A történetrõl röviden: "Nem az elsõ eset, hogy egy híres és minden gyerek által közkedvelt mesét játékba ültetnek. Ez az átültetés általában mindig kicsit eltorzítja a valóságot, sõt American McGee esetében ugye enyhe kifejezést is használtam. A Tale Of Tales fejlesztõstúdió viszont átlépett minden határt, ugyanis Piroska történetét enyhén szólva is átértelmezték. A legjobb szó talán az egész koncepcióra az, hogy beteg, hiszen míg az American McGee féle verziókban a meséket az ellenkezõjére fordítottuk tulajdonképpen, addig a The Path-ban mi alakítjuk ki magát a mesét. Piroska eredetileg egy kislány volt az eredeti történet szerint. A The Path-ban viszont rögtön hat Piroska hasonmással indulhatunk neki a túrának, akik közül mindegyik más és más jellemmel bír. A leányok név szerint Robin, Rose, Ginger, Ruby, Carmen és Scarlet lesznek, akik más jellemükkel nyilvánvalóan más irányba fogják terelni a sztorit is. A lányok vér szerinti rokonságban állnak egymással, tehát testvérek, de hasonlóságuk nem sok van. A sztori értelemszerûen úgy indul, hogy mi lett volna ha Piroskának lett volna még 5 lánytestvére. Innentõl pedig a mi feladatunk eldönteni, hogy mi lett volna. Kiválasztott karakterünkkel nekiindulunk az erdõnek, teli kosárkánkkal, hogy elvigyük a sok finomságot nagymamához, viszont útközben rengeteg veszély és válasz vár ránk, aminek a kimenetele csak rajtunk múlik. Hogy pontosan milyen bejárható utak lesznek még nem tudni, hiszen a játék csak 2009 tavaszán jön, de érdekes gondolat, arról nem is beszélve, hogy újraértelmezhetjük gyerekkorunk egyik legszebb meséjét. Várjuk sok szeretettel, érdekesnek ígérkezik..." Forrás: gamechanel.hu
Hm... így ebben a formában nagyon érdekes játéknak igérkezik.
A jól ismert Piroska és a Farkas sztoriját új megvilágításban feldolgozó gyöngyszem érkezik hamarosan. Érdekes kirándulásra invitál minket a Tale of Tales stúdió márciusban. A mindenki által ismert, és szeretett Piroska és a Farkas sztoriját álmodta újra a két fejlesztõ, Auriea Harvey, és Michael Samyn. Zaklatott játékmenet, predesztinált sors, megrázó élmények. Ilyen és ehhez hasonló szavakkal jellemzik alkotásukat a készítõk. Hat karakterrel vághatunk neki a kalandoknak, és bár a befejezést ismerjük már a kezdet kezdetén, a különféle úton módon való odajutás miatt muszáj hatszor végigtolni a játékot. A játék nem bonyolult puzle-ökkel, és nem is extravagáns játékmenettel tervezi meghódítani a közönséget. A játék egyetlen célja, hogy elérjünk a nagyihoz ugyebár, és ha ez sikerül akkor meghalunk. Vajon miként oldja meg ezt a dilemmát a hat fõszereplõ? A választ mi, játékosok adjuk majd meg. Az igen érdekesnek ígérkezõ The Path, március 18-tól lesz kapható, csak digitális formában, azaz letölthetõ lesz a készítõk honlapjáról, a Steamrõl, és a Direct2Drive-ról, de hogy mennyiért, az még titok.
nemtom,én is láttam már fent,tegnap délután ezt a verziót,behúztam de nagyon nem kapkodnak még érte,talán majd most,nfohumpra is kivan téve.majdmeglássuk
3 perc mulva megtudjuk mivan,:o
Elsõ benyomásom: szörnyû. Belsõ nézet (mikor videón külsõ nézet volt), csak akkor fordul, ha elõre is megyek, a megadott gombokra nem csinálja azt, amit kellene stb. Nem tértem le az ösvényrõl, elmentem a nagymamához, erre Failed.
kipróbáltam:| elõször is fosh a gépem ehhez,majd másik gépen megnézem,ebben megvan a minimum,tehát 1gb ram,128mb-os videókari.meg mondjuk nem 2ghz,hanem 3ghz-es processzor.namármost,eszméletlen foshul megy,csak full minimumban fut.na de a lényeg,hogy megy és mûködik.a másik gépen nem lesz ezzel gond.az jóval táposabb.nade ez a belsõ nézet,és összevissza megy a karakter,nemtom hát én nem is értettem idáig hogy mi a szar van:o majd este tesztelem jobban,most nincs idõm rá igazán.
Felnõtteknek készítették a játékot:)) szal ha 18+ vagy akkor ne is kezdj bele :D
18+ vagyok,de ennek semmi köze ahhoz hogy az irányítás egy rakás szar.nem is azt kapod készhez amit a videókban látni lehetett.nemértek az egézbõl semmit kb.jó belehet menni erdõbe ottvannak érdekes dolgok,de semmit nemcsinál 1 gommbal sem,van yutubon vidi amiben egy sírral kell valamit,na ott voltam elõbb,semmit nemcsinál.meg ami kúrvára zavaró hogy belsõnézetbõl megy minden összevisszaság.összevissza vertem már a billet és nemtudom kivülrõl nézni,nemtudsz semmivel semmit,csak jobbrabalra menni meg elõre -._ADSDSds tiszta vicc idáig,a hangulat az megvan,és elég jól is nézki.de nemlehet kiikazodni ezen.legalábbis én nemtudok,teszteljétek már tiis aztán mondjátok mivan,ha kell akkor adok torrent fájlt.3 perc alatt lejött nekem.:o
Nem belsõ nézetbõl megy, csak nem olvastad el a mellékelt .nfo filet figyelmesen, és hogy ennyire nem vágod az irányítást gondolom a gombok leírását sem olvastad el. Amúgy sok fikázó lesz, mert ez attól függetlenül ahogy kinéz, nem játék, hanem inkább egy interaktív mûvészeti alkotás. És nagyon-nagyon-nagyon lassú.
Hát nekem azt csinálja az irányítás amit játékon belül is ír. Az .nfo-val arra gondoltam hogy sokan anyáznak a warez verzióra hogy nincs karakter, de ott leírják hogy a parancsikon céljába be kell írni a cél mezõ végébe hogy Q3DStart.q3d
figyelj,ezt ami nekem van csak 1módon tudom indítani,ott a PathViewer exe klikkelek és akkor megnyitást ad be,tehát ezt a fájlt megnyitom Q3DStart.q3d és indul is,mást nem igen tudom mitlehetne.:o valami tipp?milyen verziód van a CPY vagy mi?vagy csak sima?
am ezt a fos "szemcsés" effektet mint ami a fearben is volt pl nem lehet vhogy kikapcsolni? geci idegesítõ, és sokkal szebb lenne nélküle
hát én nemtom,faszkivan vele,rámegyek a Pathviewer,új paransikont hozok létre,annak beírom a célba a " mögé hogy Q3DStart.q3d.majd okézok,indítom és semmi változás,hogy kell akkor biztos rosszul csinálom:| Ink marad a fájl,amit létrehozok az kell?nátom már mivan
háh,na jó lett,de különben jólet tvolna ha azt ís mondjátok hogy utána az ink fájlból indíccsam,óbazmeg :DSA:SDsdds
nekem ami a mappájába van parancsikon azzal simán ment, elötte énis indítottam pathviewerrel, meg az asztalon lévõvel is, mind2 fos volt...
már jó.játszottam is most vele egyet.összeszedtem pár virág,meg 7 itemet a 12 bõl.jaj geci alig találtam ki az erdõböl a másik kiskúrva vezetett ki,jófej volt,megölelgettem.:) nemtom különben mitkellene csinálni,mert csupán a farkassal nemtalálkoztam és mikor beérek a nagyihoz akkor failure.unlockoltam 2 ajtót is a 3ból.gondolom itt annyi a lényeg hogy ne éljem túl,letérek az ösvényrõl és akkor valami folytán meghalok mielõtt a nagyhihoz elérek,gondolom ez a cél.de mesélj már neked mivolt.vagy valaki,mivan már,meg vidit is toljatok:D
néztem jó pár videót most a yutubon,na és rákellett jönnöm bármit csinálsz failure lesz ha nem találkozol a végzeteddel,Robin esetében ugye farkassal,és mindenkinekmegvan az oka hogy miért hal majd meg a nagyi házában.hm,hát érdekes,mondjuk azthittem nagyit is felfalja mondjuk a farkas,nemtom,különben én foshok ezzel játsznai is ,inkább csak videókat fogok nézni azthiszem:D
Leteszteltem a cuccot, most fejeztem be, látni akartam a végét.
Nem tudom hova tenni. Játéknak semmiképp nem nevezhetõ, inkább ez az "interaktív mûvészeti alkotás" állja meg a helyét, de szerintem kicsit többnek akar látszani, mint ami.
Tájékozódni alig lehet benne, ez nagyon idegesítõ. Néha hosszabb idõre is felvillannak a "pöttyök", ez a bejárt út. Ilyenkor látod, hogy épp hol vagy és merre mész, de nem segít sokat. Amúgy ha lemész a térkép oldalán, a másik szélén jössz vissza, gyak. körbe-körbe mész. Ezért lyukadtam ki mindig ugyanott.
A grafika eleinte nagyon jó és hangulatos, csak a környezet folyamatosan ismétlõdik, ezért hamar unalmassá válik. A zenékrõl és hangokról ugyanezt gondolom.
Az irányítás szerintem nem vészes, úgyis csak az elõre nyílra van szükség, ezen nem lehet mit elrontani :) Ha megjelenik valaminek a szellemképe, akkor ne nyúlj semmihez, automatikusan megkezdõdik az interakció (entert is nyomhatsz az azonnali kezdéshez).
Az erdõben elszórva virágokat és különbözõ tárgyakat, dolgokat lehet találni. A tárgyakhoz tartozik egy magasröptû szösszenet is, szerintem elég gyenge szövegek. Próbálnak ütõsek lenni, de nem hordoznak nagy igazságot.
A feladatod, hogy (ne) térj le az útról. Az erdõben találkozhatsz egy tündérrel (az õ irányába mutatnak a képernyõ szélén lévõ pacák), õ visszavisz a helyes útra, a nagymama háza elé. Kedves tõle. De a fõ cél, hogy beteljesítsük a szereplõk végzetét. Mindegyik lánynak meg kell keresnie a saját "farkasát", az idegent, aki liliomtiprást hajt végre. Gyakorlatilag megveri és megerõszakolja az adott lányt, ezt szerencsére nem látjuk, de teljesen nyilvánvaló. Ezután a kislány, megtörve testben és lélekben, elvonszolja magát a nagymama házához.
(Ezt végigjátszani egy órás "akció", közben persze nem történik semmi. Egyedül a farkasos anim az érdekes, ami tart egy percig.)
Szóval a lány beért a házba, itt vált saját szemszögbe a dolog. Irányítani nem tudod, gombnyomásra egy "mezõt" lép elõre a lány. Közben korlátozott mértékben tudsz nézelõdni. Ha találtál tárgyakat az erdõben, új szobák nyílnak meg, melyeket érinteni fogsz az utad során. Ez a rész kifejezetten hangulatos, és a játék többi részéhez képest viszonylag pörgõsre is sikerült. Néhány megnyitott szobával már elég közel jár az élmény egy kellemetlenebb bad triphez.
Ha jól csináltuk, a végén meghal a lány.
Gyakorlatilag errõl szól az egész. Túl sok és lassú a mászkálás, unalmas a környezet, a zene egy fél óra után halál idegesítõvé válik. Jópofa volt végigmenni a házon, de ezért a pár percért nem érte meg másfél órát szenvedni az erdõben. És a Piroska és a farkas történetének lényegét sem sikerült megragadni.
Akkor ez a játék hossztartama megegyezik egy esti mozifilm hosszával?
sztem nem olyan borzalmas, csak máshogy kell felfogni, én pont azért szedtem le mert elébbé beteg cucc, ezt vissza is adta nekem, persze nem ilyenre számítottam, sõõõt, de igazából ez tényleg inkább egy mûvészi alkotásnak nevezném, a nagymama házában meg amikor megnyíltak új ajtók ésatöbbi ésatöbbi, hát azért nekem megéri egy 30minet mászkálgatni :D