A hétvégén indul a SEAT Leon EuroCup! Az elsõ versenyhelyszín a spanyolországi Valencia lesz. Az elõzetes tájékoztatás szerint a EuroSport2 vasárnap élõben közvetíti a futamot 11 órától.
A tavalyi mezõnyhöz képest sok a változás, hiszen páran a WTCC sorozatban indulnak, néhányan a nagyon erõs spanyol bajnokságban állnak rajthoz, mások pedig anyagi okok miatt nem tudnak nem vesznek részt ebben a kupasorozatban. De ott lesz Clairet, Pedala, Roda, Fredy Barth, a WTCC-ben versenyzõ Tom Coronel ikertestvére, Tim, Puyo és természetesen a Zengõ Motorsport két versenyzõje is, a tavalyi "Poleman", Michelisz Norbert valamint az olasz Andrea Larini. Sajnos Mendre Róbert, bár nevezett, ezen a versenyhétvégén nem tud rajthoz állni.
Minden a tervek szerint haladt. A tegnapi szabadedzéseken elõször nyolc majd hat tized elõnnyel verte a mezõnyt Michelisz „Poleman" Norbert, így az sem volt meglepetés, hogy sorozatban az ötödik rajtelsõséget söpörhette be a mai idõmérõn a Zengõ Motorsport, Norbi jóvoltából. A csapat olasz versenyzõje Andrea Larini az ötödik lett.
Azt gondolom, sejtik, nem úsztuk meg technikai hiba nélkül, Norbi második gyors körének a végén az egyenesben állt le a motor, de a begurulás után is három tizeddel emelkedett a mezõn y fölé a magyar fiú. Eredménye: 1:44,522. Három tizedre a következõ, de ha nem áll le a gyõri csoda, akkor akár egy másodperc is a nyakukba kerülhetett volna.
Kicsit szerényítek. Beszereztünk vagy három raklap zsebkendõt az ellenfeleknek, ha esetleg rájuk tör a sírás. Egy darabot nem adunk senkinek, ugyanis, ahogy szokott nem csak a pole sorozat folytatódott, de a pechszéria is. Norbi az elsõ gyors körre készült - már a melegítés alatt is vezetett magabiztosan - de a boxból nem tudott kimenni. Nem indult el az autó, kénytelen voltam az elsõ raklap zsebkendõt elhasználni. Ha valaki érti, hogy egy tehetséges fiú, miért ennyire szerencsétlen a technikával? Miért az õ motorja áll meg mindig, miért hullik szét a szervó szivattyú, miért kapunk mindig defektet és hol lehetnénk ma már ha ezek nincsenek még tavalyról. De vannak. Megvan még a gyorsaság is, de a szerencsétlenség is. Ha ezt földön túli erõ irányítja, akkor le lehet pattanni rólunk és mással packázni.
Az edzést a rajt-célvonal után, a boxkijárat magasságában fejeztük be a betonfalnál. Az autó egy gyors körig elindult, de már a második körben beszólt! Norbi minden szektora vörösen izzott a monitorokon és csak az utolsó szektoridõ hiányzott egy ûridõhöz, amikor a rádió életre kelt: - Nincs hajtásom, (sssss, zzzz), csak gurulok, hiába nyomot, leállok a falhoz, mert nem megy tovább (ssss,zzzzzz)! -így a fõhõs. - Nyugi, így is három tized az elõnyöd ezen a körön, megvan az elsõség és még javítottál is! - ez már a csapat üzenete, de, hogy miért nem indult vagy éppen állt meg a motor, az még a SEAT gyári mérnökei sem értik.
Van még négy óránk megcsinálni. De ennyi idõ is kevés lenne, hogy én megtudjam, de fõleg megértsem. Azt ugye mindenki értette, hogy hajtás nélkül gurult az egyenesben és így is javított és nyert! Milyen idõ lett volna?
Ha amerikai forgatókönyvíró lennék, már venném is meg ezt a fikciót, Európa egyik leggyorsabb emberérõl, aki mindig olyan technikai hibába esik bele, amirõl még senki sem hallott. Persze, pár óra múlva, ha kész, mindenki mosolyog, hogy csak egy kis bisz-basz, vagy egy csavar, meg anyaghiba, meg minden technikai rothadás. Ilyen ideges még nem voltam pole pozíció miatt. Felrobbanok. De furcsa mondat volt ez. Büszkék vagyunk, és egyszerûen nyernünk kell délután, ugyanis a közelünkben csak egy versenyzõ van. De neki nincs licence, se versenyzõruhája mégis tud gyõzni. Õ miszter Pech, aki annyit tartott már föl minket, hogy szívesen kizárnám az idei szezonból, már csak a mai attrakciója után is. Addig is drukkoljanak a magyar fiúnak, én pedig megígérem, hogy bármely alkatrész elromlik, azt este a kistraktorunkra felkötöm és körberángatom a pályán, érezze a törõdést. Remélem, nem a motort kell így móresre tanítanom ...
A mai futam 16:35- kor indul, de élõ közvetítés csak holnap lesz. Vasárnap 11.35 a START a WTCC futam elõtt. Nézzék, drukkoljanak, EUROSPORT2!
Szerencsétlen mit szop a kocsival...Tavaly volt olyan eset,hogy behívták a versenybírák telemetriát elemezni,mert azt hitték csalva futott olyan idõt,és egy új turboval jött vissza,mert amivel ment azon a körén az rossz volt.
Igen volt ilyen, sajnos a szerencse nem mindig kedvezett neki, de szerintem ebbe az évbe beváltja a hozzá fûzött reményeket és megnyeri a bajnokságot.
Egy elõzés, egy gyõzelem, ez a futam rövid összefoglalója, de azon már meg sem lepõdtem, hogy Michelisz a futamgyõzelem után ocsúdva csak ennyit mondott: - Ez a hülye a fülembe locsolta a pezsgõt! Kívánom szívbõl, ennél nagyobb baj soha ne érjen. Csapattársa Andre Larini nyolcadik lett, így holnap megint zengõs autó megy az élrõl, a szabályok szerint.
Michelisz körül tartózkodni ebben a mezõnyben olyan, mint Csapó Gábor, vagy Faragó Tamás oldalán szambázni egy uszodában. Hogy megkülönböztetett figyelmet kapunk, azt mutatja, hogy a SEAT Sport munkatársai keresik a társaságunkat. Nem láttam hasonló lelkesedést még a környezetünkben.
Még az idõmérõn Yvan Müller is elismerõen bólintott a pit falnál, de egyszer talán ö is megérti, lehet, hogy ezt a fiút még õ is fogja kergetni.
Nézzük, mi is történt! A repülõrajtnál az elõl haladónak azért nem olyan jó. A többiek körbelihegnek, szuszognak és mögüled, hátulról minden jobban látszik, így nem nagyon lepett meg, hogy Norbi másodiknak, de a célegyenesre már Norbi fordult elsõnek. Megpróbálom a Forma1-es közvetítésekbõl tanult szakszavakkal leírni a történetet:
Nem mondom, hogy hibázott a rajnál, egyszerûen jobban jött ki a lépés, vagy a ritmus Puyonak, aztán Norbi mellé könnyült, kiszélesedett és végül elment neki, majd határozottan elnyúlt és persze könnyült is egyben. Ja, és nyert! A végére több mint 3 másodpercet autózott ki, amikor jött a jó tanács rádión, ok lassíthatsz, óriási az elõnyöd. - Igen, már visszavettem! - hangzott a megnyugtató válasz. Annyira visszavett, hogy további kettõ másodperc jött a háromhoz, így egy korrekt ötös jutott a másodiknak.
Andrea Larinit pedig testépítõ bajnokká avattunk, 10 kört csinált végig szervo nélkül a SEAT-ban, amirõl csak azt kell tudni, hogy a vágódeszkányi slick gumikat szervo nélkül kormányozni olyan, mint egy „Y" fordulót csinálni az áramtalanított fogaskerekûvel. Húúú, az, de nehéz, atyám!
Hihetetlen nyugalommal telt az idõ, nem mondom, hogy véres küzdelmek zajlottak és soha nem volt izgalmasabb. Nem, de ha Schumacher minden unalmas futamának eredményét elvennénk, csak kétszeres világbajnok lenne. Egyébként holnap pont a „tévés futamon" lesz izgalmas a sorsunk, feltéve ha Mr Pech távol marad. A nyolcadik helyrõl kell zárkóznia, mint a WTCC-ben, igazi látványos felzárkózás lehet, ne hagyják ki, lendületben van! Ha ez így megy tovább, a következõ futamon már ismét WTCC-s menés lehet Brnoban, hiszen továbbra is él a szabály, a hétvége legeredményesebb versenyzõjét, a következõ futamon egy WTCC autó várja. Alakul...
Michelisz Norbert:
- Minden jó volt, szuper az autó! De a fülembõl ömlik a pezsgõ, lelocsolt Coronel, én amatõr....
Érzik, hogy ennyi? Nem beszéli túl, és valós gondjai vannak, folyik a pezsgõ a fülébõl! Ha holnap nyersz Norbi, az orrodba is töltünk, hajrá!
De kár, hogy nincs ha! Mert ha lenne HA, akkor végig álmodHAtnánk, hogyan kell gyõzni a nyolcadik helyrõl. A fordított rajtrács a tegnapi gyõzelem után szerencsétlenséget hozott, a mezõnyt bedaráló Michelisz az 5. körben feladni kényszerült, egy ütközésben eltört a lengõkar az autóban. A brnoi WTCC-s versenye így ugrott.
Pedig most nem volt panasz semmire. Nagyon erõs magyar csapat sorakozott a rajtrácson. Mindenki tudta, de hisz látták is remélem, kérdés nem fér hozzá, sima gyõzelem lett volna. Szokatlanul nagy küzdelem volt a rajt után, de nem sportszerûtlen. Szorosan „simultak" egymáshoz a versenygépek, elõször a szintén zengõs Larini futotta a leggyorsabb kört, nem csoda elöl a saját tempóját autózhatta. Norbi a harmadik körben már a leggyorsabb volt, kulturáltan hámozta magát át a mezõnyön. Elnézve a tempóját a többieknek annyi esélyük volt, mint Aczél Endrének Zidane ellen lábtengóban. A közeli képeken látszódott, hogy az autó bal eleje megsérült és az elsõ visszaelõzésnél tudtuk, hogy nagy a baj.
Azonnal jött a rádión az üzenet: - Keresztbe áll a kormányom! Vezethetetlen! - ennyi hallatszott a nagy recsegésbõl. - Nyomjad picikém, ne törõdj semmivel! - így a csapat.
Norbi az a versenyzõ, aki ha kell, kormánykerék nélkül is behozza az autót, de ez most esélytelenebb volt, mint a Columbiával földet érni a NASA központban azon az ominózus napon. Minden képváltásnál megelõzte valaki, majd egy kis kilinccsel elõre a sóder szélén, azt még megfogta, de utána elvette. Begurult, hogy újabb csalódással erõsítse magát.
De az az öt kör, amit a futamban töltött, nagyon szép volt. Az idõkbõl persze tudtuk, hogy gyorsabb a többieknél, várható volt beszántja õket, de azt is tudtuk, ha megtörik, végünk lehet. Nem is lehet ezzel mit csinálni egy márkakupában. Hiába ment okosan, hiába óvta a technikát, lengõkar nélkül nem csak lengeni, de versenyezni sem lehet. Mesteri elõzéseket láttunk, mint amikor egy kék színû feketepárduc ront a piros gazellák közé. Persze azt a párduc is tudja, hogy a szarvakkal fel tudják nyársalni és ez most nem volt elkerülhetõ.
Most nem ülök le vele beszélgetni, mert leírtam, ami történt, nem kérdés csalódott, de az elsõ öt körére tényleg büszkék lehetünk. Nem szeretném újra átbeszélni vele, hogy megint szerencsétlenek voltunk. Kérdezem én csöndben, lehet szerencsétlen egy magyar fiú, akitõl három bajnoki címet várunk, három különbözõ bajnokságból? Nem gondolnám. Egy-egy futamban benne van a csalódás, de ha belegondolnak, hogy rögtön az elsõ futamot nyertük, nincs miért szégyenkezni.
És akkor még itt van Andrea Larini is, aki a második futamot megnyerte a színeinkben. Sporttörténelem az életünkben, minkét nap zengõs autó gyõzött, szegény spanyolok, svájciak és a többiek semmit sem értenek csak kergetik a Zengõ feliratot szombaton is és vasárnap is. A gyõzelmet a WTCC egykori F1-es versenyzõjével a WTCC-s Nicola Larinivel ünnepeltük, aki Andrea testvére. Ha ezt nekem Dávid Sándor 1983-ban bemondja a tévében, nem hiszem el.
Michelisz egy hét múlva Jaramaban a spanyol bajnokin folytatja a pontgyûjtést, két hét múlva Brno Eurocup, párhuzamosan magyar bajnoki a Pannónia-ringen. Sírhatnánk, de nincs rá idõnk. Én most elmegyek zuhanyozni, a végtelenül boldog zengõs futamgyõztes Larini most ölelt meg csatak izzadtan, pezsgõsen... egy kortyot csavarhatok valakinek az ingembõl?
Ha holnap Michelisz Pedala elött végez aminek nagy az esélye akkor bajnok, és ha Wéber is legalább 2 hellyel megelõzi Rossi-t akkor õ meg a Wtcc be mehet. Nagyon jó kis futam lesz kötelezõ mindenkinek megnézni!!!
Az ok hogy Michelisz nem lett ma bajnok itt van:
Itten, konkrétan atom dráma van! Azt elhiszik, hogy az EB címre törõ Michelisz a felvezetõ körben Rodával ütközött és sóderben kötött ki? Elhiszik, hogy az utolsó kockából indul, teljesen esélytelenül a pontszerzésre? Elhiszik? Nem? Nos, kezdjék elhinni nyugodtan, mert itt ez van. Elmehet az EB cím!
Michelisz elõnye jelenleg 11 pont, mögötte az olasz Pedala lohol szintén a bajnoki címért. Õ ma a hetedik lett az idõmérõn, hazai pályán fut, és ezt a 11 pontot elég könnyen bekaszálhatja két futamból és akkor konkrétan végünk. Ja, és azt elhiszik, ha azt mondom, hogy az a Wéber Gábor, aki tavaly ilyenkor búcsúzott a SEAT Leon EuroCup-tól Monzában a sóderágyban, és azóta kétszer ült SEAT-ban, úgy 10 kör erejéig, ma majdnem megnyerte az idõmérõt, úgy, hogy ezredre egyforma idõt futott Rossival? Ezredre! Emberek, ez milyen teljesítmény?
És sajnos azt is el kell, hogy higgyék, hogy Rossi az utolsó körében még hozott két századot, értsük közösen: 2 századot! (Az mennyi? Ennyi?) Így övé a pole, mi meg robbanásig feszülünk, de mosolygunk és nem túl õszintén.
Mi van itt?
Hatvani a 3., Bárkovics a 16. idõt futotta, Andrea Larini a 9. helyen végzett.
Hogyan szerezhet Michelisz mégis pontot? Hogy lehet mégis bajnok? Van egy tervem…! Persze, alapvetõen lehetetlen terv, hiszen a rajtrács elején ugyan van zengõs, Wéber Gábor személyében, aki rommá szélesedve foghatja a sort, amíg Norbi zárkózik. Igen, de Pedala csapattársa is aktív lesz várhatóan, aki majd Norbit akarja lassítani a mezõnyben, szintén rommá szélesedve. De ez csak egy lelkes elmélet, hiszen hiába fogná a sort Wéber, ha egyszer Pedala Norbi elõtt megy, Wéber tehetetlen és hajt a saját motivációja után, hajrá!. Michelisz egyébként nem egyszer bizonyította(Brno, Brands Hatch), hogy a végérõl is tud versenyképes lenni, igaz nyerni innen szinte lehetetlen, de pontokat lehet gyûjteni, és az elég lehet. Elég lehet, de Gábor élete egyik nagy lehetõségéért hajt, egy WTCC-s jutalom versenyért, amire minden esélye meglenne, ha õ szerezné a hétvége legtöbb pontját.
Az okosság nem más, mint a második futamra játszani. 21. pozícióból lehet egy orbitálisat könnyülni a 8. helyig, de nem tovább, mert az holnap az pole-t jelent és talán azzal már biztosan elegendõ pontokat tud gyûjteni. (Tudják, a második futamon fordított rajtrács az elsõ nyolcnak.) Ha Pedala és csapattársa nagyon ügyesen halad, akkor, éppen Norbi elõtt fognak beérni, ami nekik süti, de nekünk meg torta, ugyanis a fordított rajtrácson már mögötte lesznek, és akkor versenyben nem fogják meg az biztos.
Az még egy jó "B" terv, ha Norbi egyszerûen kitolja az autó szemét, és meghámozza a mezõnyt, de az meg eszi a gumit, a technikát.. Nekem ez is jó verzió, csak mûködjön, de mennyivel jobb kombinálni nem?
De, ehhez akkora együttállás kell, mint az egyforma számokhoz a bolgár lottón. Azt hiszik viccelek?
Akkor most ezzel a remek tervvel odamegyek a fiúkhoz. Ha lesz este cikk, nem téptek szét, ha nem akkor nem volt jó ötlet és a Curva Rivazzába temessenek.
16.20-tõl rajtolunk, a futamot ma nem közvetíti az EuroSport, de az eseményeket itt nyomon követhetik: live timing. Holnap viszont igen, kapcsolják be tévéiket már 10-tõl, és hangolják a EuroSport2-re, 10-11 között mindkét futamot leadják, a másodikat élõben.
Az év legfontosabb két futama, ki hitte?
Én nem. Bocsánat!
Nyilatkozatok:
Michelisz Norbert: A felvezetõ körnél nekem jött oldalról Roda, akkor azt hittem, hogy nagyon összetörte az autómat, de szerencsére csak az ajtót találta el. Utána pedig... nem tudom. Új volt a fék, és... Sajnálom, hogy így alakult. Azon vagyok, azon leszek, hogy a versenyen ilyen hibát még egyszer ne kövessek el. Megbocsáthatatlan, nem tudom, hogy fogok így a csapat szemébe nézni. Nem szeretném azt a munkát elrontani, amiért egész évben dolgoztunk. Egyértelmûen az én hibám volt.
Wéber Gábor: Mind a két baleset elõttem történt, az is amikor belementek és az is, amikor beesett a sóderbe is. Akkor ott nem úgy koncentráltam, ahogy kellet volna, mert éppen a Gyuszinak ( Monori Gyula - fõszerelõ), mondtam rádión, hogy mi történt. Az elsõ mért körön volt két hibám, de aztán megfutottam az 1:57.644-et, amivel az élre ugrottam. Bejöttem a boxba, az utasításnak megfelelõen. Mivel nagy volt az elõnyöm, nem tudtam, hogy újból kimenjek-e. Majd három perccel a vége elõtt úgy döntött a csapat, hogy menjek ki új szettel. Tudtam, hogy hol volt az elõzõ körömben a hiba, hol tudok még javulni és ki akartam még próbálni. Igazából most érzem a fél év, egy év kihagyást. Dolgoznom kell azon, hogy fejben összerakjam ezt a versenyt, a tempóm megvan, a ritmusom még nincs meg. Az elsõ sorból indulok délután, nem tudom melyik oldalról, de nem szabad hibáznom. Nem akarom elkiabálni, de a rajtoknál jó vagyok, most délután csak egy ember lesz mellettem, és nem elõttem. Biztos nagy lökdösõdés lesz, Pedalara is figyelnem kell, Murray pedig Norbira fog figyelni, hátulról fogja akadályozni, hogy feljöjjön a nyolcadik helyig. Anniyt tudok most tenni, hogy Pedala ne tudjon megelõzni.
Forrás:http://www.markakupa.hu/elmehet_az_eb_cim
HAJRÁ NORBIIIIIIII!!!! Holnap TV 10 EU2 ÉS SÖÖÖÖÖÖR!
SZÉÉP VOLT NOOORBIII SZÉP VOLT NOOORBIIII!!!!! ÉLJEEEEEEEEEEEN!!! SZÉP VOLT WÉBER, SZÉP VOLT BÁRKOVICS, ÉS NE FELEJTSÜK HATVANIT SEE! GYÖNYÖRÛ VOLT FANTASZTIKUS VOLT. ÉLJEN A ZENGÕ, ÉLJEN A ZSILLE!!!!!
fantasztikus év volt, eszméletlen bátor, hibátlan és gyors befejezéssel! nagyon profi! le a kalappal, ez az egész év világklasszis teljesítmény volt, mint ahogy a csapaté is!
Le lehet valahonnan tölteni a futamot? Nincs juró kettõnk.
Szép Volt ! Végre egy pilóta akire büszkék lehetünk!
Mától 2009. a mi vallásunkban a Norbi éve! Ha van igazán nagy szív, akkor az ott dobog Michelisz Norbert mellkasában. Akkora az a szív, hogy bennünk is az dobog. Amikor a kockás libbent úgy futott át az elmúl négy év az agyamban, hogy csak gyõztem kapkodni a száguldó emlékek után.
Mi láttam elszáguldani?
Wéber Gábor mondata négy éve: hívjátok föl „ezt” a Micheliszt… Az ki?… Ügyes a szimulátoron…az elsõ telefon...Szia, Juni György vagyok a Zengõ Motorsport ügyvezetõje, Michelisz Norbertet keresem…. Nem hallak, leállítom a traktort…. Na, ilyen egy versenypálya… Itt egy kupás Astra, próbáld ki…. Ilyen nagy a Hungaroring?… Fiúk, a gyerek életében elõször ült autóban, mind a tíz köre három tizeden belül volt… Az elsõ futamok… Suzuki Swift Kupa… Ütközés Hatvanival a célvonal elõtt… Az elsõ bajnoki cím… Clióban újabb év … Ott is bajnok... A SEAT Magyarország Orbán Szabolcs akkori vezetésével alánk nyúl és támogat újra meg újra… SEAT EuroCup…. Nem sok még neki? ...Tavaly Estoril az elsõ pole… defekt… újabb pole… defekt... kilökik… defekt… szervó-akármi csõd…megkapja a Poleman becenevet… Monza, futamgyõzelem, könnyek a Himnusz alatt… és aztán minden az övé… WTCC Okayama… 2009-ben egy fantasztikus szponzor Õt akarja… A SEAT Magyarország nem támogat, Orbán Szabolcs sem segíthet már… Norbi egy 7 éves dízel Renault-val járja, ezt az országot… közben 4 pole a szezonban… Brands Hatch WTCC futam, Yvan Müllert, a világbajnokot megveri gyengébb autójával az idõmérõn… mögüle rajtol rettegett Yvan… Idén öt futamgyõzelem, négy pole pozíció… és végül a bajnoki cím.
És hány ezer kilométer Európa autópályáin, hány munkaóra minden munkatársunktól, hány éjszaka a kamionban, sátrakban, a forró autó alatt, hány kiló tésztavacsora, mennyi könyörgés magyar nagyvállalatoknak, olajosoknak, multiknak, öntelt marketingeseknek, kuncsorgás, pitizés és csalódás. Mennyi csalódás, hogy még a sporthírekbe sem férünk bele?
Amikor alig páran hiszünk a sikerben. Amikor mi vagyunk a nagyképûek, meg a nemtommik, hogy szembe merjük mondani mindenkinek, Õ lesz a legjobb! Hogy még elszállottabbnak tûnjek, kimondom, Norbi világbajnoki címre született! És meg is fogjuk csinálni, ha velünk tartanak, ha nem! Elhiszik már, hogy nem a levegõbe beszélünk? Látják, hogy megy ez a magyar fiú? Akkor fogjunk össze és teremtsük meg a sikert otthonról!
Ezt a mondatot nem gondolhatom komolyan. Bocs, hol élek én?
Mert ha senki sem segített, segítettek a barátok, akik most itt vannak vagy 150-en, és akik évek óta, szinte forintonként, vagy a hozzáadott munkájukkal tették össze a sikerünket, illetve az õ sikerüket is. Mert csak ránéztek barátjukra Zengõ Zolira, aki egy évtizedet húzta a magyar autósport igáját a sokat támadott, majd „megmentett” kupákkal, látták a megszállott tekintetét, küzdését. Látták minden megfeszülését, és elkezdtek hinni bennünk. Norbi tiszta, és õszinte tekintetében és páratlan tehetségében is. Mert azt is látták, hogy tavaly Wéber és Norbi együtt fejlõdött a telemetriákat órákig összehasonlítva, mérnök segítségével. Minden tizedért megharcoltak elõször papíron és utána a pályán. Gyönyörû volt az a csapat is, jó volt Gábort újra köztünk látni.
Aztán az a néhány újságíró kolléga, aki a mai napig figyeli a munkánkat, versenyeinket és ír, írt rólunk vezetõ felületeken, nem öntelten, nem marketingesen, hanem hitbõl, bizalomból, szeretetbõl. Köszönöm fiúk!
Ez a család most itt van Imolában és ünnepel. Ünnepli a sikert, de leginkább azt, amit mindenkinek adott ez a szezon. Mert a reklám egy dolog, a biznisz is egy dolog, de mennyibe kerül, hogy egymás vállán sírunk egy magyar siker után? Mennyibe kerül az autó tetején állva, pezsgõfürdõben lengetni a magyar zászlót az alulmaradó „nyugati” csapatok elõtt? (Sokba, mert behorpadt.) Mennyibe kerül úgy nézni Európa szemébe, ez a legjobb csapat az egész puccos kócerájból, a legjobb versenyzõkkel? Mennyibe kerül a 600 fokos fékhez érve állítani futómûvet percek alatt, olajban feküdni éjszakákat, majd matracon aludni és mennyibe kerül egyedüli lányként a csapatban napi 16 órát fõzni rájuk, takarítani utánuk, fotózni õket és lelkesen tölteni a netet, hogy Önök is átélhessék legalább egy szeletét ennek a csodának? És ez egy magyar csapat, legyetek rá büszkék, ezért csináltuk!
Kedves szülõk, Teri, András! Azt végképp senki nem tudja, mit éreztek Ti egy rajnál, egy defektnél, egy kicsúszásnál, hogy izgultok, mennyire féltitek gyönyörû, tehetséges fiatokat! Valahol mégis tudom, vagy csak sejtem, mert nagyon szeretjük Õt! Ugye látjátok, nem csak mi, hanem minden csapat minden versenyzõje. Olyan srácot neveltetek Himesházán, akit vastapssal ünnepelt a box utca, az autógyárak, és mindenki, mert szerénysége, tehetsége magával ragadó. Ha semmi más nem történik vele az életben, akkor is felnõtt köztünk, és meghatározó éveket adott csapatunknak, szurkolóinak. Köszönöm, hogy így éltek, köszönöm, hogy megmutattátok, ilyen egy igazi család. Vigyázunk rá!
Most pedig elindulunk az ünnepélyre, ahol ismét belekiabálják a mikrofonba az álmunkat: A 2009-es SEAT Leon EuroCup gyõztese: Michelisz Norbert a Zengõ Motorsport versenyzõje!
Igen ez fasntasztikus eredmény, már csak a spanyol Seat Leon szuperkupát kellene megnyernie, még 2 futam van hátra és asszem 15 pont hátránya van az elsõvel szemben.
Az imolai hétvége WTCC-s vendégszereplését nyerõ Michael Rossi vendégjátékára nem Yokohamában, hanem csak jövõre - az elsõ európai hétvégén - Valenciában kerül csak sor.
hétvégén meg Hungaroringen lesz 12órás versenyen :)
Új fórum indult! Ez a fórum a szerelõk és gépjármû tulajdonosok között teremt kapcsolatot! Bármilyen gépjármûvel kapcsolatos problémát belehet írni melyekre szerelõk válaszolnak! Minden márka rendszerezve és jól átláthatóan fent van az oldalon ezzel is könnyítve a felhasználók dolgát! Ha esetleg egy típust nem találsz csak nyisson egy új témát és kész is!! És még sok más érdekesség pl. keres kínál, kiegészítõk! Mindezt teljesen ingyen! Érdemes kipróbálni!
www.carden.eu
Megszületett a 2010-es versenynaptár. Idén elõször nem utazik a mezõny Portugáliába, helyette Zolderben szerepelnek majd. Vagyis a 6 versenyhétvége: Monza, Zolder, Brands Hatch, Brünn, Oschersleben, Valencia. Április 15-ig lehet nevezni a teljes szezonra, ami átszámítva 3 millió forintba fáj. Megszerzett pontonként viszont cirka 110 eFt jutalom jár! Összesen 100 mFt-ot osztanak szét a versenyzõk között, amiben a rajtpénz is benne van. Egy 2010-es spec. Leon pedig 17 millert kóstál honi pénzben. 2010-es kislexikon.
Május 23-án vasárnap 10:00-tól a Eurosport 2 felvételrõl adja az Eurocup évadnyitó futamát Monzából. Utána 10:30-tól pedig a 2. futam következik élõben. Nemsokára lesz rajtlista is. Sajnos viszont már nem jár WTCC-s vendégszereplés a gyõzelmekért, helyette magasabb pénzjutalom lesz. A technikai paraméterek sem változtak (nem lesz MkIII kit), egyedül csak egy új váltóautomatika kerül bele a gépekbe. A pontrendszer is marad a régiben. Remélem marad a számottevõ magyar jelenlét és szurkolhatunk a Zsille Motorsportnak és Zengõéknek is!
A Zengõ Motorsport megnevezte idei összeállítát. A csapat 4 autóval, Andrea Larinivel, Duarte Félix da Costával (2008-ban kétszer végzett dobogón), a 18 éves, ötszörös magyar gokart bajnok Birizdó Imrével és Wéber Gáborral fog teljes idényt futni! Holnap 10:15-tõl szabadedzés.
Érdekesség: a 2007-es Rotax Max OB elsõ két helyezettje Kiss Pál Tamás és Birizdó Imre volt 446 és 442 ponttal. Jön az utánpótlás.
Juhé! Balu is indul! 3 a magyar igazság. :D A tavalyi elsõ 5 hiányzik a mezõnybõl, de visszatért a 2008-as bronzérmes Eion Murray és indul a WTCC-ben futamgyõzelmet is szerzõ Salvatore Tavano. Jó kis versenyek lesznek idén. ;)
Áttették nap végére az edzést? Mert program szerint WTCC elõtt kellett volna lennie. Elég nagy kavar van. Tegnap Gábor, Bálint és Norbi miért nem tesztelt az összevont tréningen? Nykjaer, Barth és az összes Seat kupás ment, csak õk nem. Puyo-ról meg is feledkeztem. Õ lesz az ellenfél. Meg persze Rossi és Murray.
Mindjárt megy élõben a 2. futam! Egész jó minõségû lengyel SopCast - sop://broker1.sopcast.com:3912/71307
Drive Through Penalty Wébernek mer átvágta a sikánt
És 10 rajthelyes büntetés Zolderre, amiért még a fekete zászlót sem vette figyelembe. Kell az a rádió a kocsiba. De jó hír, hogy a magyar Eurocupos különítmény bõvülni fog még egy taggal! Találgatni lehet, de felesleges.
Egyes pletykák félrevezetõek voltak és Eurocupról regéltek, de a Supercopa se kutya. Noghuest verni megy Kiss Norbi hispán földre, ez az igazság. Wéber Gabi meg köpött. Méghozzá a tutit. Az õ autóját fogja hajtani Norbi hétvégén Jaramában! Eredményekért majd erre tessék orientálódni!