Jaja, Horvátországban nagyon sok helyen reális a korlátozás. Mondjuk ott is van azért ahol elég nonsense. Például autópályán csomó helyen ki van rakva a százas tábla ahol szerintem semmi nem indokolná. Egyébként még Horvátországhoz tartozik, hogy a rendörök civilben mérnek. Megyünk pályán 150nel, elhuz mellettünk egy német S4 kombi. Tiz perc mulva látjuk a leállosávban, egy fekete bördzsekis arc igazoltatta. Ahogy odértünk láttam hogy egy zsir uj fekete 3as BMWvolt hátsó szélvédö alatt villogo kék-piros ledes fényhiddal :D Tiszta night rider feeling.
Nem, de nálunk pl az elkerülõ úton (ami mellett nincs járda, csak hangszigetelõ fal, a túloldalon meg erdõ) végig 50el kell menni.. simán ki lehetne pakolni a 70es táblát (Ahogy pesten rengeteg helyen ki is rakják).
Meg a városból kivezetõ 4 sávoson is kintvan 3 hónapja egy 30as tábla, mer építenek valamit (nyilván nyoma sincs ilyennek)..
Nyiláván a város közepén, ahol mindenhol gyalogosok bóklásznak én sem akarok 70el közlekedni.. De ahol lehet, ott mér kell szopatni a népet???
És az emberek meg nem képesek kiállni e mellett, mer elhitetik velük, hogy minden baleset és rossz forrása, ha az ember 50 helyett 65el megy.. Hallott már valaki olyat, hogy egy baleset okaként a "balfaszságot" nevezték meg?? Nem. Azér volt, mer gyorsan ment, pont. Le van tudva..
Tudod mi lenne itt ha mindenki annyival menne amennyivel akar. Mindenki össze-vissza mint a birkák, vezetni persze nem tudnak a faszlámák de megy 190el bent pesten...
amúgy én sem szeretem a sebesség korlátozásokat én sem tartom be sohasem sõt... ha rendõrt látok 90el elhúzni melletem megkülönböztetõ jelzés nélkül akkor megyek utána... meg azt nem értem hogy olyan kanyar van itt hogy 60al simán beveszem és kivan rakva a 30as tábla... (kamionok bazzeg van amikor 80al bele esnek a kanyarba)
sztem teljesen hülyeség mennyen mindenki annyival amennyivel akar de ha balesetet okoz és nem reális sebességel megy (városba 300al mondjuk) akkor vállalja a következményeit...
Autópályán én ált. 160-180al szoktam menni és eddig még 1x sem kaptam csekket...
Egyet értek! Nagyából ezek szerint vezetek én is! Igaz ez csak fél éves és céges tragacs de már ennyi idõ alatt benne van az 50000km! 6km-el kaptam meg:D Szóval tolom rendesen a kilométereket!
Az sok. 90 helyett 140 bõven sok a legtöbb (nem alsórendû) úton. 50nél max 70, országút kb 110, pályán 150 halál nyugis még egy 10 éves középkategóriással is -.-
"Én egyébként úgy vettem észre, hogy ált ha a sebességkorlátozást beszorzod 1.5tel akkor azzal még biztonságosan lehetne haladni forgalomtól függõen."
Nálunk igen, de pl Horvátországban, ha 40-es tábla van, az azt jelenti, hogy 40-nel lehet bevenni a kanyart. Nálunk egy 40-es kanyart 60-nal röhögve beveszel. Van is ebbõl baj nyaraláskor, aztán meg csak néznek a magyarok elnyúlt arccal.
Ha mindenhol lendületesebben mész akkor igen. Órákat nyersz rajta. Egyszerüen bele lehet örülni, ha betartod a korlátozást, föleg ha éppen nincsen forgalom. Szerintem ezzel a trafizással max azt érik el, hogy mindenki ideges lesz, rosszabb közhangulat-->több baleset. Pl vidéki utakon sok helyen 60as tábla ahol rosszabb az út. Ez is pl kocsi függö. Nem mindegy, hogy egy Golffal mész, egy A6tal vagy egy LandRoverral. Tegyenek ki egy uthibák táblát aztán kész. Budekszin a szar út miatt végig 40es tábla van. Nyil egyenesen lehet menni, de 40... no comment. Aztán alsó rakpart este, forgalommentes idöben. Ne mondják már nekem, hogy az veszélyes, meg hogy száguldozó õrült vagyok ha 70helyett 90nel megyek. Én egyébként úgy vettem észre, hogy ált ha a sebességkorlátozást beszorzod 1.5tel akkor azzal még biztonságosan lehetne haladni forgalomtól függõen.
Gondolom nem büntetnek éjjel nappal ezzel a módszerrel.. Valszeg arra van, hogy ha valami állat elmegy 110el a rendõr mellett városban, akkor ne kelljen szenvedni a szonda-izzókészlet-eücsomag-"ez a gyári kipufogó?" kombóval :DDDD
Pedig de. Nézz utána. Igaz más a morál a hozzáállás és mentalitás mind két(!) oldalról. Ott például, eszükbe sem jutna olyan OMH-s baromságra hivatkozni ami egy ideig amolyan magyaros városi legendaként terjedt itthon, meg aki hitt is benne, az meg nagyon naiv és szánalmas volt.
Ez baromság. Náluk ugyanúgy megfellebezhetõ, ha alaptalanul fogják rád a dolgot. Soha nem hallottam még ilyet, hogy minden mûszer nélkül kifejezetten gyorshajtásért kapcsoltak volna le valakit.
Viszont az osztrákoknál pl. mûszerek és traffipax sem kell a büntihez, mindenfajta bemérés nélkül a rendõr csak becslésre, vagy pusztán a szemére hagyatkozva ha megállapítja a gyorshajtást, akkor az szentírás. Nem vita téma. Mert mindenhol megállja a helyét, és nincs apelláta...
Hát persze, fõleg úgy, hogy végig pálya van. Na most ettõl függetlenül nem túl kifizetõdõ, ha már Magyarországon is 2-3-szor lekattint a traffipax, és akkor még nem mentél végig Ausztrián és Olaszországon.
Mondok jobbat: 4-es fõút 50 km-en keresztül 40-es tábla 4 éven át, merthogy építkezés van mellette ... igaz, hogy az az úttesttõl 5-10 méterre volt (kb mint amikor az autópálya egyik oldalát lezárják, és átzavarják a forgalmat a szembejövõ egyik sávba, semmivel sem volt veszélyesebb) ... és büntettek is. Ki bírja 40-el 50kmen keresztül egy hibátlan egyszámú fõfõúton ???
Igazad van, tényleg nem sokat lehet spórolni a gyorshajtással. Akkor van értelme, ha egy távoli országba mész, és az múlik a sebességeden, hogy odaérsz-e aznap, vagy meg kell aludni. Mert ugye utóbbi idõ- és pénzveszteség.
Mondjuk egy Budapest-Róma távolságon már azért nyomni kell nagyon, ha az ember oda akar érni aznap, de nekem úgyis minden bajom lenne. (Hátfájás, unalom stb.)
Azt viszont alapvetõen megértem, hogy a fasza kocsijának nyomja a faszi a gázt, mert tényleg élvezetesebb az utazás, ha nem unalmas, de emellett függetlenül drágább és veszélyesebb is, ez tény.
Errõl van szó, de néhány helyen túlkorlátozzák. 70-es úton kitenni egy 30-ast annyi, mint a légynek azt mondani, hogy hess. Semmit sem ér. Ha kitennének egy "úthibák" táblát és egy ötvenes karikát, sokkal többen lassítanának - legalább ötvenötig, ami ugye mégsem hetven, tehát több esélye van az embernek.
Pedig van. Biztos emlékeztek, pár hónappal ezelõtt Szegeden a Bertalan hídon volt egy baleset, hogy egy kamion átszakította a korlátot és lezuhant a hídról. Azóta a korlátot megjavították, annyi van még, hogy fent a járdán valami csõ kiáll a földbõl. Persze a mai napig kint van a 30-as tábla egy 2x2 sávos híd lehajtó szakaszán ahol mindenki 70-el közlekedik (megjegyzem 10-15 éve nyáron mindig raktak is ki 70-es táblát ide mostanában már nem).Szóval aki manapság átmegy ezen a hídon attól automatikusan el lehetne venni a jogsit. Én azt mondom oké kérjék számon szigorúbban a szabályokat, de ne csak egyoldalúan, igenis számonkérhetõ legyen valakin egy-egy sebességkorlátozó tábla, legyen felelõse és büntethetõ legyen ha indokolatlanul helyez ki/tart kint egy táblát.
100 euroért olyat vettünk amivel nem kaptak el már 4 éve...igaz külföldön ahol lényegesen olcsóbb és mindet jelzi a 3 lábútól elkezdve az autóson át a lézeresig idõben
ezek az ottfelejtett táblák se semmik. 2 hét? az semmi...
Nálunk (Mosonmagyaróvár, legészaknyugattibb város:) van olyan 30-as tábala amit azért raktak ki mer az út mellett rendezték az árkot és laza padka táblával együtt kitették (megjegyzem széles jó minõségû út, városban, szinte egyenes, arról az oldalról nincs is elágazás, szóval tökmind1 milyen a padka) Ez az építkezés már 1,5 éve volt. Nem tévedés másfél éve. A tábla még mindíg kint van. Már meg van fakulva a piros karika rajta.
Nem arról van szó, hogy mindig, mindent betartok, hanme arról, hogy nem felejtem otthon az agyamat, ha vezetek. Néhány helyen tényleg idegbajt lehet kapni a sebességkorlátozástól, és néhány helyen túl is van korlátozva, sõt, lyan 30-as táblával is találkoztam, aminek tényleg nem volt semmi értelme, csak ottfelejtették egy építkezés miatt, amit két hete befejeztek. Ha ott lelassulok harmincig, tutira ledudálnak, belémjönnek, nem hiányzik egy kasztnizás, egy hét autó nélkül... de elfelejtettük azt, ami a cikkben szerepel: erõsen szabályozni fogják, hol lehet majd traffizni.
Fele annyi vagy harmadannyi autópáláyjuk van, tény hogy jobb minõségüek. Tele van a föld hatalmas gránittal meg más keményközettel. Szerintem nem kell mesélnem milyen fagyok vannak itt. Volt olyan nap amikor sütöt a nap és minusz 30 fok volt. Persze itt is vannak roszabb minõségû utak de a többség jó. A városok közti fõutak annyira szélesek hogyha egy kamion ledöglik és leál az ut szélére lasitás nélkül haladhat a forgalom mert elférnek.
De ha ezek után te azt mondod, hogy minden sebeség határt betartasz, akkor röhögõgörcsbe el fugok pusztulni..
A sebesség határ betartása az az. Hogy a 30-nál 30 a 40-nél 40 az 50-nél 50 stb. Ha már 39 mész gyorshajtó vagy!
Oké értem mire gondolsz és ráadásul én is igy gondolom mint te.. Vannak akik direkt gyorsan mennek mert leszarják nem érdekli hogy falu ugy megy mintha ország ut lenne oké.. De az a baj, ha te egy faluba 65-el pont ugyan ugy szabálytalan vagy mint õ! És azt ne mond, hogy te 50-el mész faluba mert nem hiszem el!
Én mondom egész nap vezetek. Reggel 8-16:30 körülig.. Napi 8 óra minimum.. Megpróbálom ésszerüen alkalmazni a dolgokat. Falvakban nem szoktam 60-65 nél többet menni ország úton kb 110km/h. Autópálya 140-145. Na most elég lassunak tünök:D Szinte mindig van aki megelõz:D
Szóval értem mit mondasz el is fogadom sõt egyet is értek vele.. De pont ezért lesz szar ha bejön ez az okos törvény, mert az olyan emberek akik "okosan" sérteneke szabályt is beszopják! Nem csak azok akik direkt másokat leszoritva örült modon mennek! Sõt amien szemét az élet pont lesz akkora mákja hogy nem megy bele te meg igen...
De azt is tedd hozzá hogy nem 3db autópályájuk van mint nekünk.. Nem olyan utjaik vannak hogy egy Europa Kulturális Fõvárosába 140km-et kell megtenned olyan uton, hogyha egy kamion megy elötted és kinézel mögülle örülsz ha van annyi helyed hogy nem jönnek neked.
A magyar utak keskenyek rossz minõségüek. Ahhoz hogy a-pontból eljus B-be el kell menned a Cés a D pontba. Nincs egy normális út Nyugat magyar országról Kelet magyarországra. Ha ezt meg akarod tenni elöször el kell jutnod az M7-ig aztán a Hungárián menj át pesten majd az m3-ason menj el Debrecenbe. Ha meglenne az az ut amit akartak kb 160km-el rövidebb táv. Talán ha nem 6 órát kellene autózni egy Nyugat és kelet magyarországi utón, henem esetleg ezt 4 óra alatt teljesiteni tudnád. Lehet betartnád/tartanánk a 130-at autópályán.. Ha nem egy olyan elkerülõ utja lenne pestnek hogy szabály szerüen élet veszélyes és ha elözöl nyomod neki minnél elöbb kijuss a zuzdából talán akkor talán akkor az emberek elgondolkoznának azon hogy erdemes betartani a sebeség határokat, nem érdemes feleslegesen kockáztatni..
Arról meg ne is beszéljünk, hogy külföldön nem azért mérnek hogy potolják az államháztartási hiányt, hanem azért hogy betartsák a szabályokat.. Ez is egy fontos szempont! Ausztriába a Rendõr amikor mér kiteszi a falu határába a kis táblát majd beáll a falu közepére és mér. Ha ebbe bele mész hülye vagy!:D
A magyar Rendõr. Be áll a kanyar után lévõ falu táblája alá. Megérkezel 90-el nem is tudod hogy falu van. Oda nézel hopp falu. Rálépsz a fékre és kb 80km/h-val lemérnek. megállit "50-el lehet menni" igen na ne mond wazze!
Na kb ennyit akartam.. Remélem értitek amit gondolok.
Az ittas vezetõk ellen bevezették a zéró toleranciát.
Aki balfék módon vezet, az max. az idegrendszerre jelenthet veszélyt, az egészségre aligha (engem a szélsõ sáv közepén elakadásjelzõvel parkoló "vállalkozó" jobban idegesít, mint tíz balfék. A balfék legalább halad, és nem szándékosan akadályozza a fotrgalmat, lesz..va a közlekedés többi résztvevõjét.)
A motorosok külön kategória. Néhányan a Kamikazék utódjaként közlekednek, néhányan csak annyira lazák, hogy majd' szétesnek. Sebaj, majd szétesnek...
A többi csak moráltól és vérmérséklettõl függ. A gyorshajtás legtöbbször lazaság és kivagyiság erdménye, bár elhiszem, hogy mindenkinek szül a felesége és beteg a gyermeke (vagy épp fordítva), sietni kell. Egy Salgótarján-Budapest távon mindössze 10 percet foghatsz, ha padlógázzal közlekedsz. Megéri a stresszt, a plusz benzinköltséget? Aligha. Persze, azt is megértem, hogy az ember nem azért vett nagy teljesítményû autót, hogy egy Trabant farát nézze.
A közlekedés arról szól, hogy az ember biztonságosan (nem gyorsan, az a verseny) eljiusson A-ból B-be. Nem arról, hogy csak õ jusson el, a többieket le kell szorítani, nem is arról, hogy uraljuk az utat.
Azonkívül, hogy kb. olyan stílusban, mint a parkolási-bírság fogják behajtani/kicsalni az emberektõl a pénzt, és a yard, bármilyen mocskosul is szokott szabálytalankodni (az index nélküli sávváltástól, a gyorshajtásig), pofátlanul jóváhagyja majd azt a büntit, amit õk is naponta elkövetnek (elég ha csak a gyorshajtó államtitkárokra, meg szabálytalanul parkoló fõrendõrökre gondolunk).
Kb. annyi cég fogja tapogatni az adataidat HIVATALOSAN, mint a kínaiak. Mindenki rögtön 1rõl a 9re akar majd jutni, rögtön az elsõ napokban (minimális befektetéssel megint sok "vállalkozó" akar majd pillanatok alatt meggazdagodni/még nagyobb haszonra szert tenni, persze munka nélkül). Már elõre félek egy reklámautó szintû szemétkedéstõl.
Mennyiben fog megváltozni a morál?
Nem hinném, hogy eltûnnek majd a pofátlan motorosok, indexel tilosban parkolók, a szabálytalan, totál hülye/béna/"autista" sofõrök, vagy akár a részeg vezetõk.
Mi lesz belõle itthon? Jópár megbüntetett vezetõ (30 helyett 40el hajott meg), hasonló szemétkedésekkel, mint amivel már csak ritkán próbálkoztak itthon a zsaruk.
Viszont nem hinném, hogy sokáig megmarad majd ez a rendszer. Fél év, és visszakerül minden a rendõrség kezébe. Egyszerûen mi az az ország vagyunk, ahol ezt MÉG nem lehet TISZTESSÉGESEN megvalósítani.
Ha meg ekkora üzlet, miért nem csak az állam csinálja? Bérel pár berendezést, felvesz pár irodistát és pár hét alatt visszahozza az árát, aztán visszafoghatják magukra és hasonlóan mûködtethetik, mint az Egyesült Királyságban. Az már morál, bár Svájc mégdurvább.
De remélem nem lesz igazam, és csak tisztességes vállalkozó fogja mûködtetni a trafipaxokat. ( ... )
Most Finorszégban vagyok. Pár éve bejártam a déli részt most a nyugati parton vagyok. Az autópályán télen 100 as korlátozás van. Teljesen tiszta volt amikor mentem és 1 autó kivételével mindneki 90-95 el ment. Autópáláyn itt kb 1000 km-t vezetem le és 3 autós volt aki nem tartotta be a sebességkorlátozást. Trafi itt nem volt. A mellék kis utakon van olyan hogy 3-5 klóméterenként ott a fix trafi. Rengeteg van belõle, és van ahol táblával elõre jelzik neked. Egy sincs lefóliázva rongálva lefestve stb. Vittek ide oda atóval és mindegyik betartotta a sebeségkorlátozásokat és 5-10 km/h val lassabban mentek mint a táblán volt írva. Én hozzászoktam, hogy a "kellemesebb" szakaszokon 100-110 re felgyorsitsak városon kivül mert ugy esik jól. Itt majd bele betegszem amikor 70-80 al megyünk :D Szóval bennünk valahol benn van az hogy... nemtudom megfogalmazni remélem értitek :D
Neten most tolatóradarnak álcázott lézerdetektorokat szórnak, mindössze 200 ezer forintért :) Szerintük kikapcsolható, senki sem veszi észre. Azt mondjuk nemtudom mire kellene fogni, hogy ha a rendõr azért megállít, mert a radar nem írt ki sebességet, csak két vonalat? :)
Ezt a szemétséget már megint! Valahogy ki kell termelni azt a pénzt amit a kormány elbaszott...
Budapesten vegyük ezt a várost mert ez ugye elég speciális hely.. (én napi 500-600kmet vezetek Kistehergéppel az országban) Ebben a városban a tempó ha nincs dugó 80-90km/h nem kevés esetben. Tehát ha kirakja "indokolt" helyre pl a hungária körütra minden 2-dik autót le fogja mérni. Ha kiteszi indokoltan a Bajcsi Zsilinszki utra, vagy az Andrássyra, szinte mindet le fogjja mérni.
Arról nem is beszélek hogy kijön az uj okos kresz mely szerint ha esik az esõ menj lasabban! Basszus amig barkaszok meg wartburgok rohangáltak az uton tök mind1 milyen idõ volt mehettél 90-el ország uton. Most hogy olyan autok járkálnak amin a Gumi többet ér mint egy wartburg menj 70-el! Gratula.
Tehát majd indokoltan kiteszik a trafit az országutra elkezd csepegni az esõ. Õ már ugy gondolja majd hogy már esik. Tehát 70km/h. Ha lemér mit fogsz gondolni?? Jogos volt??
Az meg a másikhogy majd amikor a zebránál mész majd, és a gyalogos ott lesz 30-el kell menned és a buzi jogosan fogja oda rakni a trafipakszot mit fogsz szolni??
30nál a 43 30000ft lesz május 1-tõl 50nél a 63 30000ft május 1-tõl 70nél a 84 30000ft májustól.
Ha lemér majd téged egy utolsó senkiháza akinek lesz pénze erre, remélem akkor is azt fogod mondani. ÁÁÁ mind1 jogos volt!
Hát a fa....om.. Nekem ez a melóm wazz. Keresek egy hónapba 130000ft és idõre kell menni. Majd arra keresek hogy ezeknek a faszoknak fizesek!! Remélem sok ilyen okos törvényt hoznak ezek! Gratulálok hozzá!
Naés?!! Szinte mindehol enegdélyezett, mert nekik (elvileg) az lenne a céljuk, hogy ne száguldozzál. Ezért jelentik be (sõt nyilvánvalóvá kell tenniük!), hogy hol mérnek, mert ha nem mész gyorsan a mérés miatt, máris teljesült a cél, amiért (elvileg) mérnek. Így ha a mérõd csipog, hogy õk is mérnek és lassítassz a kritikus útszakaszon, akkor máris jóvagy.
Ebben igazad van, a traffipaxokat pedig általában olyan helyekre állítják fel, mint pl. kis falu kezdete után 20 méterrel, így ha már lassulsz is, lekattintanak szépen. Ettõl függetlenül a balfaszok talán kisebb veszélyt jelentenek a többi autós számára, ha lassabban mennek.
Dehogy jelent kevesebb balesetet. Kizárólag a bénzbehajtás a célja.
Balesetet az ittas vezetõk jelentenek elsõsorban, aztán van egy olyan réteg, aki se lát se hall (csomo szöke p*csa meg öregemberek, akik járni alig birnak), és teljesen észrevétlenül usszák meg a balestetket. Ugy értem lazán bevág eléd, olyan helyen fékez ahol nem kéne, nem tud rendes iven kanyarodni, stb, magyarán szólva balfaszkodik. Meg azok a gyorshajtók, akik mint az örült össze vissza cikáznak a kocsik között, és a jobbkézre sem figyelnek. Még egy másik kategória a menö motoros. Autók között mindenhol lazán tépnek, nem egyszer volt olyan, hogy ha éppen nagyobb gázt adok, vagy nem lépek oda a fékre, akkor simán nekimegyek. (legdurvábbak a pizzafutárok) És én még soha nem láttam, hogy rendõr leszerelte volna öket. Autópályán is pl semmi értelme a 130as korlátozásnak. Megalszik a tej a szádban. Ha meg bevezetik, hogy a kamerákkal számolnak átlagsebességet... Agyrém. Aztán vidéken falvak között pl csomo helyen kiraknak 60as táblát. Sok útszakasz van ahol nyugodtan lehet menni 110zel is biztonságosan, nem csak 90nel, stb...
Ez csak szöveg. A patikán kívül kapható gyógyszerekrõl ugyanúgy ment a mellébeszélés, én spec. örülök, hogy a benzinkúton is meg tudok venni egy Algopirynt, ha fáj a fogam, nem kell bemásznom a belvárosba, és kivárni a patikában a sort. Ezt sem fogjuk megérezni, csak több lesz a trafi. Az pedig mérsékelt sebeséget, kevesebb száguldozót (a saját zsebének kárán csak tanul az ember), így talán kevesebb balesetet jelent. Külfüödön sem csak a rendõr mérhet sebességet.
Van több csatorna, de a legolcsobbak is veszik mindet, csak legfeljebb nem elég távolságból meg nem elég hamar: * X-band 10.525 GHz ± 25 MHz * K-band 24.150 GHz ± 100 MHz * Ka-band 34.700 GHz ± 1300 MHz * Ku-band 13.400 GHz ± 25 MHz * Laser: 904nm, 33MHz bandwidth
Annyira nyíltan azért nem kell :) Beülünk páran néhány autóba, mindekinél kis obis fejsze (szakszerûen hosszított nyéllel - méteres zártszelvény), aztán 30-as táblánál gyors stopp, bimm az alu oszlop tövébe, és már le is szenderült a tábla az árokba.
Nem volt korrupció, szvsz nem is ment a masina, hanem zsebre dolgoztak. Egybõl levágtam, hogy arra mentek, hogy fizess, mindegy mennyit fizess és meg fizettem és jó pofát vágtam, örültem, hogy csak 9k.