Kell mindkettõbõl, csak az arányokkal van a baj a képzésben. A frissen végzett mûszakisok közül nagyon kevés olyannal találkoztam aki azt merte volna mondani, hogy frissen végzettként õ belõle egybõl valami kisfõnök lesz.
Épp pár napja olvastam, hogy az egész felsõ oktatásra vetítve 25% képezli el egybõl vezetõként magát. Hol van ez a sok eltévedt ember? 2-3 mimima kell valami beosztásban. Lehet, hogy ezalatt egy adott projekt adott részében éppen jobb vagyok a fõnökömnél, de ez édeskevés a boldoguláshoz.
Azért az is jó mikor a mérnök hiszi azt hogy neki kéne a tápláléklánc csúcsán csücsülni:) Közben meg olyan lendülettel vinné csõdbe a cégét hogy öröm nézni:)
(hogy mennyi pénzügyhöz semmit nem értõ mérnökkel találkoztam már és mekkora mellényük volt... és nézték le a közgázosokat. Azt ha nincsen pénz utána úgyis a közgázost kérdezik meg elõször, hogy mit csináljak?)
Tavaly volt egy olyan nevû tárgyam, hogy Média és kommunikáció ami tulajdonképpen egy az egyben informatikai, távközlési hálózatokról szólt, nagyon sok topológiával. Azt gondolom azzal a programmal csinálhatta amit belinkeltél.
Sajna erre van szükség. (Engem is kínoztak Assembly-vel is C-vel is) Automatika (mûszer) szakon alapvetõ, híradástech-en is mostmár egyre inkább elõnyt jelent ha fel tudsz programozni egy DSPic-et, de itt még ki lehet húzni programozás nélkül. Talán egyedül az energetika ahova még egyelõre nem kell prog egyáltalán.
símán excel táblasorral! :-DDDDD mivel nekünk a lehetõ legrosszabb állapotot kell alapul venni, s ezenfelül tervezés során (út s vasút illetve repülõterek stb) min. 130 pontos monitoringozást csinálunk! :-) (mármint a technikusok, mert nekem csak meg kell adni a pontokat hogy hol, esetleg ha keci vagyok ellenörzöm õket! :-)
ha én mindent összeadok (munkahely és privát meló) akkor nekem is 800 fölött lenne a bruttóm szerintem. 350 nettóért dolgozom a munkahelyemen, plusz jönnek a privát melók ami havi szinten alsó hangon 300. szóval én azthiszem nem panaszkodhatom!
jaja teljes mértékben hozzánk tartozik! sõt olyannyira, hogy már az árnyékoló falak statikai méretezését is én csinálom, mert tanultam statikát meg mechanikát! :-DDDDD
Viszont arról valaki mesélhetne, hogy középsulihoz képest ténylegesen mennyire gyilkos az egyetem. Mire számíthat az ember elsõévesként a mûszaki egyetemeken?
Lehet, hogy nem igaz, nincs tapasztalatom. Csak ezzel is a szélesebb körû látásmódra akartak rámutatni (gondolom)
Hát azért nem árt, ha tudsz PLC-t, *ROM-ot, beágyazott cuccokat, mikrovezérlõket stb. programozni, meg egyébként is, egy villamosmérnöktõl mérnök informatikusként elvárnám ha netalán együtt kell dolgoznunk egy projekten, hogy legalább assamblyben meg C-ben tudjon programozni. :)
Mert az is lesz. Fõnöknek nem olyan ember kell aki ért a dolgokhoz, hanem aki (le) tudja kezelni az embereket. Érteni azon a szinten csak annyira kell mindenhez, hogy ne tudjanak hülyének nézni.
Hozzánk is jött egy friss diplomás QS-es srác isot bevezetni... 800 bruttót kap, plusz egy rakat költségtérítést, és teljesen jól elõadja mintha õ találná ki a spanyol viaszt. Holott az egészet a TÜV XY cég irányította, õ csak szervezkedett... ellenben kitûnõen benyalta magát a fõnököknél, és elõadta a nagy tudását, mintha mindenhez értene. A cégnél meg mindenki csak röhög rajta, hogy magától semmire se megy, mindenért jobbra balra kérdez meg telefonálgat. Viszont már az elején is biztosak voltunk benne, hogy fõnököt csinálnak belõle. Na most itt tartunk.
amúgy ha már szóba került a villamosmérnök szak, nekem az a problémám vele (annak ellenére, hogy én is annak készülök), hogy nagyon elmozdult a szakma a számítógépek irányába, és a villamosmérnökök is programoznak; közben pedig egy alap tranzisztoros kapcsolást nem tudnak elemezni, forrasztópákát meg még nem is láttak életükben....
Tavaly a BME nyílt napon egy érdekes példát hozott az egyik elõadó. Egy villamosmérnök, egy gépészmérnök és egy közlekedésmérnök utazik egy villamoson. A villamosmérnök érti milyen elven mûködik a villamos, a gépész érti, hogyan mûködik egy-egy alkatrésze, a közlekedés mérnök pedig érti az egészet.
Hadd ne linkeljem be a mûszaki menedzserek megítélésérõl az idevágó (nem éppen színjózan) videót... =)
Mûszaki menedzser :D Egyike a tipikus semmirevaló végzettségeknek...
Szerintem bármelyik mérnöki szakról (bme-vik biztosan) lehet valaki mérnök menedzser. Csak tartozzon azon szûk embercsoportba, hogy mérnök és érdekli a menedzsment.
nagy rálátás minden területre, plusz menedzsment akkor ajánlani tudom a mûszaki menedzsert. Vannak tárgyai minden mérnöki szakterületrõl, meg közgázból egyaránt.
nem kéne minden diplomát egy kalap alá venni. Egyrészt ne akarjunk egy bme vik diplomát egy mûvelõdés szervezõével összehasonlítgatni. Másrészt furán hangzik olyan emberkék szájából, akik nem végeztek egyetemet.
azért senki se engedné, h olyan "orvos" mûtse aki autodidakta módon tanulta a szakmát, mert hát érdekelte:P
Egyébként tényleg a nagyobb rálátás a szempont nálam, hiszen nem érdekel konkrétan egy dolog. (pl. suliban minden tantárggyal elvagyok, legyen az humán/reál, sok minden érdekel)
Mit szeretnék csinálni. Jó kérdés. Zsebelni a milliókat :D Minden esetre érdekel a fizika, a mérnöki gondolkodás és a menedzsment. Nem szeretnék konkrétan egy valamivel foglalkozni, és nagy rálátást szeretnék sok területre. Gondolkodtam, hogy jó lenne egy infrastruktúra fejlesztõ cégnél dolgozni (autópályák, hidak, közlekedés szervezés). Így a közlekedésmérnök és az építõmérnök van a legközelebb ezekhez szerintem. De tapasztalatokat várok, hiszen még nem tudtam dönteni.
Csak jótanács , ha építõiparban gondolkodik valaki: - egyetemi szintû diploma, mindegy milyen (építõ/építész) - angol felsõfok + mûszaki nyelv - másik európai nyelv, mindegy mi, legalább középfokon - elhelyezkedés lehetõleg leghamarabb pályakezdéskor, fent említett anyanyelvû BERUHÁZÓ cégnél, esetleg nagyobb bonyolítónál. Semmi esetre sem kivitelezésben, mert magas a korruptció(nem a javadra) és a likviditás nagyon-nagyon csökken, az elõfinanszírozáshoz szükséges banki hitelek kamatlábai elrugaszkodóban. Ha minden ok, jöhetnek a milliók.
Vagy a szokásos kamu szakokra: marketing, meg píár...
egyetértek. a iskola maximum egy erõs alapot ad az adott szakmához - feltéve ha érdekli is a nebulót amit tanul(t). én sem végeztem fõsulit vagy egyetemet(majd most akarok menni pár év múlva ha az angolt befejeztem (tanulom 2 éve.) - kb 30 leszek mikor kezdem :D ) de 6 éve tervezésben dolgozom. én is technikumot végeztem plussz informatikából csináltam egy 2 éves kurzust amit elfogadnának másod diplomaként ha lenne elsõ :D amúgy alkalmazott számteket is tanítok másodállásban LOL :D amihez szükséges tudást megint nem a suliban szereztem :DDD de persze mindenki menjen tanulni aki úgy érzi van hozzá affinitása és tehetsége. a kétkezi munkások meg lassan nem is lesznek mert mindenki szocpedre jár fõsulira :)
Én is végzõs vagyok és remélhetõleg mérnököcske tanonc leszek jövõre :D Viszont ami nagyon zavar, az az hogy nem tudom eldönteni, hogy milyen irányban (közlekedés, építõ, info). A másik pedig, hogy egyfolytában azzal "zaklatnak", hogy milyen nehéz az egyetem. A végén még jelentkezni se merek. :D
Ne nézd le más munkályát. Ezis csak egy meló amit jól megfizetnek. Akkor miért ne csináljam ezt?
Amúgy kiléptem már belõle némi kényszer hatására (tönkretette egy német kiadó (a polipos)) és most némi komolykodás felé fordítottam vigyázó szememet.
És mit csinál konkrétan nagyapád,mert én is vegyészmérnöknek megyek,habár nem igazán tudom mi az:D Csak a kémia az egyszerû meg jó,matek úgyszintén,oda meg pont az kell.
Én játékfejlesztésben mint teszter kerestem 200 nettót. LoL...
A mai napig azt mondom, hogy a gépipari technikumnak volt a legtöbb értelme az életemben :) Utána mentem 2 féle fõsulira is, mindkettõt otthagytam, mert bullshitet oktatnak, gyakorlati tudást nem, szivatnak mindenkit feleslegesen, csak a létszám legyen meg, meg a támogatás utánuk... Elmentem gyakornoknak egy nagy multihoz szerszámtervezõnek, közben oklevél autocadbõl, meg több progresszív tanfolyam egyéb 3d-s tervezõ szoftverekbõl (thinkdesign, topsolid stb), és mostmár 8 éve a szakmában dolgozok. Nem kell ecsetelnem gondolom, hogy mit érnek velem szemben a ma frissen kikerülõ diplomások... 2 éve felvetettem egyet magam mellé -csak a munka mennyisége miatt- de azóta is csak kapkodja a levegõt ha munkáról van szó... Egyszerûen olyan kevés gyakorlati tudással kerülnek ki a fiatalok a felsõoktatásból, hogy semmire nem megy az újonc, évekig se. Ilyen formában meg TELJESEN mindegy, hogy kit vesz fel az ember a munkára, mert úgyis be kell tanítani. Az a felhõnyi elmélet meg, amibõl pár porszem megmaradt benne az egyetemrõl, pontosan semmit se ér. ZH-ra meg vizsgára bemagolja az ökörségeket, amikre egyátalán nem is lesz szüksége késõbb.
Ehhez képest egy Technikumban (legalábbis nekünk anno) minden második hét végig gyakorlat volt... hegesztés, esztergálás, marás, kovácsolás... nyaranta is kiraktak minket nyári melóra cégekhez, ahol ezerszer többet tanul NETTO az ember 1 hónap alatt, mint egyetemen 4 év alatt.
Melyik tápláléklánc? Itt keleten 130 bruttó a kezdõfizetés. Építõ/építészmérnökként, mindegy. Tahó munka értelmiségieknek. Ehhez nem kellett volna diploma meg nyelvtudás. Mármint az összeghez. Kb ennek a dupláját kaphatja egy ács pl...
Szóval ne dõljek a kardomba ha nem sikerül a továbbtanulás? Én titkon bízom azért ebben az OKJ-ban.Meg abban hogy lévén imádom ezt a területet, SZERETNÉM amit csinálok.Csak ki tudja, hogy meg lehet-e belõle élni, megéri-e...stb.Mert itt is van aki gürizik a szarért, miközben a mások degeszre keresik magát.Ilyen OKJ képzés még a közelben is lenne.Továbbtanulásnál meg a Gyõri Széchenyi-n gondolkodom.
amúgy negyedéves villamosmérnökként én is beköszönnék :-)
amennyire én tudom, kétféle közlekedésmérnök van; az egyik a tényleges jármûtervezõ mérnök (ez az autóktól kezdve a hajókig, repülõkig minden); a másik pedig valamilyen logisztika-szállítmányozás (de javítson ki egy hozzáértõ)
amúgy most pénteken lesz a BME-n nyílt nap a középiskolások számára, célszerû ellátogatni (én is megyek az unokatesómat kísérgetni)
A mai kor egyik legnagyobb tévedése, hogy mindenkinek felsõoktatásban kéne résztvennie. Hát nem. A kétkezi munkásra is szükség van, arról nem is beszélve, hogy ma kb olyan értéke van egy diplomának, mint egy tekercs wcpapírnak. Segghülye emberek lobogtatnak diplomát, amikor meg csinálni kéne valamit, akkor csak néznek bambán.
Egyet tudok, még egyszer nem dolgozok generálkivitelezõnél, az tuti, másfélmilliárdos munkát egyedül végigprojektelni,alvállalkozókat irányítani, szervezni a cash-t, komplett dokumentációt készíteni, mindent tegnapra elkészíteni és ezekért 130e Ft-ot kapni egy kalap sz*r. A mocsok közgazdász-jogászok meg a bürotkratizmus homályában minden szelet kenyeret a magukévá tesznek eközben. Prémium? hahaha.... kihalóban az építõipar!!!!
Válaszom egy határozott fogalmam sincs. Elég sokrétû, amennyire én az ismerõsöktõl látom, mind bizonyos gépészeti jellegû melókat elláthatnak, mind mondjuk közlekedésszervezésit, specializálódás kérdése. De a Google jobban tudja. :)
Hálózatépítõ (CCNA,CCNP) bele tud férni ebbe a kategóriába?
Tiszteletem! Imádom az autókat és a világukat...bütykölni, nyakig olajosnak lenni pláne.Angolból vagyok igazán jól, a matek el lett cseszve ált.suli közepén...bár tudjuk sose késõ.Gõzöm sincs milyen sulit jelöljek meg év elején(12-es gimis vagyok, végzõs).Azt tudom hogy ha semmi se jön össze akkor elmegyek egy OKJ autószerelõ képzésre, mert az érdekel.De a legjobb az lenne ha továbbtanulhatnék. Valami ötlet?Nem várok megváltást, csak kíváncsi vagyok:).
Logisztikai mérnökök is vannak ám.
Aggyisten! Én mechatronikai mérnök szakon vagyok jelenleg, de az az igazság, hogy kezdek gépészeti irányba tendálni, szigorlatozni is mechanikából szeretnék. "Hatalmas projektem" jelenleg egy kettõsmûködésû hidraulikus munkahenger (...mint általában Gépelemek I.-bõl. =) )
Hello. Én építészmérnök vagyok, magasépítészet és acélhidak. Ami a sulit illeti Brünnben tanultam. Nemtudom mi a helyzet a magyarországi fösulikkal, de gondolom mindenhol általában hasonló a helyzet. Ha magasépítészetre, hidász vagy mechanika szakra mennél, akkor számíts arra, hogy minden év nehezebb lesz az elözönél. Viszont mivel nehéz a szak, és szemesztereken át szívatnak, végül az államvizsgán kedvesen átengednek. Aki odáig eljut, azt már nemnagyon szokták kidobni. Az ezzel a végzettséggel rendelkezö emberkéket szívesen alkalmazzák, ugyanis kevesen vannak, és lényegében specialisták. Sok területen ellehet helyezkedni a specializációtol függöen, és jól meg is fizetik. Föleg a nyugati országokban. Úgyhogy nemkell félni attól, hogy munkanélküli leszel, vagy szalag mellett kell robotolnod.
Hogy a túróba ne lenne az? A zaj is hozzátok tartozik részben nem? Nagyon kevés olyan ember van aki konyít valamit is a zajvédelem / akusztika terném. Hála istennek én ilyen vagyok. A cég is rájött erre és ezért is "sózták" rá egybõl a progit, amirõl már írtam.
Nyugati szemmel tényleg, de aéer érdekes, hogy apmánél többet keresek pályakezdõként (!), mint õ 36 év munkaviszonnyal. És apám magasan kézpett munkaerõ, repülõgépszerelõ.
én az éven kezdtem el középiskolai tanulmányaimat Gépész szakon, bár én egyetemre nem szeretnék menni de technikusira mindenképp
ekkolákko!
én környezetmérnök vagyok. tervezés területén dolgozom! a szakmámban nem nagyon lehet sablonokról beszélni, mert minden eset egyedi szinte. ami sablont használunk az a tervek formái, tartalmi követelményeit fedi! :-)
lehet nehéz elhinni de ez is mérnöki feladat! :-DDDD
azért azzal a kétkattintós programmal annyi szopás van néha, hogy a munka nagy részét az teszi ki hogy javítani kell amit a progi elqrt