Vegasba már közlekedhetsz itt van a főhadiszállása, az NCR-nek, itt van Mr bolond, itt vannak a kis frakciók itt van Vegas körül az indián tábor. Itt sok mindent felfedezhetsz. A pusztából beérsz a sűrűbe :)
Strip az már vegas. Ha még kívül vagy nem emlékszem hol van asztal. De a reptér már közel van vegashoz először Freesideot éred el ismerkedj meg vele ismerd meg a frakciókat a figurákat mint Elvis. Ismerd meg vegast olvass beszélj ha jó a beszélőkéd akkor bejutsz pár helyre elérsz pár "rejtett árút" ha nem akkor keress craft helyeket. Vegas gazdag hely :)
Halványan emlékszem csak, itt már letudtam a questet, elég jó volt, a kari este sötétben, elintéztem akit kell aztán mentem Vegasba már közel volt :) Egészen hihetetlen 2010 és 2011 a skyrim után, vele egy időben, még kijött ez. Meg a W2 :) Az utolsó darabok a nagybetűs piacon. :) Jó olvasni a történeted majd folytasd :) Nekem már régen volt.
Ha minden igaz. A reptérről vasút vitt oda és találkoztam a robotsheriffel. Ez már az? Mert szép neonos minden, ahogy kell.
Igen, ez a terv, csak meg kell keresnem majd a cuccokat. Csak a rádiós questet akarom lezárni, jóóóóóóóóóóóó hosszú lett. Meg érdekel, hogy az audio üzenetnek lesz-e folytatás, hogy egy NCR nőt elfogtak. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.09. 20:41:01
Bejutottál már a Stripre? Feltételek vannak, a robotok nem engednek be mindenkit... A bejárat körül vannak tábortüzek, a kaszinó nincs messze, a lakosztályban meg lesznek craft-asztalok. Az átcuccolás sem bonyolult, Novacban bedobod a csomagküldőbe a bazárt, a Stripen kiveszed, és haza sétálsz vele. Valahogy kibírod azt a néhány perc sétát. Perkkel lehet egyébként gyorsutazni, ami a DLCk területéről haza térve nagyon kell majd.
Nem rábeszélés :-) Mondjuk az is lehet alternatíva, hogy a robotnál becseréled hagyományos fegyverekre... vagy nem foglalkozol vele.. ez csak egy példa arra, hogy Vegasban már vannak lehetőségek.
én mindenféle mod nélkül vittem végig, minden egyedi fegyver,ruha, tárgy, stb, begyűjtve HC surrival szinten, dlc-ket is beleértve, rá ment vagy két háromszáz óra de nem bántam meg, kár hogy több obsidian féle fallout nem lesz a jövőben.
Egy reptér nem lehet teniszpálya méretű :-) Az nem vitás, hogy ott lehet "üresben" bolyongani, de sokkal jobban "tele" van az a hely, mint amilyennek elsőre tűnik (vannak küldetések). Vegasban elég sok a szaladj oda - gyere vissza - menj oda ismét stílusú küldetés, amit még én is untam, akkor te hogy viseled majd? :-) A kereskedőt jól bedugták a hátsó szegletbe, hozzá elég sokat kell talpalni, még gyors utazás után is... valójában mellékes a fazon, ha a helyén marad, magasabb szinten több ezer darab .308, 12.7 mm-es lőszer lesz nála (vagy lecsukatod), de Vegasban vannak jobb kereskedők.
Ha bele szeretnél fulladni az energia fegyverek tömegébe, menj el ide. Legyen nálad legalább két darab stealt boy, nézd végig az előadást, aztán aktiváld a lopakodó mezőt, és szolgáld ki magad..
A játék pályadesignja helyenként agyzsibbasztó. A Mccaran reptér hatalmas, tök üres, de mire megtaláltam a kereskedőt. Értem, hogy így realisztikusabbnak tűnik, de bakker, aki ezt sprint MOD nélkül tudta le az időmilliomos.
ha jól emlékszem az energia cellákat csak energia alapú pisztolyokhoz lehet használni, az energia puskákhoz meg csak mikrófúziós cellákat lehet használni, elég zavaró ez így kezdetben könnyen össze lehet keverni a kettőt.
Energia cella pisztolyba mehet, puskába mikrofúziós cella kell. Alacsony szinten az energia fegyverekhez az AMO beszerzése lehet problémás, Vegasban már lesz elég...
Az megint játék stílus függő, hogy milyen fegyvereket használsz, de, ha a hagyományos fegyverekre gyúrsz, felejtősek az energia fegyverek, ha energia fegyverrel nyomulsz, vannak újratöltődő pisztolyok, puskák, később meg lesz elég AMO. Természetesen a craftolás ettől függetlenül mehet, sőt lőszereket kell is újra hasznosítani.
Van Over Chargeolt Energy cell, de az istennek sem akarja egyik fegyver sem kezelni. Valami egyéb feltétele van, hogy használhassa a laser rifle...?
Amit ajánlottam, azért tettem, mert oda-onnan lehet gyors-utazni, említettem, hogy benzinkút előtt van a tábortűz, de gyors utazás nélkül is néhány perc futás, igaz közben van egy légiós rajtaütési pont.
Mindegyiknél a baj az, hogy nem fast travel pont mellett van. Csak HC módban utazgatni minden szarért az kaja és pia pazarlás. Az ÉNY-i ranger állomhoz érni meg egy örökkévalóság és mindenhol a gusztustalan legyek...
Veronica más személyiség, és más a harci képességei vannak. Lehet variálni a kísérőkkel, de lövész mellett Boon buffja a hasznosabb. Veronica egy mozgó craft asztal, és alapvetően közelharcos. Fel tudja venni a power armort, de előbb ugye találni kellene, és nem ártana valami ütős fegyvert a kezébe adni, hogy bírja a strapát. Nem jobb, vagy rosszabb, csak másabb - játékos függő, sokan utálták, én kedveltem. A Mojave előörsön van Cass, aki sörétessel puffogtat, csak hozzá nehezebb az út, elég sok küldetést meg kell csinálni a Crimson karavánnál... vele piálni lehet :-)
Ha elindulsz Vegas felé, nem messze lesz egy épület (benzin kút), előtte van tábortűz, ott craftolhatsz. Valoszinüleg találtál már jónéhányat, csak akkor nem volt rá szükség, mert nem kimondottan ritka, de Novacba igazán tehettek volna egyet.
Tábortűz rengeteg van, az se baj, ha nem ég a tűz, craftolni lehet az elszenesedett farakásokon is. Novacból indulj Vegas felé, nem kell messze menned, az autópálya mellett lesznek tábortüzek. Az monduk kérdés, hogy Novavban miért nincs (mert úgy tudom, nincs)
Az NPC kísérő miért nem használja az antivenom-ot, ha már odaadom neki...? Hogyan lehet gyógyítani őket azt leszámítva, hogy stimpacked adok neki? Rájuk nem hat az alvás...
Az is elég zavaró, hogy főző helyet eddig egyet ismerek Goodspringsnél, de minden cuccért, ha craftolni akarsz, akkor úgy kell rohangálni. Meg, hogy a recepteket sem tudod máshogy megnézni. Bár wiki most már van hozzá, de anno ez agyzsibbasztó lehetett...
Csak a wikit olvasva meg spoileres lesz a játék... Páncélt akarnék tápolni fel. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.09. 15:21:19
Ja és Good Natured (ami kiemeli az összes használható skill-t és csökkenti a kevéssé, vagy egyáltalán nem használtakat, azaz pozitív mérleget ad skill-pontok terén), valamint Small Frame a +1 special pont miatt.
Energia fegyver képesség mellett ajánlott a tudományt is megfelelő szinten tartani a perkek miatt. Pl az energia fegyverekhez kapcsolódó craftolások többsége nem a javítás, hanem a tudomány képesség függvényében érhető el. A javítás ettől még nem lesz hanyagolható.
Lehet konvertálni az energia "töltényeket" is, csak megfelelő szintű képesség kell hozzá (repair vagy silence) a lőszeres padnál. Szerintem nem kell bele core - még nem találkoztam ilyennel. Viszont a sisak külön van hozzá.
Még egyszer: ha 10-el indítod a karaktered, akkor nem kell (már nem is lehet) beültetést eszközölni azon a statján és ekkor "megmenekülsz" a korai vegas-ba meneküléstől -> "csak simán" játszanod kell.
Szerintem nem vitatkoztunk semmin sem... Tényleg csak arról volt szó, hogy az INT természete miatt azt a lehető legkorábban ÉRDEMES kimaxolni és erre a játék megadja a lehetőséget az 1. szinten is akár.
Nálam az ideális karakter (most már):
ERŐ: 5 +1 beültetés és a +2-t adó perk az energiafegyverekhez és az anti-material puskához
ÉSZLELÉS: 5 +1 beültetés (hogy a kritikusokat fokozó pek(ek) meglegyen(ek))
KITARTÁS: 6 (minél több, annál több beültetés lehet, meg HP és ellenállás), ha marad rá (esetleg +perk-kel), akkor kaphat +1 beültetést
KARIZMA: 1 - egyedül is pusztító lesz ez a karakter a megfelelő fegyverekkel (pl. a Gobi minden lövése kritikus lesz és ED-E meg nem választhat)
INT: 9 (ha rohanok a kórházba és ekkor +1 beültetés) és 10 (ha nem rohanok a kórházba és ekkor NINCS beültetés) hogy MINDENKÉPP és minél előbb 10 lehessen végül a lehető legtöbb skill-pontért
FÜRGESÉG: 6 (ha rohanok a kórházba); 5 (ha nem rohanok), de mindenképp kap +1 beültetést, mert a VATS-hoz ebből sem lehet "elegendő"
SZERENCSE: 9 +1 beültetés a legjobb kritikus esélyekért (ehhez persze kell még a Finesse perk és Boone barett-je is)
Ezen már csak perk-kekkel kell és lehet alakítani, hogy mivel LŐDÖZZÖN inkább - nem éppen közelharcos, de az "Oh, Baby!"-hez is elegendő az ereje, ha az kellene... Tehát ez a leosztás egy univerzális alap, ami sok mindenhez a legjobbat tudja nyújtani a lő- és/vagy energia-fegyverrel való sebzésben. Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.09. 14:00:22
Power armor viseléséhez gyorsan haverkodj össze Monicaval, és csináld végig a Testvériség küldetéseit, csak utána tudod viselni a páncélt, ami amúgy tök fölösleges, nincs benne semmi extra. Az energia fegyveres kari is szórakoztató, de sniperkedni inkább a modokkal szerelt lézerpuskát használtam, arra lehet távcsövet szerelni. Novacban van egyegyedi újratöltödö pisztoly, jó drága, de nem kell hozzá lőszer, és gyors. A Gauss puskát eléggé elcseszték 5 darab MFC egy lövés, iszonyat lassú, bár jól sebez, de majdnem fölösleges, pláne, hogy nem is egyszerű hozzá jutni. Különleges alkalmakra viszont hasznos.
Nem vitát akartam indítani, a véleményem annyi, hogy nem kell azért perfect karakter a játékhoz, mert, ha az lenne a célom, akkor görcsölés lenne számomra ( és most csak magamról beszélek) Bele kalkulálni a fejlesztésbe az összes képességnövelő könnyvvel, küldetésekkel, implantátummal szerezhető pontot... az már nálam a játék élmény rovására menne, illetve nem érdekel. Ettől függetlenül elfogadom azt, hogy másoknál lehet cél a karakter kimaxolása, azon matematikáznak, hogy arra mi legyen a módi. Elfogadom, hisz én sem az előirt játékmenetet követve vettem célba Vegast, csak nem annyira komoly céllal, mint ti. Volt 10-es intelligenciával karakterem, nekem a 8 lett a szimpatikus. Induló statok. - Erő 7 (plusz a beültetés, az 8, és nem kell a perk a nagyobb fegyverekhez. - Érzékelés 7 (+1 a beültetssel:8) - Intelligencia 7 (+1 a beültetéssel, 4-5 szinten, ez is 8) - Kitartás 6 - Karizma 1 (oké, hogy a magas karizma inspirálóan hat a követőkre, de inkább a főnök legyen jobb) - Mozgékonyság 6 (+1 a vékony termet, +1 a beültetés, így ez is 8) - Szerencse 6 A közelharcos karaktereket kevésbé kedvelem, lövöldözni meg kb ezt találtam jónak, ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem lehet jobb. Nem célom az sem, hogy minél hamarabb maxis legyen a karakter, mert XP nélkül elég unalmassá válik a kalandozás, de az cél, hogy a fontos képességek, minél gyorsabban maxon legyenek, ha 100-as lövész skillt akarok, nem tartalékolok arra, hogy lehet majd könyvből, magazinból is tanulni... 100-as nincs vele gond, és az sem gond, ha a nem használt képességek az 50-es szinten is alacsonyan maradtak.
Lehet kipróbálom most a lézerfegyveres dolgokat. Itt is van Power armor, és kell bele Core is mint F4-be? Már nem emlékszem annyira rá.
A recharger pistol + Plasma Defender + Gauss kombóval mennék :) Könyebb lenne, mert az energiacellákat lehet konvertálgatni, viszont a töltényeket meg alapra kell szedni hüvelyre, puskaporra, meg kaliberre vagy mire. Utoljára szerkesztette: coolpet, 2019.03.09. 13:10:58
Nem, nem lesz 11-es INT-ed: a 10-et már nem lehet növelni beültetéssel! De, ha 10-es INT-tel kezdesz, akkor elbuktál egy beültetési lehetőséget és így egy special pontot, ami máshol lehet, hogy nagyon is jól jött volna - igaz, ekkor a kitartást kell megtolni, de a plusz HP és ellenállások sem jönnek rosszul...! A "simát" arra írtam, hogy ha nem akarsz kórházba menni és beültetni! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.09. 13:09:48
Szóval ha 10-es intel megyek neki a beültetésnekm, akkor 11 lesz az int lvl1-en? Vagy max 10 lehet beültetéssel együtt?
Persze, lehet indítani "simán" is egy "5, 5, 6, 1, 10, 5, 9" karaktert (ilyet kellett volna nekem is - "5, 5, 6, 1, 9, 6, 9" - , most költhetek egy perk-et az END növelésére) és akkor nem kell rohanni a kórházban és maga a játék is nagyobb kihívás lesz, miközben nagyjából ua-t a karaktert kapod - csak kicsit később.
De, azért ebből is látszik, hogy több hozható ki egy karakterből, ha a lehető legtöbb beültetést megcsinálják neki - az INT meg kritikus, mert nem visszamenőleges a későbbi emelés hatása, mint a többinél és EZÉRT kell vele "sietni".
Az első szinten való beültetéssel is veszít a karakter 0,5 skill-pontot, azaz, kerekítve 1-et - a 10 INT-tel való induláshoz képest - , hátha még később csinálja meg a kezelést! A kerekítés és a hozzáadás miatt a 2. szinten beültetve sem lesz kevesebb az összes pont, mert ott meg visszakapja - a leírás szerint, ami vagy-vagy, én inkább a biztosban hiszek - azt a fél pont a karakter, amit az elsőn elveszít (14,5 - 9 INT-nél).
Itt nem a képességek kimaxolásáról szól a történet, hanem arról, hogy: - ezzel jobban el lehet osztani a special-pontokat, jobb karaktered lehet, már kezdetektől (amint elérhető egy perk, már veheted is ki) - KORÁBBAN / ELŐBB éri el a kívánt szintet az adott skill (nem kell annyi kört visszamászni a cuccokért, hanem egy menetben lehet haladni) - egy Intense Training perk felszabadul a 10-es INT-tel való induláshoz képest, uo felfejlesztett karaktert nézve
A 4k kupakért szerencsejátékot kell játszani egy kaszinóban -> legyen 200 kupak kezdőtőkéd (a kezdőhelyen megszabadulsz mindentől, út közben szedsz fel elhalálozottaktól: vegas-ban folyamatosan megy a csetepaté a NCR és a kultisták(?) között, csak arra kell vigyázni, hogy idejekorán nehogy célponttá válj. Egy karavánnál (keleti oldalon járnak és itt az egyszerűbb is +XP nélkül bejutni), vagy a kaszinó csaposánál eladod a szajrét és máris van vagy 500 kupakod, amiből vehetsz zsetont a játékokhoz. 9 játék a pókernél 200-al az minimum 1,8k, ruletten meg már te döntöd el, hogy mire teszel és mennyit kockáztatsz (mennyiszer akarsz visszatölteni és várni 1-1 percet), csak 10 játékot ne játssz egy vmivel, amíg az első beültetésre gyűjtesz, mert 10 után kapsz érte 100 XP "jutalmat", ami lehet, hogy már átdob lvl 2-re. Sz'al vegas-ban először a kaszinóba mész (menekülsz, mer' nem akarsz XP-t), majd utána a klinikára az INT-ért. Ha az INT beültetés megvan, akkor mehetsz vissza játszani a kaszinókba (összesen 30-40k-t össze lehet szedni, mielőtt kitiltanak az összesből) és lelövöldözni azt, aki beléd kötött.
...és nem volt az görcs! Párszori visszatöltéssel elkövetett veszett menekülés inkább (legalábbis a nyugati oldalon) - csak a kezdő irányt jól válaszd meg és idejében kanyarodj, ha annak jött el az ideje és ne félj ugrani a peremekről! 15-20 perc alatt megvolt, elsőre - igaz én már próbáltam, sikertelenül, az előzővel is ezen a környéken, de még most is ismeretlen a táj.
Tételezzük föl, hogy ott ragadsz vegas-ban még pár szint erejéig: ha csak a zárnyitásra költöd ezen pontokat (75-ig), és ezután visszamész "elkezdeni" a történetet, akkor nem marad utánad kinyitatlan széf, vagy zár és nem kell azon gondolkodni, hogy mit is felejtettél el/vhol ott. Ez meg megéri azt a korai beültetést - szvsz! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.09. 12:42:08
Miért görcsöltök lvl1-en hogy implantot ültessetek be? Csak azért a +1 szintenkénti képességpontért?
Én csak a Lonesome road kiegészítő végigjátszásával elértem a max levelt, és majdnem minden fullos volt a képességszintekből.
Ennyire azért nem érdemes görcsölni a szintekkel. Én is sokszor mentem a játék elején Vegasba, de haladtam rendesen, nem osontam kizárólag azért, hogy ne fejlődjön a kari, sőt felvettem a köuelben található képességnövelö könyveket is, de azokat csak a perk felvétele (6 szint) után olvastam el. 4 szinten így is Vegasba lehet érni, de legyen 5... Kereskedés nélkül honnan lesz 2 szinten 4000 kupak a beültetésre? 1 intelligencia, szintenként +1 pont, ami hosszú távon jelentős, de azért nem érdemes lopakodással görcsölni, hogy nyerj +2 pontot. Egy képesség növelő könyv elolvasása ad annyit.
Azt elfogadja, csak a beültetés nyújtotta +1 -et nem. Viszont ha jól emlékszem akkor Lonesome Road dlc végén kapunk +1 stat pontot amit ki lehet választani mire rakunk..... (meg is van).. na hogy ezt elfogadja-e azt nem tudom...
Az erőműves quest kapcsán erős lett az érzésem, hogy a Witcher III honnan meríthetett ötleteket és mást. Rohadt erős a történet és döntéshozatali vonala a játéknak.
Köszönöm, neked is!
Akkor, sokkal nem lőttem mellé, csak az AGI helyett az END-re kell tenni a "maradék" pöttyöt a karakteren (small frame, good natured) és akkor az első 3 és utolsó 3 csoport is kaphat 1-1 beültetést és megvalósulhat a 10 INT a 10 szerencsével együtt! Vagy még egyel, 5-re csökkenteni az AGI-t és akkor biztos, hogy marad a kondicionáló beültetésre is 1 hely.
Arra kell vigyázni, hogy kilenc (9) kártyajáték után át kell ülni rulettezni - mindig a legmagasabb téttel és szigorú load/save - , mert a 10. játék/győzelem után ad 100 XP-t és összesen 200 a keret az első szintig! Ill., ha megtámadnak, akkor futni kell, nem szabad harcolni.
Upsz. közben megelőztek! ;) Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.09. 10:21:51
Én is csináltam a 2-es szint előtt Vegasban INT-beültetést. Én miután elhagytam Goodsprings-t a sínek mentén lopakodtam hogy ne kelljen csatázni, amíg el nem értem Nipton mögötti részt. Onnan az út mentén lopakodtam míg nem találtam egy karavánt amit követtem távolról. Ők csatáztak a légióval én meg összeszedtem a halottak cuccait. Ezeket eladtam Vegasban és addig játszottam amíg meg nem lett a szükséges pénz. Csak arra kell nagyon vigyázni hogy minél kevesebb helyet fedezz fel - lehetőleg csak azokat a amiket okvetlenül szükséges (Vegas, klinika,..), és Vegasban ne játssz 1-1 játékkal többet mint 9, mert 10-dik alkalommal kapsz 100 XP (játékhoz kapcsolódó Challenge teljesítése miatt), ami a 2dik szinthez szükséges XP fele, így az út közben esetleg kapott Xp-vel elérheted a 2es szintet.
Én azt szoktam csinálni, hogy elgondolom milyen karaktert szeretnék készíteni (lőfegyver/energia fegyver/...) majd átnézem a Perkeket, miket szeretnék beszerezni (pl. lövész esetén Hand Loader/Shotgun Surgeon/Cowboy, energia fegyver esetén Vigilant Recycler/Meltdown/Laser Commander) és mik a követelményeik, és azokat állítom be először (figyelembe véve az implantátumokat), és csak a 'maradék' szétosztásán gondolkozom. . Én általában 6-7es Luck-ot használok (+1 implantátum), Vegasban is könnyebb nyerni 7-es Luck értéktől.
Implantátumból max annyit lehet beültetni, amennyi az Endurance értéked Endurance implantátum nélkül. Ha mindet be akarod ültetni, akkor 9-es Endurance szükséges. Ez persze a normál játékra vonatkozik. Pl a Project Nevada mod adott további implantátumokat, és meghatározta a helyüket is (pl. fejbe spec perk nélkül csak 2 implantátum lehet, és az intelLigencia/perception/luck is fejre vonatkozik + pár a moddal adott implantátum is).
Igen, minden inplantátum beültethető egy karakterbe. A megkötés annyi, hogy annyi inplantátumod lehet amennyi az Endurance-d, azt hiszem. Az inplant endurance nem számít bele.... Tehát alap 5 endurance +1 a beültetett inplant endurance = 6 de csak 5 inplantátumod lehet. Remélem így érthető. Bugról nem tudok.
A REPCONN headquarters-t már látom és sikerült a sziklákon jobbra elmanőverezni a halálkarom-hordától. Idáig 30 XP-t szedtem össze, mert a BoS bunkerekig kellet bemennem, ott egy "kis" futás a skorpiófalka elől, de még él a kísérleti, futó karakter! Amúgy az út innenső oldala járható Sloan-ig, bár párszor bevillant a vörös csík. Most már csak el kéne érni a kaszinókig, harcok nélkül...
Átnézve Nathan Garvin és Ken Egervari ajánlásait, két kérdés fogalmazódott meg bennem: - tényleg át lehet jutni a klinikáig és kaszinózással összeszedni a szükséges 4k kupakot az INT-beültetéshez, mielőtt a 2. szintet elérnénk? Az útvonala hasonló az enyémhez, bár ő nagyon bemegy a túloldalra az elején, míg én az innenső oldalt preferáltam a bányászokig - igaz, már régen nem voltam 1. szintű. - az összes implant-ot beültethetjük-e (mintha vmi 6-os limitről volna szó), ill. mindegyik bug-mentes-e a végső verzióban?
N.G. egy általános lövészt tart jónak és az intelligenciát meg a skill-pontgyűjtést teszi meg legfőbbnek, addig K.E. egy sniper-t gondolt ki, ahol a szerencse lesz 10-en és mindent a sebzés- és kritikus-növelésnek rendel alá - pl. így a Gobi minden lövése kritikus. Hhmm, a kettő vegyítése volna az igazán célszerű: 9+1 INT és 9+1 Luck, 5+1+2 STR-el az AMR és a plazmafegyverek miatt. Nagy kár, hogy itt az Észlelésnek nincs akkora szerepe, mint pl. a Fallout Tactics-ban volt, hogy gyakorlatilag a lőtávot ez határozta meg - 10-el még a nagyobb sorozatlövő fegyverek is elhordtak az ellen távlöszeiig - , mert ez még meg tudta volna keverni, amolyan vérbeli fallout-osan a karaktergenerálást: melyik ujjamat harapjam, mer' mindegyik fontos volna...
Hát, mire Novac-ban lepakoltam a 3 helyről beérkezett szajrét (kezdő helyszín, Primm, M.O. -> Primm) , a 2. felét még mindig sorolta a gép... Úgy tűnik, hogy a Survivalist-ot nem kell túlzásba vinni, mert inkább a Medicine és a Silence az, amiből az értelmes dolgokat lehet készíteni, amik nem adnak plusz sugárzást a karakternek.
Alexzel #6390: Azt a részt kihagytam: "rohantam" föl Vegas-ba , így már egy .308-as vadászpuskával járok, amihez még pont sikerült megvennem a tárbővítést és gyorsabb töltést is. Úgy tűnik, hogy a sniper-ekhez nagyon kellenének a kritikust növelő képességek, de én a szerencsémet 1-re húztam, így a komolyabbakat nem fogom tudni megszerezni belőlük -> maradnak az energia és nehéz fegyverek.
Szétcsaptam a bandát. Odacsaltam a NCR outposhoz aknákat dobálva és hátrálva. Sima ügy volt. A sok lootot elvinni az feladat. :)
Én felvenném a Ratslayer-t is. 5szörös 'critical multiplier', elég jó sebzés az elején, és a lőszer is sok van belőle (Hand Loader perkkel még jobban sebző lőszer), éjjellátó távcső, hangtompító. A varmint rifle-ket szerintem érdemes megtartani/olcsón venni, mert ha felveszed a Jury Rigging perket, jóval drágább/ritkább fegyvereket is tudsz vele javítani (pl. Anti-materiel rifle, Medicine Stick,...) ami jó pénzforrás is lehet ha leharcoltat veszem olcsón és pár varmint rifle/Single shotgun segítségével megjavítod és eladod.
Játékos függő, hogy mennyi időt szán a játékra. A főküldetés szál viszonylag rövid, az összes lehetöséghez viszonyítva, de vannak, akik megelégednek azzal, hogy "kivittem a játékot". A Fallout sorozat valójában nem erről szól. Rengeteg a mellék küldetés, amelyek vissza köszönnek majd a finálé utáni összegzésben, akkor derül ki, hogy milyen következményei lettek egy-egy korábbi döntésnek. Küldetseken kívül is lehet fejlődni, respawn után ismét irtani a lényeket a vadonban. A vadjuhok pl sok XPt adnak, de nem különösebben veszélyes ellenfelek, a húsuk is hasznos (+2 erő), bár van oktalan mészárlás feelengje, az amúgy békésen legelésző nyáj kiirtásának. A lényeg, hogy tőled függ, mennyi időt szánsz a játékra, a finálé kezdetén lesz egy figyelmeztetés, mentés, ahonnan már nincs vissza út.
Azzal a tempóval, ahogy játszom ebben a játékban lesz vagy 200-400 óra, mint a Witcher 3-ban.
Csak attól félek, hogy eztán az F3-hoz semmi kedvem nem lesz, nemhogy valaha nekifutni megint az F1, F2-nek. Nekem ez elég posztapok. élmény lesz a Wasteland 3-ig. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.08. 15:05:43
Az egy scriptelt jelenet, amikor a felüljárónál rátámadnak a légiósok a kereskedő karavánra. Írtam is, hogy nem kell közbe avatkozni, ha csak szemléled a harcot, békén hagynak... Persze, adja magát, hogy segítesz a kereskedőknek, de a következményét már megtapasztaltad :-) Rengeteg recept létezik a craftoláshoz, javítás, tudomány, vagy túlélés függő a hozzá valókon kivül. Vannak perkek, amelyek további lehetőségeket nyitnak meg, de vannak össze tevők, amelyek csak a DLCk területén találhatók meg (pl zöld gekkó bőr) A fegyver modokat kénytelen vagy megvásárolni a kereskedőktől, azokból is van rengeteg, de számodra az a fontos, amit használsz is. Nevadába átruccanva (dlc) megjelennek a 45-ös kaliberű lőfegyverek, és az a dlc a craftolás lehetőségeit is próbálja "játszatni".
Nem, nem ott kezdődött. Niptonban még nem jártam és már belebotlottam a bérgyilkosokba úgy, hogy anno, az első megjelenéskor nem mészároltam le a nagypofájú légiósokat.
Egyszer találkoztam velük az úton, ahol támadtak egy karavánt és engem is. Én meg pofáncsaptam őket.
Lesznek majd úr receptek is? Eddig nem találtam semmi ilyet, nem tudtam se fegyvert, se páncélt modolni. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.08. 14:30:02
Nem kell a légió miatt alternatív útvonalakat keresni Vegasba, azok sokkal veszélyesebbek. Halálkarmokon keresztül esélytelen, a szupermutánsokon keresztül küzdeni sem kifizetődő, a sugorpiók sokan vannak... Marad az autópálya, Niptonon keresztül, ahol nem ajánlott még ekkor összerúgni a port a légióval. Ez elöbbi történet ott kezdödött, hogy Niptonban lemészárolta a légiósokat, annak következménye a bérgyilkos osztagok megjelenése. Novac közel van a légiós területekhez, de Vegasba el lehet jutni elég könnyen, a legveszélyesebb néhány út menti bandita csupán. Az más kérdés, hogy az úttól távolabb mi minden lehet, ami esetleg meghaladha a karakter képességeit, de az úton maradva a legkönnyebb Vefasba jutni. Már emlitettem, hogy többször megcsináltam, hogy a küldetéseket hanyagolva 4-5 szinten Vegasban volt a karakter, Prímemből már ED-E is jött, ami azért jelentős segítség. Fegyvereket lehet találni, de hozzá való modulokat nem... arra sokat el lehet költeni, no és a fegyvernél is felmerül a kérdés, nem jobb-e megvenni, mint várni a szerencsére, mikor pottyan elénk egy jobb darab. Némi játék rutinnal persze más a helyzet, mert tudja a játékos, hogy hová érdemes menni egy jobb fegyverért, vagy páncélért.
Hát az 6k kupakom a boltban mintha nem is lenne: a valóban jobb csúzlik 15-20k-ba kerülnének, plusz a lőszer és tartozékok... A légiósokba belekötni (pláne a játék első felében) tényleg nem a legjobb elgondolás, mert a térkép 1/3-1/4-én ők az urak, ráadásul rajtuk keresztül vezet az "elzárt" második félhez is az út.
A bányászoknál lehet kicsit előrébb menni, de vagy minimum 4 db szupermutáns (3+1 felállásban - 2 jól zúz, 2 meg lángszórózik), vagy egy legnagyobb-féle halálkarom a veszteséglistára kell, hogy kerüljön, mert elfutni nem lehet előlük, ha a játékos el akar jutni vegas-ba a légiót elkerülve...
A Mojave Outpost-ot elérve érdemes a hangyavadászatot megcsinálni a Service Rifle-ért, mert igaz, hogy 1-1 találata kevesebbet sebez, mint a .357, de sokkal jobb a tűzgyorsasága és nagyobb a tára is - tömeg ellen észrevehetően pusztítóbb hatású a 357-esnél. "Érdekes", hogy amint ez megvan a már kidobandó Vermint-re egyből kapok scope-ot és hasonló jóságokat a kereskedőknél...
Javitás alkatrészek nélkül - ahhoz kell skill. Javitás alkatrészekkel - nem kell hozzá a skill, de az alkatrészek nem biztos, hogy ott vannak a közelben. Van ilyen küldetés is, amikor a napelemeket kell javitani... 65-ös javitással rögtön megoldható, vagy el kell menni egy másik helyre, ahol az alkatrészek vannak...
ED-E javítható alkatrészekkel. Kezdéskor annyi a nehézség, hogy szenzor modul is kell hozzá, amiből Novacba érve már nincs hiány (hamarabb is lehet tálálni, de akkor még ritka) Tehát fogsz néhány szenzor modult, elektronikai hulladékot, és ócska vasat, és meg tudod reparálni a robotot. Tulajdonképpen már második szinten fel lehet éleszteni, Primmből már követhet, csak az alkatrészekért be kell menni a hegyek között lévő lakokocsihoz (az a nehéz venne, hogy nem tudod, hogy ott van) A fegyvereid még a leg alapvetőbb típusok, idövel lesz majd sokkal jobb. A gránátvetők sebzése a robbantás szakértelmemtől függ, az nem lőfegyver. Ha már a légióval össze balhéztál, menj el Vegasba, út közben találsz harci páncélt, nézz körül a robot boltjában, meglátod nem is vagy annyira gazdag :-) Fegyvert jibb találni, mint venni, a pénz kellene másra is :-)
Energia cella lézer, plazma pisztolyba való, a mikrofuziós cella a lézer, plazma puskákba.
Természetesen fel lehet szerelni a kísérőket páncéllal, fegyverrel, a páncélt fel is veszi, de a fegyverhez töltényeket is adni kell, sőt, ha stimpackot is adsz neki, gyógyítja magát. ED-E is veled van? A robot is hasznos segéd. Kísérők cipelhetnek cuccokat, de nem hajlandóak mindent vinni, pl ha légiós páncélt adsz, azt hozzád vágják. Vegasban, a főszál része lesz, hogy adnak egy teljes lakosztályt, ahová az összes lehetséges kísérőt is beköltöztethetsz, és cserélgetheted öket, küldetéstől függően, ami akkor érdekes, ha a kísérőid személyes küldetését szeretnéd megcsinálni. Boon, nagyon zárkózott, nehezen nyílik meg, Cass kb a csatlakozás után rögtön előadja mit szeretne, ED-E küldetése akkor indul, ha a Novac melletti vastelepre viszed, stb, stb... Milyen fegyvereid vannak most? A kis kaliberű csúzlikat komolyabbakra kell idővel cserélni, amelyekhez komolyabb töltény is kell, azzal is növeled a sebzést, nem csak a képesség, és a perk számít. A légiós bérgyilkos osztagok is fejlődnek, egyre komolyabb fegyvereket használnak - viszont, ha levered a csapatot, neked is lesznek komolyabb fegyvereid :-) ED-E messziről detektálja a körülötted lévő lényeket, ha van távcsöves puskád, meg tudod nézni VATS-ban, milyen csoport az, úgy nem lepnek meg, el tudod kerülni a harcot, vagy támadni..
Nem igazán értem a Fallout wikit olvasva, hogy mi a difi az energy cell és a microfusion cell között. Lassabb fegyver újratöltés, de magasabb sebzésről van szó a utóbbi javára?
Bérgyilkosok. A fővezér olyan páncélban van, hogy a headshotokra pct lőszerrel nem nagyon reagált... Boon nélkül is már jöttek, direkt felvettem, hogy legyen esélyem. Így sincs. Még akkor sem, amikor a csapat a lenti úton levő NCR táborba szállt bele és csak a legerősebbet kellett volna ketten lenyomnunk. Mondjuk extra dolgokat nem terveztem felhasználni, de majd ezt is kipróbálom, de nagy bizodalmam nincs.
A várost megszálló légiósok irtása előtt is már belép szálltak, ha letértem az útról.
Légiós járőrök voltak, vagy légiós bérgyilkosok? Novac közelében sok légiós katona poroszkál, akik alao esetben nem támadnak, amíg a karakter baráti, vagy semleges viszonyba van velük, és, ami még fontos: nincs ott Boon. A mesterlövész társaságában ellenség minden légiós, okkal vadászik rájuk, és meg is mondja, hogy csak akkor marad veled, ha nem vagy a légió barátja... A légiós bérgyilkos osztagok különböző scriptelt helyeken állhatnak lesben, alacsony szinten problémát jelenthetnek, képzett harcosok, jó felszereléssel, ami jó bevételi forrás, ha sikerül legyőzni őket, csak ugye a harcot túl is kell élni. Később már nem lesz gond a túlélés, de semleges NPCk (kereskedők) belepusztulhatnak az összetűzésbe. Novactól, "amerre a dinó néz" légiós területeket, felvonulási útvonalakat találhatsz, eldöntheted, akarsz-e arra kalandozni, a bérgyilkos csapatok már sok lehetséges helyen felbukkanhatnak az utak mentén rejtőzve.
Boone veled van? Gondolom, ha már kiíratottad a várost megszálló légiósokat, ellenségnek nyilvánított a közösség...
Érdekes, mikor még nem tettem nagyon keresztbe sehol a Légiónak már vadászik rá egy csapat bérgyilkosa. Kísérővel legyakhatatlannak tűnnek egyelőre. Szerencsére el lehet kerülni őket. Ezek után viszont naná, hogy kihoztam a keresztrefeszítette embereket. Azokat meg erőlködés nélkül legyaktam.
Én általában a 5.56-os és .357-eses lőszereket lebontottam és a Hand Loader perkkel csináltam egy hatásosabb verziót belőlük (nagyobb sebzés, jobb pontosság).
Egy képesség beültetés 4000, tehát a 3000 nem különösebben sok, de 7-es szinten kétségtelenül jónak számít. Pénzhiány nincs a játékban, rengeteg a loot, viszont elég sokat is lehet költeni, beültetésekre, vagy fegyverekre, de azok nélkül is lehet játszani, nincs különösebben érezhető hátrány
Pénzem nekem is van szarásig. 7 szintű vagyok és 3k táján van. Lőszerből is sok, ezért van az, hogy mindig csak 3 fegyvert tartok magamnál. Megyek is tolni.
Seftes őrmester, akinél rengeteg 12,7 mm-es, és 3.08-as lőszer lesz... vagy le lehet buktatni, és a jutalom egy egyedi vadász puska (ami szerintem nem különösebben hasznos)
Vegasban a robotnál korlátozott mennyiségben van lőszer készítéshez alapanyag (lőpor, gyutacs), hüvelyt a kereskedőknél érdemes megnézni, ingyen adják, de az is alkalmi lehetőség, illetve van perk a lőszer craftoláshoz is. Legegyszerűbb persze megvásárolni a lőszert, ha van rá keret:
én sosem bontottam le semmi lőszert, még hardcore survivor modban is csak úgy ömlött az ammo és fegyver áradat felém, és ha jól emlékszem még venni is csak nagyon ritkán vettem lőszert, többnyire én is inkább primer-re vadásztam.
lootolásból egyszerűen annyi lőszert fegyvert és ruhát szedtem össze hogy már nem győztem eladni a kereskedőknek, nem is pazaroltam a skillpontjaimat meg perkjeimet kereskedésre, és akkor az olyan apróságokat még se említettem mint a cigis dobozok meg a pénzkötegek és hasonlók gyűjtögetése és eladása, kis odafigyeléssel és csereberével kb sose lehet kifogyni pénzből meg úgy kb semmi másból se...
Én úgy értettem hogy vettem a lőszert, nem az alapanyagokat vásároltam :)
Primer szvsz a bontottból jön (ritkán lehet kapni, de akkor is csak kis tételben a "kereskedőktől"): pl. 9 mm-est bontasz és kapsz kis pisztolylőszer primert, amit .357-eshez tudsz felhasználni a kivont lőporral és egyebekkel együtt. Meg kell tudni, hogy melyik primer-be, melyik lőszertípus fér bele és ha azonos kategóriában van sok gyenge lőszered, akkor abból célszerűbb erősebbet készíteni, ha ahhoz van használható fegyver is.
Bontogatást és craft akart lenni, de én is inkább váltogatom azt, hogy mi van nálam. Lecuccoltam a motelban és ott vannak a cuccaim. Így alig 60-70-es tömeggel róvom a pusztát induláskor.
A lőszer craftról annyit, hogy én nem konvertálgattam, vagy bontottam a lőszereket, hanem eltettem ami nem kellett későbbre, és inkább vásároltam amire szükség volt.
Többnyire elég volt amit találtam, mert sniperből ritkán kellett 2x lőnöm egy ellenfélre :)
AMR-t Vegas melletti Gun Runners robotnál tudsz venni. Gobi meg délre van Sniper's Nest-nél egy erős ládában.
Ha középlőtávon gondolkodsz, de közelre is hasznos fegyver kell akkor Marksman Carbine szintén Gun Runnersnél. Ennek van egy Uniq változata az All American amit a Vault 34 Armoryban találsz.
Shotgunból a Riot Shotgun-t ajánlanám, mert nagy a tárkapacitása, ami nem árt ha nem fogy ki harc közben és jól is sebez.
Ezek már eléggé advanced fegyverek, szóval kell Gun skill is hozzá és a megszerzésükhöz nem árt némi Lockpick is. Utoljára szerkesztette: coolpet, 2019.03.06. 20:12:54
Hát, ilyet még nem találtam. A létesítményt lézerfegyverrel tudtam le, mert találtam egy csomót és fullos fegyvert tudtam javítani. El is lőttem minden lőszert, a fegyver leamortizálva és eladva. Addig használok mást.
A craft rendszer még mindig kicsit homályos, mert "primer" gyártása mintha nem menne rendesen.
Persze. Nem ezért tűnt nehéznek, simán rohadt erősnek tűntek. De ellenállást megnövelve, lábat szétlőve ment a dolog. Be is fejeztem az a questet, elszállt a rakéta tova.
Álcázott ellenfeleket is be lehet célozni VATS-ban, ha a robot (ED-E) veled van. Egyébként, ha kiszúrod, hogy "ott mozog valami" és vaktában bele lősz, láthatóvá válik.
Ez eddig valami kurvára bejövős. Elsőre mission impossible-nek tűnt kitakarítani a nightkineket, aztán elkezdtem nézni milyen segédeszközeim vannak. ---> Takarítás.