rbr-jó,de nem tapad úgy a murva,mint a való életbe. nagy tempónál jó a fizikája kb 150 felett. ladához annyit,hogy annak a ladának sztem nem sok köze van a valósághoz,inkább lfs-be jó a hátsókerekezés. de egy utcai lada sokkalnagyobb élményt okoz földúton,mint bármelyik szimulátor g25-el. (tapasztalat)
Azért a lefulladás eleinte szerintem tök "alap" dolog:D Mivel mentél?Én az elején jó párszor lefulladtam a zsiguval.Meg aztán a Fábiával...eddig kétszer voltam vele rutinpályán, kicsit kolbászolni.Hát zsiga után teljesen más...a kuplungot amugy is ki kell tapasztalni minden autónál,hogy hol fog.
Hát az biztos,hogy nagyobb élmény,mint játék:) Csak sajna itt ha lenne is pénzem venni egyet mûszaki nélkül,akkor sem tudnám hol használni,pedig legszivesebben minden pénzemet benzinre költeném,és addig vezetném,amig van benzinpára a tankban:DDD
Jha hát azzal tényleg nehéz lefulladni...már amikor elindulsz.Utána már más tészta ...a mai turbodizelek ugyebar.Fater kenyeres KIA-jával (2500 tci) is ugy állok be az udvarba ,hogy simán gáz nélkül:) Indulj el egy benzinessel majd:D
Namost a legközelebbi udvar amirõl a környéken tudok,az a gellérthegyen van,ahol nem lehetne csapatni:D Ezért szar benntlakni a városban(Budapest...),ilyenekbõl kimarad az ember,azt meg nem merném bevállalni,hogy érden valahol kinnthagyoma kocsit,mert a cigányok szétkapják
Az RBR gondolom a Richard Burns rally, de mi az az LFS?
A játékok amúgy tényleg semmit nem érnek.........én nagyon sokat toltam pl. a Richard Burns Rallyt, végén már félkeresztben mentem végig az egész pályán majdnem padlógázzal, szóval egész jól ment. Aztán amikor voltunk télen a hegyen fent kocsival, akkor kipróbáltam a ladát, és hát alig mertem vele csapatgatni egy kicsit.
Egy versenyhétvégén átlag menyi gumit használnak el?Meg milyen minõségû gumikat,esetleg hasznltak,amik nincsenek anyira kopva,vagy zsír új gumik?
aki itt rallyzik közületek nem tom mennyire vágjátok a témát ha most kivonatom örökre az autót és ugy amatörködök vele az ok de ha véletlen összejönne annyi pénz hogy homolog autót csináljak belõle lehet ebbõl az autóbol vagy nem mert ugye nem lessz érvényes forgalmija a gépkönyvezéshez ezt nem vágom
hát ez mindenhol változó. akinek van lóvéja,aszfaltra vesz drága slicket,de azis kibír pár versenyt. drága alatt azt értem,hogy ismerõsömék most vettek 84000 FT/db áron gumikat. murván azért egy szezont kibírnak a gumik
szerintem nem. de ha kivonatsz egy kocsit,és megtanulsz rajta vezetni,az annyit fog kapni az élettõl,hogy mire pénzed lesz homológra,vagy 5 kocsit elfogyasztasz :D
Murvûán meg egy egész idény,ilyen kevés murvás verseny van,vagy murván enyire nem kopik a gumi?Amúgy ilyen gumikat lehet venni bármelyik gumikereskedésben,vagy rendelni kell?Esetleg néhány helyen árulják?
hátazért a beton jobban zabál mint a fölt :)nem minden gumisnál,de azért lehet szerezni slicket is és murvagumit is ,ha van lóvéd. használtat meg adnak bárhol...
nagyjából 20ezer forint,nevezéssel,benzinnel és tréler bérléssel együtt. ez a minimum. ha valakinek van pénze,komplett szervizcsapattal bérelhet Evo6-ot,nagyjából 600ezer/verseny :D
20 ezerbõl meg lehet úszni jó esetben egy versenyt?:O Én többre tippeltem ennél.A kocsid milyen erõs,meg menyit eszik?Meg magadnak szereled versenyeken?
mint mondtam ez a minimum.ha valami komoly szerelnivalóvan,hiába csináljuk magunknak,az alkatrész nem olcsó.
mennyit eszik? mittudomén? :D ha kevés van benne,tankolunk és kész. kifogyni nem tud,mert a rázkódástól az utolsó 5 liter ide-oda billeg ,és nem kap benzint a kocsi,ergo úgy életveszélyes menni,hogy egy kanyarba nem kap benyát,és nem hajt a kocsi.
170LE,220 Nm amúgy,nincs benne semmi tuning,mármint a motorban.
Nézegettem bmw-ket használtautón,és mind 100 fölötti lovat tartalmaztak:) Kb menyi benzint fogyazstasz el egy hétvégén,tudom függ a távtól,de úgy átlag?
UP! egy kis sztorim auto mania topikbol, hogy legyenvalami téma:) Legutóbbi dunaparti ladás sztorit nem is meséltem:).Azzal kezdõdött, hogy beindítottuk pénteken, azzal az aksival ami egy hete rajta volt(rajta hagytuk a sarut)és nem volt feltöltve.És beindult!Hogy hogyan azt a fene se érti.Szombaton reggel megint beindult.Nagyszerû, nem lesznek itt bajok.Kivettem az aksit, rá a töltõre.Kell bele a szufla, mert ugye tölteni továbbra sem tölt, viszont mi este szoktunk lemenni, szóval valahogy látni is kell az "utat".Remek, este teszem be az aksit.Fater mondta hogy huzzak rá szivatót, és gáz nélkül indítsam...ahogy szoktuk.De ez a mocskos nem indult....bezzeg a lerohadt akkuval igen, de most az istenért se!Mondom ilyen nincs.Megint azt csinálta mint múltkor...szépen elforgatta de a motor nem indult.Nem tudom hogy lehetne ezt pontosan leírni...olyasmi, hogy pont beindulna, és akkor mégse...közben meg rázkódik a motor.De nem megy.Szarakodtunk vele egy darabig, aztéán fater beült, rükverc, én pedig elkezdtem kifelé/lefelé tolni az udvarból.Beindult!...kb 2 henger.Remek.Nah akkor gyors motorátnézés, kb éjfél fél 12 volt akkor, (még megnéztük a gyuri gellert, legalább kimulattam magam).Szikraellenõrzés, gyertyacserebere(van vagy 12 darab:D).Érdekesség, hogy egy szlovák gyertya b@ssza a legnagyobbat...szegény marellik elbújhatnak mögötte:), ez még egy lovat is kinyírna.Törlés, smirgli, hézagállítás a motorháztetõ segítségével(:D:D)...aztán gyertyacsere.Még mindig nem.Anyád.Fogyott a türelmünk.No sebaj, majd megtolom a lejtõn és beröffen...hát mit ad isten!Fater az autóban, kettes, kuplung ki ,én nekifeszülök a kb 900 kilónak, gurul lefeléééé...egyszer csak hörrr.És már vígan dolgozott mind a négy dugattyú.Éljen!Lementünk autókáztunk kicsit.Van egy olyan dagonyázó hely ott, ahova néha lejárnak túrni a Nívákkal,Trooperekkel,Cheerokeekkal.De már olyan régen voltak, hogy el lehetett menni a ganéban, ráadásul most meg is volt keményedve.Odafelé simán átmentem, no problem.Visszafelé viszont nem kellett volna kettesben evickélni.Jött egy kis huppszli, melynek a végén egybõl egy kis mélyedés, a nyomvályúban pedig egy szép nagy betondarab.Puff...ottmaradtunk.Kuplung barátomat késõn nyomtam ki.Lefulladt.Akksi hulla.Tolás?Innen soha!:D..már elmúlt éjfél.Mögöttünk jött vissza egy pözsós a horgászatból..'elakadtatok?' 'hát úgynézki...'..ok visszaszáll az autójába és elmegy a másik irányba.köszi:D.Nem volt más hátra, akksi ki hónalja alá csaptam és hazaséta.Kb 500 méter, szóval nem nagy gond.Bár az aksi elég súlyos.Otthon rányomtam töltõre, megnéztük félig a Bakterházat(:D), aztán vissza az autóhoz, feléledt akkuval.Belerak, saru meghúz, pöcc röff, el se hisszük, örül.Kis hinta, kicsit megtolom hátulról és öklömnyi sárcupákokat nyomva az arcomra/karomra/lábamra kimászott a kicsi:).Mi lett volna, ha teljesen sáros lett volna a talaj....:D.Szóval fél kettõre hazaértünk.Sokat aludtam a hétvégén:) Nah remélem fellendítem a topikot:).
Ilyen kalandok nekem is kellenek:D Kár hogy se én,se apám nem ért semmit a kocsi szereléséhez:S
Tudnád mennyi volt már:)...elakadások, benzinért rohangálás,volt hogy egyszer lennt kellett hagyni az autót, úgy beragadt,két hátsó gumi csere(most egy sierra téligumi, és egy taurus "terep"gumi van rajta hául.sokat számit a ganéban)karbitömítés csere, karbiállítás vagy ezerszer, hátsó fékmunkahengerek cseréje, megszakító csere, meg kellett bele akksi ugyebár.és pitiánr összegekbõl kijöttek ezek.költeni nem érdemes rá túlzottan, mivel õ hivatalosan nem is létezik:) majd még mesélek,csak elég fárad vagyok már.Ja és az autószereléshez nem kell tudás, csak soksok kitartás, türelem és józan ész:)nameg lóvé ha komolyan csinálod.se fater se én nem vagyunk szerelõk, de eddig mindent megoldottunk:)bár ahogy kinéznk a dolgaim, lehet hogy én az leszek.. jóéjt
off: jófélék a miss hungaryk.Bencsik Emerencet ismerem személyesen.:)
Jah, bocsi végülis kicsit off:D Nem amatõrre gondoltam õt, csak gondoltam megosztom veletek eme remeket.Egyébként hétköznapi használara lenne jó.NAgyon is jó.És legalább feléled a topik.Javaslom, hogy ne csak amatõr raliról beszélgessünk, hanem tágabb értelemben vett autózásról/autókról is.Aztán lehet hogy hülyeség.
És egy ilyent? Egy kis Bé csoport fíling ? Indulnak ilyenekkel amatõrön? Mennyit érhet egy ilyen? A tulajnak láthatóan fogalma sincs, vagy nem akarta odaírni, hogy mennyit van képe kapni érte...
Há ha kurvagazdag lennék,és tényleg S2-es motor van benne(~500ló),én 10millát kifizetnék érte,aztán lehet hülyevagyok:D
Azt hittem hogy amatõröknél ennél sokkal vérszegényebb a felhozatal.Komolyan mondom érdekfeszítõbb egyedek ezek, mint a "nagyok".Jó kis youngtimerek.:)Már amelyik...
De a rallys igazi b csoportos nem 500 ló körül volt?
Hát ha csak enyi autó indul már érdemesebb kimenni,mint profirallyn,ahol van 2-3 komoly impreza,68 lancer,meg pár ótó még.Egy ilyen rallyra ki KELL mennem.
Kompresszorok ! Azt hittem már kihaltak, öröm hallani, hogy nem mindenki turbót szerel a motorjaira. Ha egyszer az életben eljutok oda, én is azzal toldom meg az aggregátot.
Vannak akik navigátor nélkül mennek?Úristen,ha tudok,akkor tutira megyek:D Amúgy rólad nem készültek képek?Szerintem az is érdekelne pár embert:) Meg mesélj róla milyen volt,hanyadik lettél,közbeszólt-e a technika,meg tudod ilyenek:D De aztán ne F1-es sablonosan,hogy nagyon nehéz pálya,jókor kell kockáztatni,de szerencsére jól beállítottuk a kcosit,és még a boxtaktikánt is jóvolt,így megnyertük a versenyt.:D
Már van programom Amúgy dunaalmás merre van?Anyira jó,hogy menyire ismerem az országot,még budapestet se...Tudok kb 3 várost hogy hol van kábéra,aztán anyi :S
Én decemberben kezdhetem el,és el is fogom szerintem,Aztán ha tudnék venni egy saját kocsit,ahh tiszta menyország,mennék vele autókázni,meg ha késében vagyok iskolába is:D Úgyis van 2 kanyar sulibamenet(budafoki),amire kiváncsi avgyok menyivel lehet venni,nagyon jók,meg az út is jó már,csak egyiknél van zebra,amin a felfestés csúszhat.
nekem se mondja senki a pályát :D barátnõm beül mellém,és lelkileg támogat :) elsõ körben leszakadt a kipufogó a közepétõl,így csak középdobunk volt és alattunk zúgott...a kategóriámat nemkis meglepetésre végig vezettem,a szürke mazda nagyon tizedekkel volt mögöttem,de végül kicsúszott és ottmaradt neki jópár másodperc. abszolútba a 2. helyen álltam egy turbós golf mögött,de az utolsó körben mindketten hibáztunk,csak õ nagyobbat,így megelõztem 4 tizeddel,és abszolút 1. helyet sikerült szereznem ezzel. kategóriában 7-8-an voltak,összesen 48 induló.
persze,10 kategória van általában,mint ezen a versenyen is. Lada 1300,Lada 1600,nõi,junior, 0-800 ccm,800-1300ccm,1300-1600ccm,1600-2000ccm,2000 felett,és 4x4. a turbósok lökettérfogatát 1,7-el szorozzák...
1,7-tel? Akkor turbós motorral gondolom mindenki rögtön a 2000 felettbe kerül. Turbó alá tartozik a kompresszoros is, mint feltöltött motor? Te a 2000 felett-ben indulsz vagy 4x4-ben? (bocs a mûveletlenségemért, német autókkal nem vagyok nagyon képben)
igen,rosszul írtam,tehát a feltöltõs motorok szorzódnak 1,7-el,tehát a kompresszor is. enyém 4x4-es,ezért nekem mindenképp a 4x4 kategóriába kell indulnom,akkor is ha csak 1.3as lenne :D
Te általában ennyire az élmezõnyben vagy, vagy csak ennyire jól sikerült ez a hétvége? A 2000 fölöttiek mennyire voltak lemaradva a 4x4-ekhez képest? Van egyébként vmi jó kis összefoglaló neten ezekr~l a versenyekrõl? Vagy keressem a duen.hu-n? Mûszaki megkötések vannak, mármint hogy mennyire térhetsz el a szériaautótól, vagy senkit sem érdekel, csak besorolnak a motor(/meghajtás) alapján, és mehetsz?
abszolút 3. egy hátsós 325i Bmw volt,tehát azért nincsenek nagyon lemaradva. sõt,a 2. helyezett golf is csak elöl hajtott,csaképp elégsok lóerõvel. a hajtás mindegy, kinek mi fekszik,azzal nagyon jót tud menni. nincs megszabva az átalakítás,de pl szöcske az már épített kategóriába tartozik(amit ugyancsak 4x4esekhez raknak)