Játsz Apocalypse csatákat (3000 pont fölött, külön szabályok) és akkor úgy és azt keversz össze amit és ahogy akarsz. Normál játékmeneteben egyszerûen lefogadhatatlanul nagy elõnyt jelentene a dolog, mert így a seregednek nem lenne gyenge pontja és az amúgy is karcsú balance az végleg eltûnne. Tehát nem véletlenül nem ildomos a dolgot kutyulni.
Vagy használj régebbi kiadást (mondjuk 2nd edition-t), ahol még erre lehetõség volt szabályosan (bár a 2nd edition alatt konkrétan egy kódexben szerepeltek a démonok és a CSM légiók meg a sima CSM katonák, késõbb lett szétkapva a dolog külön könyvekre).
A jelenleg érvényes CSM kódex démonkái meg ugyan nem egyediek, de több téren használhatóbbak mint a démon kódexes dögök.
Továbbá fél év és itt az új kiadás, gyökeres változásokkal a szabályrendszerben és rövidesen jön a CSM legion kódex is.
Hát ez kifejezetten szarul hangzik. De annyira, hogy ez akár gátja is lehet annak, hogy valaha belekezdjek. Számomra teljesen kézenfekvõ lenne egy Thousand Sons sereg Tzeench démonokkal, de ha nem szabad, az valami ultragáz. Nyilván nem nekron monolitot akarnék orkok közé tenni, az egyértelmû, hogy tilos, de azért a káoszt így kettészedni elég debilség...
A kájoszmarín és a démon két külön sereg, külön kódexszel, bár a kájoszmarín seregben is vannak démonok kis számban.
Seregekt nem lehet keverni, kivéve ha az ellenfeleddel külön megbeszéled. Tehát már nincs olyan, hogy a bossz X seregbõl, a nép az Y-ból, a nehézfijjúk meg a Z-bõl jönnek, régebben voltak ilyenek, de mára megszüntek az újabb szabálykönyvek/kódexek érkezésével.
A Kristálycsarnok bezárt, honlap már nem frissül, ezért a kiárusítás sem került fel, de ettõl függetlenül él a 30%, ha Pesti vagy egyszerûen besétálsz (József körút 31/a)megnézed mi van még és vásárolsz. Másik megoldás a rendelés, de ne webbó'ton kersztöl tedd, hanem a +36-1-5013988 számot hívd és megmondják mi van még. Utánvétellel két napon belül megérkezik a cucc.
Hétfõtõl szombatig 10.00-19.00 van nyitva, ekkor tudod hívni is õket.
Hm. Nézegetem ezt a Kristálycsarnokot... Jól látom, hogy a káosz démon és a káosz szpészmarín két külön sereg, külön kódexxel? Ettõl még lehet kombinált sereget építeni, megengedik a szabályok?
A 30%-os leárazást sehol sem találom az eredeti áron van fent kristálycsarnok honlapján esetleg tudsz dobni egy linket h hol találtad :)
Nekem van ilyen (AoBR) alapdobozom (néhány:)) pontosabban csak az ork fele. Vagy közösen vettem valakivel vagy eladtam az SM felét, de azé' elég jól ismerem azt a dobozt. Az ork rész teljesen rendben van, az SM nekem nem jön be annyira. Mindkét csapat kb 500 pontnak felel meg, ha valaki SM-nal vagy orkkal kíván kezdeni teljesen jó választás. Van benne minden ami a játékhoz szükséges kezdetben. (Szabálykönyv pl, ami a legfontosabb.) Most ez az alapdoboz 20k környékén van, de pl a Kristálycsarnok ippen kiárusít és 30%-os ákcijó van mindenre.
Ha olyan helyen laksz ahol van klub is, akkor a klubot is érdemes felkeresni, rendszerint maguk a klubok is kedvezményesen rendelnek. Klub meg szinte minden nagyobb városban van.
Hm, hát egy ilyen játékba belevágás szerintem egyben azt is jelenti, hogy meg kell ismerni a scene-t, új emberekkel (leendõ ellenfelek) ismerkedni... Amúgy sem árt abból a szempontból, hogy biztosan sok tanáccsal tudnak ellátni. Arra ne nagyon számíts szerintem, hogy a jelenlegi haverjaid közül sokat rá fogsz tudni beszélni, hogy kezdje el veled...
Starting szett, mint olyan, szerintem inkább a gyártónak éri meg, mint neked, de lehet, hogy csak én vagyok túl paranoid.
Én tuti úgy kezdenék, hogy bemennék egy ilyen boltba, és megkérdezném, hogy hol, mikor szoktak játszani, és még mielõtt egy fillért is költenék rá, megnéznék néhány meccset, kifaggatnám a pléjereket mindenrõl.
Na mindenesetre ne higgy nekem, én is csak látatlanban okoskodok, keress valakit, aki játszik is! Van valami magyar fórum is WH-nak szentelve, itt az SG-n nem pörög valami túlzottan ez a téma, és akkor is inkább csak a számítógépes játékokról van szó...
A starting szett pont erre a célra van kitalálva (kezdésnek) és nincs olyan társ akinek lenne egy komplett serege ezért legyen inkább kettõ, hogy jácchassunk is :)
Miért pont az a szett érdekel? Én biztosan _egy_ sereget kezdenék el építeni, ha belevágnék, nem rögtön kettõt...
Warhammer 40.000 - Assault On Black Reach (táblás játék)kezdõ szettje van valakinek?:)Vásárlásra adom a fejemet ahogy tehetem.Tanácsokat is elfogadnék h esetleg hol vásároljak hol olcsóbb stb. Válaszokat elõre is köszi.
Én a Prospero Burns-nél hagytam abba, az utána következõket nem találtam meg még sehol (mondjuk nem erõltettem meg magam). Wiki szerint a 18-as 2011 decemberben megjelent.
Általában abban töltöm, amiben találom. Torrenten volt egy szép nagy pakk, vagy 60 könyvvel, benne pl a HH-ból 14 regénnyel...
Viszont sokkal nehezebb a nyelvezete, mint a HH sorozatnak. Ott is voltak részek, amiknek többször neki kellett futnom, de itt körmondat körmondat hátán, ritkán használt angol szavak és kifejezések, némi szleng...
A másik bajom vele az OCR minõsége. A HH sorozat vége felé hozzászoktam a szinte hibátlan scanhez, ez meg megint olyan, mint a HH eleje volt. "I" helyett "1" egy csomó helyen(különösen zavaró a lábjegyzetekkel együtt, amit szintén 1 2 stb-vel jelöl), th-k rn-ek csúsznak össze m-mé, meg ilyesmi. Ráadásul át kellett az egészet formáznom, mert fekvõ A4-eseken volt eredetileg, minden egyes szájbavert oldalon oldaltöréssel.
Elkezdtem olvasni a Kiafasz Káin-os könyveket...majdnem összeszartam magam a röhögéstõl már az elsõ novellán. Kellemes szórakozás elé nézek, úgy látom. :)
Szuperlatívuszokban lehet beszélni a CG grafikáról, a belsõ terek pompásak, majdnem megüti egy nagy költségvetésû valami szintjét, bár kint a szabadban picit silányabb szvsz a cucc, de amúgy az ultramarinesnál már most sokkal igényesebb. (végre nem egy 10 katona szenvedését kell néznem, látszólag lesznek nagyszabású ütközetek is)
Egyetlen nagy gondom a voice acting. Hát az amatõr ne haragudjatok, inkább ne szólaljanak meg.
Elnézést, Spacemarine helyett Ultramarines-t akartam írni...
Õszintén szólva én pont azt kaptam a Spészmaríntól, amire számítottam. Konzolos agyatlan orkgyaszat. Várható volt, hogy ez lesz. Önmagában semmi gond nincs vele, teljesen korrekt kis akciójáték. Csak a felfokozott elvárásaidhoz mérve szar, szerintem. Egy Fájörvarriorra azért köröket ver minden tekintetben.
Ez a cucc viszont csak egy kisfilm, nem tudom, hogy hasonlítható össze egy játékkal...
Ohkay, szóval a Space Marine nem volt annyira rossz, de azért lássuk be, ennél egy picit többet várt mindenki. Erre itt a Lord Inqusitor, amiben pont annyi potenciál van, amit a Space Marine-ból hiányoltam (-tunk):
Basszus, lassan kifogyok a Horus Heresy könyvekbõl. Most látom, hogy az utsó három könyv még nem jelent meg, majd csak novemberben, jövõ januárban és márciusban fog. Eh.
Na nem baj, majd olvasok egy kis Kiafasz Káin-t(HÍRÓ OF DÖ IMPÉRIUM!) addig. :P
Az ûrcsaták menete viszont visszatér a jó öreg scifi hagyományokhoz, hogy közvetlen közelrõl puffogtatják egymást azok a nagy dögök, mint valami reneszánsz kori tengeri csatában a sorhajók.
Én sem nagyon keresem benne a realitást egyébként, tekintve hogy ennek a világnak a fele a warp. Viszont legalább a saját szabályait tekintve következetes (legalábbis legtöbbször), ami mindig jó dolog.
Én nem nagyon keresek realitást a 40K világában, elfogadom olyan szürreálisnak - vagy még inkább elmebetegnek - amilyen. Ha valami realistább világ lenne, valószínû nem is érdekelne.
Óóóó, és igen, There is only war, semmi romantikus szál, csak a háború, kell ennél több? :D
Pont az ûrhajók terén mosolygok én is, hiszen a hadviselés a világûrben topicban leírtakhoz hasonlóan itt nem követték el a klasszikus sci-fi hibákat (áramvonalas ûrhajók és társaik). Persze aligha tudatosan cselekedtek így, de tény, hogy az összhatás sokkal fogyaszthatóbb a realizmus szemüvegén át, mint a Star Wars vagy Star Trek esetében.
Az agyondíszített, gót hatású dolgok meg azok, amik engem is megfognak. Igenis el lehet képzelni, hogy egy több száz, több ezer évre tervezett fegyvernél nagy gondot fordítanak a cicomára. Hiába "There is only War", simán évszázadokban lehet számolni. Vajon 100 év múlva hogy néz ki egy eredeti AKM? :)
Ha nem is kézifegyver méretben de má' ma is vannak ilyen hüvely-rakétahajtómû-robbanófej dolgok és azok se veszélyesebbek mint a lõszerek úgy álatalában.
A modellek megalkotásakor nem kellet olyasmikkel foglalkozni, hogy miként fogják a fegyvert, hogy mozognak benne, hogy mennyire lesz jó terepjáró az a harckocsi, ha olyan a futómûve mint az elsõ világháborús harckocsiknak, és a többi. Ez már ilyen biznisz. :)
Ezek szerintem mark5-ösök. Legalábbis ez alapján úgy tûnik. Mindkettõn vannak szegecselt részek, meg az a heveder keresztben a mellükön, a sisak olyan, mint a DoW2-ben a "nyilas" sisakok, plusz nincs a mellükön a sas. Pedig a mark7et Aquila Armor-nak nevezi kifejezetten...
Na igen, a megfélemlítés... Még el is fogadnám a magyarázatot, ha csak az SM frakciónak lennének ilyenjei. De mindenkinek van. Jó, nyilván játékbalansz miatt, de akkor is. A másik bajom a dologgal az, hogy hiába a gyönyörûen kidolgozott modell, ha eszükbe sem jutott végiggondolni, hogy akkor az úgy mégis, hogyan mozog. Amikor elõször megláttam ezt a videót, hangosan felröhögtem, de leginkább kínomban... Ez már azért szánalmasan szar, kritikán aluli. Szal kicsit nehezen veszi be a gyomrom.
A bolter hüvelyei sztem nem olyan borzalmas, még ha rakétahajtású is a dolog, akkor sem árt némi kezdõsebesség azért. Persze összességében kicsit meredek a dolog, normál töltényhüvely, rakétahajtómû és mindezek tetejébe még robbanófej is... Nem gyengén veszélyes egy ilyen cucc, alig robbanékony... :P
A power armorok cikkben azt írja, hogy a mark 7 már az eretnekség alatt tervezõdött, szal a mark 6-tal elvileg nincs gond.
Igazából a Mark IV./V. lenne a Horus Heresy elsõ számú páncélja,m a Mark VI. már ritkább, ez még elképzelhetõ esetleg. A Mark VII. viszont kifejezetten csak a lojális gárdisták számára volt elérhetõ, külön írják is mindegyik wikin (Lexicanumon is), hogy a Mark VII. fejlesztésekor a mérnököket a Földre menekítették, mivel a Mars-ot elfoglalta Horus.
Mondjuk valahol a "kreatív folyamat" során azért rájöttek, hogy az antropomorf harcjármû úgy ahogy van baromság, mert az Epic szupernehéz tankjait titánvadászoknak is nevezik. Tehát valahol azért érezték, hogy a tank az jobb, mint egy buta 'robot'... Tényleg, ez téged nem zavar, már úgy a mechák en bloc?
Igen és nem.
Logika alapján nem éri meg Titánokat építeni. Pont ez a "poén", hogy a Szupernehéz harckocsik (Shadowbane és társai) az Epic 40k-ban is olyan tûzerõt adtak le, mint egy Titán, tized annyi pontért, és ráadásul sokkal jobban lehetett velük bújkálni, mint a hegyomlás méretû monstrumokkal (igaz ezt valamennyire orvosolta a Titánok Void Shieldje).
Másfelõl viszont a Titánok egy olyan kor szülöttei elviekben, amikor az akkori emberiség pazarolhatta a nyersanyagot, és egyfajta reneszánszra (vagy róma fénykorára) jellemzõ dekadencia, pazarlás, pompa és magamutogatás volt a divat. Ebbe a képbe pedig belefér egy ilyen szörnyeteg, hiszen minden logika ellenére még én is elismerem, hogy lenyûgözés (ha ellenfél: megfélemlítés) terén kevés dolog lehet hatásosabb, mint egy 30 (vagy több) méter magas, két lábon járó gépezet, amely egy egész hadsereggel felérõ tûzerõvel rendelkezik, és olyan technológiákat vonultat fel, amely egy "normális" hadszíntéren mágia szinten mozog.
A Battletech más világ, ott a világban a nagyon jól felépített politikai intrikák tetszettek, a "robotok" meg gyakorlatilag csak a "coolság" érzetét adták (ugye a Battletech végül is úgy született, hogy a japán Mecha rajzfilmek robotjait átültették egy "felnõttebb", nyugati környezetbe, ahol nem 14 évesek harcolnak egymással). A világ "realitása" nagyon minimálon mozog, elég abba belegondolni, hogy 1000 méter felett effektíve csak a tûzérségi fegyverek élnek, az aktív harcérintkezés jellemzõen 90-270 méter (alap Battletech-rõl beszélünk, tehát Battletech 3025) között történik.
Viszont ha innen nézzük, a Warhammer 40k sem töri magát, hogy nagyon reális legyen (pl. hüvelyt dobáló Bolterek, holott a leírásnál kiderül, valójában kis méretû rakétákat lõnek ki, tehát olyanok mint a Gyrojet fegyverek, amik viszont nem rendelkeznek hüvellyel).
A power armorok cikkben azt írja, hogy a mark 7 már az eretnekség alatt tervezõdött, szal a mark 6-tal elvileg nincs gond. Sõt, azt is említi, hogy pont az újabb, jobban felszerelt légiók lázadtak fel, az Alfa Légió meg konkrétan _a_ legfiatalabb banda... Egyébként nem vágom, melyik képen látsz 7-est. (Nem mintha sok jelentõsége lenne egyébként :P)
Én elvagyok ezekkel a könyvekkel is. Komolyabb dolgot úgysincs kedvem olvasni mostanában, idõtöltésnek meg jó ez is. Sokszor kiszámíthatóak, néha kissé erõltetettek, meg vannak benne ilyen WTF dolgok is, de azért nagyjából okés.
Battletech részemrõl erõsen ki van csukva, a mechákat inkább jó messzirõl kerülöm, azokkal kapcsolatban egy pöttyet több kifogásom lenne, asszem... Így is az idegrángás kerülget a titánokkal kapcsolatban... Mondjuk valahol a "kreatív folyamat" során azért rájöttek, hogy az antropomorf harcjármû úgy ahogy van baromság, mert az Epic szupernehéz tankjait titánvadászoknak is nevezik. Tehát valahol azért érezték, hogy a tank az jobb, mint egy buta 'robot'... Tényleg, ez téged nem zavar, már úgy a mechák en bloc?
Aha, a Lexicanum se szentírás azért, a linken ott vannak a képek: Mk.6-os és Mk.7-es Power Armour-ok, Pre-Heresy idõszakból a képaláírás szerint (márpedig ha "normál" és nem káosz-ûrgárdának ábrázolják, akkor pre-heresy)? Ehh...
Ian Watson-ról már leírtam a véleményem. Sok téren õ sem követte a világ részleteit, de a könyvei mégis visszadták a világ hangulatát, és igen olvasmányosak voltak.
Ezt valahogy hiányolom a késõbbi (nem Watson) könyvekbõl. Akadnak elég jók (pl. az Elsõ és Egyetlen nagyon tetszett), de valahogy úgy vagyok velük, mint a 3055 utáni Mechwarrior könyvekkel. Ha nem a Battletech világában játszódnának, akkor nem olvasnám végig õket, mert nem elég jók. Valahogy így vagyok a Wh40k könyvekkel is. Jópárat elolvastam, de valahogy nem tudtak olyan mély nyomot hagyni bennem.
Gáznak talán nem gázak a Horus Heresy könyvek sem, csak én ennél jobbakra számítottam. Innen nézve tehát az én hibám. :D
A Lexicanum-ban viszont már azt írják, hogy az Alfa Légiósok magasabbak az átlagnál, bár még mindig Alpharius Omegon a legmagasabb. Ennek ellenére van egy jelenet a könyvben, ahol egy sima légiós kiadja magát Alphariusnak egy elég fontos mítingen, úgy, hogy közben ott van Omegon is, az igazi Alpharius meg közben épp máshol konspirál. Szal az sehogy sem jön össze.
Olyan nagy problémám egyébként nincs a sorozattal, az ilyenen kicsit bosszankodok, aztán túllépek rajta. Egyébként eddig csak a Space Marine-t és az Inkvizítort olvastam, aztán amikor lett torrentrõl egy nagy adag könyv, akkor ezt a Horus Heresy sorozatot kezdtem el. Most tartok a 7. könyvnél, Battle for the Abyss. Szal akkor ezeknél csak jobb könyvek lesznek? Az jó. :)
Ha pedig összeveted a Wikiával még nagyobb értetlenség következik, hiszen ott meg például egyenesen magasabbnak írják le.
Én a Horus Heresy elsõ három kötetét olvastam, de a harmadikat már félbehagytam. Lerombolja a kialakult, számomra kedves Wh40k világképet. Inkább hiszek egy "elfajzott" és "ósdi" Warhammer 40k világban, mint egy "hivatalos" és "hû" Warhammer 40k világban...
Ehh, tényleg elég komoly "hitelességi" problémák vannak ezzel a Horus Heresy-vel...
Mondjuk eddig sem értettem, hogy hogy a francba gondolták azt, hogy az Alpha Legion minden tagja Alphariusnak mutatkozik be, de így, könyvben részletezve még nagyobb gáz. Most akkor vagy az egész Alpha Legion egy kupac óriás, vagy Alpharius egy mélynövésû törpe a primarchok közt, mert egyébként elég hihetetlen, hogy nem tûnik fel senkinek, hogy a magát primarchnak kiadó marínból hiányzik úgy 50 centi magasságilag...
A másik dolog meg, hogy már sok könyvön keresztül, féloldalas bekezdéseken át taglalták, hogy egy primarch láttán még egy átlag SM is lefossa a bokáját a gyönyörûségtõl, ebben a könyvben meg most egy utolsó senki IG katona szemtõl szemben lehazugozta Alphariust...
Eh, és ez épp Dan Abnett, aki elvileg a jobbak közül való...
:D:D::D:D
( a külsõ nagyobb képhost site-ok (Imageshack, Tinypic, Kepfeltoltes.hu, stb.) le vannak tiltva ilyen-olyan okok miatt, úgyhogy feltöltöttem a belsõ helyre a képet. Ilyenkor vagy töltsd fel az http://iaro.3dmax.hu/ oldalra a képet, vagy csak a linket add meg. - Cifu)
Oda is írtam:) de minél több hely annál nagyobb esély:)
Masakari: Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor talán nézz be az inkvizitor.hu oldalra, mert ott aktívabban folyik az adás-vétel a figurák kapcsán (van külön keres és kínál részleg). Ott talán még hamarabb is találnak vevõre a figuráid.
Mivel a topic címébe be van írva a terepasztalos dolog bátorkodik ide írni.40ks modelleimtõl válnék meg (SM/10db tactical mariska és Tau/12FW és 8xv8 8gun drone).Ha valakit érdekel valami írjon privbe és részletezem pontosan mi mi hogy merre stb
Lehet, hogy csak iparosmunka, de az a helyzet, hogy nem is várok többet tõle. Modern ponyva, szórakoztat, ennyi a dolga.
Az viszont kifejezetten jópofa, hogy amellett, hogy különbözõ írók írták, egészen frankón egymásba vannak ágyazva, meg ahogy az egy-két könyvben csak egy fejezet erejéig felbukkanó szereplõ egy másik könyvben fõszerepet kap.
Most fejezem be a Fulgrim részt. (Spoileres lesz.)
Amivel bajom van, hogy eddig 100% lojalisták szemszögébõl írták le az eseményeket. Még amikor áruló légió is volt a fókuszban, akkor is a lojalistákat követte a sztori. Ez a rész most az árulók felõl közelítette meg a dolgot, de még mindig túl császárpárti a narratíva az ízlésemnek...
Ja, és a végén Fulgrim teljes behódolása... Eh. Most tényleg, a primarchokat is megszállják mindenféle démonok, és átveszik fölöttük az uralmat? Azt hittem, hogy õk változnak démonná, ez a testelfoglalás ez gáz. Mint egy utolsó szar cultist...
Szvsz a Horus Heresy sorozat bár nem rossz könyv, a történetvezetés, realitás terén (ahogy az utóbbi jó 10 évben minden GW cucc) bizony komoly hiányosságokkal küzd.
Ian Watson-t sok kritika érheti, hiszen pár dologban õ is csak lazán követte a táblás játék dolgait, de a történetei ettõl még hitelesek maradtak.
Az "új" írók minõsége erõsen hullámzó, a Horus Heresy meg egyszerû iparosmunkává silányult a kezeik között. Az, hogy elõre megadták a megjelenési dátumokat például jelzi, hogy a minõség garantálása helyett a pénzmaximalizálás lett a GW célja. Magyarul ekurvultak õk is keményen... :(
A Horus Heresy sorozat Fulgrim c. részénél tartok...
Ami még mindig kissé elképzelhetetlen számomra, hogy ezek a primarchok tényleg ilyen elbaszott óriások? Hogyaszongya, úgy viszonyulnak méretben egy "sima" marínhoz, mint a sima marín az emberhez? Akkor az azt jelenti, hogy kb három és fél méter magasak? Csak mert ilyen méretkülönbségek mellett a primarch-ember interakciók kicsit viccesen elképzelhetõk, ilyenekre gondolok mint pl kézfogás, vállonveregetés, ilyesmi...
A másik, meg hogy Fulgrim levert egy Avatar-t... puszta kézzel... egy ütésbõl... Na hát az sem volt túlságosan hihetõ. (Világon belül gondolkozva persze.)
Az Mk.6 és az Mk.7 energiapáncél között igazából két különbség van, az egyik a sisak, a másik pedig az, hogy az Mk.6-nál egy "X" alakú hám van a mellkason, ami tippre a hátizsák rögzítéséhez kellett. Az Mk.7 sisakja amennyire én tudom, csak esztétikai különbséggel bír, bár ha indokot akarnék, akkor talán valami funkciója lehet a "száj" résznek (talán a kisebb méretû lett a regulátor/légtisztító rész? Vagy egyszerûbb? Esetleg csak jobb hangszóró (az ûrgárdista hangját kiadó) került be?).
BTW ezt amúgy az Ultramarines esetén se értettem, miért kell "hallható" hangon beszélniük? A sisakrádió kevésbé árulkodó (no persze ha az ellenségnek nincs rádióelektronikai felderítése).
én is pont ilyen véleménnyel vagyok. a zene a párbeszédek ugy elég hangulatosak, a sztori már kicsit billeg, de a CGI förtelmes egy két helyen, és hát a fizika az ami még durván cseppet sincs kihegyezve....
Megnéztem, hangulatos, a történet pár apróságtól eltekintve egész fogyasztható, a zene hozza a hangulatot, e téren semmi hiba, és a szinkronszinészek sem lógnak ki a képbõl. A CGI sajnos kissé gyenge, 10 éve még néztünk volna kerek szemekkel, de ma már egy jobb játék többet mutat. Ezzel együtt kötelezõ... :)
Kijött az Ultramarines DVD közben. A honlapon két részlet is megtekinthetõ. Hát végül is egynek elmegy, legalábbis azok alapján, de kidolgozottságra azért messze van a mai CGI mozifilmektõl...
A "Turn Signals on a Land Raider" is jó... :) Kár, hogy annak vége, az is nagyon beteg volt. Egy mûanyag Land Raider-modell (!) és a legénységének kalandjai.
Munkahelyen nem sikerült letölteni õket, majd otthonról megpróbálom. Köszi
Keress rá a képregényekre az ismertebb helyeken, mind fent van belõlük, és bár hullámzó a minõségük, azért akad egypár tényleg ütõs.
Ajánlottak: -Titan (nagyon hangulatos Titán történet, és jól megrajzolt, bár fekete-fehér képregény) -Daemonifuge (nagyon hangulatos Sisters of Battle történet, fekete-fehér, elég jól megrajzolt képregény) -Deff Skwadron (nagyon elmebeteg (természetesen Space Ork témájú) képregény, sajnos a rajzminõsége gyenge, fekete-fehér, de ha ezt lenyeli az ember, betegre röhögi magát rajta) -Damnation Crusade (hangulatos, és bár színes, de csak so-so megrajzolt képregény, Space Marine történet) -Blood & Thunder (elmegy szintû, a Damnation Crusade-hez hasonlóan színes, de nem túl jól megrajzolt képregény)
Köszi, igaz nem írtam, de az is megvan nekem. Kár, hogy nem adják ki õket. Annyira azért nem jó az angolom, hgoy neki essek egy könyvnek.
C.S. Goto-tól a Háború Hajnala és az Ébredés. Nem nagy eresztés egyik sem, de ha csak magyarul kiadottat keresel akkor - az említetteken kívül - ennyi van.
Wh40k könyvet tud vki magyarul? Ian Watson féle kényv és Gaunt sorozatán kívül?
"A Codex Pictures produkciós céget bízta meg a Warhammer 40000-et kiadó Games Workshop, hogy Ultramarines címmel 70 perces sci-fi thriller filmet készítsenek. Sajnos a produkciót mozikban nem fogják bemutatni, kizárólag DVD-re szánt megjelenést terveznek. A Codex Pictures korábban három jól animált, de egyéb vonatkozásaiban átlag alattinak mondható Bionicle "filmet" készített a LEGO megbízásából.
A név alapján a film minden bizonnyal az Istencsászár egyik fia, Roboute Guillima által irányított XIII. Ûrgárdista Légióra és annak ténykedéseire összpontosít."
"219. Lord Login is not "Wolfie". " Jók.. elsõre azt hittem valaki telespamelte a topicot
Uccsó mára... :DDD
-What do you call a lasgun with a laser sight? Twin Linked.
The Imperial Guard doesn't need cover, they ARE cover!
"a simpe 3 lettre wurd. beer" - Thor Thundercaller
The Top Ten List why DA are cooler then IF:
The Top Ten List: Dark Angels VS. Imperial Fists
Reason #10 Dark Angels wear nifty GREEN armor; Imperial Fists wear YELLOW - 'nuff said!
Reason #9 Unlike Primarch Rogal Dorn of the Imperial Fists, Dark Angel Primarch Lion el'Jonson never had his ass kicked by Primarch Perturabo of Iron Warriors.
Reason #8 Unlike Primarch Rogal Dorn of Imperial Fists, Dark Angel Primarch Lion el'Jonson never had his ass kicked by Primarch Night Haunter of Night Lords (do we see a trend here?).
Reason #7 When the Emperor had to have one of his Legions stay behind and guard Earth while the others traveled the Galaxy gaining fame and glory, Rogal Dorn jumped up and down shouting "Pick Me, Pick Me?I'll do it?"
Reason #6 Never had to have ass saved by Ultramarines, unlike the Imperial Fists after being pinned down for months by the Iron Warriors.
Reason #5 Dark Angels have the greatest victory record of all the Emperor's Legions. Imperial Fists are 0-1-1 (no recorded victories, lost to Iron Warriors and they like to call the defense of Earth a "Draw".
Reason #4 Lion el'Jonson fought Leman Russ toe-to-toe for a day with neither Primarch besting the other. Rogal Dorn would have used the famous "Play Dead and Run Away" tactic.
Reason #3 Dark Angels have lots of nifty special items like the Sword of Secrets; what were the Imperial Fists things again?can't seem to remember?
Reason #2 Dark Angels would have NEVER screwed up the defense of Earth and got everyone killed. And where exactly was Rogal Dorn when everyone else attacked Horus?.
A Space Marin-ok szigorú szabályok szerint élnek...
1. Thou shalt not refer to the Adeptus Soritas as "Bolter Bitches," nor shalt thou go anywhere near our sisters during the time of their "Red Rage," lest thou wishes to be the first human to enter orbit without the aid of a shuttle. 2. Thou shalt not comment on the odd shape of the Inquisitor's head. 3. Thou shalt not do "wheelies" or "donuts" on you bike. 4. Thou shalt not have a "kegger" on the eve of battle, thus making yourselves less effective on the morn. 5. Thou shalt not refer to the Almighty Emperor as "The Righteous Dead Dude." 6. Orks are not "cute!" 7. Thou shalt not make jokes about the Imperial Guard's weapons. 8. Thou shalt not refer to the Rhino transports as "pimp wagons," nor shalt thou use the phrase, "If the Rhino be rockin, don't come a knockin." 9. The Chapter Master is not a "drag". 10. Thou shalt not check to see if your bolt pistol is loaded by looking down the barrel! 11. Thou shalt not go on panty raids into Sister Of Battle monasteries. 12. Thou shalt not use thy scope for anything outside of battle. Anyone caught using them to spy out life mates shalt lose privileges. 13. Do not sell thy extra organs on the Black Market. 14. Though it is entertaining, thou shalt not wave a fly swatter near the Tyranid fleets. 15. Thou shalt not use thine chainsword as a backscratcher. 16. Thou shalt not use thine pistol as a q-tip. 17. Thou shalt not attempt to imitate heathen noise marines with "heavy metal" or "death metal" through thine com-speakers. 18. Although tempting, do not attempt to give a Tau a "high-five”. 19. Thou shalt not laugh at how small IG men are. 20. Thou shalt not bend to the will of nerds playing war games, and act upon your own free will. 21. Thou shalt not tap the glass on the Dreadnought. 22. Thou shalt not feed the Orks. 23. Thou shalt not transmit images of unclothed Sisters through the Astropaths. 24. Thou shalt not advertise on thine armour. 25. Thou shalt not wave fake skulls at the Berserkers. 26. Thou shalt not wave a red flag near a Chaos Dreadnought. 27. Thou shalt not tape pictures to your armour. 28. Thou shalt not release spiders inside the dreadnought. 29. Thou shalt not use they bolter to kill bees. 30. Thou shalt not sniff warp fumes. 31. Thou shalt eat thou rations. 32. Thou shalt not steal thy commander’s dinner. 33. Thou shalt not take the Predator for a walk. 34. Thou shalt not use the land raider to pick up chicks. 35. Thou shalt beware of strange noise in back of thy land raider. 36. Thou shalt guard thy bolter when camping with Imperial Guard. 37. Thou shalt not use bug bomb against the nids. 38. Thou shalt not play Internet games with Tzeentch. 39. Thou shalt not e-mail the emperor. 40. Thou shalt not e-mail the Emperor spam. 41. Thou should beware of thy Lictor behind cardboard bushes. 42. Terminators and glue do not mix. 43. Thou shalt not spray paint armour to make it look cool. 44. Thou shalt not have water gun fights with lasguns. (the guard needs them) 45. Thou shalt not juggle power weapons. 46. Thou shalt not hide video links in the Sisters of Battle's monastery. 47. Grenades are not water balloons. 48. Thou shalt not use insect repellent against Tyranids. 49. Thou shalt not use waterguns against Necron. 50. Thou shalt not piss on the Iron Halo. 51. Daemons are not your friends. 52. Barney the Dinosaur is not your friend. 53. Barney is a heretic. 54. Barney merchandise are simply prohibited. 55. Barney is not a Tyranid 56. Digimon are not in the 40K universe. Really. 57. Digimon are not affiliated with the Necron. 58. Pokemon are not Digimon! 59. Pokemon are not fun to play with. 60. Thou shalt not steal candy from babies/orks/gretchin/Commissars. 61. Don’t play “Truth or Dare” with Sisters. 62. Don’t play “Spin the Bottle” with Sisters. 63. Don’t play “Hangman” with the Inquisitor or Berserker. 64. Thou shalt ignore strange voices in your head. 65. Thou shalt not put a cork in the Inquisitors pistol. 66. Thou shalt not use the Lasgun as a flashlight. 67. Thou shalt not hide the Land Raider in a lake. 68. The Land Raider is not a hotel room! 69. Spiking the beer is forbidden. 70. Shotguns are not practice guns. 71. Lasguns don’t make cool disco lights for your party. 72. Pixie wings are not jump packs. 73. Thou shalt no replace the Librarians staff with a "Magician’s Wand” 74. Thy shalt not tip the Terminators over during battle. 75. Thou shalt not attempt to kill Tyranids with Mortein. 76. Thou shalt not do it to @#%$. 77. Thou shalt not do it to Nurgle (who would?) 78. Thou shalt not refer to Lasguns as torches. 79. Guard will not be referred to as 'spotlighters' 80. ‘Murder in the dark’ is prohibited when Chaos forces are captured. 81. Thou shalt not make fun of Chaos’ rusty Power Armour. (We need someone decent to fight with) 82. Thou shalt not do Spock impersonations around Eldar. 83. Don’t give ‘Fairy wings to Eldar’ 84. Thou shalt not make liposuction jokes around Eldar. 85. Thou shalt not return books late. 86. Thou shalt not trade thine bike for a skateboard. 87. Thou shalt not ignore the Chaplain as he recites the tales of Spot the Dog. 88. Putting corks into the engines of a Landspeeder is not funny. 89. C-3P0 is not a Necron ambassador. 90. Darth Vader isn’t the son of Abaddon. 91. Thou shalt not stay awake after “lights out” unless expressly ordered. 92. Thou shalt not use the sentinel Powerlifter as a babe-magnet for the sisters. 93. If thou lose thine hand you shalt not nab one of the Imperial Guard. 94. Thou shalt not waterfight with civilians. 95. “It makes a funny noise” is not an excuse for punching Imperial Guardsmen. 96. “He started it” is not an excuse for punching Imperial Guardsmen. 97. Thou shalt not get a Sister intoxicated for thy own pleasures. 98. Thou shalt not play monster with Orks. 99. Thou shalt not taunt a Dreadnaught within reach of his foot by calling him "The Tin Man" from “Wizard of Oz”.
100. Thou shalt not sexually harass the servitors even if they won’t notice. 101. Thou shalt not have an ice cream Superfantasical Day. 102. Thou's name is not GiX. 103. Thou shalt not smoke/inhale/inject illegal pharmaceuticals into thy holy body even though your advanced physiological structure could probably withstand the effects. 104. Thou shalt not put "Ecstasy" in the punch when Battle Sisters arrive for a formal meeting with the Chapter's Authorities. 105. Thou shalt not practise vampiric tendencies despite your urge to do so. 106. Thou shalt not howl when the Chapter Master bends over. (Full Moon Out Tonight!) 107. You shalt not dare others to eat that squiggly thing. 108. You shalt not comment on being a better shot then the inquisitor. 109. The chaplain is not too preachy. 110. Gambling for grots is not allowed. 111. Your sergeant is not a pugy #######. 112. You shalt not smack the sister’s butt and then wink at her. 113. The lab research Tyranids are not for emergency rations. 114. Thou shalt not take the emperor titan for a spin. 115. Thou shalt not use a flamer to cook a whole cow and leave none for the others. 116. Thou shalt not set fly strips outside your tent in a Tyranid war zone. 117. Thou shalt not wear Lord Commander Dante's Death Mask (or any Death Masks at all for that matter) on Halloween, any other masquerade parties or for fun, when not in battle! 118. Thou shalt not try to see how much a Death Company marine can take (physical and/or psychical)! 119. Thou shalt not put "tags" on the Holy Shrouds and/or Banners or write on it in anyway at all. 120. Rico’s Roughnecks are not real. 121. Thou shalt not over-charge thou bike! 122. Thou shalt not use the over-charged engines for "drag-racing"! 123. Thou shalt not have a Blood-party (as in tea-party) with Mephiston during battle! 124. Thou shalt not play "no blinking" with Mephiston! 125. Thou shalt not give Tycho an Ork for his Birthday (or any day at all for that matter, or speak him about Orks). 126. Thou shalt not release Morriar from his restrainment or tap in his vital liquids! 127. Thou shalt not ask the Sanguinary Priest for something to drink! 128. Thou shalt obey these 10 commandments! (Isn't it hard counting when being a scout?) 129. Thou shalt not use thy Jump Packs to "fry your diner"! 130. Thou shalt not use thy Jump Packs to get “KFC” or “Macca’s”. 131. Thou shalt not kill each other because "thou are the real Sanguinous". 132. Thou shalt not make wounds to resemble the wounds of thou mighty Primarch...the Chaplain paint these on your armour! 133. Thou shalt not "make bunny-ears" with thy fingers behind the Chaplain whilst he gives battle-orders. 134. Thou shalt not indulge in squig eating contests. 135. Thou shalt not fake death in order to get blood from the Sanguinary Priests. 136. Thou shalt keep thou armour on, although thou might think thou are invincible, thou DO need thou armour! 137. Thou shalt not fall asleep whilst the Chaplain is in prayer. 138. Thou shalt not use thy weapons upon thyself, thou still can get hurt. 139. Thou shalt not jump out in front of the Rhino to get into the fight whilst still in motion...wait for orders to disembark! 140. Thou shalt look both ways before crossing the street. 141. Thou shalt not try to "steal" assaults away from battle-brothers....they are allowed some fun too! 142. Thou shalt not use thy multi-meltas to light campfires. (In a similar manner, thou shalt not use the Terminator Captain's chainfist to open tins of baked beans) 143. Thou shalt not make jokes about the Tyranid's mighty One-Eyed monster (eye, pirate matey... guk!). 144. Thou shalt not mistake the Harlequin's Kiss for some fruity clown prank. 145. Thou shalt not light cigarettes near the Hellhounds. 146. Thou shalt not bribe the Inquisitor to bring down Exterminatus on your ex-wife. 147. Genestealers ARE NOT trying to rob you of your denim trousers. 148. Thou shalt not chase thy Gretchen with a fork. 149. Thou shalt not call the firearms of the Imperial Guard “Sega Lock-Ons”. 150. Thou shalt not call the Adeptus Arbites “pigs” or “the filth”. 151. Thou shalt not place buckets of water over the Inquisitors door. 152. Inquisitors are not “Nigel no friends” 153. Thou shalt not use thou's laser sight to blind Imperial Guard. 154. Thou shalt not remove the Imperial Guards power packs from their Lasguns while they are asleep. 155. Thou shalt not play “frisbee” with a Tau Shield Drone. 156. Remember a Primach is for life not for Christmas. 157. Thou shalt not eat toast in your power armour ( I'm not going to hoover the crumbs out of the toes again). 158. Thou shalt not put fridge magnets on thy power armour (Even if you have been to Cornwall). 159. Thou shalt not tune into FM rock on your intercom. 160. Thou shalt not put bananas in the commander's rhino's exhaust pipes. 161. Thou shalt not hang "Pine Fresh" on Moriar (even if he is a bit ripe by now!) 162. Scented Pine Trees hanging off Rear Vision mirrors in favour of the Dice, is now prohibited. 163. Thou shalt not offer to clean the sister's armour whilst they change. 164. Thou shalt not use Power weapons or Chain-weapons to cut your food. 165. Thou shalt remove the batteries from weapons to put in your RC toys. 166. Thou shalt not swap the salt and pepper. 167. Thou shalt not play "I see, I see what you don't see" over the intercom during battles! 168. Thou shalt not "go out to get cigarettes" during prayers! 167. Thou shalt not make remarks about the physical appearance of Sisters. 168. Thou shalt not swap your battle-brothers gun with a waterpistol. 169. Thou shalt not participate in any intoxication (i.e. alcohol) contests with Imperial Guards. 170. Thou shalt not ask a Sister if her armour isn't too small. 171. Thou shalt not ask a Sister about her age. 172. “No” means “No”. 173. Thou shalt not ask a Sister if you might donate some of your own Gene-seed. 174. Thou shalt not make cat-sounds when Sisters argue. 175. Thou shalt refer to Sister Supreme as 'Mistress'. 176. Thou shalt not refer to Ork Dreadnoughts as 'garbage bins'. 177. Thou shalt not make funny noises during a speech/prayer. 178. Thou shalt not "play shooting range" with Gretchen’s. 179. Thou shalt not brag about how many you've killed with a Dark Eldar. 180. Thou shalt not write or "put tags" on vehicles and/or armour. 181. Thou shalt not use Servitors to catch your paper. 182. Thou shalt not play "fetch" with Tyranids using grenades. 183. Thou shalt not yell “catfight!” when Sisters argue. 184. Thou shalt not press the buttons in a demolisher tank. 185. Thou shalt not hum cartoon theme songs when around the Tau (like Smurfs) 186. Thou shalt not refuse the Sisters your chocolate rations, especially during the time of their "Red rage". 187. Thou shalt never refer to the size of a Sisters rear armour. 188. Thou shalt always offer to rub a Sisters feet after battle. I need not explain why. 189. Thou shalt always carry thine universal remote control when facing necrons. 190. Thou shalt never offer to sell your soul to the Dark Eldar for beer money. Not even in jest. 191. Thou shalt never ask a Daemonette for some "handiwork", else though will have to join the Sisters. 192. Thou shalt not remind your commander how many times he has been slain by the badly coloured Tyranid. 193. Thou shalt leave the plasma gun well and truly alone. 194. Thou shalt not play Russian roulette with automatic weapons. It doesn't work (or it does too well, actually). 195. Thou shalt not shave the Space Wolves while they are asleep . 196. Thou shalt not load the dice. 197. Thou shalt not move that extra little inch in movement phase. 198. Thou shalt not fire thy bolter at enemies you can't really see but at a leg sticking out of a building. 199. Thou shalt follow thy rulebook.
200. Thou shalt not make up rules. 201. Thou are not fearless... thou art fearless... ugh anyone got a codex? 202. Thou shalt not laugh at the cultist. 203. Thou shalt beware of bird poo when greater daemon of Tzeentch is around. 204. Thou shalt not throw soap at Nurglings. 205. Thou shalt not use penicilan tipped bolts in your boltgun against Nurglings. 206. Thou shalt not waste thy 15 minutes free time trying to get laid. 207. Thou shalt beware of possesed 2 liter coke bottles. 208. Thou shalt not stare at feet during the battle march. 209. Thou shalt not aim at thy commanders back. 210. Thou shalt watch thy foot steps. 211. Beware of the drunken Leman Russ. 212. Thou shalt not binge drink with the Imperial Guard. 213. Thou shalt not challenge a Daemon Prince to a fist fight. 214. Thou art not unexpendable. 215. Thou shalt look before thou leaps. 216. Thou shalt not bring your sack lunch to battle. 217. Thou shalt not use they bike as a battering ram. 218. Thou shalt beware of potholes and speedbumps. 219. Lord Login is not "Wolfie". 220. Seraphims do not want to join the "Mile High Club". 221. Spiky bits are not meant for hanging laundry on. 222. Ultra scout is not "little boy blue". 223. Never refer to the Cannoness as "big momma". 224. Thou shalt not put “kick me” signs on thou brothers backs. 225. Thou shalt not nail nurglings to the back of the rhino as fuzzy decorations. 226. Thou shalt not put itching powder in a Dreadnought. 227. Thou shalt not wink suggestively at Daemonettes. 228. Thou shalt not use can openers on Ork Dreadnoughts. 229. Thou shalt not replace the commissars' comm-link with a plasma grenade for a laugh. 230. Thou shalt not refer to Armoured companies as agorophobes. 231. Thou shalt not ask techmarines to put mag wheels on your bike. 232. Thou shalt not use a looted Terrorfex for Halloween. 233. Thou shalt not sneak into the rock while the Dark angels are asleep and discover that their secret is that all the high ranking angels wear dresses. Er... oops... 234. Thou shalt not invite babes back to the monastery. 235. Thou shalt not spike drinks with Sanguinius’ blood. 236. Thou shalt not step on Guardsmen and then say that you didn't see them. 237. Thou shalt not refer to Paul Sawyer as "The Great Unclean One". 238. Thou shalt not call a Dark Angel "Jessica Alba". 239. Thou shalt not give a Sister of Battle breast implants. 230. Neither shalt thou ask wether those “guns” are real or not. 231. Thou shalt never say anything about the Squats. 232. Thou shalt not overheat a plasmagun for a college prank. 233. Thou shalt not give the Death Company caffine. 234. Thou shalt not insult a Thousand Son about his penis. 235. Thou shalt not taunt a Space Wolf with a piece of steak. 236. Thou shalt not put a "kick me" sign on the Golden Throne. 237. Thou shalt not poop thy power armor. 238. Thou shalt not make mention of the irony that a Grot blaster is a Lasgun, only the Orks admit it is crappy. 239. Thou shalt not overclock thine pentium and use it as a plasma weapon. 240. Thou shalt not intentionally overheat a plasma weapon and give it to an IG. (Hey thanks mate!... What’s that bleeping sound?... SPLAT) 241. Thou shalt not trip over Tau. 242. Thou shalt not attempt to steal a Tau's weapon "to give to the poor Guardsmen". 243. Thou shalt not moon the Tau in combat. They are good shots. 244. Thou shalt not invoke the wraith of conures. If you are foolish enough to do so, a conure the size of two to four titans shalt decend upon the table and inflict his wraith. 245. Thou shalt not attempt to borrow Tau stealth suits so that you might spy on the sisters in their quarters. 246. Thou shalt not attempt to rebuild a Necron as a washing machine. 247. Thou shalt not laugh at the poorly painted armies. (Haha look at that purple Tau!... Guk!) 248. Thou shalt not play “fetch” with a Kroot flesh-hound using a guardsman. 249. Thou shalt not go big game fishing for Manta Missile Destroyers. 250. Thou shalt not try to change the batteries on a Scarab. 251. Thou shalt not use the Blades of Reason to trim thy fingernails. 252. Thou shalt not feed the warp beasts. 253. Thou shalt not pet the Kroot hounds. 254. Thou shalt not ask the Sisters whether it's dyed or real. 255. Thou shalt not call Old One Eye "Surf and Turf". 256. Thou shalt not moonlight as a security guard if thine armour is red. 257. Thou shalt not use the Hellhound to cook thy rations. 258. Thou shalt not use thy power armours’ vid-link to prank call the Imperial Guard storm troopers. 259. Thou shalt not sneak up on thy commanding officer, and yell "BLOOD FOR THE BLOOD GOD" in his ear. 260. Thy bolter is not to be used to shoot cans off walls. 261. Thou shalt not steal the Land Speeder to "pick up Sisters". 262. The Leman Russ is not a kettle. Do not attempt to use it to make tea. Nor coffee. 263. Thou shalt not attempt to empty your waste-paper basket into an Ork Dreadnought. 264. Thou shalt not refer to the Rhino as a "Clown Car", althought thy might think it is. 265. When throwing they holiest of His grenades always count to three, yes three, not one, for it is not the holiest of numbers, or two, for the holiness of two pales in comparison, but three, yes three, not one or two, unless thou shalt be proceeding to three. 266. Thou shalt not refer to the Machine Spirit as "Cruise Control". 267. Thou shalt not use blind grenades to sneak into the Sister's encampment. 268. Thou shalt not mention the name "Buffy" when near the Blood Angels. 269. Thou shalt not use Necron Scarabs as "Boogie Boards". 270. Thou shalt not call Harlequins “psychadelic” nor “groovy” 271. Thou Shalt never show an army of orks more than two Harlequins at once. 272. Thou shalt never laugh at the laughing god. 273. Thou shalt never play “Hide and Seek” with Librarians or Inquisitors. 274. Thou shalt not play “tag” with Gaunts. 275. Thou shalt never tie power armour laces together. 276. Thou shalt never say "Resistance is futile" to the Adeptus Mechanicus. 277. Thou shalt never criticize the “paper boys” in the Adeptus Administratum. 278. Thou shalt not sell chapter property (e.g. battlebarge, fortress monestary) on eBay. 279. Thou shalt not put a cork in thine battle brothers waste disposal outlet tube (WDOT). 280. Thou shoult not "entertain" The Adeptus Sororitas in your billet. 281. Thou shalt not refer to Imperial Guardsmen as "Cannon fodder". 282. The Imperial Guard Colonel did not visit a fancy-dress shop. 283. The lasgun is not to be used to carve your name into the Land Raider's/ Predator's/ Rhino's/ Razorbacks/ Leman Russ's/ Titan's armour plating. (It won’t work anyway) 284. Thou shalt not lend Imperial Guardsmen your power armour or swap places for a day with Guardsmen. 285. Thou shalt not try to perform brain surgery wearing power armour. 286. Thou shalt not assume that because you can take a bolter hit in the head, the Guardsman over there can too. 287. Thou shalt not use Tau shoulder pads as padding in games of cricket. 288. Thou shalt not hide the keys to the battle barge. 289. Thou shalt not call Ork Dreadnoughts/Killer Kans "R2-D2's big brother". 290. Thou shalt not threaten thy enemy with a "plasma enema" and thou shalt not carry out the act. 291. Thou shalt not flirt with the Banshee. They are the enemy. 292. Thou can not date a Dark Eldar Wych. They are the enemy too. 292. Thou shalt not steal the Battle Sisters makeup. 293. Thou shalt not try on the Battle Sisters armour to see if it compares to your own. 294. Thou shalt not make fun of Warp Spiders guns. 295. Thou shalt not take the Land Raider for a joy ride. 296. Thou shalt not perform dare devil stunts in the Rhino. Especially if thine bretheren are in the back. 297. Thou shalt not hijack the Battle Sisters Immolator. Especially if there are any Battle Sisters still on board! 298. Thou shalt not add bits to thine armour to try to pass thineself off as a Battle Sister. 299. Thou shalt not try to dance with a Banshee on the field of battle. 300. Thou shalt not throw sticks for the Space Wolves. 301. Thou shalt not play “fetch” with the Space Wolf Commanders “pet” Fenrisson Wolves. 302. Thou shalt not keep a Tyranid as a pet. 303. Thou shalt not challenge a Carnifex to a game of “catch”. 304. Thou can not tie a Wraithlords laces together (they don't have any). 305. Thou shalt not call a Battle Sister “babe”. 306. Thou shalt not be envious of the IG unit who art friends to the Sister Famulous! 307. Thou shalt not steal the Tau pulserifles, even if they are better than bolters. 308. Thou shalt not stick “Honk if you think I'm sexy” on the Sisters Rhino. 309. Thou shalt not honk if thy sees a sticker saying “Honk if you think I'm sexy” on a Sister's Rhino. 310. Thou shalt not ask thy battle sister if they would like to slip into something more comfortable. 311. The hellhound is not somthing you put on a leash and take for "walkies". 312. Thou shalt not armwrestle with Tactical Dreadnoughts. 313. Thou shalt not watch whilst the battle sisters change out of their power armour. 314. Ork Warbosses are not toys, you can not try to pull thier arms off and jump up and down on them. 315. Dont kick Grots. 316. Thou Shalt not slice three toes off each foot of the Tau and see how well they walk. 317. Thou shalt not relieve thy self behind a tree during battle. 318. Thou shalt not go to thy great emporer and make him "perform an illegal operation and be shut down". 319. Thou shalt not wrestle thy battle sisters and try to "pin them down". 320. An Iron Halo is not a toy. 321. A tank is not a toy. 322. A Dreadnought is not a toy. 323. Thou shalt not jump on the back of a Dreadnought in battle and see how long you can stay on. 324. Thou shalt not play toy soldiers with the Guardsmen. 325. The Space Hulk is not a wrestler. 326. Spiky bitz are not 'cool'. 327. Khorne is a Chaos God not a food. 328. Thou shalt not use power claws as scissors. 329. Thou shalt not use power armour power points to plug in thy gameboy. 330. Thou shalt not use hellions skyboards to impress the sisters. 331. Thou shalt not place a flashing light on top of the rhino so that it is easier to find in the car park. 332. if showing a tau how your boltgun works you will not give it to him the wrong way round. 333. A Necron is not a Mecano kit 334. Nurglings are not over date
még mesét! :C
Az egész technikai dologban az az érdekes, hogy nincs összehangolva a játék és a háttér. Sõt sokszor a játék újabb változatai is ellentmondanak a régebbieknek. Például a Rogue Trader "korszakban" a játék elsõ megjelenésekor, az Imperium nagy számban használta az antigrav jármûveket. Még az IG is rendelkezett saját speederekkel és jetbike-okkal. Mi több, volt assault IG egység jump pack-el. :-)
Ezek a 2nd edition alatt eltûntek, illetve drasztikusan lecsökkent a számuk, áthelyezõdtek máshová.
A plazma egy érdekes dolog a játék szempontjából. Elméletileg az elsõ kiadásokban még eszement ritka és "õsi" technológia volt a technológia aranykorából, még jóval Horus elöttrõl. Erre ez a koncepció is megváltozott. Manapság ahol lehet plazma ott be is van hozva (köszönhetõen nem kis mértékben az iszonyat mennyiségû SM seregnek, ámbátor a jelen helyzet az, hogy versenykörnyezetben már lassan nem õk, hanem a horda seregek dominálnak mint az orkok-IG-tyranids).
A 2nd edition-ös példád is rávilágít erre. Igaz hogy csak minden második körben lõhetett a plasmagun, de sortûzkockával, így akár 3 lövést is kipréselt magából. Ráadásul akkoriban még nem volt az a minden páncélt széttépõ eszköz mint manapság és a jármûvek is csak megmosolyogták a használóit. Most meg...
A nehézfegyver kérdésben is igazad van. Ámbátor megjegyezném a 2. kiadásban kerültek az IG fegyverek kerekes kiskocsikra. Az utána jövõ újabb, már mûanyag modelleknél egy 60 mm-es nagy talpra lett lerakva 2 figura és egy háromlábú állványon csücsülnek a fegyverek (egyedül a missile launcher maradt meg vállon hordottnak).
Nekem is etalon a 2nd edition. Tény hogy lassabb játékot hozott, több apró részlet volt benne, egy nagyon stabil alapra heylezve amit nem bontott meg lépten nyomon minden kódexben minden második egység valami kivétellel. Pont emiatt szerettem. Ellentmondásokat és eszement túlerõsítéseket sajna már ott fel lehetett fedezni. Mondjuk kivételesen a legújabb, 5th edition újra jó irányba megy. Ugyan a szabályrendszer nagyon dúrván leegyszerûsödött, a játék léptéke megnõtt (hol vannak már a 10 modelles seregek 1500 pontból), viszont nagyon örvendetes hogy visszatértek a régi kódexek hangulatához és infómennyiségéhez a készítõk. Az új kódexek már ismét 100+ oldalasak, több háttérinfóval, nem azok a satnya 40-60 oldalas füzetecskék mint a 3-4-es kiadásokban kihozottak.
A poén viszont még most is megvan. Rózsaszín rendházak (Hello Kitty rendházak SM és Battle Sisters alapra építve), kerge orkok most is fellelhetõek szép számban. :)
Én úgy tudtam, hogy az Mk.V már a Horus Heresy után jött ki, de akkor is jogos, hogy nem 8 páncél jött ki. Ebbe persze belejátszik az is, hogy a korábbi festményeken és képeken, a Horus Heresy idejében még Mk.VII páncélokat is lehetett látni... hát igen, itt jön elõ az a probléma, miszerint a világ folytonosságát nehéz fenntartani.
A kutatás-fejlesztés nem állt le, hanem iszonyú lassú lett, azért az energiapáncélok fejlõdtek, és a Jump Jetek is csak például a 2nd Editionba jelentek meg. A másik felemleget példa a Plazma fegyverek, a 2nd Editionig ugye csak minden második körben lehetett velük lõni, a 3rd Editionban jelent meg az Mk.2 Plazma fegyverek, amelyeknél ez megszûnt, ezt lehetett volna úgy kezelni, hogy egyszerûen csak így változtak a szabályok, de azzal, hogy például a Legion of Damned esetén felhozták az Mk.1 Plazma fegyvereket, elkezdte vágni maga alatt a fát a GW.
Sajnos az tény, hogy a GW sokszor maga sem következetes, a folyamatos változtatásokat sokszor nem lehet csak úgy magyarázni, hogy mostantól így néznek ki a modellek (pl. a nehézfegyverek a 2nd Editionig mindig vállon voltak hordva (ha jól rémlik két kivétel volt, a Tiranid Warriorok és az Elda Dark Reaperek), a 3rd Editionban aztán az SM és a Káosz is kézbe vette a nehéz fegyvereket, az IG meg kerekes talpakra szerelte õket), hanem egész egyszerûen nem illik bele az eddig leírt világképbe. Az ilyenek miatt vagyok úgy, hogy számomra az etalon kb. a 2nd Edition, az a saját Codexeivel egy kerek egészet alkotott, ahol ügyeltek arra, hogy ne legyenek átgondolatlan dolgok. Számomra az azóta kijött változások egy jó része hátrányosan érintette a világot...
Persze tény, hogy ez csak egy játék, amelyet nem kell véresen komolyan venni, hiszen lehet abszolute poénra venni a dolgot (Pink Panther ûrgárdista rend... :D).
Az elõbbit sikerült túl gyorsan elküldeni...
A fajok kapcsán meg annyit, hogy az orkok 1999-ben majd 2008-ban kaptak kódexet. 9 év eltelt. Ehhez képest Sm rendházak kódexei ezen idõszakban legalább kétszer, de volt ami háromszor is megjelent. A komoly hibának számító 99-es kódexet végre újra egy orkos, jó hangulatú és igen erõs kódex váltotta, így bizony helyreállt a zõdek minden elvesztett becsülete.
A squatok kiírtása dúrva és felesleges dolog volt a GW részérõl ezzel csak egyetérteni leeht. Csak mert nem fogyott jól (na ja, terméktámogatás nélkül nem is fog) elintézték õket. Tették ezt nagyon átgondolatlanul. A körítõ szöveg, miszerint a nidák bekajálták õket nem mûködik, lévén a hivatkozási alapként szolgáló nida flotta speciel teljesen más irányból és helyen tûnt fel, a squat világoktól iszonyat messze, ráadásul az orkokon és több nagyon jelentõs Imperial világon végig keleltt volna ehhez mennie legyilkolva azokat (már ha a korábbi kódexek csillagtérképeit és az újakat összevetjük)...
Dark eldák nem annyira nagy újdonság csak átnevezték a 2nd edition Eldar Pirate "frakcióját" Dark Eldar-nak. Õk már megjelentek 1999-ben függetlenként azt azóta sincs semmi (jövõre lesz telejsen átírt háttérrel meg új figurákkal). A nevük miatt lehet csak rájuk fogni hogy új faj.
Az említett idõszak alatt például az eldák 3 kódexet is kaptak (3rd edition Eldar Codex, Craftworld Eldar, majd jött 2006-ban a 4th edition Eldar Codex). Szóval nem voltak õk olyan nagyon mellõzve. ;)
Az IG 2 kódexet kapott a kérdéses idõszakban. Az elsõt egyértelmûen hibás és elpakodott lépésként könyvelte el a kiadó, így lett egy második. Idén kaptak újat.
De ha már új fajok merültek fel, azért említeni kellett volna a különálló Daemonhunter és Witch Hunter seregeket is, amik anno csak sima mellékcsapatok voltak.
Új faj tehát összesen 5 született és került be a hadak közé. Dark Eldar, Tau, Necron, Daemonhunter, Witch Hunter.
Tauknál ha polgárháborúhoz nem is vezet Farsight parancsnok önállósodása (végülis már elszakadt és külön kis területet is kisajátított), más problémák már felmerültek miatta. Õkelme ugyanis terjeszkedik és ez az egész Tau birodalmat újabb ellenségekkel gyarapítja. Az etherealok nem fogják engedni a belháborút. Inkább megoldják némi manipulációval a dolgot és más faj seregét "vezetik rá" a célpontra, kissé eldás módszereket használva bár ez sem idegen tõlük, sõt a kis birodalmukun belül van egy bolygójuk ami kimondottan az ilyesmiben jártas diplomatáikról híres (nincs elõttem a Tau Empire codex hogy pontos nevet írjak).
A pszík hiánya egyszerre áldás és hátrány a tau faj számára. A káosz nem tudja megfertõzni õket, így annak a közvetlen befolyásoló hatalmától nem kell tartaniuk úgy, mint mondjuk az eldáknak és az emberiségnek.
Ugyanakkor pont a pszí hiánya miatt õk nem képesek a warp-ban utazni, mint a Birodalom, az orkok, nem ismernek Warp járatokat mint az eldák. Az ûrhajóik így nem azt a technológiát használják mint a többi faj, így sokkalta lassabban közlekednek az ûrben, lassabb a terjeszkedésük. Sõt ebbõl fakadóan a képesség hiánya korlátozza a fennhatósági területük határainak kitolását is.
A power armor tekintetében nem 8 típus lett fejlesztve a Birodalomban az elmúlt 10000 évben. Csak 2-3. Az Mk VI (ez a csõrös), az Mk IV-V crusader típusok már a Horus Herey idején megvoltak és használta õket a renegáttá váló, káosz oldalára álló SM légiók mindegyike, akárcsak a Császárhoz hû erõk. Azóta nem nagyon volt elõremozdulás ezen a téren.
A játékba és a világba bejövõ újdonságok a Birodalom számára meg szinte kivétel nélkül újrafelfedezett SCT (Standard Construction Template) automata gyáraknak köszönhetõ, nem hosszas kutatási folyamatoknak. Nagy becsben tartják ezért azokat a felfedezõket akik ilyesmire bukkannak. A tech papok meg komolyan nekimennek bárkinek aki egyénileg akciózik kutatás terén és leverik vagy leveretik a delikvenst.
Így bizony sok esetben nem is értesítik õket az újdonságokról amiket a kényszer szül például az ûrgárdistáknál (na jó, erre fogják a modellek készítõi a dolgot, mert a Birodalom technológiai színvonala pusztuló nem pedig fejlõdõ és újító, max másoló). Persze ebbõl már jó kis pofozkodások is kerekedtek, elfajzottnak lettek kikiáltva kisebb rendházak, komplett hadseregek vagy bolygók.
Az már más kérdés, hogy idõnként nem "sikerül" nekik az új technológia eltûntetése, így megjelenhetnek standard jármûvek módosult változatai mint például a Land Raider Crusader (Black Templar rendház saját változatának indult aztán annyira bejött, hogy más rendházak is átvették), vagy jó példa erre az ostrom változatú Land Raider (nem tudom már melyik rendház, talán a Howling Griffon kényszermegoldása ostromra, mikor nem volt megfelelõen páncélozott tüzérségük) ahol egy whirlwind launcher lett rádobva a Land Raider tetejére. De példát lehetne hozni a megannyi IG regiment különleges gépparkjából is (pár példa: Krieg-i Siegfried és Ragnarok tankok, a Destroyer páncélosvadász tankból megszületõ Thunderer ostromtank) ahol az ötletesség és a kényszer gyakran hoz be új dolgokat amik ha elterjednek akkor megmaradnak és standard géppé nyílvánítják azokat, míg ha nem siekrül elterjeszteni, akkor akár a gyártók végzetét is hozhatja.
Ezt azért nem nevezném igazi, birodalmi szintû kutatás-fejlesztésnek, inkább a józan ész apró kis gyõzelmeinek a megcsontosodott és vallási alapuvá vált technikai színvonal ellenére, ahol megértésre már rég nem törekednek és igazi fejlõdés nem nagyon van.