Büszkeséggel tölt el, hogy 90 - 130 km/h óra senkinek nem elég. És hogy mint mindig, most is szeretik az emberek kikerülni a törvényt. Nem vaskalapos szöveg ez, el nem tudom képzelni, hogy hogy lehet 1. felháborodni amikor elkapnak valakit gyorshajtásért (megszokott dolog) 2. rendszeresen gyorsan hajtani, mert "többet tud a kocsi"
Az a rohadt kocsi optimális fogyasztást 130 felett nem ér el, hanem alatta, ilyen benzin árak mellett ez már elsõdleges szempont, ha a törvényt nem is veszitek figyelembe
És gondolom ha 160 lenne a max. akkor ti csakazértis a 180-az nyomnátok...
special azokra az útszakaszokra kellene nekem, ahol alapból 30-as tábla van kint, pedig tökéletes állapotban van és simán lehetne rajta menni 90-el...
úgy tudom ez a radar tetektor illegális amíg 3kmrõl a lézeres detektor lefigyel addig a te detektorod 5kmrõl észre veszi majd ki kell kapcsolni mert azért is megbüntethetnek.
szerintem sokkal veszélyesebbek a 80-as táblánál 40-el tötyörgõ beszari emberek, mint a 80-nál 120-al közlekedõk. A lassú beszarós ember kiszámíthatatlan és mindenképp elõzgetni kell mindenkinek. Sokkal nagyobb a rizikófaktor....
"Egy 1837 július 4.-i törvény kötelezi Magyarországot a metrikus mértékegység használatára, valamint az 1961 május 3.-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság alapmértékegysége a méter, az idõ alapmértekegysége a másodperc.
Tehát egy 70-es korlátozó táblánál a megengedett legnagyobb sebessége a jármûnek 70 m/s=252km/h lehet. (Ha az adott táblán külön mértékegység nincs feltüntetve)"
Havert lefotózták 70-el lakott terülten belül (50), kapott egy 20e csekket, bement valami bíróságra felebezni, erre +50e, most 70e-t fizethetnek be...
Nem azért, de most büntessenek meg azért 300 ezer forintra, mert egy kinntfelejett 30-as táblánál 45-tel megyek, holott a 30-as sebességet semmi sem indokolja? Nem egy ilyen hely van Magyarországon. Meg pl. van olyan hely is, ahol csak egyik irányba van 40-es tábla, másik irányból ilyen tábla sehol sincs.. Ez az egész másról sem szól, mint hogy hogyan húzzunk le az emberekrõl még több pénzt.
Mérget nem veszek rá, de talán az a 30.000 ft.-os büntetési kategóriába esik.
(Az persze teljesen érthetõ, hogy megfelelõ módon legyenek a táblák, értelem, gyakorlat szerint; de nyílván te is megérted, hogy számos hely/helyzet van, ahol a sebességkorlátozás kell/het).
Asszem már azt is eltörölték, hogy van különbség 49%-os és 51%-os túllépés esetén.
Radart 60 körül is lehet venni. De csak lakott területen kanyarogva elérhetõ úticélra "ajánlom", mert autópályán lemérik a belépéskor és kilépéskor rögzített idõ alapján az átlagsebességet és tehetsz egy kerülõutat a bírság befizetésére!
Igen, számos hely van (pl. iskolák közelében), ott be is tartom, hisz bármelyik pillanatban kiszaladhat az útra egy kisgyerek. De amikor fõuton, lakott területen kivül kiraknak egy 40-es táblát oda, ahol szinte semmi sincs, akkor azért az már ki szokta vágni nálam a biztosítékot. Amúgy hogy van pontosan? 10%-kal lehet max túllépni a sebességhatárt?
50 km/óra sebességig 30%-50% túllépés: 30 000 Ft 51%-60% túllépés: 40 000 Ft 61%-80% túllépés: 60 000 Ft 81%-100% túllépés: 90 000 Ft 101%-150% túllépés: 130 000 Ft 150% feletti túllépés: 300 000 Ft
51-100 km/óra között 20%-30% túllépés: 30 000 Ft 31%-50% túllépés: 40 000 Ft 51%-70% túllépés: 60 000 Ft 71%-100% túllépés: 90 000 Ft 101%-150% túllépés: 130 000 Ft 150% feletti túllépés: 300 000 Ft
100 km/óra fölött 10%-20% túllépés: 30 000 Ft 21%-40% túllépés: 50 000 Ft 41%-50% túllépés: 80 000 Ft 51%-60% túllépés: 120 000 Ft 61%-80% túllépés: 150 000 Ft 81%-100% túllépés: 200 000 Ft 100% feletti túllépés: 300 000 Ft
Buszvezetõként kaptunk egy példát kérdéssel együtt. A légfékek fékkésedelmi idejét figyelembe véve, egy normál reakcióidõvel számolva vázoljunk fel képzeletben egy példát. 30-cal haladunk. 12 méterre elõttünk kipattog egy labda az úttest közepére amit kerget a játszótérrõl a gyerek. 12 méter megtétele után éppenhogy megállunk a gyerek elõtt. Ugyan abban a helyzetben 50 km/h-nál az a bizonyos 12 méter úgy lesz kevés ahogy van, mert a busz mégcsak el sem kezd fékezni. 50-nel csapjuk el a gyereket!
Tehát mivel a sebességgel minden négyzetesen arányos, légyszíves ne hasonlítsd össze a 80-as táblánál 40-el tötyörgõ beszari embereket, a 80-asnál 120-al közlekedõkkel. OK?! Lakott területen 25, autópályán 65 a minimum. Ha ez alatt közlekedik reklamálhatsz! A piros körben a szám nem a minimumot és a maximumot jelöli egyben! Tedd ki Te a gyerekedet az utcára, hogy menjen bátran iskolába! Túl ezen van lehetõsége bárkinek bejelenteni a kinthagyott táblákat. Csak akarás kérdése.
Tehát 50-es táblánál ha 64-gyel megyek v. 100-nál 119-cel v. 130-nál 142-vel még nem bûntetik? És ehhez hozzá jön még a 10%-os ráhagyás az autó sebességmérõjében? Hurrá! Rugalmasak.
ez egyébként már erõsen offtopik, mondjátok melyik radar a jó:)
Igen! Valamelyik héten beszéltek róla a tv-ben. Hogy nincs meg az a jogszabály ami lehetõvé tenné ezt. Mivel nincsenek hitelesitett eszközök, az autopálya kezelõ nem adhatja ki a rendszámod stb.. Szóval jog ellenes az egész..
Persze az egy kérdés mi igaz a tv müsörból és mi igaz a rendörség mondokáiból..
Az biztos hogy én kis teher autozom minden hónaban kb 6000km-et megyek. Autopályán nem 130-al... És nem kaptam még semmit. Szóval nem hiszem hogy müködne..
Én ráérek... Egyszer kaptak el a Lágymányosin, mert 72-vel mentem ádázul. Hittem, hogy ott aztán tényleg nem lép elém a közvilágításon kívül senki. Hát a rendõr megtette. De végül is igaza volt.
én nem lakott területrõl beszélek, hanem olyan szakaszokról, ahol nem igen közlekednek már gyalog, van egy pár ilyen. Amúgy rosszul fogalmaztam. Nem veszélyesebb, de éppen olyan veszélyes. A legtöbb ilyen öreg sofõr, akik az általam leírt módon vezetnek, még 40-el sem fogják idõben lereagálni a veszélyt, de nagyobb az esély, hogy a szembejövõre rántsák a kormányt egy százlábútól megrémülve.... Ugyanis egy barom a 71-esen majdnem így tett tegnapelõtt velem szemben, és vagy egy kilóméteres sort húzott magam után...
Itt Érden biztos emléxel a bmv-s buszmegállóba gázolóra. Azóta tele az az út 40-es meg 30-as táblával. Kicsit kellemetlen de ki lehet bírni. Hát egy másik b@lfasz nem elcsapott a körforgalomtól nem messze egy gyereket?! Le is zárták az utat. Drasztikus de jó megoldás. Majd ha cikk-cakkban lehet elérni a-ból b-be akkor rájönnek az autósok, h miért. :) Mindemellett továbbra is vallom, hogy a szabályt akkor lehetne a legjobban betartatni ha nem lenne. Mármint szabály. Egyik este levennék az összes seb. korlátozó táblát azt annyi. Az elsõ nap meghalna pár barom, majd 2 héten belül mindenki minden sarkon megállna, mert nem tudja hogy mikor jön arra egy állat.
A reakcióidejük miatt ezt a rendõröknek kellene szürni. De ez már más jogszabály. Én is felülvizsgálatot végeztetnék és kötelezõ, rendszeres utánképzést+vizsgákat, mert önszántából senki se teszi meg, hogy nyomon követi a kresz változásokat.
egyet értek. Még jobban kéne szigorítani azt is, hogy az orvos kinek adhatja ki az orvosi alkalmasságit. Sok öreg simán megkapja némi pénz fejében, pedig már az orrukig sem látnak el. Én a saját nagyapámat lebasztam, amikor elmondta, hogy még kocsikázni akar. Az asztalnár velem szemben ülve nem ismert föl az öreg nem hogy vezessen....
Az emberek gondolkodásával van baj. Mondok egy példát ami tegnap történt velem: Éppen a városból tartottam kifelé nincsenek már lakóházak vagy ilyesmik az út szélén, kb 500méter volt még a város vége tábláig. 55km/h-val mentem. A mögöttem lévõ Skoda Fábia megelõz és megy kb 60-70között. Mondom jólvan biztos siet.... Elhagyjuk a táblát de csak nem akar gyorsítani... Mondom vazze ezér elõztél, vissza 3.-ba padló lenyomom, beállok 95-re. Szépen lassan utolér egy 4-5 perc alatt és megint megelõz megy kb 100-at...
Az emberek nem bírják ha egy Lada megy elöttük? :D :D Fõleg ha még meg is elõzi Õket :D
Vannak ilyen típusú emberek is. Bár az Õ viselkedésük inkább hugaricum, mégsem követendõ. Néha vezetem a párom wagon r-jét. Képzelhetitek nagy borostás fej, 100 kiló és a fél jégkorszak állatvilága lók a szélvédõrõl. Hát azt a gyalázást amit én kapok :D
Én kb ugy szoktam menni hogy országuton 95-110 között tartom a gépezetet. Ahogy faluba érek kb 55-60 között vok. A következõ szkot lenni megyek megelözöm az országuton, beérek a faluba fék szépen 60. Vissza elõz végig száguld kb 80 al a falun, majd amikor kiér megy 90-el. Vissza elözöm és ez igy megy 40km-en keresztûl:D
Persze az átlagsebeség jó nem fogyaszt sokat:D De ha lelép egy gyerek a faluba.... Hát akkor ujra lesz egy cikk a lánglovagokon.
Én nem tom... Engem mindösze 3x állított meg rendõr mert az 50es táblánál 120al mentem a 30asnál meg 70el és a 3. meg pályán volt 130 helyett 240el... na most ezt a 3at megúsztam összesen 60eFTból...
Mondjuk ezzel nem büszkélkednék de te tudod.. Amikor éppen 5 tüzoltó küzd egy egy ilyen barmon és közben a mentök dolgoznak hogy tul élje.. Én meg ott szopok mögötte és ezért érek haza este 10-re. Mindig eszembe jutnek ezek a nagy szavak.. Nincs ezzel gond de ha egyszer az én gyerekemet ütöd el 180-al én is benne leszek a hiradóban. Pedig nem olaszliszkán lakom és nem vagyok Roma.
egyébként én azóta hajatok igazán gyorsan mióta megláttam hogy 1 tatát (ladával, 70km/h 90es táblánál) megelõz 1 18 éves kis fiatal srác a 25 milliós BMWvel elõzi padló megindult a segge 130 környékén puff a fának az út mellett... amúgy azt sem értem hogy minek fákat rakni 5m -ként az út mellé?
de én nem ütöm el a gyerekedet... és én száguldozok bevallom de van hátterem... tehát nem utcai kemény gyerek vagyok apuci mercijével... van versenyes elõéletem és tudom hol vannak a határok...
Hát igen, van az a típus aki rühelli ha régebbi autó van elötte, vagy egyáltalán autó van elötte. Másik példa szintén velem történt: Városba ki akarok fordulni egy nagyobb utcába látom jön egy taxis de mondom még simán kiférek elötte... Kifodrulok 2-ba kb 40-nél akarok elváltani 3-ba, de látom még mögém se ért de már kirakja az indexet h elõzni akar... monom az szép, akkor váltás elfelejtve padló...:) 80-ig jön mögöttem én elváltok, Õ meg városba 80-nál megelõz... biztos fontos utasa volt xD (nem gyerekfutkosós környék volt, ilyeneket én se csinálnék olyan helyen...)
Igen ezt értem.. És a verseny pálákon vannak biciklizõ gyerekek? Vannak nagymamák akik mennek a közértbe?? Én is szeretem a motorsportokat de ilyen versenyt még nem láttam..
Elég lenne ha mindenkitõl egy pofipacsit kapna egy ütésbe sûrítve mindazoktól akik órákat szopnak az Õ általa okozott délutáni úttorlaszban, mert Õ ügyesen próbált sietni. Cserébe 10.000-rek ülnek dugóban és szennyezik az amúgy sem felhõtlen Budapestet.
de figyelni kell... látod ha valaki lelép... idõben tudsz reagálni... amúgy megfelelõ reakció idõvel és tökéletes érzékekkel nagyon jól el lehet kerülni azt hogy elüss valakit netántán megöld csak akkor magadat töröd össze... versenyen is volt ilyen... megfordult elöttem a versenyzõ én olyan 230al mehettem és nem az hogy bele kamikazezok padló fékkel hanem megfogtam és szépen kikerültem de az más kérdés hogy aztán a mentõ vitt el engem... (becsapódtam a gumifalba ami nem gumi volt hanem beton D:)
Te ezt tényleg elhiszed?? Az hogy tökéletesen tudsz kezelni egy autot, kb lófaszt nem ér.. Én kb 300000km-nél járok. 4 éve járom az országot nap mint nap.. És nem mondom azt hogy nem történhet baj.. Nem vagy ura annak a jármünek.. Az hogy meg tudsz csinálni dolgokat vele az egy dolog.. De nem vagy ura annak a tempónak.. Ha ilyen egyszerü lenne ez ahogy leirod nem törnék össze magukat a rallysok sem..
ja és még egy tudod hány autóversenyzõ halt meg közuton?? Meglepödnél.. Más egy zárt pálya mint egy közüt. De hiába mondom menjél wazz. De ha majd te is egy koszoru leszel a 6-os uton majd fentrõl gondold végi ezt a napot.
Olaszországban rugalmasan kezelik a dolgokat. 2x1 sávos úttesten a nyomógombos zebránál simán átmennek a piroson ha senki nem áll a zebra mellett már. A rendõr se szól érte. De a gyalogosok is rugalmasan kezelik a járdát. Ott lép le eléd ahol Õ akar. És mindenki úgy vezet, hogy a lelépõ gyalogos testi épségét megóvja. A rendõr nem is basztat amíg nincs nagy baj. Persze nálunk elõbb tanulja meg valaki a jogait mint a kötelezettségeit...
hogyne... mér 8 éve száguldozom... 1x sem lett semmi baj... sõt a miatt elõztem meg 1 balesetet hogy nem 90el hanem 130al meten a 90es táblánál mivel a kamion keresztbe fordult és ha 90el megyek akkor pont belecsapodok na most 130al mentem és mögöttem fordult keresztbe... ez még 4-5 éve volt mikor qrva nagy hó volt... vagyis nem is hó vagyis de, de csak víz volt az úton
A városban óránként 6-8 balesetet védek ki átlagban. A cég statisztikát csinált róla. Mégis van amikor nem sikerül. Ez azért van mert mindenkinek áll a zászló aki volán mögé ül. Senki sincs biztonságban és bárkivel bármi megtörténhet. És a baleset marhára nem válogat rally versenyzõ meg gyalogos között. Én a katonaságot nem megszûntettem volna hanem átformáltam volna autóbusz vezetésre. Lehúzol egy telet és egy nyarat aztán mehetsz Isten hírével. Még fizut is adtam volna. De legalább megtanulnák az emberek az összes jármû viselkedését menet közben és volna viszonyítási alapja amikor 180-nal hasít...
igen de a rallysok nem utcai körülmények között autóznak... õk extrém körülmények között bár amilyen utak vannak itt magyarországon ez is extrém autozásnak számít...
Én is vezetem már 4 éve. Qrva szar érzés az amikor nem tudod a más faszságát elkerülni és áttolod a JE kerekét egy baromnak a BE mellé. Aztán örülsz akkor amikor mindenki életben van.
+100% felett az autot is el kellene venni, a jogositvannyal egyutt. Igy az auto ara, fedezne a kiesett benzinvasarlas miatt keletkezo hianyt is:) Raadasul meg a kornyezetet is vedjuk;) Es plusz bunteto eljaras, mivel kiemelten magas az eselye a szemelyi serulesnek es az anyagi karnak.
Régebben használtam detektort de meguntam mindig fel-lerakni ezért a kesztyûtartóban pihen. Azért jobb ha szabályosan közlekedünk.
Egyszer volt egy eset,hogy lakott területen belül mentem egy jó hosszú egyenes szakaszon.Jó idõben jelzett a kütyü és egybõl le is lassítottam. Amikor a rendõrökhöz értem fülig érõ mosoly az arcomon õk meg csak bosszús képpel bámulnak. Nem jött össze nekik. xD
Nah itt kezdodik a problema, ha valaki azt hiszi magarol, hogy O profi;)
hál'istennek engem még csak nem is igazoltattak eddig(kicsit több mint másfél éves a jogsim),nemhogy traffival megfogjanak(remélem nem is lesz ilyen :D ) amúgy nem szoktam gyorsan hajtani.lakott terület 60körül max kívül 100,ha sietek akkor szoktam 110-et menni,de lekott területen akkor is próbálom tartani magamat a 60hoz,pályán pedig olyan 140-150 ritkán 160. na persze azért elõfordult1x 2x hogy 1-1 egyenesen meglõttem 130-140-ig,a kanyar után már megint normál sebességgel mentem.