Én egyiket sem utáltam, sõt gimiben kifejezett jó volt az utolsó év. Annyi kényelem van a fiatalságban, hogy sokszor helyetted döntenek, nincs az a kifejezett felelõsségérzet. Ennek már régen vége...
Akkor azt éreztem hogy hej de sok idõm van, az utóbbi két évben meg azt érzem, hogy nincs semmire annyi mindent szeretnék csinálni.
lehet én nagyon útáltam az általánost meg a közép sulit de mai szemmel már útálom magam hogy nem szerettem, jácci könnyedséggel lehetett tanulni a semmiért... na mindeggy
Hát ebben van is igazság meg nem is. Én már például rohadtul unom a vizsgázást olyan tárgyakból amik nem is érdekelnek és meg sem fizetik. Hihetetlen kínszenvedés rávenni magam, hogy vizsgára tanuljak. Holnap is lesz egy tanultam rá eddig bõ 2 órát.
Dolgozni azért jó, mert ha szarul is de legalább megfizetik. Most olyan melót csinálok az egyetemen is amiért egy képzett mérnök azért megkérné az árát én meg ingyér kell hogy csináljam.
Az egyetemen is nagyon fasza, hogy néha bent vagy 8-tól 6-8-ig és azért mész haza, hogy még otthon is tanulj. A melót leteszed és másnapig számûzöd. A sulival nem lehet teljesen ezt tenni.
Haha. Én bioszból (BIOS ) 3,3-as átlagra kaptam egy 4-est a tanártól utolsó évben csak azért mert valahonnan megtudta, hogy NAGYON penge voltam fiziákból. Mai napig nem értem ezt. Nem számított sehova, de azért meglepõ volt...
na megvolt a töri meg a magyar is ! Töri sikerült perfektül, de magyarral megszívtam , mert suliba akartam felkészülni rá , aztán óracsere volt , 5 percet késtem , és elsõ órába írtuk xD szval gy emlékezetbõl arany balladák :D yo volt:D! mind1.. töri yo az a lényeg! :)
Juj de csúnyán beszélsz, fiacskám. Ez minõsít ám téged, elég bunkó vagy.
Az átlagember nem tud rendesen olvasni, betûzd már ki rendesen a nickem, kérlek. A legegyszerûbb személyeskedésen kívül máshogy úgysem tudsz visszavágni, a korom meg pontatlan.
Mivel csak fórumon ilyen nagy a pofád, csak azt tudom csinálni, hogy megszûnök a beszélgetõpartnerednek lenni. Legyen csak tiéd a szemétdomb, kiskakas.
a nicked is megérne egy elemzést: szexmester milyen pénisznövelõ nick már ez!
na jó, megmondom, a pókok. tényleg. Mert az ökörnyáluk miatt amikkel vándorolnak, néha feljutnak a sztratoszféráig is, és ott keringenek megfagyva a Föld körül, ha kicsit jobban felkapja õket a szél xD
Azért némi mûveltség tényleg nem árt, de a nagy részét rühelltem. A kötelezõ olvasmányok fele szerintem a hulladék kategórában van egy-kettõ viszont tényleg jó volt. Most nem sorolom fel azért õket.
A szivatós tárgyak és a kevés végzõs adja a mûszaki oktatás színvonalát és respektéjt még azért valamennyire. Valahol azt írta valaki, hogy a BME-n végzés csak mosolyt vált ki az állsinterjún, erre valaki reagált rá, hogy inkább elismerést fõleg a tradícionális mérnöki karokon (gépész, villany, építõ).
Az eltérõ szakirányok is igen eltérõ nehézségûek. Egyes szakirányokat a gépészkaron is csak büfészaknak hívûnk viszont vannak igen hardcore szakirányok. Ilyen szerintem pl. A mûszaki mechanika, áramlástech, gépgyártás, géptervezés. Én áramlástechnikán vagyok és évente 4-8 ember, ha végez ezen a szakirányon. Van olyan óra, ahol 6 fõ a hallgató létszám. Polimertechika modulon meg 30-40 fõmodulos is van néha.
Az ÁTLAG gépész a BME-n jelenleg 7,5 év alatt végez, tehát én a 7 évemmel átlagon felüli leszek.
A kreditrendszer és a 13 év teljes állami finanszírozás teszi ezt részben, de részben meg az, hogy könnyebben vágják meg az embert emiatt és sok tantárgyból nincs kereszt félév...
nem neked megy, csak nálad láttam az idézetet, hogy egyetemen csak értelmes, téged érdeklõ tárgyakat tanitanak. Ez sajnos nem így van.. Bár nálunk azt hangoztatják, hogy ez nem csak a szakmánk belénk nevelése, hanem egy életre felkészítõ fázisa az életünknek, ezért is tanulunk pl vállalatirányítást, menedzsmentet, mert elvileg ha mi munkát találunk, elõbb utóbb fõnöki pozícióba fogunk kerülni, legalábbis lesznek alánk rendelt dolgozók. Tehát ez a része még talán nem is haszontalan, és érdekesnek is mondható.. A gazdasági és hasonló humán blokk tárgyai, melyek kötelezõek X kredit erejéig, azok pont annyira vannak csak komolyan véve, amennyire még nem megterhelõ. Tehát ott vannak, de az elvárás, mintha nem is lenne.. Ezen a téren nincs probléma..
Ott viszont már sokkal nagyobb problémát látok, hogy mindenhol azt olvasni, hogy mûszaki pályákra készülõkbõl hiány van, legyen az infós, mérnök, meg jónéhány gépész. Ugyanakkor a felsõoktatás tolja ki magából a ma már telített szakmák új kisdiákjait, melyeknek pályán belüli elhelyezkedése nagyon nehéz. De ezt mindenki tudja, akkor könyörgöm, azt árulja el nekem valaki, hogy miért van az, hogy kis szorgalommal a leghülyébb is végigmegy a fent említett, telített munkakörre embert bocsájtó szakok diákja, míg akikre igény van, a mûszaki beállítottságúakat meg szórják ki mindenféle szívatós tárgyakkal? Én csak a mérnök infót látom, de itt olyan 300 emberbõl 15-20 kap idõben diplomát.. És nem hülye emberek járnak ide, még csak lustának sem mondható mind...
jah hálisten nem lesz indexünk én is a TTiK-n vagyok, de a környezettudományi szakon :) nekünk 4 szakirányunk van: Hulladékkezelés - elhelyezés, Levegõ- zaj- és rezgésvédelem (ide a halál megy), Természetvédelem (ez se nem túl jó), Talaj és Vízkezelés
Juj... Én még néha olyanon is elfilózok néha mikor néha a Natgeo-t nézem, hogy most rend vagy család amirõl beszél, mint közeli rokonság két faj között.
Kimondtad a lényeget. Mivel nem lehet tudni, hogy a jövõben mivel fog foglalkozni így elég nehéz megítélni, hogy mi felesleges pontosan és mi nem. --> tehát lesz ami annak bizonyul, de ez így van mióta világ a világ...
Nem segghülye, de gimnázium óta nem tanultam bioszt, gépészként azért ez elég messze van tõlem. Azért emlékszem belõle dolgokra ahogy töribõl is elég sokra. Megvan az az általános mûveltségem amit itt sokan hangoztatnak.
Nem valószínû. Mondjuk megtanulod valamelyik húzósabb távol keleti nyelvet mondjuk valamit amit vietnám és környékén beszélnek, vagy bármelyik arab nyelvet. Miért lennél te a tolmács, mikor helyi erõk is jól beszélnek angolul vagy franciául általában? --> rád már nincs is szükség. ERRE alapozni, hogy tolmács lesze fene nagy bátorságra vall.
nem jelent semmit az életedre nézve, hogy most humán tagozatra jársz nem dõlt el még semmi ha az autók érdekelnek, akkor foglalkozz suli után azzal az a terület is nagyon sokrétü kezdve az autós újságírástól a szalon/szerviz tulajdonlásig
úgy tanuld, hogy ne akard tanulni csak amennyi ragad ha sulin kivül tanulod, akkor annyira hibásan beszélhetsz, írhatsz amennyire jólesik, senki nem fog érte karót adni fogd fel a nyelvtanulást szórakozásnak (egyébként ha ráérzel, és nem görcsölsz, akkor tényleg az)
hát akkor most az angolra gyúrj rá nagyon szerintem,nézz minél több filmet angolul(max segítségnek angol felirat,ne pedig magyar), és olvass könyveket angolul,amely szavakat,kifejezéseket,szókapcsolatokat,közmondásokat meg nem érted,azokra meg rákeresel szótárban vagy neten.így fejlõdik az angolod a legjobban.ja,nameg szerezz msnre néhány inteligens angolt,akikkel tudsz dumálni mindig,hidd el,sokat fog fejlõdni a nyelvtudásod.
de érettségi után se hanyagold persze,de utána meg már el lehet kezdeni a spanyolt :)
kössz a segítséget! hát nem most fogom elkezdeni az tuti , mert ugye érettségi, de viszont az angolt azt nyomatom , yo lenne nyáron vagy õsszel egy nyelvvizsga :)! király lenne ha pár év múlva 3 nyelven azaz 4 nyelven tudnék :D
szerintem meg azért igenis sok értelme van nyelveket tanulni :) nem rossz dolog,ha Spanyolországban,Portugáliában meg egész Dél-Amerikában és Olaszországban az adott ország nyelvén tudod megszólítani az embereket.nagyra értékelik,és elhelyezkedni is könnyen tudsz,ha társalgási szinten beszélsz több nyelvet.
de szerintem nem túl népszerû nyelveket is érdemes megtanulni,és itt nem ilyen norvég,finn meg svéd nyelvekre gondolok,hanem még ezeknél is ritkábban beszéltekre :) ha valaki elsajátít valami ritka nyelvet tökéletesen,akkor el lehet menni vele tolmácsnak,úgyis mindenki angolt meg németet tanul manapság...
hát,ha érzel magadban elég tudásszomjat,akkor ne habozz,már holnap hívj fel egy spanyoltanárt,aki magánórákat ad neked :) mondjuk heti 3 spanyolóra(ha bírja a pénztárcád is).
ha már tanulsz angolt,akkor könnyebb lesz spanyolt,mert mindig van valami hasonlóság az angol és a spanyol között :) (na persze itt nem szavakra kell gondolni,hanem fõleg igeidõkre)
pedig azért nekem a nyelvoktatás már az elején jól el volt baszva...:) általános 4-ben kezdtem angolt tanulni (ha rajtam múlt volna,én már elsõtõl nyomtam volna,mert én már iskolába is úgy kezdtem járni,hogy tudtam már írni,olvasni),csak hát volt egy jó tanárunk úgy másfél évig,de kivágták a suliból,és ekkor kaptunk egy NAGYON béna tanárt (nem vicc,nem tudta megmondani nekem,hogy hogy van a növény angolul,aztán hosszaz fejtörés után csak megmondta,nameg mindig hozzá jártunk számcímeket lefordítani,azt a legtöbbnél csak találgatott,és így visszagondolva nem kérdeztünk tõle nehezeket...),és mikor átkerültem hatosztályos gimnáziumban csak lestem,mint Rozi a moziban...és még 2-3 év után is volt olyan,ami nekem teljesen új volt,a többieknek viszont már nem.De azt mondják,hogy jó a nyelvérzékem: egyszer csak úgy poénból elkezdtem olvasni osztálytársam francia tankönyvébõl,és az volt a poén,hogy még jól is ejtettem ki a szavakat :D ugyanígy vagyok az olasszal is,ott is tudom,hogy mi mikor ká meg jé meg csé,de ez valószínüleg annak tudható be,hogy a fociban mindig is vágtam a nevek kiejtését és megfigyeltem egyes hangkapcsolatokat :)
Ki merem jelenteni, hogy a nyelvtudás halmozásának túl sok értelme nincs már, mert túl sokan csináják. Egy nyelv tudása is elég jó dolog már, mellé inkább HASZNOS dolgokat kell tanulni, pl legyél mérnök. CSAK nyelvtudásból ma már nem lehet megélni erre "pocsékolni" az idõt nem érdemes csak a nyelvzseniknek. Nekem még 1 nyelv is nehezen megy középfokon, de azért megy....
A pontenciálon alapuló dolgok megértése nem könnyû viszont elég sokminden leírható így. A pontencált egy szóban a "hajtóerõvel" lehetne leírni. Egy olyan analógia, mint áramlásnál a nyomás-sebesség. Ehhez hasonlít a feszültség-áram.
De esküszöm, kell ehez valami tehetség is, nem csak akarat. Én még a magyar nyelv szépségeivel is hadilábon állok, nem hogy mással, pedig aztán sokat tanultam már.
Hiába. Belemegy a fejembe minden hülye dátom, mûelemzés ha akarom, vágom a kémiát, szerves szervetlen részét, fizika nagy egyenleteinek levezetése, programozás, neuró biológia alap dogmái stb.. szóval széles körben a fejembe tudom gyömöszölni a dolgokat.
De a nyelvet azt egyszerüen nem. A nyelvtanárokba sem bizok, a nyelvoktatás meg eleve bukta volt minden sulimban. Többet megtanultam angol filmekbõl és játékokból.
De majd összeszedem magam valahogy, mert bizony középfokú nélkül esélyem nincs diplomára :S
óó,hát amikor én belekezdtem a spanyolba,én el nem tudtam képzelni,hogy majd hogy fog menni az angol a spanyol mellett,és hát mostmár azt mondom,hogy nem értem,hogy hogyan is kételkedhettem magamban :)
ne tétovázz,vágj bele nyugodtan,megéri.veszíteni nem fogsz vele
azt mondod ? nekem pont bíztatásra van szükségem, mert én annyira ugylátom ,hogy nincs esélyem rá ,hogy még 1 nyelvet megtudjak tanulni! haverok meg szülök meg azzal jönnek ,hogy simán meglehetne! és nekem is van ilyenféle tudásszomjam :) meg eleve külföldön képzelem el a jövõm ,szóval nem ártana a nyelv :)
nyelveket sosem késõ elkezdeni. én úgy vagyok vele,hogy miután meglesz az angol és a spanyol felsõfokú (ezeket még bõven nem most tervezem,mert még tanároknak sem könnyû...),utána meg szeretnék tanulni portugálul és olaszul középfokon,ha idõm és erõm megengedi :) meg esetleg még francia...
igazából semmilyen célom nincs velük,csak szimplán tudásszomj :)
Én szolfézs mellett hangtechnika szakon is vagyok, ebbõl a 2 szakból épül fel az osztály (csak 3-an vagyunk 2 szakosak). Fizika nekünk csak 9-be és 10-be volt, és nem igazán tanultunk semmi használhatót, a fontosakat általánosba tanultuk. Most idén hangtechnika gyakorlaton (tavaly a studio eszközöket, keverõasztalt tanulmányoztuk) elektromosság tant tanulunk, amit fizikából tanultunk de semmit nem értettem belõle. Most viszont 5-ös dogát is írtam belõle (Ohm törvénye, Kirhov törvények, eredõ ellenállás számítások, stb.), és sok dolgot megértettem, például a feszültséget is megértettem végre :DD Hangtecnhikus tanárunk nem fizika tanár, és gyakorlatiasabban tudja elmagyarázni ezeket a dolgokat. Tehát a fizika hasznos lenne, ha rendesen tudnák tanítani. De például a feszültséget már általánosba, és középbe is tanultuk számítani, de el nem tudták magyarázni rendesen, hogy mi az.
annyira bánom ,hogy 10.ben nem kezdtem el két nyelvet tanulni :\ , inkább elmentem közgazdra.. milyen yo lenne ha most 2 nyelvet ismernék! bár 2. nyelvnek kötelezõ lett vna a francia , az meg nem tetszik :D
Ha csak maga a vezetés akkor fingom sincs. Gépészmérnöknek azért jó menni, mert szinte mindennel kapcsolatba kerülhetsz és arra tanulsz és szakosodsz amire nem szégylesz. A hard programozástól kezdve a kohászatig bármit.
csá most vagyok harmadikos gimis.humán tagozaton vagyok ,idén emelt óraszámban(fakt) tanulom a magyart és a törit.igazábol jobban érdekelt volna a természettudomány meg ilyenek,de általánosban 5.tõl egy érdekes matektanárunk volt...szval azt elvetettem igy lettem humános.viszont nem állok valami fényesen magyaarbol ilyen hármas vagyok általában.matek is hármas.egyedül a nyelvek azok(angol,spanyol) amikre azt mondom hogy jól mennek, meg érdekelnek.töri is hármas volt tavalyig,az idei évtöl négyes mert tanárcsere volt.és ami engem igazán érdekel az az autók, és azon belül is fõleg maga a vezetés...vagyis autobuzi vagyok.de nem vagyok nagy matekos.szoval összegezve: a nylevek mennek jol és az autók világa érdekel születésem óta...
milyen pályát kéne kinéznem magamnak? hátha vannak öteletek
Életkor: 18-25 között
most ezt akkor kajra nem értem...eme kijelentésed alapján minimum 35-40-nek saccoltalak volna,akkor még talán meg is érteném,hogy ilyeneket mondasz :)
fu,én is szeretem a törit,mindig is jól ment,mert egyszer elolvastam(ami már csak az órán beszippantott emlékezetet frissítette fel) és utána már nagyon vágtam,meg hát azért meg is ragad a fejemben,csak az évszámokat keverem,de általában sosem tévedek sokat.
sokat szoktam wiki-n és más forrásokon olvasgatni olyan dolgokról amik érdekelnek.
ehh,mi még 10-ben kértük ofõnket,hogy menjünk már pályaválasztási tanácsadóhoz,mert hát ugye 11-ben faktokat kell felvenni,és akkor már könnyebben fogunk dönteni,ha tudjuk is,hogy mik akarunk lenni...és azt mondta,hogy nem lehet,meg hogy "még túl korán van" :\ a 12-eseknek meg már késõn van szvsz...sõt,már általános iskolában el kéne vinni a gyereket pályaválasztási tanácsadóhoz,és akkor talán olyan sulit fog választani,ami tényleg megadja neki a kellõ ismereteket,onnan pedig már el fogja tudni dönteni,hogy melyik fõsulira/egyetemre menjen...
"Nana. Egy jó tanárral, mint nekem volt igenis jó és hasznos dolgokat lehet tanulni bár nálam közrejátszik az, hogy a történelem iránti érdeklõdésem azért meghaladja az átlagot. Mindig is jeles voltam belõle, mert szimplán érdekelt. Nem mindegyik része, de azért.."
ezzel én is így vok , mindig nézek dokumentum filmeket plusszba az adott témához meg a szemlyék után olvasgatok :) amibõl sok elõnyöm van! törit szeretem nagyon :)
A tantárgy felvétellel az a baj, hogy a legtöbb fiatal még az egytemen sem tudja igazán mit akar és nem képes felelõsen dönteni. Akkor bízzu RÁ, hogy õ mite vesz fel? Bár lehet, hogy ettõl meg azért felelõségteljesebb lesz, de a mai fiatalságot nézve sajnos nem ez a jellemzõ.
"Fizika: Az egész általános és középiskolai fizika használhatatlan, mert minden második mondat úgy kezdõdik, hogy ezt meg ezt nem vesszük figyelembe, mert bonyolult kiszámolni, vagy elhanyagolható. Magyarul amit tanítanak az pontatlan, és nem úgy van a valóságban. A tananyag kb fele hasznosítható talán, de kizárólag pontosságot nem igénylõ célokra."
Ez kapitális baromság. Az emberek nagy része olyan vad dolgokat állít mert fizikából buta, hogy ehaj csuhaj... Aki felvételizik annak ez kell és az elsõ két félévben ERRE alapoznak. Szóval aki a középiskolában nem tanulta meg jól és ilyen irányban tanul tovább sok jóra ne számítson. Az egyik utolsó értelmes tárgy ami az oktatásban van. Egy gépészmérnök hihetetlen jól tundá tanítani. Sokszor elmélkedtem rajta, mi lenne ha én tartanám az órákat egy suliban párszor, mert én GYAKORLATIASABB példákon keresztül tudám magyarázni a dolgokat.
"Kémia: Érdekes tantárgy, de nagyrészt feltételezésekre alapul, és túlságosan mélyen belemegy 1-2 dologba."
Mi az hogy feltételezésekre? Te hülye vagy? Mellesleg anyám volt kollegája kémia tanár votl és olyan szinten tanította a 18 éves felvételizõ kollegina lányának a kémiát még 10 éve, hogy az egyetem elsõ két évében szinte csak suhant, mert vágta azt amit ott kértek. Én mindig is utáltam a kémiát, mert nem értettem.
"Nyelvtan: Az általános iskolás része még OK. De a középiskolai része nagyrészt mindenféle kitalált kategorizálásról szól."
Hát igen. A helyesírás része az jó, de a többi számomra se jelentett semmit. Mainapig nem fogom fel, hogy lettem érettségin 4-es belõle...
"Történelem: 2. számú lefárasztótantárgy. A tananyag 10-20%-át tudnia kell egy normális embernek, de a többi csak arra jó, hogy a helyet foglalja az ember fejében."
Nana. Egy jó tanárral, mint nekem volt igenis jó és hasznos dolgokat lehet tanulni bár nálam közrejátszik az, hogy a történelem iránti érdeklõdésem azért meghaladja az átlagot. Mindig is jeles voltam belõle, mert szimplán érdekelt. Nem mindegyik része, de azért..
"Irodalom: Az elsõ számú lefárasztótantárgy. Mondják, hogy alapmûveltség, így meg úgy."
Azért némi mûveltség tényleg nem árt, de a nagy részét rühelltem. A kötelezõ olvasmányok fele szerintem a hulladék kategórában van egy-kettõ viszont tényleg jó volt. Most nem sorolom fel azért õket.
Hány éves vagy, hogy ilyen butaságokat írsz? Nagyon fiatal lehetsz vagy csak nem fogott rajtad az oktatás.
szerintem a nyelvtan kommunikációval foglalkozó része fontos.a többi mondjuk nem,hogy ilyen tételek,definíciók,meg hasonlók,ezek már annyira nem nagyon...meg ilyen szövegelemzések,ugyan már :)
A nyelvtannal teljesen egyetértek. Amit itt középiskolába tanulunk attól a hideg kiráz. Tétel, melyik volt elõbb, a gondolkodás vagy a beszéd? Másik tétel, kommunikáció tényezõi és funkciói. A matek is fárasztó tantárgy de az legalább a logikát is fejleszti és hasznos is lehet, de a nyelvtantól az ablakon kitudnák ugrani. Töri az fontos és szerintem jó is, irodalom is fontos, de az elemzés írást utálom én is, meg az életrajzokat. Kémia és fizika szerencsére a mi sulinkba csak 9.-be és 10.-be volt, fizikából nem nagyon tanultunk semmit, kémiából már nem is emlékszem mit tanultunk :S, de az biztos, hogy nem lényeges dolgokat...