Tauknál ha polgárháborúhoz nem is vezet Farsight parancsnok önállósodása (végülis már elszakadt és külön kis területet is kisajátított), más problémák már felmerültek miatta. Õkelme ugyanis terjeszkedik és ez az egész Tau birodalmat újabb ellenségekkel gyarapítja. Az etherealok nem fogják engedni a belháborút. Inkább megoldják némi manipulációval a dolgot és más faj seregét "vezetik rá" a célpontra, kissé eldás módszereket használva bár ez sem idegen tõlük, sõt a kis birodalmukun belül van egy bolygójuk ami kimondottan az ilyesmiben jártas diplomatáikról híres (nincs elõttem a Tau Empire codex hogy pontos nevet írjak).
A pszík hiánya egyszerre áldás és hátrány a tau faj számára. A káosz nem tudja megfertõzni õket, így annak a közvetlen befolyásoló hatalmától nem kell tartaniuk úgy, mint mondjuk az eldáknak és az emberiségnek.
Ugyanakkor pont a pszí hiánya miatt õk nem képesek a warp-ban utazni, mint a Birodalom, az orkok, nem ismernek Warp járatokat mint az eldák. Az ûrhajóik így nem azt a technológiát használják mint a többi faj, így sokkalta lassabban közlekednek az ûrben, lassabb a terjeszkedésük. Sõt ebbõl fakadóan a képesség hiánya korlátozza a fennhatósági területük határainak kitolását is.
A power armor tekintetében nem 8 típus lett fejlesztve a Birodalomban az elmúlt 10000 évben. Csak 2-3. Az Mk VI (ez a csõrös), az Mk IV-V crusader típusok már a Horus Herey idején megvoltak és használta õket a renegáttá váló, káosz oldalára álló SM légiók mindegyike, akárcsak a Császárhoz hû erõk. Azóta nem nagyon volt elõremozdulás ezen a téren.
A játékba és a világba bejövõ újdonságok a Birodalom számára meg szinte kivétel nélkül újrafelfedezett SCT (Standard Construction Template) automata gyáraknak köszönhetõ, nem hosszas kutatási folyamatoknak. Nagy becsben tartják ezért azokat a felfedezõket akik ilyesmire bukkannak. A tech papok meg komolyan nekimennek bárkinek aki egyénileg akciózik kutatás terén és leverik vagy leveretik a delikvenst.
Így bizony sok esetben nem is értesítik õket az újdonságokról amiket a kényszer szül például az ûrgárdistáknál (na jó, erre fogják a modellek készítõi a dolgot, mert a Birodalom technológiai színvonala pusztuló nem pedig fejlõdõ és újító, max másoló). Persze ebbõl már jó kis pofozkodások is kerekedtek, elfajzottnak lettek kikiáltva kisebb rendházak, komplett hadseregek vagy bolygók.
Az már más kérdés, hogy idõnként nem "sikerül" nekik az új technológia eltûntetése, így megjelenhetnek standard jármûvek módosult változatai mint például a Land Raider Crusader (Black Templar rendház saját változatának indult aztán annyira bejött, hogy más rendházak is átvették), vagy jó példa erre az ostrom változatú Land Raider (nem tudom már melyik rendház, talán a Howling Griffon kényszermegoldása ostromra, mikor nem volt megfelelõen páncélozott tüzérségük) ahol egy whirlwind launcher lett rádobva a Land Raider tetejére. De példát lehetne hozni a megannyi IG regiment különleges gépparkjából is (pár példa: Krieg-i Siegfried és Ragnarok tankok, a Destroyer páncélosvadász tankból megszületõ Thunderer ostromtank) ahol az ötletesség és a kényszer gyakran hoz be új dolgokat amik ha elterjednek akkor megmaradnak és standard géppé nyílvánítják azokat, míg ha nem siekrül elterjeszteni, akkor akár a gyártók végzetét is hozhatja.
Ezt azért nem nevezném igazi, birodalmi szintû kutatás-fejlesztésnek, inkább a józan ész apró kis gyõzelmeinek a megcsontosodott és vallási alapuvá vált technikai színvonal ellenére, ahol megértésre már rég nem törekednek és igazi fejlõdés nem nagyon van.
Arról nem is beszélve, hogy a Birodalom technikája ilyen vallásos körítéssel van elõadva, még azt is megkockáztatnám, hogy ha egy átag techpap hozzá akarna nyúlkálni egy landraiderhez, elégetnék, mint eretneket... :P Érzésre inkább ez fogja vissza a fejlõdést, ez a megcsontosodott, elfajult, babonás rendszer, ami van nekik.
Az a bizonyos réteg amin belül a komisszárok mozognak az emberi haderõnek "csak" a 99%-a és még így is vannak árulók, lázadások, kiskirályok, szekták stb a Tau-nál ilyenek nincsenek és mivel warp-immunisak még a káosz sem tudja behülyíteni õket, ez szerintem fejlettebb.
Szvsz a Kommiszárok feladata nem a Káosz elleni "védelem", hanem a motiválás. Igazi szovjet hangulat. :)
A lázadások, kiskirályok egyben fejlõdést is jelentenek - az emberiség fejlõdését már történelme során többször játszottak a belháborúk a katalizátor szerepért.
Megjegyzem a Tauknál is van belsõ ellentét, lásd Shas'O Vior'la Shovah Kais Mont'y, vagyis Commander Farsight, aki ugye a Tau gyakorlatokkal szembe menve a közelharc fontosságát hirdeti, és ezért meg is veti sok Tau. Nem lennék meglepve, ha elõbb-utóbb az elsõ komolyabb Tau polgárháborúra is sor kerülne...
Az, hogy nincsenek vadpszik, és a velük járó gondok, szerintem elõbb-utóbb még visszaüthet. Ne feledjük, hogy a Pszi fontos szerepet töltött be az Õsök, az Eldák és a Birodalom életében is - eleddig ez a három volt a legnagyobb és legsikeresebb birodalomépítõ "hagyományos" nép. A Tiranidákat nem sorolom ide, õk ugye a galaxison túlról érkeztek, ám Pszi képességekkel õk is bírnak.
Ember természetesen nem lehet kaszt tag hiszen nem Tau de ettõl még nem lesz "másodosztályú" és ez igaz az összes többi szövetségesre is.
A Tauknál nem a rangok jelentik az egyéni fejlõdést? Ha nem lehet kaszt tag, nem tud a Tau hierarchiába helyet foglalni, és nem lehet a társadalom valóban alakító tagja. Ebbõl a szempontból értettem a másodosztályút.
Oké, visszavonom hogy az Imperiumban gyakorlatilag nincs kutatás/fejlesztés, van kutatás/fejlesztés hiszen 10000 (tízezer!) év alatt csak elõ tudtak állni egy enyhén átdolgozott power armorral...
Egész pontosan 10.000 év alatt már 8 változattal. :) A lényeg, hogy kutatás-fejlesztés létezik a Birodalmon belül is.
De a játékmechanikából következõen a Tau sem tud túlfejlõdni a többi fajon. A 2+ mentõnél nem létezik jobb... :)
Az a bizonyos réteg amin belül a komisszárok mozognak az emberi haderõnek "csak" a 99%-a és még így is vannak árulók, lázadások, kiskirályok, szekták stb a Tau-nál ilyenek nincsenek és mivel warp-immunisak még a káosz sem tudja behülyíteni õket, ez szerintem fejlettebb.
Ha egy Fire Cast béli hasznosabb lenne a társadalom számára fejlesztõmérnökként vagy bármi másként akkor VAN választási lehetõsége de ez csak ritkán fordul elõ, a Tau nem indiai stílusú kaszt rendszer hanem inkább mint a hangyáké, túl nagy a különbség a kasztok között. Kivételek persze vannak pl O'Shaserra Fire Caste volt mégis õ vezette azt a flottát ami lezúzott veszteség nélkül(!) egy tyranid splinter fleet-et.
Amekkora elõnye van az Imperiumnak el is várható hogy õk uralják a galaxis legnagyobb részét (helyesebben szólva próbálják uralni a legnagyobb részét több kevesebb sikerrel)
"In a Ciaphas Cain novel, there are a large number of people who can be considered Gue'vesa, as they support the Tau Empire over the Imperium, even though the world in question is still under the jurisdiction of the Imperium." Ember természetesen nem lehet kaszt tag hiszen nem Tau de ettõl még nem lesz "másodosztályú" és ez igaz az összes többi szövetségesre is.
Oké, visszavonom hogy az Imperiumban gyakorlatilag nincs kutatás/fejlesztés, van kutatás/fejlesztés hiszen 10000 (tízezer!) év alatt csak elõ tudtak állni egy enyhén átdolgozott power armorral...
Az Sg fórum saját képfeltöltését használtam, beraktam a "Mi kellene az SG-nek topicba", ott jó, itt újra berakva megint nem látni õket...
Mk.8 Errant Power Armour sketch 1990-bõl (!): http://www.sg.huhttps://media.sg.hu/forum/posts/2009_06/518.jpg
Az SM Power Armour generációk: http://www.astronomican.com/index.php?option=com_content&task=view&id=205&Itemid=99
A régi Warlord-osztályú Titán Wh40k léptékben: http://www.sg.huhttps://media.sg.hu/forum/posts/2009_06/Warlord_S3-008_thumb.jpg Az új Warlord osztályú Titán: http://www.sg.huhttps://media.sg.hu/forum/posts/2009_06/nfaivre_warlord.jpg
SM Land Speeder: http://www.sg.huhttps://media.sg.hu/forum/posts/2009_06/2866896527_da2e6eaa29.jpg
Marineoknak és sistereknek nem kell komisszár, szuper, de õk képtelenek magukban megvédeni az Imperiumot, ahhoz hadsereg kell és az az Imperial Guard ami komisszárok nélkül mûködésképtelen <- az Imperiumnak szüksége van komisszárokra.
Még egyszer: ez miért jelent fejlettséget? Az emberiség így oldja meg az IG-ben a motiválást, az irányítást. Ez szociális kérdés. Ugyanakkor az embereknél vannak olyan csoportok, ahol pusztán (gyakorlatilag) vallási alapon mûködik a motiváció, lásd SM és SoB. Ezért volt rossz példa a Kommiszár. A Komisszárok egy bizonyos rétegen belül mozognak. Ezért hátrányként említeni nem lehet szerintem.
Ismét, a Tau-nál GENETIKAI kaszt rendszer van, az Earth Caste végez minden kutatást mivel eleve csak õk alkalmasak rá de õk nagyon, semmi sem gátolja az egyéni fejlõdésüket.
Az egyéni fejõdés alatt éppen azt értem, hogy ha például egy Fire Cast béli hasznosabb lenne a társadalom számára fejlesztõmérnökként, mint katonaként, nincs választási lehetõsége. Ezt értettem egyéni fejlõdés alatt.
Kis területet uralnak a többi fajhoz képest de az ténylegesen uralják, nem úgy mint pl a "túlnyújtózkodott" Imperium ahol olyan bolygóknak is van még adminisztrációja amik már rég elporladtak.
Az Elda hajóvilágokat is ténylegesen uralják az Eldák. :) Az Imperium túlnõtte magát, viszont ezzel az ismert galaxis legnagyobb területét is õk uralják.
Társadalmi berendezkedésben a Tau fényéveket ver rá az Imperium rugalmatlan, elavult bürokráciájára.
Ez a társadalmi berendezkedés nem is mûködne valószínûleg egy olyan hatalmas birodalomban, mint az Imperium. De még egyszer: szerintem a társadalom felépítése nem takarható be fejlettséggel. Egy erõs kezû hatalom orientált rendszer is lehet nagyon hatékony és sikeres.
Diplomáciában detto, A Taunak állandó szövetségesei vannak, többek között még emberek is (Gue'vesa)
Ha jól tudom, akkor csak a megszállt területeken élõ emberek "kaptak" lehetõséget, vagyis gyakorlatilag gyarmatosításról beszélhetünk. Ráadásul egy ember sose kapja meg a lehetõséget arra, hogy teljes értékû Tau kaszt tag legyen (ha jól rémlik, régen olvastam a Tau Codexet).
Egyébként ha ez a példa, akkor az IG is rendelkezik "szokatlan" szövetségesekkel - például (legalábbis a 2nd Edition) IG Codexben ott voltak a Káosz által elfajzott Beastmen-ek, mint választható seregrész. Amíg a megfelelõ cél érdekében felhasználhatóak, a Birodalmi Toborzótiszteket nem zavarják olyan apróságok, mint faj, származás. :)
Évezredek óta alig változott technológia aminél már most jobbak az állandó fejlesztés alatt álló Tau dronok, az Imperiumban gyakorlatilag nincs kutatás/fejlesztés.
Hogy a fenébe ne lenne. Csak ezek elterjedése sokkal lassabb a birodalom gigászi méretei miatt. Egy példa az energiapáncélok fejlõdése (jelenleg az Mk.6 (a hegyes orrú, ami az elsõ kiadásban szerepelt) már kikopófélben van, az Mk.7 a legelterjedtebb, de már létezik Mk.8-as energiapáncél is.
Marineoknak és sistereknek nem kell komisszár, szuper, de õk képtelenek magukban megvédeni az Imperiumot, ahhoz hadsereg kell és az az Imperial Guard ami komisszárok nélkül mûködésképtelen <- az Imperiumnak szüksége van komisszárokra.
Ismét, a Tau-nál GENETIKAI kaszt rendszer van, az Earth Caste végez minden kutatást mivel eleve csak õk alkalmasak rá de õk nagyon, semmi sem gátolja az egyéni fejlõdésüket.
tau =/= ember
Kis területet uralnak a többi fajhoz képest de az ténylegesen uralják, nem úgy mint pl a "túlnyújtózkodott" Imperium ahol olyan bolygóknak is van még adminisztrációja amik már rég elporladtak.
Társadalmi berendezkedésben a Tau fényéveket ver rá az Imperium rugalmatlan, elavult bürokráciájára.
Diplomáciában detto, A Taunak állandó szövetségesei vannak, többek között még emberek is (Gue'vesa)
Servitorok, servo-skullok, stb... Évezredek óta alig változott technológia aminél már most jobbak az állandó fejlesztés alatt álló Tau dronok, az Imperiumban gyakorlatilag nincs kutatás/fejlesztés.
stealth suit Az XV22 vagy a Devilfish APC helybõl fejlettebb az Imperium bármelyik stealth cuccánál.
Az XV8 CBS minden Shas'ui-nak elérhetõ, tiranidák ellen ott a heavy flamer vagy jump és lõni tovább, a lényeg hogy a Tau CBS-ek ellentétben a terminator armorral gyárthatóak(!), továbbra is fejlesztik õket és több van belõlük.
Az Elda anti-gravitáció nem Imperium technológia :)
Apropó, ugyan csak egy Wh40k webcomicról tudok, so-so, rajztechnika terén elég egyszerû, a szövegek sem érik el mondjuk a SevTrek színvonalát, de ez van. :)
A birodalom fejlõdése és összeomlása nem hasonlítható a Tau-hoz, a birodalomban emberek élnek (a klasszikus hibáikkal együtt) míg a Tau genetikailag is kasztrendszer (amire az ethereal-ok még rá is tesznek egy lapáttal), minden Tau a közösséget a saját élete elé helyezi, nincs szükségük komisszárokra.
Ettõl lennének fejlettebbek? A Space Marineoknak sincs szükségük Kommiszárokra, a Sisters of Battleknak sincs szükségük erre. Ez csak egy szocializációs kérdés, ki hogyan kezeli a társadalmát. Nem attól lesz egy társadalom fejlett, hogy felépítettek egy tökéletes kaszt rendszert, sõt. A szigorú kaszt rendszer akadályozza az egyéni fejlõdést.
Ja és az Imperium-mal ellentétben a Tau a kezdetektõl folyamatosan masszív külsõ nyomás alatt van, esély sincs a dekadencia megjelenésére, kis területet uralnak viszont azt ténylegesen uralják is, módszeresek és nem terjeszkedik túl magukat.
Amennyire én tudom, éppenséggel pont, hogy agresszív terjeszkedésbe kezdtek. De ez megint nem a fejlettségüket jelentené...
pl diplomácia
Ez nem fejlettség kérdése. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a Birodalom sikeresen kooperált már az Eldákkal a Káosz, a Tiranidák és az Orkok ellen. Az emberiség ha a szükség úgy hozta, mindig tudott kereskedni és együtt mûködni idegen fajokkal, például nem minden Orkokhoz került Leman Russ harckocsi hadizsákmány - egy jó részük egyszerû kereskedelem útján került az Orkokhoz...
társadalmi berendezkedés
Mint említettem ez nem fejlettség kérdése. Egy durván hatalomorientált (pl. Ork) társadalom is lehet nagyon sikeres.
drone-ok
Servitorok, servo-skullok, stb...
stealth suit
Az Officio Assassinorum is rendelkezik vele.
crisis suit
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a Crisis Suit nem csak Commander számára elérhetõ? Ráadásul a Crisis Suit nagyobb méretû, mint egy Termie. Cserébe neki van Jump Jetje. De õ már közelebb van egy Walkerhez (vagy Mechhez), mint egy páncélhoz. Nem mondanám hogy egy kategória, még ha a játékban a Crisis Suit még nem számít jármûnek, hanem páncélnak. Plusz ne feledjük el, hogy a Termik kemény közelharcosok, egy olyan dolog, ami nem erõssége a Tauknak. Márpedig a közelharc nem kerülhetõ el mindig, fõleg ha például Tiranidák ellen harcolsz. :)
Õszintén szólva elég nehéz bármit is mondani amiben a Tau NEM fejlettebb mint az Imperium.
Genetika, például? :) De ott van a lebegõ (anti-gravitációs) technológia, ebben az Eldák oda és vissza verik õket (sokkal kisebb és könnyebb jármûveik vannak, hasonló védelmi képességekkel, nagyobb sebességgel).
A Tau messze nem mondhatja el, hogy fejlettebb az Imperiumnál, az Eldáknál vagy a Káosznál technológiai szinten.
Mondom EGYELÕRE nem fejlettebb a Tau :)
A birodalom fejlõdése és összeomlása nem hasonlítható a Tau-hoz, a birodalomban emberek élnek (a klasszikus hibáikkal együtt) míg a Tau genetikailag is kasztrendszer (amire az ethereal-ok még rá is tesznek egy lapáttal), minden Tau a közösséget a saját élete elé helyezi, nincs szükségük komisszárokra.
Ja és az Imperium-mal ellentétben a Tau a kezdetektõl folyamatosan masszív külsõ nyomás alatt van, esély sincs a dekadencia megjelenésére, kis területet uralnak viszont azt ténylegesen uralják is, módszeresek és nem terjeszkedik túl magukat.
Miben fejlettebbek már most mint az Imperium? pl diplomácia (lol), társadalmi berendezkedés, drone-ok, stealth suit, crisis suit (amibe akármelyik Tau-t bele lehet ültetni szemben a terminator páncéllal amibe csak marine veteránok ülhetnek, nem is beszélve arról hogy ha jól emlékszem a technológia a terminator gyártásához rég elveszett)
Õszintén szólva elég nehéz bármit is mondani amiben a Tau NEM fejlettebb mint az Imperium.
Miért, melyik az az egységük, amelyek jobb adatokkal bírnak, mint a velük egy kategóriás IG, SM vagy Elda egységek?
Viszont õk a legfiatalabb(?) faj és máris beérték a többieket, nem kötik hagyományok ezért a fejlõdésük sokkal gyorsabb mint a többi fajé.
A Birodalom is addig fejlõdött látványosan, amíg a terjeszkedés fázisában már elérték azt a léptéket, hogy már visszájára kezdett fordulni a dolog. A Tau még mindössze a galaxis egy apró szegletét uralja, gyakorlatilag az Eldákat leszámítva mindenkinél kevesebbet.
(btw szerintem már most fejlettebbek mint az Imperium)
"A Tau nem fejlettebb mint az Imperium (és vele együtt a Káosz) vagy az Eldák. A fegyvereik és páncéljaik nem jobbak, mint amivel az ellenfeleik bírnak."
Egyelõre.
Viszont õk a legfiatalabb(?) faj és máris beérték a többieket, nem kötik hagyományok ezért a fejlõdésük sokkal gyorsabb mint a többi fajé.
(btw szerintem már most fejlettebbek mint az Imperium)
Ha már IG... ott a Leman Russ-nál sokkal erõsebb túlzásba esetk a lövegnél, mint a mariskáknál bárhol. A pici toronyban az a hatalmas ûrméretû löveg... Nem sok lõszert szállítana hozzá a valóságban. Szóval sokkal erõsebb dolgok is vannak a GW világában mint a SM méretarányai, szerintem. :)
Na igen, sokan nem szeretik a Tau-t mert (fõleg megjelenésükben) eléggé kilógnak a 40k világából de hát ez van ha egy olyan új fajt raknak be a világba amelyik magasan fejlett, warp immunis és a technológiára gyúr, a legtöbb Tau egység egyébként eléggé hihetõ pl a Drone-ok csak idõ kérdése hogy megjelenjenek IRL az emberiség arzenáljában is, számomra a Tau szimbolizálja a "dark age of technology" embereket
Ezzel az erõvel az Imperial Guard a jelenlegi színvonalat képvisel már most. :) Egyszerû tömeghadsereg, a tömeghadseregekre jellemzõ színvonalon, ahol a nagy mennyiségû gyalogost harckocsik és tüzérség támogatja, ráadásul mentes a hókuszpókuszoktól.
(egészen addig amíg a GW végre be nem rak egy új, IGAZI robot fajt, imádnám :)
Pont ez a bajom azzal, amit a GW az elmúlt ~10-12 évben mûvel. A Zömikeket kiirtották, merthogy nem illik a képbe, nem népszerû (a frászt nem volt az, csak a Space Marineokhoz képest semmi sem népszerû), és amúgy is. Ehhez képest behozták a Necronokat, behozták a Dark Eldarokat, behozták a Tau-t...
Lett is belõle morgás, miután a GW például 7 évig nem frissítette az Ork Codexet (1999-es kiadás után 2006-ban jött ki a következõ), és a 'régi' seregek kifejtése, bõvítése helyett inkább új fajokat hozott be (1999-ben még nem volt se Necron, se Dark Eldar, se Tau Codex! Az új fajoknak és a Space Marineoknak, Imperial Guardoknak két-három kiadást is megélt a Codexük, míg az Orkoknak és az Eldáknak semmi se jutott).
Szerintem a világ "fejlõdése" szempontjából a GW elég rossz úton jár, és nem tesz jót nekik a THQ féle megállapodás (a THQ a Dawn of War: Soulstormban például simán behozott egy hetedik Ork klánt, a Rok Claw Clant, miközben ott volt a "régi" hat klán...).
Nem tudom miért nem állnak neki inkább az Imperium jobb kifejtésének (lenne mit), vagy például jobban szétválasztani az Ork klánokat, vagy az Elda hajóvilágokat.
Az igazi probléma szerintem az, hogy hogyan fogják a games wokshop-osok leállítani a Tau-t mert ebben a tempóban törvényszerû hogy a fejlettségükkel legyõzzenek mindenkit.
A Tau nem fejlettebb mint az Imperium (és vele együtt a Káosz) vagy az Eldák. A fegyvereik és páncéljaik nem jobbak, mint amivel az ellenfeleik bírnak.
BTW volt már példa "elsöprõ" fölényre, mikor a Tiranidák kaptárflottái belevágódtak a Birodalom ûrjébe, és anno a Necronok megjelenése sem volt kevésbé rémisztõ. A Tau is csak egy a fajok közül...
(na meg ugye a játékot eladhatóvá kellett tenni a távol-keleten is amihez a Tau egy ideális húzás volt)
Ez a legnagyobb bajom. Csak azért, hogy egy új piac igényeit kielégítsék, behoztak egy új fajt, amelyik Mechákkal harcol. Hát hurrá...
#37 5.9 average human, elírtam :) Az ~180cm ami szerintem sok, de tényleg lényegtelen.
Én még "normális" modellt nem nagyon láttam, többnyire a játékhoz való (festhetõ) modellek elnagyoltak, inkább szimbolikusak, nekem a rajzok adják vissza a legjobban a könyvek hangulatát, a rajzok arányosabbnak tûntek mindig is.
Na igen, sokan nem szeretik a Tau-t mert (fõleg megjelenésükben) eléggé kilógnak a 40k világából de hát ez van ha egy olyan új fajt raknak be a világba amelyik magasan fejlett, warp immunis és a technológiára gyúr, a legtöbb Tau egység egyébként eléggé hihetõ pl a Drone-ok csak idõ kérdése hogy megjelenjenek IRL az emberiség arzenáljában is, számomra a Tau szimbolizálja a "dark age of technology" embereket (egészen addig amíg a GW végre be nem rak egy új, IGAZI robot fajt, imádnám :)
Az igazi probléma szerintem az, hogy hogyan fogják a games wokshop-osok leállítani a Tau-t mert ebben a tempóban törvényszerû hogy a fejlettségükkel legyõzzenek mindenkit.
(na meg ugye a játékot eladhatóvá kellett tenni a távol-keleten is amihez a Tau egy ideális húzás volt)
Yao Ming normális ember szerinted? (Amúgy 7'6", vagyis olyan 226cm, és Kosárlabda játékosként említi a kép)
én mindig úgy képzeltem hogy akkora mértékû változáson esnek át, úgy átalakul a csontozatuk és annyi extra izmot szednek fel hogy a végén gyakorlatilag már a páncél tartja kordában a testüket, egyedül a fej nem változik, egedül az marad kb eredeti méretû.
Eredetileg a modellekbõl indultunk ki, hogy mennyi köze van az anatómiához. Utána már Kiskorú hozott egy (három) képet arról, hogy miként is nézhetnek ki az ûrgárdisták. Ám ott már ideálisabb modellképet hozott fel a kép.
XV22 Battlesuit
Õszintén szólva én berzenkedem a Tautól. Ha Mechákra vágyok, akkor Battletech (persze szigorúan 3055-ig), ezek a Tau-k olyanok, mintha valami Anime fimbõl szalasztották volna õket. Szeretem az Anime filmeket, de a W40k világához (szerintem) nem illenek... :S
Ahogy kiskorúbézoltán képein is van a marinok eléggé "abnormálisak" egy normál emberhez képest (btw 7.9 a normál ember? mindegy) a terápia után, én mindig úgy képzeltem hogy akkora mértékû változáson esnek át, úgy átalakul a csontozatuk és annyi extra izmot szednek fel hogy a végén gyakorlatilag már a páncél tartja kordában a testüket, egyedül a fej nem változik, egedül az marad kb eredeti méretû.
Remélem amikor az én páncélomat készítik akkor majd oda figyelnek rá, hogy kényelmes legyen. Viccet félretéve mit meg nem adnék egyért.(Minta SM lennék amíg meg nem találom a chaos-t de arról pssszt)
Jó kis ábrák, bár megjegyzem, hogy az elsõ képen látható ûrgárdista - Mk.7 Power Armour összevetésben rögtön több helyen is "ütközik". Nézd meg például a combját, a hónalját vagy a nyak-váll átmenetet.
Persze annyira nem akadok fent rajta, csak megjegyzem, hogy anatómiailag egy kicsit érdekesen néznek ki, ill. egyes egyetben alapból nem vették figyelembe az anatómiát a modellek megalkotásakor. :)
Úgy értve, hogy a teljes novella megtalálható... fáradt vagyok...
... és ha már ott jártam egy kis raklám az oldalnak, remélem nem probléma...
"Kharn Haragja
Snorri Thunderfist fordításának köszönhetõen megismerhetitek William King Kharn-ról szóló emlékezetes novelláját. "Kharn látta az egyik társát elesni, a testét számtalan helyen csúfították golyók okozta sebek, miközben a páncélja plazmától olvadt szét. A berzerker ordítozott dühében, hisz tudta ma már nem lesz ott a csatában, nem fog több áldozatot szerezni Khorne-nak. Csalódottságában maximum fordulatszámra állította lánckardját és lefejezte magát egy gyors vágással. A vére szökõkútként tört fel nyakából, hogy csillapítsa Khorne szomját. Ahogy elfutott mellette, Kharn felrúgta elesett társa fejét a védõk mellvédjéhez." "
A történet - sok más fordítással együtt - megtalálható a Codex Astartes-en, regisztrálni kell de nem fizetõs az oldal és nincs televágva reklámokkal sem.
No lássuk lehet-e linkelni...
Megpróbálok képet is elõkotorni, de emlékeim szerint a szpészmariskák tápolásakor nem arányos a növekedés ezért talán nem szerencsés a mariskákat az arányosan nagyított emberekhez hasonlítani.
Másik oldalról meg meg tudom érteni a GW-t is, a tehetségesebb figurafaragóikat nyilván az ork vonalra állították, a többi fajnak - így a mariskáknak is - meg a maradék jutott... :DDD
Csak nézd meg, hogy a felkarjai alapján kb. hol kellene lennie a vállának. Mintha hónaljban lenne egy jó 30-40 centis betoldása, és a karjai ilyen messze lógnának a testétõl. Szó se róla, jól néz ki, csak anatómiailag egy picit inkorrekt. :)
Fura, én mindig úgy képzeltem hogy valami ilyesmi a "valódi" arány a génterápia után
Wikipédia Necron szójegyzet, Lexicanum és még pár netes Necron oldal (már becsuktam õket, sajnos az átkozott Chrome nem tudja megnyitni a korábban bezárt oldalakat, lehet vissza is szokok a Mozillára...).
Sehogy sem stimmelnek az arányok. Igaz ez bizonyos szintig alapvetõ probléma. Ha megnézed az eféle exoszkeletonoknak és vastagabb tesljes test páncéloknak az a baja, hogy az emberi test alakjára nehezen tudsz olyan réteget ráhúzni, ami 1.: megfelelõen nagy védelmet nyújt, 2.: nem akadályozza a mozgást túlzottan. A modellek megalkotásakor nem valószínû, hogy ebbe belegondoltak, de késõbb feltehetõen már feltûnt, hogy valami nem kerek. Ez fõleg akkor feltûnõ, ha összehasonlítjuk az életnagyságú modelleket a kis méretûekkel.
Egy (ha jól látom 2nd edition) modell, jóóó nagy hodály feje lett :)
Egy másik példa, elrettentésül
Ugyan nem a legjobb példa, de lehet rajta látni, hogy a "sima" gárdistához képest mekkora a jobb szélsõ energiapáncélos, amit még lehet látni, hogy a 2nd edition Terminátor páncél esetén a fej és a vállak egy szinten vannak, ezt a 4th edition mûanyag modellnél javították
Életnagyságú, viszonylag normális arányú páncél, érdemes megnézni a sisak és a vállvédõk helyzetét és méretét
Itt pedig egy valós emberi méretekhez igazított, felvehetõ változat :)
A nekronos dolog honnan van? Én eddig a C'tan-nal bizniszeltek a hosszabb - örök - élet reményében de az átvágta õket és lelküket fémtestbe zárta változatot ismertem. Több ponton egyezik de mégis más.
Most, hogy mondod, eddig fel se tûnt a dolog. Mindenesetre pánikszerûen megnéztem a káoszmariskáim fejeit de azoknál a sisakos fej egyértelmûen nagyobb - fogjuk rá, hogy egy sisakvastagságnyival - mint a sisak nélküli. A testhez képest meg... hááát... elvileg rendesen megtuningolt emberek ezek, elvileg a fej nem nõtt olyan mértékben mint a többi testrész. Bár mariska témából nem sok minden olvasgattam még.
Ennél már legalább eltalálták a fej arányát a testhez képest. A sima modelleknél épp az a legnagyobb baj a sisak nélküli modellekkel, hogy akkora a fejük, mint a társaiknak sisakban..
Akkor lehet rosszul emlékszem, a fajok leírása fejbõl ment. :)
Utánanéztem, valóban rosszul tudtam, a Nekronok a második legõsibb faj, csak az Õsök (Old Ones) régebbiek náluk. Hozzá kell tenni, hogy igazán aktívan én még a 90-es években követtem a világot, azóta csak fél szemmel, és azt is felhúzott szemöldökkel (szvsz a GW néha érdekesen kezeli a saját világát, lásd a Tau-k megjelenése, akik szvsz egyáltalán nem illenek a képbe, de ez csak a személyes véleményem). A Nekronokról is igazából még a White Dwarf béli elsõ megjelenésükrõl tudtam igazán, ott gyakorlatilag maguktól "feltámadtak" a szétlõtt robotok (összesen két féle volt, Warrior és Scarab), szóval mókás ellenfelek voltak.
Nekronok
A Nekron történelem
A Nekronok eredete egy igen õsi fajra vezethetõ vissza, a Necrotyrekre, akik az Õsök után voltak a második értelmes létforma az univerzumban. Egy vad és gyilkos sugárzást kibocsátó csillag körül keringõ bolygón fejlõdtek ki, ám éppen a csillag miatt az élettartamuk roppant rövid volt. A bolygó felszínét plazma viharok és radioaktív anyagokkal teli szelek uralták. A Necrotyrek élete így keservesen nehéz volt, biológiai testüket a sugárzás nyomorította meg már születésük elõtt, és megszületésük után folyamatos félelemre voltak kárhoztatva, hogy vajon mikor ér véget szánalmas kis életük. Évmilliókon át hihetetlen erõfeszítéseket tettek, hogy rövidke életüket valahogy meghosszabbítsák. Ennek eredménye lett a Necrodermisz, egyfajta élõ fém. Hatalmas, de igen lassú Kriptahajóikon megkezdték a kirajzást a környezõ világokba, és találkoztam az Õsökkel. A két faj nem is különbözhetett volna jobban, a Nekrotyrek élete fájdalmas és rövid volt, így viselkedésük is türelmetlen, versengõ, azonnal cselekedni akaró, míg a roppant hosszú és békés életet élõ Õsök elmélkedõ és mindent alaposan átgondoló, lassan reagáló nép. Az Õsök ugyan megpróbáltak segíteni a Nekrontyreken, ám azok nem voltak elégedettek az Õsök számukra lassú víz partot most mondáshoz hasonló gondolatmenetével, sõt, inkább veszélyt láttak bennük, így háborúzni kezdtek velük. Az Õsök hiperháló (Webway) rendszere hatalmas taktikai elõnyhöz juttatta õket, így a lassan mozgó ûrhajóikkal küzdõ Nekrotyrek esélyei szánalomra méltóan alacsonyak voltak. Ugyanakkor fûtötte õket a düh és a keserûség, hiszen míg õk kriptavárosokban éltek, minden luxustól mentesen, apró cellákban, hogy valami maradandód alkothassanak rövidke életükben, az Õsök hatalmas és gazdagon díszített helyeken éltek gondtalanul.
A Necrotyrek azonban a bolygójuk haldokló csillagában felfedeztek valamit, egy tiszta energiából álló entinitást, amely még az Õsöknél is öregebb. A C'tan. Egész csillagok energiájával etetve õket a Necrotyrek élõ fém testet alkottak a C'tanoknak. A C'tanok azonban nem voltak valami hálás népség. Ráébredve, hogy a Necrotyrek napistenségeknek tekintik õket, gyakorlatilag rabszolgaságba hajtották õket. Hajdan a csillagok energiája életette a C'tanokat, ám rájöttek, hogy az élõk lelkei sokkal ízletesebb falatok. Felhasználva az Õsök elleni olthatattlan gyûlöletüket, gigászi háborúba hajszolták tovább õket, egyre több és több véráldozatot követelve tõlük. A C'tan a Necrotyrek egy részét hasonló élõ fém testbe plántálva testüket létrehozták a Necronokat, a szolga-harcosaikat. A Nekronok érzékeikkel és lelkükkel fizettek ezért a transzplantációért, és Necronként élõ lelkeket aratnak a galaxisban a C'tanoknak.
A C'tan vezetésnek hála a Nekronok sikert sikerre arattak az Õsök felett, ám az idõ múlásával azonban egyre kevesebb élõ lélek jutott a C'tanoknak, és egyikük ('The Deceiver') ármánykodásának hála a C'tanok elkezdték egymást felfalni. Ennek végén mindössze négy C'tan maradt.
Az Õsök közben kétségbeesetten keresték a kiutat, létrehozták az Elda fajt, amely hõsies küzdelembe bonyolódott a Necronokkal, sõt, az egyiket, 'Nightbringert' az Elda hadisten Khaine sikeresen le is gyõzte (ám elpusztítania nem sikerült).
Egy meg nem erõsített történet szerint maga az Istencsászár is találkozott, sõt, le is gyõzött egy C'tant, a 'The Dragont', amelyet lebéklyózva a Mars felszíne alatti verembe vetettek.
A C'tanok elleni végsõ fegyver a lélekrablók ('Enslavers') megjelenése volt. Õk is az Õsöktõl származnak bizonyos szintig, és alapvetõen a Pszi érzékenyeken keresztül tudták elhagyni a hiperteret. Ha egy pszi megnyitja az elméjét, a lélekrablók lehetõséget kapnak arra, hogy átvegyék felette az uralmat, kaput nyitva a hipertérbe, és még több lélekrablónak utat nyitva. A C'tanok nem tudtak mit kezdeni a lélekrablókkal, közvetlenül rájuk nem voltak veszélyesek, lévén a Pszire teljesen érzéketlenek voltak õk is, és a Nekronok is. Ám a lélekrablók a táplálékforrást dézsmálták meg, csaknem kiirtva egész fajokat. A C'tanok ezért úgy döntöttek, hogy stázisba helyezik magukat, míg Nekron szolgáik újabb és újabb étkeket aratnak számukra, hogy idõrõl idõre táplálkozhassanak.
A még élõ C'tanok:
Nightbringer: Miután a testét elpusztította Khaine, egy új testbe költözött, ám a vereséget figyelmeztetésnek tekintette, így stázisba helyezte saját magát. Majdnem éhen halt az évmilliókig tartó stázis-álomban, ám egy óvatlan Dark Eldar csoport kiszabadította.
The Deceiver: Nem tudni, mikortól szakította meg stázisát, de kétségtelen, hogy aktív. Ugyan talán a leggyengébb élõ C'tun, de egyben a legveszélyesebb is, mestere annak, hogy befolyásoljon másokat, és a nyílt küzdelem helyett inkább azon mesterkedik, hogy minél több lelket szerezhessen meg magának.
The Void Dragon: Valószínûleg a legerõsebb élõ C'tun. Az Istencsászár a Mars felszíne alatti labirintusba záratta, feltehetõen köze van a (41.-dik évezredben már) õsi Marsi technológiák létrejöttéhez.
The Outsider: Elhagyta az ismert galaxist, miután megõrült, ami feltehetõen részben annak köszönhetõ, hogy õ táplálkozott legtöbbet saját fajtájából, és részben annak, hogy az Eldák alatomos cselszövéssel erre még rá is segítettek.
A Necronok pedig elpusztíthatatlan robot-zombi rabszolgaként gyûjtik a lelkeket imádott isteneiknek továbbra is...
Jaaa... ha két órát szöszölsz vele... Bár a tiéd valóban igényesebb bevezetõ mint az én nyúlfarknyi kis mondandóm...
Festésnél én elõször úgy voltam, hogy ez nagyon egyszerû lesz, nézegettem a képeteket a neten meg a kiadványokban, nem tûnt túl nehéznek... Aztán az elsõ figuknál rájöttem, hogy ezek sokkal kisebbek mint gondoltam (elõtte 35-ben mázolgattam), az árnyékok nem valódiak hanem festettek, és tele vannak minden apró bizbasszal amit ki kell festeni... Egy szem orkhoz 10 karmot kell festeni és úgy 2-5 fogat... alap ork seregecske minimum 40 figu... lehet számolgatni... :DDD A káoszmariskákkal jobban haladok 20 vödörfejû és mehet a balhé, nincs karom, nincs fog, csak az a rengeteg arany ciráda visz a sírba (Black Legion). A SW-ok amúgy idén kapnak új kódexet a pletykák szerint.
Nekem egy teljes erdei goblin seregem van - csaknem festetlenül (a farkas lovasokat festettem csak ki). Iszonyú idõt rabló dolog, ráadásul mindig bánt, amikor összehasonlítom a saját festéseimet a 'gyári' szinten ügyködõ képekhez.
Imádom! Én WH Fantasy figurákat festettem egy idõben, még meg is vannak. Van olyan amelyik még be sincs fejezve... Hmmm... jó lenne újra nekiesni, imádtam pingálni. :)
Én még a II. kiadás idejében játszogattam vele (1994-97), Space Wolf, Space Ork és Tyranids seregeim voltak, aztán a Tiranidákat elkótyavetéltem, az ûrorkok meg magukra maradtak, így végül maradtak a Space Wolfok... a polcon.
A festés terén én évekig szórakoztam, de nagyon bénák lettek sajnos... :S
Na bakker, én írok egy fél oldalnyi nyitó szöveget, erre amire megnyitnám a topicot, már késõ. :)
Na mindegy, bemásolom, ne menjen veszendõbe. :)
A Warhammer 40.000 (Wh40k vagy 40k) egy sötét és borús világ, amely 1987-ben jött a világra a Games Workshopos Rick Priestley és alkotógárdája által, a korábban kihozott Warhammer Fantasy (WhF vagy WF) táblás játék jövõbeli alternatívájaként. A WhF szabályait használták fel az új játékhoz, sõt, a világ is részben onnan táplálkozott (például a teljes káosz agenda ugyanúgy megtalálható mindkét világban, még a káoszistenek nevei és háttere is ugyan az). A játék alaphangulatát igyekeztek neves és kevésbé neves festõk által megkomponált gigászi harcokat ábrázoló képekkel megadni.
A táblás játék világa szélesebb körben csak lassan terjedt el, ám ebben nagy segítség volt Ian Watson 1990-ben megjelent Inkvizitor c. regénye, amit három másik követett. Szintén a szélesebb körrel való megismertetés célozta a számítógépes játékok megjelenése, az elsõ, a Space Crusade ( letölthetõ innen a DOS-os változat ), illetve nem sokkal késõbb a Space Hulk ( letölthetõ innen ). Mellesleg én is ezekbõl ismertem meg a világot. :)
A világ népszerûsége hamar az egekbe tört, jelenleg a GW elsõ számú arany tojást tojó tyúkja, ennek megfelelõen át is vette a stafétabotot a WF-tõl, például már kijött a Warhammer 40k szerepjáték is (végül is nem késtek vele sokat, csak olyan 15 évet...).
A világ vonzerejét nehéz megfogni, mivel alapvetõen cseppet sem vidám, sõt, éppen hogy romlott, döglõdõ, sötét és kiábrándító. Az emberiséget (Imperium, Birodalom) egy évezredek óta már gyakorlatilag halott, kvázi bomlott elméjû Istencsászár irányítja, aki egy trónprotézisben vegetál, és hogy "isteni" elméje egy gigászi fénytoronyként világítson a hiperûrben, pszi aktív emberek tömegeit áldozzák fel neki naponta.
A gigászi birodalmat különféle erõk tartják egyben, amelyek olykor egymásnak feszülve igyekeznek az emberiséget egyben tartani. Az egyik ilyen hatalmas erõ az Közigazgatás (The Administratum), egy olyan hatalmas és lassú bürokratikus szervezet, ahol még olyan bolygóknak is van saját intézménye, amelyek már évezredek óta elporladtak. Egy másik ilyen erõ az Adeptus Mechanicus ( na ezt most fejbõl nem mondom meg, hogy magyarították ), akiknek a központja a Mars, és a technológiáért felelõsek, és a felelõsségtudatuk vallásba hajlik, ugyanis a sötét jövõben a modern technológia az emberek számára félúton van a misztikum felé, ezért rúnákkal telerajzolva és ájtatos imákkal illik õket használni. A legismertebb erõ természetesen az Ûrgárdisták rendjei, egyfajta lovagrendek, melyek genetikailag fejlesztett, és a leghatékonyabb páncélokba bújtatott és fegyverekkel felszerelt ember-óriások maroknyi, de hihetetlenül hatékony katonai ereje. Az ûrgárdisták népszerûségére valamelyik GW oldalon azt írták, hogy az eladott Wh40k modellek 85% ûrgárdista modell. Ezek után nem meglepõ, hogy a GW székháza elõtt is egy életnagyságú Energiapáncélos ûrgárdista szobor feszít:
Az ûrgárdisták szerény száma miatt (talán egy millió jut több milliónyi emberek által lakott világra) persze a legnagyobb erõ mégis a Birodalmi Gárda (Imperial Guards) szerényebben felszerelt, de nagy létszámú katonai ereje, amely a Birodalmi Flottával közösen igyekszik a rendet fenntartani.
Az emberiség túl persze több egyéb faj is jelen van, mint az emberekbõl kialakult Zömikek (Squats), akik a Fantasy béli Törpék megfelelõi - voltak, ugyanis a 1990-es évek közepére már nem nagyon foglalkoztak velük a fejlesztõk (94 óta Zömik modell sem jött ki), és hogy megszabaduljanak tõlük, a Tiranidák szépen learatták az összes zömik világot.
Szintén Fantasy származékok az Eldák, akik az Elfeknek felelnek meg. Õk egy hajdan volt hatalmas és dicsõ, ám dekadensé és élvhajhásszá váló birodalom maradványait õrzõ faj. Bukásukkal együtt jelent meg a Káosz Szeme a galaxisban, a bukást túlélõ eldák pedig szétszórt hajóvilágaikon küzd a túlélésért, miközben a napnál is világosabb, hogy már nincs jövõjük, azért harcolnak napról napra, hogy az elmúlásukat késletessék.
A káosz a WF-bõl származik, és annak megfelelõen négy nagy káosz istent takar, Khrone a vér és harc istene, Slaanesh a kéj és fájdalom istene, Nurgle a betegségek, elmúlás és elfajzás istene, Tzeentch pedig a változás ura. A káosz már gyakorlatilag legyõzött egy birodalmat, az eldákét, és közel volt, hogy térdre kényszerítse az emberi birodalmat is, mikor az Istencsászár ellen fordította a vele megegyezzõ erejû Primachok (az ûrgárdista rendek megalapítói) közül többet is, akik a Földet megszállva törtek hatalomra. A leghatalmasabb áruló, Horus majdnem legyõzte az Istencsászárt, ám végül "csak" halálosan megsebesítette.
Az utolsó "alap" faj a zöldbõrüek, az ÛrOrkok, Gretchinek (fantasy Goblin) és Snootlingok faja, akikbe kevés intellektuális hajlam, ám sokkal több vérszomj társult. A kifinomultság nem az õ mûfajuk, a páncéljukat az ÛrOrkok sokszor a saját bõrükre szegecselik fel, az jármûveik pedig valószínûleg nem láttak kalapácsnál és fûrésznél bonyolultabb szerszámot, pedig még csillagközi repülésre alkalmas ûrhajókat is építenek.
A Games Workshop persze folyamatosan fejleszti a világot, a táblás játék az 5. kiadásnál tart, és idõközben számtalan új fajt is behoztak, például a rovarszerû Tiranidákat, akik biológiai alapon hoznak létre mindent, az ûrhajóktól kezdve a harcosokon át a harcosok által használt fegyver lövedékéig mindent élõ organizmusok alkotnak. Ellenpárjuk az emberiség sötét technológiai korából származó gépharcosok, a nekronok, a szinte elpusztíthatatlan robotok. Az eldák is megkapták sötét árnyaikat a Sötét Eldák képében, akik olyan vadak és féktelenek, hogy már-már több közük van a káoszhoz, mint a túlélõ testvéreikhez. Az egyik legújabb faj pedig a Tau, egy új és igen dinamikusan fejlõdõ faj, akik a japanimációs filmekben látható mechákkal szállnak harcba bárkivel, aki útjukat akarja állni.
A népszerûsége ha lehet, csak tovább nõ, évrõl évre, ehhez a GW a THQ játékkiadóval szerzõdött, amelyek a kevésbé sikeres Fire Warrior FPS játék után a Dawn of War sorozattal úgy tûnik megtalálták a megfelelõ hangot a tömegek felé. A világban játszódó regényeken túl már képregények is megjelentek, ám mozifilm még nem született belõle. Egy CGI (számítógépes grafika) film, a Bloodquest munkálatai megkezdõdtek, ám finanszirozási problémák miatt félbemaradt, a készítõ stúdió pedig feloszlott. Készült egy fanmade filmhez fogható, az 'Inkvizitor' ( Erre van az elsõ rész, a jobb oldali menüben ott a 2. és a 3., illetve a hasonló stílusban (el sose) készülõ két további filmkezdemény a 4. részként. ). Természetesn készült pár fanmade film is, a legkomolyabb a német Damnatus ( Trailer erre) volt, amely azonban hivatalosan nem jelenhetett meg jogi viták miatt ( a német jogszabályok szerint a rajongók által készített film minden joga a készítõké lett volna, így a GW-nek semmi beleszólása nem lehetett volna - emiatt a GW egyszerûen nem engedélyezte a filmet, hiába a peticiók és egyebek... a félig kész film persze megjelent torrent oldalakon).
Összeségében aki igényesebb Wh40k animációra vágyik, az vagy a Dawn of War 1-2 kétségkívûl jóféle intróit nézegesse, esetleg ha az igényeit lejjebb tudja adni, akkor a GW féle inkvizitor film szinvonalán lévõ Final Liberation átvezetõ videókat.
No, ilyen hosszú bekezdés után a topicot megnyitom, legyen itt téma ez az igézõen sötét világ. :)
Nekm valahogy megrögzött elméletem, hogy csak akkor lesz mészárlás, ha ki van festve a sereg. Az orkok szívem csücskei de tömegsereget feseteni... nem két perces mulatság. Pillanatnyilag majd' száz zõ'd várja félkészen a feltámadást. Jó kommunista módjára a mûvészet helyett a tömeggyártást favorizáltam, így most kb. 100 pár kar, 50 fej és felsõtest van készen meg vagy 10 láb... az meg elég sovány... Türelmetlenségemben - just for fun - nekiálltam egy káoszmariska seregnek is - mert ugye harmad, negyed annyi figura kell ugyanannyi ponthoz - gondoltam fújok egy fekete alapot, egy kis arany ide meg oda és kész is. Nos, nem... :DDD Ezek is tele vannak millió apró kis bizbasszal amit festeni kell... Szóval most CSM-ból is van 16 láb meg 6 felsõtest... :DDD
A topikot a Warhammer 40K terepasztalos / figurás játékosainak nyitottam, hogy ne a HT topikot offoljuk össze vele.
Tekintve, hogy - valószínûleg - elég kevés embert érdekel a téma így azt hiszem elfér itt minden a háttér világ dolgaitól kezdve a taktikákon keresztül a figurafestésig minden.
Aki még semmit nem tud a dologról de valamiért érdekli a dolog, mert mondjuk már hallott róla valamit, annak néhány hasznos link:
A hazai legforgalamsabb oldal: Inkvizítor -> háttérleírások, fórum, keres/kínál, hasznos linkek
Egy kevésbé forgalams oldal a Codex Astartes elsõsorban a háttérvilág után érdeklõdõk részére, sok fordítással és amatõr szerzõk történeteivel.
A játék tulajdonosának és fejlesztõinek oldala : Games Workshop