Ez elég érdekes, de a hiba vszeg az ön készülékében lesz. Nálam városon kívül is lehet látni, távolsági nélkül is. Kb, mint igaziból. :) Igaz, én mindig valós idő szerint tolom, csak akkor megyek sötétben, amikor kint is az van...
Sziasztok! Szeretném a segítségetek kérni! Az lenne a kérdésem, hogy mitől függ az, hogy mennyit lehet látni éjszaka az omsiba? Egy-két pályán amint sötét lesz, szinte semmit sem lehet látni (jobb esetben csak egy két pálya részen). Nem csak nyomasztó, de nevetséges is, hogy egy város közepén pl Hamburg (Mönckebergstraße) még refivel is alig látni valamit, egyebekben pl Rheinhausen pálya esetébe meg semmit se. Tök jó, hogy van éjszakai járat, de így használhatatlanok arról nem is beszélve, ha egy járaton vagy és úgy sötétedik rád, akkor elég kellemetlen is. Szerintetek mitől függ ez? Beállítás, a gépem fos esetleg, vagy csak amolyan omsi sajátosság, vagy a készítők egyszerűen nem fordítottak rá figyelmet? Ha ez ügyben tud nekem valaki segíteni azt nagyon megköszönöm! Próbáltam utána járni, más is megvette ezeket az addon-okat de sehol se találtam olyant, hogy valaki emiatt panaszkodott volna vagy tapasztalta ezeket a problémákat. Vagy csak mindenki nappali üzemmódban használja az omsit?
Mercedes Citaro (MB_O530_G) busz nem engedi előremenetbe tenni a váltót! Hiába nyomkodom a műszerfalon, egyszerűen nem hajlandó benyomódni a gomb! Szeretném használni, de sajnos "nem engedi magát"... Szerintetek mitől nem megy a váltó?
Itt a progi. Egyébként a Maps és Vehicles mappában, ha mindent kiválasztasz és a jobb klikkes menü Tulajdonságoknál kiveszed a pipát/dobozt a Rejtett opció mellől, elvileg mindnek meg kell jelennie a játékban. A progi ugyanis annyit csinál, hogy ezt a pipát állítgatja, mivel az OMSI nem látja a rejtett mappákat.
Na ja, itt annyira halott már a közösség, hogy erről a kiegészítőről fogalmam sem volt, hogy egyáltalán létezik. :D Így már valóban működik a citaro is. Thx.
Üdv mindenkinek ! Ilyen esős időben,unalomból készítettem egy MAN Lions Coach-ra, egy papagájcsíkos Volánbusz festést. Bár ilyen sose volt a való életben Man buszon. Így játékbeli változatra készítettem egyet.
Nem tudom, foglalkozik e még valaki a friss modokkal. De én most segítséget kérek, hátha... Kijött a Citaro V5. Nálam szarul jelenik meg. Kis utánaolvasás után kiderült, hogy kell hozzá a Ruhr Solarisa. Oké, ezt felraktam, ami működik is. De a Citaro V5 továbbra sem megy, illetve a Solarishoz készült sound mod buszai sem töltenek be. Melyik update kéne? Mert gondolom több is jött már a Ruhr-hoz (volt két update file is, de hiába raktam fel azokat is). A pálya nem mozgat, csak a busz kéne.
Sziasztok! Valakinek megvan az a program, amivel kilehet valasztani, hogy az oksi betoltesekor mely palyakat, buszokat toltse be? Sajnos tegnap ota az 59 palyabol csak 6ot lat a jatek, buszoknal detto.. valakinek van barmi otlete? Ujratelepites megvolt mar, de nem hasznalt!:(
Csak simán az utolsó résztől (jelen esetben: 4: Oberdeck hinten Mitte) kimásolod, majd beilleszted még egyszer és a számot átírod. (jelenleg 4-ről 5-re). Így bekerül a kamerák közé, utána lehet az értékekkel variálni. Majd az F2 után a jobbra / balra nyilakat nyomogatva meg fog jelenni az új nézet. Utoljára szerkesztette: Edmond14, 2019.04.27. 12:48:22
Ahogy kem001 is írja, neked kell kipróbálgatni a megfelelő számokat. Javaslom, hogy egyszerre mindig egy számot írj át, majd utána nézd meg a játékban, hogy mi változott. Így talán könnyebb lehet megtalálni azokat az értékeket, amelyeket módosítanod kell a kívánt pozíció eléréséhez.
Saját magadnak kell bekalibrálnod hozzá. Csak egy tanácsot tudok adni: Mielőtt beállítod az Inputs mappában lévő gamectrler.cfg tartalmát töröld ki teljesen.
Értem. A Passagiersichten megtaláltam, de honnan nyerem ki az adatokat a fotó alapján látó szög adatait,amit be kell másolni ? PLusz milyen gombhoz társítható?.
Egy kérdésem lenne felétek, hogy megoldható-e a buszban az hogy utastér nézet is legyen ? Amit vezetés közben is lehet használni. Mellékelek egy képet,milyen szögből gondoltam.
Utoljára szerkesztette: Gonosz Ördög, 2019.04.24. 15:13:08
Sziasztok. Megvettem a Ikarus 250 Dlcét és gondjaim vannak a busz beinditásával. Tudom hogy baloldalt kell kinyitni az egyik kis ajtót és ott egy gombot kell megnyomni. De nem tudom úgy állitani a kamerát hogy lássam a gombot. Van rá mod hogy vizszintesen lehet vinni a kamerát a busz forgatáson kivül? Pont azt a részt nem látom ahol van a gomb. Köszönöm.
Az, hogy nem választasz menetrendet vagy egyáltalán nincs menetrend a pályán, két külön dolog.
Tudtommal én sose töltök be menetrendet, de ennek ellenére észre se vesznek az utasok! Nekem a sima 2013-as (fájlban írja ezt) Delpest.hof van meg. Ha esetleg nem rendelkeznék jó verzióval, akkor honnan tölthetnék le egy menetrend nélkül is működő verziót? Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2019.04.10. 17:29:53
Nem tudom hogy mit csinálok rosszul már a "kezdetektől fogva", de a Délpest mapon hiába állítom be a kijelzőt, a megállókban lévő utasok úgy veszik mintha ott se lennék! Mi kell ahhoz hogy az Óbuda maphoz hasonlóan tudomásul vegyék létezésemet?
Nem hiszem, hogy jönne bármi nagy innováció az OMSI-hoz. Na nem mint ha a LOTUS-hoz olyan eget rengető patch-ek jönnének, a futása annak se lesz már jobb (igaz legalább szebb a grafikája). De pár év, és kijön a buszos modul a LOTUS-hoz, akkor meg aztán pláne felesleges lesz az OMSI-hoz elkezdeni valamit, vagy valami nagyszabású dolgot befejezni...
Szerintem ahogy közeledik a LOTUS, egyre inkább halnak el az OMSI-s projektek. Valami nagy innováció kéne ide, hogy meginduljon a munka a magyar közösségben és be legyenek fejezve a készülő projektek.
Láttam 2 évvel ezelőtti videót a 85ös busz-ról, illetve láttam hogy készül 244-es autóbusz. Ezekről mit tudtok? Él még a projekt?
A sketchup által közölt adatokra én nem sokat adnék. Belnderben vagy más normális modellező programban nézzél rá a material beállításokra, hátha az megoldja a problémát.
Köszi, akkor ezzel próbálkozok majd. Azt az alfás tag-et a spline creator adta hozzá egyébként, én nem tudom, hogy milyen textúrát használtam, ilyen szinten sajnos (még) nem értek hozzá. Viszont a SketchUp-ban átnéztem a material beállításokat és semmi hasznosat nem láttam. Lehet, hogy konvertáláskor a Blenderben is még kell állítgatni?
Pitoras egy lengyel pályaépítő, Poznań és Nowe Piekary pályák köthetők a nevéhez. Esélyes, hogy a felsoroltak valamelyikében megtalálod, amiket keresel.
A MÁV-osok megoldódtak, az "ékezetezés" volt a gond. Viszont a MichauSto-ban nekem nincs Tram mappa, az a Pitoras meg ötletem sincs, hogy mi lehet. Nem tudnád ezeket esetleg feltölteni valahova?
Pedig más elvileg nem kellhet neki (a sima Óbuda persze). A MichauSto tudtommal a Nowe-ben van, a MÁV-os pedig a Börzsönyben (lehet az a baja hogy MÁV, nem MAV a mappa, lehet az egyik volt kiadva a Börzsönnyel, de a másik név van a letölthető AI pack-ban).
Üdv! Megjött a kedvem a retrózáshoz, letöltöttem az Óbuda 1969-et, viszont ezeket a spline-okat és objektumokat hiányolja: Splines\MichauSto\Tram\1435_SzynyBruk1.sli Splines\MichauSto\Tram\1435_SzynyPodklady1.sli Splines\MichauSto\Tram\LinaNosna.sli Splines\MichauSto\Tram\PrzewodJezdny.sli
Telepítve van a Nawe Piekary és a MÁV AI Pack is, nem tudom, hogy mit hiányolhat még. Valakinek van tippje?
Olyat okozhat objektumoknál a material rossz beállítása, hogy fényes, vagy sötétben is világít. Ehhez modellező szoftverben kell a material-ban állítani a diffuse meg egyéb értékeket.
Spline-oknál nem tudom, mi okozhat ilyet, bár én sose használtam spline-nál alfás képet (OMSI 1-ben nem lehetett, a 2-ben meg elég keveset építkeztem).
@atiwrc, @Ikarusfan, Köszönöm a tippeket, most már csak az a problémám, hogy hiába használom ugyanazt a fájlt az object és a spline textúrájához, a spline sokkal világosabb lesz. Arra tippelek, hogy a [matl_alpha] tag miatt. Azzal kéne csinálnom valamit, vagy teljesen más okozza ezt?
Szerencsére manapság egyre több ember vet fátylat arra, ami volt, én előlegezi meg a bizalmat számomra. Van nálam pár kiadatlan projekt, amin ha van időm, dolgozom. Az eredményt átdobom a fő készítőnek, ha jó, jó, ha nem, kezdem elölről.
@CCV: Először is, ha nem tudnál róla, a BPO-370 le lett szedve a netről. Amire pedig én gondoltam, az egy publikus e-mail cím. Nem szoktam nézegetni a profilod, hogy mikor vagy belépve és mikor nem, meg egyébként sem fórumon fogok engedélyt kérni bármire is.
@Úgy Általánosságban: Szerencsére én pont elmondhatom magamról, hogy értem az OMSI szkriptnyelvét, így ha netán valakinek szkriptbeli gondjai vannak, akkor dobjon egy üzenetet.
Szerintem senki se nulláról írja a scripteket. Mindenki alapul vesz egy már kiadott buszt, és azt alakítja (a scripteket) úgy, hogy megfeleljen. Ha mást nem az alap német buszokból indul ki mindenki (elektronika, motor, stb). Szóval nem, attól hogy valaki össze tud rakni egy buszt, és az még jól is közelíti a valóságot, még nem biztos, hogy egy tök más váltót meg tudna csinálni hozzá a készítő. Én legalább is nem tudok ennyire belenyúlni a scriptekbe, hiába a faros közelíti a valóságot, vagy részleteiben a GVM...stb.
Ezt értem, de aki egy kézi váltót meg tud csinálni egy busz készítésekor, annak nem hiszem, hogy különösebb gondot okozna egy automatát is betenni (talán az automata egyszerűbb is, mert a fokozatokat a gép pakolja, nem kell a kuplungolást megírni, de ezt nem látom át). Vagy rosszul gondolom?
Ne essünk át a ló másik oldalára, nem pár sor berakni egy tök más váltót.
A script rendszer úgy működik, hogy az egész alkot egy egészt, ezért hiába vannak szétszedve külön fájlokba a dolgok, akkor is "kommunikálnak" egymással. Márpedig nem minden buszban van ugyanúgy lescriptelve a váltó, motor, így ami váltó az egyikben jó, nem biztos hogy a másikban is (de kapásból a main script fájl se ugyanaz marad egy automatában, mint egy mechanikus váltósban).
Értelek, igazad van, legyen ilyen benne kézi váltó, nem azt mondom, hogy le kell butítani az OMSI-t. Csak azt, hogy meg kéne hagyni a lehetőséget, hogy az is játszhasson ezekkel a buszokkal (automata váltósan), aki nem szeretne szenvedni a kézi váltóval. Csináltam már kisebb scriptelést, nem nagy dolog berakni automata váltót, csak nekem nem minden busznál működött, ezt máig sem értem, miért, pedig mindent ugyanúgy csináltam...
Vedd az én esetemet, tudok vezetni kézis buszt, de nagyon kényelmetlennek tartom, és ha csak kikapcsolódásként vezetnék, biztos nem azt választanám. Itt a lehetőségekről van szó, hogy megadja-e a készítő azt, ami neki csak pár sor, mégis nagyban javíthatná a játékélményt. De mégsem teszik meg, ez pedig nagy kár.
A 4GB patch nem sokat ér, még pedig azért, mert ugye össz-vissz annyit csinál, hogy belemókol a programkódba, hogy több memóriát tudjon használni. Ami szép dolog, csak nem az a baj az OMSI-nál hogy kevés a memória, hanem hogy úgy optimalizálatlan ahogy van, és tök mindegy mennyi RAM-ot tolsz mögé, akkor is attól fog függeni a futás, milyen "erős" egy magja a processzorodnak.
A váltóról annyit, hogy szerintem ez nem egy kis arcade játék, mint a bus simulator 20xx, meg a többi EVM szintű játék. Ez egy szimulátor (ami tudtommal arról szól, hogy minél jobban közelítse a valóságot, nem arról hogy pl. egy ovis is el tudjon vezetni bármit) - ha egy busz a valóságban sose készült automata váltóval (azért pl. egy ifa motoros 211-et elég fura is lenne vonyító ZF-el elképzelni pl.), akkor szerintem pont annyira "bűn" olyat tenni bele, mint egy helyközis/távolsági buszba futárt, meg BKV-s buszba emkét. Ha valaki komolyan gondolja a buszkészítést, én úgy gondolom nem ferdít ekkorát a valóságon. Egy szimulátor tudtommal arról szól (egy rendes), hogy próbálja lekövetni a valóságot amennyire lehet.
Ikarusfan: "... hülyébbnél hülyébb módosítások (világ életében manuális váltós buszba automata, erősített motor ..."
- Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy sokan elfelejtik, hogy az OMSI egy játék, és nem a valóság. Ezt már sokszor olvastam, de nem tudom, kinek és miért fáj, hogy egy olyan buszba automata váltó-scriptet írnak, ami a valóságban kézi váltós. Nekem pl. nagyon kényelmetlen kuplungolni és váltani, az automata kuplungossal már elvagyok, de az csak félmegoldás. Érted...
Nagyon sajnálom, mert szeretnék pl. egy Ikarus 256-tal vagy Ikarus E95-tel játszani, azt hiszem, ezek pont kéziesek, és mivel teszteléskor folyton lefulladtak, nem szórakozok már velük. Pedig mint busz, nagyon tetszenek, szeretném vezetni őket, de ez a valósághoz ragaszkodás lehetetlenné teszi ezt.
Szerintem kéne minden kézi váltós buszból automatát is csinálni, aztán majd a játékos eldönti, hogy valóságosan vagy játélménnyel szeretne-e játszani vele. Így megadná a választás szabadságát a készítő, nem kötelezne kézi váltóra azt, aki azt nem szereti. Sokan vannak, akik csak egy fél órát szeretnének vezetgetni munka utáni kikapcsolódásként, nem pedig 5 percig molyolni, mire egyáltalán elindul a busz... Utoljára szerkesztette: regelek5, 2019.03.13. 11:20:16
Igen, az a 4 GB patch volt. Akkor mindegy, legalább tudom, hogy nem én szúrtam el, tényleg nem sokat számít, hogy felraktam. :o)
Köszönöm, akkor ez is gond lehet nálam, mert igaz, hogy 4 magos i7-es, de csak 2.67 (2.79) GHz a magonkénti órajele.
Más: ez a 32-64 bites dolog mennyire igaz? Ugye az OMSI 2 32 bites, ezért raktam fel egy programot, itt a fórumban ajánlotta valaki, hogy 32 bitesből 64 biteset csinál (nem tudom, hogy végül ténylegesen csinált-e valamit a program), de nem változott semmi az OMSI 2 esetén. Valakinek ez bevált?
Inkább ne innen üzengess a régi készítőknek, van n+1 felület, ahol megpróbálhattál volna elérni, de meg sem próbáltad. Innentől nem tudok ehhez mit hozzátenni, attól még, hogy nem vagyok aktív, bármilyen hihetetlen, de olvasom ezt a fórumot is.
(rendkívül elkeserítő, hogy hova jutott ez a "közösség", a kezdetekhez képest) Utoljára szerkesztette: ccv520, 2019.03.13. 09:42:03
De, annak hogy senki sem akar veled közösködni igenis személyes okai vannak, törődj bele, de ezt ne hozd fel példának. Egyébként is, elég sok busz készült kooperációban, főleg mert elég kevés ember ért mindenhez, legalább is az OMSI-ban. Viszont scriptet csinálni ebbe a csuda jól megírt játékban elég kínkeserves, és ahhoz tényleg kevés ember ért (Nemezán kívül nem tudom, 3-4 ember maximum, szerintem). És ezek az emberek meg marhára nem az OMSI-val foglalkoznak éjjel nappal, sőt többségük elég régóta nem foglalkozik vele.
Az újak meg egy RAL kód helyes festést sem képesek összehozni, gyanítom egy Hello World-öt se tudnának megírni nem hogy egy scripten változtatni. Most akkor kérdem én, ki fogja tökéletesíteni a scripteket?
Meg ez is, hogy mi maradt félkész. Örülök, hogy jobban tudod, az eredeti készítőknek mik voltak az elképzelései. Nyilván nem tudok CptDave meg a többiek nevében szólni, de a 280-ashoz annyit hozzátennék, hogy igen, az marhára nincs kész (GVM fülkéje van még mindig, utastér alap ruszki), a hangjai se tökéletesek (bár amik más buszokhoz kijöttek...), a script se tökéletes, lásd 1-es váltó fokozat. És én így nem akarom kiadni (épp elég hiszti volt nekem az, amit lenyomtak az óvodatöltelékek, hogy nincs menetrend Óbudán, pedig leírtam kismillió helyen). És nem, kerek perec leírom, nem fogom odaadni neked, személyes okokból, nem másból. Vagy akad valaki más, akinek van kedve befejezni, és egy fakocka sketch up-os modellezésén kívül többre is képes, vagy így járt a busz.
Ez meg hogy téged nem zavar mit kókányolnak... Hát nézd, nem akarom elvitatni a futáros érdemeidet, de az egy kezelőszerv. Túl sok mindent nem lehet rajta elrontani, max rossz helyre rakni vagy olyan buszba amiben sose volt. Marhára nem ugyanaz, mint amikor csinál az ember egy pályát, majd jön a sok ki ha én nem jóska és elkezd belehányni random spline-okat, hogy de jó, majdnem kész egy vonal már. Meg nem egy busz, amit kiad az ember, majd jönnek rá a hülyébbnél hülyébb módosítások (világ életében manuális váltós buszba automata, erősített motor, ocsmány, bazári átfestések tömkelege). Engem speciel zavar ha valamin sokat dolgozok, majd mindenféle gányolásokat kezdenek el csinálni. Csinálja a négy fal között magának, nem érdekel, de ne küldözgesse már meg ne mutogasson már képeket arról hogy de rohadt ügyes hogy képes volt lerakni egy zebrát a bogdáni útra és hogy mennyire kész lett ettől a buszvégállomás...stb.
A kiegészítős szösszenetedre nehéz mit mondani. Szerintem boldog boldogtalan tudja, hogy CCV csinálta az alap 260-ast, annak ott a bus fájlja, láthatod kik dolgoztak rajta. Képzeld, SG-n is szokta olvasni az üzeneteit, de mivel úgy rémlik egyet se kapott tőled, így kénytelen vagyok feltételezni hogy meg se próbáltad. Így könnyű hogy nem is írsz senkinek, aztán jössz azzal hogy de nem is elérhető. Persze, nyilván nem elérhető, ha azonnal válaszolt itt SG-n is, miután kiadtátok azt a csodát...
Igen, igazad van, nagyon sok ilyen van, aláírom. Én itt inkább arra gondolok, hogy teszemazt kidobom ide a fórumba, hogy ha valakinek van egy fasza modellje, örömmel segítek szkriptet rakni alá, az égvilágon senki nem fog jelentkezni. És nem feltétlen a személyem miatt. És ugyanez fordítva. Van egy fasza modellem, kéne alá szkript. Mindenki homokba dugott fejjel várja, hogy mi lesz.
A fő témája a hozzászólásomnak viszont az elfeledett kiegészítők.. Itt van az ARC, pár dolgot kell rajta javítani, szinte bárki, aki egy kicsit is ért hozzá, meg tudná csinálni. Ott a te 280-asod, állításod szerint csak modell ügyi dolgok vannak hátra, olyan, amit szintén pl. én is össze tudnék rakni. Ott van JXBELL 415/435 párosa, a jelenleg kint lévő kiegészítőkből simán be lehetne fejezni. És még sok minden más. És bár utóbbi talán ebbe a kategóriába nem tartozik bele, de ezek pontosan olyan dolgok, amiket ki lehetne dobni úgy, hogy tessék itt van, nincs kész de én már nem foglalkozom vele, aki akarja, javítgassa kifele.
A másik, hogy mégis kit érdekel, hogy a Bányai Marcika meg a többi kisfiú mit gányol egy kiegészítővel? Te dolgod? Dehogyis. Te összeraktál valamit, amire büszke lehetsz, aki játszik vele, játszik vele, aki javítja, javítja, aki gányolja, gányolja. Kit érdekel.. Legyen megemlítve, hogy a te munkádat használta fel de neked semmi közöd hozzá, és onnantól már senki nem rád fog reflektálni. Egyébként én is láttam a FUTÁRomat belegányolva ebbe, meg abba... bánom is én. Én elmondom róla a véleményem, aztán az, hogy kinek küldözgeti e-mailben, hidegen hagy.
A régebbi kiegészítők készítőinek meg innen üzenném, ha elérhetetlenek -mert ugye semmi elérhetőséget nem tesznek az olvasselbe-, akkor ne csodálkozzanak hogy valaki modolja a cuccukat és nem kér hozzá engedélyt. (Lásd BPO370) Utoljára szerkesztette: Peti134, 2019.03.13. 02:24:04
Én is a street view-t szoktam használni, illetve ha valami olyanról kéne kép, amiről nem lehet csinálni (pl, mert 40 éve nem is létezik az épület és nincs fotó, vagy úgy se számít mennyire pontos), akkor előcsapom a textures.com-ot, és letöltök onnan pár fotót. Elnézve pár pályát nem én vagyok az egyetlen, aki az út, járda, ház texteket onnan csinálja.
@Peti Az OMSI-hoz van SDK. Igaz csak a pályaépítés alapjait mutatja be, de van. Az hogy egyeseknek büdös az angol vagy a google fordító használata, és képtelen egy spline-t lerakni jól, az nem a mi hibánk (khm, örs vezér tere khm).
Szerintem alapból az újaknak a felfogásával van a baj. Nekem ha nem megy valami, utánanézek, próbálgatom, és ha nagyon kiidegel, akkor kérdezősködök. Nem úgy, hogy kijön egy hiba és egyből picsogok a fórumokon hogy ez de xar, ez most mi. Itt meg mi megy, egy festést képtelenek sokan bemásolni, ennyire nem futja a számítógép ismeretük (vagy hogy megnyissák a logfile-t és megnézzék mi a hiba, mi hiányzik). Így nem lehet semmilyen számítógépes programhoz cuccokat csinálni. Meg amikor jönnek azzal hogy de hogy kell modellezni, magyarázzuk el röviden. Van kismillió tutorial a neten, a profik is évek alatt jöttek bele, pont mi fogjuk a tutit leírni. Aztán ha elmondjuk hogy kezdjen el ismerkedni a programmal, kisebb dolgokat csinálni, és ne nagyot, egyből jön hogy de szemetek vagyunk.
Ha valaki értelmes kérdéssel jött, nem rémlik hogy elhajtotta volna bárki. Nem, az nem értelmes kérdés, amikor valami full n00b hozzá nem értő elkezd kérdezősködni hogy lehet futárt berakni merazneki annyira teccik. Az se hogy nem tud modellezni, de amúgy hogy kell 4 ajtós buszból 2 ajtósat csinálni meg tudom is én.
Értem. És a proci mennyit számít? Bár úgy olvastam, minden gépen meg-megakad az OMSI 2, ez így van? Nem tudom, mit kéne tennem, szeretném, hogy folyamatosabb legyen. Memória és videókártya szerintem nem gond, ezek elég jók, de a winchester és a processzor kevés lehet.
Van, én is arról használom. Nagy csodát ne várj tőle. Csempék közötti betöltési sebesség fog nőni csak valamennyire, illetve kicsivel a játék betöltése.
Ha van rá lehetőséged fotómasina elő és ellátogatni a helyszínre 2-3 ezer fotót lőni. Ha nincs rá lehetőséged odajutni, engem sokszor a google streerview segített ki, Photshopos utómunkával elég jó textúrákat lehetett kihozni belőle olyan helyeken ahol nem kell 2048x2048-as textúránál nagyobb felbontás....
Sziasztok! Kicsit műszakibb kérdésem lenne: ha SSD-t veszek a gépembe, és arra rakom az OMSI 2-t, jobban fog menni? És mennyivel? Ezek a játék közbeni pálya-töltögetések zavarnak, amik gondolom másnál is előfordulnak, nos, ezek megszűnnek egy gyorsabb, SSD-meghajtótól? Van valakinek tapasztalata erről?
Üdv! Bocsánat, hogy megszakítom az érveléseket :) Végre valahára elkezdtem saját objektekkel pályát csinálni, de a textúráim finoman szólva is undorítóak (pont témába is vég ez, ahogy nézem). A kérdésem igazából az lenne, hogy mi a legjobb forrás textúrákhoz a Google képkeresésen kívül, de szívesen veszek bármilyen kezdő tanácsot ezzel kapcsolatban. :)
Legnagyobb baj sajnos az, hogy mindenki belekezd mindenbe, aztán csodálkozunk, hogy semmiből nem lesz semmi. Meg a rengeteg BKV/BKK projekten kívül más amúgy se érdekli nagyon a közösséget, így mi értelme lenne kiadni bármit is?
Olyat semmiképpen nem érdemes reklámozni, ami aztán sosem lát napvilágot. Rengeteg olyan embernek okozol csalódást akivel egy szót sem beszéltél soha... A minőségi munkákról pedig annyit, hogy a megfelelő leírások/útmutatók híján a magyar omsi fejlesztői tábor egésze hibás az igénytelen munkák miatt... ha segítenénk vagy kiegészítenénk a másikat a munkájának leszólása helyett, akkor egészen máshol tartanánk.
Én most magamat hoznám példának: itt vagyok én, nyomom a szkriptelést, animálok, stb, egy olyan emberrel, aki tud modellezni, plusz egy olyannal aki vágja a hangokat, máris lenne egy komplett csapat, ami a személyemtől függetlenül - mivel itt csak a kódolásomról van szó-, tudna korrekt munkát kiadni a kezéből..
Vagy például van pár projekt, amit nem lenne bonyolult kiadhatóvá pofozni, gondolok itt az ARC 134 re, vagy a CityBus 280 BKV módosítására de akár beszélgethetünk itt JXBELL 415/435 buszairól is... Pontosan tudom hol tartanak ezek a projektek, az ARC-t például 2 nap alatt be tudnám én egyedül fejezni. De ugye engem pl. megismertetek úgy, ahogy, az pedig kicsit sem érdekel titeket, hogy egy normális csapatban a kódjaim mennyit érnének.
De hát a magyar egy ilyen nép, gyűlülködünk, szarunk az egészre és inkább elteszünk mindent porosodni a fiókba. Utoljára szerkesztette: Peti134, 2019.03.10. 20:11:56
beraktam favba, innentől aki személyeskedik az repül
Nézd, én azért szoktam elkezdeni valamit, mert az nincsen a játékhoz, és én szeretném hogy legyen. Mert élvezem (általában) a pályaépítést, és jó érzés viszont látni a játékban azt amit csináltam. És ezeket meg szoktam osztani a barátaimmal is (szerintem vagy egy tucat ember van akinél ez vagy az a projektem ott volt bőven a kiadás előtt).
De marhára nem ezért a közösségért csinálom azt amit. Ha eljut a projekt arra a szintre hogy azt ki akarom adni (mert kész van, vagy mert már tényleg nem akarom húzni az emberek agyát, pedig tudom sose fogom befejezni, lásd retro Óbuda, faros, GVM), akkor kiadom. Ha nem üti meg azt a szintet amit szerintem a cuccaim amúgy megütnek, és nincs kedvem folytatni, kiírom hogy nem lesz kiadva és hagyom (lásd 735-ös volán pálya). Örülök hogy ha az embereknek (a normálisaknak) tetszik amit kiadok, jól esik, de ettől még nem érdekel a közösség véleménye. És nem, nem érdekel ha valaki ezen behisztizik. Ha nem tetszik, tessék, lehet csinálni magadnak cuccokat. Én évek alatt jöttem bele, megteheted te is, ingyen van.
Nézz már végig a FB csoportokban vagy itt. Itt az is megüti a mércét ha ráhányok egy RGB kék színt egy buszra és kiírom hogy futár. Ennek a közösségnek teljesen felesleges minőségi kiegészítőket csinálni, mert nincs rá igény. Bármi ami BKK meg futár, arra tapsikolnak vaktában (tisztelet a kivételnek). Szóval nem, marhára nem érzem se én, se más rosszul magunkat, ha nem adunk ki valamit félkészen, hogy utána ez a csürhe elkezdjen taknyolni rajta.
Ha én hónapokig, évekig dolgozom valamit, akkor az vagy legyen olyan is (én fejezem be, én adom ki), vagy ne legyen sehogy kiadva. De az nekem nem hiányzik (és másnak se) hogy amit mi igényesen kidolgozunk de nem tudunk befejezni, azt kiadjuk félkészen, és utána bele van kókányolva. Ha én fél napokat hülyülök el egy nagykörúti épülettel, hogy ne legyen tele fákkal a textúrája, legyen erkélye...stb, akkor igenis szúrja a szememet, ha más teleszórja a pályámat német alap házakkal vagy elnagyolt ronda paintes textúrájú házakkal.
Készítőnek saját joga eldönteni, hogy mit ad ki és mit nem, ezért nem vonhatod felelősségre őket. Ha meg félkészen kerül kiadásra, akkor meg abból menne a folyamatos nyavalygás, hogy jajj miért hiányzik ez meg az belőle. Plusz szinte alig van olyan ember, aki értene is hozzá, hogy befejezze, mert mindenhol csak szinte a gányolások mennek.
Sziasztok! Két kérdés: 1) A buszok többségében (igazán az FL Mercik meg a Solarisok érdekelnek) van lehetőség billentyűzethez rendelni a térdepeltetést? 2) Van valami mód arra, hogy kiderítsem, hogy egyes buszokban a különböző funkcióknak mi a billentyűparancsa? Mert pl. az ajtónyitás is több különböző paranccsal szerepel a listán.
Köszi szépen, sikerült! A kuplung előtt nem találtam semmit, de a műszerfal közepén van egy piros kapcsoló, azzal le tudtam állítani a motort. Nem tudom, ez is ilyen kipufogó-fék-e, de sikerült.
A kipufogó fékkel kell leállítani. Vagy kikeresed a key event-jét és beállítod valamire, vagy egérrel megnyomod (kuplung előtt a padlón, bal lábnál van a kapcsolója).
Sziasztok! Az Ikarus 280 DLC-s buszban hogyan kell leállítani a motort? A beindító gombra nem reagál, és mivel automata kuplungos, lefullasztani sem tudom. Bár ez utóbbi amúgy sem lenne túl elegáns... :o)
Ilyennel problémával még nem találkoztam, úgyhogy sajnos nem tudom mi lehetne a megoldás.
Nos, ahogy mostanában látom, eléggé kihalt a fórum, de hátha valaki olvassa és tudja a megoldásomat a problémára. Adott a TITÁS 280.02 (ne bántsatok, csak AI-nak akarom használni mert sokkal kevesebb erőforrást zabál, mint az STR-es meg a DLC-s), viszont ha AI forgalomban megy, akkor nem mindig rakja ki a táblákat (attól függ, hogy milyen kedve van). Hogyan lehetne megoldani, hogy mindig kirakja őket?
Üdv. Megosztom első Omsi festéseimet Ikarus 280_bkv_mód-hoz.