Space grayt bokkolnam. De kicsit drága lett. Szerintem egy Airre fogok beruházni :)
Apple Watch árak kint vannak storeban. iPhoneon ha megnyitjatok Apple Store appot, akkor élethű nagyságban megnézheto a 38mm es 42mm. Ez alapján en 38-asat vennék.
Edition (arany) $10.000-nél kezdodik (2,7 millió Ft). A legdrágább $17.000 (4,8 millió Ft)
Kettőt kérek :D
Viccet félre téve egy fekete 38mm-est fekete sport szijjal bokkolnék, de szerintem kihagyom az első generációt. Megvárom amíg lesznek nativ appok es erősebb lesz az akksija. (1-2 év)
Tuti lesz hozza valami rápattinthato accesory (ha más nem 3rd party), amin lesz mindenféle dugasz
Engem inkabb az ijesztett meg, hogy a 15-os meg uj touchpadot sem kapott. Nem tudom mennyit adnak el belole, de felek, hogy elvagjak azt a szalat is, mint a 17-est harom eve :(
Nem teljesen értem ezt az 1 db USB-C csatlakozót. Ha akarok tölteni a gépet, képernyőre dugni, meg egy egeret, és külső HDD-t bele, akkor úgy fogok kinézni, mint egy karácsonyfavilágításelosztó?
Remélem hétfőn lesz valami MacBookkal kapcsolatos bejelentés. Mostmár jó lenne tudni mi lesz idén :)
12-inch Retina MacBook Air to ship in Q2, says WSJ
és
Apple won't start manufacturing 'iPad Pro' until September, say reports
Ingázás közben olvasom, most tartok kb 80%-nal. Rohadt hosszú :)
De vannak benne érdekes dolgok. Pl az le van benne konkrétan írva, hogy 2011 őszén már voltak iPhone 6 prototipusok.
Mind1, a legtöbb "szakértő" szerint csak az óráról lesz szó. Az meg annyira nem érdekel. Mármint érdekelnek a részletek, de azokat el tudom majd olvasni a honlapon is, annyira nem érdekel hogy végignezzek élőben egy eventet.
pfuj, azt meg ki használja btw persze lehet nézni máshol (én ustreamen szoktam, csak néha belepofáznak), de jó lenne, ha végre nem csak a "kiváltságosoknak" jutna megint ez a lehetőség, hogy nézzék a hivatalos streamet jó minőségben, ügyeskedés nélkül. De mindegy is nem rugózom rajta, tavaly már kitárgyaltuk :)
Live streaming video requires Safari 5.1.10 or later on OS X v10.6.8 or later; Safari on iOS 6.0 or later. Streaming via Apple TV requires second- or third-generation Apple TV with software 6.2 or later.
Ezt nem én találtam ki, abban a cikkben olvastam anno amiben erről a projektről volt szó. most nem találom, de a hivatalos honlapon is ez szerepel:
"Joint initiative ‘Drive Me – Self-driving cars for sustainable mobility’ is a joint initiative between Volvo Car Group, the Swedish Transport Administration, the Swedish Transport Agency, Lindholmen Science Park and the City of Gothenburg. "
Nem csak egy kérdés van... ha az "autó" hibázott, akkor az autó gyártója, a szoftver írója, vagy a bugfixet nem telepítő (ha bugról van szó) felhasználó a felelős? Ha a szenzorok és a kamerák leállnak valami miatt (mi miatt? erre is van bőven lehetőség), akkor felvétel sincs, ésé igen, lesz rendőrségi eljárás, de ott egyelőre az autó/autószoftver gyártója ritkán merül fel, mint hibás fél. Ezeket mind egyértelműen szabályozni kell, különben végeláthatatlan pereskedés lesz belőle. Az emberek közlekedését is millió + 1 cucc szabályozza, ezeket mind ki kell dolgozni az automatákhoz is. Főleg úgy, hogy jelenleg - ahogy linkeltem - kell, hogy legyen a járműben vezető, akinek bármikor lehetősége kell, hogy legyen beavatkozni, és rátaposni a fékre / félrerántani a kormányt, amivel felülbírálhatja az automatát. Ha így lesz baleset, akkor az vajon azért következett be, mert ő félrerántotta a kormányt, vagy ezzel csökkentette a kárt, és helyesen cselekedett? És ez még csak egy állam, egy ország, amihez a jogrendszer és az automatika szoftvert is hozzá kell idomítani. Ezután az EU huszonsok országában más és mása KRESZ egy-egy része, más táblák lehetnek, más vezetési szokások vannak, más dolgokra kell felkészíteni a szoftvert, és azokat folyamatosan utánaállítani a változásoknak. Az, hogy egy ember nincs tisztában a közlekedési szabályok esetleges változásával (mert tíz éve volt a kreszvizsgája), az az ő felelőssége. Ha egy szoftver nincs tisztában vele, az kié? A cégé, aki vagy kiadja a frissítést vagy nem, vagy az emberé, akinek fel kellene telepítenie? Honnan tudja, hogy van frissítés a szoftverhez, ha nincs is tisztában azzal, hogy a KRESZ megváltozott? Egy-egy autónál meddig kell garantálni a szoftverfrissítést? Esőben hóban te látsz, legfeljebb rosszabbul. Az automata pedig ha úgy érzékeli egy sűrűbb havazásban, hogy félre kell kanyarodnia, és befordul egy árokba, mert ott vagy jött valami vagy nem, azt hogy lehet majd megállapítani? A kamera nem látja, az érzékelők szerint pedig volt ott valami - az autóban ülő utas szerint meg nem, és összetört az autója. Lehet még sorolni az ilyesmiket, és ezek nem attól függnek, hogy valaki fél-e egy automata által vezetett autótól vagy sem. A vegyes üzem (azonos pályán automaták és emberi vezérelt járművek egyszerre közlekednek) viszont óriási veszélyforrás, ahogy a lovaskocsik és az autók is nehezen működtek egy időben, itt is az átmenet lesz a legnagyobb probléma, ha eljutunk odáig, hogy minden jármű egy közös informatikai rendszeren működik (Google vs. Apple vs. akárki), akkor már csak azokat kell zárt pályára zavarni, akik még mindig a vezetés kedvéért szeretnének autózni. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.02.16. 10:14:22
Nagyon elkanyarodunk, de ez mind csak időhúzás... Ki lenne a felelős? Annyi kamera szenzor van rajta, hogy abból egyértelműen megállapítható, hogy az autó vagy a másik fél hibázott. Pont úgy mint most, kell egy rendőrségi eljárás és kész, a biztosító meg fizet. (Legalábbis nálunk máshol nem tom, hogy hogyan megy...) Nem lát elég messze a hegyes, völgyes, kanyargós szakaszon?! Mi emberek sem látunk, eső és hó is jelentősen befolyásol minket, szóval ez sem igazi kifogás... Szerintem 1 kérdés marad a felelősségnél, mégpedig, hogy a HW vagy a SW gyártója viszi el a balhét... Jobban fél az emberek nagyrésze attól, hogy egy gép vezeti a másik autót, mint attól, hogy egy fáradt kialvatlan kamion sofőr, vagy egy részeg, beteg stb...
A legnagyobb probléma a jogi levezetéssel lesz (van). Ki lehet a felelős azért, ha egy automata autó elüt egy gyalogost (az autó gyártója? az autóban ülő valamelyik személy? miért pont ő?) ? Ki lehet felelős, ha egy automata autó és egy "régi" autó ütközik? Ki a felelős, ha két automata autó (mondjuk különböző gyártóktól) összeütközik? Ki a felelős, ha...? Ezekre mind egyértelmű szabályozás kell, mielőtt nagyobb mennyiségben elterjednek ezek a járművek a közutakon. Nem véletlen, hogy a Google automata kocsijába is KELL rakni kormányt, hogy a vezetőülésnél ülő személy bármikor át tudja venni az irányítást, ha bármi olyasmi történik, és ez kötelessége is, figyelnie kell a forgalmat és a jármű haladását.
Ráadásképpen ezek az automaták jelenleg lézeres/távmérős rendszerrel dolgoznak, tehát amint esik az eső erősen romlik a hatásfokuk, ködben, hóban gyakorlatilag használhatatlanok. Ugyanezen okból rendkívül problémás mondjuk hegyes-völgyes vidéken, ahol nem "lát" elég messze, hogy készüljön a forgalom változására. Ezért játszanak velük egyelőre az Egyesült Államok déli részén (sivatag, száraz, tiszta idő, síkvidék és hosszú, egyenes útszakaszok), és ott puhítják a városvezetéseket, a jogászokat, stb.
Mit és miért is kéne összehangolni a városvezetéssel??? Mi köze van bárminek is ahhoz, hogy egy autó magától menjen? Olvass kicsit utána a dolgoknak, már rég el lett hagyva, hogy az út mellé érzékelőket kell rakni, speckó felfestést kell használni stb... Iszapszentgilisztáson is bevethetőek, mint ahogy Los Angeles-ben (asszem ott kóricál a legtöbb)...
Meg ez nem ugy mukodik, hogy kifejlesztesz egy autonomus kocsit, es akkor az mindenhol egyből fog tud menni. Pl Volvo is kifejlesztett mar ilyen kocsit, es ok azt mondjak 2020-kor 1 városban (Göteborg) lehet majd hasznalni ugy hogy teljesen önmagát vezeti. Egy dolog ilyen autót / rendszert kifejleszteni, azt össze kell meg hangolni egy város közlekedésével, ami rengeteg kooperációt es munkát igényel az autógyártó / városvezetés / közlekedési vezetés-irányítás között.
Apple ha tenyleg kihoz ilyen autót az először Kaliforniában fog működni nehány városban, majd ahogy telnek az évek a nagyobb európai városokban. Mire nálunk valami hasonló egyáltalán szoba fog jönni mar rég 2030 lesz szerintem :D Még elektromos autóknak sincs rendes rendszer kialakítva.
"Reuters: Apple’s electric car is ‘all about autonomous driving’, Apple is in talks with automotive suppliers"
Ebből szerintem is max 5 ev mulva lesz valami, ha tenyleg teljesen önmagát vezeto autót fejlesztenek
Persze, ez a része érthető, főleg ha tudtad, hogy ez bekövetkezhet, de ha a bátyád egy szofter telepítése miatt pánikol és hívogat, akkor is eldobsz mindent és felállsz az asztaltól? Soha nem tudhatod mi van a hívás hátterében.
Másik példa: rezeg az óra csuklódon, mondjuk csak 10 percenként. Te csak egy másodpercre nézel rá. Tudod, hogy ez milyen érzést kelt a másik félben egy üzleti megbeszélésen vagy egy randevún?
ilyen helyzetre meg ajánlok egy tök más órát ami kibírja akár í hétig is, így ha csak notification nézegetéshez használnád jó lehet erre a Garmin vivosmart, razer nabu, stb stb. 1 hétig is kibírják töltés nélkül (előbbi legalábbis) és az értesítéseket is mutatja.
Most irtam le egy példát. Kórházba került valaki aki nekem nagyon fontos, es erről kb 1,5 ora mulva szereztem tudomást, mert leszartam hogy üzenetek jöttek. Hívni nem tudtak.
Elmondom mi lett volna ha a kezemen van az ora. Rezeg, ránézek: FAcebook értesítés, leszarom. Kb 1mp esett ki a beszélgetésből. Megint rezeg, latom hogy SMS nem fogadott hivasrol batyamtol, azonnal elkezdek cselekedni, mert o nek szokot le csak ugy hívogatni szombat este.
Semmi, de semmi nem olyan fontos balesettől, szüléstől, haláltól eltekintve, hogy ne bírj rá válaszolni két óra múlva. Ha valami fontos, akkor hívnak. Üzenet, email, notification SOHA nem fontos.
Engem nem zavar, ha valaki olvas tömegközlekedés közben, hacsak nem nem a társaságomban van. Antiszociálissá az teszi a mai embert, hogy társaságban is nyomkodja ezeket a szarokat. Ha magadban vagy egy kávézóban, akkor olvass vagy játssz, senkit nem érdekel, de ha elmész a haverjaiddal, akkor ne instagramozz vagy facebookozz. Utoljára szerkesztette: G_ArchAngel, 2015.02.14. 14:00:34
Az kimaradt hogy az emberek pont ugy próbálnak kevésbé Anti szocok lenni manapság, hogy leszarjak a rezgő telefont a zsebben, es csak fel óránként / óránként pillanatnak rá mik érkeztek. Ez jol mukodik, csak akkor van szopas ha valami sürgős / fontos dologról lemaradsz emiatt.
Szerintem az ora pont hogy kevésbé fogja antiszocialissa tenni az embereket. Jol használva sokkal jobban tudsz fókuszálni majd vele. Pont abból az okból kifolyólag, hogy egy kicsi képernyő lesz limitált képességekkel.
Emiatt ha pl társaságban leszel, es jon egy értesítés/emlékeztető/akármi, akkor gyorsan ra tudsz pillantani, es el tudod dönteni hogy ez fontos, foglalkozni kell vele, vagy raersz kesobb törődni vele. Most ha jon valami akkor sokszor kényszeresen előkapjuk a telefont, es ha mar a kezünkben van akkor meg akarunk rajta nézni dolgokat. Az órán nem kezdesz el majd safarizni, netezni. Megnézed az értesítést es ennyi.
A másik meg ha most ha társaságban vagyok akkor a zsebemben van a telefon, es érzem hogy rezeg ha jon értesítés. Ilyenkor általában nem szoktam vele foglalkozni, mert beszélgetek es nem akarom ezt megszakítani azzal hogy előveszem a telefont. Az órára rápillantani 1mp lesz akar egy beszélgetés közepén is.
Ez pl tok jo lett volna kb 1 hónapja, amikor egy pincehelysegben söröztem ahol alig volt térerő, és a bátyám próbált elérni telefonon hogy menjek azonnal, mert kórházba került egy közeli hozzatartozonk. En ebből csak annyit fogtam fel hogy rezeg a telefonom a zsebemben (nem fogadott hívásokrol jöttek SMS-ek, amikor épp elkapott egy pici terérőt a telefon). Én meg leszartam mert egy beszélgetés közepén voltam, nem akartam elővenni a telot.
Ezek az órák szépek, de rétegtermék. Egy lány ilyet soha nem venne fel mindennapi használatra. Egy Apple Watch-ot pedig igen.
azért szerintem az apple watch felhasználói felülete elég meredek lett (nem jön be). Persze ezt csak a demó alapján mondom, hamarosan kiderül milyen is lesz :)
Én azt tartom kicsit - nagy eséllyel jogosan - szánalmasnak, hogy még inkább antiszociálissá válik a társadalom a smartwatch-ok által. Mert eddig sokszor mondjuk csak azért nem néztük meg a telefonunkon a beérkezett üzeneteket, értesítéseket, mert ciki volt elővenni a zsebből egy étteremben, de ezentúl ez sem lesz akadály. Most már baszogathatjuk a facebookot és twittert a csuklónkon moziban, randin, színházban, orvosi rendelőben. Még kevesebb személyes és verbális interakció lesz az emberek között.
A másik a design. A Garmin Fenix 3 klasszisokkal "órább", mint a Watch. A minősége pedig mivel durvább erőhatásokra tervezték, messze-messze az bling-bling Watch előtt áll. És ugyanúgy váltható a kijelzője klasszikus analógra, ami megy öltönyhöz vagy digitálisra sporthoz, van benne GPS telefon nélkül is, cserélhető a szíj, megkapod az értesítéséket az iPhone-ról és továbbra is egy óra van a kezeden, nem egy pár óra alatt lemerülő nagyon csúnya designnal rendelkező kvarcjáték. S mint az igen rusnya iPhone 6-ot azonnal el tudtam rejteni egy full wallet case-ben, ez ott éktelenkedne a csuklómon, mint valami 3 pálcás díj a wurstliból.
És mindenki készüljön fel egy elektromos, átcímkézett Kia-ra, Samsung Galaxy Crossover és Galaxy Hatchback néven, 2 év múlva
Azt, hogy komolytalan lenne Apple logóval egy autó, már a Watch-nál is érezni lehetett. Ha megnézed, nincs rajta Apple logó, még a hátulján sem, ahol nem látszana. Valóban komolytalan lenne egy felső árkategóriában. De mire ebből a projektből lesz valami, legalább 4-5 év, addigra sokminden történhet Apple-vel, akár egy új brandot is bevezethet.
Egyrészt maga az eszköz olyan minőségű lesz(felhasznált anyagog, összeszerelés minősége, design), amit eddig még semmi nem közelített meg. A szoftver pedig köröket ver az összes többi megoldásra. Ugyanez volt az első iPhone is, kicsit korlátozott funkciók, nem túl erős hardware, de az UI sokkal jobb volt, mint akkoriban bármi más a piacon. Az összehasonlításod meg ott sántit, hogy más kategória a kettő, más célcsoportnak. Attól, hogy a Watch tud majd alap fitnessz dolgokat, még nem jelenti azt, hogy csak erre való, mint a te példáid.
Nagyon röhögnék egy autón, aminek Apple a neve és az orrán egy alma logó van. Hiába lenne akármilyen jó, maga a branding komolytalan lenne. Komolytalanabb, mintha LEGO lenne ráírva vagy Coca-Cola.
Én még a Watch-on sem tettem túl magam: gyenge akksi, no GPS... seriously? 2015-ben kihoznak valamit, amit a tavalyi sportórák is vernek a Suunto-tól vagy Garmin-tól? (persze azokkal nem tudsz szívecskét rajzolni)
Miert van az, hogy iOS-on nagyon jo a magyar predektiv gepeles, alig hibazik, mig OSX-en teljesen hasznalhatatlan? De az angol is random, van mikor javit, van mikor csak alahuzza az elgepelt szavakat. Van erre valami varazslat?
Érdekes, hogy fekve van rajta az apple. Mondjuk én a sima ipadot is úgy használom mindig.
szerk: bocs, azt hittem ez valami 12-es ipad lesz, címet már nem olvastam... Utoljára szerkesztette: passatgt, 2015.01.23. 12:48:48
Iden lecserelem a 27-es iMac + 13-as MBP-t egy 15-os MBP + 27" grafikus munkara alkalmas monitorra - mikor varhatoak az uj laptopok, nyar elejen szoktak frissiteni?
Akinek régebbi macje van és nem támogatott a handoff/continuity, mostantól lehet venni usb-s 4.0 bt adaptert és ezzel aktiválható:
(na jó, nem mostantól, hanem kb 1 hónapja, de most vettem csak észre)
Erre mondom hogy ennek úgy kéne működnie rendszer szinten mint Handoff-nak, vagy mint pl Apple Pay-nek. Amint telefon érzékeli hogy közeledben Macet felébresztettél / eljutottál login screenre egyből feldobná a TouchID-s authentikálást, bárhol vagy éppen a telefonban.
Majd biztos iOS9-ben ez lesz a twice as amazing új fícsör :) Utoljára szerkesztette: GregSB, 2015.01.21. 14:30:21
If you wake your Mac while your phone is locked you’ll get an interactive notification on your lock screen which you can authorise with your fingerprint, you don’t need to unlock your device.
So long as you don’t force-close MacID it will run in the background and reconnect/restore itself when it needs to.
I’m looking at adding a Today widget too but I need to find out what Apple will allow first.