" Boszorkányok pedig vannak, spanyol mintát tekintve pedig szexisek és vonzóak – és tudnak harcolni is, nem pedig sötét erdõ mélyén, mézeskalács házban, gyermek-fõzeteket kotyvasztva. Sötét középkorban járunk, ahol járványok pusztítanak, a földeken gonosz és ármánykodó földesurak zsarnokoskodnak, a városokban szegénység és emberi fekália terjeng. Ezt tetõzi a megtestesült gonoszság eljövetele, a Bestia személyében, aki hatalmas, csúf és lelke sötét fertõzöttséget hordoz, hitvány talpnyalóival leigázza az eddig sem a gyermekmesékbõl híres királyságokat, nyomában pusztulást hagyva – aki pedig ellenáll, az mi lennénk „a kis barna” amazon, Gwen, boszorkányos mesterséggel és 90+ -os mellbõséggel. Mi aztán nem hajtjuk igába hátunkat, mint a többi hitvány halandó, fellázadunk és – elnyomott sorstársainkat csapatba szervezve – jól visszavágunk a démoni lénynek és veszélyes alattvalóinak. Mi lennénk tehát a példa a máglyától majdnem megpörkölõdött fanszõrzetû többi boszi elõtt, az ellenállás vezetése a történetben egyre nagyobb méreteket ölt szerény személyünk segedelmével, mígnem a sötét úr is belátja, nem az a kis tüzes fruska vagyunk, akit elsõnek hitt. Uramatyám, nehagyjel! Ezt nevezik a spanyolok sztorinak? Hiába egy akció-fantasy stuff, ez tényleg kukába való. Elsõnek én is majdnem leestem a székrõl, aztán maradt a B-terv, nevezetesen, ha a gameplay mutat valami maradandót, talán a várakozás is megéri.
Kezdetben Gwennel ugye egyedül vágunk neki az útnak, de hamarosan újabb és újabb hölgyemények csatlakoznak csapatunkba, csupán elõször ki kell õket szabadítani a fogságból. A játékidõt 12 órára lõtték be a készítõk, ami egészen korrekt. Négy, stílusában teljesen eltérõ pályán vagdalkozhatunk, ezeket nyolcvan szakaszra bontották le. Nagyban befolyásolja cselekedeteinket, hogy miként viszonyulunk társainkhoz, ha hagyjuk õket elvérezni, azt nem díjazza a program, ami akár még szomorú befejezéshez is vezethet. Ha tökéletességre törekszünk, vigyázzunk a többi csöcsösre, mert feláldozni annak fejében nem dicsérendõ, ha hasznos bónuszokat szeretnénk, ez esetben a jutalom sem marad el – késõbbiekben minden segítõ kézre szükségünk lehet, no meg aztán az sem elhanyagolható szempont, hogy több tucat lenge nõi fenék kavar a monitorokon, az már látványnak sem utolsó. Sorsunk befolyásolása tehát a mi sarunk, valószínûleg több minden múlik majd a harcban nyújtott teljesítményünkön.
A harcrendszert teljesen interaktívnak ígérik, a felvehetõ fegyverek száma impozáns, de ezeken felül akár több tereptárgyat is felhasználhatunk a sátáni sereg ellen. Olyan szélsõséges eszközöket is, mint a korábban általunk csúfos halált halt ellenség levágott karját is akár, de a pályákon elszórva fellelhetõ utolsó malomkövet is odavághatjuk a delikvensnek. Mivel mégiscsak akcióra van kihegyezve a játék, a téma mit sem érne különféle látványos kombók nélkül. Ha ügyesen, megfelelõ pillanatban visszük be a találatot az ellenfélen, valamint megszakítás nélkül végigvisszük a mozdulatsort, igencsak impresszív gyilokmenet lehet a jutalmunk. Nagyobb pöcsjuhászok esetében nyakukba mászhatunk és a megfelelõ billentyûk lenyomásával vérbõ kivégzést hajthatunk végre. Ugyan ez igaz egyszerre több ellenfélre is, ha hihetünk a pletykáknak, akár több száz förmedvény is fenheti ránk a fogát egyszerre, ami szintén eltérõ taktikát követel meg tõlünk. Társainkat kisebb stratégiai érzékkel irányítva helyezzük el az adott szituációban – ez lenne a tökéletes csetepaté titka.
Ne csak üres fecsegésnek tûnjön a boszorkányosdi, bizony szebbnél szebb okkultista tudományban részesültünk a háttérsztori szerint – ebbõl következik a mágia használata harc közben. Ez alapesetben emberfeletti gyorsaságot, ugrást, állóképességet takar a megfelelõ ige elrebegésével, de ennél sokkal szebben hangzik, hogy lehetõségünk nyílik a fények útját valós idõben mozgatni, hogy ez mire lesz jó, arra majd a fényérzékeny sátánisták fognak majd panaszkodni vélhetõleg. Bármennyire is durr-bele játékmenet képe jön le elõttünk a Witches kapcsán, a készítõk szerint a lopakodás képességét is be fogjuk vetni, akár egy scriptelt eseménysor alkalmával, akár egy e stílust megkövetelõ harcmodor kiváltságaként.
Online mód törvényszerûen kooperatív mókákért kiállt, kérdés, hogy egyáltalán megvalósítják-e ezt nekünk Spanyolországban, mert a single részben az oké, hogy valós idõben válthatunk a karakterek között, ugyan ez utóbbi még nem szentírás. A külcsínnel egyébiránt semmi gond nem lehet, érezhetõen a modellek kidolgozására fektették a legnagyobb figyelmet, de azért az interaktív környezet milyensége miatt sem kell szégyenkezniük, aprólékosság, részletgazdagság és tûéles textúrák, körítésnek tökéletes látványjavítók beimplantálásával. Jelen korban egy hack ’n slash-nek perfekt. A fizikát pedig igenis erõltetniük kell majd, ha az ígéreteket meg is kívánják valósítani. Rombolni, törni-zúzni akarok, zuhanjanak le azok a faszerkezetek, repüljenek a végtagok!
Minden boszorkány palánta ide jöjjön! A Witches talán még meglepetést okozhat, igaz, nagyon egyszeri szórakozásnak tûnik – de ne nekem legyen igazam. Minden jelentõs platformra várhatjuk a cuccot, s ha nem is lesz belõle kasszasiker, kívánatos TPS még igen – mely kívánatosságot nem csupán a nõi bájak sejtetése jelentheti, mindinkább az észszerû és magával ragadó harc megvalósítása, csipet RPG beütéssel is akár. 2008 végén Gwen okkult kalandjai közben a férfiszemek ki fognak ugrani üregükbõl. " - gamekapocs.