Az üzemanyag ára fojton emelkedik és kevés esély van rá hogy csökkenjen. Az hogy még mennyi kõolaj és földgáz van nem lehet pontosan tudni. Állitolag 2050re minden elfogy. 1979ben meg 30 evet josoltak. Ettõl függetlenül szerintem nem a benzint kene tankolni hanem mas meghajtasu jarmuveket kellene forgalomba helyezni. Ki milyenrõl hallott fejlesztések hol tartanak és ezek mennyibe kerülnének.
A hidrogénhajtást találom értelmes megoldásnak,meg az elektromosat.Többet nem ismerek. Bio-üzemanyagok veszélyesek az élelmiszerár-növekedés miatt.Bár az USA már most nyomatja,ennek isszuk is levét már.
Érdemes ezt elolvasni, én valahogy úgy érzem, hogy itt megint csak azok vannak a háttérben, akiknek érdekük, hogy amíg olajunk van, addig bizony a hibridek ne terjedjenek el..
A süritett levegõs autórol hallotatok már? Végsebeség 120km/óra egy tankolás 200km ennek az ára 1-2 dollár a kocsi kb 3-4millió forint
Én amin igazából röhögni szoktam, hogy az alternatív meghajtást úgy próbálják eladni, hogy az azért kell és azért jó, mert védi a környezetet, pedig ez nem igaz. A lényeg az hogy megszabadulnánk valamennyire a kõolajfüggõségtõl...
BTW: hidrogén hajtás legnagyobb problémája, hogy több energia kell a hidrogén elõállításához mint amennyit kinyersz belõle. eztért nettó veszteséges az erõforrásod konvertálása. ez nem megengedhetõ addig amíg nincs kitalálva egy végtelen energiaforrás.
Nem csak kõolajból lehet benzint csinálni... Lehet asszem szénbõl is, régen próbálkoztak vele, mûködött a dolog, de szar volt. De ez volt már vagy 50 éve. Azóta biztos sokkal jobb minõségût tudnának elõállítani, és talán olcsóbban is.
Csak ugye valószínûleg ez megint azért nincs, mert bizonyos emberek anyagi érdekeivel ellentétés lenne.
Szimplán csak azért nincs, mert több energiabefektetéssel jár mint amit ki tudsz termelni belõle. Egyszerûen nem éri meg civil célokra cak katonaira. Ráadásul a Kõszén kitermelése még energiaigényesebb folyamat mint a kõolajé...
Jelenleg 110 dollár egy brenhordó olaj átlagára. Ez csak növekedni fog, mert kevesebb új lelõhelyünk van mint amennyit használunk és amennyi mezõ kifogy+ a Worldwide fogyasztás növekszik.. (várjátok meg amikor 500 milla kínai is elkezd autóval járni... pedig ott már most is fuel shortage van...)
Amúgy igazából engem jelenleg nem igazán zavar ilyesmi, hogy környezetszennyezés, meg fogyó kõolajkészlet.
Sokkal inkább zavar, hogy a környezetvédelmi elõírások miatt drágábbak az autók, drágább õket fenntartani, és sokkal gyengébb a teljesítményük, mint amilyen lehetne, ezért ha valakinek erõs autó kell, akkor a drágább, nagyobb motorral rendelkezõ változatot kell megvennie, ami többet fogyaszt, drágább rá a biztosítás, stb, pedig a sok környezetvédelmi dolog nélkül sokkal kisebb motor is azonos teljesítményre lenne képes, az élettartam rövidülése nélkül is.
Ez most nagyon úgy hangzik, mintha a környezetvédelem ellen lennék. Igazából nem a környezet védelme ellen vagyok, hanem a környezetvédelem körüli felhajtás ellen.
Kezdjük ott, hogy a környezetvédelem az emberek érdekeit szolgálja. Azonban jelenleg ebben az országban nem az az emberek legnagyobb problémája, hogy 50 év múlva lakhatatlan lesz a föld, hanem sokkal inkább az, hogy egyre jobban nincs pénz. És a környezetvédelem csak drágábbá tesz mindent. Ez nagyobb probléma, mert ez a probléma a jelenben van, és jövõ csak akkor lesz, ha a jelenen túljutottunk.
Egyszerûen rendkívül drágák az autók, és a fenntartásuk méginkább. Igaz nem olyan hatalmas ország ez, hogy autó nélkül ne lehessen élni, de így is hatalmas segítséget jelentenek, fõleg a jelenlegi körülmények között.
majd ha 200 dollár lesz brenthordónkénti olajár vagy 300 és látod a jó kis 1000 forintos benzinárat akkor majd kíváncsi leszek, hogy akarsz-e még "nagyteljesítményû" autót... Ami felzabálja a fizetésedet csakhogy munkába járj...
Egyébként az autók fenntartása nem lesz olcsóbb az emelkedõ oljaárnak köszönhetõen. max akkor ha gyorsabban csökken az autók fogyasztása mint az olaj ára. Amivel megy együttjár a teljesítmény csökkenés is...
illetve használhatóak rá a megújuló energiaforrások (amiknek persze még vicces az aránya, de ha megduplázódnak az energiaárak, lehet kicsit rákapcsolnak :)) ilyen egyértelmûen azért nem kell temetni...
A környzetvédelmi elõírások miatti változtatások csökkentik a motor hatékonyságát, tehát teljesítménycsökkenést igen, de fogyasztáscsökkenést nem igazán okoznak. Ezért mondom, hogy ha nagyobb teljesítményt akarsz, akkor nagyobb motor kell, mert hiába lenne ugyanolyan erõs egy kisebb motor a környezetvédelmi dolgok nélkül(legalábbis egy részük nélkül), alacsonyabb fogyasztás mellett, ha olyat nem kapsz.
Amúgy nem a kõolaj ára miatt drága fenntartani. Hanem azért, mert a benzin ára, az a benzin árának 1/3-a. A többi adó. Meg a biztosítás, meg az adó, meg a különbözõ illetékek(vizsga, átírás, stb).
Szóval lehet a nagy EU országokban elfogadhatóak ezek az elõírások, mert ott nincs ennyi állami bevétel a magánközlekedésbõl(vagy 4x ennyi az átlagfizetés), de itt Magyarországon ezek az elõírások csak mégjobban megdrágítják az autózást.
Hát pesten lehet, hogy a tömegközlekedés kielégíti az igényeket, de vidéken, fõleg városokon kívül elég nehézkes tömegközlekedéssel a mindennapi élet.. Óránként, kétóránként induló buszok, zsúfolva azok is, idõhöz kötöttség, stb, sokan ezt nem engedhetik meg maguknak, kivéve akik például gyárakban dolgoznak, vagy fix idõbeszotással, hisz azok mûszakváltásához alkalmazkodik a máv és a volán..
Buszra alig lehetett felférni, minden alkalommal reménykednem kellett, hogy eljutok az elsõ leszállóajtóhoz, mert elöl vagy szálltak fel, vagy ki se nyitotta a sofõr, mert tele volt a busz. Akkor mire átverekedtem magam mindenkin, meg mire sikerült megnyomnom, vagy megnyomatnom a lehetõ legmagasabb helyre rakott jelzõt(általános iskolás voltam még), akkor még fel is akartak hátul szállni, és mire kijutottam, úgy kellett a kezemmel visszalöknöm az ajtót sokszor, hogy oda ne csukjon.
A másik meg, hogy várni kell rá, és sosem arra megy, amerre én szeretném.
Ne becsüld le az alternativ erõforrással müködõ gépeket ez si tud am huzni Az igaz hogy ez csak egy auto de ha szabad utat kapna a tömeggyártás meg a fejlesztéseket nyugottan lehetne végezni felülmulnák a benzines motorok erejét.
HA nem tûnt volna fel a peak Oil problémája nem áll meg az országhatároknál. Nem az országgal van ebben az esetben a gond hanem a világpiaccal.
Mellesleg USA-ban a mostani benzinár emelkedés kb 15%os keresletvisszaesést indukált. Úgyhogy az áremelkedés hatása relatív árnövekményhez igazodik és nem az abszolút alapárhoz. Ha valaminek az ára 40-50%-ot emelkedik évente azt meg fogják érezni mindenhol ahol sokat fogyasztanak belõle adóterheléstõl függetlenül.
A villanymotor a nyerõ megoldás az én véleményem szerint! A benzin és dízelmotorok hatásfoka kb 30-40 százalék ami szánalmasan szar, míg a villanyomotoré kb 80%százalék! Mióta van autó, azóta nincs semmi változás a hajtás lényegében, pedig már lassan a Marson járunk, ami elég elgondolkodtató! Ja és ha milliomos lennék EZT venném!
Inkabb nem fordítgatók annyira jó nem vagyok! De ami nagy szám benne az a sebessége, nyomatéka, ja és 3 óra alatt feltölthetõ, akár 1 telefon, így kibír közel 220 mérföldet! Bár az ára elég brsos mivel még kevés van belõle de attól függetlenül a gazdagok veszik mint a cukrot! De itt egy magyar cikk!
Tetszik a cikk. Jó lenne ha már magyarországon is terjednének ezek. Persze nekem elég lenne egy családi verzió is. Ráadásul minden benzinkut tetejére lehetne napkollektorokat helyezni(ez nem olcsó mulatság) és akkor nem terhelné annyira a villamos hálozatot. Meg otthonra is lehetne venni egy napkollektoros töltöt ami a cikkben is van. Én azt hittem a sûritett levegõs autó lesz a jövõ jármûve de ezek után erre szavazok.
Nem tudom ha ilyen technologiák vannak miért mondja mindenki azt hogy a jövõ csak háborúról meg éhinségrõl szólhat.
Már rég megvan a következõ technológia ami leválthatná a mai kocsikat...de kinek érdeke ez?? egytõl egyig elásták ezeket a feltalálókat...az olajmágnások a mi vérünket szívják...nincs mit tenni.Vagy megszokjuk vagy megszükünk
"az olajmágnások a mi vérünket szívják"
De miért szívnák?? Kötelezõ autót venned? Kötelezõ megvenned a benzinjüket?? Nem hinném...
A kocsiknak villany, a fúziós reaktorokig meg atomerõmûvek. Az pedig a videón sem meglepõ, hogy a villanymotorok összehasonlíthatatlanul jobb karakterisztikával bírnak kigyorsítás során, mint a(z egyébként is sebességváltott) belsõégésûek.
Gondot meg nem csak a kipufogógáz okoz, de szinte minden, ami csak az autóból kifelé jön, így a fáradt olajtól kezdve a légköri aeroszolokon át (érdemes utánanézni például, hogy például az azbesztszennyezés egészen kicsi koncentrációban is mit képes mûvelni a szervezettel) a nehézfémekig; mindent összevetve meglehetõsen érdekesnek találom az "engem nem érdekel a környezetvédelem" kijelentést. Véglis tény, hogy nem szabad szemmel látható az öngyilkosság.
ez így mind igaz, de még mindig sokkal jobb a mostani helyzetnél! De pl a toyota priust is károsabbnak hozták ki a hummernél, mert a gyártási folyamata más! Szóval ebben nem nagyon hiszek! Az tény ha mindenkinek ilyen autoja lenne kéne még pár atomerõmû, de mivel nem szenyez semmi már oriási lépés lenne! Ami pedig a gyártási folyamatnál keletkezik vagy az energia elõállításánál, jobban viselné ez a bolygó!
Még midig tartom, hogy kurvára nem a környezetszennyezés a valós probléma amit 15 éven belül meg kell oldani, hanem az kõolaj ilyen ütemû fogyasztása mellett és ráutaltság mellett annak elfogyása.
'De pl a toyota priust is károsabbnak hozták ki a hummernél"
Na ja,egyszerûbb a honpolgárokat megnyugtatni,mint a japcsikkal felvenni a kesztyût!:)
Azért annyiból mégis érdekes nézõpont,hogy hosszútávon /globálisan/ sok mindent számításba kell venni. /persze ettõl még az hülyeség/
a CO2 levegõ jutásának 1/3-át a közlekedés teszi ki. Az igaz hogy több erõmû kéne. De nem csak az elektromos meghajtás létezik ott van az air car igaz a kompreszzor villamossan müködne de erre menne egy napelem akkor máris nem lenne olyan gáz. A hidrogén meghajtás sem egy utolsó alternativa.
-Vannak (egyre több) alternatív energiaforrások: szélerõmû,naperõmû, víz,geotermikus...stb. Eu is azon van h minnél több legyen. pl.: napkollektorok hatásfoka is egyre jobb és olcsóbb. PErsze még drága és nem 2nap míg jó hatásfokú/olcsó napkollektrokkal rohangálunk.
Indiában 6000 air cart helyeznek forgalomba. De ott elég sok a szén tüzelésû erõmü ezért a kompreszorokat nap kollektorokkal kellene felszerelni. itt Jó lenne ha itthon legalább az élelmiszereket vmi ilyesfélével szállitanák talán még olcsobb is lenne.
én már rég abban hiszek, h az egyes kis közösségek fogják a maguk számára megtermelni az energiát és a fölösleget beadják a közösbe. ha megszorulnak, õk is vételeznek a közösbõl.
jó volt látni pár hete egy filmet errõl talán a Discovery-n, ahol a hidrogéncellás autókat ajnározták, mondván, h ez lesz a jövõ (nem ez volt a fõ mondandó, de ezt késõbb). a lényeg az volt,h míg te a kis kocsiddal leparkolsz a munkahelyed elõtt és feldugod a tömlõt a kocsidnak, addig a hidrogéncellád elektromos áramot termel a közösbe és cserébe a hidrogén tankodat telinyomják friss, ropogós hidrogénnel. az elemzõk azt mondták, h ha az autókat amik az USA-ban szaladgálnak így üzemeltetnék, az akkora energia-pluszt jelentene, h többlettermelés lenne energiából.
A mondandó pedig az volt, h mindezt a mostani nagy olajos cégek kutatói mondták - azaz: mi hívei vagyunk az új technológiának, ha a hozzá szükséges hidrogént tõlünk veszed!
Te még hiszel a Discoverynek meg a NatGeo-nak?? Jobb szaktopicokban ezért kiröhögnének.
mármint azért röhögnek ki, mert nézem, vagy mert azt gondolom, h kis közösségek maguknak termelnek energiát?
nézem, mert szeretem - szórakoztató és nem is annyira buta. még jó ötleteket is lehet összeszedni.
"Jobb szaktopicokban ezért kiröhögnének": ezt gondolom úgy kell érteni, h amióta megy a "Kiválasztott", azóta hétrõl-hétre több száz hozzászólás érkezik oda, ellenben a "Paranormális jelenségek"-be nem, mivel ez utóbbi a "szaktopic", így senki nem kockáztatja meg, hogy kiröhögjék, ha ide írna Uri Geller-rel kapcsolatban... :)
saját magadnak energiát termelni teljesen járható, csak az ember kényelmes fajta - de biztos lennék benne, ha megtehetnéd és megcsinálnád, már kopognának is az ajtódon, h hogyan képzeled azt, h nem az állambácsitól veszed meg a hõ- és villamos energiát?! De ez utóbbi már offtopic...
Egy lehetséges jövõbeni elképzelést mutattak be, decentralizált energiaellátással. Igaz, hogy nem igazán hangsúlyozták ki, hogy egy ilyen rendszernek jelenleg a hidrogén nehézkes elõállítása igencsak szûk keresztmetszete, de még ezzel együtt is érdekes elképzelés, és nem tartanám irreálisnak. Rengeteg ma már alapvetõ dolog volt anno a kortársak szerint sokkal hajmeresztõbb elképzelés. Ezzel az erõvel az összes sci-fi író hazudik. :)
Persze van ezeken a csatornákon rengeteg csúsztatás meg dezinformálás, ezt nem vitatom, de ettõl még nem feltétlenül minden hülyeség, amit leadnak :)
"saját magadnak energiát termelni teljesen járható, csak az ember kényelmes fajta - de biztos lennék benne, ha megtehetnéd és megcsinálnád, már kopognának is az ajtódon, h hogyan képzeled azt, h nem az állambácsitól veszed meg a hõ- és villamos energiát?! De ez utóbbi már offtopic..."
ez hülyeség, sõt általában még állami támogatást is kapsz, ha megújuló energiaforrás hasznosítására tervezel beruházni annyi, hogy ha esetleg többletenergiát termelnél, akkor azt várhatóan nem éri meg visszatölteni a hálózatba (elvileg törvény kötelezi rá az elmût, hogy visszavegye, és fizessen érte, de gyakorlatban bizonyos mennyiség alatt nem köteles átvenni)
és az én magam által elõállított energiámat el is adhatom a kicsit nagyobb környezetemnek, valamelyest olcsóbban, mint állambácsi? EKKOR azért már csak rámvernék az ajtót?! ;)
Szaktopic alatt nem az SG topicjait értem, hanem komolyabb összetételû indexes klubtopicokat ahol való életben is adott témával foglalkozó emberek nyílvánulnak meg.
Ja. Mexikó városban a taxikat kezdték el kicserélni ilyenekre. Személy, tehertaxi tökmindegy. Kis pici zöld szarok. Elmennek ugyan 120-al, de a paci, igen kevés bennük, ráadásul nem is környezetbarát. Rengeteg energia kell a levegõ össze sûrítéséhez.
Lehet hogy hülyeséget mondok de tegyük fel hogy a kompresszor ami elõállitja a nyomást az fel van szerelve egy napkollektorral. Igy már szerintem rengeteg villamos áramot meg lehet sporolni ha nem az összeset.(nem nagyon értek hozzá de elvileg lehetséges lenne)
De a napkollektor hajtású autónak nincs akkor teljseitménye mint a levegõsnek. Ha pedig azért akarsz napkollektort rá hogy töltse a kocsidat levegõvel akkor az két okból lenne gond -lehet nem is elég nagy a felûlete az autónak hogy érdemes lenne rá rakni -és ha mégis lehetséges lenne akkor a kocsi ára ami jelenleg 3-4 millió Ft megugrana a duplájára ha nem többre. (szerintem ezek lennének a gondok de nem vagy szakértõje a témának)
de nem vagyok szakértõje a témának ez akart lenni a vége
annál is inkább, hogy a napkollektor az napenergiából hõt állít elõ, szóval azt szerelhetsz kocsira, sok értelme a fûtésrásegítésen kívül nem lesz :) ami neked kell, az max a napelem :)
egyébként jól ráéreztetek, az energia tárolása a szûk keresztmetszet az elektromos autóknál, elsõsorban a rövid élettartam, illetve a kellõ kapacitáshoz szükséges nagy súly, és a viszonylag magas ár miatt
várhatóan ezen a területen a megváltást az üzemanyagcella hozza, de ez még magánembernek szinte elérhetetlen, mivel nagyrészt kísérleti fázisban vannak, és iszonyat drágák...
A tömeggyártás elkezdõdne akkor az ára egy fokkal lejjebb menne. Ezzel az a gond hogy a hidrogén tárolása nem megoldott. (bár ki tudja hogy az olaj ügyekben érdekelt cégek hány szabadalmat vettek meg ill. hány embert hallgattatak el már sõt tovább megyek lehet hogy már létezik olyan technologi ami a hidrgén elõállitását jó hatásfokkal végzi illetve a tárolás is megoldható lenne)
Amíg Amerikának nem fûzõdött komoly anyagi érdeke a kõolajhoz, az üzemanyagot - beleértve a repülõgépek kerozinját is - kenderbõl állították elõ. Ezek szerint a növényi alapú üzemanyag nem újdonság.
Annak ellenére, hogy többszáz kenderfajtából csak egy olyan van, amely THC tartalma miatt kábítószer alapanyagnak alkalmas, a két dolog között mindenáron egyenlõségjelet kívánnak fenntartani. Valószínûleg ez sem véletlen mindamellett, hogy a kender újrafelfedezése a légkör helyreállításában és a globális felmelegedés elleni küzdelemben is jelentõs szerepet játszhatna.
Akit az ínyenc részletekre kíváncsi, keresse a Császár meztelen c. könyvet.