hát,ha veszel egy 50-est majd abból valahogy 70-es lesz,de a papírban marad a régi,akkor nem...havernak is ilyen...aztán most ha elkaptak volna minket csúnya bírság lett volna,mert *nincs jogsija csak 50-ig *nem volt nála csak jogsi *én meg mögötte ültem:-D
75köbcentis még elmegy, 125-ös motort ma már nem érdemes 50-es papírokkal venni, mert okirathamisítás,biztosítási csalás,engedély nélküli vezetés plusz még egy pár dolog ami miatt megbüntethetnek. Szóval ha robogót akarsz amire nem kell rendszám az legyen 50 vagy 70 cm3-es.Azok is mennek 80-90et...
Már régóta tervezik hogy rendszámkötelesek lesznek a robogók kb 2007óta de azóta sincs semmi.
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, és kapok erre egy helyes választ! :) Nos az lenne a kérdésem, hogy van egy B jogosítványom, amivel a szgépkocsi és segédmotor vezetése van engedélyezve! A lényeg az lenne, hogy mi a segédmotor? 50cm3 alatti, vagy a rendszám nélküli? Mert a mai robógókból lehet kapni 75 és 125cm3 ben is, legalábbis van egy pár! Azokon én nem látok rendszámot így segédmotor! De talán jövõre bejön az, hogy mindenkinek kell rendszám és akkor hogyan lesz az egész? Errõl tudna nekem valaki egy nagyon fasza felvilágosítást adni? :)
Remélem érthetõen fogalmaztam meg a bajomat! :)
Köszönöm elõre is a választ! (Kérném azok válaszát, akik biztos infót tudnak errõl! Ha más csak úgy mond ezt, meg azt hallott, azt is leírhatja, de hangsúlyozza, hogy õ ezt csak hallotta vagy olvasta vhol!)
Thanks
latom meg mindig nem fogtad fel hogy nem a bekotes ellen predikaltam, okostojas ;) a stilusodat elnezve nem is fogod, ugyhogy reszemrol en itt befejeztem. tovabbi kellemes "laza" napot kivanok ;)
jóvan lazasrác, feszüljél csak, de mint mondtam, az hogy te bekötöd magad, mocskos kevés tud lenni :) Majd mikor a haverod ott hal meg melletted és téged még elõ is vesznek, majd akkor :)
A legszebb példák: 20-as táblánál 41 => 130ezer Ft 20-as táblánál 51 => 300ezer Ft 30-as táblánál 61 => 130ezer Ft 30-as táblánál 76 => 300ezer Ft
Lesz itt bevétel
Mától érvényben van (elvileg)...
Megszegett szabály Bírság összege Vasúti átjáró elõtti megállásra vonatkozó rendelkezések 100 000 Ft Vasúti átjáróra történõ ráhajtásra vonatkozó rendelkezések 300 000 Ft Jelzõlámpa elõtti megállási kötelezettség (áthaladás pirosra váltó jelzésnél) 50 000 Ft Továbbhaladás tilalmát jelzõ fényjelzés (áthaladás piroson) 100 000 Ft Megállás vagy várakozás tilalma 30 000 Ft Haladás autópálya vészsávján 150 000 Ft Megállás autópálya úttestjén vagy a vészsávon 100 000 Ft Behajtás tilalma 50 000 Ft Kötelezõ haladási irány 50 000 Ft Engedély nélküli gépjármû-közlekedés védett természeti területen 150 000 Ft Engedély nélküli gépjármû-közlekedés fokozottan védett természeti területen 300 000 Ft Letérés az engedélyzett közlekedési útról védett természeti területen 100 000 Ft
50 km/óra sebességig 30%-50% túllépés: 30 000 Ft 51%-60% túllépés: 40 000 Ft 61%-80% túllépés: 60 000 Ft 81%-100% túllépés: 90 000 Ft 101%-150% túllépés: 130 000 Ft 150% feletti túllépés: 300 000 Ft
51-100 km/óra között 20%-30% túllépés: 30 000 Ft 31%-50% túllépés: 40 000 Ft 51%-70% túllépés: 60 000 Ft 71%-100% túllépés: 90 000 Ft 101%-150% túllépés: 130 000 Ft 150% feletti túllépés: 300 000 Ft
100 km/óra fölött 10%-20% túllépés: 30 000 Ft 21%-40% túllépés: 50 000 Ft 41%-50% túllépés: 80 000 Ft 51%-60% túllépés: 120 000 Ft 61%-80% túllépés: 150 000 Ft 81%-100% túllépés: 200 000 Ft 100% feletti túllépés: 300 000 Ft
És arról van valmaiféle fogalmad, hogy ha baleset ér,akkor a hátul be nem kötött utasok milyen utat tesznek meg tehetetlenül? Lehet pont téged fog kinyírni..
Bár gondolom te vagy a környék gizdasráca, aki öv nélkül is nagyon kemény
Hát igen. Mondjuk Csehországban még rosszabbul hangolták õket (legalábbis amerre én jártam, Prága és attól délre). Bécsben viszont az volt a benyomásom, hogy legfeljebb akkor kaptam pirosat, amikor egy mellékútról mondjuk a fõútra rákanyarodtam, onnantól zöldhullám végig. Meg kell jegyeznem, hogy nem is nagyon voltak gyorshajtók meg idegeskedõk. (Igaz, ez hétvége volt, de Budapesten már hétvégén is bedühödik az ember fõleg, amikor a szmogbanfutás világrekordját akarja megdönteni a város, ezért lezárnak mindent a körúttól befelé.)
Nem sok értelme van sietni ezt aláírom. Annyit nem lehet vele nyerni hogy megérje. Viszont a lámpák helyes beállítását erõsen vitatnám, az zöldhullámos 50-et meg pláne, elég sok "furán" beállított lámpa van.
Jó, a 20-as tábla tényleg dedó, de a 30-asok simán tarthatók.
Nem éri meg sietni. A forgalom, a lámpák mind a megengedett sebességre vannak beállítva. A zöldhullámot akkor tudod "meglovagolni", ha 50-nel mész végig rajtuk.
Na ezaz, semmi értelme sietni :) egy 90km-es táv ami átlagosnak mondható az országban 90-el 60 perc 110-el 50perc. az a 10 perc az semmi. Ráadásul mindíg aki siet és elõzget az az összes kis faluba beszívja valamivel h feltarták, meg az összes lámpánál pirosat kap, aki meg 90-el ment és utoléri a lémpánál az meg röhög rajta, hogy ezért érdemes volt sietni :D
Az csak egy dolog, hogy hová siet, a másik az, hogy a sebességhatárok betartásával legfeljebb percekkel kell korábban indulnia az embernek, Magyarországon nincsenek olyan nagy távolságok. Arról nem is beszélve, hogy az igazi akadályozó tényezõ mondjuk egy 90-es táblánál 50-nel haladó teherautó.
még miellött valaki azt hinné... szerintem is baromság a nedves úton -20km/h :) Az emberek a hülyék. Volt már olyan is h 1-es úton mentem, full szakadó esõben, az ablaktörlõ nem bírta de komolyan, látni is alig lehetett, de hát azért az ember ment 80-90-et, de volt olyan barom aki nem kevéssel elment mellettem, és Õ se hiszem h többet látott volna mint Én.
Amúgy a "hivatásos sofõr apukák"-at is azért írtam mer Én faterom is az:) De mikor még kezdõ koromban beült mellém mindíg csak annyit mondott: "engem nem érdekel mennyivel mész, de ha gáz van meg tudj állni..." Magyarul ésszel kell menni, körültekintõen és elõrelátóan gondolkozni. Nem pedig tolni neki a vakvilágba :)
Én már kerültem necces szituba mind saját, mind más sofõr hibájából. Hálát adtam, hogy megúsztam, tanultam belõlük, olyat nem csinálok mégegyszer. Sajnos nem mindig rajtam múlik a dolog, de igyekszem defenzív lenni, persze azért nem kalapos-skodás módon. De azért 70-re korlátozni azért, mert más nem képes 90-nel menni, de felfogni sem képes ezt a hiányosságát, na az már a személyes szabadságom korlátozása. Nem azt mondom, hogy minden helyzetben mehet a 90, de hagy döntsem már én el, hogy merek 90-nel menni vagy sem! Logikus, hogy nem akarok meghalni, tehát ésszel megyek. Viszont egy frissen felújított 90-es úton ne kelljen már 70-nel balfaszkodnom egy kis esõ miatt!
Nem is az autókról van szó, hanem a vezetõrõl. Schumacher lehet, hogy 150-nel is abszolválná jó gumival, átlagos autóval. De egy hirtelen kormánymozdulatnál, hirtelen fékezésnél, esetleg ha a vezetõ pánikba esik, nem mindegy, hogy 70 vagy 90. Vagyis lehet, hogy majdnem mindegy, de minél kevesebb, annál kisebb a kockázat. Sajnos a vezetõk nincsenek jól kiképezve, megdöbbentõ, hogy a mediterrán országokban, ahol az autók tele vannak horpadásokkal a koccanásoknak köszönhetõen, a halálos baleset sokkal kevesebb. Magyarországon meg ha nekikoccansz valakinek figyelmetlenségbõl mondjuk parkolásnál, már-már meglincselnek, amikor viszont 90-110 km/h-ás tempónál jól meg kéne fontolni egy elõzést, akkor belevágnak kockázatos manõverekbe is. Ez eszméletlen, és csak az autósok ostobaságát jelenti. Én nagyon hálás vagyok az égnek, hogy bár parkolásnál volt rá példa, hogy nem néztem hátra, és nekikoccantam valakinek, de forgalomban sosem követtem még el olyan hibát, ami valódi veszélyt jelentett volna. Ennek ellenére, ha pl. a 10-es úton végigmegyek, nem egy, nem kettõ veszélyes elõzést látok.
Igazad van. De ha valaki vezet már néhány kilómétert legyen szó bárkirõl annyit már biztos tapasztalt hogy miként viselkedik a kocsija és szakadó esõben nem 130-al megy a teknõs úton. Lényeg a lényeg hatalmas szivatás és meglesz ismét a rendõröknek a betevõ falat esõs idõben.
Nem is azzal van a baj h felúszik a víz tetejére, hanem ha nagyon esik az esõ és fullra tele van vizzel a nyomvályú (ráadásul nem is mindenhol van) Akkor az egész úton víz van, és nem látod mikor 3mm, és mikor 25mm, és ha belemész egy mélyebb részbe akkor visszafogja rendesen az autót. És lehet h a "hivatásos sofõr apukák" megfogják de a szembe jövõ szöke, 40kg os plázacica nem biztos. És ugyanúgy meghal aki szembe jön, hiába tud vezetni...
Hát akármilyen kocsiról van szó még suzukiról is ha 90-el mész nem jobbra tartva tehát a bal kereket tartod a nyomvályúban akkor még árkot sem fogsz, ezt apám mondta aki hivatásos sofõr és azért õ csak tudja :)
de egy bicikligumis szuzukáj 90-el kanyarodva lehet megúszik,aztán az már csak a szerencsén múlik,hogy elsõ vagy hátsó kerék,mert még egy elsõkerék csúszást viszonylag könyen fog egy "bénább" sofõr,de valami hegesztõszemüveges cicababa nem hiszem,hogy megfog egy keresztbe csúszó kocsit,sõt,szerintem még a kormányt is rosz irányba forgatja
Tapasztalatom szerint 90-nel nincs az a tócsa, ami valóban veszélyt jelentene rám nézve, pedig gyárilag is viszonylag széles gumin tolom: 195/60R15 Nyáron Conti EcoContact, télen Pirelli W190 Snowcontrol.
Jó gumival 130-140-et is abszolvál egy Lada szakadó esõben is. :)
A nyomvályús utaknál már más a helyzet, úgy fel lehet úszni a hosszanti tócsákra mint az állat. Az aquaplaning jelenséget a gumigyártók 10mm-es vízrétegnél kisebben tesztelik. Az utakon ahol komolyabban nyomvályús ott akár 20-25mm-es víz is megáll, ráadásul csak az egyik oldali kerekek érnek bele. Egy könnyû családi kocsit, amin átlagos gumik vannak, nagyon el lehet dobni komolyabb tempónál. (100-120)
Hát nem tudom, ha Te be vagy kötve mikor vezetsz és oldalról belédszálna egy másik autó és az anyósülésen levõ utas úgy verne fejbe h belehaltok mind2en akkor lehet másképp gondolnád... Amelyik ember nincs bekötve egy autóban az eleve veszélyt jelent a többire. De ez így van miden szabadon mozgó tárgyal ami az utastérben van.
Igazad van, de például a 20-as tábla még biciklivel se egy nagy kunszt autóval meg egyszerûen röhejes sebesség, azt a táblát el lehetne felejteni. 27 km óránál májustól 30k.
Igen, a kreszben jelenleg is szerepel, hogy az útviszonyoknak megfelelõen kell megválasztani a sebességet, de úgy tûnik, hogy egyeseknek ez nem sikerül, ezért vannak balesetek, amelyek ebbõl adódnak.
nem azt mondtam hogy semmilyen szabaly nem kell, de a biztonsagi ov, es az "esos idoben max 70" baromsag. ha olyanok az utviszonyok tabla nelkul is tudok annak megfeleloen kozlekedni, de ha jo az ut, de esik az esso, nehgy mar 70el kelljen menni.
Egyetértek, léteznek nyilvános versenypályák, ahová be tud fizetni az ember, ott nyilván nem kell betartani a KRESZ-t.
"Aki ertelmes ember az tudja mit szabad es mit nem, a hulye meg ugysem fogja betartani" Ez sületlenség. Akik elõírták a szabályokat, tartassák is be. Semmi kedvem száguldozó kamionosok vagy vadmotoros hülyegyerekek elõl menekülni az utakon, én közlekedni akarok, az a cél, hogy én és utasaim biztonságosan jussanak el A-ból B-be. Aki versenypályának nézi az utat, annak semmi keresnivalója rajta.
tovabbra is az a velemenyem hogy baromsag. mint sok mas torveny is. aki ertelmes ember az tudja mit szabad es mit nem, a hulye meg ugysem fogja betartani. lassan mar azt is eloirjak hogy 2 szaras kozott mennyi idonek kell eltelnie.
DE. Minden feleõsség a tiedé, mivel te vagy a sofõr, neked van jogsid, te felelsz az utasokért. Evvan, a törvény, az törvény. Ha kihajol az ablakon a hülyéje és levágja az oszlop a fejét, akkor is téged vesznek elõ. Aztán már csak a bíró jóindulatán múlik...
valoban nem, de ez akkor is faszsag. a barataimat akkor is elvinnem ha holt gedak, es a hatam kozepere sem kivanom oket, aztan ha bekotod sem maradnak mindig ugy, amirol te mint sofor nem tehetsz.
Miért is? A kocsi/volán a tiedé és te felelsz az utasok életéért is, amikor vezetsz (ergó ha baja esik mész a dutyiba amúgyis). Ebbõl következik, hogy ha beszáll melléd Merész Marcsa és Extrém Pityu, akkor nem kötelezõ elfordítani a kulcsot és megindulni a gépjármûvel. Ha nem kötik be magukat, jönnek gyalog. Tiszta sor. Ha részegeket visel és karambolozol miattuk, vagy csak úgy magadtól, akkor is a te hibád és még sorolhatnám. Nem kényszer a szántás.
az pl. szerintem baromsag hogy ha az utas nem koti be magat megint a sofort buntetik meg...
Ez természetesen igaz, hát sajnos mifelénk a 70 s táblák ien randomgenerátor áltál kidobott helyeken vannak, ahol 10 éve rossz volt az út, annak emlékére kb:D
Én még szerencsére nem tapasztaltam olyat, hogy kintmaradt táblánál traffipaxoltak volna, bár az tény, hogy miután tavaly felújították a Bécsi és Vörösvári utat itt Óbudán, még hónapokig kint volt a 30-as tábla.
Mint autósnak, nincs jogunk és hatókörünk eldönteni, melyik tábla "felesleges". A KRESZ nem étlap, amin választasz egy menüt és csak azt tartod be. Jó, az építkezésbõl visszamaradt 30-as táblák engem is idegesítenek, de a legtöbb tábla nem véletlenül van ott. VEszélyes helyet véd, vagy útépítést, rossz minõségû utat jelez.
Nem, csak eléggé idegesítõ tud lenni, hogy teljsen felesleges 70 es,30 as, vagy kintmaradt etc tábláknál játszanak "fizetõkaput" a kedves közegek
Sõt, városban azokat kellene büntetni, akik 50 alatt mennek, nem? Vasúti keresztezõdésben, gyalogos-átkelõhelyen, gyalogoson is 50-nel kell átmenni. Aki fékez, az halott. :)
Még azt kéne bevezetni, hogy a lakott területen belüli 50km/h illetve lakott területen kivüli 90 km/h alatti gyorshajtásért ne lehessen pénzbírságot kiróni, csak büntetõpontot...
Értelemszerûen az autókölcsönzõ ráhárítja az ügyfelére a büntetést. Komolyan gondoltad, hogy erre nem gondoltak a jogszabály alkotói?
Szerintem baromság. Mi a helyzet a bérelt autókkal? Kibérelek egy BMW-t azt megyek vele 200al... A családi helyzetnél ez megoldás, de más esetben nem. De legalább be lehet hajtani a pénzt a sok gyorshajtó (nem az 60@50 emberekrõl beszélek) barmokon.
Mi a véleményetek az objektív felelõsségrõl? Ez azt jelenti, hogy nem a gépjármû vezetõje - ennek kiléte gyakran tisztázatlan marad - hanem az üzembentartója a felelõs a gépjármûvel elkövetett szabálytalanságokért. tehát a rendõrséget nem fogja érdekelni, hogy "egyik családtagom vezetett, de ellene nem vagyok köteles terhelõ vallomást tenni", akié az autó, az fizet, aztán majd "családi alapon" lerendezik az ügyet, ha akarják.
Szerintem ez korrekt.
SX4, ja. Kisebb csomagtér, nagyobb fogyasztás, igénytelenebb anyagok, de legalább drágább. Jó, másfél millás beszámítással talán azonos árban. Ráadásul mindig ott lesz az a bizonyos Suzukis szájíz. Cserében lehet kérni kártyás indítást aranyárban. Ja meg van 4x4 még drágábban. A halkan suhanó tájról annyit, hogy minden tesztben erõs szélzajról panaszkodnak. Egy ekkora autó ennyiért 150-nél nem lesz csendes. Azért persze közel sem egy zsiguli... Na de mindegy, ez itt erõsen OFFtopik.
szerencsére nem azt vett...fõleg a beszámítási feltételek játszottak nagy szerepet egy erre erõsen hasonlító járgány érkezésében:) pár percig volt a kezemben,egész jó(bár nem mérvadó a véleményem mert az egyetlen amihez hasonlítani tudom nagyfater körlámpás zsigulátora) ami tény,hogy a Fusionben 150nél emelt hanggal kellett beszélgetni,az SX4ben meg egész halkan suhant a táj...meg h.a Suzukinál azt mondták a régi autóra,másfél millát adnak érte(amennyit sehol nem ajánlottak addig érte),történt említés egy új cd-s rádióról ami 50k volt akkoriban,kapásból azt mondták jó,1milla 550...nem mintha kampányolnék oly'nagyon a Suzuki mellett,csak egy pozitív tapasztalat... (fater kollégái gyorsan csináltak is egy képet,mivel akkortájt volt egy óriásplakát reklám,amin egy faszi baromi nagy arca volt látható,meg a feltételek...kapásból benyomták az arcát a képre,ha megtalálom a képet berakom:))
Elég sokan járnak Ford Fusionnel, nem hiszem, hogy lehetetlen lenne váltani. Szerintem a tiéteknek van valami hibája.
Vezettem már vagy másfél tucat autót (britt, japán, német, francia, KGST), szerintem átlagos. A japánhoz képest persze kemény, de ahhoz képest minden az.
Hát igen a nyugati autóknál ez nehéz dolog... Azoknak ritka szar a kuplungja van, mindenek, legalábbis amikbe ültem eddig... utálok is menni olyan autókkal, csak néha muszáj.
fordfúzsönnel próbáld meg.fater reggel 8kor elhozta,délben vittük vissza és még akkor sem tudott normálisan váltani vele(pedig aki autókrosszozott,meg egy új autóba nyom 3 hónap alatt 15k km-t,az szerintem tudja használni a váltót)
Itt is lehet nyerni. Pl 1 éves Cascó-t. Aze egész világ a reklámról szól. Ennyi erõvel ha veszel egy autót és mész vele az utcán az is reklám. És mondhatnánk h Te csak autót akartál venni amivel elmész A-ból B-be, mégis közbe reklámoznod kell a márkáját ami elöl hátul rá van írva... Akkor mirõl beszélünk, reklám nélkül nem is lenne világ...
Kuplung téma: Amíg ki van nyomva, a motor energiája nem hasznosul. Tehát lehetõleg minnél gyorsabban kell kinyomni és visszaengedni. Ez természetesen autónként változó h a konsrtukció mit bír. Én pl ha "lendületesen" közlekedem holtponton megtartásról nem is beszélhetünk, mert a váltás közben olyan gyors a kuplung kinyomás és visszaengedés h szinte "rúgás"nak is lehetne nevezni, és semmi rángást nem lehet érezni. Ehhez érezni kell az autót, hozzá kell szokni, megfelelõ fordulatszám is fontos. Meg a szekezetnek is bírnia kell...
Az csak akkor lehet jó ha magas fordulatról váltasz el mert ha leesik a fordulat akkor ránt egyet a következõ fordulat elején pl 5000-ig kipörög aztán feljebb váltasz akkor leesne mondjuk 3500-ig de amíg a kuplung be van nyomva leesik 1000 körülre és ezért ránt egyet.
nekem az oktatóm úgy tanította hogy szépen lassan nyomjam ki és gázzal engedjem fel.... (nem 1-esnél mikor indulok) akár 3.ból be 4.be amikor ezt csináltam faterom úgy rám üvöltött hogy még 1x nehogy gázzal merjem felengedni a kuplungot mert eltöri a lábam ugyanis ott már nem fullad le az autó nem erõlködik és maga a lendület bõven elég nem kell még gáz is hogy koptassam!
Én tudom is ezt, ha én gyártanám a matricát, nyilván felraknám a szponzorokat, de így, hogy ezért semmit nem kapok, eszem ágában sincs kirakni a matricát. (Mondjuk el is csúfítaná az autót)
ez kimaradt: te is tudod nagyon jól hogy a reklám pénz! Ha azon múlna éhezõ gyerekekkel reklámoznák a csipszeket! szal sajnos a pénz hajt mindekit ebben a mai világban :(
Nem válasz gombbal válaszolnék, mert 1 hozzászólásban szeretnék reagálni több dologra, de nyilván mindenki tudja kinek szól!
mentõs kolléga: Igen és erre van magyarázat is, ugyanis az autópályán meg nem szétnyitni kell hanem balra sorolni hogy a mentõ a belsõ sávban elmenjen és amikor ez a belvárosban fordul elõ akkor pánikba esnek és amit már1x csináltak azt csinálják vagyis mindenki húzódik balra! Sajnos van olyan eset amikor nem tudom mit akar a mentõs és én is lesem mert pl elfelejt indexelni hogy õ most balról vagy jobbról akar kikerülni vagy éppen merre akar menni! Tehát én azért a mentõsöknek is tartanék egy képzést még annak is aki 50 éve mentõzik hogy a ráutaló magatartás amit a kresz is elõír és enged nagyon sokat jelent!
fordulat és vissza vagy fel váltás: Ford Focus kombival furikázok ez még a régebbi ford nem a mostani annyit kel tudni róla hogy 1.4tonna és mindössze kapaszkodjatok meg 75kw-os azt hiszem ez 85 lónak felel meg! Szóval egy komoly kaszniba gyenge motort raktak és megtolták egy turbóval.. ez azt jelenti hogy 2200-as fordulatnál tudom bedugni 3.ba a váltót ami sebességben 40km/h jelent! van aki 50-nél már 4. ben van de én 4.be csak 60-62km/h tudom betenni ami már gyorshajtás és 30.000ft pénzbirság és ha jól tudom 2 büntetõpont! ebbõl adódik hogy sokat gurulok üresben... persze ahogy már elõttem mondták amikor a forgalom megengedi!
kuplung kopás: tudni kell kezelni a kuplungot engem autó szerelõ tanított meg hogy kell leszállni a kuplungról, mert faterom is hülyeséget mondott meg az oktató is! sokan azt hiszik hogy lassan kell kinyomni a kuplungot és minél hamarabb felengedni hogy ne kopjon a tárcsa. Ez nem igaz! Éppen ez az hogy hirtelen kell kinyomni a kuplungot és lassan kell felengedni, az indok meg egyszerû gyorsan nyomod ki így legkevesebb ideig súrlódik a betét és lassan engeded fel, hogy 1 ne ütõdjön a kuplung 2 ha két fémet finoman lassan forgatva érintesz egymáshoz akkor keveset súrlódik viszont ha leugrasz a kuplungról akkor a forgó tárcsa az álló tárcsához tapad és nem elég hogy csúszik egymáson de még nyomja is hozzá.... próbáld ki fúrógépbe smirglit fogsz (lehet kani olyat) és hirtelen a fához nyomod... szenved a fúró és kimarja a fát ha lassan nyomod hozzá akkor picit ugyan lereszel belõle de kevesebbet mint az elsõ módszernél!
"jajj sajnálom mert kopik": keresztkérdés: az autó van teérted vagy te vagy az autóért? kuplungtárcsa, féktárcsa fogyó eszköz 60.000 km-enként teljesen elkopnak! Talán a kuplung késõbb ha óvatosan használod!
nem a kezdõ jogsisokkal van a baj: nem, persze hogy nem mert õk még figyelnek hogy jajj ne okozzak balesetet, majd amikor már 2 éve van jogsi az illetõ segge alatt akkor azt hiszi hogy tud vezetni és megjön a baj!
kresz betartása: ha módosítanak akkor minden zebra elõtt lassítani fogok ami belátható? felesleges dugó! nem értem azért mert Debrecenben nem engedik el az autósok a gyalogosokat ez egész országot súlytani kell! én azt mondom több rendõrt az utcára akiknek a fizetését nem az államnak kéne állnia hanem a beszedett büntetésekbõl lehetne fizeti! de van egy jobb kérdésem, olvastam hogy van itt csepeli, én Csepelen kaptam csak szabad posta fiokot és sokat járok arra! õszintén hányszor találkoztatok arra vonattal keresztbe a gyorsforgalmi felé? én 1x sem, bár tudom hogy hébe hóba tehervonat jár arra! ha minden igaz 60-as tábla van ott vagy talán 70-es tábla, de kint van a vasúti átjárót jelzõ tábla illetve elõtte a csíkos táblák! A kresz elõírja hogy lakott területen belül 30km/h-ra és lakott területen kívül 40km/h-ra kell lelassítani... Csepel pedig lakott terület.. volt már hogy lelassítottam csak 40-re és melletem 5-6 autó ment el dudálva a szemközti sávban elõzve engem! Van értelme lassítani?
Nem az a baj, ha a Shellben tankolsz, hanem hogy a KRESZ betartására szólítanak fel, ezt a "mozgalmat" matricával hirdetik. Ez eddig ugye teljesen korrekt és jó cél. De az már egyáltalán nem korrekt, hogy amikor te a KRESZ betartását akarod népszerûsíteni azzal, hogy kirakod a matricát, akkor azzal rögtön reklámoznod is kell a cégeket. Régebben voltak ilyen roxys meg rádió1-es matricák, de ott ez nem egy ilyen bújtatott történet volt, hanem egész egyszerûen nyerhettél azzal, ha hirdeted õket. Na, az már rögtön sokkal korrektebb.
Alap a reklám az élet minden területén. Reklám nélkül nem lenne semmi. Meg amúgy is ha valaki ad pénzt arra h elkészüljön a matrica, mért ne lehetne rajta a logója. Én pl nem fogok azért a Shellbe tankolni mert rajtavan az emblémája :D
Az meg eleve egy kicsit vicces, hogy ott figyel a reklám a matrica jobboldalán. Most akkor ez mégsem a KRESZ betartását szolgálja?
Azért nem kevesen hallgatják, és ha annak a fele betartja arra a napi 4 óraára... Na mind1, ez úgy is csak poénról szól, a mai KRESZ hibájira és fõleg az értelmetlenül kirakott közúti táblákra hívná fel a figyelmet.