hát gondoltam... aztán az okosok (tisztelet a kivételnek :) ) elmondhatják magukról hogy tyûûûû voltam a ringen és tyûûûû a gold szektorban ültem tyúúúúúú és mi ez a gumi hazavitel?
hát nem volt rossz azért, mégis ott van a látványosság, meg az igazi lóerõ hang.. én is a goldban ültem de körbejártam a ringet, mert miért ne! Mit tudom én nekem nem kellett, sõt nem is fog kelleni:)
Az elsõ magyarországi futamra 117 ezren voltak kíváncsiak, ezzel a rekord nézõszámmal, valamint az esemény kiváló lebonyolításáért a hungaroringi futam elnyerte a csapatok, pilóták és a közönség visszajelzései alapján a legjobb versenyhétvége díját a tavalyi évadzáró gálán.
Egy kis ismétlés a WSR-rõl
A Renault Világszéria családi-és versenyhétvége koncepciója 2005 tavaszán debütált a nagyközönség elõtt, és már az elsõ pillanatoktól kezdve belopta magát az autósport szerelmeseinek szívébe. A kezdetektõl fogva ingyenes rendezvény alapgondolata az autósport emberközelivé tétele, egy távoli és megfoghatatlan rajongás tapinthatóvá tétele, ezért a boxutca és a paddock is szabadon látogatható, ahol az ifjú pilóták szívesen adnak autogramot, vagy fogadnak egy-egy szívélyes vállveregetést, valamint a legkíváncsibbak bepillantást nyerhetnek az autósport boszorkánykonyhájába.
A WSR méltán nevezhetõ a Formula-1 belépõ kategóriájának, hiszen számos tehetséges, ifjú pilótát adott a királykategóriának. Példának okáért, Sebastian Vettel tavaly még a World Series Formula Renault 3.5-ös szériájában versenyzett, majd két héttel késõbb már lehetõséget kapott a Red Bull F1-es B-csapatától, a Toro Rossótól, és ez a bemutatkozás igen sikeresnek bizonyult, hiszen, azóta a csapat leigazolt pilótája – és nem utolsósorban az F1-es mezõny egyik legifjabb üdvöskéje. A WSR ezért sem csupán látványos autóverseny, itt minden megtörténhet.
Kategóriák
• World Series Formula Renault 3.5, a WSR sorozat top kategóriája, amely az Eurocup Formula Renault V6 és a World Series by Nissan egyesítése révén jött létre. A széria népszerûségét és komolyságát mutatja, hogy számos, jelenleg a Formula-1-ben versenyzõ pilótát „nevelt ki”, ezért az elit kategória elõszobájának is tekinthetõ.
• Eurocup Formula Renault 2.0, amely szintén a World Series és az Eurocup FR 2.0 egyesülésébõl jött létre. Ebben a kategóriában számos tehetséges fiatal küzd azért, hogy a sorozat top kategóriájába kerülhessen és reményei szerint még tovább léphessen.
• Eurocup V6 Mégane Trophy, amely a német túraautó-bajnokság (DTM) mintájára alakult. A Formula autókhoz hasonlóan a versenyzõknek szintén magas elvárásoknak kell megfelelniük és egyúttal komoly tapasztalatokat szerezhetnek az együléses autóversenyzésben.
Programok
A látványos és kemény küzdelmeknek helyt adó hungaroringi aszfalton, a futamokon kívül felvonulnak a Renault történelmi versenyautói, illetve a Renault gyûjtõk oldtimerei is, valamint bemutatkozik az ING Renault F1-es csapat is a nagyérdemû elõtt.
Az idei versenyhétvégén Palik László, az RTL Klub Forma-1-es szakkommentátora, valamint sikeres tereprali-versenyzõ is a Renault csapatát erõsíti:, hogy vezetõi képességeivel és Giancarlo Fisichella 2007-es autójával kápráztassa el és szórakoztassa a hungaroringi nézõközönséget. Testközelbõl megcsodálhatják a száguldás szerelmesei többek között Jean Ragnotti legendás Maxi 5-ösét, valamint a Le Mans-i 24 órás verseny gyõztesét, az Alpine Renault A442B-t. A benzingõz, a gumifüstölés és a dübörgõ motorzaj mellett számos már népszerû és új színvonalas és szórakoztató program (légi parádé, koncertek, játék szimulátorok, bemutatók stb.) várja a látogatókat, 0-99 éves korig.
Nem tudja valaki, hogy az Árpád-hídi állomásról mikor indulnak a ringre a buszok? Mert csak annyit írnak, hogy kedvezményes árú és sûrített járat, de hogy pontosan milyen idõközönként, azt már elfelejtették közölni. Megpróbáltam felhívni a volán tudakozóját és a buszállomást is, de nem veszi fel senki...
Én voltam kint tegnap. Mondhatni nem szívlelem a francia dolgokat, meg eleve utálom az ingyenes rendezvényeket(tömegnyomor miatt, nem sznobságból :D), de ennek ellenére nagyon jól éreztem magam. Megnéztünk egy idõmérõt meg két futamot(2.0+3.5 literesek) 10tõl 15ig, meg egy oldtimer bemutatót(pár régi verseny autó ment vagy 3 kört) aztán eljöttünk. Kellemesen telt a nap, csak leégett a karom. Aki szereti az autókat és az autóversenyt annak csak ajánlani tudom, hogy ma vagy jövõre nézzen ki. :)
Kimentünk, volt egy csomó hosstess lány, az egyik páros képeslapot osztott. Adtak nekünk is, amikor láttam, hogy a fõnökük (vélhetõen) hoz nekik egy doboz Renaultos haribot. Húztam is vissza hozzájuk ezerrel, hogy na mit kell a hariboért csinálni. Mondta az egyik, hogy fû alatt kaphatok, adta is, amikor visszaért a fõnökük, és mondta a kiscsaj, hogy "osztjuk a haribot a kisfiúknak" :D Fõnök rámnézett, látta vagyok vagy 30, mosolygott és nem szólt semmit. :) Sima gumicukor volt csak rönó f1 autó formában. :) Szóval jó volt a hangulat szerintem.
Aki volt kinnt, pls tegyen fotókat, mert sajnos én idén nem jutok ki:S
Én is tegnap voltam, és csak osztani tudom, hogy remek volt ahangulat. Nagy élmény egy ilyen rendezvényre kilátogatni, még akkor is, ha megveszekedett Kimis, ennélfogva Ferraris vagyok. A Renaulttól roppant szimpatikus ez a rendezvény, pláne, hogy ingyenessé tették a nagyközönség felé.
Én kis családommal mentem ki,megnéztünk pár kvalit, Palik futását a F-1-es verdával, benéztünk mindne sátorba, rendezvényre, pihenésképp versenyeket szemlézgetünk, kajáltunk, szóval tényleg jó volt, az egész nap úgy elment, hogy csak na. Ja, és én is leégtem kicsit. :)
Majd hamarosan felrakok pár vidit youtubera - ne várjatok egetrengetõ dolgokat, digi fényképezõvel készültek -, meg esetleg néhány képet is megosztok.
Azt viszont tanácsolni tudom, hogy aki autóverseny szerelmes, az jövõre sem hagyja ki.
Errõl sajnos mi lemaradtunk. Ez mindkét napon volt?
Lassan megírom az élménybeszámolómat, és teszem ki a f1-es blogomba, majd ha ready, akkor dobok ki egy linket.
A videó egyébként remek, kár, hogy mi ilyeneket nem tudtunk elkapni. 3.5-ös versenyen is volt két kicsúszás ott, ahol ültünk, és mit tesz isten, mindkét esetben épp én fogtam be a gyerek fülét, ergo nem vettem az eseményeket.
engem az érdekel, hogy walker (asszem õ volt az) hogy került a boxutca bejáratához :DD
Szegény Kiss Pál Tomi nem tudott egy jó kört menni az idõmérõn. 5 kört futva szerezte meg a rajtidejét (21.) az elsõ qualin, míg a többiek cirka 15 kört futottak qualinként. Pedig a szabad edzések alapján ott volt a 6-7. helyeken. Hogy a technika mondta be az unalmast vagy volt egy kis kontakt, azt még nem tudni. Amúgy Hartley meg Pentus jót meccseltek a 3.5 elsõ versenyén.