Kozben utananeztem, es egy amerikai motoros forumon talaltam infot. Az ASO mar az Argentin-Chilei dakaron bejelentette, a versenyzoknek hogy iden Oktober 3-9 kozott lesz Magyarorszag-Horvatorszag kozott.
Topik címét meg át lehetne írni pl egy általános Dakar Series - Centra Europe Rally-ra. De semmiképp ne a 2008-as CER legyen.
Egy másik fórumon írta egy fórumos, hogy küldtek neki emilt errõl. Valahol hallottam is, hogy Szalay szórólapokat osztogatott a Dakaron potenciális résztvevõknek, illetve a MNASZ versenynaptára is jelöli.
Hogy érted, hogy sorozatjellegû? Dakar Series berkein belül a Centra Europe Rally, mint ami tavaly került elsõ alkalommal megrendezésre Mo-Ro rendezésével. Idén Magyar Horvát lesz.
Sainz felborult az utolsó szakaszon, így Peterhansel nyert
A versenynek mindig csak a célban van vége. Alapigazság az autósportban, mégis, olykor hajlamosak vagyunk elfelejteni. Nos, a Dakar-széria második állomásának céljában újra felidézhettük a fenti szabályt, mivel az utolsó pillanatban, sõt, az utolsó utániban dõlt el a gyõztes kiléte.
A reggeli rajtnál még Carlos Sainz volt kedvezõbb pozícióban – fél perccel vezetett, s mivel mindössze 68 kilométert írtak elõ erre a napra a szervezõk, sokan nagy tétben mertek volna fogadni arra, hogy neki már zsebben van a gyõzelem. Még akkor is, ha a kilencszeres Dakar-gyõztes Stéphane Peterhansel az ellenfél…
Csakhogy közbejött a tûz.
A pálya elsõ szakaszán leszakadt egy felsõ vezeték, elektromos tûz keletkezett, lángokban állt a környék. Az autós mezõnybõl csak heten tudtak versenytempóban végighaladni az ominózus szakaszon az elsõ ellenõrzõ pontig, mert utánuk hatalmas volt a tûz. Már Nasszer al-Attijah is csak nehezen jutott át rajta – nem tudott fékezni, s kénytelen volt áthajtani az elszabadult vezetéken, majd pedig az éppen csak éledezõ tûzön is.
Az ellenõrzõ pontnál megállították az összes versenyzõt, s bevárták a többieket, akik az oltási munkálatok után tudtak csak csatlakozni a mezõnyhöz. Új szakasz kezdõdött, s ebbõl adódott utóbb a galiba. Ugyanis ezen a rövidke pályán Carlos Sainz felborult. Igen, a kétszeres ralivilágbajnok, aki nem túl sûrûn hibázik. Utóbb elmondta, nincs mentsége a történtekre, egyszerûen nem koncentrált megfelelõen, és amikor az autója egy partoldalnak támaszkodott, nem tudott mit tenni vele. A Volkswagen a tetejére borult, a nézõk állították talpra, úgyhogy Sainz nagyon sok idõt elveszített. Még így is volt azonban esélye a végsõ gyõzelemre: ha a felügyelõ testület úgy dönt, a szakasz elsõ része is beleszámít a versenybe, õ nyer…
A határozatra órákig kellett várni, így az a furcsa helyzet állt elõ, hogy a küzdelemnek rég vége volt, mégsem mert senki sem örülni. „Zûrös helyzet…” – állapította meg falfehér arccal Peterhansel, aki néhány perccel korábban mosolyogva törõdött bele abba, hogy másodikként végzett, és ecsetelte, mennyivel jobban feküdtek ezek a pályák a ralipilótáknak, mint a terepralisoknak. Azután meg teljesen elképedt arccal hallgatta a fejleményeket, s nézte a törött autójából az övénél nem kevésbé komor arccal kikászálódó Carlos Sainzot, aki odament hozzá és elmesélte, mi történt, majd gratulált.
Pedig ekkor még (sõt, két órával késõbb sem) nem tudta senki, ki nyerte meg a viadalt. A döntés a felügyelõ testület kezében volt… Amely utóbb úgy határozott: a pálya elsõ szakasza, amelyen csak heten mentek végig, nem számít bele a versenybe, így Peterhansel ünnepelhetett a célban. Azon azonban senki sem vitatkozott, hogy mindkét pilóta gyõztesnek érezheti magát. A dobogó harmadik fokára nevetõ harmadikként (és esetünkben ez nemcsak üres szófordulat, tényleg fülig ért a szája) a korábbi lesikló világbajnok Luc Alphand állhatott… „Nem is rossz egy síelõtõl, ugye?” – tette fel a szokásos kérdést, majd vigyorogva elvonult.
A magyar páros mindkét tagjának is széles mosoly volt az arcán: Liszi Lászlónak és Rack Györgynek minden oka meg is volt az örömre, hiszen még az utolsó napon is javított egy pozíciót – végül a 14. helyen fejezte be ezt a pokoli nehéz viadalt.
„A szombati szakasz végén kifogyott az üzemanyag az autónkból, s ugyanekkor alighanem elolvadt egy dugattyú is a motorban, mert attól kezdve rettentõen kerregett – mondta Liszi. – Emiatt aztán a záró napon úgy közlekedtem, mintha tojásokon lépkednék, vigyáztam rá nagyon, és azért izgultam, hogy bírja ki a végéig. Nem is reménykedtem javításban, de ha már így alakult, nagyon örülök neki. Borzasztó nehéz versenyen vagyunk túl…”
A motorosok is így gondolták, közülük Ruben Faria volt az, akivel madarat lehetett volna fogatni a legvégén. A hazai versenyzõ szombati harctéri izgalma vasárnapra semmivé lett, talán annak is köszönhetõen, hogy jól ismeri a záró szakaszt. No meg azért, mert elõnye megnyugtató volt, tudta, ha elér a célig anélkül, hogy utolérné valaki, megnyeri a viadalt. És lõn…
Mögötte a kétszeres Dakar-gyõztes Cyril Despres érkezett, akinek a motorját nem éppen ezekre a pályákra tervezték, ezért aztán egyáltalán nem volt elkenõdve amiatt, hogy nem õ nyert. Az ötven kilóval nehezebb KTM hátrányban volt a Hondával szemben, de hát ilyen az élet – a sivatagban meg az osztrák márka lesz elõnyben. Despres-nek a szakasz második felében már nem volt hátsó féke, de anélkül is jól megvolt. S örült neki, hogy ezen a héten jó néhányszor megközelítette a limitet – többször is kihozta magából és a motorjából a maximumot. Ez volt az a cél, amiért idejött Portugáliába…
PAX-RALI, A DAKAR-SZÉRIA 2. ÁLLOMÁSA, PORTUGÁLIA Abszolút végeredmény. Autósok 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 10:54:14 2. Sainz, Perin (spanyol, francia, Volkswagen Race Touareg) 16 másodperc hátrány 3. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 1:21 perc h. …14. Liszi László, Rack György (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:47:09 óra h.
Motorosok 1. Ruben Faria (portugál, Honda) 12:16:39 2. Despres (francia, KTM) 6:05 p h. 3. Coma (spanyol, KTM) 7:52 p h.
Ráadául holnap indul egy 500 mérföldes futamon Talladegában! Egy hetet végig versenyzett majd ma haza repült és holnap ujra versenyez egy tök más kategóriában! Hát ez a nem gyenge..
Gondolom ki találod kinek drukoltam:D Igaz én a másik Gordont favorizálom NASCARBAn de hát a lényegen nem változtat..
Nem tudod a videokat feltoleni az Internetre? Mondjuk YouTube vagy mas hely?? HA lesz jovore is, remelhetoleg a tv-k kicsitt hosszabban beszamolnak, mondjuk 1 oraban. A Eurosport is csak 20 percben szamolt be. Nem tul sok.
Nos ennyi volt remélem jövõre azért újra megrendezik bár ennek 30% az esélye vagy pedig nem Magyarországon lesz. Sajnos én nem láttam õket :( de ide haza szurkoltam a magyaroknak és gratulálok nekik.
Pula fölött ment át az uton a gyors. Ott álltam meg kocsival és besétáltunk arra a nagy mezõre ami az ut mellett van. Volt benne egy fasza Dobbantó Sainz majden fejre rakta ott:D De hál istenek mégsem!
Megnéztem a Tegnapi utolsó szakaszt! Sajna a pálya szük mivolta miatt nem voltak kamzik!
De ma reggel!!! Jaja istenem:D Nagyon brutál volt csináltam egy csomó videót! Robby Gordonról is meg az elsõ 10 rõl majd minden kategóriában.. Brutál na..
Akkor tehát! a Tapolcai gyors a 6b szakasz. És ha az idõtervben megkeresed a 6b-t akkor látszik hogy 13:20 kor indul az elsõ motoros! Na most mivel ekkor már minden Blokád alatt lesz, 12 körül érdemes kimenni hogy helyet találj!
én úgy tudom hogy holnap dél körül kezdõdik a tapolca felé vezetõ szakasz legalábbis az ajkai ponthoz legközelebb. lehet hogy ez a B akkor. elég jó hely:)
Holnap két szakasz lesz!
A selektiv 6A
Reggel: 8:00 az elsõ motoros!
A selektív 6b
Délután: 13:20 az elsõ motoros
Ezek elött egy órával érdemes oda menni!
Na most az hogy melyik a 6a és melyik a 6b egyenlõre passz, megpróbálom kideriteni!
Én nekem is ilyen kérdésem lenne hogy Tapolcán mikor kezdenek holnap(25.én)!!!
ma voltam kinnt nagyon állat volt!!
ajka felé voltam ott nagyon jó helyek vannak!!
elvileg délben indul onnan az elsõ motoros, ma ezt mondták!
Találtam térképet meg idõtervet, de arra nembírok rájönni, hogy honnan és mikor indulnak 25-26 -án. Az a kérdésem, hogy mivel több szakaszt is jelöl az idõterv, merre és mikor vannak ezek a szakaszok? És hova érdemes állni?
Elõre is köszönöm
vagyis inkább csak be kellene tartaniuk... de általában ugyanúgy töltik neki közúton is...
A kozlekedesi szabalyok szerint kellene vezetniuk a kozutakon. Ezt mar a verseny szervezesekor elhangzott a rendezok reszerol, es, hogy betartatjak. Amugy a Rallyban is igy van. Epp a legutobbi sved rallyn buntettek meg a rendorok az egyik versenyzot, mert gyorsabban ment a kozuton a megengedettnel. Eleg vicces volt nezni, ahogy a rendorok toltottek ki a buntetocetlit.
PFúú most itt az utcába mennek el a kamionok arra pest felé ! Itt elõzte 2 egymást de olyan hangjuk volt hogy remegett az ablak meg minden:D A pályán nemtûnt ilyen hangosnak :)
Hát ezek nyomták neki,meg az irányjelzõvel se foglalkoztak.
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy hogy van a mai veszprémi gyors?A térképen nem tudok eligazodni.Arra lennék kiváncsi hogy honnan indulnak és merre mennek. Köszi elöre is
jaja én is azt tervezem, este zh után kiugrok jutasi felé :D
Nahát ez nagyon nagy volt ezek a kamionok nem is gondoltam hogy ilyen nagyok es Gordon a kanyarba driftelet :D azért ahogy a motorosok kinéztek hát nem semmi. De azért van ott tudás még este 10-kor is kerékre vette a motort.Remélem lesz máskor is ilyen.
szval bejönnek a 8 as ról, tescofelé lemennek körforgalomnál tovább és jutaspusztára mennek ki azt hiszem. este megyek stand up comedy re de utána kinézek azthiszem arrafelé:D
Annak hogy a Sainz elütötte az embert nem sok köze van a szervezéshez! Eddig minden pilota elismerõen beszélt a szakaszokról! Ugyan azokm servezik egyébként mint a dakart! A.S.O Lehet hogy magyar mikiegér ugrál sárga securitys poloban, de a fö muftik azok akik a Dakarért felelõsek!
más egy jó rally meg megin más hogy valamit rosszul szerveznek aztán ezek törnénnek :) de nemtom én inkább a jónak drukkolok :P habár oláh meg magyar szervezés a fene se tudja :D
De csak Masuokának vége a versenynek IGAZ?
Hát ahhoz képest, hogy ez csak egy "kis Rally" történnek dolgok! Tegnap kiesett Coma mert bukott! Ma meg elütötte Masuoka szerelõjét Sainz! Igy Masuoka nem tudja folytatni.
Állitólag megálltak kereket cserélni, és Sainz meg nem vette észre a navcigátort. Hála istennek csak a bokája törött el.. De ezzel vége a versenynek!
Van itt aki veszprémi? Nem tudja esetleg, hogy a holnapi nap folyamán, azaz az érkezési napon merre fognak menni? Azt tudom hogy hol érkeznek meg fehérvár felõl, de a Busapesti úton mennek végig a jutasi felé, vagy van valamiféle terv erre?
Tegnap este megint belefutottam az Eurosporton az összefoglalóba. Ki az a csávó aki szakkommentátorkodik a Vörös mellett? Lehet, hogy ért hozzá de néha akkora f@szságokat mond mint a Palik....