Mert a new sejtésem szerint minden lefoglal a heapben új területet amit pointerként ad vissza, a p változóban felülírja a korábbi lefoglaláshoz tartozó pointert, így ha nem lenne a delete már előtte, akkor az előzőleg lefoglalt területre hivatkozó pointer a lefoglalás feloldása nélkül elveszne és a folyamatosan gyűlő elvesztett című lefoglalt memóriadarabok által memory leak keletkezne. Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.06.24. 00:45:30
Konstruktorokkal kapcsolatban lenne kérdésem. Pontosabban az értékadó operátorokról. Itt miért kell a delete[] p?
String& operator=(const String& elso) { cout << "operator = " << endl; if (this != &elso) { delete[] p; //felszabadítjuk az eredeti területet size = elso.size; p = new char[size]; //újrafoglaljuk a kellő számú elemnek for (int i = 0; i < size; i++) { p = elso.p; }
Nem talaltam neki jobb topikot, ugyhogy itt kerdezem.
Ha szeretnek csinaltatni okostelefon alkalmazast iOS-re meg Androidra, akkor milyen programozoi tudasu emberekre van szuksegem?
Az alkalmazas egy szigetrol ilyen info app, amiben benne vannak a helyi cegek adatai, latnivalok, idojaras, hirek, mozimusor, repter menetrend, turak foglalasa es kifizetese alkalmazason belul, utvonaltervezo, stb.
Milyen emberekre van szuksegem es hol talalok ilyeneket?:)
A project kiszervezese kulsos alkalmazasfejleszto ceghez nem megoldhato ebben az esetben, szoval nekunk kell felvenni az embereket.
Üdv olvasgattam az oldalt és jókat derültem rajta. Komolyra fordítva a dolgot. Mire a legalkalmasabb ez a nyelv? Azt tudom hogy egy ásóval ásni lehet, a lapát az meg lapátolásra alkalmas. Lehet a lapátot is ásásra használni , de nem célszerű , mert kialakítása miatt kevésbé alkalmas arra a műveletre. Az ásóval is lehet lapátolni. Lehet villával is levest enni, de ki az aki úgy szeretné? Hasonló módon a programokkal/programnyelvekkel kapcsolatban is. Jobb tudni, mit tud. Miket tud? Nehogy aztán nekem útközben kiderüljön hogy a veteményes kertet nem tudom karbantartani mert hiányzik az ásó, vagy a lapát, esetleg csak gereblyém van és locsolni se tudok, mert nincs locsoló csövem a kerti csaphoz. Így 2015-ben annak semmi értelmét nem látom, hogy ezer egy oldal parancssort gépeljek mint a basic -ben, ahhoz hogy egy egyszerű
dolgot elérjek. Akinek egyszerű az élete, annak a problémái se lesznek körülményesek. Így jobb ha most tudom hogy kilométernyi parancssort kell legépeljek ahhoz hogy egy gombhoz animációt rendeljek valós időben , mert akkor arra kalkulálok hogy az őskorban vagyunk. Egyébként a soraimat egyben szórakoztató jelleggel is igyekeztem begépelni. Előre is köszi ha valaki tud tömör és lényegre törő választ. Ha nem, akkor egészségére. Egyébként ha meg van a válasz, induljunk lefelé a billentyűzet irányában és kezdjünk gépelni. Egyszerűbb. Jó ? Nem szeretném idővel azon kapni magam, hogy közli valaki : - bátran számoljak 3 évet egy funkció megvalósítására. Egyszerű programot szeretnék. Alacsony felbontású textúrákkal, és alacsony poligonszámú alakzatokkal. Azt is papírra vetettem hogy működik majd a dolog. tehát a motorja a játéknak csak a parancssorokat kell a megfelelő helyre létrehozni. Állítólag ez az amin készítik a játékokat is, tehát van némi esély rá hogy én is eltudom készíteni amit kitaláltam. Semmi komolyat nem szeretnék. Azt én úgyse tudnám :) Azt viszont igen, hogy ha összehozom a dolgot, biztos emlegetnek majd sokan. Majd megígérem hivatkozok rátok is, hogy sokat segítettetek a kezdetek kezdetén :) Kellemes napot. És előre is köszi ha tudtok érdemben tényleg segíteni Üdv
"Nem tudom, hogy mozgassam a pályát, azaz hogy haladjon elõre a játék." A pályát tárold le egy nagy képben és mozgasd azt az offsetjének állításával. Lásd az image függvény 2. és 3. paraméterét.
Jó kis program ez, már csináltam vele 3féle pongot. Most egy mászkálós játékkal próbálkozom, de akadályba ütköztem. Nem tudom, hogy mozgassam a pályát, azaz hogy haladjon elõre a játék. Valaki ötlet?
Félreértés ne essék, nem kódot szeretnék kérni, csak tippet, hogy fogjak hozzá.
Köszi, ez egyszerûnek, de mégis megfelelõnek tûnik.
Az idövel nem lenne probléma (legalábbis remélem még sok évem van hátra) DE legalább lehetne valahogyan szépen haladni itthon hobbybol magam szorakoztatására valamit összeütni, de mint irtam lehetetlen Azokbol a könyvekböl amiket ma találni a neten, mert egyböl a mélyvizbe találja magát az ember. Valami hasonlot szeretnék majd összedobni:
Frakk repszimje Régebben emileztem vel és egy alap forrásfájlt oda is adott rola, de nem sikerült modositani, benne semmit, hogy esetleg uj gépet tudtam volna beletenni vagy kicserélni a benne lévöt.Ha jol emlékszem nem volt 1000 sor sem, plusz 4-5 header fájl.
Az OKJ-s oktatások meg egy kalap sz@r, csak a pénzt nyulják le, sajna most én is beleugrottam egybe(soft üzemeltetö és webdesigner), de már bánom mert annyit amit ott oktatnak a neten is megtaláltam volna ingyen.(de legalább lesz rola papirom)
A C programozás (ilyen szinten való) megtanulásához hosszú évek kellenek. Na meg szakirányú oskola sem árt:) Megtanulható, ha van hozzá érzéked - és kedved. Vannak jó 1-2 éves oktatások (OKJ-s és freelance is), amelyek helyre teszik az alapokat.
A lényeg, hogy egy számológép elkészítése lehet hobbi, egy játék elkészítése viszont már inkább szakma.
köszi akkor ugy látom ezt itthon addhoc jelleggel lehetetlen megtanulni, mert van elég sok könyvem mindenfajta C,C++,DX és openGL programozásrol, de mindegyiknél már a 5. oldal után olyan szavakat és leirásokat használnak mintha azt mindenkinek egybol kéne tudnia. Talán nekem is megvan ez a q2-es forráskód valahol, de itt is az a baj hogy ha nem tudja az ember hogy melyik fájl mire valo akkor neki sem tud állni. Azt hittem van valami olyasmi mint a 3D-s rajzprogiknál, olyan tutorial ami lépésröl lépésre végigvezet egy auto modellezésen itt meg mondjuk egy alap FPS vagy bármi programozásán.
Nincs. Ez olyan dolog, hogy ha tudsz programozni (magas szinten), akkor tudod magadtól mit és hogyan. Könyvekben "leírják hogyan kell programozni", onnantól rajtad áll, mire és hogyan használod fel a tudást:)
Tanuld meg a C++ nyelvet (a HTML nem programozás, csak egy egyszerû leírónyelv), és onnan fogod tudni hogy mestere vagy, hogy már az "engine"-t tervezgeted a fejedben.
A lényege egyébként a végtelenségig paraméterezhetõ objektumok, a függvénykönyvtárak és nagy mennyiségû egyetemi matek és persze a legfontosabb; a kreativitás.
valahol le van irva érthetö magyar nyelven , hogy egy játék enginnek, hogyan kell felépülnie? Gondolok itt olyanra, mint a HTML-be a header, body stb.. Hogy a különbözö részeket(fizika, modellek, AI, GUI stb..) hova kell beilleszteni az enginebe,és hogyan kell kinézni hogy müködjön vagy ha egy ingyenest letölt az ember akkor lássa hogy mit hol talál.
Négyzetes mátrix determinánsát (ha n>3) úgy lehet kiszámitani, hogy kell írj egy modszert, ami átalakítja a négyzetes mátrix elemmeit a Gauss-elimináció modszerrel, és akkor a determináns értéke a fõátló elemeinek a szorzata lesz. A Gauss-elimináció már elég bonyolult dolog.
Ha csak egész 3x3 matrixig kell kiszámítani, akkor már nagyon könnyû a helyzet.
Üdv! Egy kérésem lenne. Az alábbi feladat megoldását szeretném megkérdezni!: (természetesen C++-ban)
Négyzetes mátrix determinánsának a kiszámítása tetszõleges sor/oszlopszám (és elemek) mellett.
Aki tud segítsen. Fontos és SÜRGÕS. Köszi elõre is!!!
devC++ cuccot használok , de nem tudom hogy a grafikát azt hogyan kéne megoldani hozzá. Hogy az x és az y tengelyeket és a skálát is megrajzolja és ebbe a koordináta rendszerbe rajzolja fel a képlet által kiszámolt értékeit.
A képletek azok fixek a repülésben használatosak , felhajtöerö légellenállás stb..
"És eddig ugy csináltam, hogy a képletben szereplö összes változoját külön declaráltam(pl. felület a, sebesség v stb...) Biztos van jobb megoldás ennél." Ha egy adott képleted van, akkor jó megoldás - egy értékhez egy változót rendelsz.
"Meg azt szeretném a végén kihozni belöle, hogy a képletben szereplö értékeket egy meghatározott intervallumban számitsa ki" Ez esetben meg bekérsz egy kezdõértéket (például vstart), egy végváltozót (például vstop), egy lépésközt (például vkoz) és egy for ciklusban felhasználod például eképpen: for (v=vstart; v<=vstop; v+=vkoz) { /* Ide kerülhet a képlet, a grafikon kirajzolása, stb... */ }
A grafikon kirajzolása meg attól függ, milyen fejlesztõkörnyezetet használsz.
tud valaki segiséget addni azzal kapcsoaltban, hogy hogyan lehet a legegyszerübben declarálni különbözö jelöléseket és értékeket? Egy olyan egyszerü kis progit szeretnék késziteni ami a bekért számokat behelyettesiti a képletekbe és kiszámolja az erétékét. És eddig ugy csináltam, hogy a képletben szereplö összes változoját külön declaráltam(pl. felület a, sebesség v stb...) Biztos van jobb megoldás ennél. Meg azt szeretném a végén kihozni belöle, hogy a képletben szereplö értékeket egy meghatározott intervallumban számitsa ki (pl:a sebesség 50-300km/h között 1km/h lépésközönként) és az eredményt egy grafikonon jelölje ha valaki tud segiteni az jo lenne
Aki eladásra fejleszt játékot, valamint komolyan gondolja és Sound Designert (Hang Effektest) keres annak állok rendelkezésére. A www.membrans.hu címen megtekinthetõk a referenciáim és megtalálható az elérhetõségem. Csak bátran... :)
Valaki nem ismer egy jó izometrikus engine-t? Olyan klasszikus 2 - 2,5D-set?
Tartalmasabb játékokat Visual C, akár Delphi (OO Pascal) segítségével. A grafikai részét meg Photoshop + 3DS/Lightwave Kevésbé komplikált játékokat készíthetsz Flash+Action script-el, de bármivel lehet írni, akár Javascriptel is. Ízlés kérdése, illetve természetesen a projektõl függ.
Hozzáértéssel 3D-s játékokat is össze lehet ügyeskedni,- pl a Quake 1,2 engine teljes forrása (Visual C#) letölthetõ ingyen, ami igen nagy segítség.
A fiatalság már ilyen. ;) Lát sok csúcsszuper 3D grafikájú játékot, egyszerû kezelõfelületeket az operációs rendszerében, és úgy gondolja, hogy õ is tud egyszerûen csinálni ilyesmit (mert a kattintgatós-irodai/szorakoztató-eszközzé silányult látvány ezt elhiteti vele).
wehehe, nem akarok rosszmájú lenni, de két lehetõséget látok:
1) az uitzu gyerek csak trollkodik 2) totál hiperaktív
mire ezeket leírtam szépen rá is jöttem, hogy igazából kb fél éve írt utoljára, de nem baj, én k*rva jól szórakoztam a postjain, ha nem kérdezett ezer dolgot, akkor egyet sem :)
Sõt ha itt a fórumot átolvasod, megtalálhatnád a már feltett (0x07d9-0x0a-0x16 ;) ) kérdésedre a választ is.
Sziasztok! Tudom hogy ez a C++ másik oldala, nem éppen játékfejlesztés, de hátha!
Nagyon szeretném, ha valaki segítene ezen feladatok megoldásában, esetleg megoldaná valaki, valami kiíndulási pontot, vagy honlap linket adna, mert holnap elvileg ilyenbõl írok, és nemigazán vágom... Tudom még nagyon az eleje, de minden kezdet nehéz.
Köszönöm!
uiztu, fejlesztéshez szerintem használjatok Turbo C-t MS-DOS vagy FreeDOS alatt, de csak a nyelvszintû elemeket használjátok, standard library-t ne. ehelyett assembly-ben (pl NASM) írjatok saját io függvényeket: BIOS megszakitásokat kell hivogatni (http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_call) a billintyûzet és képernyõ kezeléséhez, viszont egy 15 éves gép nem biztos hogy magát ki tudja kapcsolni (de lehet hogy volt már ilyen BIOS szolgáltatás is, nem tudom), a floppyn az MBR-t állítsátok be, hogy betöltse az ominózus szövegszerkesztõ programotokat. ha a szerkesztett szöveget még el is akarjátok menteni az gáz, mert le kell programozni a lemezkezelést is + valami fájlrendszer se ártana. de ez persze még nem igazi oprendszer csak egy pure szövegszerkesztõ ami oprendszer nélkül fut, és kb azt tudja amit megcéloztatok. de ha ez sikerül, akkor már nyugodtan neki vághattok valami primitiv kernel megírásának is.. mi drukkolunk (ha nem is látjuk az egész értelmét)
Igen, ez itt a baj, hogy nem tud a dologról semmit, ami nem is baj, csak akkor ne akarjon rögtön egy ilyen összetett és bonyolult dolgot csinálni, még akkor se, ha ennyire kevés dologra kell. Pláne, hogy valóban értelmét veszti a dolog, mivel rengeteg munkát és idõt kellene belefektetni a dologba, ami közel sem ér ennyit.
azt írja csak hogy annyi kell hogy egy 15 éves gépen fusson egy szimpla szövegszerkesztõ, ehhez akar írni egy oprendszert. ez kb. olyan mint építeni egy ûrhajót hogy aztán utazzon vele 5 métert...
kihívás kihívás csak kicsit értelmetlen.
legegyszerûbb ha csak ír egy szövegszerkesztõt és egy floppyról egybõl azt bootolja és nem kell hozzá egy komplett op rendszer, csak minimális oi. de akkor is elõbb alapszinten kelllen tudnia programoznia.
Fordítóprogramot is megpróbálhatnál keresni, nem hinném, hogy 30-40 másodpercnél tovább tartani találni egyet.
Na most te hogy akarsz megcsinálni valamit,a mirõl nem tudsz semmit? Szépen kigúglizod a dolgokat, amik érdekelnek, utánanézel, hogy hogyan lehet bootolni egy gépen valamit, aztán bemész egy könyvesboltba, veszel néhány könyvet, amik ezzel foglalkoznak, szépen elolvasod és felfogod õket, próbálgatsz programozgatni valamit, aztán aha már profin megy a nyelv, nem árt megtanulnod pl írni egy drivert, mert oprendszerhez kelleni fog néhány és ha mindezt a barátaid is tudják, akkor szépen neki lehet állni a dolognak. Szerinted a programozók mi a fenének mennek egyetemre? És miért készül sok évig pl egy windows vagy akár egy játék? Ez nem ilyen egyszerû, amit ahogy hiszed. Pl ha rákeresel google-n, hgoy linux kernel és megnézed a képeket, amiket kidob. Értesz valamit azokból az ábrákból? Mert ha nem, akkor szerintem ne nagyon akarj te oprendszert írni. Vagy ha igen, akkor ne úgy, hogy két hét múlva vígan kész, hanem mondjuk rászántok 1-2 évet és akkor lehet, hogy el tud majd látni ilyen minimális dolgokat, amiket akartok.
És, ahhoz az assembly nyelvhezm, milyen fordítóprogram stb szükséges? És tudnál vaami leírást adni róla, amivel meglehet tanulni az Assembly nyelv programozást? Tudjuk, hogy egyszerûen meglehet csinálni, azt, hogy felrakunk valami Linux-ot, de mi direkt, egy saját op. rendszert akarunk csinálni. És, azt, hogyan kell? Mármint, hogy saját fordítóprogramot kell írni hozzá? Tehát, hogyan fog futni a gépen és, hogyan értelmezi a gép?
Tudod az a baj, hogy semmit nem tudsz a programozásról, de rögtön az egyik talán legnehezebb dolgot szeretnéd megvalósítani. Egy oprendszer nem úgy néz ki, hogy beírod a parancsot, hogy bekapcsol, azt oké. Elõször is kezelni kell a gép hardvereit, a memóriát, minden szart, ami nem mondható könnyûnek. Talán nem is túl jó rá a C++, inkább az assembly. Ha már az oprendszernél tartotok, akkor meg nincs olyan, hogy kikapcsoló parancs, meg jelszó parancs. Ezeket neked kell megírni lépésenként, hogy mi történjen. Szerintem inkább töltsetek le egy kis linuxot és tegyétek fel arra a gépre. Én nem akarom elvenni senkinek sem a kedvét, én is programozni tanulok, de ez közel sem megy olyan gyorsan, ahogy gondolod.
Meg leírnád, hogy, hogyan melyik paranccsal lehet ki-be kapcsolni a gépet? ÉS, hogyan lehet megcsinálni, hogyha bekapcsoljuk a gépet, akkor elinduljon és betöltsön a program? Mert ez szerintem nem lesz benne a könyvben. Gondolom a jelszó meg ilyenek benne lesznek. Azokat hogyan lehet megcsinálni? ÉS milyen fordítóprogrammal? És te milyen programot ajánlasz, ami ingyenesen letölthetõ, és olyan háttérképeket, kisebb animációkat lehet vele létrehozni, valami ilyen grafikai programot tudsz mondani? És szerinted, jó nyelv a c++, ehhez a programozáshoz? Meg, ha még több leírást tudnál majd adni a c++ nyelvrõl, elöszõr kezdõ, aztán már haladó szintû c++ programozásról. Megköszönném, ha ezekben még tudnál segíteni.
Kösz a segítséget. Megfogadom a tanácsodat. De, hogyha megtanulom a c++ nyelvet ezekkel a szövegekkel, akkor már fogok tudni programozni? Jó lenne. ÉS, valami fordítóprogramot amivel a programozást lelehet fordítani számítógép nyelvére? És leírnád, hogy, hogyan is mûködik pontosan? Hogyan kell programot létrehozni stb? Amúgy kösz a segítséget.
Ahhoz hogy operációs rendszert (a rövidítés op. rendszer, és nem o. p. rendszer) készíts, ahhoz tudnod kell, hogyan épül fel kívül-belül az operációs rendszer. Kezelned kell a hardvereket - ehhez eléggé le kell menned a "gép szintjére", kezelni kell tudnod a memóriát, a videókártyát, a fájlrendszert, a felhasználókat. És még alkalmazói programokról nem is beszéltünk.
Szóval nem egy egyszerû dolog, elég kemény specifikus programozói tudás kell hozzá, rengeteg programozói gyakorlat. Mankóként jól jöhet a Linux, aminek a kerneljének (az operációs rendszer szíve) a forráskódja letölthetõ innen.
De mindezek elõtt meg kell tanulni programozni. Tanulónyelvnek (amin megtanulod a programozás alapjait) a C++ szerény véleményem szerint kissé erõs kezdés - egy Basic vagy Pascal talán "emberközelibb nyelv".
Elõbb kisebb célokat tûzz ki. Elõször annyit, hogy a programod írjon ki valamit a képernyõre. Utána írja ki 10-szer egymás után. Majd kérjen be egy számot, és írja ki annyiszor. Majd kérjen be egy számot, és döntse el, hogy nagyobb-e 12-nél vagy kisebb. Aztán egy olyan programot, ami a beadott szöveget beírja egy állományba. És így tovább...
Tudom ez kissé lelombozó, unalmas, de az alapokkal mindenképpen tisztában kell lenned, és ezt csak vérrel-verejtékkel, gyakorlással, tanulással vészelheted át.
Az elõzõhöz, valamilyen fordítóprogramot mellékelnétek, és leírnátok, hogy, hogyan kell használni? És egy teljes c++ leírást, hogy, hogyan kell c++-ban programozni? Nagy segítség lenne. Tudom, hogy nem ide tartozik, de, ha tudnátok segíteni, nagyon jó lenne. Mert nem találtam más topikot.
Tudom, hogy nem tartozik ide, de szeretnék egy dolgot kérdezni. Szeretnék egy o.p rendszert készíteni 4 barátommal. Persze nem olyat, mint a Vista meg ilyesmi. Van egy majd 15 éves gépem és arra szeretnénk egy saját o.p rendszert csinálni. Csak egy nagyon egyszerût. Annyi, hogyha bekapcsoljuk a gépet,akkor automatikusan elinduljon és betöltse, aztán, jelszóval legyen védve. És, ha beléptünk, és betöltött az operációs rendszer, akkor nem lesz rajta semmi. Nagyon egyszerû kellene, amin csak egy egyedi szövegszerkesztõ legyen rajta. És ezt szeretnénk most így öten megvalósítani. Nekünk ez lenne a kihívás. Csak egy operációs rendszert szeretnék, amit, feltelepítünk, aztán bejön, és csak egy szövegszerkesztõ legyen rajta meg újraindítógomb meg kikapcsolás gomb. Ezt szeretnénk. Tehát, ha valaki letudná írni, hogy egy, hogyan lehet, olyat, hogyha bekapcsoljuk a gépet automatikusan elinduljon a gép. Meg egy jelszavat szeretnék amit meglehet változtatni meg ki-be lehet kapcsolni. Egy szövegszerkesztõt, és egy kikapcsolás és újraindítógombot szeretnénk. Ezeket valaki letudna írni egy c++ nyelvet? Vagy valami ilyen anyagot belinkelni, ami leírja, hogy ezeket, hogyan lehet csinálni? Ha tudnátok segíteni, azt nagyon megköszönném.
Visszatérve 3d-re :D:D Hogy Maya vagy 3ds max? Majd akkor fog számítani, hogyha a Half Life 3-at akarod elkészíteni. Elõször jeleníts meg egy poligont OpenGl-lel, aztán jöhet a masszívkodás.
Maya inkább filmes szakma, 3ds max tökéletes játékokhoz, pláne amiatt amit még ehhez hozzáteszek. Gyerekek. "Szeretnék játékot csinálni, milyen programmal lehet?..." és hasonló kérdéseket felejtsétek már el! Nem véletlenül készül évekig egy játék, ráadásul nem 4 ember dolgozik rajta és nem is olyanok akik tegnap kezdték. Könyvek? Le van bennük írva, hogy hogyan hozhatsz létre dinamikus méretû tömböt kb. Ha programozni akartok tanuljatok assemblyt. Utána ha még mindig van kedvetek akkor C++, de napi 8 órában minimum. És így talán 3 év alatt eljuttok oda, hogy egy 2D-s játék elkészülhet 30 perces játékidõvel.
Maya bonyolultabb sokkal, általában együtt használják 3DS-el. 3DS-ben érdemes megtanulni az alapokat, és onnan továbbhaladni.
Azt ajánlom neked hogy iratkozz be egy 3DS gyorstalpaló tanfolyamra, van itthon pár (Maya is), sokat segít.
Hello. Én is szeretnék játékfejlesztéssel foglalkozni és elég erõsen orientálódok a 3d grafika felé, lejjebb olvastam hogy Mayát ajánlottátok, most nekem az a gond merült fel hogy amit eddig tudok(az a kevés) 3D studio maxban szerzett tapasztalat. Lenne Pár kérdésem.
Melyik a jobb játékfejlesztéshez? Mi a különbség a Maya és a 3DSM között (kezelõfelület, bonyolultság ,egyebek) Programozói tudás milyen nyelven és milyen mértékben szükséges mert azt hallottam hogy kell és ezért hagyta abba.
Kb ennyi válaszokat elõre közi.
Sziasztok!
Sajnos még mindig nem tudtam megvenni a könyvet, mert nincs a boltban :((( Az lenne a kérdésem, hogy ti milyen könyvet ajánlanátok? Mi a címe? Ti melyikbõl tanultátok meg a C++ programozást? Valamint, hogy nekem a Visual C++ van meg, na most, ha én veszek egy könyvet az jó lesz ahhoz is? Valamint a DarkGDK-hoz van valami dolog amibõl meglehet tanulni? Vagy hogyan van ez az egész? Ha jól tudom a Dark GDK is ingyenes.
Ént találtam egy "A C++ programozási nyelv" címû könyvet (Szerzõ : Bjarne Stroustrup), jó kis 1300 oldalas könyvecske. Állítólag jó, szóval most olvasgatok :)
az szép és jó, de aki könyvre nem képes pénzt szánni annak úgyis mindegy
Hellosztok! Lehet hogy sokszor feltették ezt a kérdést, de jó lenne a segítségetek. Milyen oldalról lehet olyan könyvet letölteni ahol c++ programozást leírják a kezdéstõl. Tehát egy olyant ahol leírják, hogy mit, hogyan kell csinálni. És, ha mondanátok egy olyan programot amivel ilyen nyelven lehet játékot készíteni, az jó lenne. Kösz!
Ez szerintetek nem lenne jó kezdésnek ameddig (kb. szerda) nem tudom beszerezni a könyvet? :D
Azt hiszem inkább maradok az 1.-nél :D Egyébként, ha én majd programokat "fogok" írni, akkor console parancsba kell vagy windows formban? Vagy pl. a játékokat? Gondolom ugyanúgy mûködnek mint a progik :D Valamint hallottam azt, hogy a C++ rendszerben lehet fejleszteni pl. WM (Windows Mobile)-ra is. Igaz ez?
Egyébként szerintetek ebbõl is meg lehet tanulni az alapot? Mert a könyv hátuljára az van írva, hogy azoknak akik már programoztak C nyelven, de szeretnének megismerkedni, a C++ nyelv adta lehetõségekkel is. Vagy valami ilyesmi :D : Szoftverfejlesztés C++ nyelven
Köszi szépen! :D
Pascal-ban már programoztam, és delphiben is :D
de ha még nem programoztál,és az alapoknál sem megy,akkor szerintem a c++ elég magas lesz neki a könyv alapján :s mindig az alap programozási nyelvel kell kezdeni.azaz a turbo pascal.de tölem lehet perl,assembly,de kicsit más ez a kettö már...max még a delphi 7,delphi lite,delphi 2005...
biztos, az alap programozási dolgokat megtudhatod belõle
Úgy gondoltam, hogy inkább a programozáshoz szeretnék nyúlni
Nagyon szépen kössz!!! :D
jatekfejlesztes.hu oldalra érdemes elnézned, regisztrálni, fórumba írogatni garázs játék = hobbiból fejlesztett játék
a Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés könyv elég tömény, de mindenképpen érdemes átnyálazni akkor is ha nem minden része tiszta leginkább elmélet van benne, illetve opengl és kis DirecX példák C nyelven kezdõként lehet elveszi a kedvedet a könyv, engem legalábbis lehangolt amikor megvettem, mára jobban leülepedett
én azt ajánlanám hogy a Grafika és játékprogramozás DirectX-szel címû könyvet szerezd be, olvasd el mondjuk az elsõ 8 fejezetet illetve a Háromdimenziós... fejezeteibe is lapozz bele
ezután tudsz dönteni hogy a játékfejlesztés melyik területe áll közel hozzád (az összessel ugyse tudsz foglalkozni)
ha a modellezés érdekel és a Maya-t kostólgatod akkor abba mélyedj el ha felcsigázott a programozás akkor annak feszülj neki ha mod-olás köt le és új textúrákat szeretsz gyártani akkor a 2D grafikába ásd bele magad ha az ellenfelek reakciói hoz lázba akkor a mesterséges intelligencia témába olvass stb.
és ha már jó vagy egyik területen akkor keress egy csapatot
Az a garázs csapat mit jelent? :D Az a Háromdimenziós grafika... könyv eléggé tetszetõsnek tûnik :D Melyik programról szól? Már úgy értem, hogy Maya... ? Vagy csak általánosan ? A C# könyv egyenlõ a C++-al?
Zwiebel vagyok, és nagyon komolyan szeretnék foglalkozni a programozással. Már programoztam Pascal-ban, Delphi-ben, Visual Basic-ben. Igaz nem írtam nagy dolgokat, max. Webböngészõt. Nagyon szeretnék foglalkozni a C++-al is, de ezzel már komolyabban. Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehetne hozzá kezdenem ( itt most pl. tutorialokra gondolok ) . Az ingyenes Microsoft Visual C++-ban szeretnék programozni ( ha jól tudom ingyenesen lelehet tölteni az oldaláról ) . Gondoltam ez még fontos lehet :D Olyan dolgokra gondolok majd programozásban mint pl. modok készítése, játékok. A maya modellezést is most tanulom :D
Elõre is köszönöm! Bocs a sok gyenge kérdésért, de nagyon komolyan szeretnék foglalkozni a programozással.