Úgy tûnik, a Ubisoft felélesztette az alvó sárkányt a HoMM revitalizálásával, hiszen elkészült a remek King’s Bounty, jön az új Disciples, és most a Stardock is csatasorba áll egy saját versenyzõvel. Az Elemental: War of Magic mûfaját tekintve tehát egy fantasy TBS, különlegességét pedig mindenképp sajátos látványvilága jelenti – ha megnézitek a képeket, ennek mibenléte elég hamar világos lesz számotokra is. Erõs a gyanúm, hogy cell-shaded megoldásról van szó; hogy aztán ez a kissé kajla, rajzfilmszerû megjelenítés kinek jön be, kinek nem, az már ugye más kérdés. No de térjünk inkább rá a program lelkére, hiszen ugyebár az a fontosabb.
A Galactic Civilization II fejlesztõcsapata nem titkolja a játék múzsáit: Master of Magic, Heroes of Might & Magic, Risk, Populous – ám legjobban az elsõként említett cím, melynek jogait a csapat többször megpróbálta már megvásárolni az Ataritól, eleddig sikertelenül, de ebbõl leszûrhetõ, hogy nagy rajongói a Simtex 1995-ös klasszikusának. Az Elemental: War of Magic alaptörténete szerint a sztori kezdete elõtt egy évszázaddal a titánok összecsaptak egy nagy háborúban, a kataklizma maradványai az Elemental földjén szétszórt mágikus kristályok, melyek erejét azonban csak egyes, különleges képességû emberek tudják mozgósítani. A szólómód hadjáratában mi is egy ilyen komát alakítunk, aki történetesen országa uralkodója is. Minden rajtunk áll: választhatunk az elõre elkészített birodalmak közül, vagy megalkothatjuk sajátunkat, városokat építhetünk, föld alatti „dungeon”-öket fedezhetünk fel, fejleszthetjük mágiánkat, tárgyalhatunk baráttal és ellenséggel egyaránt, és ha a diplomácia nem segít, jöhet a harc. Három faj képviselõjével találkozunk majd: az emberek (Men), a brutális bukottak (Fallen), és a sárkányokkal fémjelzett bestiák (Beast), amelyeknek hõsei persze szintén ismerik a kristályok titkát, és nem mindig lesznek azonos állásponton velünk. Magától érdetõdik, hogy lesz többszemélyes multi is, a Stardock saját ImpulseReactor technológiájával megtámasztva, amely a hagyományos skirmish mókától a perzisztens univerzumig (amely ugye akkor is tovább él és mûködik, amikor kilépsz a játékból) sokféle lehetõséget kínál.
Ha már szóba került a technológia, kanyarodjunk is vissza ide. Az Elemental motorja (mely a cég régóta készülõ MMORTS-e, a Society alá íródott elsõ körben) natívan támogatja a 32 és 64 bites rendszereket is, utóbbiak minden tulajdonságát kihasználva -- például a 2 megás memóriahatárt átlépve hatalmas, epikus térképeket, akár több éves (!) kalandozást lehetõvé téve --, ám alacsony rendszerkövetelményeket megcélozva, dinamikusan skálázva a teljesítményt, többek között a processzormagok száma alapján is. Ráadásul a játék közvetlenül megszólítja a modközösséget is, azaz a fõmenübõl tölthetünk be saját pályákat, fajokat, technológiákat, mágiákat, tárgyakat, épületeket. Ezek a modok felkerülnek majd a központi szerverre, így hasonlóképpen mûködik a rendszer, mint a Spore esetében. Miután a Stardock adta ki a bizonyára sokak által ismert „Játékosok kiáltványát”, az már szinte természetes, hogy az Elemental nem fog DRM-et tartalmazni, és ha valami történik a lemezzel, a cucc újra letölthetõ lesz a cég Impulse nevû digitális terjesztõrendszerérõl (ahogyan persze az update-ek is).
Az Elemental: War of Magic a tervek szerint 2010 februárjában jelenik meg, ám akit érdekel a dolog, a játékot elõrendelve (a hivatalos weboldalról, 49,95 dollárért) megkapja a lehetõséget, hogy az emlegetett Impulse platformról letöltse a bétaverziókat, ezzel segítve a fejlesztést, sõt nekiállva saját modok hegesztésének, hogy az induláskor minél több felhasználói tartalom legyen elérhetõ a fõszerveren. Természetesen nyílt bétateszt is várható, 2009 második negyedévében.
forrás: pcguru
grafika nem lett rossz, kiváncsi vagyok gameplayra h milyen :)
hehe azért remélem nem lesz divat az efféle cell-shaded grafika (popp)
A Master of Magic minden idõk legjobb köralapú fantasy stratégiai játéka. Persze a 30 év alattiak nehezen emlékezhetnek rá, a '90-es évek elején volt nagy sztár, a Microprose remeke.
Igen, a Master of Magic nagyon komoly volt...! Mennyit nyomtuk annó az öcsémmel. Millió varázslat, egységek. Kár, hogy nem adják ki kicsit felturbózva a mai kor grafikájával, még a játékmenetet sem kéne erõsíteni, mert az úgy jó ahogy van.
Szerintem itt a hangsúly inkább a grafikán van. Felõlem lehet cell-shaded, abból is ki lehet jót hozni, de ez még ebben a formában valóban igénytelen... lenne, ha nem egy nagyon korai fázisról lenne szó. Remélem széppé fejlõdik, mert a Starsdocktól jóval többet várok.
magáról a csatatérképrõl nincs kép. pedig érdkes lenne. z ages of wonder-ben már elég jól meg volt oldva, hogy nem + harcértékpontokat kapnak az egységek, hanem a terek adottságait kihasználva lehet kisebb sereggel is eredményesen küzdeni. bár ez korlátozottan volt igaz, leginkább várak védelménél. de nagyszerû volt benne, hogy a csatatérképen a világtérképen egymás mellett lévõ seregek megjelentek, így adott esetben érvényesült a túlerõ mondjuk 3->1-hez, mivel az egységek életpontja csökkent.
amúgy én azt hiányolom, hogy pl a saját váraktól vagy egyéb bázisoktól való távolság nincs hatással a seregek erejére, vagy pl native terrain, hostile terrain.....
mondjuk ha egy egység harcértéke 8, ami sivatagi, akkor egy zord havas tájon lenne csak 5 és így tovább. az ellátmányozással is, ha van bõven élelmiszerutánpótlás maximális életerõ, ha nincs akkor csökken.
Nekem például nagyon bejön a graf, tuti játszani fogok vele :)
A közhelyszerû felvetés ellenére azt kell mondanom, hogy a célcsoport többségét. Nem poligonszámról, csili-vili effektekrõl beszélek, hanme arról, hogy jó legyen ránézni. Számomra a egy Disciples 2 bebüntet mindent, az art design miatt minden idõk egyik legszebb grafikájú játéka, de a HoMM széria régi tagjai is szépek. De engem egy Syndicate látványa is magával tud ragadni manapság is.
Ez is lehet még szép (bár nemr ajongok a cell-shadedért, de ez nem stílusfüggõ), de jelenleg szemmel láthatóan félkész, és bántóan elnagyolt. Még nincs kész. Aki így leborul e játék látványa elõtt, az még a fejlesztõkkel és ellentétes állásponton van. Lesz ez még szebb. Remélhetõleg sokkal.
Nemsokára érkezik. A játékkoncepciót végignézve óriási lehetõségek vannak benne. Ha jól megcsinálják, akkor szerintem egy Civilization jellegû karriert is befuthat. Az elmúlt évek (egyik?) legjobb fantasy stratégiáját remélem benne. A bemutatottak alapján rengetegszer újrajátszható lesz és alapvetõen támogatja a moddereket, szóval bármilyen fantasy világ felépíthetõ benne.
Most tûnt fel, hogy létezik ez a játék. Augusztus pedig már mindjárt itt van, s egyre több infó van a játékról. Tényleg ígéretesnek tûnik, reméljük jó lesz.
Hú, picit behalt a fórum, remélem azért ennél többen várják a játékot :)
Ezt varom en is, miota lattam videokat a jatekbol a gametrailers oldalan. Ha jol emlekszem a kiadas datumat kb. Aug 24.-re irtak, ami mar nincs is messze.
Jaja! Meg most már van pár video azért a játékból, meg a hivatalos oldalon is elég sokat írnak a róla. Ha igaz amit ígérnek, akkor tényleg egy olyan tbs lesz, amibe ezerrel kell taktikázni, stratégiázni. Nekem mondjuk a cell shaded grafika nem igazán jön be, de ha jó lesz a játék, akkor egye fene, nem fog zavarni. :) Különösen az tetszett, mikor a pályakészítéses videóban eltávolított a tájról, s mikor egész messze ért, akkor átváltozott a sziget ilyen fantasy-style térképpé.
Marcsak alig tobb mint 2 hetet kell varnunk. Amugy vannak kint uj videok a www.gametrailers.com oldalon.
Nocsak, aranylemezre került a játék, most olvasom a kékhíreknél :) megjelenés: aug. 24
Addig nem kell :) Megvettem, 2-3 perc múlva lent lesz. Aztán install . . . Kicsit hamarabb indultak a szerverek, szerencsére :)
(és remélem nem crash, bug . . . .)
Mûködik, de úgy látom fõleg csak magamnak írogatok .) Remélem azért kicsit több ember kattan majd rá pár nap múlva.
Boltban nem is lehet majd kapni? Remélem, hogy igen mert a korlátozott mobil netem miatt necces online venni a játékokat.
Ezt a Heroes nyomdokain-t ki kellene cserélni mivel imho a játék a MoM nyomdokait követi Heroes akkor nem is létezett :)
Meg van benne egy jó nagy adag Civilization.
Egyébként nem rossz, de tud még fejlõdni. A nagy elõnye az, hogy minden modolható benne. Nemsokára biztos lesz kismilió fantasy világ, lény, épület . . . de az 1.00 kampány egyelõre picit lapos. A normál játékról nem tudok nyilatkozni.
Skidrow
Nem rossz a game, most próbáltam ki, bár azért elsõre kicsit összetett. Egy tutorial el kellene bele, bár a nélkül is rá lehet jönni a lényegre.
Egyébként csak nálam fagyogat? Amikor a harcot tölti, az kb. vagy 1 percig tart, mintha kevés lenne neki a ram, pedig 2 GB van. Akkor szokott kifagyni.
Nem tudom, hogy lehet-e patchelni a tört verziókat. Az eredeti game már tölthetõ volt a hivatalos megjelenés elõtt. Jó sok bug volt benne. A megjelenés napján kijött egy patch, majd még egy. Ezek a tech treetõl kezdve a térképen megjelenõ elemeken át az UI-ig egy csomó újat adtak a játékhoz és pár grafikus kártyánál fellépõ lassulást is javították. Próbáld meg patchelni.
Igen, lehet patchelni, le lehet szedni a patch tört verzióját is De nem segít semmit, ugyanúgy memória kezelési problémája van a játéknak, hivatalos oldalon is sokan panaszkodnak.
Elméletben van benne Multi, vagy nem? Legalábbis a fõmenüben láttam, de nem néztem, hogy mûködik.
egyébként õszintén szólva nem mindig veszem meg a játékokat, vagy csak ha már olcsók, de ez megérte :) az én ízlésemet telibe találta
1.05 patch+hotfix tölthetõ
és már lehet benne saját népet csinálni csak túl sok pontot kapsz, így az eredetiekhez képest tápos lehet önkontrol, nem költöttem el az egészet
egyébként eddig csak termõ terület mellé építettem várost de ha van pár termõterületes város, akkor megéri már máshova is felhúzni egy-két falut?
Csak nekem van olyan bug, hogy amikor a karakter szintet lép, néha 2 percet is játszanom kell, hogy rákattintsak a + jelre!? (update 1.01)
nem tudja vki hogy a boltokba mikor jelenik meg? vagy esetleg elmagyarázni néhány szóban hogy kell elõfizetni és letölteni a netrõl? elõre is köszi
töltsd le az impulse drivert az impulse szoftverében, vagy honlapján megkeresed a játékot kiválasztod, hogy megveszed regisztrálnod kell és mail címet megadni + bankártya adatokat megerõsíted, hogy megveszed nemsokára kapsz egy mailt, hogy minden ok, töltheted, a mailbe lesz a serial is elindítos az impulset, ott my games, indulhat a töltés update
50 $ szerintem túl sok ezért a játékért. Ha mondjuk 15 - 20 $ körül mozogna, talán megvenném, de így biztos nem.
Lehet, hogy találtam egy igen nagy bugot: Amikor legyõztem nyugaton a kis faluban azokat a szürke izéket, és visszamentem New Paridenbe, akkor azt mondta a királynõ, hogy most már átmehetek a blokádon. Most itt állok, de nem akar továbbmenni:
Ötlet?
A kép kicsit el van cseszve, bocs, a lényeg azonban látszik, sztem.
Segítek :)
sajna a letöltés nem jó nekem, szal meg kell várnom mire megjelenik a boltokban. ha csak olyan jó lesz mint a masters of magic volt, és multi player lehet játszani, akkor ez tuti sokáig fenn lesz a gépemen :)
Srácok, hasonlít ez valamennyire a Master of Magichez?
Szerintem aki meg szeretné vásárolni, elõször egy kicsit várjon a patchekre, mert elég sok bug van még a játékban. Itt a hivatalos fórum linkje:
http://forums.elementalgame.com/forum/877
Olvasgassátok.
Kicsit ? :D Inkabb varjanak sokat, mert nem "eleg sok", hanem rengeteg bug van a jatekban. Ettol fuggetlenul nekem tetszik, bar meg a tech panelt sem tudom elerni :D , bar ez lehet csak annak tudhato be, hogy campaign modban az nem mukodik, a masik modot pedig meg nem probaltam ki.
Jaja, nekem is tetszik, bár még a bugok miatt a fõsztoriszálat sem tudom végigjátszani, ezzel a barrikáddal sok embernek meggyûlt a baja, bár van egy olyan csel, hogy át lehet teleportálni rajta, na de ez meg már milyen !?
A tech panelhez meg asszem valami különleges épület szükséges, utána megnyílik.
Rendes modra valtottam, az szorakoztatobb mint a campaign Inditottam egy large mapot, bar ezzel biztos hetekig elleszek, mert bemutato videoban lattam mekkora a terulet. :D
Viszont ugy tunik van valami momory leak bug is az 1.05-ben, mert egy ido utan a jatek belassult, majd bedobta a torolkozot, mikozben mar majdnem 2 GB-t foglalt a memoriaban. Mikozben az inditasnal csak 650k koruli a meret.
na meg vas is kell hozzá olyan mint a civilization, egy nagyobb térképen már egy jobb gépnek is kell kötni némi kompromisszumot a grafikával
egyébként nekem nem jött be a kampány, a játék jobb
Jaja, elég rosszul kezeli a memóriát, annyi szent. Egy idõ után nekem is belassul, majd kifagy. De biztos fognak vele kezdeni valamit, mert hivatalos fórumon is sokan panaszkodnak, ráadásul valakinek Core i7-es gépen, 4 GigaByte Rammal kifagyogat.
Jah ez tuti valami memory leak, nalam amig nem toltodik tele a memory eleg jol fut 3,4 Ghz C2D 8GB RAM-al.
Viszont kesz vagyok most kezdek egy uj jatekot, mert keson jottem ra hogyan megy a techology es csak kattingattam , a tovabb gombocskara mikozben ugy nem is jo, hanem a feljovo lehetosegek kozul, akkor kell a technologiat kivalasztani a tobb lehetoseg kozul. :DDDDDD
Teljesen abban a hiszemben voltam, hogy a szintek tanulasaval a megjeleno lehetosegek mindegyike fejlodik, mikozben nem. Ugye en azzal probalkoztam, hogy amikor valamelyik tudast kezd a jatekos tanulni az 5 fo lehetoseg kozul, akkor az alatt jelzi zolddel vagy egyebb szinttel a tovabbi lehetosegeket. En azokra akartam az elejen kattintani, hogy melyiket valasszam, de nem tortent semmi az eg adta egy vilagon, ezert is gondoltam, hogy nem valaszthato ki. Mikozben amikor meg van a szint akkor kell kivalasztani a mar felsorolt lehetosegek kozul, amelyiket akarom. Persze itt mar nem probaltam kattingatni, mert abban a hiszemben voltam, hogy nem sikerult az elejen, itt sem lehet, es ez csak info ablak, hogy kesz a szint fejlesztes.
Húúúú egy játékban a tech tree 60-70 százalékánál járhatok és a térkép kb 30 százaléka az enyém (sajnos normál erõsségen hagytam a riválokat) De most már van fogalmam arról, hogy mennyi mindent beleraktak a játékba. Röviden: apait anyait :) kis spoiler: nagyon tetszett egy kaland. Az volt a lényeg, hogy egy öreg boszorkáról vannak hírek, aki már biztos rég meghalt, de micsoda varázslatokat tudott. El is indulsz megkeresni, hol lakhatott. Van egy kis harc, megvan a térkép, eljutsz a régi lakhelyéhez és megtalálod a könyvét. És így 1-2 olyan varázslatot tanulhatsz meg ha akarsz), ami nincs rajta a tech-treen :)
Ha valaki sokat játszik vele, rá fog jönni, hogy milyen mély a játék. Ez egy nagy ötlet, hogy bármilyen irányban elindulhatsz a techtreen bármeddig, akkor sem kerül sokba a fejlesztés.
Csak egy példa: harcos akarsz lesnni, hódító. Ütõképes sereget akarsz. Fejlesztheted te a warefaret, de ha nem fejleszted a civilizationt bizonyos ágát, akkor nem lesz olyan épületed, ami többszörzi a pénzed. Ha nem fejleszted az adventure egyik ágát, akkor új aranybányákat sem találsz. Szóval nem lesz sereged, hiába van meg hozzá a technikád. De elemhetsz varázsló irányba. Nyomhatod a mágikus fejlesztést és summonálhatsz kísérõket. Ezt viszont korlátozza a varázsolni tudó hõseid száma. Vagy rámehetsz az adventure egyik ágára és mindenféle vad lényt sorozhatsz be. és ez csak egy dolog :)
egyébként nálam a jelen beállítással most elég szépen megy nagy felfedezett területtel is (majdnem a teljes medium map)
Pedig csak ATI RADEON 4850
1680*1050 anti-ali 4x X limit framerate (60) X GFX disable depth of field max tex atlas size 1024*1024 (ez mi?) mipmap: default shadow high (nem vettem észre, hogy számítana bármit, ha nincs) groundcover 2x unitscale. prop X font smoothing és nincs stylized lightning
ha mindent felhúztam szaggatott, de ha nagyon bedöntöm a kamerát és nagy terület van a látoszögben, akkor ezzel is belassul
Azért az egy 25-30ezres videókártya, annyira nem "csak" kategória, legalábbis Magyarországon biztosan nem. :)
A domination technologyn kivul mi emeli meg a szornyek szintjet ? Mert herotom van mar attol, hogy a kornyekemen 4-5 szinttel magasabb szornyek jarkalnak mint a hoseim. 100+os attackkal mig az en legnagyobb hosomnek is csak 22-es van. Gyakorlatilag nem tudok semmit csinalni a varoson kivul.
- de még buta az AI nem tud védekezni, nem tud támadni, nem építkezik jól, nem köt jól szövetséget - kiegyensúlyozatlanok a lehetõségek, pl a játék elején már nagyon erõs lényeket tudsz summonálni, de nem tudsz építeni egy normális sereget - a taktikai csata unalmas, nem elég változatosak a lények lehetõségei - technikai bugok (fagyi pl.)
van még hova fejlõdni, de asszem fognak is még mindig azt gondolom, hogy nagyon jó jázék lehet belõle, eccer :(
fejlemények: Újabb patch, 1.06 .
Ami szinten nem javitja a memory leak hibat. :D Aztan szepen ha megtelik a memoria, akkor out of memory hibaval elszall a jatek.
Mindenesetre ket hibat is bekuldtem nekik, mert egy varazslat se ugy mukodik ahogy kellene, meg a kiralysagok kasszaja is minuszba megy, aztan kilehet fosztani az egesz kincstarjukat.
Az is idegesito, hogy felajanlja a hazassagot, aztan meg is ellenzi a parbeszed ablaknal.
Mondjuk ez meg a kisebb hiba, de az elso az nagyon sulyos, azt nem artana nekik minnel hamarabb javitani, mert jatszhatatlan igy a jatek.
Ahhoz, hogy ezt a memória hibát kijavítsák, nagyon bele kell nyúlni szerintem az alapokhoz, és a motoron változtatni valamit, nem hiszem, hogy ez egyik napról a másikra menne. Sztem legalább 1 2 hónap, mire ezt megcsinálják, de ne legyen igazam.
Gothic 3-at is itt cseszték el.
LOL, nekem el sem indul a new game :D
ha patch-elsz, akkor mindenképpen a következõ sorrendben kell, vagy el sem indul: 1.01->1.05->1.05 hotfix->1.06
...hát nem tudom mit takar az el sem indul, de én alapjáték+1.06 és már 10 perce egy mezõt nézek a háttérben sárkányokkal-vulkánnal :)) vagy sok a nép amit választottam vagy a rákom sejti, de egyenõre ez van...viszont ez stabilan és reccenéstelenül fut :)
Szerintem azt ronthatod el, hogy a patcheknek célmappának a játék mappáját kiválasztod amit õ automatikusan kiegészít még egy "elemental war of magic mappával" így végül 1 szinttel mélyebbre települ a peccs szóval nem a helyére.