A BKV alkamazásában álló és BKV tulajdonú skodákból traffipaxoló muksók a saját jármûevike sebességét mérik, vagy a forgalomban résztvevõ össze s jármûvét? Szerzõdésben állhatnak e a rendõrséggel, vagy csak belsõ ellenõrök e?
hagy mondjak már egy-két szót, amiket biztos forrásból, saját tapasztalatból tudok. Van egy 85 ccm3-es motorom.. melyik a veszélyes, hogy lassan megy-e, vagy nem. hát mikor városon belül mindenki megy 20-al meg 30-al, szerintem ez k*rva veszélyes merrt az ember ezekre rámegy, ottmegy a nyakukba, egy hirtelen fék és már bele is mentél. ha pedig valaki mondjuk 50-el 60-al megy tuti hogy már távolabb vagy tõle (még ha nem is a kellõ köv. távolságra) mert akkor már haladsz... múltkor is mentem, elõttem a csávó hirtelen lefékez, és kiteszi az indexet, a sáv közepén. ( ezt fordítva kéne behúzódva középre) mondom akkor kikerülöm jobbról, ami szabályos, erre õ elindul, és kiteszi az indexet a másik irányba, jobbra, majd rámhuzza a kormányt. mikor meg dudálok neki csak integet össze vissza aztán meg ugy elindult hogy a körforgalomba majdnem átment mindenen.
a büntetésekrõl... nemmindegy, hogy ötvenes táblánál 70el mész, és megbüntetnek 30 ezer forintra, vagy hogy 100nál 120-al 130-al és ugyanugy 30 ezerre. meg mikor szembõl vakuznak, (volt már rá példa) mert 50nél 55el mentél és mikor megállsz, még a rendõrök pampognak, hogy x százalékkal gyorsabban mentél ezért y forintra megbüntetnek. meg egyik rendõr ismerõsöm is mondta, hogy az hogyha megbüntetnek valamiért az uton ellenõrzésnél, akkor általába adnak a rendõröknek mondjuk 150 csekket, hogy osszák szét.
meg megállítottak minket mert a körforgalomba "nem" használtunk irányjelzõt kihajtáskor (amugy igen). hát még a rendõr jött utánunk pampogni mikor õ nem adta meg az elsöbbséget, meg jobb oldalon indexeltünk õ meg már rég a bel oldalunkon volt. dehát ez magyarország
Egyik. Én egy olyan cégnél vagyok ahol elég sokat autozunk. Havi 6000km-et kb.. Minden évben elküldték ezt a listát nekünk. Na most nem 50-el mentem a városban szóval...
A másik. A Petöfi Hidnál olyan hogy Szamuely utca már vagy 15 éve nem létezik.. Ha ez egy hivatalos lista lenne valószinüleg a mostani nevet adták volna meg.
Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt helyeken lévõ közlekedési jelzõlámpákba Budapest területén.
- a Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt. és a Reitter Ferenc utca sarok után következõ elsõ lámpasor - Ferenc krt.-Üllõi út sarok - Rákóczi tér, József krt. (Nyugati felé) - Attila utca-Alagút sarok - Hegyalja út-Jagelló út sarok - Fehérvári úti piacnál - Budafoki út - Margit krt.-Bimbó utca sarok - Moszkva tér - Kõbányai út(Egészségháznál) - Kõbányai út-Könyves Kálmán krt. - Szentendrei út felüljáró+minden lámpasor a Csillaghegyi elágazásig - Flórián tértõl a Tímár utca irányában három lámpasor - Szamuely utca-Petõfi híd felhajtónál
Az automata traffipax lényege, hogy piros lámpánál lefotózza a tilos jelzésen áthaladó jármûvet, zöld jelzésnél pedig a keresztezõdésben(mért szakaszon) az áthaladási sebességet.
A vasúti átjáróról kevesen tudják, hogy egykor ugyan olyan háromszínû forgalomirányító lámpa védte mint a keresztezõdéseket...
De én azt veszem észre, hogy egyre kevésbé divat a villogás, valahogy úgy vannak az emberek vele, hogy "én gyorsan megyek, csak ne büntessenek meg, a többiek meg szívjanak csak"
Tegnap Szombathely mellett, egy civil fekete Fiesta-ból mértek, óránként váltogatva pár száz méterrel a helyet.. Az volt a szerencsém, hogy a buta rendõr kiszállt a kocsiból, és az út szélén pisilt, foszforeszkáló Rendõrség mellényben, így akik elõttem szembõl jöttek, benéztek a kocsijukba, látták a mérõt, és ment a villogás onnantól végig...
Én spec 60, 70-re szoktam lassítani, és picit sem érzem extrémnek. HA olyanról van szó, amin még soha nem mentem át, akkor nem rizikózok, szép lassan betesztelem.. De tõlem ne várja el senki, hogy közúton lassítsak le 30-40re 400m-en keresztül.. :S
Ennyi erõvel minden villanyrendõr elõtt is le lehetne lassítani.. -.-
Városon kívül sem normális tempó a 100 vasúti átjáróban. Ha piros lesz kurvára meg tudsz állni ugye... Nem azt mondom hogy az elsõ táblától 30 de legalább az átjáró elõtt lelassítok minimum 50re, nem százzal áthúzok rajta.
"Vasúti átjárónál ki kell szállni majd át kell tolni az autót a gyalogosok és biciklisek részére kialakított "kerülõ-korlát" mellett, ha nincs ilyen vagy erre lehetõség akkor röptessük az autót." nade kéremszépen azé van 1-2 durva komment elõttem amit tizenegynéhány éves fejjel még én is tudok... nincs jogsim, nem vezetek (ilyenek miatt kell félni mikor bringázok). köszönöm
De szerencsére nálunk egy két átjárótól eltekintve olyanok, hogy meg sem fordul az ember fejében 30nál többel átmenni rajt, mert viheti a felniket kalapáltatni, meg a veséjét visszarakatni.. Így kell a szabályokat betartatni kéremszépen.. De az hogy az elsõ csíkos táblától kell 30/40el menni, na az a no comment
Sztem a legnagyobb gyökérség a sínen áthajtás szabályai.. Ezen érezni a legjobban, hogy 30 évvel ezelõtt találták ki.. -.-
Elõtte majd 200m-en keresztül 30al fogok menni, nyilván.. Zebra elõtt nem kötelezõ ennyit lassítani, pedig ott jóval nagyobb az esélye egy váratlan eseménynek (sprinter kisgyerek, stb.)
Engem az érdekelne inkább, hogy a jogsit mikor veszik el, mert még a bírságot csak-csak kicsengeti az ember, de egy 3 vagy 6 hónapos jogsielvétel még nagyobb kárt tud okozni.
Digital: Respect. Nem beszélve arról, hogy "á, velem ez úgysem történhet meg". Az a gondolkodás, hogy a tragédia mindig másvalakivel történik, elfelejt egy fontos logikai részletet: Azt, hogy a többi autós szemében mi vagyunk a "másvalaki".
--- mas: amugy a nagy szaguldozos kemenycsavokrol jut eszembe... Ezek utan 5X jobban meggondolom, hogy nehol meg 50 helyett max 20-30al menjek -.-
Eset a kovi... megyunk haverral lustan 50-60al... erre szol anyos ulesrol, hogy te ez a hang mi? klaffklafff... durrdefekt(jobbhá)... ok kicserel mankora... megnez tobbi gumi jobbelso is mar kagylos... dejo... -.- ok telefonalgatas ezerrel 0-24es gumisert(eset tegnapi) ... ok meg is usztam a ket gumit 65 ropibol... ugyanis a gyari Pzero 195-45-16os gumik ugye nem voltak es neznunk kellett helyette katalogusbol mast... -.- lett 205os GYear... (persze darabja 31K)... hogy miert? Budapesten elek es olyan gyonyoru utaink vannak, hogy eddig birta a tortenet... :C mar azota megerzekenyebben jarom az utakat(pedig eddig is ovatosan mentem a rossz utakon)... es lesz@rom, hogy hatulrol nyomnak le(gondolhatjak disz az ST felirat hatul? :D)
de figyelni kell... látod ha valaki lelép... idõben tudsz reagálni... amúgy megfelelõ reakció idõvel és tökéletes érzékekkel nagyon jól el lehet kerülni azt hogy elüss valakit én 1x 180al száguldottam át lakott területen :D (5ös út és sándorfalvára értem be :D)
Haha, egó az egekben látom. Ez a legveszélyesebb, mert nálad a tudatlanság nagy bátorságot kölcsönöz. Sok vérprofi (repülõs/motoros/autós/F1) versenyzõ, technikai hibát vétve távozott már el az égi versenypályára, pedig közel sem voltak olyan beképzeltek mint te... Remélem egyszer egy jó kiadós büntetés hasznodra lesz, és te magad és a potenciális áldozatok megmenekülnek egy törvényszerû tragédiától.
Engem is megbüntetett egy osztrák zseka 130 helyett 142-vel. Végülis rendes volt, mert a minimum büntetést szabta ki (23 euró), de a stílusa minõsíthetetlen volt. Nem volt hajlandó angolul megszólalni, de ordítozott németül, mint egy sakál. Magyarországon ilyen bunkó rendõrrel még nem találkoztam. Az tuti, hogy elõítéletes a magyarokkal, de végülis megúsztam olcsón.
Jaja! Engem sem mért meg, illetve megmért, de nem mentem gyorsan. Mi is mindig betartjuk kint. Itthon azért egy 25% van rajta..
Szokásos. Út mellett lenn az árokban kézikukker. Osztrákok kemények.. Valahogy ott amúgy nincs ingerem gyorshajtani (ugye lehet menni 100-al), meg az utak is normálisak.. Elég szélesek az elõzéshez, satöbbi.. Meg náluk nem jellemzõ a kintfelejtett 30as tábla a fõúton -.-
Képzeld voltunk kint a hétvégén austriába.. A 2 rendõr (autó nélkül) bent állt egy patak medre oldalában egy kis hid mellett. Messzirõl ugy nézett ki mintha beszélgetne két ember:D Oda érek kb olyan 800méter körülre. Elöveszi azt a pisztolyos lézert biztos tudod mire gondolok és mért:D
Az illegális, ha nem tudhatsz róla. Mivel az elméleti célja a sebesség csökkentése, nem pedig a büntetés. (gyakorlatilag nyilván a B opció az elsõdleges :D ).
Az Õ intelligenciájuknak már-már a végét súrolja az a folyamat ahogyan egy pedált benyomsz tövig a lábaddal. Ehhez az igen bonyolult mûvelethez fel kell nõni kérem szépen. Úgyhogy ne rontsd itt a levegõt! Ide csak azok jöjjenek akik képesek maradéktalanul benyomni a gázpedált! A többinek meg Hess! Hess-hessss! :D
Megdöbbentõ, hogy egyesek milyen büszkék egy-egy gyorshajtásra, gyakran hallom/olvasom itt-ott, hogy nagy büszkén mesélik a srácok, hogy 50-es táblánál 130-cal mentek és hasonlók. Csak azt nem értem, hogy mi ebben a nagy szám, mikor egy tök átlagos autó is viszi a 170-200-at, még az 50-es táblánál 180 sem lenne egy nagy teljesítmény.
Szabályszegésért mit vársz? Kitüntetést? Aki hülye, azt persze hogy lenézik.
olcsobb volt mint itthon, mert international version ami egy kicsit gyengebb (Ka savban ha jol tudom... kb 50 meterrel rovidebb a tav, de majd az okosok megmondjak^^) igy volt 62K+VAM ami meg igy is SOKKAL olcsobb, mint a 115-120as ar^^
1 ismerosomnek sotetitett bmw-je van es van benne 1 kibaszott draga cucc ami leblokkolja a lezeres meg a sima traffipaxokat :DD meg persze van radarja is ami mutatja hogy vannake a kozelbe de ez a cucc telleg kurva draga... jah am nem M6 a bmwje hanem vami regebbi nem tom mien