A játékokban a HDR kicsit más, nem? Például mikor kimész egy sötét alagútból vagy házból akkor elõször nagyon világos van, vagy ha fordítva (alagútba mész be) akkor elõször nem látsz semmit majd normális lesz.
Hello! Én Photomatix-al próbálkoztam, azzal elég jókat lehet csinálni.. csinálok egy alul- és túl exponált képet, meg egy normálisat, a progi összerakja, a végén már csak a tonemap-ot kell állitgatni.
Sajna állványom nincs, így nehéz 3 képbõl. RAWból a legjobb, ha csinálsz úgyanigy 3 képet, és akkor nem lesz elmosódott.. Ha tudsz angolul, itt le van irva minden: http://www.vanilladays.com/hdr-guide/
fotosoppban lehet csinálni alulexponált ill túlexp. képet egy normális képbõl? :o mert pl mozgó jármûrõl nem nagyon lehet egymás után 3 képet csinálni más beállításokkal
Rakj be kérlek Dzsénó pár saját képt, te úgyis nagy fényképezõs vagy :)
Az lesz :S Most még nem, nemsoká húzok el innét ^^
Nost néztem egyébként a saját képemnek a hisztogramját, na az nagyon szépen kiteljesedik, bár biztos nem tökéletes. Elég szélesen magas és majdnem az egész intenzitás tartományon van magassága bõven.
Olvasd el már kérlek az elsõ hsz-t. Ott leírtam valamennyire, hogy hogyan.
MEG MEGKÉRNÉM AZ ÖSSZES N00BOT IS, HOGY MINDEN TOPIKBAN NÉZZE MEG AZ ELSÕ HSZ-T, HA ESETLEG VALAMI NEM TISZTA, MERT AZ ÉRTELMESEBBJE SZOKOTT LEÍRÁST RAKNI AZ ELEJÉRE
nemtom, én úgy csinázom hogy betöltöm a 3 képet 3 layerként egy fileba, mondjuk legalulra a helyes expót, fölé az alexpósat, aztán a túlexpósat, mindegy, bár valójában nem mindegy -.- aztán a felsõ két rétegnél megcsinálom azt h a layert vágólapra rakom, kap egy layer mask-ot, amibe bemásolom magát a képet, ezt invertálom. lehet játszani a layer maskkal utána, kontrasztot pl érdemes rádobni, de ez mindig a képtõl függ, aztán a két réteg átlátszóságával kell még játszani. hozzáteszem hogy én nem a meseszerû, hanem a reálisabb hdr-eket preferálom, így dinamikában akarok vele annyit nyerni, mint a sok kamu képinfós meseillusztrációk alkotói. ennél a fázisnál még lapos, élettelen, valószerûtlen a kép, alapvetõen a hisztogramot érdemes figyelni hogy minél teltebb alakot öltsön, ezután szemre még ráadok kontrasztot vastagon hogy valamennyire fogyasztható legyen.
Ez érdekes mert a valóságot játékprogram szerûvé teszi de ebbõl a szempontból szomorú, hogy erõltetek a játékokban az ilyen effekteket mert pont ezért nem lesznek valósághûek mert nem olyanok mint ahogy a szemünkel látjuk a valóságot.
Az a baj a HDR-el, hogy az emberek 90%-a nem tudja jól alkalmazni ezért születnek olyan képek mint amit egy játékból print screeneltek volna ki(lásd #4)