Van 1 Opel KadettD 1.6D-m amit 2éve 1évig használt étolajjal használtam 1000km-ig elkezdett 14Liter-t fogyasztani 1 O gyûrû hibája miatt a dúsítónál volt szétszedtem és 1 évig nem használtam most össze raktam és nem indult el behúzatva sem
az adagolóba lerakódhatott az étolaj(bekocsonyásodott)
szerintetek mit csináljak az adagolót szétszedem akkor tutti nem rakom össze
képeket vmikor rakok be a porlasztócsúccsoknál látszótt a gyurmaszerú étolaj:-(
3liter étolajat kevertem 2liter gázolajhoz
személyes tapasztalat: 143km/h végsebesség helyett max 125km/h ha két ember ül bele aki minimum 100kg akkor max 100km/h eddig 20mp alatt volt 100km/h-n most ez kb 25%-al több fogyasztás az 5.5Literrõl 6.5Literre ugrott
az étolaj ingyért van a gázolaj kb most 265Ft/L ezért éri szerintem egyáltalán nem MCDonalds szaga van
mantam már tiszta étolajjal is - alapjárat akkor nem volt, nehezebben indult és nyomni kellet a gázt hogy le ne fulladjon kb max 100km/h volt
54Lóerõs az autóm és 5sebességes vátó van benne
nem kellet volna szétszednem
totalcar-ba volt hogy 1 Mercedest étolajjal üzemeltettek - ott azt mondták semmi különbség nincs, szerintem + van saját tapasztalat
a tv2-n is volt a VW Passat azzal már 10000KM mentek de azokúj étolajjal
az én kocsima elötte 532eKM volt és a hátsódob nem volt rajta mióta rajta van azóta -5kmh
németországba hivatalonsan lehet kapni BIOdieselt különban asszem 170Ft/L az áram magyarFT-ba és repceolaj
Magyarországon most létesítettek biodiesel elõállító üzemet napraforgóból készül asszem
"mantam már tiszta étolajjal is - alapjárat akkor nem volt, nehezebben indult és nyomni kellet a gázt hogy le ne fulladjon kb max 100km/h volt"
ezt nekem nem meséled be,tiszta étolajjal ,és semmi keverés??
Ha étolajjal is akarod üzemeltetni, akkor átkell alakítani az autót. Nem nagy vasziszdasz, egy origi autó átalakításí költsége 100ezret sem éri el külföldön. Azért külföldön, mert hazánkba tilos étolajat rakni a dizel autókba! Ha megfognak vele a fináncok, akkor nagyot kaszálnak rajtad. Ha mégis akarod az étolajat, max 5 littyo gázolajhoz tegyél csak egy liter étolajat. Olcsobban autokázol, motor teljesítmémy szinte nem változik. De kilehet mutatni igy is ha mintát vesznek a tankból.
Mol elkezdett árulni nõvényi alapu üzemanyagokat, a Neo Evo Dizel pl. ( ez a reklám helye, mol anyagi juttatásban részesít. :DD :) Nem fullosan növényi, hanem van benne. Nekem benzines autóm van, 95-ös helyett átáltam már a Neo Evo benzinre. Motor jobban érzi magát. Ott ahol max 70-ig tudtam felgyorsulni álló helybõl, ezzel az üzemanyaggal 110 volt a max két személlyel.
jobb ha az adagolóhoz nem nyúlsz hozzá,nem tudom mennyire értessz hozzá,én autószerelõ vagyok,de én is adagolóshoz viszem,amúgy szerintem telerakodott trutyival az adagoló zegzugai,és lehet ott a problem.
Külföldön bevett szokás. Spéci szûrökkel kell ellátni a tütüt, és kimondottan használt étolajjal lehet használni. Ezt fõleg a vendéglõsök használják ki. Mint irtam, erre már cégek áltak át, hogy átalakítsák az autókat. Régebbi tipusu autokat könnyebb. Magyarországon ez mint tilos.
"Környezetkímélõ üzemanyagok és Tapasztalatok"--használt étolaj mióta az???
Ehhez én is hozzá szolnék kolegámnak 1.9PDTDi-s passatja van 150LE lovas 1.5 éves a kocsi és neki azok a tapasztalatai vannak hogy harapósabb lett a kocsi (+5Le kb) gyorsabban gyorsul ugyan nehezebben indul de még semmilyen problémálja nem akatt vele és még azt hozzá teszem hogy ez nem holmi 1.5 sima semmi "extra" Diesel ebbe még computer is van rendesen és valaki írta hogy megy tiszta étolajjal igen megy tiszta étolajjal (a fáratt olaj teszi tönkre a motort) Na fateromnak meg 1.8D Ford Orionja van és neki a dieselje ami persze már 14 éves és neki is haraposabb lett meg dinamikusabb. Csak ezzel az étolajjal az a baj hogy 10-12 fok alatt már nem nagyon lehet használni mert annyira megdermed ja és igen a kocsi után sültkurmpli szag van :D (én sajnos nem tom használni az étolajat mert benzines kocsim van) (ja és az étolajat nem 5 perce használták hanem lassan 1 éve)
Üdv
ui.: Bocs ha rosszul fogalmaztam még reggel van...
Fáradt ojaj nem teszi tönkre a motort, ha átvan alakítva. Megint leirom. Magyarországon hivatalosan senki nem csinál ilyen átalakítást, mert étolajjal üzemeltetni a gépkocsit tilos. Étolaj után kevesebb a járulék mit a rendes töltõálomáson vett gázoljanak. Anno ez volt a gázzal is. Ausztriából hozták be az átalakításhoz szükséges alkatrészeket, majd othon, egy közönséges gázpalackból fejtették át a gázt az autó gáztartájába.
asse normális aki a modern befecskendezõs dízelbe önt étolajat pont múltkor volt hír hogy sok a dízeleknél az ilyesfajta meghibásodás megvizsgálták a magyar kutakat minden rendben volt ergó a mindenféle régi szar teherautóból levett mocskos gázolaj meg étolaj meg ilyenek miatt szarnak be azért az étolaj viszkója cseppet magasabb a dízelnél és átalakítás nélkül a hozzáértõ sem ajánlják a használatát
A fáradt étolaj miatt rakódott le a trugyi ugyanis a fáradt étolaj sokkal sûröbb mint a szint tiszta étolaj!
A neten több dokumentum film van errõl sõt az rtlklubon is volt annõ errõl szó hogy mit hogyan alakítanak át a külföldiek hogy menjen a gép!
Amint lejátszotta a tv kettõ ezt mindeki kezdte átalakítani az autóját de a magyar rendõrség lecsapott és tiltja az étolaj keverését az üzemanyaghoz mert azon nincs haszan az államnak 'adó'
azért megyek fritõzbõl kivett étolajjal, mert azt anyám úgy is kiöntené a kukába
az olaj mint tudjuk ha a földre kiöntöd akkor ot 1 darabig nem lesz fû így meg energiát nyerek belõle
pl ezt ez étolajat beletankolon akkor nem kell venni a kútnál - ezért környezetkímélõ mert amit nem tankolok bele azt nem is kell elõállítani
most van kb 20liter használt étolajom amibe hogy ne dermedjen meg öntötem 0,7 liter benzint(télen szoktak önteni IFÁ-kba, hogy könnyeben induljon pl.) és ebbe majd még 1 kis SprintDiesel is megy
tegnap be lett húzatva de az istenért se akart elindulni:-(
amúgy most kaptam 1 használt de jó adagolót egyik hawertól
amúgy ez 1 Bosch made in germany mechanikus adagoló 1évig tökéletesen bírta csak nem kellett volna állni hagyni, most is 1 Bosch adagolót kaptam
csak szeretek biciklizni és kocsit hanyagoltam mert nem volt rá szükség
amugy azt találtam mi lenne ha befognám satuba és benzint feckendezve vele 1 villanymotorral meghajtanám de nagyon - talán kitisztúlna
persze az 1. golfból van 1.5-sbõl turbos is és olyan amin nincs
de ugyanaz a motor meg vannak a bekötési helyek
arra is gondoltam veszek 1 1.5TD Isuzu-motoros Csepp Kadett-ot abba azssem 70Le van és a Turbót lecserélem 1 nagyobb nyomásúra, direct légszûrõ és rá kell állítani az adagolóra szerintem lazán el lehet érni a 90Le-t
Haverod is nagytudású lehet, hogyha többet költött a motor turbósítására, meg folytonos cseréjére, mint amennyit az auto egyátalán ér. Ennyi pénzbõl már jobb autót is vehetett volna akkor.
Ha teljesítmény kell, akkor vegyél egy GSI-t, ha meg a fogyasztás és olcsó fenntarthatóság, akkor kurváranemértem mit szórakozol a turbósítással...
Úgyérted a csigát megveszed 10ért? Persze, használtan, széthajtva. És utána kell intercooler, új leömlõ, csövezések, szívócsõ átalakítás, adagoló beállítás. Máris ott leszel hogy 150 rugó, és utána 200km után lekókad a motorod :D Nagyon megéri...
amúgy az étolajjal az a legfõbb baj hogy megeszi a gumi és mûanyag alkatrészeket ezért elõször ezeket kell lecserélni ...
"Nekem benzines autóm van, 95-ös helyett átáltam már a Neo Evo benzinre."
Nem tudtok olyan helyet a holtankoljak.hu-n kivul, ahol meg lehetne nezni ezeknek az "extrabb" uzemanyagoknak az aktualis arait??? (sajnos a holtankoljakon csak 95os meg dizel van) kivancsi vagyok melyik MOL kuton milyen ara van...
(ne nezzetek hulyenek: ezen frencsajzon belul is van 14 forint elteres a sima 95osnel!)
nemtom Maszka minek erõlködsz ezzel a kadettal :S inkább adok egy tanácsot vagy kettõt:
1: villás darú + roncstelep = sajtoló 2: Tedd le a jogsid,mert ha elkapnak akkor nagyon megfingatnak ezért
Nem tudod "turbósítani" mert a blokk nem úgy van terveze, ha meg cserélnéd a blokkot az fõalkatrész cserének számít és arra már engedély kell aztán ujra mûszaki....
arról nem is beszélve, ahhoz h tuningot/erõt vigyél bele a motort meg kell rendesen csinálni. Ha étolajjal tömöd akkor feljtsd el a turbót.... Jó motorra kell alapozni és nem turbóra......Nekem 24 éves a golfom, megcsináltattam a motort és lám gyorsabb és megbízhatóbb lett. de MaSzka te tudod.......
inkább a megbízhatóság volt a cél, 4-5LE is valami. A passat nekünk Bio diesel-lel volt tömve párszor.Nem igazán érzem a külömbséget, persze azzal városban megyünk csak. Semmi bajom ezzel az üzem anyaggal, de ezt gyorsulási versenyen még nem próbáltuk......... Az ismerõsöm viszont olyan kocsit vett ( új ), hogy ha biot tankol bele és a szervízbe viszi akkor +1 évet, vagy 25000 kilométert még kap gariba...
Bcs nem én, az ismerõsöm.Ez szerintem nem reklám topik. És fingom nincs, mivel nem jegyeztem meg a cég nevét....... Így csk ennyi infot tudok adni, sajnálom
Sziasztok! Nagyon jó hogy ennyi embert érdekelnek ezek az üzemanyagforrások! Azt szeretném megtudni, hogy milyen anyagtól nem dermed meg a sertés zsír? Nagyon sok tepertõt sütünk és a felesleges zsírt elautózzuk, csak reggelente vanna úgymond gondok:) tud valaki segíteni? nagyon köszönöm.....bye
Ha visszaolvsol, meg is találod hogy benzin. A zsír oldódik a benzinben, a benzin meg nem fagy meg olykönnyen. A diesel simán megy tiszta étolajjal, ezt azért írom mert valki ezen szörnyûlködött. Egyébént apám tök hülye. Többek között van egy új féle passatunk, és mindenféle szar gázolajjal hajtja, és csodálkozik hogy félévente új adagoló. Adagolóra van péz, gázolajra nincs.
be kell szerelni egy bojler fûtõbetétet a tankba ami folyamatosan 45 fokon tartja a sertészsírt ezen a hõmérsékleten már a kellõ viszkozítást lehet elérni
Szerinted ha régen a mol már a kijelzõ tábláit is takargatta (ami ellen törvényt hoztak hogy ezt nem lehet csinálni mert emgtévesztik az ügyfeleket) akkor a weboldalukon is fent lesz mondjuk hogy msot mennyiért lehet tankolni? (ugyan ez más kutnál is)
Arról nem is beszélve hogy kutanként változik az ár :D
Lidl: 198FT 1Liter étolaj.... Egyébkén a passatok "nagy" részében van olajkályha a motortérbe... (vagy legalábbis én már láttam 1 párat) egyébként az étolajtol azért megy "tönkre" a motor mert a diesel-be van kenõanyag ami ugye keni a dugattyút meg mittom én még mit ott ajánlatos 1 kis METABOND-ot vagy olajat önteni az étolajba nem sokat max 1 teli tan étolaj mellé 1-2 deci olajat (motorolaj)
Környezetkímélõ üzemanyagok és tapsztalatok helyett ajánlanám még a Hogyan csesszük el a motorunkat pár tízezer kilométer alatt címet.
Persze a disznózsíros megoldásokra gondolok.
két hete a teszkóba egyet fizet kettõt kap akcióba 260 ft volt 2L repceolaj
hm.... nekem egy renault 19 es van 405.000 km el. 100.000 ment már ek zsírral és semmi baja a kocsinak, nem értem mire célzol?
Egy haveromnak 1.6-os I-es Golfja volt és vagy 2-3 évig használt sütõolajjal használta (Lángosos ingyen adta neki), aztán eladta. Egyébként petroleumot is lehet önteni az "üzemanyagba" hogy ne dermedjen, csak 1 kicsit többet mint benzinbõl, ha a benzint túladagolod az nem egészséges.
szerinted, ha a holtankoljak.hu osszesiti az osszes 95os meg diesel fuelt, es korrekten kilistazza hol a legolcsobb(igen meg a MOLet is -> 39es HSZEM!) akkor remeltem van ahol meg tudom nezni a huzosabb benzinek arat is... -.-
fogadunk hogy megmondod hogy az oldal szerint melyik a legolcsobb mol kut akkor én találok annál olcsóbb kutat? illetve megmondod melyik a legdrágább mol kut akkor én találok drágább mol kutat?
biztos... nemtom eddig amiket en nezegettem ott azok eddig mind bejottek... mikor mittomen haverokhoz/ismikhez/meloba elmentem es fogytan voltam az anyagban,a akkor megneztem mi esik utba... es ott is annyi volt... szal biztos nem tokeletes a tablazat, de nekem eddig mindig passzolt, biztos mazlis vagyok ;)
szal meg mindig kivancsi lennek, hogy hol ocsooo' a joag uzemanyag...