helo! az lenne a kérdésem h az onistrike-ot Rushnak, a Gae Bolg-ot Davidnak és Emma spéci támadását mikor és hogyan, milyen feltételek közt tudom behozni ill. használni??
A játék elején meddig érdemes csak a palotából szerzett küldetésekkel foglalkozni?
Hi! Elysion-ról van szó, ha jól értem :) Nekem ez ugy sikerult, hogy elutaztam egy kocsma-questre, aztán mikor visszajöttem és bementem arra a területre, ahová elõször megérkeztünk a videóban, egy átvezetõ jön(lehet, hogy a quest nélkül is megy, nem tudom). Amint ez megvan, vissza arra a területre, ahol az academy van. Itt ha elmész a térkép végébe(ahová egy õr eddig nem engedett be), újabb átvezetõ, hogy David elmegy a kongresszusra. Ez után menj fel jobbra a lépcsõn a "Remnant Ark" felé és innentõl azt hiszem mehetsz az árral :) Remélem érthetõ volt... kicsit már én is elfelejtettem, miként is sikerült. XD Egy ideig én is el voltam veszve.
Sziasztok! Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy az inventory menüben van olyan fül hogy component. az mire jó? minek a komponensei? fegyvert hogy lehet fejleszteni majd késõbb? köszi
Sziasztok!Segítsetek nekem egy picit!Elakadtam abban a városban ahol van az akadémia,tovább tudtam menni onnan a kocsmában kapott mellék questekkel de a fõ történetszál nem halad tovább akárhova megyek.Légyszi ha tudtok segítsetek!
Meg persze már írtam is Mojcado Castle-ról. Annak van jó pár szárnya és ha az összes rá vonatkozó quest-et megcsinálod, akkor idõvel mindet meg tudod nyitni. Ekkor lazán össze lehet 3-400-as chain-t hozni, ha kitartó vagy és úgy már azért szépen lehet fejlõdni.
Sok jó hely van, de többségük az elsõ látogatásodkori szintre szintezi a monsztákat. Magas chain-nel persze gyengébb területeken is tudsz fejlõdni.
Kutass, van sok település, zóna, meg rengeteg mellék misszió. Mire azokat megcsinálod, combos leszel. BR58 körüli videók vannak arról a csatáról a youtube-on is (érdemes megnézni õket akár, tanulni jók, meg belõni a szükséges szintet).
Érdemes mindenkivel beszélni, többször is, sõt ahogy alakul a sztori, újra végigjárni mindent és mindenkit ciklikusan.
Hát én már nem tudom hogy hova fejlesszem a seregeim mert jeleneleg a síkság ahol van 2 ilyen nagy sárkány ott találhatóak a legnehezebb ellenfelek de már azokból sokat egyszerre le tudok gyõzni:SNem lehet megnyitni valami barlangot ahol nehéz szörnyek vannak,mert ha lenne olyan ott elég lenne 1.5 óra tápolás és már magasabb szinten lennének...
Ha kicsit visszaolvasol, látod, hogy van felélesztés, sõt nem csak vivification herb-sel, hanem varászatból (kiss of life, last chance). Ámde ahhoz a csatához szvsz. még gyengus vagy, pláne ennyi HP-vel (errõl is írtam már).
Hali!Lenne 1 kérdés:Az elesett egységeket fel lehet éleszteni valahogy?Vagy ha valamelyik elvérzik akkor az a harc végéig úgy is marad?Most ott járok hogy le kéne gyõzni az a katonpicsát meg azt a nagy debil állatot akinek szarva van de egyszerûen nem megy pedig a party nem rossz mert 3 union van egyik 1700 másik 1400 harmadik meg 1200HP-val:S
az a baj, hogy minden körben minden unitot támad plusz még a kör végén nyom az egész bandára valami szart 4-4k HP-mból jó, ha marad 0,5-1k ha folyamatosan gyógyitok akkor nem támadok :-( egyszer beadta az amulett varit, akkor sikerült rajta 180k-t sebezni, de még mindig nem villogott
A legszarabb a bewitch->enthralled státusz, de arra lehet amulettet csinálni. Viszont a curse-re még nem is láttam semmit. Az csak a szinteden és a szerencsén múlik (mert idõvel el is múlhat).
DreamWatcher monsztával beszoptam, mivel akár 1 kör alatt is taccsra tesz. (mindenkit átállít, szeva, vagy csak a felét, akkor 2 kör)
A DLC-s monszták nézd meg, hogy max. csillagosak guild quest-ben, ergó lehet, hogy max. BR-en is lenyom. :D
Én BR93-ason is általában otthagyom a picsmagba õket. Nem éri meg (kinek van ideje rá).
Amúgy ha 5 csapattal mész és mindegyik tudja a többit éleszteni és gyógyítani, akkor több esélyed van talán. Pláne ha kiss of life-ot is többen tudják, mert az feltámaszt ÉS maxra gyógyít. Illetve a second chance még jobb, mert azt bárkire rá lehet nyomni (pl. 9999HP-t gyógyítani a Cyclopson, stb.). Pár csapatot amúgy is hátul kell tartani azzal a paranccsal, hogy ne harcoljon, csak gyógyítson (kör közben az jól jön bazira).
Akció részeket nem kell erõltetni és bódottá. Ha akciózni akarok ott a DMC4, vagy valami valóban ultra minõség akciógamma és nem ilyen Rogue Galaxy szerû bénulgatás, ami a szánalom és a közröhej között mozog félúton.
infiniti nem fura ezután? nekem tetszett, hardon is végigtoltam aztán elkezdtem infinity módban 3 órámba tellett lenyomni az elsõ 2 õrt el is adtam azonnal :-)
Gõzöm sincs. Gondolom Mr. Diggs magasabb szinten kiássa majd valahonnan. Nekem csak egyik értéke volt max.-on.
Amúgy én azt a quest-et nem is csináltam meg, meg egy másikat sem, mert nem jutottam el Baaluk-ba.
Inkább BR93-asan nekiugrottam a végsõ csatának és nem is volt olyan nehéz. :D
Azé voltak nagyon jó quest-ek. Pl. a Balterossa és Royotia közötti háború (és szerelmi szál) kialakulásával a kapcsolatosak, fõleg az uccsó a dupla csata.
Fene se tudja miért ilyen gecinehéz a játék (igaz letöltöttem a DLC-ket és mintha lett volna egy challenge növelõ pakk). Volt már 42 körös csatám is, de olyan is amiben másfél óráig menteni sem tudtam. Hova vezet ez?!?!? Pedig lassan BR70-es a csapat.
Kettes van, ergó csak van má hármas is :D Csak sokat kell nyomni.
Jó tanács: mindeképpen HDD installal nyomjátok, mert különben tényleg gáz!
Jah és próbáljunk meg azonos képességekkel is rendelkezõ karikat egy unionba rakni,mert ha siekrül azonso art-ot egyszerre használni (pl. magic missile XX), akkor ha régóta együtt vannak, összejöhet a synergy, minekutána együt cselekszenek egyetlen hatalmas spell-ben és így kitanulhatjuk pl. a blackout-ot (már 2-esen nyûvöm). Nekem két unionomra is megvan már ez, így egy csatatér (lásd, ostromok a remnantszívóknál), akárhány unionnal egy kör. Utána meg jöhetnek a boss-ok, mert azok nyilván nem fexenek mege nynitõl. De durva helyzetben a gae bolg is az egész csatatérre hat, így azzal is lehet takarítani :D.
Érdemes Rush-t, a húgát és a herceget is használni, mert nekik van/lesz remnant képességük. Pl. Rush már az omnistrike mellett tud küklopszot idézni stb. Igen hasznos képesség. A küklopsz is boss-nak számít, így kicsit elvannak vele :D
Tényleg, te kinek szoktad eladni a monsztákat, mer én már egy ideje csak simán szétkapom õket komponensekre aztán haller?!
léteznek olyan rare monsterek, akiket nem lehet elkapni? mojcado castle: Fatalclaw biztos találkoztál már vele, 25x harcoltam vele, de nem sikerült :-(
Én Pagus személyes quest-jében az ancient dragon-nal még nem bírtam, de pl. az Imperator árulóját (szintén dragon) azt lenyomtam, meg úgy általában a "sima" sárkikat szépen irtogatom. Blocter hero's quest-jét is megcsináltuk, majd beszart úgy örült :D.
Az tény, hogy a sima rare monszták nagyon durvák. Én is volt, hogy belefutottam valami kis csikasz pest-be és kicsinált pár kör alatt, azután hiába mentem neki újra és újra (pont ott sikerült mentenem), esélyem sem volt.
ahol még jól lehet fejlõdni Wisdom's echo quest a boss elõtt csináltam 13 link, 62 chains harcot
az talán kimaradt, hogy mentsünk sûrûn több, mint 100 rare monster császkál a világban és néha erõsebbek a boss-oknál crookfen-ben belefutottam Bai Ze nevü aranysárkányba, 65-ös partymat majdnem kicsinálta végül csak sikerült elkapni, eddig a legértékasebb szörnyem, 28800 pénzt adnak érte
A játékban nincsenek fix kasztok. A karaktereink simán kasztot válthatnak többször is, aszerint, hogy merre fejlõdnek. Így lehetnek fighter-ek, shaman-ok, magus-ok, sorcerer-ek, ranger-ek, freelancer-ek, marauder-ek, mysticknight-ok, runemaiden-ek stb.-stb. aszerint, hogy miylen art-okban járatosak és mik a fõ képességeik (ezenfelül mindig van valami személyre/kasztra szóló képességük is). Ezekbõl is vannak expert-ek, master-ek stb., egy rakat fokozat.
A karikon folyamatosan láthatjuk, ahogy fejlõdnek a cuccaik (ugyanis azokat viselik/használják), illetve azt is, mikor új art-ot tanulnak, mert azt gyakran csata közben tanulják és már használják is rögtön.
Nagyon jó összefoglaló! Sok jó tipp is van bennük,faszájos.
Erdekesnek tunik, nezegettem gameplay videjokat... furcsa, de majd a pece verzsont meglesem
- Mindig keressük meg az összes terület összes térképét, késõbb jól jön az, ha quest-elünk.
- Fontos, hogy nem muszáj annyi union-t használni, amennyit a gép éppen enged. Kevesebb union, de jobban feltöltve, balanszolva soxor jobb eredményt hoz.
- Használjuk sokat feéváltva a combat, mystic, remedies stb. art-okat, mert különben nem fogunk új art-okat tanulni, ha az embereink nem használják õket.
- Emma-t fejlesszük amint lehet, mert lesz egy rész, mikor kettesben fogunk flangálni és ott NAGYON beszívjuk, ha gyenguszra hagytuk (késõbb más gondok lesznek vele).
- 55-ös battle rank alatt ne nagyon essünk neki az Eagle's Nest-i csatának, mert finoman szólva is kétesélyes.
- Ha már elég erõsek vagyunk, csináljunk meg sok mellékküldit, ami a Mojcadó Castle-re vonatkozik, nyissunk ki minden mellékágat és szerezzünk meg minden térképet onnan. Majd húzzunk le oda fejlõdni. Simán össze lehet hozni 350 feletti chain-t, ha türelmesek és kitartóakt vagyunk. Úgy már jó megy a fejlõdés. Ez más térségekre is igaz.
- VAN feltámasztás a játékban, pl. vivification herbs képességgel. Ehhez a herbs art-ot kell nyomni fel és ha megvan az art, akkor ha a különbözõ, art-ban jelölt növények nálunk vannak kellõ számban, máris használható az art.
- Alaposan nézzük át a leader-ek és soldier-ek listáját art szinten, többször is újra a játék folyamán mindenfelé, hogy tájékozódjunk, milyen art ágak vannak. Rush csak akkor tud bizonyos ágakat tanulni, ha valami tárgy, vagy küldetés megvolt már neki hozzá, ergó csak úgy a levegõbõl nem tudunk tetszõleges art-ot tanulni vele. Ezért is kell quest-elni.
- Mielõtt lenyírunk egy k. erõs ellenfelet pl. egy sárkányt, nyomjuk fel jól a battle chain-ünket. Sok idõ, de megéri, ha jobb a loot.
Kalandozás közben használhatjuk a timeshift képességünket, amivel ha megjelöljük a szörnyeket, míg tart, akkor még ha range-ünkön kívülre is kerülünk tõlük közben, akkor is minddel link-be kerülünk, ha megnyomjuk a triggert. Ez igen hasznos, ha sok csapattal szeretnénk egy nagy hiriget csapni (és jól feljõdni, vagy gyorsan meghalni).
Ezenkívül velünk csapat Mr. Diggs, akit szintén fejleszthetünk sok-sok fúrással erre-arra. Kap képességeket is. Tudunk víz alatt, növényekbõl és akár a lávából is fúrni vele, mivel õkelme sérthetetlen. Rengeteg trükkje van, nem lövöm le a poént, próbáljuk fejleszteni és sokat fúrni a legrohattabb helyeken is vele (néha csuda dolgokra bukkanhatunk).
Questek:
Próbáljunkminél több mellékquestet megcsinálni. Többségüket a pub-okban kapjuk, de vannak máshol is (pl. paloták). Lényeg, hogy sokuk egymásra épül, így illik gyakran visszajárni újakat nézni. Ha valaki ezek után hajandó beállni hozzánk, azt álatlában a guild-ben vehetjük fel (iszonyat pénzért), vagy az exklúzív guild-ben, ami szintén egy quest után nyílik. Vannak hoszabb távú quest-ek (pl. a flame guradian), de vannak egyalkalmasok is. Nagyon szórakoztató némelyik és egyre több helyszínt és új zónát nyithatunk meg általuk (nem beszélve a fejlõdésrõl, a reward-okról és némi sztori elem bõvülésrõl sem).
Vannak még a guild questek is a guild-ekben, de azok csak mindenféle szörnyek levadászásáról és tárgyak/célok/képességek/szintek stb. begyûjtésérõl/elérésérõl szólnak, ergó mennek maguktól általában, bár van egy-két fogós.
MÁR DLC-ben ingyé letölthetõ pár új terület nyitás stb., tegyük meg, próbáljuk ki!
Fegyóból, pajzsból, ékszerekbõl annyi van mint a nyûh, típusra is, méretre is, fajspecifikusságra is. Ésszel kell közöttük lavírozni. Term. a cuccokat lehet kusztomizálni, új cuccokat kreálni, sõt komponensekre bontani is, ahogy azt számos japó játékban megszokhattuk. Cseppet sem 1xû természetesen, rengeteg ritka komponens, sok pénz, türelem és idõ kell hozzá.
Az egykezes fegyó+pajsz a legjobb védekezeni, a két fegyós harc legjobb támadni (viszont azzal block-olni horror). Vannak még kétkezes fegyók és egykezesek két kézzel használva (power grip). Mindnek más art ágai vannak term. és adott kari tudja õket vegyesen is használni, azaz van egy egykezes + egy másfélkezes fegyója, akkor tudja dual wield-ben, egykezesben és power grip-ben is használni õket, az összes szükséges artjukkal (ha ismeri õket), csak szépen elrakja az egyiket, vagy két kézre fogja a másikat stb. ahogy kell, csata közben.
Eleinte (elsõ DVD) csak a saját karinkat tudjuk célirányosan fejleszteni/felszerelni (késõbb én sem tudom még), a többiek a saját fejük után mennek. Nyilván arrafelé mennek és olyan kasztra változnak szépen, amire használjuk õket, sõt ha bíznak bennünk, rákérdeznek idõnként, hogy merre balanszoljanak, vagy felvegyenek-e egy bizonyos art ágat, vagy sem stb.
Ha ügyesen irányítjuk õket és tömjük õket loot tárgyakkal, akkor sok-sok csata alatt olyanná válhatnak, amire vágytunk, vagy még jobbá is.
Nincs kimondott szintezés, vagy sima fejlõdés. Battle rank van, ami azt mutatja egy harc után, mennyire vagyunk durvák.
Az egységeinknek azon értékei fejlõdnek, amiket használtak is. Így kapnak plusz HP-t, AP-t, speed-et stb, de így tanulnak új art-okat és így fejlõdik a felszerelésük is.
Ha sok ellenfelet ölünk meg, akkor szépen felmegy a chain értékünk, ami ha nem lep meg ellenfél és nem hagyunk el egy adott zónát, akkor csak nõttön nõ, minden csatával és megölt ellenféllel. Ha ez az érték magas és/vagy sok másik cspaatot vállalunk be 1xrre egy adott csatára, akkor az embereink is sokkal gyorsabban fejlõdnek és a zsákmány is sokkal ritkább és értékesebb cuccokból állhat! Ergó minél durvábban harcolunk és minél nagyobb kockázatot vállalunk be (sokxos túlerõ), annál jobban fejlõdünk, ami korrekt.
A zsákmányból az embereink néah részt kérnek (általában a legértékesebb cuccokat), amit ha odaadunk nekik és elegendõ megfelelõ tárgyuk van hozzá, akkor abból fejlesztik késõbb, ha fejlõdnek a felszerelésüket. A leader-eink szoktak is szólni, hogy erre-, vagy arra még szükségük van, ilyenkor felajánlhatjuk, hogy szerzünk és elmehetünk szerezni is olyasmit loot-ban. Nem könnyû.
Zsákmányolhatunk szörnyeket élve elfogva, ha nagyon jók vagyunk. Ezeket vagy szétkapjuk csata után komponensekért, vagy eladjuk õket élve bizonyos kereskedõknek jó pénzért, akik késõbb a komponenseiket kezdik majd árulni (így pénzért is szerezhetünk).
Jol hangzik. De ezt letölteni kell, vagy megvenni vagy mi?:D
Harc közben:
Harc közben a union-jainkkal tudunk mozogni, gyógyítani, támadni, varázsolgatni, miegymás. A harcok nagyszabásúak, soxor ellenfelek garmadáján kell átvágnunk magunkat. Egy union-nak egy körben csak egy parancsot adhatunk (meg hogy melyik másik union a célpontja), ennek függvényében az adott képességieknek, akció pontjaiknak és helyzetüknek/állapotuknak megfelelõen ajánl fel a gép egy fél tucat parancsot. Utána megy minden a maga útján, a karaktereink szépen legjobb tudásuk szerint igyekeznek telejsíteni a parancsot.
Az akciók közben lehet dodge-olni és block-olni, illetve perfectre védekezni és támadni. Ezeket idõben megnyomott gombokkal tudjuk befolyásolni. Aki ezt nem bírja idegekkel, az a menüben kikapcsolhatja automatára ezeket (külön-külön is a védelemre és a támadásra).
A morál igen fontos, annál többet sebzünk, minél jobb és fordítva.
Nagyon fontos a jól összeállított vegyes csapat. Kell varázsolnunk és messzirõl akcióznunk, kell gyógyítanunk (de még milyen sokat) és kell brutális terültre ható mágiákat nyomni, meg támadni combat art-okkal stb. Sõt lehet csapdákat állítani, potion-okat keverni, stb.
A union-ok egymásnak is tudnak segíteni, mint pl. oldalba támadás, hátulról támadás ugyanarra az ellenséges union-ra, gyógyítás, feltámasztás, support art-ok használata stb.
A csapatunk leader-ekbõl (õk a hõseink, lehetnek nevesített fõszereplõk, de fogadhatunk a guild-ekben saját hõsöket is, sõt spéci guild-ekben, meg quest-ek után spéci hõsöket is és fejlõdésünk függvényében egyre durvábbakat ad be a gép) és katonákból áll (akiket az anyavárosunkban bérelhetünk fel).
Hõseink és katonáik max. létszáma és a harcban bevethetõ max. létszámuk is korlátozott, ami folyamatosan nõ a sztori bizonyos pontjain.
A csapatainkat union-okba kell osztanunk, ami áll egy spéci választott formációból, legalább egy leader-bõl és katonákból. Egy union 1-5 fõs lehet és folyamatosan bõvül, hogy hány union-unk lehet (sztori szerint).
A formációkban a különbözõ helyek különbözõ elõnyökkel és hátrányokal járnak (plusz erõ elõl, védelem oldalt, mágikus potenciál hátul) stb.), ergó egy-egy õsi elveszett formáció igen hatásos tud lenni bizonyos szörnyek ellen, avagy bizonyos spéci helyzetben. Formációkat is quest-ekben, avagy sztoriban tanulhatunk/találhatunk.
Az union egyetlen entitásként kezelendõ, közös HP poolból élnek (bár külön-külön is ki lehet õket nyírni) és egymás gyengeségét tudjuk orvosolni egy-egy jó formációval és jól egymás mellé válogatott karikkal.
A nevesített fõszereplõk jöhetnek-mehetnek, ergó kicsit kockázatos rájuk építeni a taktikánkat, viszont erõsek, mint a bivaly és egyediek. Igaz vannak különbözõ quest sorpzatok után felvehetõ mercenary-k amik között vannak hasonlóan kidolgozott egyedi karik is.
Mi fogott meg benne? 14 oranal tartok es egyre inkabb ugy erzem: Minek?
Pedig tudod, hogy nalam jobban nem tudom ki all ki a Square mellet...de ez mar nekem is sok.
Gyönyörû, nagyon magas textúrafelbontású és kidolgozottságú helyszínekkel fogunk találkozni, amikben rengeteg melója lehetett a Square-eseknek. Rengeteg nevesített fõszereplõ és karakter, valamint sok felvehetõ mellékszereplõ vár minket (többségük quest-ek után bérelhetõ fel).
Jepp, a játékosokban van, azt tudtam, de már áttettem a konzolosba (csak rossz fórumban álltam, mikor nyitottam). Kösz, hogy szóltál! Itt a konzol verziókról lesz szó. term.
A játékban számtalan helyszín,város, dungeon, nyalt terep van, amiket az NPC-kkel beszélgetve, sztori szerint, avgy magunk szakállára kutakodva deríthetünk fel. A mellékküldetések folyamán a már ismert helyszíneknek is újabb részei nyílhatnak meg, így meglepõdve fogjuk tapasztalni, hogy egy-egy már ismert dungeon valójában mekkora is.
A gond csak az, hogy sajnos igen alacsony értékelést kapott a kritikusoktól és a sajtótól, igaz minden esetben fõként az Unreal engine-es technikai problémák miatt, mint pl. textúra pop-up és az olykor igen alacsony frame-rate. Viszont magába a játékba nem nagyon lehet amúgy belekötni.
Manapság divat panaszkodni, hogy a jRPG-k egyre rövidebbek és könnyebbek. Nos erre a gammára ez nem igaz. Ha szorgosan csináljuk a melléküldetéseket is és derítjük fel a világot, akkor bizony hosszú szórakozásban lehet részünk és néha vért fogunk pisilni, mert cseppet sem könnyûek a taktikai harcok.
Véleményem szerint a játék hibái mindössze multiplatform voltából fakadnak (jön még PC-re is!), viszont az élvezeti értékébõl ezek mit sem vonnak le és nem bugzik amúgy a gamma, tehát sem elakadni, sem szenvedni nem fogunk benne emiatt.