Azért a lefulladás eleinte szerintem tök "alap" dolog:D Mivel mentél?Én az elején jó párszor lefulladtam a zsiguval.Meg aztán a Fábiával...eddig kétszer voltam vele rutinpályán, kicsit kolbászolni.Hát zsiga után teljesen más...a kuplungot amugy is ki kell tapasztalni minden autónál,hogy hol fog.
rbr-jó,de nem tapad úgy a murva,mint a való életbe. nagy tempónál jó a fizikája kb 150 felett. ladához annyit,hogy annak a ladának sztem nem sok köze van a valósághoz,inkább lfs-be jó a hátsókerekezés. de egy utcai lada sokkalnagyobb élményt okoz földúton,mint bármelyik szimulátor g25-el. (tapasztalat)
Én sajna még csak egyszer vezettem kocsit...legalább egyszer sem fullasztottam le,mások meg kmondják,hogy fú,jogsinál lefullasztota autót gyakorlópályán,namondom gratulálok...ilyennek kell ám a jogsi
Szerintem a játékokkal semmire se mész.Még ha szim. akkor se.Én azon meglepõdtem hogy hogy megy eza kis Lada.Igaz nincs viszonyítási alapom, de meglepett.Aztán 62 ló, már amennyi megmaradt belõle:).
RBR-rõl mia véleményed?Valaki innen(sg) azt mondta,hogy lada hozzá már mondható 50%-osnak,és aszem ladával is versenyez.Ha valaha is el tudnék kezdeni így rallyzni,azért mégis "könyebben" menne mint szimulátor nélkül,legalább anyit tudok,hogy mikor mit érdemes csinálni nagyából,itt a csúszásokra gondolok fõleg,vannak olyan vadbarmok(utcán) szerintem,akik fordítva ellenkormányoznak:D
a legjobb szimulátor az LFS,de azt is jóindulattal ha 50%-nak mondanám. szakadt utcai lada is meg tud lepni jópár "képzett" LFS-es magát drifternek gondolt emberkét,mirõl beszélünk? alapokat tud adni,de valakibõl nem így lesz versenyzõ az tuti. 2 kör egy versenypályán versenyautóval sokkat többet tanít bárkinek mint 1 év lfs.
csak míg a szimulátort gép elõtt játszod,addig egy kocsiban ülve minden más... lehetsz akármekkora LFS-király,ha ugratsz egy nagyot,vagy jön egy nagy gödör,a kezed megy mindenfele,pedig fogni kéne a kormányt,vagy épp sebességet váltani stb... szóval a szimulátorok...
Én legszívesebben egy ilyen-el vagy egy ilyen-el vágnék neki... :)
Gondolom a bukócsõ az sokat hozzáadna, súlyra az nemtom mennyi, gondolom nem vészes.Én az alap CRX-rõl beszéltem és errõl a tipikus suly/loerö arány problémáról:)
Plusz bukócsõ nem elég bele a biztonság miatt?Valamikor tv-ben mintha azt mondták volna hogy max +40 kiló,de nem emlékszek pontosan,úgyhogy javítsatok ki,az a plusz meg anyira csak nem eszi meg a fürgeségét,vagy igen?Áh faszom,venni kell egy audi s2 pikes peak-et,azzal nincsen gond
Ha több anyag lenne benne, oda a fürgeség...ja persze nagyobb motort bele..onnantól pedig ismerõs...több zaba, a tehetlenül sodródó plusztömeg stb stb.
akkor nézzél 3. vay 4.gen civicet.igaz elöl hajt, de ha viszonylag egybevan akkor sok baj nincs velük ELVILEG.bár azt nem tudom, hogy mennyire szeretik a ralit.Hatos illetve ötös gent azt láttam még 1.osztályban is , redményesek is voltak a csoportjukban mindig.Igaz, azok VTi-k voltak, ami ugye 160 ló gyárilag.
mi Bpest környékén járunk versenyekre. az országban 3 helyen van komoly amatõr mezõny: itt,Nógrádmegyében Salgótarjánban,és Pécsen, ami talán a legkomolyabb és legdrágább mindközül
pécs környékén kicsit más a mérce. felénk nem ennyire húzós,ezért sem megyünk pécsre. a bukócsõ nem kötelezõ nagyon sok helyen,ahol meg az , nemkell hogy papíros legyen. kivéve tamási,és pécs,de ott már komoly nagyon az elõírás.
legalapabb rallyban (NEM szlalom) is kötelezõ a bukócsõ, hivatásos hegesztõvel kell beszereltetni, és igazolás kell róla. ez nem olcsó, kb 100-150 ezer. aztán zsiguliba szokás még tolókerekes váltó (150k), normális futómû (kerekekkel együtt min. 150k), és akkor a motorrol, az alap autóról nem beszéltünk.
és erre jön rá a nevezési díj, a biztosítás, a depóbérleti hely, a benzin, az oda-vissza utazás, a kocsi oda-vissza utaztatása (kivéve, ha forgalmid is van rá), stb........szóval egyáltalán nem olcsó mulatság.
pontosan nem tudom, de majd megkérdezem bátyámat, mennyiben állt meg az autója, pontosan mik vannak benne, és mennyi egy verseny.
Ez milyen?Bár látom,hogy francia autót ne,azt hittem csak az újak szarok,a régiek még jók:) Iagzából én ne vennék,16 vagyok,csak érdekel nagyon az egész,akár majd elsõ kocsinak is jó lenne olyan,amit meg lehet normálisan csinálni,és amint van 2. kocsi(höhö,optimizmus rulz) lehetne kezdeni ha van pénz rá(optimizmus 2 :D)
A hátsó hajtástól csak boldog lehet az ember:) Extrém helyzeben talán nem, de akkor is RWD for the win!
igazából bármi. de pözsó,rönó felejtõs mert nagyon szar dolog õket fenntartani,sok a gyermekbetegségük. nekünk van egy eladó 1.6-os Lancia Delta rallye- autónk,200ért,abba minden benne van,de eleinte annak is voltak gyermekbetegségei,olasz révén,de mára már kiforrott... ha nem félsz a hátsókerék hajtástól,egy 320as bmw nagyon jó,bír annyit mint a lada,csak sokkal erõsebb. vagy pl Golf 2es is jó,mert olcsó...
sportdifi :D gumik darabja 10ezer, ha jót akarsz, minimum. kombidiffi 10 ezer,lehegeszteni meg inkább idõ kérdése. 4 felnit kapsz 20ért már,aluból,bírja a strapát valamennyire. bukócsõ anyagárba 40 ezer legalább... de ekkor még seholse vagy,kell a kocsiba erõs motor,futómû stb... most itt ugyan mindenki a ladát favorizálja,de sajnos ha egy kicsivel többet akar elérni az ember mint utolsó hely,a Lada a legdrágább autókká válik... :(
Bráháháháháháháá:D A kis sárgával?soha!:D Ugy rohad, hogy lassan frédi béni autó lesz,szép lyuk van a a szõnyeg alatt...egyszer egy ág akadt be a seggébe, a csomagtartoba ha benézel, látod a földet:).Ez csak dunaparti bohóckodásra van, illetve egy kis rutiszerzésre, vezetgetni, ökörködni, bütykölni.Mert ugyebár autóbuzi vagyok:).Volt már karbiszétszedés, hátsó munkahengerek cseréje, karbitömités csere, ilyenek.Ja meg hátra felment két "terepgumi":D. Egy ezeréves taurus, mély mintákkal, és öregapám sierrájára való téligumi.Csak lada felnire kellett húzni.És rengeeg kaland volt már vele:D...Aztán vagy beindul vagy nem...töltés az nincs egy ideje( szénkefék cserélve lettek a generátorban, "új", vagyis mindeképp az elözönél jobb állapotu ékszíjt tettünk bele.szóval sztem vezetékhiba.) pöfög, durrog, de megy.a váltója pazar, a kuplung elkezdet csúszni mostanság.Benzin kell bele azán irány a part!Meg ugye a hétvégi bütykölések...jó muri.És 15ezer forintért bõven megérte...nekem...
Menyibe kerül megépíteni egy ilyen autót?Ismerõs már régebben akart,csak letettek róla,meg mondjuk õ nem akar ladát,mert azt mondja nem tudná elvezetni,de szerintem menne neki:)
pontosan,ebbõl én még balán nem indultam,balféken a következõ héten is ottleszek ha minden jól megy :)
Van sokféle például balfék rally, frt kupa, bala rallyi meg még lehetne sororlni és ezek jók és élvezetesek szoktak lenni én is épitgetek egy ladát amivel amatörködni fogok mert nincs háttér másra jobbra
hát ez a parkolós szlalom ugye szlalom,de megfér a topikba :) amatõr rallikat rendeznek murván és aszfalton is, Kurd-Lengyel szakasz közt,stb. jómagam murvás versenyeken indulok.
Ott voltam nézõként, de nem ismerem a srácot meg a kocsiját. A diffi valszeg széria, a váltó meg vagy R-es vagy tolókerekes a hangból ítélve.
Az a jó az ilyen versenyekbe, h 1000-1500huf-ért benevezhet bár ki, és sokan csak az élvezet miatt neveznek, a nézõknek autóznak nem számítanak a másodpercek... (Ladáknál fõleg nem mert pl egy széria Mini egy guminyikkantás nélkül végiggurul és megy egy idõt amit egy hátsókerekessel esélytelen akármilyen tuning van benne:)
Nagyon jól nyomja a srác!Gyönyörüen csúsztatja a kocsit.
Ladákat élvezem,mert nem látok belõlük túl sokat,sak ez az évi egy alkalom van nekem:) Amúgy tényleg viccesek az evosok,ahogy viszafordítóba úgy fordulnak,mintha sinen mennének,semmi kézifék,vagy csúsztatás,inkább kezdené olcsóbb kocsival,és lenne pénze gumira
Én is kibróbálnám magamat egy amatõr versenyen:) Szerintetek lehet MO.on verseny autót bérelni akár 1 versenyre? Nem kell a WRC-kre gondolni.. Még egy lepukkant astra is jó lenne csak legyen benne csõ.
Hát remélem ki tudok jutni majd egyre,budapest rally prológot szoktam látni,anyiból(tavalyi aszem) siralmas volt,hogy 1 autó volt ami nagyon látványosan ment,pug 205 valami b csopot replika lehetett,de az nem indult a versenyen aszem,csak pályát gumizott,az igazán látványosak mega ladák,subaru alig volt,tele van mitshubishikkel:)
Bátyám rendszeresen versenyzik egy Lada 2106-al, teljesen amatõr szinten. Pécs környéki versenyeken szokott indulni. Most így konkrétan semmi nem jut eszembe amit ideírhatnék, kérdezzetek ha akartok :D