Ha feletted van valaki, aki felügyel téged, s te mégis kárt okozol, nem az fizeti meg, aki felügyelt téged, hanem te leszel kénytelen (persze ha saját hibádból történt)...
Szerintem némelyik jogász teljesen el van szállva. Nem vagyok ügyvéd, de nem tudom elképzelni, hogy akár rajtam lehetne követelni a javítás díját, ha kárt okoztam volna, ugyanis itt van a forgalmiban a csekk az egész éves befizetett KGFB-rõl. Innentõl kezdve szerintem én mindent jogszerûen csináltam, a MÁV, a MABISZ és a károsult intézze el egymás között a dolgokat.
Igy van ezért szar az egész de még mindig nem a volt mávos ügyfelek a hibásak remélem ez már csak látszik. Ezért nem fog fizetni a PSZÁF sem, és bukják sajnos azok akiknek a kára még nem lett kifizetve. Illetve ezen emberek polgári peres úton kvetelhetik a károkozótól, aki viszont joggal fordulhat Mabisz felé akár perben is, mivel neki volt érvényes kötelezõ biztosítása.
Ha a PSZÁF vállalja az anayagi felelõsséget, akkor tulajdonképpen a teljes adófizetõ lakossággal fizettetik ki azokat a károkat, amiket a kedves MÁVos ügyfelek okoztak. Remekül hangzik...
na bejelentettem a károm :) azt mondták 2 napon belül keres a kárszakértõ...kiváncsi leszek...
Egy kis elektromos felsõvezetéket esetleg :DD
Vagy osszanak máv ingyenjegyet. A megfelelõ értékben, mittomén 3 évig ingyen utazol vonaton. Na innen a következõ a mávstart lenne aki csõdbemegy :D (bár már amúgy sem sok kell hozzá)
Az meg a másik, hogy a PSZÁF elég régen átvette a biztosító irányítását (nem tudom pontosan, hogy mikor, talán tavasszal)
Lehetséges, hogy megmenteni már nem lehetett, de a PSZÁF-et ismerve meggyõzõdésem, hogy december 31-ig kihúzta volna a biztosító botrány nélkül, ha bizonyos dolgokat rendbetesznek.
A 2007-es átkötési idõszakban a PSZÁF még nagy büszkén mondta, hogy az õ felügyeletük alatt mûködõ biztosítóknál semmilyen probléma nem fordulhat elõ, nyugodtan kössön bárki a TIR-hez is, MÁV-hoz is stb. Ezekután szerintem úgy lenne logikus, ha az anyagi felelõsséget is õk vállalnák, ugyanis ha nincs felelõsségvállalás a részükrõl, akkor miért vannak egyáltalán?
Illetve mint írtam magasabb de indokolható (azaz lepapírozott) kárkifizetések, stb. Vasútnak semmi köze ehhez. Aki itt hibázott a biztosítón kívül és valójában felelõs az a PSZÁF elviekben azért kapják a fizetésüket hogy ilyen ne forduljon elõ. Nem nagy ügy akkor bezárni valamit amikor már a csapból is az folyik hogy gáz van ehhez még érettségi sem kell.
És persze az is biztos hogy a befizetett negyedéves díj felét senki nem fogja visszakapni, mivel nem lesz mibõl. Inkább a károsultakat fizessék ki na meg az lesummantott pénzeket szedjék vissza.
Az hogy semmi köze úgy értem hogy csak névhasználat van ami ugyanaz mint a vasúté állam pedig PSZÁFen keresztül érdekelt de nem fog fizetni az egyszer fix.
Azért hogy semmi, az túlzás. De valóban nem az õ tisztük rendberakni ezt, hanem a PSZÁF-é. Ebbe politikát, vagy a MÁV-ot mint vasutat kár is belevinni. Egyértelmû hogy csõdeljárás, és felszámolás lesz, és abból kifizetik amit tudnak. Csak arról van szó, hogy ez messze nem elég a függõ károk kifizetésére. És azt sem árt megjegyezni, hogy a hûtlen kezelés avagy sikkasztás hogyan s mikéntje sincs még tisztázva, csak gyanú és gyanúsított van. Könnyen lehet, hogy nem személyi bûncselekményrõl van szó, hanem gazdálkodási hibáról, ami meg megintcsak végsõsoron a PSZÁF sara lenne.
Én is várom a pénzem, nem is keveset. Nem értem, hogy mûködhet ilyen államban ilyen szervezet. Benne van a nevében is, hogy Magyar-Állami, így az államnak segíteni kellene, és kifizetni az embereket. A szerzõdés kötés fontossága, hogy a leírtakat teljesíteni kell, hogy mind a két fél részére jó legyen. Kiváncsi vagyok milyen rész van erre vonatkozóan meg a csõdeljárásra. Anno azt tanultuk ANNO, hogy a csõdnél fel kell számolni az ingóságokat, és bármi áron kifizetni az ügyfeleket, megrendeléseket. Ha nem megy, adják el a MÁV-os vonatokat, vagy bármit. Ez így ebben a formában nem mûködik. És felvagyok háborodva. Fogjunk össze, és pereljük be õket.
Akkor még szerencse, hogy nem sportautóval járok, mert a nyakamba köthetném a végét...
Itt egész konkrétan a PSZÁF-nek kellene felelõsséget vállalni, és ha utólag is de minden kárt rendezni. Az õ felelõsségük volt, hogy idáig fajult a MÁV-nál a sikkasztás.
Errõl van szó. Az egész KGFB egy bazinagy lehúzás, ugyanis ha pl én 10 éve vezetek, és SOHA nem okoztam kárt, akkor a befizetett biztosítási díjamból egy fillért nem látok viszont. Ellenben ha csak egyszer is kárt okozok, akkor ahelyett hogy laposkussban fizetnének mint a jógyerek, jön a cirkusz, a cécó, a szakértõi vélemény, a rendõrségi jelentés, meg az egyéb kifogások, hogy ne kelljen nekik, és ha netán mégis kifizetésre kerül sor, akkor még a bónuszomat is jól lehúzzák, hogy onnantól még többet fizethessek. Na most ha valaki szerint ez a rendszer fair, akkor OTT vannak komoly gondok...
És félreértés ne essék, a fenti szempontból mindegyik biztosító egykutya. Az hogy a mávnak a sikkasztás miatt elfogyott a pénze csak hab a tortán. Nekem ugyanúgy volt hogy a Civic-et anno letolatta egy Allianzos, 4 hónapot vártam a szaros pénzükre, pedig nem volt nagy kárról szó (80e ft kb). Olyanokkal vakítottak, hogy nem ismerte el mégsem a károkozó, csak megszivták mert ismerõs volt, és pontosan tudtam hogy õ elismerte, és be is adott minden papirt. Utána már csak kummogtak, hogy nekik minden levélforgalomra 30 napos válaszadási idejük van. És ha váltanak 4-5 levelet akárkivel, mabisszal, rendõrséggel, másik biztosítóval, ügyféllel, akkor máris akár 1 évig is húzódhat. Na ennyit pl az allianzról, ami az egyik (hanem A) legdrágább.
Pont emiatt nem fog nekem egy percig sem bûntudatom lenni amiatt, ha a lehetõ legolcsóbb KGFB-t választom.
Hát én nem mentegetném igy a mávosok bõrét, egyáltalán nem korrektül jártak el az ügyben. Ha becsõdöltek, akkor is kötelesek kártéritést fizetni az ügyfeleknek, és nem hátat forditani és kijelenteni, hogy bezár a bazár, takarodjon mindenki amerre lát, DE azért még az utolsó csekket kifizetni ám, akkor is ha sz@runk a fejetekre már egy fél éve. szal ez igy nem mûködik, a sok fejes meg kussol, az irodában a telefonokat nem veszik, levelekre, kérelmekre nem válaszol senki. Csõdöt mondunk és elrepülünk hawaira a 200ezer ember pénzével süttetni a seggünket. ehh
Amikor megjelent a MÁV mint biztosító még kurvára nem lehetett tudni hogy be fog dõlni, (akik kötöttek nálluk annak többsége kezdetektõl ott volt) ergo senki nem volt bûnrészes és társai meg a többi faszság amit itt összehordasz. Egyébként fizetett a MÁV is megnyugodhatsz csak utóbbi idõben nem. (sõt szerzõdött MÁVos szervízek is voltak)
Mások kárára pedig egy volt MÁV-os sem akart nyerészkedni ez megint faszság, ennyi hülyeséget felnõtt (???) emberek hogy tudnak összehozni most is csak pislogok.
Köbe: kár idekeverni sehol nem hallasz már olyat hogy nem fizetne megint csúsztatás van. Kaptak anno egy komoly ellenõrzést amióta ügyfélszolgálat és kárkifizetés is rendben. (legalábbis annyira rendben mint a többi bizosítónál) Egyébként több esetrõl tudok ahol pl Allianz, Generali, Garancia nem akar fizetni, gyerünk irogassunk hülyeséget ezek mekkora ge*ik mert nem fizetnek.
Az meg hogy most szopik aki MÁVos volt megint csúsztatás leírtam már korábban hogy ez a különbség (negyedév fele) semmi ahhoz képest amit megspóroltunk eddig.
Amit talán kellene látni tisztán: van egy PSZAF nevü minden magyar pénzébõl fizetett impotens brigád aki semmit nem csinál csak amikor már mindenki tudja hogy gáz van. Talán nem kellett volna szarakodni akkor amikor MÁVos igazgató több számlára milliárdot vagy többet mentett ki (+magasabb javítási számlák biztosítási csalás stb).
Hát pedig nagyon fontos, hogy milyen háttérrel tud egy biztosító teljesíteni, ráerõltetésrõl pedig szó sincs. Ami nagyon olcsó, az nekem helybõl gyanús. Egyetértek Pheel-lel, itt nem csak sajátmagára kell gondolni az embernek, hanem a másik félre is. Több éve Allianz-biztosítással rendelkezem, "letesztelni" még nem tudtam, mivel még nem volt balesetem... szerencsére
Jaja, a tetû biztosító MINDIG felülbírálhatja még a helyszíni jegyzõkönyvet is, amit a zsernyákok vettek fel. Õ a biztosító és teljhatalma vagyon, te meg mehetsz panaszkodni a MABISZ-hoz, ahonnan elhajtanak istenhírével... Jó világ.
Nálam nagyobb rendpártit nem nagyon találtok az országban (nem sokat az biztos), de az elmebeteg (gyakran jogsértõ/törvénytelen/alkotmányellenes) szabályok nem felétlenül azért vannak, hogy vakegér módjára betartsuk õket. Ezeket nálam alacsonyabb IQ-jú, végzettségû és dilettáns, gyakran buta emberek hozzák, sietve, nemátgondolva, esetleg külsõ, ide nem alkalmazható kényszer-szabályokat vezetve be (EU). Ergó, felûlbírálom õket, ahol lehet. Igyexem még ezeket is betartani persze, de ha nem megy, akkor nem megy. Evvan.
Nem a hülye szabályok betartását kell forszírozni, hanem MEG KELL változtatni õket, hogy jók legyenek.
én is tudom, hogy õ a hibás, a szemtanú és a rendõrök is KINEVETTÉK! :) amúgy én azt hittem, hogy a rendõr ott helyszínen kötelezheti, hogy írjon betétlapot, de nem történt ilyen. azt mondták majd a biztosító dönt.
mondjuk szarok az egészre, csak annyit kéne elintéznem, hogy a kárfelvevõ megnézze, mert 2 héten belül kap a kocsi egy telifényt és akkor eltûnik a sérülés...
Mindenképpen õ a hibás. Ha hepciáskodik, lehet menni verõemberekkel. Sokan életükben nem olvastak még kreszkönyvet, de akkor hol vették a jogsijukat?!!? :D
viszont tegnap oldalba vertem egy favoritos papát :D egyértelmûen õ volt a hibás, egyenesen mentem fõúton, õ meg szembõl befordult elém keresztbe... persze azt mondta, hogy én vagyok a hibás, mert én ÁLLTAM amikor õ kanyarodott :DD rendõrt hívott...volt szemtanú. kaptam egy igazolást és a rendõrök azt mondták, hogy fáradjak be vele a SAJÁT biztosítómhoz! MÁVot nem sikerült elérni 2 nap alatt, úgyhogy holnap szépen bemegyek az öreg biztosítójához és leadom a papírost...
amúgy a kocsimnak nem lett szinte semmi baja, a lökhárítón összekarcolódott a fényezés :) az öregnek meg beszakadt a hátsó ajtaja...nemtom miért mondják, hogy gyenge az üvegszál lökös :D
Mondtam, az autóm nem az én nevemen van, én NEM akartam volna a mávhoz menni. De ettõl függetlenül szopom vele a hosszúcicit, és marhára nem érzem magam felelõsnek amiatt, hogy a vezetõség elsikkasztotta az általunk befizetett összegeket. IGEN, innentõl mosom kezeimet...
"Egy rakás ember megszívta, és röhögtök rajta?" Én konkrétan egyetlen embert sem láttam itt röhögni.
"És igen, kurvára leszarom, ha másnak rossz lesz attól amin én nyerészkedek. Nem érdekel más ember a szükségesnél jobban. Miért érdekeljen? Mit tett értem? Semmit. Akkormeg?" Mondjuk nem ment beléd. Ezt tette érted.
"Ja és a környezetvédelemre: Katalizátor nélküli sportkocsival járok. Nyasgem..." Hogy is mondtad? "Ez igen, hajrá magyarország 2008 bazmeg..."
Jézusom már basszátokmeg...kik vagytok ti, erkölcsrendészet? Egy rakás ember megszívta, és röhögtök rajta? Ez igen, hajrá magyarország 2008 bazmeg...
És igen, kurvára leszarom, ha másnak rossz lesz attól amin én nyerészkedek. Nem érdekel más ember a szükségesnél jobban. Miért érdekeljen? Mit tett értem? Semmit. Akkormeg?
Ja és a környezetvédelemre: Katalizátor nélküli sportkocsival járok. Nyasgem...
"Én leadom a kocsit egy cégnek, hogy vizsga+zöldkari. A többi nem az én dolgom, én a megfelelõ összegért kapom a papírokat. Hogy ezt õk hogy oldják meg és kikkel, ahhoz mi a fasz közöm van szerinted?!"
Jut eszembe lehetek IS magabiztos, mert sok-sok éve vezetek és a legtöbbet itt a városban, egyik végétõl a másikig nap-, mint nap, legrohadtabb dugókban és helyzetekben. Hibás lámpák, zsernyákok, õrültek mindenfelé és SOHA nem csináltam balesetet!!! Pedig sok jelentkezõ van. Defenzív vezetés, van is könyvem róla! Igaz az ócska nagyvas is ijesztõen hat az úrvezetõkre... :D
+ meg sem fizetik nagyon az ott dolgozókat, pedig maga a szervíz meg rengeteg pénzt képes lehúzni az autótulajtól. Ismerõs nélkül márkaszervízbe vinni maximum az új autókat, garin belül, azon felül öngyilkosság szerintem :) Persze kivételek vannak, mint mindig, de eddig nem sokkal találkoztam :)
CASCO jó dolog, ha tellik rá és megkötik veled. AZ én öreg verdáimra nem sok értelme van, már csak az avultatás miatt sem. Max. ilyen kamucascot lehetne kötni rájuk, ha esetleg hitel miatt kéne. ÁMDE én lakásokat kivéve mindig kp vásárolok... :d
Amúgy állok az összesonlítás elé. Nem hinném, hogy sokkal jobb mûszaki állapotban van bármiféle mai friss vacsiúja utód, mint az enyémek és azt sem, hogy jobban túélnél bennük egy ütközést az én skorpimmal pl. Felõlem hozhatod a zsírúj SAAB-odat is. :D (baszki és már nem vagyok MÁV-os, pedig az mekkora lenne)
Mérnök vagyok, a SAJÁT érdekem, hogy az autóm biztonságos legyen és jó mûszaki állapotban. Apám anno sok-sok évig MERT fõminõségellenõr volt és a más országokból ide küldött gépkocsiszállítányokat vizsgáltatta/vette át odakint a gyárakban (meg ellõrizte a partnereiket/beszállítóikat), sal. mutatott és tanított egysmást a kocsikról. Neki valahogy jobban hittem, mint a husznéves mûmájer+analfabéta, málészájú, kokós szervízes kölyökben, akinek a szeme sem áll jól és elsõ mozdulatával létfontosságú alkatrészeket basz el a gépben... :D
Pont ezért utálnak a szevízeseim is, mert túl heurisztikus/aggódó vagyok. Gyakran érzek/látok hibákat és túl korán szervízeltetek/cseréltetek mindent. :D
Casconak egy bizonyos szinten felszerelt és egy nagyobb alapértékû kocsinál szerintem már van jelentõsége, legalábbis annak, aki sokat használja, vagy pl nincs garázs, és kinn van az utcán éjjel nappal (jégverés pl, manapság nagyon gyakori). Szóval jó dolog, és én azt mondom, inkább fizetem, minthogy történjen valami, és csak szívjam a fogam, hogy mennyi mindent kell fizetni. Mert bizony nagyon benne van manapság, hogy történik valami, akár önhibánkon kívül is. De ezt tényleg mindenkinek magának kell mérlegelni, hogy a kocsija mennyit ér számára, és milyen károk lehetnek benne.
Ez az egy rendszer legalább normális ebben az országban, szerintem, gondolok itt a kötelezõre, s hogy az egyes károkozásokat nem a hibás fél fizeti meg közvetlenül, hanem van egy közvetítõ (mely néha jó, néha rossz, kötekedõ)... Az meg hogy az ebben résztvevõ cégek egy része, jó része leszarja az ügyfelét, az már más tészta :)
Ez speciel az én dumám. Amúgy tudtam, hogy rizikós, de végülis még így is megérte (majd még utánaszámolok). Van aki lottózik, én meg MÁVos lettem egy idõre. Tudod az izgalom, a játékszenvedély! :D
ÉS legalább újabb megerõsítését kaptam elveimnek, miszerint MINDEN cég és jogi személy arra törexik, hogy a véremet szívja és átbasszon, bármit is hazudik amúgy! Hmmmm... Néha jó rá újra ÉLÕBEN emlékezni. Az ember könnyen felejt és még elkezdené rózsásnak látni a világot. DE NEM, ez BALKÁN! Muszáj visszahúzódnóm a béka segge alá a valóságba...
Végén még én is ilferofosos lettem volna legközelebb, de most újra paranoiás letteme!!! :DDD
Namost idéznéd, hogy hol írtam, hogy engem sajnálni kéne?!
Lényeg a lényeg, hogy ti is azt atrtjátok, hogy egme mint 1.0-ás szimpla bétajúzert azért KÖTELEZNEK biztosírtásra, mer hót hülye lehetk és magabiztos 1xrre, mert ehhez jogomvanitt! Viszont ha köteleztek és fizettem, akkor mindenki lezizzenhet rólam. Köszönöm!
Az egyesületi forma szvsz. tényleg gáz (ezt megint valami piramisjátékon nevelkedett veterán találta ki), tartózkodom is az ilyenektõl a jövõben.
Hogyhogy minek hívom?! Én leadom a kocsit egy cégnek, hogy vizsga+zöldkari. A többi nem az én dolgom, én a megfelelõ összegért kapom a papírokat. Hogy ezt õk hogy oldják meg és kikkel, ahhoz mi a fasz közöm van szerinted?! Miért szerinted a "márkaszervíz"-ekben baromi hozzértõ gigaszakik varázsolják meg az autódat?! Még azt is kilopják belõle ami mûxik. 1x mondta egy öreg szaki valahol nekem, hogy aki kicsit is ért hozzá, annak már saját cége van, ergó aki az ilyen márkaszaroknál gályázik az a legalja, aki maradt... (és milyen igaz, tapasztaltam)
Öcsémfacsiga, a kettõvel ezelõtti autómról beszéltünk a mostaniak (pláne a Hyundai, amit nemrég hoztak át Izraelbõl) simán átmennek bármilyen zöldkarin. A skorpimnak meg pl. vacsiúj a kipufrendszere és 78E KM van benne, mert egy tatáé volt aki garázsban tartotta (látszik is az autó belsején, motorján, vátóján, mint az álom úgy mûxik). Igaz a régesrégi autóm is 3lityis skorpi volt, csak régebbi és 5 ajtós.
Saját bevallásod szerint sem megy át a környezetvédelmi vizsgán az autód, viszont valahogyan mégis közlekedsz. Te minek hívod az olyat, ha úgy kapsz zöldkártyát, hogy ott sincs az autó?
"DE ha kötelezõ, akkor már nem az én felelõsségem, ha befizettem"
Kivéve, ha egy egyesülethez pártolsz, ahol pótlólagos befizetésre kötelezhetnek. Nem vagyunk messze a konszenzustól. Te beletörõdtél, hogy megszopattak, én meg nem tudlak sajnálni érte. :-D
A kenõpénzen mit nem értssz?! Nem szoktam volt alkalmazni. Pont.
Ha a rigó utcára gondolsz, ott pont az a lényeg, hogy számtalan embert számos alkalommal meghúznak, csakhogy újra fizethessen. Ezt néha már olyan gyomorforgató módon mûvelik, hogy ihaj, de ez sajno hazánkban általános dolog..
Szerinted. Szerintem meg nem szabadna rendszámot és forgalmit adni és a forgalomba engedni egy olyan autót, aminek az értékét duplázza egy mongoliában gyártott sajátmárkás rádió.
Látod látod, én is ezt mondtam, DE ha kötelezõ, akkor már nem az én felelõsségem, ha befizettem (nem is lehet én túl magabiztos lennék ugye), hiszen pont azért kötelezõ, amit elmondtál, hogy miért, érted?! Vagy ez, vagy az, a ti logikátok mentén is NEKEM van igazam. :DDD
Amúgy elmondom úgy, hogy te is megértsd: AZ ÉN AUTÓM NEM SZENNYEZ (legalábbis nem jobban, mint bármelyik átlagos korabeli szab.katis autó). Ha ezt nem érted, nem baj, de azért jobb lenne, ha ne próbálnál inkvizítort játszani, mert valószínúleg az elvetélt elveid szerint téged állítanának elsõként falhoz ftw! :D
ÉN aztán abszolúte rendpárti vagyok, de ha hülyék hoznak hülye szabályokat az ellen engem sem véd semmiféle bolygópajzs sem meg. Az EU-hoz csatlakozván olyan jogszabályokat próbálnak ránkhúzni, amiket talán 20 év múlva lehetne elkezdeni bevezetni. Ez itt a Balkán. Iparunk, mezõgazdaságunk már meg is szünt, hála az egységnek...
"nem fogadtam el kenõpénzt (adni sem szoktam, a borravalót nem számítom annak)"
Majd:
"Onnéttól leszarom szerintük milyen értékeknek kéne megfeleljen, én is mérnök vagyok és ezek meg dilettánsok. Ez valahogy úgy megy, mint a nyelvvizsga a rigóban...kell nekik az a kis plusszpénz."
Lenne itt egy kis ellentmondás, amit talán fel kellene oldani. Egyébként a borravaló jellemzõen eltitkolt jövedelem, tehát tényleg az van, hogy betartasz minden szabályt, amelyiket be akarod tartani. Félre ne érts! Én is adok borravalót, csak éppen nem állítom, hogy nem szegem meg a szabályokat. Vö: az ember, aki még sohasem hazudott. De ez már politika.
Nem sok biztosítási ügyed volt látom! Engem két totálkárnál KÉT autóval szívattak meg, 1x az Allianaz (pedig én is az voltam és fél évig szívattak) 1x az UNION (kisebb ügyeimrõl meg nem is beszélek). Szal. tudom mirõl beszélek, mert amirõl te beszélsz az álomvilág! Jó lenne felébredni. Üdvözöllek a való világban!
Épeszû ember olyan biztosítást köt ami neki, jó. Ha nem kerül sokkal többe AKKOR talán oylat köt, ami másoknak is jó. DE HA EXTRÉM összegbe kerül, akkor bizony nem kétségs mit választ. Én addig voltam/tunk Generali-sek, míg ki nem hozták régebbi autómra anno, hogy ÉVI 164EZER HUF a díj!!!! Azt mondtam, viszlát! Szerintem jó döntés volt, újra meglépném. Aki rabló, az rabló, két év alatt kifizettem volna nekik az akkori autóm árát (a konkrét semmire)!!!!!
Akkor azt hiszem velük kell szerzõdni, vigyáznak az ügyfelek pénzére, és különben is sok hülye bunkó minek volt ott, ha nincs ott nem megyek neki. Most szívjanak akkor egy sort, ha már elémálltak a parasztok.
Embert ölni sem lehet. Erre nem az a megoldás, hogy megokosítjuk, és nem emberölésnek hívjuk, hanem "fölösleg eltávolításnak", és azt már nem tiltja semmi. Nem lehet üzembehelyezni a tragacsod akkor nem lehet és pont. Csalsz és még te papolsz itt erkölcsrõl. Nevetséges.
Tévdés újfent. Ha olyan szabály elé állítanak amit NEM LEHET teljesíteni (és meg sem mondják, hogyan lehetne), akkor nem én vagyok a hibás, ha nem megy. Sokadik lecke.
- Hé matróz, tud maga úszni?! - Én aztán nem instállom! - És ha megfizetjük!??
Azzal a "bármi más" biztosítóval 3 hónapig leveleztem, telefonálgattam, stb...
De nyilván én voltam a hibás, hogy háromnaponta fel mertem hívni õket, mert egy két beszélgetés után már ezt éreztem tényleg... Szó sem volt róla hogy esetleg én vagyok a hibás. Parkoló autónál...
Téveszme. Unionnal én is szoptam pl. de már elegem volt belõlük. Mindegyik biztosítót a tudjukkik vezetik, így törekednek arra, hogy ne fizessenek, ha csak egy módjuk van rá.
Ezzel nem mondasz ellent nekem. Minden törvényt betartasz ami neked tetszik/kézre esik. A többi le van ejtve. Hülye törvényhozók. Csúnya állam. Na állambá is így van ezzel. Ami tetszik és ahogy tetszik. Egyformák vagytok. Ne köpdösd mert rád próbál hasonlítani. :)
Az összes értékem jó, de mióta a kettõvel ezelõtti kocsimat több helyrõl visszavágták (persze a díjat legombolták rólam mindenütt), hogy rossz a "lambda érték", majd megkérdeztem, mégis mennyi lenne az, ami már jó és egy olyan értéket mutattak, ami a gyári szevízkönyve szerint ÚJKORÁBAN sem tudott a kocsim és sem elmagyarázni nem tudták, pontosan mi a lambda érték és mi bajt okoz (szennyezõ értékek mind normálisak voltak), valamint azt sem tudták, hogyan tudnák beálítani/javítani és az én szabályzot katis autóm mellett (ami szinte hegyilevegõt pöfögött ki) a füstöt ömlesztõ dízelek és karbis autókra sorba nyalták fel a matricát, akkor döntöttem úgy, hogy ennyi. ENGEM soha többet nem szívatnak a köcsögök. Tiszta sor.
Én mindig katis luxusautót veszek, ami régi, de jó, kevés kilóméteres motorral és még meg is csináltatom. Onnéttól leszarom szerintük milyen értékeknek kéne megfeleljen, én is mérnök vagyok és ezek meg dilettánsok.
Ez valahogy úgy megy, mint a nyelvvizsga a rigóban...kell nekik az a kis plusszpénz.
Milyen utólag. Évek óta ez folyik a csapból is, hogy máv/köbe biztosított összetör akkor pénzt nem látsz. Jönne neked allianzos/garanciás vagy bármi más. Aláírja a bejelentõt, azt beadod a biztosítóhoz, a kocsit a szervízbe (allianz esetén kb bármelyikbe), és x nap múlva elhozod a kocsit. Így is kellemetlen, de legalább nem kell utánajárnod napokig, stb. Ezeket lehetett tudni mind. Igenis bûnrészes aki ebben évekig résztvett.
Én sem törtem még össze senkit, de én nem hiszem magam tévedhetetlen félistennek, és már csak a nagy számok törvénye alapján sem valószínû, hogy megúszom ezt az eseményt. És amikor bekövetkezik akkor azt akarom, hogy a faszi le tudja adni a kocsiját, megjavítság neki és el tudja hozni. Mindezt pár nap alatt max. Nem akarok vele ide oda járkálni, semmit. Aláírom a szaros papírját, hogy én voltam a hunyó, és annyi legyen elég. Ne legyen még több kellemetlenség neki, az én hibámból.
Ezt nem értem. A MÁVosok is fizették a negyedéves díjat tisztességgel. Akkor õk miért érnek kevesebbet, mint akik drágább biztosító ajánlatát fogadták el anno ?
Szerintem pedig x ajánlat közül ha valaki kiválasztja a legolcsóbbat, afelett nem lehet pálcát törni.
Szerinted ez a tizenezerakárhány ember közül hány %-a fogja a jelenlegi ajánlatok közül a legolcsóbbat választani ? Én biztos azt tenném.
Másrészt meg engem fél éve tört össze egy más biztosítótársaságnál lévõ ember. Én parkoltam, és ott sem voltam csak belémtolatott. Egyik kollégám látta és szólt nekem hogy menjek oda. Ha nincs ott, akkor nyilván lelépett volna, de ez nyilván emberfüggõ.
3 hónap telefonálgatás a biztosító ügyfélszolgálatára, levelezés a biztosítóval, fax hegyek után kaptam meg a pénzem. Volt hogy napokig fel sem vették a telefont, ügyfélfogadási idõben.
Na, akkor melyik biztosító a jobb ?
Mert szerintem egyik kutya, másik eb... Ha pl. az Union ment volna galyra, akkor most tuti mindenki azokat szidná, akik ott kötöttek kötelezõt.
Szóval utólag könnyû okosakat mondani és közhelyeket puffogtatni a fórumokon a médiában, stb ...
Törekszel betartani azokat amibõl neked bajod lehet, de ami másnak okozhat kárt, az le van ejtve. Ez is egy életfilozófia. Sajnos sokak tették magukéva ebben az országban. Például tök törvényes 2 utcányira, vagy 1-3-5 villamosmegállónyira kocsival menni a fõvárosban, aztán a környezeti károkat meg majd megszívják az utánunk jövõk. Utánunk a vízözön. Annak a faszinak is aki ezt mondta lefejezték a fiát, de mit érdekelte õt, addigra már nem élt, neki nem fájt. Helyes, csak így tovább, mondogasd magadnak, hogy te törvényesen jársz el, ha neked az úgy kedvezõ, ha meg nem akkor is megvolt a jószándék, mármint a jószándék, hogy neked jó legyen.
Na engem ha összetürnek én saját zsebbõl csináltatom, aztán majd jön pénz, avagy sem...
Másrészt nem kell a képébe röhögni, hanem át kell nyújtani és elmonani, ha bármi probléma akrd, etrszetes el tud érni és megbeszélitek a további teendõket. Ha együttmûködõ vagy és segítõkész, akár vele mész a kárirodába stb.-stb. akkor a másik is látja, hogy igyexel segíteni. Én alapvetõen jószándékú ember vagyok és igyexem is segíteni másoknak. Ha meg minden kötél szakadnak, akkor fizetném zsebbõl, ez van.
VISZONT nem okoztam még SOHA életemben balesetet saját hibámból, ergó hagy legyen már annyi bizodalmam magam felé, hogy nem én leszek a vétkes fél (sosem szoktam az lenni). Ha nem lenne kötelezõ lehet nem is fizetnék semmi ilyesmit, mert bízom magamban és a vagyonkám fedezi az "esetleges" károkat. Látjátok, így hogy fizettem a biztit, így is anélkül mászkáltam végülis, hála a MABISZnak. Akkor meg nem mind1?!
Nem hülye vagyok,d e igyexem MINDEN szabályt betartnai, pláen,a mivel magam is eyetértek. Biztos pisiltem már tilosban (bár most így nem jut eszembe, hogy tényleg-e), de nem vagyok bûnözõ és nem sikaksztok, avgy csalok adót. Mivel még azt a melót is be kéne jelentened, amit odahaza magadnak csinálsz (magadnak csempézel mondjuk), így természetsen ezek betarthatatan és BLFASZ szabályok. :D Van az úgy.
DE: nem fogadtam el kenõpénzt (adni sem szoktam, a borravalót nem számítom annak) nem feltétlenül szoktam számlát kérni, mert újabb hülye szabály, nem fogok 120évig minden szaros papírcefnit megõrizni (adni meg nem is tudok) nem titkoltam el jövedelmet (még és nem is áll szándékomban) nem szoktam értékes ajándékokat kapni (sõt) nem parkoltam tilosban igyexem nem menni gyorsabban, nyilván százalékos eltérés néha van, de már felnõttem én is tudnám folytatni...
Nem az a lényeg, hogy hány és milyen szabályt szegtél már meg, hanem hogy TÖREXEL és szándékodban áll betartani azokat nagy általánosságban (ergó hogy rendpárti vagy, avagy anarchista). Fel kell ismerned, hogy a szabályok és a rend a te érdekedben (is) létezik. Sajnos ez egyre kevésbé igaz, így megértem azokat akik lázadozni próbálnak, de nem állok közéjük, mert a módszereiktõl felfordul a gyomrom.
Amúgy nekem sem azért van rendes biztosítónál biztosításom, mert nem tudnám másre költeni a pénzem, csak egyszerûen nem lenne pofám vkinek a kezébe nyomni a mávos/köbés cetlit, és a pofájába röhögni, hogy "HAHAHAHA, remélem van cascod, mert különben csináltathatod meg zsebbõl amit széttörtem a kocsidon". Valahogy nem visz rá ilyesmire a lelkiismeret. Persze mindenkinek saját magának kell elszámolni a saját lelkiismeretével.
Kezdjük témába vágó kérdéssel. A mûszaki vizsga és a zöld kártya egy független vizsgálat után is megmaradna a tragacson, vagy okosítani kéne zsebbe egy kicsit, hogy minden tutifrankó legyen?