Üdv! Legelõször, mielõtt mindenki beszolna, leszögezem, hogy tudom, van már robogós topikk, de ez robogó TUNING topic. A megértést köszönöm. :)
Nos engem mostanában kezdtek el érdekelni az ilyen robogóra való tuning cuccok. Egy Malaguti F10-est hajtok már egy ideje, de még nem gondoltam rá, hogy tuningoljam. A topik lényege alapjába véve, hogy segítsünk egymásnak. Nos engem is érdekelnének apró tippek, hasonlók, mivel anyagilag nem vagyok annyira elengedve, hogy mindenbõl a legjobbat vehessem meg...
Aszmegcsinálom a gokartommal is..-.- Inkább kell valami jó kis kipufogórá azt annyi.gyárit áthelyezni egy KUKA nevezetû helyre, vagy eladni, egész szép summát adnak a robogó kipukért, ~5 k. De elõtte leömlõ csatlakozását kötberajzolod mejd kivágod félcentis acéllapból, és ráhegesztess 1 kicsivel nagyobb csövet a gyárinál és elkezded hajlítgatni kedved szerint, persze nem a blokk on hanem a satuban..:)
Nem úgy értettem, hogy akkor most ahogy kedvem van hajlítok 2 t-3 mat, mert akkor 1 nagy rakás sz@r lesz az egész. Csak én kicsit 1 szerûsítve írtam le. De PL jó dolog az is, ha fogod, levágod a kipufogó dob végérõl az az 1-1,5 cm átmérõjû folytásnak szánt csonkot, helyére beraksz 1 3-4 centist, ezt megteszed a kipufogócsõvel is, és a rögzitõt ami a leömlõ végén van azt akkorára szélesíted mint a blokk kivezetése, mert ott is van folytás... Persze ezek elõtt fogod, és ketté vágod a dobot és kiüríted belõlle a tartalmat, ami szint úgy folytás...
Mellesleg, ha valakinek van (vagy tud) eladó sport kipufogót, az szoljon! Valahogy nincs kedvem 20-30 ezret fizetni egy újért...
Egy 50 cc-s robogót egészséges határok között 50 km/h-ról, 70-75km/h-ra lehet feltuningolni. Mondom egészséges!
Lehet egy 50 köbcentisbõl 120-at is kisajtolni, de az a motor NAGYON rövidéletû lesz. Végülis ha van pár komplett pót motorblokk, akkor érdemes tovább tuningolni, amúgy meg nem.
Egyébként meg, ahogy már írták, szórakozz még kicsit vele és gyere a nagyok közé, robi csak arra jó, hogy megtanuld a motorozás alapjait, egyensúlyod fejlõdjön picit stb.
És akkor mit csinálljak ha tuning nélkül megy 80-at? :)Csak egy nagyobb (nem sport) kipufogó van rajta...
Egyébként én a gyorsuláson akarok javítani, mert az nem a legjobb... Igazábol ilyen beállításokra lennék kíváncsi. Mert tudom hogy sok mindennel lehet benne babrálni, de nem nagyon tudom, hogy mivel hogy... :)
"Egyébként én a gyorsuláson akarok javítani..." Lámpánál olyan lassan tudok elindulni vele hogy az elektromos biciklis nénik legyorsulnak... Gondolom valami nincs jól bellítva( lehet , hogy az ac-m szar) de amég nem tudom mi addig nem akarok újat semmiböl...
Kontrasztrugó erõsebb kell bele,esetleg erõsebb kuplungrugó. A gyári dobokra van belõve az erõátvitel,tunning dobokhoz magasabb fordulaton oldó kuplung,és erõsebb kontrasztrugó kell.
A tiédnek tuti hogy a hajtáslánca rossz,vagy túlpörög,vagy túl alacsony fordulaton indul.
A gyári f10-es úgy gyorsul,mint egy jó jog./naná mert ugyanaz a motorja/
Akinek ilyen robogója van az elmondhatja, de én mostanság csak honda dio val hülyülök.Ami haveré.:) Azon toom, hogy van, de ezen nem.. Am valahol az alapjárati csavar mellett... Am ha köldessz gyorsan képet mogmondom/mondjuk, vagy ha valaki gyorsan megmondja akkor elõ a laposcsavarhúzót, pattanj fel rá,m ki az utcára, állítgass és tesztelj.:)
A gond az,hogy még drágább lesz,ha jóskapista is beletúr.
Kontrasztrugó:2400 ft kuplungrugó:2000 ft szíj:3500 ft
Valamelyik kell ezekbõl,de lehet hogy csak a variód borult össze,vagy valaki valamit elkúrt rajta.Egy becsületes szerelõnél meg kell állnia 8000-bõl az egésznek!
Miért a tunning,amiért nyitottad a topicot,30-40 ezernél indul. Mirõl beszélünk?
Ok, de nincs olyan szerelõ akire rá merném bízni... malaguti szakszervíz meg szerintem az egész országban is ritka... de ha valaki tud valamit Tata, Tatabánya környékén, az szoljon.
Most mi a f@sz bajod van???!!!!!!! Te vaktába állítod a levegõt??? Am azért mert volt 2 hülye 5 letem attól nam vagyok full hülye hozzá..-.- Azért mert folvágtál 1 kitámasztót a robogódra és megtanultál pár trükköt amit ha én is gyakorolok biztos meg tudok csinálni ettõl nagyobb vagy és le ugathatsz? Ez fórum, ahol az emberek MEGTÁRGYALJÁK a dolgaikat, SEGíTENEK a másiknak és esetleg KIJAVíTJÁK a hibáit.!
Akkor örüljél magadnak és tartsd meg a beszólásaidat a barátaidnak...(már neked vannak ilyeneid-ilyen hozzáállásal nem hiszem) Azt mondtam hogy nem ismerek a környéken robogó szerelõt. Aki ilyen érthetetlen annak én magyarázhatok hogy mi a bajom,faszom magyarázzon a falnak! ( volt már egyébként szerelõnél, csak éppen nem tudta összerakni, nekem kellett megcsinállni... ennyit a "minden szerelõröl"...)
Nem toom mit pofáztál be a 47# hsz re... Mert ugye te vagy a profi és már látszatra tudod, hogy hogy jó a benzin/levegõ arány, és te csak a körmödel csavarod ki a csavart... Jóvan, sztem most már kicsit lassíts ... Alig, hogy regeltél máris orrba-szájba okítassz és kötsz bele mindenkibe.
47-es Hsz-ed egy baromság!De mivel nem értesz hozzá így bõszen emlegeted.A pótlevegõnek ha gázt adsz semmi szerepe nincsen,keverési arányt a síbertûn tudsz állítani,vagy másik fúvókát raksz bele. Ha egy nyomorult f10-es végre jól megy,akkor nem nyúlunk a karburátorhoz,mert azt is elbasszuk,ami jó.
Itt a nicked mögé bújva meg kibaszott kemény gyerek vagy,de leszarom.Ha szembe állnál velem,már kaptál volna két sallert,de ha folytatni akarod hajrá itt mindenki olyan kemény lehet amilyennek képzeli magát.
"Ha szembe állnál velem,már kaptál volna két sallert,de ha folytatni akarod hajrá itt mindenki olyan kemény lehet amilyennek képzeli magát."
És ezt pont te mondod? Komolyan mondom röhögnöm kell... XD
Egyébként... gondolom, hogy jobban értesz hozzá mint én, ezért vártam hogy segítesz(ezzel nem is volt baj), esetleg még kérdezhetek is. De látom nálad ez nem így mûködik... Valaki nem tud valamit, az hülye, maradjon is az... nem?
Sajnos egy fórumon kevés a szakértelem, komunikációs készség sem árt...
'( volt már egyébként szerelõnél, csak éppen nem tudta összerakni, nekem kellett megcsinállni... ennyit a "minden szerelõröl"...) "
Egy f10-et!Inkább havernál vagy rokonnál nem?Olyan egyszerû,mint a vasgolyó. Ne akard beadni nekem,hogy egy motorszerelõ darabokban adja vissza a motorodat!Autószerelõnek nem kell értenie hozzá,mert autón nem használnak variomatic váltót,de egy motorszerelõnek aki ebbõl él ez alap dolog.
Egy 18 éves kölyköt bármikor kiosztok,ugyanis 33 éves vagyok és versenyszerûen kajakoztam 15 évig.De ha jólesik nyugodtan röhögj,otthon szabad!
Elcseszettül nem érdekel, hogy elhiszed-e, vagy sem... Különben meg mi közöd hozzá hogy hol csinálltatom meg...? kérdeztem hogy pontsoan hol kéne, válasz helyett tolod az idóta szöveget.
Ha szerelõnél lett volna,leírtad volna mennyibe került,hiába hazudozol!
Idegeskedhetsz leszarom,mert egy csóró sutyerák vagy aki megérdemli hogy Zoolee-féle mekk-elekek turják a kókány motorját,mert normális szakemberre sajnálod a pénzt.
Honnan a faszomból tudjam,hogy ki szerel Tatán motorokat?Én mondjam meg hova vidd?Tekergesd a levegõcsavart hátha megjavul!
Igen csóró vagyok képzeld el, és nagyon sajnálom, hogy nem tudok százezreket költeni robogóra, de sajnos ez van... (egyébként a szerelõ autószerelõ volt és ismerõs, de átom neked már megvan a saját történeted, úgyhogy nem mondom tovább)
Én javítottam autószerelõ után robogót,aki megfuratta,szimmeringeket,gyertyát,légszûrõt cserélt karburátort tisztított,mégsem lett jó.
A tulaj elhozta hozzám a motort,hogy mindent megcsináltak,és még mindíg nagyon gyenge,max 30.A kipufogó végén egy csavarhúzóval és kalapáccsal levéstem körben a kormot /30 másodperc/ és a motor hibátlan lett.
Az autószerelõ hiába jószándékú,ilyen hiba max a trabanton fordulhatott elõ 15 éve,egyszerûen nem gondolnak rá.A tulaj kifizetett 30000-et csak alkatrészre,én meg azt mondtam 'majd meghívsz egy sörre".
Ugyanez a helyzet a variováltóval is,egyedül a kombájnokon használnak hasonlót,az átlag autószerelõnek sajnos fogalma sincsen hogyan mûködik. Ugyanúgy kevés a jószándék mint Zoolee esetében is,aki igazából segíteni akar,de az kevés.
A fiatal robogósok többsége elöbb vesz veg minden gagyi tunning cuccot több 10 ezerért,mint hogy rendbeszedesse a legatyásodott robogóját,pedig egy szerelõvel jobban járna anyagilag is.
Az én jogom teljesen gyári 50-es,csak az elektronika lett kicserélve,hogy ne szabályozzon.80-at megy és pont úgy gyorsul mint egy 70-es tunningolt nagytestû,és sosem döglik meg.Egykerekezni így gyári állapotában a legjobb.55 km/h-nál fel tudom venni egykerékre,ezt egy 180-as runnerrel sem tudom megcsinálni,hiába 20 lóerõ.
És a nnak a króm végnek mi köze volt hozzá? Folytotta, vagy mi?