Jah, végülis én is elgondolkodtam, h most nincsen tisztában É-Amerika földrajzával vagy csak egyszerûen fogalmaz. Inkább a jobbat (utóbbit) feltételeztem.
Nem régen olvastam egy vigyori szarvasmarha tenyésztõrõl (asszem õ éppen angol volt). A legelõre telepíttetett szélkerekeket és így termel a hálózatba, közben meg ott legelnek a marhák.
Soros "nemén hozom a döntéseket a cégemben" György nekem se szimpi, de azért kíváncsi vagyok mit gondol a válságról, szóval átrágom magam a könyvön, ha lesz egy kis idõm. Ezzel kapcsolatban igazából szinte semmilyen írást nem szabad készpénznek venni :)
Amit soros úr ír, azt nem szabad készpénznek venni. Az egyike volt azoknak akik a válságot okozták, szándékosan, elõre eltervezetten, készakarva hozták azt létre. Persze mások szerint soros úr azt se tudja mi az a válság, és ártatlan mint a ma született bárány.
Az egyesült államokban a két part között nincs semmi. Nem lehet betelepíteni szélerõmûvekkel vagy napkollektorokkal?
és nem tudjuk milyen következményei lesznek a geotermikus energiának, mert sztem neme gészséges dolog szétfúrkálni a földet, ez saját vélemény és semmilyen tudományos alátámasztásom nincs csak megérzésem :D
Az üzemanyagcellák még mindig nem elég hatékonyak.
Az metán és egyéb "könnyen hozzáférhetõ hidrogénforrású" üzemanyagcellák hatékonyságával van gond. A hidrogén üzemanyagcelláknál az hidrogén tárolása a probléma.
Szerintem hosszútávon megoldást jelenthetnek a geotermikus, a tenyésztõreaktorok, a fúziós reaktorok mint energiaforrások. Továbbá a nap energiáit hasznosító eszközök.
A második kettõvel egyetértek, az elsõvel nem. A legnagyobb teljesítményû Geotermikus erõmû is "csak" 750 MW energiát termel, hatalmas területen szétszórva, több száz kútból nyerve a gõzt. Tovább növeli a teljesítményüket nem igazán lehet. Az persze tény, hogy a megújuló energiák közül az egyik legígéretesebb. De kapitalista világunkban csak olyan módszernek van jövõje, amely gazdaságos tud lenni...
elmondása szerint beszélt Franciaországban dolgozó fizikusokkal, és szerintük még sokkal több a probléma mint a megoldás, és talán 2030-ra lesz 1 mûködõképes reaktor. Rengeteg kéne belõle, és nem 2030-ra.
Itt jönne a képbe az, hogy a DEMO-hoz (ez egy már kifejezetten energiatermelésre szánt fúziós reaktor) hasonló programokba önteni kellene a pénzt. :S
Elektromos autók pedig akkor jelentik a megváltást, ha lesz olcsó és megfelelõ mennyiségû elektromos energia. Ha azt az elektromos energiát, amit az autó felhasznál ugyanúgy szénhidrogénekbõl állítják elõ, csak illúzió a használatuk.
Egen, ez tény, de például a kocsik tetejére napelemmel legalább pár százalékot lehetne nyerni - összeségében már ez is tetemes mennyiség. Persze a mélygarázsok esetén kínos a dolog. :)
Uránból kevés feltárt lelõhely van. Hidd el, hogy az Uránkitermelés is felfut amint megnõ rá az igény. Csak akkor fognak kersni, ha biztos lesz rá vevõ.
Hõtornyok elve egyszerû. veszel egy nagy területet. A közepére raksz egy tornyot. Telenyomod a torony tetejére fókuszált tükrökkel. a Tornyot feltöltöd vízzel. A felforrt víz pedig gõzgenerátorokat hajt.
Az ATP molekula átalakítási folyamata meg bonyolultabb mint gondolnád. (Mi spec fél éven át ezt tanultuk mikrobiológiából mikor emésztésrõl volt szó).
Az irányított beruházások már folynak. Több is mint gondolnád. Egyébként Venture capitalok is rákaptak a témára és az olajcégek is évtizedek óta fejlesztenek minden téren. (nem véletlenül vásárolgatják a szabadalmakat (nem nem azért amit Okkultist gondolna)).
Pl az EU fajlagos energiafelhazsnálása évek óta csökken. (adott GDP elõállításához szükséges energia téren (ha jól tudom) csökkenõ trendeket lehet megfigyelni)
Szerintem hosszútávon megoldást jelenthetnek a geotermikus, a tenyésztõreaktorok, a fúziós reaktorok mint energiaforrások. Továbbá a nap energiáit hasznosító eszközök. Még közel sem hoztuk ki belõlük a maximumot, sokkal nagyobb létjogosultságuk lesz, ha elérik a 80+ os hatékonyságot.
Energia tárolásban meg szerintem érdemes lenne szerves úton is próbálkozni. Az élõ szervezetek az energiát egy egyszerû ATP molekulában tárolják. Nagyon kis helyen sok energiát lehet így eltárolni. Szabályozható az energiakibocsátás, képes ugrás szerûen megnövelni a leadott energiát, enzimatikus módon lehet szabályozni. Ma már vannak szervez akkumulátorok is. Tehát már ráléptek az útra. Az ATP mint energiatároló molekula, szinte veszteségmentes. Az energy átalakítást kell tovább fejleszteni, hatékonyabbra.
Szóval, szerintem meg lehetne oldani a nagy problémákat, de ahhoz most azonnal radikális beavatkozásokra lenne szükség. Azonnali hatalmas anyagi bázisokat kellene elkülöníteni arra hogy FENTARTHATÓVÁ tegyük civilizációnk mûködését. Nincs kétség. Már elindultunk a lejtõn. Innen már csak rosszabb lehet, ha nem lépünk rá egy másik jobb ösvényre.
Technológiai társadalmat kell építenünk, ahol nem az énekesek a sztárok, meg nem a tömeggyilkosok a hõsök, hanem a tudósok. A tudósok a példaképek. Erõsíteni kellene ezt a képet az emberekben, és erõsebben kellene értékelni ezt a tudományos réteget. A felfedezõk, kutató tudósok ne csak díjjakat kapjanak értékes munkájukért, és nagyon kevés anyagi elismerést, hanem tegye õket gazdaggá a társadalom. Nagyon is Érje meg a tudományos szektorban dolgozni. Ha bele gondolunk, a kerék feltalálása óta minden ember a tudomány nyakán élõsködik. Minden haladást, jólétet csak a tudósoknak köszönhetünk. Keresztapám is asztrofizikus volt sok helyen dolgozott, tanított, és szegényen halt meg, egy családi házzal, mint az átlag ember. A társadalom motiváló, értékelõ hozzáállása felõl akár trafikosnak is elmehetne az ember tudományos munka helyett.
Napelemeknél ugye az energiaigényes elõállítás és a rövid élettartam a fõ gond. Hõtornyos megoldásokról tudsz nekem valami linket adni, bevallom nem hallottam még róla, és a google se volt most jó barátom :)
Még egy probléma. Az autók esetében az energiát is tárolni kell valahogyan. Minél kisebb veszteséggel, minél kevesebb tömeggel, térfogattal. Ez is egy nagy kihívás ma. Az üzemanyagcellák még mindig nem elég hatékonyak. Esetleg a litium-polimer aksik tovább fejlesztése egy jó útnak látszik, de ott meg nagyon nagy a gyártási költség a licenszek miatt is. Ugyan az mint az életmentõ gyógyszereknél is. Van aki egyszerûen nem kapja meg, mert túl drága, nehéz hozzájutni, és hiába mentené meg az ember életét. A gyógyszert fejlesztõ cégnek a licensz bevételek fontosabbak mint egy egy ember élete. Ugyan így sok más szektorban is.
Fúziós energiát említi egy másik elõadásában, elmondása szerint beszélt Franciaországban dolgozó fizikusokkal, és szerintük még sokkal több a probléma mint a megoldás, és talán 2030-ra lesz 1 mûködõképes reaktor. Rengeteg kéne belõle, és nem 2030-ra.
Elektromos autók pedig akkor jelentik a megváltást, ha lesz olcsó és megfelelõ mennyiségû elektromos energia. Ha azt az elektromos energiát, amit az autó felhasznál ugyanúgy szénhidrogénekbõl állítják elõ, csak illúzió a használatuk. Egyébként az elektromos autók nekem is a szívem csücskei, az utóbbi pár évben végre kiléptek a papírból összehajtogatott prototípusoknál (pl: Tesla Model S - ez már tényleg nevezhetõ kompromisszummentes alternatívájának a robbanómotorosoknak.)
HZs is megmondta, h akkor leszünk szarban, ha úgy folytatjuk tovább, mint az elmúlt években és nem sikerül radikálisan megváltoztatni az energia- és népességpolitikánkat.
Sztem a hiányosságok ellenére egy épeszû ember tudja megfelelõen/hasznosan értelmezni és nem kezd el pucéron az utcán rohangálni, h "Jajaj! Meghalunk! Itt a világ vége!..."
Isten adja, hogy úgy legyen amit mondasz. Majd most akarok venni egy korvettet, azok meg nagyon zabálják a benzint. Ilyen kocsival benzin hiányos világban, nagy szívás lenne. Mert hülye lennék milliókért tankolni egy ilyen benzin éhes motorba.
Folyamatosan tárják fel az újabb szénhidrogén lelõhelyeket valamint atomenergia programok is beindultak + az alternatívok is egyre nagyobb teret kapnak az energiatortából. Pl a Desertec projekt
De beszélhetünk az offshore és onshore széltelepekrõl is. Vagy az USA egyik legnagyobb atomenergiaipari cége nemrég jelentette be, hogy kisméretû nagyteljesítményû összeköthetõ reaktorecsaládot hozott létre ami a klasszikus ipari reaktorok bottleneckjét szûnteti meg. (ugye az ólommedence amit a fûtõelemek hûtésére használnak csak Japánban állítható elõ évi 1 -2 darabos példányban jelenleg)
A Photovoltaikus telepek egyre jobb hatásfokúak ahogy a nagy hõtornyos megoldások is terjedõben vannak (Spanyolországban csaknem 100 ilyen mûködik már)
Én nem látom olyan sötéten a jövõt mint H.ZS...
Egyébként meg az ösztönök amikrõl a reklámok kapcsán beszélt évezredek óta benne vannak az emberben. Mégi a kognitív képességeknek köszönhetõ, hogy nem a fán élünk...
Arra célzol, hogy nem számol új lehetséges erõforrások felfedezésével? Nekem egyébként így utólag két dolog hiányzik a képletbõl, az egyik, hogy nem említi az elektromos autók lehetõségét (és hátrányait), illetve nem említi a lehetséges új erõforrások megszületését, például Fúziós energia.
Hetesi Zsolt egy valamit felejt el belevenni a számításaiba. A Húsvét szigeteki telepesek példájánál nem fejlesztettek, csak a meglévõ technológiákat használtak. új primer erõforrásokat nem kerestek.
Nincs ezen mit olvasgatni, FÕLEG NEKÜNK, nem mi döntünk ezekrõl, hacsak nem vagy mentelmi joggal és offshore céggel felruházott f*szkalap. A nagytudású öltönyös multicégbarát "szakértõk" majd jól tanácsot adnak a miniszter bácsiknak, és akkor minden jó lesz. (nekik, hahaha, mi meg majd megyünk 4évente véleményt mondani, ennek is örülni kell, végül is közénk is lövethetnének, ahhoz képest milyen rendesek) Éljenek a BANKOK és csúcsszuper elit!!!!! (csúcsbéna farkak, de a nép is lehúzhatja magát a budin)
Lehet nem a teljes dokumwentációt kellett volna linkelnem :D
"Ez az elõnye a nintendó generációnak. Mi már úgy használjuk az internetet mintha velünk született volna, ebbe nõttünk fel. A 30-on felüli korosztály többsége, nagy hátrányban van ezen a téren."
Hat ezt igy nem mondanam. Mikor te meg nintendoztal, a 30 as korosztaly mar gopherezett meg html oldalakat irogatott notepadbol. Talan a 40 folotti korosztalyra igaz amit irsz, de ismerek tobb 50 feletti programozot akik valami hihetetlen tudassal rendelkeznek.
Ellenben ismerek nagyon sok 20-30 kozottit is, akinek meg email cime sincs.
nézd, én nem vagyok az a klasszikus konteós, nagyon sok mindent elutasítok
de azt átlátom ,hogy a pénzrendszerrel súlyos gondok vannak tudom, hogy a szuper gazdag emberek a céljaik érdekében szövetkeznek egymással, méghozzá globális szinten, vannak közös céljaik, már nagyon régóta megy ez a játék, és az idõvel egyre csak nõtt a hálózat és komoly befolyással vannak a világ menetére
én például azt is hiszem, hogy a 911-es események megrendezettek voltak beáldozták a két tornyot egy magasabb érdeknek van amiben hiszek, van amiben nem, nem vagyok elvakult, mert több forrásból próbálok tájékozódni
de ugyan ilyen alapon, nem lehetünk biztosak abban, hogy nem létezik összeesküvés, mint ahogyan abban sem lehetünk biztosak, hogy létezik
Amikor az ember az x-diket olvassa és egyikre sincs bizonyíték akkor talán elkezd valami pislákolni a fejében és fõleg akkor amikor kiderül, hogy természettudományokhoz kapcsolódóakat olyan véd akinek semmiféle affinitása nincs a téma felé.
Ilyen alapon feltételezhetnéd, hogy Mátrixban élünk. Hülyének néznek ilyenkor? Valószíûleg. Na és így vagyok az összeesküvés elmélet hívõkkel. Régen az ember a vallással és Istennel magyarázta az érthetetlen dolgokat és számára nem átlátható összefüggéseket. Ma egy csoport kezét látják benne. Valóban vannak összefonodó szálak, csak éppen abban közös, hogy elkúrták...
túl fáradt vagyok, hogy most valami értelmeset írhassak
de ugyan ilyen alapon, nem lehetünk biztosak abban, hogy nem létezik összeesküvés, mint ahogyan abban sem lehetünk biztosak, hogy létezik
istennel ugyan így vagyunk
csupán a minket érõ hatásokból próbálunk következtetni
ugyan ez megy a kvantum mechanika szintjén, sok dolgot képtelenek vagyunk megmérni, csupán az ok-okozati összefüggéseket találgatjuk, a közvetett hatásokból ami ha megerõsítésre kerül újra és újra, általánosan elfogadjuk, amíg nem lesz jobb elméletünk, ugyan ilyen alapon találgatjuk, hogy mi megy a hatalmi játszmák hátterében
Csak azért az az adatbázis sokszor hülyeségeket állít. Ahhoz viszont, hogy ellenõrzid a hitelességet és belásd, hogy mi lehet az igaz, az józan paraszti ész kevés.
Jó is az, belépsz a rektaszcenziók és deklinációk, végtelen világába, és a megfelelõ expoziciós idõkkel, minden részlet feltárul elõtted. A világ mindenséget az embernek saját szemével kell látnia. Ha jó csöved van, elég színes világ tárul fel elõtted. :)) De tényleg a város nem valami jó közeg erre, inkább egy nyugodt vidéki, hegyi környezet. Szmog nélkül.
Igen én is most szereztem múlt hétem,már gyerekkorom óta érdekelt. Az a baj hogy engem a fotózás is foglalkoztat(asztro szinten is)és az már tényleg csillagászati összeg:( Egyenlõre csak vizuális megfigyelõ vagyok,ez annyira nem sok okosan ki lehet hozni kicsi pézbõl.Megnyugtatnak ezek a dolgok pláne ebben a káoszban ami van mostanság valamivel ki kell kapcsolnom néha,úgymond kilépek a mátrixból:P
Mondjuk a nagyvárosi embereket nem hibáztatom inkább sajnálom. Egy betondzsungelben felnõni az nem egy jó dolog én pl. nem tudnák Pesten megmaradni.Az ilyen emberek ha beütne a nagy crack mit csinálnának?Sokkal jobban rá vannak utalva a "civilizált" rendszerre mint egy városszéli netán falusi.
Baszki, engem is érdekel a csillagászat. De komolyan, csak még nem sikerült vennem olyan komoly optikát, amivel a galaxisokat is jól láthatnám. Meg a hozzá tartozó motor, meg a video felszerelés, szûrõk stb.. száz ezres tételek :(
Amikor az ember szó szerint a megélhetésért küzd és nem kap munkát akkor azért jól jön egy-két dolog amihez nem kell papír csak élettapasztalat. Hiába van diplomája ha a krumplit sem tudja felszedni a földbõl éhen pusztul. Ezt csúfolták parasztnak(tényleg az)de ez nem szégyen hanem a túlélés egyik feltétele.Tudom még nem tartunk itt de ez bekövetkezhet és majd megy a kapkodás.... Az ilyen agyoniskolázott emberek mindenre fel vannak készítve csak az életre nem.A technikummal majd a szántóföld szélérõl dirigál hogy így meg úgy kell....akkor majd kiderül ki is akar ebben az országban dolgozni és ki az akinek csak a szája jár.
Ez az elõnye a nintendó generációnak. Mi már úgy használjuk az internetet mintha velünk született volna, ebbe nõttünk fel. A 30-on felüli korosztály többsége, nagy hátrányban van ezen a téren. Mi rendelkezünk egy világ méretû információs bázis, korlátlan tudásával, mert hatékonyan tudunk szörfölni, keresni. És ahogy elnéztem, az idõsebbek, még a keresõket sem tudják megfelelõen használni, valahogy nincs érzékük hozzá.
Szintén zenész(gitáros)és amatõr csillagász(kezdõ:) Hiába minden érdekel ami nem hétköznapi,ez lesz egyszer a vesztem(anyagilag biztos)
Meg mondom a frankót. Ha nincs papírod, nem kellesz a kutyának se. Ha meg van, akkor meg kitörölheted vele. Egy út marad, saját magadnak állítod elõ az értéket, és nem támaszkodsz, és függesz a munka adótól. Ha okos vagy meg tudod oldani, sokat kell próbálkozni, és folyamatosan optimalizálni. És mivel van net, hatalmas tapasztalatot tudsz szerezni mások kárán, vagy sikerén, szerte a világból.
én úgy tudom, h szakmunkásho elég a + 9-10 osztály. A teknikumhoz, ami megint kalap szart nem ér már, oda kell az éretségi. Sõt, lassan azok a diplomák sem érnek semmit, amiket nem lehet meghonosítani más más országokban, unio, united államok, uk ..
off bazki, nem tom mi van velem, nem tok aludni. Pedig úgy volt, hogy ma már alszok, és erre megint fent voltam egész este.
Nem tudom szabályozni, egyszerûen nem tudok elaludni akaratból. Pedig még altatót is vettem be. Most meg hulla fáradt vagyok, mint egy zomberáj, de még most sem tudok aludni. Itt gitározgatok, mert a fáradságtól, kreatív dolgokat nem tudok csinálni. Ötlet? Mennek a soad, nirvana, és rhcp számok. Van egy fenderem. Nektek mi a hobbytok?
Azért remélem az irónia érzõdött az írásomba:) Ennek a világnak ebben a formában annyi ez nem vitás csak még mennek a próbálkozások de annyi eszük már a pénzembereknek sincs hogy felfogják:VÉGE,NINCS TOVÁBB,ELKÚRTÁK! Megyek a kertbe ültetni,ez a jövõ nem a dollár:)
Ha igazak a múlt próféciái, amik eddig sorra bekövetkeztek, akkor még 2012-ig folyamatosan, hullám szerûen fog romlani a gazdaság, majd a végén, valami hatalmas nagy krízisben fog kiteljesülni. Valami olyasmit mondanak, egyesek, hogy "hamuvá" lesz zúzva a globális gazdaság, amelynek a hamvain egy új világ emelkedik ki. Amely már erõs világ állam lesz.
A gyenge államok = mindent megengedõek, laza törvények, nagy szabadság. Mint napjainkban.
Erõs állam = kb mint a sztálini diktatúra.
Én ilyet olvastam, több helyrõl. Hogy ebbõl mi fog megvalósulni, azt majd meglátjuk, de azért majd figyeljünk oda. Sose lehet tudni.
jha, ez igaz. A tanárokkal a baj ott kezdõdik, ha az egészet elvégzendõ munkának fogja fel. Nem kevés ilyen van. A többség, nem tud igazán bánni az emberekkel. Ide emberszeretet kell, és hivatástudat. Ez nem egy szakma, hanem egy életforma. Ugyan így az orvosoknál. Az az orvos, vagy tanár aki egy darab húsnak tekinti a pácienst, diákot, ott nem lesz nagy sikeres, nem lesz tisztelet a két fél között. Így meg nem lehet szellemi értéket átadni ha a diák nem akarja. Könnyen kialakulhat egy látens ellenséges viszony diákok és tanár között, amint megjelenik a flegmaság, leszarás legkisebb jele is, és onnan már nehéz fordítani.
"A jövõ év végéig be KELL indulnia a világgazdasági NÖVEKEDÉSNEK az eddig megtett költségvetési és banktámogató lépések, valamint a Nemzetközi Valutaalap (IMF) átalakítása és tõkefeltöltése révén - áll a húsz legnagyobb fejlett és fejlõdõ gazdaság (G20) csütörtöki londoni csúcstalálkozójának nyilatkozattervezetében, amelybõl a Financial Times idézett vasárnap."
Huuuuuuuurrrrrrrrrrrráááááááááááá nincs itt gond!!!!!!Meg is nyugodtam,jövö év végéig kell csak összehúzni azt a nadrágszíjat amihez már gatyánk sincs!Most a szar a szánk széléig ér de azért jövõre növekedés lesz mert az nekünk KELL!!!! Ünnepeljük a pénz feltámadását(nesze neked fenntartható fejlõdés)
Ekkora egy elba*zott lúzer bandát mint ez a G20 még nem hordott a hátán a Föld. Na de innen szép nyerni és õk nem adják fel.....
Van egy haverom, aki kozepiskolai tanar volt. kozepiskolasok, oran telefonalnak, berugva, befuvezve mennek be, es a tanar semmit nem tehet ellenuk, nem fenyitheti oket. Megunta a szelmalom harcot, elment versenyszferaba 3x annyiert dolgozni.
A sok idiota diak miatt zullottek le az iskolak. Lehet hogy sok a rossz tanar, de ez azert van, mert aki jo volt, azt a diakok, meg a szar okatatasi rendszer eluldozte.
Nadpalca, favonalzo! Egybol lenne szinvonal! :)
Már hogy a picsába ne létezne szakmunkásképzõ.
A tanárok nagy részével pedig nem az a baj, hogy buta hanem az, hogy nem a tanári pálya a hivatása... csak a fõiskolára egyetemre nem vették fel máshova csak tanárképzésbe így odament.
A tanári pályát pedig nem lehet hivatástudat nélkül csinálni. sok energiát kell belfeccölni eléggé közepes fizetésért..
Szakmunkásképzõ szeritnem már jó pár éve nincs. Éppen ez a baj. Sok olyan gyereket szivatnak az elméleti oktatással akit nem kéne, de jó szaki lehetne belõle.
A tanárok 90%-a pedig buta, nagyon nagyon.
Ezt a helyedben visszaszívnám, de kurva gyorsan. Eddigi életem során bõven elég tanárrhal hozott össze a sor. A 90%-uk több volt, mint megfelelõ. Neked majdem biztos, hogy nincs elég mintád, hogy ilyet kijelenthess.
A sok fiatal azt hiszi, hogy olyan faszán meg tudja ítélni a tanárt, mikor a tojáshéj még ott a seggén. Az egyik általános iskolai tanáromat anno nem csíptük, de már 4-5 év múlva - és fõleg most - belátom, hogy õ volt az egyik legjobb.
A helyzet az, hogy ma a következõ fajta középiskolák léteznek (állami támogatásúak közül ofc): -szakmunkásképzõ -szakközép -gimnázium.
A probléma az, hogy ezek az iskolák teljesen elvesztették azokat a feladatukat, amik megkülönböztetik õket egymástól. Manapság az dönti el, hogy ki hova megy, hogy milyen jegye volt általános iskolában.
Nincsnek olyan szakmunkás mesterek, akik általános iskolában a jobbak közé tartoztak, hiszen szakmunkásképzõbe olyanok mennek, akik gecibuták/lusták/hadd ne soroljam.
A szakközepek is elvesztették a régi szerepüket, miszerint ha ott leteszel egy érettségit, amellé még kapsz egy szakmát is, amivel már egybõl el tudsz helyezkedni, illetve továbbmehetsz egyetemre. Most ez úgy van, hogy a középiskolában kapnak egy standard képzést, és a diákok fakultációkkal tudnak felzárkózni a gimnáziumi képzéshez, úgy-ahogy. A szakképzés pedig nem sokat ér, ha a tanárokat nézzük. A könyvekbõl lehet tanulni dolgokat, meg ha jár az ember versenyre (OSZTV rulz).
Egyedül a gimnázium tartotta meg a szerepét, igaz ott is lealacsonyodott a színvonal.
A tanárok 90%-a pedig buta, nagyon nagyon. Sok az olyan tanár egybkt, aki a rendszerváltás után kapott valami átképzést, hogy maradjon állása, és most pedig nem tud semmit a dologról.
Hát itt tart a mai oktatás. Követelmény semmi, oktatás a béke segge alatt.
Én eddig is itt voltam, csak én nem vagyok közgazdász, hogy okoskodjak. Véleményeket olvasok, meg híreket, és egyéb tudósításokat, amiket beküldtök néha.
Persze, a szabályozás mindig az események után megy...valahogy a haszonszerzés célja kreatívabbá teszi az embereket, mint a szabályok írása :) Nincs is ezzel gond, furcsa is lett volna, ha a Wright fivérek mielõtt összehozták volna, hogy repüljön az a fabicikli, kidolgoztak volna egy komplett légiirányítási rendszert :) Ráért az pár repülõ ütközése után is.
A lényeg, hogy lehetõleg ne omoljon össze a világ e csekély "lag" miatt...
off: pont most hétvégén lett újra üzembe állítva, eddig le volt lõve, mert az akkumlátorok és a töltésvezérlõ helyisége is kapott gipszkartont meg álmennyezetet, és szét volt bombázva. Majd írok róla hamarosan, csak holnaptól zh hetem van :)
Ahogy mondod, a tanárok készen kapnak egy specifikációt, és egy tematikát, hogy milyen sorrendben, és idõben haladjanak a tan anyaggal.
Ennek megszegése jár komoly dolgokkal. Erre a specifikációra azért van szükség, hogy az iskolák átjárhatóak legyenek a diákok számára, és egységes tudást kapjon mindenki, hogy mindenki egyelõ esélyekkel induljon tovább a felvételiken, állás interjúkon. Egyértelmû.
De a specifikációkban nincs benne a "világ megváltás", "pénzgazdaság", és a "kapzsi-kapitalizmus" ismertetése. Persze ki lehet térni rá. De nem oktatnak ilyesmit a tanárképzõkön sem, és valljuk be, nem sok hely van a világban az interneten kívül ahol, ezekrõl a dolgokról, kimerítõ ismereteket szerezhetnének az emberek, tanárok.
A Tanmenet nincs elõírva. Van egy tanterv. Vagyis több tanterv ami egy vázat biztosít. De õk dönthetik el, hogy mivel töltik fel ezt a vázat.
A vázra pedig azért van szükség, hogy 2 egymást követõ évben ne térjen el egy adott tárgy témája, ha esetleg menet közben tanárt is váltanak.
Hasonlíthatod ahhoz is, hogy amikor valaki programot ír meg van adva neki egy algoritmus, de azt hogy milyen kóddal tölti ki a programozón múlik. + még kell megfelelõ dokumentáció, hogyha késõbb más dolgozik a programkód bõvítésén meg tudja érteni egybõl és ne neki kelljen kitalálnia mit akart elérni a másik programozó. (cégnél szopunk ezzel ezerrel, mert aki csinált egy programrészt már nem dolgozik nálunk, de nem megfelelõ a dokumentáció ezért lehet újra kell íratni az adott részt 0-ról inkább)
Akkor anyukád miért nem oktatja az arra érdemeseket?
Ha így van, akkor a kérdés az, hogy a tanárok, akik a tudás terjesztõi, miért nem ismerik ezeket a fontos dolgokat, amelynek nem tudása, figyelmen kívül hagyása, a világ gazdaságának bedõlésével és újabb világháborúkkal fenyeget???
Ha az Ok.minisztérium látja ezt a súlyos hiányosságot, miért nem küldik a tanárokat továbbképzésre? Hiszen manapság ez olyan divatossá vált, fõleg az oktatási szektorban lenne rá szükség, mert nagyon fontos, hogy a tudása a diákoknak naprakész legyen. Nem elég precízen ismerni a 40 évvel ezelõtti tudás magot.
" Miért oktatják még ma is sok iskolában a DOS-t, hónapokon keresztül, és mutatják be a pascal nyelvet, a c++ vagy c# és java helyett? Mert 40 évvel le vannak maradva? Mit ér egy ilyen tudás, precíz elsajátítása a mai korban? "
Nemrég érettségiztem. Alig kevesebb, mint 10 éve. De én olyan iskolába jártam, és olyan osztályba, amely eleve szakosító osztály volt. "Ma már nem sok ilyen van" Informatikai, és mûszaki alapismereteket oktattak. Elmélet, gyakorlat. Volt hogy automatizált pneumatikus, és precíziós elektromotoros meghajtású robot manipulátorokat programoztunk fel. Foglalkoztunk cnc programozással, pic programozással stb. Szóval keményen adtunk a gyakorlatra. Persze, nálunk is az utolsó éveben mentek a kemény matek "elõ-készítõk" alapozások, hogy ne bután menjünk az egyetemekre. A fantasztikus tanároknak köszönhetõen, olyan dolgokkal is foglalkozhatunk, amely a mai kor problémáit is érinti.
Ma persze már õk is a selejtet csinálják a diákokból, holott már bizonyították, hogy ennél sokkal többre lennének képesek.
Ha ma bemegyek iskola látogatásra, azt látom, hogy gépírást oktatnak az infó órán, és Ms word-öt :((( Egyszerûen elõírják nekik a tanmenetet. Ez van. Ezt be kell látnunk.
"Lenyûgözõ,hogy milyen szépen mutatja be a pénz létrehozásának a bûvész trükkjét. :)"
Már megint pénzteremtés bûvésztrükkje... Nincs trükk.. A kölcsönvett pénzt a megtermelt munkája gyümölcsébõl fizeti vissza a lendernek az adós. A lender meg a profit egy részét átengedi az investornak cserébe azért, hogy forrást biztosított neki...
"De az ilyen ismeretek terjesztése be van tiltva az általános iskolákban, és a gimikben is. Megkérdeztem egy két tanárt, errõl a témáról, és azt mondják, hogy nagyon szigorúan kell követni az elõírt tanrendet, és ki van hangsúlyozva, hogy nem foglalkozhatnak ezekkel a témákkal, mert eltér a tanrendtõl, amit ha megszegnek, azonnali felfüggesztés, és vizsgálat indul az adott tanárok ellen"
Ehhhehhehheheheee...
Na ezt a kamut... anyám idestova 20 éve tanár. Ha a tanrendbe beleveszik a témát símán elõadhatják. sõt ha bámely módon köthetõ az emberi történelemhez a pénzügy símán bevethetõ. Osztályfõnöki órán meg lehet bármirõl beszélni. És érdemes is lenne. A gond inkább az, hogy a tanárok 99%-a nem ért sem a pénzügyekhez sem alapvetõ közgázhoz. így nem is próbál beégni a suliban az osztály elõtt.
Úgy beszélsz mintha 25 évvel ezelõtt érettségiztél volna (el tudom képzelni, hogy akkor még érettségi téma volt az integrálás deriválás), de akkor még nem rajzolgattak fraktálokat a képernyõre informatika órán...
Nõvérem idestova 12 éve érettségizett és már akkor sem volt téma az integrálás deriválás... Jómagam szintén 9 éve érettségiztem és akkor sem volt érettségi téma.
Az más kérdés, hogy spec matekosoknak esetleg tanították. De nem fõiskolai egyetemi szinten. Diszkrét matekot komplex számokkal vagy lineáris algebrát meg egyáltalán nem...
Annyi hozzátennivalóm lenne, hogy a CDO-k és CDS-ekkel off the counter piacon kereskedtek amely teljes egészében szabályozatlan.
Amennyiben szabályozva lenne, hogy milyen feltételek alapján pakolják össze a CDO-kat akkor ez nem történhetne meg+a cds-ekre ugyanez igaz ha a szükséges felárakat és a biztosítás feltételei mik lennének.
Említsük meg, hogy ez egy utóbbi 10-15 évben a forrásbõségben felfutott piac. (sok megtakarítás a világ egyik végén és sok hiteligény a világ másik végén) Az autógyártás kezdetén símán elõfordulhatott, hogy szétesett a jármû menet közben (sõt ez még napjainkban is van hogy teljes sorozatokat hívnak vissza típushibák miatt) és nem azért mert hanyagok voltak a mérnökök tervezéskor (vagy egyszerûen a lehetséges probléma elõtérbe sem került), hanem mert a gyártás minõségét rohadtul nem felügyelte senki és a lényeg az volt hogy adott idõ alatt x jármûnek le kell jönnie a szalagról. Kerül amibe kerül. Aztán pár visszahívott sorozat után már szabályozva van az ipari gyártás is törvényi háttérrel.
A Pénzpiacokon ugyanerre van szükség. Megfelelõ szabályozókra.
Általános iskolába szerintem erõs lenne, de középiskolába már bõven beleférne egy alapvetõ gazdasági oktatás.
Egyébként ha jól tudom, azt semmi sem tiltja, hogy például egy osztályfõnöki órán ilyen témákat érintsen az osztályfõnök. Anno középiskolában (1992-1996) nálunk is volt olyan, hogy az osztályfõnök egy katolikus papot hívott be, akivel a vallásról, teológiáról lehetett beszélgetni (ez sem szerepel tantervben). Az adott tanártól függ, hogy ki mit tart fontosnak...
Ami viszont a másik felét illeti, azt nem az átlag embernek kell látnia, hogy egy gazdasági modell mûködik-e, avagy sem. Vannak erre hivatott szakemberek, akiknek az a dolguk, hogy az ilyesmi feltûnjön (megj. voltak ilyenek). Ahogy az autószerelõ is azért felel, hogy a kezei közül kiadott jármû ne essen szét két perc múlva, a pék pedig azért, hogy a kenyér ne legyen ehetetlen.
Ahhoz meg továbbra is úgy vélem, hogy elsõ sorban józanságra van szükség, hogy lássa, hogy az õ elõtte álló lehetõségek valósak-e vagy sem, tud-e élni velük, vagy kockázatot rejtenek magukban, amelyeket már nem éri meg felvállalni. Itt az emberi gyarlóság az, ami problémát okozhat.
Ha meg valakit érdekel a téma, az internet korában könnyedén találhat egy olyan embert / oldalt / fórumot, ahol szájbarágósan el tudják magyarázni mit és hogyan. Az önképzés/tanulás az élet része, ezt kell elsajátítani. :)
Ami a filmet illeti, abból a szempontból nagyon jó, hogy könnyen értelmezhetõen és jól illusztrálva mutatja meg azt, amit amúgy már sokan sok féle képen leírtak. De ha valaki értelmezni akarja, akkor úgy kell kezdenie, hogy angol nyelv megértése, legalább középfokon. :)
Sõt, a középiskolás hugom, aki a Schulek Frigyes Építõipari Szakközépiskolába jár, és építészmérnöknek készítik fel, tõle tudom, hogy még csak hírbõl sem ismeri a deriválást, integrálást.
Középiskolásnak miért is kéne? Én matek szakos voltam és utolsó évben valamikor tavasz elején volt róla szó, de ott sem sokat. Annyi volt, hogy egyetemen nekem nem volt új, csak máshogy vezették le.
Nem tanulnak semmi féle diszkrét matematikát, vagy analízist, csak hallomásból ismeri a komplex számokat.
Középiskolában komplex szám? BME gépészkaron 2. féléves matek anyag volt nekem úgy, hogy heti 8 matekom volt.
Az ikertesó építész. Két félév matekjuk volt het 4 órában. Vicc. Az építõmérnök az én idõmben asszem 4 félévig és heti 6 matekkal tolta (4 elõadás 2 gyakorlat).
Az én idõmben, a gimiben, addig el sem engedtek az érettségire, amíg ezekkel a dolgokkal nem voltál tisztába.
Mennyi idõs is vagy te? Mert a deviálás / integrálás nem gimis törzsanyag vagy alsó hangon 20 éve... Szerintem nincs is értelme, hogy az legyen. Valóban csökken a szint, de matek kapcsán tényleg semmi értelme az átlaggimisnek ilyet nyomi. Matek fakton és emelt szinten mehet.
Szevasz Hegi. Visszatértél?
Nekem sem annyi ideig tanították, még akkoriban. Ezek az oktatási körülmények napjainkra jellemzõek. Régebben jobb volt. De amikor én tanultam, már akkor is hetekig le ragadtunk a Pitagorasznál.
Sõt, a középiskolás hugom, aki a Schulek Frigyes Építõipari Szakközépiskolába jár, és építészmérnöknek készítik fel, tõle tudom, hogy még csak hírbõl sem ismeri a deriválást, integrálást. Nem tanulnak semmi féle diszkrét matematikát, vagy analízist, csak hallomásból ismeri a komplex számokat. Az én idõmben, a gimiben, addig el sem engedtek az érettségire, amíg ezekkel a dolgokkal nem voltál tisztába.
Sõt, mi még infó órán, olyan feladatokat kaptunk, hogy csináljunk programot, amely fraktált rajzol a képernyõre. Volt rá egy hét.
Ma meg már infó órán, 90% még a programozásról sem hall, meg említés szintjén sem. Ha mégis, max egy kis elavult 40 éves pascal, amiben, olyan program a feladat, kb hogy két szám bekérése, azok összeadása. És, ezen kell dolgozni egy hónapig.
Itt valami nagyon el van kurva ha pár év alatt ennyit vissza fejlõdtünk. :((((