10.45 Magyar katonai bemutató ejtõernyõs ugrás Mi-24 bemutató Jak-52 bemutató AN-26 bemutató Mi-8/Mi-17 bemutató L-39 bemutató Mig-29 bemutató Jas-39 bemutató
A Red Bull Team bemutatója: Bessenyei Péter Edge 540 Bell Cobra, Bo-105, B-25 Mitchell
Veres Zoltán Extra 330 bemutató Peter Podlusek Extra 300L bemutató G-2A Galeb bemutató /Szerbia/ MiG-21 bemutató /Románia/ F-16 bemutató /Hollandia/ Gripen bemutató /Svédország/ F-16 bemutató /Belgium/ F-18 bemutató /Finnország/ MiG-29 bemutató /Szlovákia/ Mirage 2000 bemutató /Franciaország/ Eurofighter Typhoon bemutató /Spanyolország/ C-17 bemutató /USA/ MALÉV bemutató PC-9 bemutató /Szlovénia/ L-29 Delfin bemutató L-159 Alca bemutató /Csehország Mi-171 bemutató Super Galeb bemutató /Szerbia/ Agusta 109 bemutató /Belgium/ BO-105 bemutató /Németország/ P-51 MUSTANG bemutató Aero 270 bemutató PC-6 bemutató /Ausztria/ Harrier GR9 bemutató / Nagy-Britannia/ Air Bandit bemutató
Repülõgépek és helikopterek kiállítása
Egyéb programok mindkét napon folyamatosan: A Magyar Honvédségben rendszeresített szárazföldi eszközök kiállítása, harci bemutató. Hazai és külföldi repülõeszközök földi bemutatója. Muzeális repülõgépek kiállítása. A Magyar Honvédség 160 éves és 70 éves magyar katonai repülés múzeumi kiállítás. 90 éves a Hadtörténeti Intézet és Múzeum kiállítás. Katonai térképek és katonai ruházat kiállítása. A tiszt- tiszthelyettes-képzés, a katonai sajtó bemutatkozása, toborzás. Békefenntartó bemutató. Eurocopter kiállítás.
Autó kiállítások: Ford, Hyundai, Opel, Saab, Volvó, Daf Formula-1, Dakar versenyautó kiállítás. MOL, Nestle, Coca Cola ingyenes gyermek foglalkoztatók. Könyvkiadó Szimulátorok Beltéri és kültéri kiállítások II. Világháborús amerikai haditechnikai kiállítás, Magyar Veterán haditechnikai kiállítás.
De akkor lesz jövõre is rep nap? mert akkor jön ki a 2 év
BaSZNáD Gerzson!!
Én vasárnap voltam, a Hindek mentették meg a programot ...
A legjobb az volt hogy mindenki fedél alá menekült, én meg ott álltam a legnagyobb esõ közepén és néztem a mûsort :) Esõruha páva :)
fasza hogy idén is lessz :) tavaly voltam de elmosta az esõ a nagyját :( megyek idén is hátha most szerencsém lessz ^^
Valóban, 3x már sok ugyanaz a típus. Viszont nehéz helyzetben vannak a szervezõk, mert egyre kevesebb ország bemutatózik szóló gépekkel. A lehetõségeket figyelmbevéve ez már egy elég jónak mondható felhozatal. Különsen a finn F-18 (tavaly közönségdíjat nyert a RIAT-on) és a spanyol Eurofighter (csak nálunk repül idén bemutatót!) nagy fogás.
A kerítés tavaly csak a bázis 44-es út felöli oldalán volt 2 méteres. Másfele 1,6-as volt és simán lehetett fényképezni. Nézzetek idén körül mielõtt letáboroztok. ;-)
Várhatóan dinamikus lesz a külföldi vasak közül: Mirage 2000, spanyol Eurofighter, finn Hornet, amcsi C-17, olasz Spartan, belga és holland F-16, szlovák MiG-29, svéd Gripen, cseh L-159 és a szerbek. De ez még változhat az utolsó pillanatig.
Aha! Tavaly láttam két srácnál is valami kis rövidített alumíniumlétrát. Arra pont elég, hogy a fejek és a kerítés fölött ellássanak. Ha valaki nem dob be egy kényelmesebb fotós kiegészítõt, akkor idén én is létrát viszek. Nem szeretném újra elmulasztani a leszállás gumifüstölõs pillanatát, meg ahogy belobban a fékernyõ.
Ha már kordon-kérdés, kinek van meg az egyedül üdvözítõ módszer a rácson át fotózásra?
Tavaly elsõ száz közt rongyoltunk be a reptérre, egyenest a kerítéshez, volt hely az elsõ sorban. Lassan guruló gépek fotózásához szétfeszegettük kissé a rácsot és lett hely a nagy ojjektívnek.
Sok selejtes kép lett viszont a nem pont elõttünk, de alacsonyan zajló eseményekrõl, pl fel/leszállások, alacsony manõverek. Tág blendével és hosszú fókusztávval valamelyest el lehet tûntetni a rácsot, de így is bosszantó halványszürke sávok jelentkeztek az évszázad képein.
Ki hogy emelkedik a tömeg fölé? Hûtõláda? Nekem talán jó, de 100 kilós kolléga alatt szétmegy. Vállról indítható lefûrészelt létra jó lehet, de még szoknom kell a gondolatot. Ha van könnyebb és kényelmesebben hordozható bevált megoldása valakinek, dobja föl a fórumra.
Az említett kordonnál alacsonyabb elválasztóeszközzel is kaphatunk egzakt határt nézõtér és elzárt terület közt, meghagyva a 2,2méternél alacsonyabbak lehetõségét a gurulóútak és felszállópálya látnivalóinak zavartalan fotózására. De minden megoldás érdekel :)
Profi repülõnap-nézõk és bennfentesek infóit várom pár kérdésre: -Egész jó kis olvasható a hivatalos oldalon. Mi az, ami tényleg repülni is fog? -Idén is az a 2 méter magas idióta rácsos kordon lesz a nézõtér határa? Szerintem fölösleges, még egy papírpoharat se ejtettek át a túloldalra, viszont a fotózást gátolja. -Mik a legjobb helyek, ha fotózni szeretne az ember?
"Mert szerintem senkinek nincs kedve a fél napját azzal tölteni, hogy "tántölti (na jó túlzó, de nem egyszerû munka"
Aha. Miért is fizetik õket?? Ne sírjon a szájuk. Mellesleg mi tart benne olyan sokáig. A Gripen teljes elõkészítése az új bevetére prospektus szerint nem tarthat tovább 15 percnél. Akkor ebbõl kifelejtették a zavarók úratöltését? Valaki megint hazudik... (nem rád értem)
1. AWACS-et nem probáltam elérni, annyira nem izgatott. Sok kikapcsolt képernyõ, üres munkaasztalok... Ezt nézhetem képrõl is. 2. Szombat reggelrõl a hangár elõtt álló 2 Tornádót, simán körbe lehetett járkálni, mert akkor még nem voltak körbeszallagozva. Gondolom a nem a hengárba álló másik 2 Herrierhez is simán oda lehetett kéredszkedni, vagy legalább megprobálni. 3. Nah ezt szerintem rohadtúl nem a szervezõkön múlik. Õk csak meghívják az adott országot, õk meg azt mondják, hogy ez, meg ez megy, de csak statik. Tetszik vagy nem ez van. Már 2 éve se repült a 21-es, meg a 22-es ha jól emlékszek. Tudod ez az ahol nem a szervezõ dönt. Erre csak azt tudom mondani, ha a statikok repülésére kivánsci vagy akkor péntek. Akkor a Tornádok és a errierek is villantottak, igaz a Su-22-es, meg a MiG-21-es csak leszált. 4. Mert szerintem senkinek nincs kedve a fél napját azzal tölteni, hogy utántölti (na jó túlzó, de nem egyszerû munka) 5. Sajnos ez van. Az ALCA-nak lobbiznak, az Alba meg van nálunk is, így emiatt lehetett sûrûn látni.
Olvass vissza és majd figyeld a Haditechnikát. Nem tudom miér isteníti mindenki ezt a mostanit. Ennél még a 2003-as is klasszisokkal jobb volt, mind szervezés (pár apró kivétel) mind repült és kiállított technika keretében. Ez utóbbiról nem a szervezõk, hanem "kedves" kormányunk vastagon tehet.
Másik, hogy ha amiat nem tetszett, mert nem volt például OVT, akkor az meg nem a szervezõk hibája. Én személy szerint még ennek is örülök. Ha tehetném mennék MARKS-ra, meg a Csehekhez, de nem tehetem, így én ezzel is beérem (meg ugye akkor az utazási díj mennyi lenne).
én is ott vagyok szinte minden rep napon,szerintem aki rendezvényekre jár tudnia kell ,hogy nem egyszerû a lebonyolítása Fõleg 1 katonai objektumban!!!
Hmm, meg kell , hogy kövessem a népet, a Harrier tényleg nem repült a repnapon, érkezéskor a négybõl három leszállt, egy meglebegett majd aztán szállt le. Sajnos összekeverednek bennem a napok... sry.
Harrier nem repült, csak pénteken mikor megjöttek. Akkor lebegtetett a 4ik gép a futó végénél, biztos így üdvözölte a repülõteret a break után még. Utána el is gurultak Deltáig, majd mentek a statikra.
Én meg "War and Peace"-ben vasárnap, utánna meg zöld esõruhában ...
Tetszettek a kiállitott régebbi cuccok ... odamentem a fõnökhöz és megkérdeztem, hogy nem tudja-e hogyan juthat hozzá az ember veterán jármûvekhez, esetlegesen a magyar találkozókon lehet-e venni ilyesmit... Õ meg gondolom nem hitte el amit kérdezek ... "Mit szeretnél? Vezetni?" Én meg mondom ... "Dehogy ... VENNI" :) Aztán csak nézett rám nagy szemekkel ... De a tömegbõl valaki ajánlott egy faszit ...
Volt kint egy olyan GAZ hogy aszittem leszopom magam ... az 5 éves PUG-om nincs olyan jó állapotban ... Sikerült a gazdájával is beszélnem, de ilyet beszerezni esélytelen :(
Törökök után elkezdett a nép ténferegni, mi is kutattuk hol lehet cigit venni. Akkor mintha lett volna. De az életemet nem tenném rá, jó tömzsi gép volt lekonyuló szárnyakkal, ebbõl gondolom, az lehetett, meg a haverokkal megemlítettük. Közben néha arra figyeltem, lebegni nem láttam, ezért lehetett akár valami más is.
nem biztos, hogy igazam van, csak én nem láttam :) azért szombaton milyen szépen elkerülte a repülõteret az esõ, mikor reggel fél hétkor beértünk kecskemétre, ott nem esett, addig egertõl lefelé végig igen, aztán mikor este indultunk hazafelé ugyanúgy 1 km-re a reptértõl már megint esett, és onnan egész úton végig :D amikor a katonai idõjárás-elõrejelzés pénteken ezt mondta, nem nagyon hittem el :D
jajmár :) amúgy meg milyen majom dolog már ez, hogy idehozzák õket repülve olyan messzirõl, és akkor itt nem nem szállnak fel vele a show keretében egy percre se