Nekem "Mega Boy" om van, sajna mikor elvitem az albérletbe, a trafót sikerült darabokra törni:( ..de ugyanezekkel a játékokkal..mondjuk kb 2000-ig nem is tudtam, hogy a fenti star wars játék volt:)
a kislányos játéknak nem tudod véletlenül a címét? A zenéje most is benne van a fejembe:)már ha 1-re gondolunk, mert speciel krokodilra nem emlékszek..csak csirkére, denevérre meg hasonlókra:)
Nekem is volt klón (90-es évek elején, akkoriban még azt sem tudtam, mi az az Atari meg a számítógép, fel sem tûnt volna hogy másolat), 100 játékkal, két joystikkal. A joystick portban többször benyomódtak a tûk, apánmak kellett újraforrasztani. Egy baja volt: nem lehetett benne menteni, volt valami kislányos játék, karácsony másnapján estefele kellett menni mamámékhoz, pont akkor jutottam el a 100.szintre (1 szint az 1 képernyõnyi terület volt, amelyen balról jobbra kellett átjutni, krokodilok meg más veszélyes dolgokkal teli), és abba kellett hagyni. Már meg sincs, úgy emléxem kipurcant benne valami, bár már régen volt. Kockagrafika ellenére tényleg lekötött. Másrészrõl szerintem kell a graf azért, legalábbis ne homályos textúrák legyenek és 640x480 mert az már nem élethû. Hiába néz ki az Lambó úgy mint a valóságban ha recés a széle és elmosódott a tuningcimke rajta.
ezt a cikket most komolyan gondolták? xD ez egy baromság jó hosszan taglalva
Nálam és egy haveromnál is olyan klón volt amibe nem lehet beledugni. egy mûanyag van ott és kész...
Nem kell ezt tanítani a játékfejlesztõknek, tudják õk ezt maguktól is, de õk csak azt tudják fejleszteni, amire pénzt kapnak. Ha a pénzforrás úgy dönt, hogy szart akar, akkor szart csinálnak. És amíg úgy viszik a szart is, mint a cukrot, addig a pénzforrás fog is csináltatni szart.
Nemtudom, én ahány Atari 2600 klónnal találkoztam, mindbe lehetett gyári játékot is dugni, pár már megfordult nálam :D Persze ettõl még létezhettek olyanok, amibe nem lehetett, de szerintem nem ez a jellemzõ.
Sokmindenben igaza van a palinak, csak az a furcsa, hogy ezeket a nyilvánvaló és sokak által ismert dolgokat a játékfejlesztõknek úgy kell tanítani.
jó cikk, grat. lépegetõ, Atari, lassan összeáll a kép
Lényeg, hogy az eredeti Atari-t durván fölfejlesztették, és jópáran gyártottak klón készülékeket(klónok támadása!!! hehehe). Kicsivel részletesebb grafikával, rengeteg beépített(és izgalmas) játékkal, és a cardtridge-be nem lehet kártyád dugni, csak egy mûanyag utánzat van a helyén.
Az eredeti Atari kitöltötte az egész készülékdobozt, míg a klónoknál csak egy akkora panel volt, hogy az elejébe bele lehetett nyomorítani. Gyerekként úgy játszottam vele, az egyik 60 lábú IC-t kiiktattam, és egyenként rádugdostam a cartridge lábait(és ment!!!)
Impossible Mission!!!! C64 Vagy The Last Ninja Úristen! Micsoda grafikája volt 64 kbyte-ból. És az a hangulat
Super. Még ma is végigjátszom néha
Na, baromi bölcs ez a fazon, kb. kiszarta a spanyolviaszt :|
Bazz, ilyenem volt!!
megnyugtatlak, már a 80as centipedet is a hihetetlenül színes grafikával reklámoztak(otthonit, nem az arcadeot), hogy mondjuk a valamivel késõbbi pole positiont már meg se említsem. és ha játszol mondjuk egy Ninja Gaidennel(neses verzió) és meglátod a kezdõ képsort... nekem ma is tetszik, nem hogy valakinek 89bõl...
De azért jó belegondolni hogy hová fejlõdtünk. Én 93ban még örültem hogy anyu vett nekem egy nintendot(hamisítvány), 96ban már nagy szó volt hogy eredeti snest vehettem (pedig akkor már kijött a nintendo64, de errõl akkor még nem is tudtam), ma meg már ott tartunk hogy például a wiit 2006októberében elõrendelhettem volna, amikor még meg sem jelent.
ja nekem is az volt :D a hely ahova a cartridget lehetett tenni valami mûanyag szar volt helyette, viszont alapból volt benne egy csomó játék :D
A Star Wars játékok ma is sikeresek, de meg lehet nézni, mikre emlékszünk jobban. Az egyedi fejlesztésekre, vagy a filmeket feldolgozókra? Az EP 2-3-ból ki se adták PC-re a játékot. Mondjuk ezzel épp azt támasztom alá, hogy nincs jó filmadaptáció. Igaz, manapság ezeknek a játékoknak az a lényege, hogy gyorsan összedobnak valamit a fejlesztõk, a legtöbb esetben új motort sem írnak hozzá, aztán megcsinálják az eredetinél is hanyagabb portolást PC-re. Az önálló fejlesztések ugyanígy. Meg lehet nézni egyébként, ma majdnem minden játékot elõször a grafikájával hirdetnek, és csak utána a játékmenettel. Ezért veszem elõ évek múltán is az elsõ PC-s Medal of Honort, meg a Quake-et, és ezért nem a Quake 4-et vagy a Far Cry-t.
Na jó, 2 évvel a film megjelenése utána adták ki a játékot, de nem akármelyik film után, azt hiszem a Csillagok Háborúját 2009-ben is illik ismerni. Az elmúlt 2 évben én nem sok olyan filmet láttam, amire érdemes emlékezni, ami meg kivétel abból nem tudok játékverziót elképzelni.
Tényleg? És a legend of zelda, a grand turismo, a halo az mi?
csak ma már nem a konzolgyártók fejlesztik a játékokat
Bakker ilyenem nekem is volt. De most ebbe akkor lehetett kazit is rakni / venni ? Vagy csak az a 60-80 game volt amit adtak hozzá azt pá ?
Én nagyon szerettem az Atarit, igaz egy 520ST-m volt, nem konzolom. :)
A C64 nem konzol, hanem PC. Azért hozhatta fel az Atari 2600-ot, mivel ez volt az elsõ igazán tömegesen elterjedt játék konzol. Nekem még valahol meg is van az Atari-m a pincében. Azért azok teljesen más idõk voltak. De lehet elõkotrom és megnézem, hátha mûködik. Régebben is üzleti alapon mûködött a játékipar, csak akkoriban ez a pénz inkább a konzolok eladásából származott. Voltak már a 80-as évek elején is pénzért vehetõ játékok, de akkoriban sokkal nagyobb arányban voltak az otthoni garázsfejlesztések, mint manapság.
A cikk alapján sok újat nem mondhatott a fejlesztõknek a tag: találjanak ki egyedi termékeket és ennyi. Ezzel az erõvel a C64-et is hozhatta volna példának. Idõzítés: 30 éve lehetett várni 2 évet egy játékra, de akkoriban kissé más volt a piaci helyzet. Persze ezt most is meg lehet csinálni, de elég nagy lutri. Mindenki szeretne minél hamarabb pénzt látni a kis projektjébõl. Meg gondolom, elég nagy összefonódások is lehetnek filmstúdiók és játékfejlesztõ/kiadó cégek között.