korábban én is így gondoltam, de arra már rájöttem, nem a listaárat kell nézni, pl. 3,2M Swiftet 2,7-2,8-ért vitte haza ismerõs, ami már jó ár sztem. Másvalaki 4M Swift Sport 3,4-ért... Mint a Citroen stratégia, elég idiótán
"Nemrég ültem egy SX4-ben, és ez már más korszak!" Az ára meg megint egy másik korszak. A régi Suzuki arról volt híres, hogy olcsó, az új pedig arról, hogy nem olcsóbb, csak éppen Suzuki. Azért mielõtt venne valaki, kérjen egy-egy tesztvezetést a konkurenciánál is!
"Miért következne a jó literteljesítménybl a jó fogyasztás?" Nem következik, ilyet én nem írtam h következik. Lehet h megtéveszetett a "de" kötöszó, kicsit talán félreérthetõ volt a mondatom. Bár Én nem értettem volna bele ezt amit írtál, de mind1:)
A jó literteljesítmény dícséretnek szántam. Az meg csak egy sima megállapítás volt h ha nyomjuk neki akkor eszik, mint ahogy minden autó:)
Nekem annyira nem jön be a Splash, bár én nem vagyok oda az ilyen kategóriájú autókért:) Tavaly tavasszal volt szerencsém járni az Esztergomi gyárban, már akkor elszólták magukat a Splash-rõl, és mindenki azt mondta ez lessz a király, hát nem tudom:) Majd az árát követõen kiderül... Amikor a new Swift bejött kipróbáltam a gépet (ráadásul pont az 1.5-öst:)) a kereskedõ srác áradozott róla, de közel sem gyõzött meg annyira mint ahogy akart volna... hát igen jött a szokásos jól hangzó szövegekkel amikkel lehet hogy el lehet csábítnai az átlagembereket, de egy gépészmérnök halgatónak ez édes kevés volt meggyõzésnek, mint pl.: "jó kis autó ez, jó a futómûve, kint van a 4 kereke a sarkokban, nem véletlenül csináltak belõle S1600-as rallyautót" xd Majdnem elröhögtem magam:) Mondjuk menni ment ez kétségtelen, a motorja elég jó, literteljesítménybe talán a legjobb, de ha tolja neki az ember akkor ugyan úgy utána lehet kötni egy benzinkutat..., a beltér elment bár sok a kopogós mûanyag, meg hátul nem sok hely volt benne, dehát kisautótól ne várjon többet az ember... Jaa, meg a másik poén volt a tesztnél h pl az Igniseket írtó buta színekben adják el. Mikor rákérdeztem h az alapfelszereltségû autókat miért csak lilába meg rózsaszínbe kapni (kis túlzással) akkor az volt a válasz, h sajnos ez felsõbb utasítás, a kelendõbb színeket (fekete, szürke, sötétkék, stb) sajnos csak a magasabb felszereltséggel lehet megkapni... Majd azért kíváncsi leszek a Splash-re, meg fõleg az árára, de van egy olyan érzésem, h a májustól forgalmazot Lada Priora minden tekintetben verni fogja. (ár, beltér mérete, felszereltség, szervízköltség, alkatrészköltség. Legalábbis nekem biztos, de mindenki döntsön belátása szerint:)
A totálkár oldalon találsz egy régebbi összehasonlítást a Swiftrõl és az Ignisrõl. LINK
Hát ehhez képest valszeg elõrelépés a Splash. Egy Ignis kategóriájú kocsi, az új Swift/SX4 minõségében.
Inkább tartom a Splasht az SX4 kistesójának, mint az Ignis utódjának.
A régi Swift/WR+/Ignis az én szememben még nem voltak kocsik, olyan nyugati trabant fílingje volt mindnek.
sztem indokolja, Swiftnél olcsóbb, tágasabb magas építésbõl adódóan. Õket igazolta a WagonR is, vették mint a cukrot, pedig az aztán maga volt a 4 kerekû fapad, és még így is :D
Csak tudnám, mi értelme volt ezt piacra dobni! Se az ár, se a kategória, se a minõség, se újdonság stb... nem értem! Nem tudom mi indokolja a megjelenését. Valaki rávezethetne!
Punto II, 206, régi Clio, én már nem venném meg õket, ugyanúgy szûkek, ha nem szûkebbek, elavult technikák, motorikusan is, megbízhatóságuk se híres ezn márkáknak, picivel olcsóbban megkapod, ennyi. De ha nincs pénzem jobb újra, akkor már inkább használtat.
Mondjuk, ha azt nézem, hogy ennyiért már Logan is van... ;-) Persze, ha direkt kisautó kell, akkor számításba vehetõ. Talán csak a Punto II (nem a Grande) árai tántoríthatnának el mindenkit, aki kicsit felemeli a fejét és körülnéz.
"A német kisautógyártás nem igazán bírja a versenyt,lehet hogy a GM csinálja jól,hogy kóperál a suzukival,így még mindíg jobban jön ki."
Egyetértünk, de ne hagyjuk ki a sorból az olaszokat, akik néha szintén kooperálnak a Suzukival, de alapvetõen Európa kisautó-mesterei. A Mercedes is éppen velük (FIAT) szeretett volna összeállni, hogy olcsóbb legyen az A Classe, illetve újabban a BMWnél rebesgetnek hasonlót (Mini miatt).
Másrészrõl a németeknél nem csak prémiummárkák vannak. A Ford Fiesta éppenséggel sikeres, de említhetjük a Fabiát vagy az Ibizát is, elvégre VW mindkettõ.
Egy olyan árérzékeny piacon mint a magyar,nem csoda hogy nem sikeres a smart vagy az A osztály. Drága,és kicsit megbízhatatlan-legalábbis nem olyan megbízható mint a suzuki./bonyolult elektronika,kis érzékeny turbómotor stb./ Az elsõszériás példányok hirhedten rosszak voltak,a sok új technológia miatt.
A suzuki a kisautókban az egyik legjobb a világon,a német mercedes árban nem tud vele versenyezni,ezért belõtt magának egy exluzívabb kisautó pozíciót a tehetõsebbeknek. Ez üzletileg nem jött be,itt sokkal kisebbet lehet fogni egy kocsin,mint a magasabb kategóriákban.Túl sokat költöttek a fejlesztésre.
Akinek az ár/érték a fontos,az sosem fog mercedes kisautót venni! Azoknak a keveseknek akiknek az imidzs a fontos,és hogy kicsit más legyen a kocsi mint a többség,azok vesznek ilyent,feltéve hogy a mercedes hajlandó-e tovább pénzelni egy veszteséges projektet!
Ha ugyanannyi pénzért kell suzukit vagy mercit venni,mindenképpen a suzuki elõnyösebb,mert a nagyobb darabszámok miatt sokkal kisebb haszonnal is nyereséges a cég,és többet is visszaforgathat a fejlesztésbe-ergó jobbak lesznek az autói.
A német kisautógyártás nem igazán bírja a versenyt,lehet hogy a GM csinálja jól,hogy kóperál a suzukival,így még mindíg jobban jön ki.
"te sem Splasht írtál, Suzukit..." Splash fórumban vagyunk. Ha nem írjuk ki, akkor vajon mire gondolunk?
"Feltenném a kérdést, 5 millióért A, vagy 3 millióért Swift" Ha van rá pénzem, akkor simán vennék 5 millióért valami kommersz alsó-középkategóriást. Ha nincs, akkor a Swift áráért valamely egy kategóriával nagyobbat, pl Meriva, Fusion. Prémium autót csak az vesz, akinek nagyon nem számít a pénz. Ha városi kisautót keresnék, akkor elgondolkodnék a Smarton is.
"A Swift igenis stabil 120-nál, Smarthoz képest tuti" Ezt senki nem vitatja, de nem is egy kategóriát képviselnek. A Focusnak is igen stabil futómûve van egy Swifthez képest. Na és?
"Jó Smartban elöl elférsz, annyi pénzért Swiftnél 1-el nagyobba is beülhetsz, meg még 3 ember + csomagok." A Smart nem családi autó, hanem városi kisautó. Ebben a kategóriában a kis fogyasztás és a kis alapterület a legmeghatározóbb, nem a sok ember-sok csomag. Ha olyan kell, akkor veszek egy kisbuszt. Városi kisautóként pedig a Smart igencsak a topon van.
"de a Smartot meg le sem tesztelték" Euro NCAP: 2008 Smart Fortwo Gets Four Star Rating Négy csillag egy kategóriával kisebb méretben. Kíváncsi vagyok a Splash eredményére, ha meg merik csináltatni Suzukiék. És a Splash még mindig nagyobb, mint a Smart.
hanem a túlélésit is. Lehet, hogy a Swift "nagyon megy", de a Mercedesbõl ki tudsz szállni egyben.
4* tesztje van az új Swiftnek... Mondom, hogy elõítélet, a múlttal takaródzik sok ellenzõ. Jó A-nak 5 van, nem hiszem, hogy ettõl már kijelenthetjük, hogy Swiftben meghalsz, A-ban nem, de a Smartot meg le sem tesztelték
te sem Splasht írtál, Suzukit... A Swift igenis stabil 120-nál, Smarthoz képest tuti. Egyszerûen annyit írtál, egy Mercedes csak jobb lehet, mint egy Suzuki. Ami ebben a formában nem igaz. Feltenném a kérdést, 5 millióért A, vagy 3 millióért Swift. Feltétel nélkül az elõbbit választanád? Jó Smartban elöl elférsz, annyi pénzért Swiftnél 1-el nagyobba is beülhetsz, meg még 3 ember + csomagok.
"Egy smart minõségû autót a suzuki legyárt feleáron" Fogalmazzunk inkább úgy, hogy le tudna gyártani feleáron. Mert nem gyárt ilyet. Egyébként lehet, hogy ez újdonságként fog érni, de az autókat sokkal olcsóbban állítják elõ, mint amennyiért árulják õket.
"de egy Swift jóval stabilabb gépezet egy mini Mercedesnél" Elsõ körben állítólag a Splasht hasonlítjuk a Smarthoz. Másodsorban a Mercedes A osztályt manapság nagyon nehéz ám felborítani, tekintve, hogy a Mercedes ráfeküdt a fejlesztésre az elsõ fiaskó után. Harmadrészt pedig nem csak a tapogatós versenyt nyeri az 'A' a Swift ellen, hanem a túlélésit is. Lehet, hogy a Swift "nagyon megy", de a Mercedesbõl ki tudsz szállni egyben. A Smartról meg annyit, hogy 185 cm és 100+ kg vagyok, mégis kényelmesen utazom benne, még akkor is, ha magam mellé beülök. Ezt nekem még Suzuki sosem nyújtotta. Persze valószínûleg a Grand Vitara tudja. Ráadásul kisebb helyen lehet vele megállni, mint a Splashsel, a fogyasztása pedig a kisdízellel tényleg kevesebb, mint 3 liter. 120 felett pedig mindkettõ instabil, de egy városi autónál ez nem nagy bûn. Más kérdés, hogy a Suzukit az emberek családi autónak veszik.
de egy Swift jóval stabilabb gépezet egy mini Mercedesnél... Felépítésbõl adódik, nem az emblémából. Meg mit tud a Mercedes az A-osztállyal ami hûdenagy durranás? A mûanyagtapogatási versenyt nyeri, de megbízhatóságot tekintve hol van egy bármilyen japán kisautóhoz képest? Meg teljesítmény, fogyasztás, stb. 2/3 áron...
Elõször próbálj ki egy Smartot, mielõtt leszólod! Ég és föld. Az ugyebár egy Mercedes, ez meg egy Suzuki. Talán nem kell elmagyaráznom a különbséget...
Ezek játék autók... olyan mintha Barbie-nak lenne tervezve akkora meg olyan bébis kinézete van...
Nem elõítélet. Simán úgy néz ki mint egy fos. Vagyis jobban, mint a Wagon R, de ez is egy trágyagány, legalábbis 3 millióért, ha igaz a hír, hogy annyi lesz...
Olyan frankó szinekbe vannak mint régen volt a swift
Ezért gondoltam én is, hogy 2 millió alatt lesz
Ennek a kocsi csak akkor lesz népszerû ha olcsóbb mint a Swift mert ki az aki megveszik drágábban,hogy ha olcsóbban vehet egy Swiftet?:D
Nem hinném, hogy drágább lesz mint a Swift. Amíg nem "láttam" úgy gondoltam 2M alatti lesz az ára, de elsõ látásra 2,4 Millió lesz kb, annyira tippelek.
Mondjuk marhára nem tudhatom! Csak tipp
Ha 3.2 millió lesz akkor sztem nem álmodozzanak 60000db ról:P De anyámnak tetszik:)
Február 8-án hivatalosan is megkezdõdött a Suzuki Wagon R+ utódjának tekinthetõ Splash gyártása Esztergomban. Mivel a testvérmodell Opel (Vauxhall) Agilát is ebben az üzemben gyártják, ezért a sajtótájékoztató idején a gyárudvaron már százával álltak a Splashek és Agilák, mind szállításra készen, vastag vaxréteg alatt. Az új Suzuki modell egyelõre háromféle motorral lesz megrendelhetõ: egyliteres, háromhengeres benzinessel, amelynek teljesítménye az elõzetes sajtóanyag szerint 45, a mûszaki adattábla szerint 48 kW (tehát 61-65 lóerõs), 1,2 literes, négyhengeres benzinessel, amely 63 kilowattot, azaz 86 lóerõt tud, valamint a Fiattal közös 1,3 literes dízel Indiában készülõ változatával. Itt 55 kilowattos teljesítményre, tehát 75 lóerõre készülhetünk. Utóbbi motorhoz rendelhetõ lesz részecskeszûrõ (DPF) is. Akár rendel valaki részecskeszûrõt, akár nem, a dízel, valamint a kisebbik benzinmotor kilométerenkénti szén-dioxidkibocsátása 120 g alatt marad, ezekkel a verziókkal tehát a Suzuki még a környezetvédelmet a legszigorúbban vevõ európai városokban is egészséges eladásokra számíthat. Az 1,2-es motorral 142 g/km ez az érték, annál más a vonzerõ - azzal rendelhetõ lesz négyfokozatú automata váltó is.
Ez meg hátulról, mindjárt kinyitják Mivel a 3,7 méter hosszú, alaphelyzetben 202 literes csomagterû városi kocsit vezetni nem lehetett, de beleülni is csak nehezen, ezért a használhatóságáról sokat mondani nem tudunk, de az biztos, hogy a hat légzsák, a blokkolásgátló és az ISOFIX-gyermekülésrögzítés széria lesz mindegyik kivitelen. Az osztott hátsó ülések egy mozdulattal a padlóba simíthatók, ez mindenesetre jó dolog. Egy zenés-táncos mulatságot, annak keretében pedig hungarocell-Splash összeszerelõs látványshowt követõen jött a kemény rész. A heroikus összeszerelés után a Magyar Suzuki Zrt. régi vezérigazgatója, Toda Kazuhisza, az új vezér, Ozava Iszao, Esztergom polgármestere, Meggyes Tamás egyaránt beszédet mondott, majd biztos kezekkel átvágták a gyártás megindítását jelképezõ, nemzetiszín szalagot. Mi több, egy pillanatra még Medgyesi Péter ex-miniszterelnök is felbukkant a tömegben. Az e látványözönt követõ, lélektani pillanatban a Splash egy példányát láthattunk ugyan legördülni a gyártósorról, de azt nagyjából ezer fotós vette körül. Akkor már inkább a sajtósátorban, a pogácsás büféasztalkák között kiállított másik példányt vetettük alá ülõpróbának. Hát, tágas, meg az üléskárpit nagyon kék, a váltókar meg egy mûszerfalból kiemelkedõ félszigeten van, nyilván nagyon kényelmes a használata - nagyjából ennyi. Mindenesetre a csomagtartó alaphelyzetben szemre sem tûnik tágasnak, a sebességmérõ óra viszont nagyon nagy.
A hivatalos bemutatót a Genfi Autószalonra idõzíti a gyár, árak tehát március elején várhatók. A tervezett gyártási darabszám évi 60 ezer példány lesz.