Az új King's Bounty RTS (a kalandozó térképen valósidõben zajlanak az események), TBS (hexa alapú csaták) és RPG (hõsünk fejlesztése) elemeket egyaránt tartalmaz. Remélhetõleg egy újabb színvonalas TBS-t (én elsõsorban eként tekintek rá) eredményez a projekt.
Megjelenés várhatóan 2008 elején. Bõvebb információk az alábbi linkeken.
A megjelenés még legalább fél év. Addig beszélgessünk róla! Én nagyon várom.
Na igen, nagyon ígéretes kis játéknak ígérkezik, érdemes megnézni a trélereket remek hangulatot sugároznak. A látványvilágot szerintem nagyon eltalálták, akkor is, ha néhol hasonlít a HoMM-re, külön tetszik a a szintén a nagy testvért idézõ, spellbook. Egyedül az valósidejû adventure map zavar, szerintem nagyon nem való ehhez a játékhoz.
Mind a King's Bounty, mind a Fantasy Wars (mindenkinek ajánlott, aki szereti a Panzer Generalt vagy a Fantasy Generalt) elõkelõ helyre került a várólistámon, remélem, hogy az oroszok bizonyítanak mindkét játékkal.
Igen a King's Bounty tényleg kellemes kis játék, nekem az irányítás feküdte meg némileg a gyomromat (HoMM IV után találkoztam vele, addig csak HoMM sorozatot ismertem), illetve eleve nem szeretem, ha idõre mennek a dolgok - a Fantasy Wars persze más tészta :)
És valóban, kíváncsi vagyok a Jagged Alliance és a Disciples harmadik részére is (sõt, tulajdonképpen én még a második részére várok), régen lehetett ennyi ígéretes TBS-re várakozni (szintén érdekel még a HoMM V: Tribes of the East).
Huh, ez volt az elsõ játék amit PC-n láttam életembe^^
Régóta figyelem ezt a projectet és nagyon ígéretes. Az eredeti 8 bites változat nagy kedvencem, bár ahhoz már csak nyomokban hasonlít, azért szívdobogtató újra látni a címet. :)
Decemberben is került ki pár screenshot, de én nehezen tudtam kibogozni, melyik új és melyik régi, de így utólad azért belinkelem, a HW-n megtekinthetõ néhány.
Ez pedig egy decemberi preview változó korú képekkel, aki tud oroszul (és "cirillül"), az biztos talál a szövegben is érdekességet.
Idõközben felrebbent a megjelenésrõl egy február 1-jei pletyka, de a hivatalos fórumon ezt valószínûtlennek tartják, így feltehetõleg csak a Gamespot tippjérõl van szó, és tovább kell várnunk a játék boltokba kerülésére.
Pár új kép, az január 31-ére és a február 4-ére datáltakat érdemes nézni.
Remélem, nekünk sem kell sokat várni... Bár az amazon.com-on októberrõl beszélnek :S
Egy vélelmezett észak-amerikai megjelnés nem feltétlenül érint minket, az orosz játékok hónapokkal elõbb szoktak megjelenni nálunk. Vélhetõen a seven m lesz a hazai kiadó, remélhetõleg nem készítenek hozzá honosítást, és akkor még (kora?) nyáron megjelenhet.
Linket adnál a topikhoz, mert én csak az észak-ameikai megjelenést illetõ amazon.com-os dátumot látom ott is, melyet hivatalos személy nem "hitelesített". Emellett szerintem úgysem az Atari adja ki nálunk.
Az április 20-án Moszkvában tartott Orosz játékfejlesztõk találkozóján (KRI 2008) a díjkiosztás során egyértelmûen tarolt a King's Bounty.
Elvitte a Legjobb játék, a Legjobb szerepjáték és a Legjobb játékdizájn díjakat, továbbá a hallgatóság különdíját is ennek a játéknak ítélték. A Sajtó elismerése díjat a játékot fejlesztõ Katuru Interactive cég igazgatója kapta meg.
A CRPG.ru weboldal szerencsés tesztészei kipróbálták a játékot, 9.5 pontra értékelték a 10-es skálán. A cikk pongyola google fordításban itt olvasható.Jogosan lehet büszke a csapat.
Biztató, de azért az oroszok is szeretik felpontozni az aktuális hazai sztárt, ráadásul náluk a mûfaj is népszerû.
Sajnos nem vagyok jártas a cirill betûkben (sem az orosz nyelvben), de kiderült az is, hogy az orosz demó 500 MB-os, illetve elkészült/készülõben van egy 17 MB-os elsõ patch a vadkeleti verzióhoz.
Publikus demóról még nem tudok, a méretérõl ezen az oldaon olvastam, immár a második hír, az elsõ az orosz Collector's Editionnel foglalkozik. Érdemes megnézni.
A képeket a méretük miatt nem szúrom be, de linkelem ide is:
Mikor jön. Sehol nem találtam egy dátumot se (illetve egy helyen 2008 q1 de az már elmúlt)... A c64-est meg ke lehetne adni iphone-ra már, a mobile windows-os az botrányosan rossz...
Oroszoknál már megjelent, európai, észak-amerikai megjelenésrõl még nem tudunk pontosat.
Itt frissültek a CE-hez mellékelt képek, és egy orosz újság beszkennelt rivjúja is megtalálható.
Eszmeletlen jo game volt c64-n, megvettem valami csomagkuldos cegtol, utanvetelben, de nem tudtam hogy a B oldalrol masolatot kell kesziteni jatek elott, mert visszair valamit es nem fogod ujrakezdeni tobbe, csak folytatni :)
Saharia-n mar eszmeletlen brutal egysegek voltak....
Jah, es ugyan hasonlo a HOMM-hez, de itt nem volt eleg csak megvenni az egysegeket, itt hetente is kellett fizetest adni neki
A megjelenés tény, elég csak az orosz hivatalos oldalra ellátogatni. Demó még nem jött ki, a warezverzió nem izgat, de nem is látom sok értelmét, hogy orosz nyelvû cuccokkal "szórakoztassa" magát valaki egy sztorialapú játéknál, ha pedig a a kedvet meg is hozná, lehetne várakozni az emberi nyelvû megjelenésre. (Na persze fennáll al ehetõsége, hogy valaki beszéli és kedveli az orosz nyelvet, és a Fantasy Wars esetében az is megtörtént, hogy több hónappal a hivatalos angol nyelvû megjelenés elõtt kikerült egy kevésbé hivatalos verzió.)
Ha valaki esetleg nem tudná, az eredeti King's Bounty rajta van a HoMM CD-jén. (Egyébként az oroszok - lévén õk a tettek emberei - készítettek két nemhivatalos folytatást neki már annak idején.)
A Best Computer Games orosz újság 20 oldalt szentelt a játéknak, az értékelésük 90%.
A mail.ru értékelése 9.5 pont a tízbõl, bocs az angolért: "No matter if you enjoy the mix of strategy and turn-base tactics you will fall in love with King's Bounty. This game is really what we were really missing so much"
Az igray.ru értékelés 9/10, angolított idézet: "Genius game that takes you in and will never let you go. Heroes V can't match it. Here in King's Bounty every battle is extremely interesting and there are heaps of tactical opportunities"
Angol megjelenés Október 23 :S :S Remélem addig kitalálnak valamit az orosz verzió nemhivatalos emberi nyelvé fordítására :)
Kipróbáltam az orosz verziót.
A grafika egész hangulatos, bár picit gumimacis: érezni, hogy a fejlesztõk sokat WoW-oztak. Amúgy jó.
Nagyon sok benne a duma, végigolvasni az angolt sem nagyon fogjuk. Az egyetlen probléma, hogy a feladatokat és a válaszokat nem értem. Annyi, hogy beszélgetések elõtt menteni kell.
Ha valaki el szeretné kezdeni és nem megy a telepítés, kérdezzen nyugodtan. Egyébként a harmadik szobában a vízesés mellett ásni kell a D gombbal :)
Nekem nem megy, felraktam, patch... (öö krekk, pszt!) majd védelem lemezt ellenõriz és kidobja gondolom hogy nem jó (nemtudok oroszul, rég tanultam már :D )
Indítsd el a protect.exe programot a játék fõkönyvtárában és válaszd a legalsó opciót, hogy remove driver completely. Ha megvan, töröld a játékot. Utána mountold ki és szûntesd meg az összes daemon-tools virtuális meghajtót és uninstalláld a DT-t is. (utána restart)
Szedd le a legújabb, 4.12.3 verziójú DT-t (az ingyenes lite is jó a weboldalukról), és persze installáld. Hozz létre 1 virtuális emghajtót és mountold a KB lemezét.
Installáld a játékot, de még ne indítsd el! Ha feltelepítetted, töltsd le az 1.2 patchet!
http://www.kingsbounty.ru/patches.php Itt a cím, a felsõt, a 21 megásat szedd le!
Tömörítsd ki a gépre a cuccot, majd indítsd el. Amíg ... a szöveg vége, addig dolgozik, ha !, akkor kész a frissítés és rányomhatsz a gombra.
Még mindig ne indítsd el a játékot!
Másold be a crack könyvtárból mind a 4 fájlt a játék fõkönyvtárába!
Én megint elindítottam a protect.exét, remove driver completely, ha ez megvan, akkor kikapcsoltam a DT-t és az install drivert is megnyomtam.
A következõ indításnál futott a játék! Egyébként lehet, hogy csak én bonyolítottam túl, de ha ezeket így megcsinálod, szerintem menni fog. Szenvedtem vele én is, de szerintem megérte :)
Szóval kipróbáltam a játékot, pár órát játszottam is vele.
Szeintem nyugodtan ki lehet próbálni az orosz verziót, annyira nem vészes.
Varázslót vagy paladint nem mertem indítani (oroszul a varázslatokról fogalmam sincs), marad a harcos!
Nagyon sok a duma, úgysem fogja az angolt semnki sem olvasgatni, egyedül a quest log lenne érdekes. Viszont a nélkül tényleg bonyi egy picit. Mind1, így is el lehet lenni, visztont van egy csomó questem, fogalmam sincs, h mi mit jelent, a hõsöm pedig lassan fejlõdik és pénz is alig jön, viszont a sereg fenntartásának a költségeit már nem bírom tartani. Hiába kicsik a veszteségek egy csata során, kell a folyamatos utánpótlás, az ellenséges seregek meg túl erõsek.
Kifejezetten nehéz a játék (4 nehézségi szint van, a 3.-on ugrottam neki, szóval lehet könnyíteni). A csatáknál, mint rájöttem, szinte minden egyésgnek van (akár több) speciális képessége is, ezeket jobb alul lehet aktiválni, a használatuk elengedhetetlen! A hõsnek van egy hadvezetés képessége, ez meghatározza, h egy adott egységtípusból max mennyi lehet a seregben. Ha a határértéket túllépik, a csatatéren irányíthatatlanná válnak és akár a saját egységeknek is nekiesnek!
Amúgy szinte mindig többszörös túlerõ ellen kell harcolni, a veszteségek elkerülhetetlenek, a jutalom meg általában kicsi, nem fedezi a harc költségeit.
A szörnyekkel egyébként nem kötelezõ csatázni, néha el lehet csalni õket és felvenni a kincset, amit védelmeznek!
Viszont nagyon sokan vannak, 5-10 lépésenként valaki már a vérünket akarja. Ha menekülünk valami elõl, könnyen egy fa mögött rejtõzõ egység karmaiba rohanhatunk!
A kamerakezelés botrányos, néha picit átláthatatlan a dolog, az üldözõket meg nem mindig könnyû lerázni.
Az elsõ kis helyszínt bejártam, viszont ha tovább kalandoznék, a megcsappant létszámú seregemnek szinte esélye sincs a hordákban bóklászó beholderekkel szemben, szóval... Lehet nem lenne hátrány érteni a questeket.
Amúgy nagyon jó a játék, bohóckodni jó az orosz változat, ha megjelenik itthon, kötelezõ vétel! :)
4.4 giga a telepítõ, jó lesz nekem a demó is, de nagyon el kell cseszniük ahhoz, hogy ne vegyem meg a megjelenés napján. Amit Szeszmester írt, az alapján tuti jó!
Nagyon sok a duma, úgysem fogja az angolt semnki sem olvasgatni, egyedül a quest log lenne érdekes.
Cáfolok, én bizony fogom olvasgatni, ahogy a HoMM IV esetében is megtettem - bõsz szótározással -, pedig ott aztán rendszeresen több oldalnyi szöveget kellett legörgetni.
Egyébként ez az a játék, amirõl nem tudom elképzelni, hogy ne tetszen, így nem lehe tkérdés a beszerzése - a Fantasy Warsszal együtt, addigra talán annak is esik egy kicsit az ára.
Félreértés ne essék, én sem sokallom a Fantasy Wars árát, és szívesen támogatnám is annyival a játékot, mert a demót nagyon élveztem, a stílust pedig imádom. Úgy viszont máris kellemetlenebb számomra az ára, hogy éppen le vagyok égve, és van egy halom már most fillérekért kínált játék, melyet szeretnék megvenni - mégiscsak szívesebben veszek abból az árból 2-4 játékot, melyek akár hamarosan el is tûnhetnek a polcokról. Az FW úgyis lesz még olcsóbb, idõm pedig sajnos nemigen akadna mostanában rá. (De ha mégis, mindig akad pár játék, mely a szabadidõm "megszállására" pályázik, így türelmetlenségre egyetlen okom tényleg csak a játék támogatásának szándéka lehet.)
Emellett rövidesen kap kiegészítõt is, így elgondolkodtató, hogy bevárják egy esetleges Gold kiadást.
Mindenféle infokat olvastam már az angol megjelenésrõl. Mellesleg ugye a press már kapott angol verziót, szal kérdés: Szerintetek mikorra várható angolul a játék ?
Druzsba kollega magyarítást készít hozzá, szerintem ez is egy szempont a FW mellett! (valszeg a golddal is mûködni fog, ha lesz olyan)
Amúgy nem örülnétek egy magyar KB-nek? :) Mert én nagyon, mondjuk én a fordítói oldal miatt...
A press kapott angol verziót? Vannak angol screenshotok, de azokon csak az interface meg 1-2 dolog van fordítva, az igazán sok duma az NPC-kkel van.
Még annyit megemlítenék a játékról, hogy az MI kifejezetten jó (csaták közben), okosan használja az egységeit és azoknak a képességeit.
Azt vettem észre, hogy eleinte nehéz és sok az újratöltés, 1-1 támadás során csaták sorsa alakulhat. A véletlenszám-generálás elég érdekes, talán a csaták elõtt csinálja vagy nemtom, de volt csata, aminek többször nekifutottam és az ellenfél mindig a kulcspillanatban sebzett kritikusat.
Viszont egy idõ után elkezd erõsödni a hõs (a többszörös túlerõvel persze itt sem tud mit csinálni), fõleg, amikor megkapja az idézhetõ szellemeket. Innen arról szól a játék, hogy egy területen elkezded sorban darálni az ellenfeleket, hogy a "düh" értékedet magasan tartsd, mert ebbõl idézed a szellemeket. Ha ez lecsökken, vagy kezd fogyni a sereged, akkor lehet kezdeni a fosztogatást a megtisztított területen.
Minden egységnek saját speciális képessége van, amiket a végletekig ki kell használni. Olyan serweget kell összeállítani, amiben különbözõ erõsségû, egymást kiegészítõ lények vannak! Szerintem nagyon jó a megoldás, mintha a Heroes rendzserénél is jobb lenne! Itt rá vagyunk kényszerítve, hogy egy viszonylag gyenge egységet is használjunk, mert csak abból tudunk nagy tömeget a seregünkben tartani, akik így iszonyatos sebzéseket képesek osztani. Viszont önmagában gyenge, varázslatokat mindenképp rá kell pakolni, illetve védekezésnél más egyésget kell használni, ami bírja a strapát.
Alig várom az angol változatot, ott varázslót fogok indítani :)
A véletlenszám-generálás elég érdekes, talán a csaták elõtt csinálja vagy nemtom, de volt csata, aminek többször nekifutottam és az ellenfél mindig a kulcspillanatban sebzett kritikusat.
Ez nem újszerû, így mûködik a HoMM V-ben is, de szerintem némelyik korábbi epizódban is. A Civ IV-ben is elõre el van döntve, csak ott nincs is lejátszható csata. Ez azért van, hogy ne lehessen visszatöltögetéssel olyan könnyen kijátszani a különbözõ eséllyel bejövõ különleges képességeket. Ez érthetõ magyarázat, de attól még nem szimpatikus nekem ez a módi.
Képek a játék elejérõl: http://img524.imageshack.us/img524/3755/kbsi4.jpg http://img233.imageshack.us/img233/6162/kb2od5.jpg http://img114.imageshack.us/img114/7453/kb3gt5.jpg http://img114.imageshack.us/img114/1677/kb4xq0.jpg
Nagyon jó játék lesz, ha megjelenik emberi nyelven.
Te atyaisten az "Under the Shadow of oak" milyen szép zene....Komolyan mondom teljesen meghatódtam tõle. Mostmár duplán várom a játékot...
Elírtam
*"Under the Shadow of an oak"
Csodálatosan néz ki, mégsem bírom magam rászánni az orosz verzió kipróbálására... túl sok éve játszom már úgy, hogy értem angolul a játékokat. :)
Nézegettem az orosz fórumokat (már ennyire értem a nyelvüket ;))
A játék nagyon könnyen moddolható, már elég sok játékosok által készített cucc van, többek között egy teljesen új sziget is készül! A felület könnyen megváltoztatható, új egységeket stb. bele lehet rakni. Szóval, elégé modderbarát.
A kis plussz infóval könnyen megtaláltam a játék nyelvi fájljait. Remélem lesz hivatalos fordítás, ha nem, majd lefordítom a scene-nek :)
Jól van, most már elég lesz a nyálcsorgatásból! >:) Bár ma végre megjött a Heroes V Goldom, úgyhogy témabarát módon fogok nyomulni az elkövetkezendõ hetekben. :9
Legalábbis preview copy "angolságát" tekintve jobb, ha dolgoznak még rajta... :) Egyébként nem hiszem, hogy csak a fordításról van szó, a fene tudja, hogyan állapodtak meg az Atarival.
Lammer: Hivatlaos iformációt még nem adtak ki, egy ideig az amazon.com szolgált ezzel (tehát semmit nem jelent), de a mai napig számos komolyabbnak mondható tematikus oldlaon tartja magát az október 31-i NA és a szep. 23-i EU megjelenés. Bár a 1UP-on dec. közepére teszik...
Szóval a sötétben tapogatózunk, és csak reménykedni tudunk, hogy mindannyian megkapjuk október környékén a "fa" alá.
Old Games: King's Bounty Games Download PC-re!: Link:URL=http://gamempire.extra.hu/downloads.php?cat_id=2]gamempire.extra.hu Játék leírás: Link:Gamempire.extra.hu News:Gamempire.extra.hu
- Ein 32seitiges Artbook mit Concept Arts, Artworks etc. von Kings Bounty - Ein Tshirt (wie genau das aussieht weiß ich noch nicht) - Ein A2 Poster - Eine Bonus-DVD mit folgenden Inhalten --8 Tales from Endoria movies -- Web Fan kit -- Goodies : wall papers, screens saver -- Artworks, sketches and an exclusive artwork. -- Die Endoria map -- Alle King’s Bounty trailer -- Exclusive developer interviews
Blizzardhoz eleve nem mérném (bár a BattleChest nem is CE), de annyival többet a Witcher CE sem tud (idehaza Artbook sincs benne, ugye - mondjuk a 32 oldal kevésnek tûnik, hacsak nem A4-es méretû :). Mindenesetre én sem a tartalomtól vagyok elájulva (a régi szép idõkben ez normál kiadásnak talán elment volna...), hanem a doboztól, és a ténytõl, hogy már egyre közelebb van.
Azt én is hiányolom, nem szokás kihagyni, ráadásul mintákat már tettek letölthetõvé belõle, azt várná az ember, hogy akkor a játék mellé is adják. Azért még reménykedem. Legrosszabb esetben játék közben leszek kénytelen hallgatni :)
Na látod, neked is inkább csak a doboz tetszik! :) Azért a Witcher CE-ben volt olvasnivaló bõven, a Bestiárium pedig felfogható volt egyfajta artbooknak is, az audio CD-rõl nem is beszélve, az volt a legjobb. Engem a pólók, nyakláncok, karperecek, szobrok nem igazán szoktak lenyûgözni, poszterem pedig egy volt, egy van, és egy is lesz, azt én le nem cserélem. :P A Wow Battle Chest tényleg nem CE, de viszonylag ritkán találni a korongok mellett közel 500 oldalnyi színes, majdnem A4 méretû útmutatót, meg úgy az egész kiszerelés iszonyúan ízléses, mindezt 7000 pénzért.
Tény, a Witcherhez járó Bestiárium igencsak jópofa és az audio CD-t is szoktam olykor hallgatni (illetve a CD-t nyilván nem nyúzom ezért külön). Szerintem is sovány ez a tartalom, csak én a Witcher esetében is a lengyel verziót tekintem igazi CE-nek. Talán jó lenen azt is beszerezni, de elég korrekt lesz ez az Enhanced Edition is, amit kiadnak. Vajon a nyelvi fájlok is letölthetõek lesznek számunkra ingyen?
A Wow Battle Chest tényleg nem CE, de viszonylag ritkán találni a korongok mellett közel 500 oldalnyi színes, majdnem A4 méretû útmutatót, meg úgy az egész kiszerelés iszonyúan ízléses, mindezt 7000 pénzért.
Blizzard, ilyesmire õk figyelnek. Mellesleg ezeknek a Prima Guide-oknak (ha egyáltalán õk készítik ezeket még nekik) önmagukban is elég borsos áruk van. Nekem csak a Dungeon Keeper 2-höz van ilyesmi, de az sajnos nem színes