Nemrég futottam bele ebbe a játékba és végig is játszottam. Egy kis beszámoló annak, aki idetéved és még nem játszott ezzel a kis gyöngyszemmel.
RPG műfajból nekem csak egy dolog számít, a feladatok megoldásainak változatossága. Azaz hogy dönthessek, megölöm a célpontot, rábeszélem, megfenyegetem, lefizetem, átverem, stb. Az ilyesmi elég ritka mostanában és marhára örültem, mikor rájöttem, hogy ebben a játékban vannak ilyen opciók.
Ami tetszett: - Döntések, amelyeknek hatása is van. - Sci-fi környezet - Választható oldalak - Fejlődési rendszer letisztult, nincs túlkomplikálva
Nincsenek lőfegyverek, illetve csak egy, de az elég hasznos, főként, ha skilleket is pakolunk rá szintlépéskor. Közelharcra tervezték, csövek, botok, rudak, stb (sci-fi, de mégiscsak egy börtönön közegben játszódik). A harc nem bonyolult, de hála az égnek nem H&S jellegű csapkodok, mint a vadbarom stílus. Van olyan ellenfél, amelyiket hiába ütöd szemből, nem sebződik, ilyenkor muszáj oldalba, vagy hátba támadnod inkább. Van védekezés, támadás, elugrás, meg még egy-két mozdulat, ez is letisztult, nem kell idétlen kombókat nyomatni.
Ezek a közelharci fegyverek fejleszthetőek, ehhez a megfelelő skilllel kell rendelkezned. Lehet alakítani a fegyver nyelét, fejét, a ruhádat erősítheted, stb. Vannak gránátok, csapdák, lehet fejleszteni a lopakodást, szóval többféle játékstílust is támogat. Lopakodva aknákat telepíthetsz, majd odacsalhatod az ellent, hogy jól felrobbanjon. Akit a mágia vagy annak a sci-fis megfelelője érdekel, az lehet technocrata vagy mi. Olyankor a varászlatok sci-fis megfelelőit lehet elsajátítani, de ez a fajta stílus mindig távol állt tőlem, szóval épp csak belekóstoltam.
Vannak kísérők is, nem egyedül kell bohóckodni. Minden RPG-s dolog megvan itt is : Kereskedők, tárgyak hasznosítása, eladás, vásárlás, karizma, stb, csak minden kevesebb, mint a nagyobb RPG-kben.
Ami negatívum: - Grafika 7-8 éves szint (bár engem nem érdekelt) - Mivel a marson játszódik, egyfelől egzotikus helyszín az első pár órában, de minden helyszín hasonlóan marsos. A vége felé kicsit már zavart. - A történet néhol közepes szint, de sokszor vannak hülyeségek benne. - Kicsit rövid. - több fegyver és öltözet lehetett volna.
Mivel kis cég csinálta, ezért elismerésre méltó, amit összehoztak. Szerencséjük, hogy a játék tele van döntés helyzetekkel és változatos feladat megoldásokkal. Ha ezek nincsenek, akkor csak egy sima közepes akció game lenne RPG elemekkel. Így viszont nagyon megszerettem, és számomra egy-két nagyobb nevet is lealázott.
Ennek kéne egy nagy kaliberű folytatás, mindent megszorozni 3-al, és akkor ütne egy nagyot. :P
Elkészült a magyarítása! Végre lehet nyomatni!
Egyértelmûen nem AAA kategória. Kisebb fejlesztõcsapat csinálta, gondolom kevés pénzbõl. Igazából a játék minden pontjában tudnék gyengeségeket találni. A harc se túl kidolgozott, a sztori is imitt-amott kicsit összecsapott, a társakkal való interakció is eléggé le van butítva (a románc szál pl. egy rossz vicc), a szinkronhangok se éppen A kategóriásak, grafikailag sincs a toppon, de ettõl függetlenül nekem valahogy mégis bejött :D Nem nagyon jöttek ki RPG játékok mostanában és ahogy te írtad, tényleg jó egynek ilyen ínséges idõkben.
Egy tipikus light RPG. Minden benne van ahhoz hogy RPG-nek hivjuk, de igazi mélység nincs benne. Nincs választható és testre szabható karakter, minden olyan limitált. A környezet hihetetlenül egyhangú, kb 4-5 féle arcból áll az összes npc. Tényleg egynek jó az ínséges idõkben.
Fejlõdés van benne, inventory van benne, döntések vannak benne. Ez számomra RPG. Vagy minek kéne még benne lennie, hogy RPG legyen és ne akció-kalnd játék RPG elemekkel?
RPG-hez képest elég rövid :) Mondjuk 1x még tuti végigjátszom, mert vannak olyan részek a játékban, ahol elágazik a történet különbözõ választási lehetõségek miatt, meg ugye mégiscsak RPG-rõl van szó, aminek még a kisebb döntéseknek köszönhetõen is nagy az újrajátszási faktora.
Ez a játék tényleg ennyire nehéz, vagy csak én vagyok a béna? Medium nehézségen is annyit szívok, mint a torkosborz, de szégyenlem azért easy-re rakni :D (már ha egyáltalán lehet változtatni megkezdett játéknál).
Tegnap nem is játszottam mással, csak ezzel a játékkal. Eléggé beszippantott. Még az elején tartok.
Mivel nem egy nagy fejlesztõcsapatról van szó, nem voltak túl nagyok az elvárásaim és eddig kellemesen csalódtam. Nagyon élvezem eddig. Jobban szeretem, hogy ha egy RPG-ben nem kötött a karakter, de ettõl függetlenül eddig bejön.
Na én is nekikezdtem. Egy korábbi játéka a Spiders-nek, a Grey Matter nagyon tetszett és trailer alapján ez is felkeltette az érdeklõdésem. Nem rossz, taps jár érte, mert egy kis fejlesztõ brigádtól ez nagyon szép teljesítmény. A sztori rendben van eddig, a játékmenet és a harc nekem bejött, bár tényleg nem sokat kell csinálni, csak gurulgatni ide-oda és nyomogatni az egérgombot. Buggal nem találkoztam még. Kellemes szerepjáték elemekkel gazdagított cyberpunk feeling a Marson. Nem mindenkinek fog nyilván bejönni, leginkább réteg játékosoknak szól, akik szeretik, értékelik és támogatják a kisebb fejlesztõket.
Az hogy tetszik, túlzás, de egynek jó az inséges idõben:) Sajnos a harc eléggé leegyszerûsített, egy támadás gomb, egy védés gomb és gurulás jobbra-balra.
Egész szórakoztató játék, bár kicsit olyan mintha 3-4 éve kész lenne és most adták ki, de egész jó. Fejleszthetõ karakter, fejleszthetõ fegyverek, hangulatos Mars környezet. Kicsit Red Faction jellegû, szerepjáték elemekkel.
Még mindik érdekesnek tünik. Steamrõl már tölthetõ a játék.
Gameplay
Érdekesnek ígérkezik. Nagyobb hype kéne a játéknak, mert alig lehet hallani róla és így sajnos nem lesz túl sikeres, akár jó lesz, akár nem.
@mike01010101 Akkor nem ugyanazokkal a játékokkal játszottunk idén.
(HW Insider) A PS3, Xbox 360 és PC platformokra érkezõ Mars akció-szerepjáték fejlesztését fel kellett függesztenie a francia Spiders stúdiónak. Jehanne Rousseau, a cég dolgozója az elmúlt év lehangoló pénzügyi helyzetét nevezte meg döntésük okának. Elfogyott a pénzük. Gyorsan kicsi játékot készítenek el, amelyet Xbox Live, PSN, és PC-re adnak majd ki idén. Feltehetõen a Galaxy, Milky Way, vagy a Twix játékok egyike lesz.
Újabb információk láttak napvilágot a Spider Games által fejlesztett Marsról, amely valamikor a következõ esztendõ végén fog megjelenni PC-re és PS3-ra.
A bejelentéskor nagyon keveset lehetett tudni a Spider Games játékáról, ám ma újabb információkkal szolgáltak. A fejlesztõk egyik embere, Jehanne Rosseau elárulta, hogy az elõzetes infókkal ellentétben Xbox 360-ra nem szeretnék megjelentetni a játékot, csak PC-re és Playstation 3-ra. Szerinte nagyon nehéz mindkét konzolra egydõben fejleszteni, mert nagyon eltérõ a felépítések, de próbálnak megbírkózni a feladattal. Azt is megtudtuk, hogy leginkább híres írók mûvei ihlették a Spider Games munkatársait. A játékban két fõ történeti szál lesz, s két választható karakter, akiket késõbb teljesen személyre szabhatunk. A fejlesztõk jelenleg egy kiadó jelentkezésére várnak, aki hajlandó lenne foglalkozni a játékukkal, s valamikor 2010 szeptembere körül már meg is szeretnék jelentetni.
hát jah...amugy ennek nemrossz a grafikája, ha hozzácsapunk 1 HUD-ot, meg mozgás közben látjuk majd akkor szerintem korrekt. sõt, legalább bevállalják az ilyen képeket a fejlesztõk, nem az van hogy mutatnak 1-2 szétphotoshoppolt képet...
A Mars egy pusztulás szélén álló világban játszódik, ahol a fõhõs a vörös bolygón veszi fel a harcot az ellenfeleivel, keverve az akciót a szerepjátékkal. A történet szerint a Mars egy elpusztult világ, ahol a fõhõs különbözõ lényekbe botlik, akikkel felveszi a harcot. A játék különlegessége az, hogy keverik az akció elemeket a szerepjátékok jellemzõivel, s így egy teljesen új játékstílust kapunk. A fejlesztõk elmondása alapján több, egyedi karakter közül is választhatunk majd, akik mind teljesen más játékstílust igényelnek. Alapjában véve egy sci-fi játékról beszélünk, amely PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra fog megjelenni, egyelõre ismeretlen idõpontban. A bejelentés mellé néhány képet is mellékeltek, amelyeket megtalálhattok a galériánkban.