgyat használni, beszélni egy emberrel, vagy megtekinteni valamit aminek a közelében állunk. A lefele nyil segítségével nyithatjuk meg a tárgylistát, itt az A, D gombokkal mozoghatunk. Ha két tárgyat komibnálni szeretnénk, akkor álljunk elõször az egyik tárgyra, majd nyomjunk W-t, ezekután bálasszuk ki a másik tárgyat majd a felfele nyilat nyomjuk meg. Ha egy tárgyat használni akarunk valahol, akkor álljunk a kiszemelt hely elé, majd a tárgylistából válasszuk ki a tárgyat és végül a használni nyilat nyomjuk le. Az irányítás nagyon hasonlít a Broken Sword 3-hoz, ott is bill-vel kellett nyomulni. Szal egyáltalán nem rossz az irányítás
A grafikárol meg annyit hogy egy közel 900 Mb-os programtól nem kell elvárni valami hihetetlen nagy grafikát, viszont az átvezetõ moviek, és amga a játék hangulata nagyon jó, a történet (már ameddig eljutottam bene eddig) egész jól kitalált, bár néha mint minden kalandjátékban nehéz rájönni az egyes megoldásokra.
hát nekem nem így volt... azaz erre az irányításra rájöttem, de nekem a fordulásnál szó szerint bepörgött a fickó! Beragadtak a gombok.. Azt hiszed, hogy annyira hülye vok, hogy szimplán csak nem jöttem rá az irányításra? Ezek szerint viszont csak az én gépemen produkált ilyet... És ez kár, mert mint írtam, imádom a kalandjátékokat.
Hányszor kell megismételnem? Rájöttem az irányításra! Idézem: "Alapvetõen jók a billentyûbeállítások" Csak egyszerûen nem mozgott rendesen a fickó, mert nálam beakadtak a gombok!! (nem a gépigény miatt, a játék rendes sebességgel ment) Szóval ezzel az ég világon nem tudtam volna kezdeni semmit sem!! Érted már??
Te teljesen félreértesz valamit, de nem baj, majd meggyógyulsz.
Egyébként itt elkadtam (ha nagy lenne a kép akkor sry), sajna nem jó az angolom, és nem nagyon tudok rájönni a megoldásra. Az biztos hogy a képen látható (balra) szövegben elhelyezkedõ sorokban van a megoldás, a jobb odlali listából kell kiválasztani a sorokhoz a megfelelõ jelet, amiböl a banya elkészíti a bájitalt.
te értesz félre valamit... minden okés azzal kapcsolatban, amit leírtál (ugyanúgy próbáltam én is irányítani), csak nálam minden gombra furcsán reagált! Beakadt, mint írtam... és erre elég érdekes mozdulatokat tett a fickó. Nekem még a menüben is shit volt az egész... Csak most jöttem rá (miután leírtad, hogy neked jól megy), hogy az én gépemen van ez a hiba. Remélem ezután megérted, ha nem, akkor sem baj, majd meggyógyulsz.
Rosmarin (már ott van), king frog, spider, ant eggs, acom, hunred year old moss. Erre nem tudom, h. lehet rájönni. Külföldi fórumos oldalon néztem meg én is.
Igazad van, most néztem a bal oldali szöveget és minden mondat utal arra a szóra, amit ki kell választani. Olyasmi, mint a találós kérdés. Bár akkor sem biztos, hogy kitaláltam volna, mert így utólag persze egyszerûnek tûnik.
Bakker.:))) A spider, acon, hundred year old moss mán megvót, jó helyen is, de a másik kettõre ha agyonütnek se gyöttem vóna rája.:)) Kösssssz a segítséget.:)
Most megen elakadtam... Igaz, ez nem rejtvény, csak nem tudom hogy kellene megszerezni a hajóról a kescke koponyát, amit majd a madárijesztõre kellene tenni. Mindig olyat mond, hogy "Use your head". Fejeljem le???? :D
Lehet hogy kellene vmi tárgyat használni rajta? Sehogy sem tudom leszedni a helyéröl.
Visszamegy a temetõbe, látja, hogy valaki ásott. Talál egy ruhadarabot, ráteszi a madárijesztõre és utána elveszi a koponyát is.
Megpróbáltam, sikeresen, megcsiáltam a "halas" feladatot, voltam a aírban, beszéltem a mosónõvel, majd az Inventor Tirellel, és most fingom sincs merre tovább, voltam midnenhol, de semmi... Kifogytam az ötletekbõl, de még próbálkozom.
Szasztok! A kriptában miután kiszedtem a faszi markából a "gombot" a temetõ õre rámzárta az ajtót, hogy kell onnan kijutni? Az egyik ablak rácsa laza, de nem tudok vele semmit csinálni! PLS HELP!
A laza rácsra ráköti a 2 összekombinált kötelet, a másikat Clarissa kriptájához, feszítõvasat használ (crowbar) és kimegy az ablakon.
Sikerült továbbjutnom a holtponton, de most meg a másodszori bejárásnál levõ oszlopon a számot nem tudom megfejteni. Római számok, 4 sorban, összesen 10.000 variációval... Próbálgattam a haláléveket, de nem igazán sikerült összehozni, ezt a számot ossza meg vki velem. :D
Ok már meg is van, spoilerbe leírom hogy mi a megoldás. :D
Tehát amikor Patrick szobájábn voltunk felvettünk egy papírt amire rá voltak írva római számok. Nos ezeknek a sámoknak a sorrendje adja a puzzle megoldását.
Sajna külföldi fórumon találtam rá, de igaz. :D
Sziasztok
Eléggé elakadtam, jól jönne egy kis segítség: Asszem vmi báró házába vagyok, a hõs éppen befejzte az irógatást az iróasztalnál. Sikolyt hall, egállapítja kinyomoza, kinyitom a szekrényt. Ki a folyosóra, 1 csomó bedezskázott ajtó, meg egy normál. A normálra aztmondja majd máskor, a bedeszkázottra meg h nem lehet bemenni. A Címert már lecsekoltam ha számít vmit...szóval innen mit kéne tenni?
AZ IRÁNYÍTÁSRÓL
Nekem korábban voltak gondjaim orosz játékokkal, Logitech billenytûzettel
nekem ezt tanácsolták:
Start -> Control panel(vezérlõ pult) -> területi vagy nyelvi beállítások(Regional and language) -> languages fül középen -> details
Utánna kiválasztod a nyelvet felül, ha nincs a listában akkor alul hozzá kell adni.
Utánna állítsd be felül a default input language-nek és elvileg kész.
Próbáld a nálad levõ tárgyakat a szekrény mögötti falon, az egyikkel sikerülni fog megtalálni a titkos kapcsolót. :D
Kösz:) Nemvagyok vmi túl nagy kalandjátékos, pláne nem éjfélkor:)
végre megtaláltam...
üdv! az automata könyvtár szobában vagyok, és sehogyse sikerül a korlátnál lévõ gépezetet mozgatni.akármit próbálok a kézzel hozzáadni nem megy. i do not seed the point.hogy indítsam be? .(
én úgy emlékszem nem is kell semmit hozzáadni csak használni köll
értem köszi,de ugyse használja a gépet akármit csinálok, lehet elõtte el kell végezni valamit? a hal az üvegben az elektródákkal össze van kombinálva, az elõtérben a törött gyertyával se csinál semmit. próbálgatom azert.
Elötte meg kell tudnod a tudóstól, hogy melyik könyvre van szükséged, ugyanis az a szerkezet a könyvek között keres. Ez a könyv a feketemágiával, a necromanciával kapcsolatos, the Fall of Darkness. Mielött ezt a könyvet megkeresheted, meg kell tudnod néhány infót, amit most nem tudok megmondani. Beszélj mindenkivel és egyszer majd az Inventor Tirell majd megmondja hogy használd a könyvtárát és megmondja a könyv címét is. (Meg kell enki mutatni a nyakláncot, amit egy halottnál találtál. Akkor lhet használni ha jól emléxem.)
egy régebbi mentéssel újrajátszottam de ugyanúgy elakadok.(a tudósig minden oké,beszélek vele elmondja hogy a harcsát vegyem el,a repülõ masináról beszél de utána off) melyik halottnál van nyaklánc? én nem találtam sehol(elõrébb volt egy annál zsebkendõ volt).( és senki nem beszél velem. na mind1 lehet hogy játékhiba, vagy egyszerûen én vagyok csonthülye. ha rájövök megírom mivolt a gond.
Rájöttem az én nagy gondomra, a térképet nem használtam(az angol végigjátszásból jöttem rá,nem is tudtam hogy van) és kimaradt a boszorkány,meg arecept rejtvény elõször azt kell megoldanom.... köszönöm a segítséget :D ( én voltam ahülye)
a játék vége felé csak 3 követ kell belehelyezni a sziklába?(Acra,Zeph,Inus)a többit nem kell? beleraktam a 3at de mindig game over. hiába nyúlok a kõhöz a végén. volt olyan amikor mind az 5öt beleraktam akkor is meghalok :S vagy valmi mást is kell csinálni elõtte? valaki már végigvitte?
Végigvittem, sztem keress egy végigjátszást, és nézd meg melyik 3-at kell berakni. Ha azok megvannak, akkor már csak a végén kell visszatolni azt a részét a "vezetõnek" amit kiszedtél hogy ne csapjon bele az elektromosság egyböl oda ahova kell.
Na végigvittem jó volt, volt egypár rejtvény amihez segítség kellett, már várom a 2-õt hogy Mr Klenton visszatérjen :) (ha lesz2)
Sziasztok!Van hozzá magyaritás!!A problémám a következõ:játszom vele de kb 3 perc mulva szétesik a kép,bekockásodik és a hang betorzul resetelnem kell.Valaki tud erre vmi megoldást?
Elakadtam a Dead Reefs-ben, hátha tud valaki segíteni. Bementem abba a szobába ahol a kísértet volt. Nos itt van egy "zenés" feladat. Van egy zenélõ doboz, amely elzenél kb. 4 hangot, meg van egy zongora a szobában, amelyen véleményem szerint le kellene játszanom ezt a 4 hangot. Szóval 4 hang (talán). Az elsõ nevezzük mondjuk normálnak, a második egy kicsit magasabbnak tûnik, a harmadik az talán megint normál (de nem biztos, a 4. pedig kicsit mélyebb mint a normál... hát izé... ennyi összefoglalva. A zongorán kb. 10 billentyût használhatunk, de nem tudom melyik legyen a "normál" majd megnyomom a mellette levõ magasabbat, de nem biztos, hogy eggyel mellette levõt kell, lehet, hogy a kettõvel mellette levõt... na nem is folytatom szóval értitek. Egy ideig nyomogattam én a billentyûket majd meguntam. Ha le tudnátok írni, hogy milyen sorrenben kell lenyomni azokat a billentyûket, az sokat segítene.
Sziasztok! Nekem az elején van egy olyan probléma, hogy amikor át akarok menni a boltív alatt akkor megfordul a figura és azt mondja hogy: I should speak to mr. hook! De minek mondja ezt mikor már bennt voltam a fogadóba és beszéltem vele. Már azt is kipróbáltam hogy mégegyszer bementem hozzá, de állandóan ezt hajtogatja hogy beszélni akar vele és nem megy át a boltív alatt. ???
Biztos hogy az asztalnál üldögélõ emebrrel beszéltél? Mert nema gadóst hívják Mr. Hook-nak, hanem azt a vendéget aki a leghátsó sarokban ül a részeg mellett. Ha peidg azzal beszélté vizsgálj meg mindent ami a város ezen részén van (jelek a falon). Atán beszélj a fogadóssal is, sztem menni fog.
Kössz Frodó átment... bár az okát nem értem miért, mindent úgy csináltam mint elõtte. Most viszont megint felcseszi az agyamat: A lezárt szárnyon találok egy kulcsot azzal kéne ugye a folyosó végi ajtót nyitni persze nem nyitja csak kérdezgeti van-e odabennt valaki. Egyáltalán honnan tudom hogy nálam van a kulcs? Nem kéne a leltárgombnak kiírni a sétapálca mellé a kulcsot is ha már egyszer felvettem?
De kint kéne lennie ha felvetted a kulcsot. Valahol a szobában kell elnnie az asztalon ami a sarokban van, sokmindent fel lehet venni sok dolgot, próbálkozz. Mivel most apám gépérõl írok, amint tudok kersek neked végigjátszást de ha visszaolvasol biztos találsz linket (de csak akkor ha már nagyon nem megy ;) )
Na technikai problémák után ez a játék elég jónak tûnik. Tud valaki mondani hasonló stílusú és kvalitású játékot? Egyébként most elakadtam, a hajókereket kéne YRFZ sorrendben beállítani de hogy a fenébe mikor az Y mellett egyik oldalon az F a másik oldalán meg a Z van. Valamelyiken mindenképp átkell hajtani a kereket akkor meg gondolom már nem jó a sorrend.
Ezen a linken nézegelõdj, ha nem sikerül lefordítani akkor megekresem neked ezt a részt és lefordítom^^.
Sziasztok! Gondban vagyok elakadtam a játékba :( Kijutottam egy kútból és bementem egy temetõbe eszéltem egy öregemberrel is a temetõ õrrel és minden kulcsot felvettem. Még azt is amia ládába volt de azeltört. És most nem tudom hogy hogyan kéne bejutni a Windham Family kriptájába:( tudna valaki segiteni?
Szija Frodo! Kösz a linket de sajnos nem veszem hasznát mert Angolul van! Nem tudnál abba segiten i hoyg hogyan kell bejutni a Windhalm Family kriptába? ha eltört a kulcs?
Nos elõször is, beszélni kell a hapsival, aki bement az épületbe. Ezután mindent meg kel vizsgálni, lesz egy szerszámosláda, abból addig kell felvenni a cuccokat, amíg el nem tûnik a tárgy felvétele ikon. Ezután lesz nálad egy kulcs, amit innen veszel fel, egy sharpening stone és egy crowbar. Ezután elmész a kulcssal kinyitni az ajtót, de a kulcs eltörik. Használd a kulcscsomónon a sharpening stone-t, ekkor megkapod a jsvított kulcsomót amivel be tudsz menni a kriptába, ahol.... :D
Azt már lesd emg te :P
Most éppen Mr. Hooks házában vagyok. Ésss....elakadtam az óránál és nem tudom használni a végigjátszást sem mert nem értem. Tudja valaki hogy milyen irányban és hány órára kell állitani?
Elõször el kell olvasni az egyik könyvet abban van egy utalás arra, hogy az órát (pontosan nem tudom hogy) egy óra elé ill. egy óra után pontosan 1 negyeddel kell állítani. A lényeg hogy ha már eltkergetted az órát, akkor nem indul elölrõl a puzzle, tehát töltsd vissza és az eredeti pozícióból hajtsd oda, ahva írtam. Utána majd jönnek a galambok ha olvastad, akkor is próbáld kitalálni elõször magadtól, mert nem tudod :D.
Helló!Köszi a segítséget az óránál!Most már a galambokkal küszködöm egy ideje...Az egyest raktam a ketteshez,a kettest raktam volna a hármashoz...de meghaltam...:((((((((((((segítesz Frodo?
Ott legjobb ha végigzongorázod a variációkat és jegyzeteled. Van egy szöveg nállad amibõl lehet következtetni egynémelyikre ,de nem mindre!
Ahogy elõzõ hozzászóló írta van nálad egy jegyzet, amivel ki tudod találni hogy melyik galambra kell "bökni". Ha mégse lenne meg akkor itt van a szöveg (ami a végigjátszásnál is olvasható):
First - was the twenty third, but not in order. It is the bird at second row, third from left - 23rd.
Second - flew higher than anyone else. The first one at top row and is the highest of all.
Third - was the center of attraction. The one at second row, fourth from left - the centermost one.
Fourth - moved as a "knight" and became second but was not first. The knight chess move is L shaped. The pigeon at bottom row second from left (not first row).
Fifth - was the most unlucky one. The one at second row 6th from left - the 13th pigeon.
Sixth - was offended. The last one at third row with his back turned.
Seventh - was himself. The seventh pigeon, last one at top row.
Eight - was blind. Tell him where the others sit and in return receive a prize. The black eyed pigeon, first one second row.