azt az autót kell megvenni, ami hátul hajt, az elsõkerék meghajtás mérnöki tévedés.
bme - jármûmérnök hallgató
Motorja jó, hajtottam még májusban, szedi a lábát, egy kettõ fent voltam városban 90-en :D Am fékezésnél észre vettem, hogy be remegett egy kicsit a kormány, de ez lehet a disk egy aránytalanul kopott, és azért is be remeghetett, lehet le kell szabályoztatni :D Lényegében jó kocsi, ma mikor beszéltem vele, mondta, hogy 1-2 helyen olyan mint ha kezdene leválni a festék (fel hólyagzott) a küszöbnél. Szerintem egy kis ki heggesztés, feketével lefújni a küszöböt és már jó is :D Szóval akkor azt mondjátok érdemes lenne megvenni? :) (bõr ülések, zene cucc, sport kipufogó, jó állapotú gumik) :D
ha jó állapotban van tényleg aránylag, akkor vedd meg. de jobb ha tudod hogy azt a 180ezer kmert minimum kettõvel szorozd meg és akkor kapsz egy talán valós km-t...de ezen ne is gondolkozz, mert ennyi pénzért csak ilyet kapsz,akármilyen márka legyen amibe kevesebb van az tuti kamu.
Amit tudni illik az egy dolog. Használtautót nem km állásra vesz az ember,hanem állapotra. Ha rendben van és normálisan karban tartották akkor meg kell venni. Ráadásul az elõélete is ismert. Ha hulladék akkor nem kell foglalkozni vele. Enyémben is 235 ezer km van és semmi baja motorikusan. 217-el vettem...motorjára nem kellett költeni,kapott új vezérlés szettet,na jó meg ki cseréltem a szelepfedél tömítést és ennyi volt.
most beszéltem vele, pontos adatok 180.000km van benne, 1984-es, azt mondja 10-et fogyaszt átlagban ha nem tapossa neki annyira, attól függ, hogy hogy hajtja. 600ról indul, 500-ért is ide adná, mert drága a regisztrációja. Nos nem tudom :D xD
Volt osztály társamé az autó, tavaly vette, akkor 950-ért, lejárt a regisztrációja, ezért 600ért árulja. Csak érted arra vagyok kíváncsi, hogy megéri-e megvenni, vagy mennyit futhat még? (én a benzineseket már 200.000km után hanyagolnám, mert még is csak sok az a km, és lassan gondolom generál kell neki, vagy a bmw motorok strapa bíróbbak mint a többi? :D )
Ha valós a km, akkor 6000km/év az semmi egy 30éves autóhoz képest. 600euróért autót venni meg nem ajánlatos. Összerakják az autót az eladásra, pár hónap múlva meg hetente mész szervízelni vele. 12-14literes gáz fogyasztás az "normális". 100km LPG-vel(mai áron) 2900-3000Ft 12liter fogyasztással 100km benzinnel(mai áron) 3500-3700Ft 9liter fogyasztással
Üdvözlet. Nos azt szeretném meg kérdezni, hogy a bmw 318i 1.8-as benzin+gázzal, 600euba kerül (olyan 180.000ft), 1984-es 175.000km van benne, szervizelt, nem rohadt az autó, de én a motorjának a 12-14 literes gáz fogyasztásával kicsit hadban álok. Egy hogy öreg autó, kettõ a futott km, három a fogyasztás. Nos szerintetek megéri megvenni vagy inkább gyûjtsek még és egy kedvezõbb kisebb Opel Corsa B-t vegyek ami fiatalabb, de 1.2-es benzin motorral felszerelt kb 5-7 litert fogyaszt. Nos vélemény? Kemény döntés :D Kösz. Üdvözlet.
talán egy ODB scanner megmondja.ha van check engine jelzés,akkor hibakód is van...
Sziasztok van egy 1.3-as ford fiestám 2003-as,a gond vele hogy alig akar gyorsulni,ill hirtelen gázadáskor fõleg alacsony fordulatról elég erõssen rángatni kezd,és villog a motor diagnosztikai lámpa. Már cseréltek rajta jeladót gyujtógyertyákat utoljára hengerfejtömítést is. Mitõl lehet ez köszönöm a segítséget elõre is!
Hûtõvíz nekem is ingázik 95 és 100 fok között. Szerintem emiatt nem kell aggódni, mindig kell nézni a hõmérsékletet és ha 100 fölé megy jóval és nem kezd el hûteni, akkor félre kell állni egy 10-20 percre hogy visszahûljön. Aztán ha újra csinálja miután elindultál, vagy inkább másnap amikor mész a kocsival megint elõfordul, akkor lehet hívni a szerelõt.
sziasztok..regebben dumaltunk itt sima 1.6 opel astra f rõl.. (55kw asszem)
volna 1-2 kerdesem.. hozza ertok tanacsat varom.. de elobb a sztori kovethezzen, hogy minden vilagos legyen.. :D
nos .. sajnos ugy 6-8 honapot allt az enyem egyeb okbol kifolyolag.. sajnalom is szegenyt..
..most ujra "lehetosegem lett" hasznalni..
gondoltam atnezetem szakemberrel a szeme fényét.. nehogy kis bajbol nagy legyen es bantodasa essen az en dragasagomnak..
szervizeshez indulas elott ellenoriztem a folyadekszinteket.. hutoviz szinten kivul minden ok volt.. hutovizen nem talaltam minimum szintet..csak fentrol lefele mutato jelet.. (gondolom az a max) picit alatta volt..es emlekeim szerint azelott pontosan rajta volt.. de nem volt szamottevo hiany.. felirtam az ut lejtesenek.. (benzintank kupak elleorzese..hatha a város "betyárai" dobtak bele cukrot vagy bármi jot..de nem volt feszegetve..)
szal indultam volna szervizeshez.. de ugye akku full lemerulve.. mellettem parkolo auto tulaja volt olyan rendes ..es behajtottuk o autojarol/aksijaval osszekotve.. (nem indult egyre.. szla vartunk mig tolt bele.. par probalkozas utan sikerrel jartunk)
kozben hivtam szerelot.. mit szeretnek.. (megelpodott rajta.. hogy mit akarok en.. ha ellenoriztem mindent akkor minden rendben..de mondtam neki hogy feltem a kocsit..igy elvinnem..biztos ami biztos) (hzzatennem, hogy nem tudom mi ilyenkor a teendo, de azt tudom hogy a kocsinak nem jo sokaig allni) igy hat odamentem.. szakitott par percet.. azt modnja mit akarok mit csinaljon vele.. mondom gozom sincs.. nem ertek hozza.. nem csinalt smmit.. mondom hutofolyadek szintje magasabban volt picit..igy ontott bele egy keves fagyallot.. aztan csak allt..hat mondom jo.. ha ez minden amit tenni kell vele..akkor megyek is tovabb..
elso (kb 30km) utamon fel is tudnt hogy a hufok jelzo nem igy szokott mukodni.. ..amiota megvettem az autot.. az volt a normalis hogy.. startolas utan 1x felengedte majdnem 100 fokig.. aztan visszahutotte 95re.. onnantol kezdve ha tapostam neki ha lassuztam.. fix 95 fokon allt..
..most eszrevettem hogy felengedi 100ig ..aztan vissza ugy kb 93 ig..aztan ujra fel.. es a 2 ertek kozt ingazik...
..a masik problema amit eszrevettem a kulso homéro rossz.. (bár ez nem aggaszt.. nem nagy gond..szal ezt a teamat kesobb feszegessuk..
szoval a kerdeseim: (kerlek titeket reszletesen valaszoljatok minden pontra)
1. ha hosszu ideig all a kocsi, akk mi a teendo?
(jobb lett volna elore megkerdeznem es aszerint cselekedni..de surgosen el kellett utaznom..nem volt idom erre)
2. hibaztam-e? vagy mi mast kellett volna?..
3. a hutoviz homerseklet ingadozast mi okozhatja? kb mennyi penz a javitas?
4. mennyire biztos hogy ha az adott alkatreszt kicsereltetem, akkor megoldodik a problema? (marmint allndoan mindig ki kell e valamit csereltetnem..aztan vagy jo vagy nem.. mert nincs nagyon penzem a hosszadalmas hibaelharitasokra..)
haverod valamit nagyon elszámol, vagy csak próbálja fényezni, de ha utánaolvasol, olyan nincs hogy 7liter alatt eszik egy 1.6os fõleg ha tapossák neki.
Ezek kb mennyit fogyaszthatnak? Mert azért ilyen benzinárak mellett azt is kell néznem,mivel szeretek sokat autókázni,és az assszonyka is 250 km-re lakik,szóval fogyasztás is számit :D
Haver 316i Compactja 106 lovas,és nem eszi meg a 7-et sem.Pedig rendesen tapossa neki.Kisebb kasztni miatt?
meglehet.. de meglehet kevesebbel is jarni míg 320 at nem nagyon..
kossz az infot.. mert en 325 tds-t lestem ki a magamnak.. iszont nekem picit sok a 9-10 liter fogyasztas :( .. pedig szeretnek bmw-t.. ezert hittem naivan azt hogy 325 tds a nekem valo :S de igy picit sozmoru lettem ..
nem érdemes TDS-t venni, rákölti a vételár dupláját, és alig fogja tudni használni mert mindig szerelõnél lesz. A 318 TDS gyenge, nem jó semmire, a 325 TDS erõs, de én nem merném megkockáztatni. 318is-el el lehet járni 9 literbõl, 320i-vel is 10 bõl simán az meg nem vészes.
nemtudom én 316ot biztos nem vennék, 8litert az is simán bekajál városba, és nem is megy, akkor inkább ahogy elõttem is írták 320, 10-11 körül eszik ugyanott kb, viszont gyönyörû a hangja+ megy is ha kell aránylag jól
viszont a fogyasztas mar elegge bedurvul ott.. akk inkabb mar diesel.. nem?
Sziasztok.19 éves vagyok,jelenleg egy 4-es Golfunk van,viszont lassan szeretnék egy saját autót. Kb 1500, Eurót szánnák az autóra,vagy egy kicsivel többet. Elsõre 3-as Golf,vagy 316i jutott eszembe. Szerintetek milyen autó lenne jobb? Vagy még várjak amig több pénzem lesz,és akkor vegyek?
A Tigra megegyezik a B Corsával mûszaki szempontból,csak máshogy néz ki. Bontottan,de még újonnan is szaré-hugyé lehet hozzá kapni alkatrészeket. A 8 szelepes motorja elnyûhetetlen,abba tényleg csak tankolni kell és annyi,meg évente a szokásos szerviz.
kapásból nem mûködött az index az autón mikor megnéztem...de más bajt nem láttam. Az a gond, nagyon félek tõle. Mondom, karcmentes, hibátlan karosszéria, fullos felújítás, a motortér csillogott-villogott (poros volt picit, de nem kormos!!)
Az a gond, hogy rajtam fog maradni ha ebbe belebukok. 300 pénz pedig sok. Nekem nagyon sok.
Volt Fiatom, és csak annyit tudok mondani, hogy nagyon szeretni fogod. Persze benne van a pakliban, hogy lesznek vele gondok - az enyém pl. egy kalap szar volt, szépen kifényesítve -, de a lényeg, hogy TÉNYLEG hozzáértõ szerelõvel kell csináltatni, és akkor nem lesz azért vészes. Amúgy ezekhez se drága már az alkatrész.
A Fiat nem rossz autó, én ebben biztos vagyok. Csak szerintem az lehet itt a gond, hogy sokat gányoltak már össze-vissza, és azoknál elõjön már minden, ezért a márkát is szarnak állítják be.
Amikor Unóm volt, egyidejûleg haveromnak is volt ugyanolyan motorral, ugyanolyan korú Unója. Az enyém mint már mondottam, egy kalap fos volt, és egyre-másra jöttek elõ az elõzõ tulajdonos (vagy a nepper?) gányolásai. Havernak semmi baja nem volt vele soha, 5-7 között evett neki, nekem 13-at is akár. De mondjuk õ a rozsdára nem figyelt oda, és akkor vitte karosszériáshoz, amikor már jobban járt az eladással is.
Persze az is benne van a pakliban, hogy nem lesz vele gondod, én ezt kívánom. :)
Egyre jobban beleástam magam. Népítélet nagyjából annyi összegzésképpen, hogy a motorikájára ráélvez mindenki, állítólag soha nem rohad le, viszont apróbb javítások kivétel nélkül mindig akadnak, és elég rendszeresen.
Ha egy ilyen autót nekem 4 havonta szerelõhöz kell vinnem még azt se bánnám, mert olyan szinten tetszik, hogy nagyon.
Papám, ez az autó garázsban volt 10 évig. Nem hittem a szememnek, és most sem hiszek. Ugyan ezeket mondta nekem a szerelõ, hogy kontakthibával fogom hozzá vinni állandóan, de könyörgöm, olyan gyönyörû ez az autó, hogy meghalok tõle. Beleülök, és mintha egy anyahajóba ülnék olyan baszott nagy. Magas formás segge van, maga az autó egybõl szerelem. Fiát, és vágom is az ereimet de mit tegyek? Full egybe van, majdnem húsz éves, és fullos szervizen is volt ahol majdnem minden fontosabb motyót kicseréltek rajta. Az a gond, hogy vidéken van az autó, de ez csak a kisebbik gond.
népítéletet kell még olvasgatni, ott szoktak normális vélmények lenni, viszont fiatnál tapasztalatból mondom neked, hogy ahol folyadék van, és tud folyni, az folyik is, magyarul orrán száján jön belõle minden, plusz szinte mindig kontakthibás benne valami, de ennyi pénzért ha jó állapotú, bûn otthagyni
Ezt elkezdtem, ANNYIRA nem húzzák le. Sokan egyetértenek abban, hogy hajtható autó. Nekem azt mondták, hogy az elektronikája egy rakat szar úgy ahogy van, de 50 rongyból szerintem helyre lehet pofozni.
Amit találtam gyönyörû. Nem hittem a szememnek, sõt most sem hiszek neki.
Annyira Fiat ellenes vagyok, hogy eszméletlen. De itt van ez a cumó, és szerelmes lettem.
Ha tényleg olyan vatta a cucc (van ilyen, véletlenül fennmaradt egyedek), akkor el kell hozni. Állapotot veszünk, nem típust. Egyéb esetben nem javasolnék temprát, de így SZERINTEM bele lehet vágni.
Kifogástalan (szerelõvel átnézetett !!!) állapotú, idõs hölgytõl származó Fiat Tempra 1.6 I.E rõl mi a véleményetek? 230 fix ár, 94-es évjárat.
Suzukit néztem eddig, de ebbe az autóba valósággal beleszerettem. Úgy indultam autót nézni: mindent csak Fiatot ne.
Most mi van? Meghalok érte. Ha milliárdos lennék is megvenném, mert egyszerûen kéne egy ilyen, de mivel nem vagyok, sõt csóró vagyok, ezért nagyon fontolóra vettem napi használati autónak.
lehet, azoknak nemtudom az alkatrészárait, annyit tudok, hogy az opel alkatrészek is olcsónak számítanak, fõleg régebbiekhez (f-g astra)
Lehet 300-ért Opelt venni, de mondjuk nem Tigrát, hanem inkább F Astrát. A 8 szelepes benzinmotorjai elég jók, meg szerintem az alkatrész sem drága hozzá. Persze a Suzukiétól drágább, meg szerintem 1,4-essel is érezhetõ lehet a fogyasztáskülönbség, fõleg városban. Bár masszívabbnak és biztonságosabbnak tûnik ugye az Astra, de fenntartásban a Suzuki biztosan olcsóbb. Ja, meg a régebbi Astrák hajlamosabbak talán a rohadásra is - de a rozsdát minden használt autón alaposan meg kell nézni.
Amúgy a nõkrõl alkotott véleményed az autók terén egyezik az enyémmel, úgy 110%ban :D Azt hittem csak én vagyok így vele, mintha én írtam volna a soraidat.
A tigra egy kétajtós fisemfos kis biszbasz. Kb. semmire sem jó (fõleg nem családi autónak, 4-5 személy részére, sem szállítani, mer raktere nuku, sem semmire), fõleg nem ezer évesen. Nyilván az alkatrész is drága hozzá, ami csóresz esetben nem gyerebe.
Nõre hallgatni autóvételben olyan, mintha józsi bácsi a váltóõr segítené ki a profokat nyitott agymûtét közben.
A nõknek az ilyen autók tetszenek (személyes tapasztalatom), mint az új bogárhátú, smart, tigra, kispolák, az új kisfiat, csinkvecsentó, matiz, twingo, yaris, panda, lupo, lancia y, kacsa, c3, KA, splash, mini, micra stb.-stb. csupa-csupa elsõrangú SZEMÉT, viszont édi, meg cuki, meg szép a színe (mer a piros az gyorsabb), meg könnyebb vele parkolni (?)...
Jóérzésû férfi ilyenekbe nem száll be, csak szükségbõl max. Tökéletesen haszontalan városi bevásárlókocsik ezek és sokuk még drága is, hiszen divatcikk nõknek, mint a cipõ, igyekeznek is olyat venni, ami színben megy hozzá.
Köszönöm a válaszokat! Nézegetem a suzukikat, de barátnõm rágja a fülemet, hogy ne vegyek haláldobozt. Mivel elhatároztam a suzukit a vélemények és a tények miatt, ezért nem is hallgattam rá, most viszont talált egy opel tigrát 300ért. Ezen kicsit meginogtam. Az opel német autó, stramm, és nehezen romlik el, de ha elromlik akkor drága megjavítani. Viszont egy 96os gyártású Tigráról beszélünk, tehát biztos nem kifogástalan az állapota. Véleményem szerint a gatyám rámenne. Opelen és Suzukin vaciláltam mindig is, és elhatároztam, hogy az asszony nem szólhat bele. De ezen most tényleg meginogtam. Megérné 300ért opelt venni? Mert szerintem ez eléggé földtõl elrugaszkodott dolog. Csak elméleti síkon érdeklõdöm felõletek.
Ahogy Karaj mondja, alaposan meg kell nézni, amit veszel. Nemrég haverom is vett egy 1,3-ast, igaz, az ferdehátú, kb. ebben az árban. Én anno 290-ért vettem az enyémet (3 éve). A sajátomról tudok nyilatkozni, semmi baja nem volt soha (kopp-kopp). Egy kipufogó kellett rá, meg olajak, szûrõk. Ja, meg egy szelepfedél-tömítést cseréltünk. A központi zárat utólag sem nagy munka betenni, akár otthon is megoldható, én 8 ezerért vettem a távirányítósat vagy 2 éve.
Elvisz bárhova, fillérekbõl fenntartható, nem is fogyaszt sokat.
De tényleg meg kell nézni alaposan, mert amit haveromnak megnézegettünk mostanában 200-300 közt, azoknak a nagy része szétrohadt szar volt eladásra összetákolva, de persze frissen lakatoltnak meg ilyesmiknek hirdetve. Mondjuk attól is függ, mennyit vagy hajlandó utazni érte, hogy megtaláld. Csak idõ és türelem kérdése, de 300-ért használhatót lehet találni.