Úgy ért véget Palik László, Walter Csaba, Dr. Grigalek Gábor és Vida János számára a nürburgringi 24 órás verseny, hogy igazából el sem kezdõdött a számukra. Azt követõen, hogy motort cseréltek a BMW-ben, s jelentõs késéssel végre elrajtolhattak, az autó mindössze fél kör után megállt – az új erõforrás is megadta magát.
Valóban pokoli napjai voltak a „Zöld Pokolnak” nevezett pályán Palikéknak. A pénteki edzéseken és szombaton is technikai problémák hátráltatták a négyfõs magyar egységet.
– Ha ez nem velünk történik meg, komolyan mondom, el sem hiszem – nyilatkozta Palik László. – Kicseréltük a motort, beindítottuk a kocsit, végre elkezdhettük a futamot, erre alig fél kör múlva újra megállt a BMW. Elképesztõ az egész! Nagyon csalódottak vagyunk, hiszen szerettük volna teljesíteni az egynapos viadalt, de a csapat, amelyik az autót biztosította a számunkra, nem tudta megfelelõen felkészíteni a versenygépet. Mivel az áprilisi négyórás viadalon is gondjaink voltak, muszáj elgondolkodnunk a további együttmûködésen.
sajnos az RTL-Klub és a Szponzorok sokat akartak spórólni és ez lett a vége:( valami kontár csapatra futotta és ez lett a vége
mi 4 évig versenyeztünk a gyorsasági szakágba én láttam jó párszor azt az autot. 3.6 os sor6 motor volt benne gyári stc auto volt.
Nem felejtem! De 10-dike még nagyon messze van.. Nem tudom mi lesz még. Hiszen másnap kezdõdik a Sziget.. Nem tudom hogy mi meg hogy lesz akkor. De ha ugy alakul nevezek, nem lenne rossz!
Versenykörülmények...most ezen röhögök egyet,ugyanis kb annyira volt verseny körülmény mint ahogy én vagyok az angol herceg. Ott voltam a boxban és végig néztem a kiállásokat,nem hazudok kb 2 perc volt...utána meg ugy indult el mint ha utcán lenne...semmi kerék kipörgetés meg hasonlók...
Már megint kezded ezt a hülyeséget! Részben megbízhatóság,de versenykörülmények között. Na most ez azt is magába foglalja,hogy a boxban nem tetü módjára cserélik a gumikat és igenis minél gyorsabban lezavarni a kiállást,hiába hosszútávú verseny. Meg eleve ha már a boxban ugy indul el,hogy kipörgeti a kereket elöbb fölmelegedik a gumi az üzemi hõfokra,mint körözgetés közben.
És LeMans-on miért füstölnek?Meg romlik az autó attól,ha nem2 perc alatt cserélik le rajta az összes gumit,hanem fél perc alatt?Ne nevettesd már ki magad.
ez jó kérdés, utána kellene nézni, de annyira nem érdekel, mert mivel mindenkire nézve kötelezõ, ezért a tényleges verseny lefolyására nincs jelentõs hatással
Én sem voltam elragadtatva a dologtól, de úgy mentem ki, hogy "szar a mezõny, 2 óra után biztos lelépek", aztán délután 3-kor azért hagytam ott, mert muszáj volt. Szóval nem panaszkodom.
Egyértelmû, hogy kellett volna legalább 2x, de akár 3x ennyi autó, de akik itt voltak, tényleg kitettek magukért, nézd csak meg az idõket meg a mozgást az A6-ban meg a D1-ben. Az erõviszonyok viszonylag kiegyenlítettek voltak, nagyobb csata volt, mint egy átlag endurance versenyen.
Egyébként az egészet az ölte meg, hogy 1 héttel korábban 3 órás volt Brno-ban.
Bár az R10-es sem talált eddig legyõzõre, az Audi versenyrészlegénél már az utódmodellen dolgoznak, amely R15 TDI nevet kapja.
Az alapkoncepción egyelõre nem változtatnak, az új versenyautó ugyanúgy nyitott lesz, és ugyanúgy dízelmotor hajtja majd, mint az idén használt R10-est, de a tervezõk szerint itt vége is a hasonlóságoknak. A V12-es dízelmotort egy kisebb, könnyebb és hatékonyabb szerkezet váltja, valószínûleg kevesebb - 8 vagy 10 - hengerrel, és úgy tudjuk, a versenyautó méretei is kisebbek lesznek. A gyártó célja természetesen továbbra is csak a gyõzelem lehet, és az elmúlt két év eredményei alapján egyáltalán nem biztos, hogy jövõre az R10-essel képesek lennének megtartani az elsõ helyet a villámgyors Peugeot 908-asokkal szemben, ezért döntöttek az új versenygép megtervezése mellett.
Az R15 TDI-rõl eddig csak annyit tudunk, hogy készül, az Audi egyelõre titokban tartja a részleteket, így valószínûleg csak jövõ márciusban, a Sebringben esedékes elsõ bevetés elõtt néhány nappal tudhatunk meg többet az új versenyautóról.